načítám data...

Autíčkář v jedné stopě, ale jako doslova.

Jak těžké je změnit název internetového média? A jeho téma? A obrátit na to všechny kolegy?

zobrazit celou galeriiEditorial: Autíčkář v jedné stopě, ale jako doslova.

Znáte to, myslíte si, že jste viděli skoro všechno a nic vás nepřekvapí. Jednoho dne si, ale takhle otevřete mail a BUM. Princ z Nigérie potřebuje převézt nějaký krvavý diamanty nebo co a když mu pomůžete zaplatit "poštovný", čeká vás podíl na pohádkovým bohatství. No coby ne, investice je potřeba diverzifikovat. Asi bude chvilku trvat, než se to celý vyřeší, tak si zatím ukrátíme čekání fantazírováním o tom, jak by se dal ten zbytečně velkej balík peněz rozházet.

Co třeba předělat Autíčkáře.cz na "Motorkáře.cz"? Co to znamená? Každý by dostal řidičák a k tomu motorku. Dle mého výběru! (nebo aspoň mojí asistence) Budu se snažit, aby můj výběr korespondoval s povahou, zálibami, dosavadním vozovým parkem každého člena, nebo aspoň pozorováním redakčního chatu. Jsem tu, ale teprve chvíli, takže jsem neměl zas tolik možností všechny dobře poznat, ale o to vtipnější by to mohlo být, že? Anebo mě vyhodí no, záleží. Vzhledem k tomu, že dvoukolové zkušenosti zbytku redakce se omezují na fichtly na poli v ranných letech, půjčený sdílený skútry nebo dokonce, ehm … kolo, by to mohla být docela zábava. No a články už se z toho pak budou psát v podstatě samy.

 

Pan Machač

U něj mě to myslím prvně napadlo. Na čem by asi tak jezdil, kdyby měl motorku? Z nějakého důvodu mi na mysli vyvstala jedna věc, která by mu perfektně seděla. Triumph Rocket 3R. Má sice jen tři válce, ale mezi sériovými motorkami se chlubí největším objemem. Je to celý strašně velký a svým způsobem zbytečný, což by korespondovalo s jeho zálibou v amerikách. Dvou a půl litrový agregát posílá na zadní kolo plných 220 krouťáků (jo, vaše služební nafta má asi víc, ale na moto je to fakt hodně) a tím poskytuje “raketě” možnost kvalitního odpalu, doslova. Což je bezva, protože by se pan Machač mohl oddávat jednomu z jeho četných koníčků, například gumování, burnoutům, pálení pneumatik na místě a kdyby trochu potrénoval, tak i za jízdy. To by ho mohlo bavit, navíc to vzadu nemá žádný složitý věci, jako diferenciál nebo poloosy, který by nevyhnutelně potřebovaly repas. Jen teda ta zadní guma je trošku větší, atypická (240/50 R16) a to znamená, že stojí peníze. 

commons.wikimedia.org

Pan Adam

Jeden z mála lidí z redakce, se kterým jsem se zatím nepotkal tváří v tvář. I přesto si troufnu uhádnout co by mu sedlo. Jeho fascinace roztodivnou sovětskou technikou je stěží tajemstvím i pro občasného čtenáře. V tomhle směru nemůže být snadnější volby – Ural M72. Ta nejlepší technika, kterou mohlo BMW pozdních třicátých let nabídnout. A v rámci paktu o neútočení také nabídlo. Do SSSR. Ano, to je ten stroj, na kterém Indiana Jones unikl před fašisty, ještě s pomocí deštníku teda. Vyrábí se od roku 1941 dodnes, pouze s minimem změn a modernizací. Dokonalost není třeba měnit, jak Rusko dokázalo už tolikrát, například s ladou, nebo buchankou. Jako bonus je tu eso v rukávu, kterému by se s trochou fantazie dalo říkat "uzávěrka diferenciálu". On tu sice žádný diferenciál není, ale můžete si přiřadit k pohonu i kolo sajdkáry, a tak zvýšit svoje terénní ambice. Myslím, že by se tím Adam zabavil na dlouhé hodiny. Určitě by ho vůbec nenapadlo k tomu přidělat lafetu na kulomet nebo tak něco.

imz-ural.com/

Paní Zlokoč

Tady si budu muset počínat opatrně a našlapovat po špičkách, abych náhodou nebyl odejit. Chytnu se proto opět jednoho jejího veřejně známého koníčku. Tím největším je odhalování nezpevněných cest, co nejsou na mapě. V těsném závěsu jsou pak procházky pro traktor potřebný k vrácení do hry. Takže budeme potřebovat něco offroadového, ideálně japonského. Tady by se dala najít jedna ze dvou odpovědí u Hondy. Bylo by to CRF300 - lehké enduro, které si poradí s terénem, nebo poněkud těžší Africa twin, která má zas potenciál v nějaké pořádné výpravě. Já bych to viděl spíš na to CRF. Ono by se totiž v případě větší výpravy dalo sbalit i s sebou na „nosič pro kola“ a pak by nebyl problém dojet kamkoliv po silnici a do pořádného dobrodružství se pustit až na místě. Že by na tohle byla lepší rovnou crosska? Nemyslím, tady s homologací se pak nevylučuje ani občasný přejezd po silnici bez zbytečných konfrontací. Ještě tak mít za barákem motokrosovou dráhu, aby bylo kde trénovat … počkat, cože?

commons.wikimedia.org

Pan Křeček

Momentálně sedlající Lancii s robotizovanou převodovkou. Se nabízí to uvést oblíbeným klišé: milovník italského designu, espressa, autoservisů a také espressa z autoservisu. Ono to tak úplně není, ale použiju to. Tady bude potřeba nějaká italská stylovka a zase nás to v podstatě táhne na jedinou možnou cestu. Ne že by snad existoval jakýkoliv italský produkt, který by stylový nebyl, ale tady to chce něco skutečně vyčnívajícího. Tím by bylo Moto Guzzi V7, parádní retro vzhled, dva válce do V uložené naprosto proti přírodě. Nikdo jiný to takhle nedělá, a tak by tento nevšední a nezaměnitelný styl mohl uspět. Je tu ovšem ještě jiný scénář, který by mohl nastat. Pan Křeček by si nejspíš poručil jeden z těch velkých skútrů, na který je potřeba řidičák A, čímž by jakože splnil zadání. S přáním všeho nejlepšího by pak zbytku osazenstva sdělil, že tady na to „jednostopý petrolhectví“ se může vy.rat.

motoguzzi.com

Pan Kubajs

Kubajs si libuje v obskurních věcech. Teda to je trochu nepřesné. Respektive, v tom si libují v podstatě všichni jmenovaní. S ním jsem se na tohle téma přímo bavil, takže jeho volba je vlastně jako jediná skutečně jeho. Vybral by si Kawasaki KLR650. Možná se ptáte, co je na tom obskurního. On by ji totiž nejraději ve verzi s dieselem. Ano existuje to, vymyslela si to americká armáda, protože nevěděla, co s rozpočtem. Bohužel mám obavy, že sehnat tento model (u nás) by byl docela oříšek. K poslechu zde. Omluvte nekvalitní zvuk, ale to záznamové zařízení nese vinu pouze zlomkově. No při nejhorším by musel vzít za vděk obyčejnou civilní verzí. Ta má pověst kladiva nebo kalašnikovu mezi motocykly, rozbít půjde, ale snese toho vážně hodně. Terén umí zvládnout taky, takže nějaký testovačky a kočkování s šéfovou a její Hondou by bylo na místě.

commons.wikimedia.org

Pan Dan

S Danem jsem se sice setkal, ale moc jsme toho probrat nestihli. Skoro nic vlastně. Takže tady trochu tápu, ale nezoufám. Budu muset vytáhnout žolíka, co jsem si tu šetřil. Dan to bude muset zkousnout a přetrpět, hlavně teda závist a dorážení kolegů, protože nafasuje Hondu Goldwing. Soudě z reakcí v redakčním chatu, rozhodně nejoblíbenější stroj, snad úplně všech. Šestiválcový boxer se sametovým chodem, sedlo, posez, ochrana před větrem a vůbec vše uzpůsobené k jedinému účelu – tomu nejpohodlnějšímu cestování, jaké si umíte představit. Co se týče es z rukávů, vydaly by na vlastní článek, já zmíním jen možnost zpátečky, čímž se moc motorek chlubit nemůže. Moje námitky, že je to vlastně spíš auto, na kterým se někdo snažil ušetřit, tím že ho postavil jen na dvě kola, jsou jako hrách na stěnu. Proto je to prý tak skvělý. Ale bohužel prostě nemůžeme mít jen flotilu obřích Hond, potřebujeme nějakou diverzitu, sakra.

commons.wikimedia.org

František

S Františkem se znám nejdéle a nejlíp ze všech. Občas spolu zajdeme na pivo nebo na okresku. Možná jste pozorovali jeho nedávné (nebo tak dvakrát, třikrát do roka se opakující) stesky nad tím, čím by se rozumně dala nahradit Miata? A že vlastně nedala a je z toho mrzení … Hle, odpověď možná nemá čtyři kola. Úroveň bezpečnosti by byla v podstatě stejná, jen by to třeba umělo tři sta z místa. Určitě by se hodilo něco okruhově schopného, sportovního, výkonného s posledními technologiemi z motoGP … počkat, on už svou volbu vlastně učinil. Má ten Hexagon, takže nic nedostane!

foto: František Čáslavský

Tak to bychom měli. Všichni mají svůj stroj, teď už je třeba jen drobná korektura loga. KaK se přejmenuje na KaM a tak dále. Možná by se tu redakce mohla vyjádřit, jestli jsem se třeba někde dobře trefil výběrem nebo s tím mám táhnout. Jo, já vím, že někteří se tomu brání, jak petrolhead elektromobilům s autopilotem, ale coby kdyby?

A co vy? Na jakém stroji vidíte členy redakce? Nebo sebe? Podělte se v komentářích.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Avex
01. srpna 2021, 21:52
3

Těžko říct jestli je to unpopular opinion, ale motorky imo stojej úplně za hovno. Je to nepohodlný, neskutečně nebezpečný (navíc spousta motorkářů se v tom vyloženě vyžívá), v neděli ráno mě probudí soused když to startuje a smrdí to hůř jak Trabant. Proti skútrům, potažmo Vespě, nic nemám, tu bych si docela rád koupil :)

reagovat
Autíčkový Jelen
01. srpna 2021, 22:25
1

Já považuji za naprosto na nic stroj motorku se sajdkárou, to má všechny nevýhody auta i motorky a moc žádné výhody k tomu. Ale motorky (a skůtry také) samotné mi přijdou jako příjemný způsob dopravy, hlavně po městě. Samozřejmě to není u nás ani zdaleka celoroční řešení (akorát tak na léto a něco k tomu), ale divím se, že toho nevyužívá více lidí, například po vzoru Itálie. Je to rychlejší, parkování je jednodušší a pokud nemusím být extra na slušno v obleku nebo převážet ledničku tak mi to přijde na motorce příjemnější. Ale nebezpečné to je a je potřeba trochu záliby k tomu, nesedne to každému.

Jinak smrad a zvuk je problémem úprav, moderní motorka v sérii smrdí a je hlasitá podobně jako moderní sportovní auto, je to trochu jako říct, že smrdí všechna auta po zkušenosti s pár jedinci co kuchají výfuky svých TDíček, že se za nimi nedá jet :)

Avex
01. srpna 2021, 22:39
1

Ve městě mi skútry nevaděj, naopak "italskej" způsob je mi docela sympatickej. Když by na ně nelezlo každý pako, tak by to ve větších městech vyřešilo dost problémů.

Jan Machač
02. srpna 2021, 00:14
1

Avex: Nic si z toho nedělej, já z toho mám taky dycky hrůzu, úpal, nebo odřeniny... ;-)

Adam Forman
02. srpna 2021, 06:42
1

@Avex: Amen, bratře

ja
jazet
01. srpna 2021, 22:05
0

Zlokocku bych viděl na Hayabusu :)

reagovat
František Čáslavský
01. srpna 2021, 22:15
9

Debile :)

reagovat
martin_100
01. srpna 2021, 22:36
0

Hele už 5 let se vidim na Transalpu z roku 93 a jsem s nim spokojenej. Leda teda kdyby Viola nechtěla tu. Afru tak bych se jí teda ujal abys to nemudel tahat zpátky do prodejny nebo to zahodit někam na šroťák ;-)

reagovat
Ronoath
02. srpna 2021, 10:29
0

Ještě zajímavější než motorka je ten autobus! Nějaký rotel? Ze C734?

martin_100
02. srpna 2021, 16:55
0

Jj bydlivej cestovatelskej bus ;-)
Prohlídnout si to můžeš v našem muzeu ve Strašicích (RO) ;-) A další zajímavý kousky.
http://skodabusklub.cz/vozidla/hotelbus/

Viola Procházková
04. srpna 2021, 10:58
1

Jo, ve skutečnosti bych si vybrala spíš Transalp než Afriku. Na moji váhu mi přijde adekvátnější. A taky je to stará láska.

martin_100
04. srpna 2021, 13:49
0

Mě se nová afra moc líbí ... no ale proti Alpu to neni zas tak velkej posun vpřed. Tak radši ušetřim dukát a zůstanu u svýho hodnýho trachtůrku.

Kuře
02. srpna 2021, 02:03
0

Co chudák Franta provedl že jsou tam samí Pánové, jedná Paní, a pak František?:D

reagovat
Adam Forman
02. srpna 2021, 06:44
6

Nejistá životní forma. František je jediný člen redakce, který musí mít oficiální potvrzení, že jde o člověka. Takový Noby Nóblhoch, akorát na skútru.

Jan Machač
02. srpna 2021, 10:23
0

Petrolhead no... ;-)))

František Čáslavský
02. srpna 2021, 11:15
6

Chlapci, už jsem vám dneska říkal, že jste č*ráci? :)

briza
02. srpna 2021, 11:30
2

František: Opakování je matka moudrosti :)

František Čáslavský
02. srpna 2021, 11:32
12

A otec sériové výroby. :D

Ronoath
02. srpna 2021, 10:30
0

Dle tohoto příspěvku bych se mohl posadit na jedinou motorku, Triumph Trident. Proč? Protože nade vše miluji mši svatou dle misálu z roku 1962, takzvanou "Tridentskou":-D

reagovat
Va
Vasek7
02. srpna 2021, 12:14
-5

Čtyři kola dobré, dvě kola špatné a nedělejte z Autíčkáře další lifestylový magazín.

reagovat
bitner
02. srpna 2021, 15:16
1

kdyz uz se zabit, tak na necem spesl:



Tohle bych chtel. Turbohridelovy motor z vrtulniku. Hlavne ten start motoru je absolutne bozi a takovy "letistni."

reagovat
PlusOne
02. srpna 2021, 20:44
0

To je ta zběsilost, co si střihla vedlejší roli v "Torque"? :-D
Hejty na motorky nechápu... kdo nechce, ať na tom nejezdí, ale proč to odsuzovat? Každej potřebujeme koníčka.... ve výčtu se zapomnělo ve velkém na italské a německé, potažmo rakouské motorky :-) Zlokoč bych si uměl klidně představit na nějakém Adventure od KTM, případně bavoráckém GS...

bitner
05. srpna 2021, 10:10
0

U me to neni hejt, ja z toho mam ciste strach a hruzu. Kdybych si moto koupil, tak nebude otazka jestli, ale kdy se na tom zabiju.

mariov8
04. srpna 2021, 10:12
1

Kluci, web Motorkaři.cz již existuje, nenosil bych sovy do Atén. Ale za tu Guzzi V7 ve výběru máte plus. I ten Triuph, Goldwing nebo nějaké lehké endurko chápu. Palec nahoru za ten dieselový speciál. Nepovažuji se za takového toho masakroidně hustokrutého motorkáře, ale má to svoje kouzlo. Neodolal jsem taky, i motorka je doma. Musí se dávat na silnici více pozor, ale občas bublám do práce na zánovní Moto Guzzi V7 a cesta domů nemusí vždy vést přímo...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem