načítám data...

Renault 11

6. září 2020 7 komentářů

Autem dnešního dne je Renault 11. Vcelku pohledný, ale jinak veskrze nezajímavý francouzský hatchback z osmdesátek. Tedy pokud nešlo o (velmi drahou a vzácnou) verzi TSE Electric. Ta totiž uměla mluvit a navíc měla hyperfuturistickou digitální přístrojovku. Zdaleka nešlo o jediné mluvící auto své doby. Pokud vás hlasové syntetizátory v autech zajímají, přečtěte si o nich více v našem starším článku.

V rubrice “Auto dne” vám každý den připomeneme jeden náhodný vůz z historie automobilismu. Nečekejte rozsáhlé profesionální rozbory, nebo spoustu relevantních informací, je to zkrátka jen takový krátký výkřik do tmy. Ale pokud máte na auto dne nějaké vzpomínky nebo názor, klidně se rozepište v diskuzi.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
06. září 2020, 09:31
0

Je fakt, že "dvojče" Peugeot 309 je povedenější a dá se celkem často potkat i dnes.

reagovat
Vavris Vavrisovic
07. září 2020, 06:58
1

Mi teda rozhodně přijde povedenější 11 :D Ale to je tím, že v 11 jsem se kdysi vozil a v 309 ne... Mimochodem, svatým grálem fandů je 11 Turbo s dobře známým Cléonem.

Fa
Fandatik
07. září 2020, 09:35
0

Já měl to štěstí nechat se vozit v dieselovém Renault 9 (sedan od této 11), mimochodem auto roku 1982. A těsně po revoluci to bylo o několik levelů nejen nad AZNP 742, ale i favoritem a celou východní produkcí. Měl jsem to auto rád, nakonec umřelo na nedání přednosti v jízdě.

Jimi
07. září 2020, 07:44
0

1.4 Turbo od ZENDER, celkem slušný svezení v 90-tkách...

reagovat
Opelfahrt
07. září 2020, 09:14
1

Tak R11 je o dost starší než P309. P309 je u nás častější asi proto, že se jich sem stihlo dovézt víc – hodně erjedenáctek už byly v 90. letech vraky – a 309 byla možná trvanlivější. Jasně, obě měly svoje top verze, ale tu jedenáctku jsme si prostě u nás nemohli tak užít.

reagovat
Irwinek
07. září 2020, 11:44
0

No o dost, to je relativní, Renault 9( 4 dvířka ) a 11 ( 3 - 5 ) se vyráběl v letech 81 - 88,
Peugeot 305 ( 4 dveře + kombi ) a 309 ( 3 a 5 ) se vyráběl 77 - 89 a 85 - 89
těch 309 z pozdějších let tu samozřejmě bylo víc, ale i 9 a 11 se tu našly. Myslím, že je prodával i tuzex.

Opelfahrt
07. září 2020, 11:57
0

Jasně, Tuzexové R9 a R11 v 80. letech jezdily. Renaulty se relativně dost kupovaly, předtím ještě sem tam bylo vidět Fuego, stará 16, o R8 a R10 nemluvě. Tuzexové peugeoty si před převratem v takovém množství nevzpomínám. Samozřejmě Fiat Uno, předtím 127, 128, 850, Ford Escort, předtím Cortina, Simca 1307, předtím 1301).
Ale myslím, že P309 byla celkově novější generace než 305. P309 byl dvojče s P205 a vyráběl se až do představení P306, to bylo někdy 1993, 1994.
-
Komentář upraven 7. 9. 2020, 12:07:52



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem