načítám data...

Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

Jeremyho rčení „Powaaarhh“ známe. I Krab miluje silná sportovní auta. Existuje ale moment, kdy si dokážu přiznat, že je toho moc. A je to venku! Jsem ustrašenec.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kapitola první: G Power

Mačkám startovací tlačítko BMW M3 předchozí generace a osmiválec se rychle ustálí na dravém, ale kultivovaně jemném volnoběhu. Chápejte, tohle není žádný big block. Je to sofistikovaný evropský motor. Rozjíždím se a už od nižších otáček začne lehoulince kvílet kompresor. A já cítím pod zadkem velkou továrnu. Tohle je fabrika na likvidaci zadních širokých gum. A protože je zrovna docela vlhko, začínám mít trochu zpocenější dlaně. Na trojku se za cedulí konce vesnice osmělím trošku šlápnout na plyn. Vzzhhíííí, vyje a kvílí kompresor spolu s utlumeným jemným „Ví- ejt“ soundtrackem a já jsem tlačen pěkně příjemně do zad anatomických emkových sedaček. Přidávám ještě trošku víc a najednou se zničehonic zadní široká kola utrhnou, stabilizace zabliká, auto se otřese a já trošičku zahnědnu v trenkách. Do háje, na trojku by to přece mělo držet, nebo ne? Ne, nedrží to. Pět set dvacet koní je prostě monstrózní porce. S tímhle BMW jsem jel už dříve a to bylo v létě na suchu. Na suchu ten výkon vážně na silnici přenést jde. Dokonce jsem si na jedné velmi široké státovce začal říkat, jestli náhodou přes pět set koní nevypadá jinak. Nevypadá. Pohled na neslušná čísla rychloměru říkal jediné. Tahle generace BMW M3 dokonale maskuje rychlost, kterou jedete. Uberu plyn a motor si krásně odfoukne. Je to čirá radost, ale já se neumím zbavit dojmu, jestli nakonec atmosférická varianta standartní V8 nestačí. Do háje, vždyť ta má výkon 420 koní a dosahuje přes osm tisíc otáček za minutu. Kdo by potřeboval kompresor? Kamarád Michal to tak už koupil, ale původní majitel zavolal do Německa do G-power proto, aby se odlišil. V Klubu sportovních aut Nicolaose Seizise bylo těch majitelů „obyčejných“ M3 příliš mnoho. A protože pánové si rádi porovnávají pindíky, tak existují firmy jako je G-power. Nabízí technicky precizní a krásné řešení jak se odlišit od běžné sportovní konfekce. Nedělám si z toho jenom legraci, to provedení od G-poweru upřímně obdivuji. Je to nádherná práce a všechny díly jsou skvěle zpracované. Je radost podívat se pod kapotu.

 Jenže Krab je nakonec posera a nevypne stabilizaci, protože se bojí, že v tom nejvyšším spektru otáček, při plynu zamáčknutém úplně do koberečku, přestane mít absolutní kontrolu nad tím co vlastně dělá. Na setkání s tímto extra potentním BMW M3 jsem přijel totiž s jinou BMW M3. S generací E46, která má těch koní taky docela dost. Vždyť víte, pokud jste si přečetli test, pěl jsem na něj ódy. V kontextu našeho tématu je právě toto auto naprosto ideální. Na vlhku dokážu díky samosvoru pracovat s jeho i tak skvělým výkonem celkem efektivně a zkrátka jsme si spolu hodně sedli. Můžeme si myslet, že i to je na veřejné silnici příliš rychlé. Nakonec víte, že jsem psal, že běžná auta na okresce jde snadno dojíždět jako statické kuželky, nicméně ta kontrola nad autem je vynikající. Zkrátka starou emtrojku ještě stíhám perfektně kontrolovat i v pořádném tempu. Tu novou, dopovanou G power oranžovým zázrakem už moc ne, obávám sse.

Kapitola druhá: Caterham CSR 260

Caterham je nejvíc. Kola vidím v malých blatníčcích a nasoukaný v té změti trubek mám vážně dojem, že jsem ujel ze závodní dráhy přes paddock kamsi, kam vlastně ani nesmím. Jenže s Roadsportem 1.6 nacházím poměrně dobře slušný rytmus. Motor je vlastně úplně obyčejný Ford Focus. Jenže ten trik je víte kde. V té přidané lehkosti od Colina Chapmana. Jsem lehčí a tím pádem jedu rychleji všude, nejen na rovinkách. Od šesti tisíc otáček Catík krásně řezavě zatahuje a Krabovi se zrychluje svět. Tepovka stoupá a mám ze života opravdu radost. Vlastně kecám. Catíka jsem si zatím ještě nekoupil, ale jeden můj dobrý kámoš teď přesně toto zažívá. Mám za něj úplně stejnou radost. Jenže já jsem dnes usedl do nového Caterhama. Tohle není Catík. Tohle je velká kočka. Žádná roztomilá zdrobnělina pro něj neplatí. Je to kocour Garfield, když se pořádně rozzlobí. Pod tenkou hliníkovou kapotou se skrývá motor Cosworth s odděleným mazáním a výkonem, za který by se nestyděl ani poměrně těžký hot hatch. A jeho hmotnost si vydělte dvěma a půl. Aby zvládnul přenést výkon na silnici je potřeba samosvorného diferenciálu s velkou svorností a na poměry Caterhamu obout hodně tlusté pneumatiky šířky 245 mm.

I tak na první rovince na trojku pomalu a plynule tlačím na plyn a jakmile otáčky přejdou přes pět a půl tisíc nastává peklo. Tohle není jako VTEC u Hondy Type R. Tohle je vážně výbuch supernovy. Není tu sice brutální turbo efekt s kopancem do zad jak od Stevena Seagala, ale svět okolo se zrychlí. Já se snažím ten plyn modulovat a cítím, jak mi zadní náprava začíná tancovat těsně za zadkem. Ty vole! Řadím čtyřku a celé se to opakuje. Rychlosti jsou hodně blízko u sebe. Cata jsem si půjčil zrovna na kusu členité a docela složité silnice. Jedna chyba a končím v stromové aleji. Zkrotit ten výkon, sladit s odhadnutím správného brzdného bodu je vážně těžké. Jízda mi přijde trochu trhanější a já nedokážu zkrátka najít ten rytmus. Chtělo by to najet víc a víc kilometrů. Caterham CSR se mi děsně líbí. Mám ale velký pocit, že tohle jsem trošku přepískl. Stejný dojem má i můj kamarád, kterému bylo těch 140 koní Roadsportu 1.6 příliš málo. Já ho chápu. Mě se taky motor Cosworth děsně líbí. Nabízí famózní zvuk sání, přímo slyším nasávaný vzduch do sacího potrubí jako při nedělním luxování a vůbec – ten motor vrčí tak nasraně, že ho miluju. Na to mi stačila vážně jen chvilka. Byl to krásný okamžik. Moment překvapení, moment vystrašení, že je to vážně moc a moment uvědomění si, že přesně tohle auto chci. Ale je to vážně moc. Tenhle Caterham jde využívat na šedesát procent a mít z toho pocit, že jsem ten velký šéf a připadat si jako Belmondo. Je to trochu faleš. Nakonec pro naše setkání s Catem CSR jsem použil moje staré dobré BMW Z3 Coupe a co myslíte, že se dělo? Z3 jsem si povodil v pár zatáčkách krásně a bezpečně, na výjezdu lehce bokem a úplně v klídku. CSR jsem si nepovodil vůbec bokem a vylezl z něj pěkně zpocený. Ale s pocitem, že někdy příště by to šlo. Zkrátka půjde to, ale je to bestie. Já si to klidně přiznám. Kdybych si tohle auto dneska pořídil byl bych z toho šťastný jako blecha. Stejně tak jako je teď jeho nový majitel. Ale nedokázal bych se zbavit dojmu, že jsem to prostě vážně přestřelil. Nová sezóna ukáže a já přeju mému kamarádovi, aby se s ním naučil. Jestli to dá se ctí a bude s ním vážně rychlý, bude velmi dobrý už se vším a my mu v klidu můžeme půjčit i redakční Bugatti Chiron až nám ho konečně někdo půjčí. 

A rada „otce Fura“ na závěr?

Jsem jeden z posledních, který vám tu bude chtít radit, že výkonu je někdy vážně příliš. Když vylézám z jedné nebo té druhé ultra výkonné bestie kompletně vysmátý. Na druhou stranu se snažím udržet se a nehrát s opravdickými auty dětské kvarteto ve stylu větší bere. Nedávno jsem si koupil jisté japonské kupé s pouhými dvěma sty koňmi a mnozí mi to kritizujete. A těm, kteří to auto obdivují stejně jako já je zrovna tak spíláno. Něco pravdy na tom je. Každý lichý den chci taky instalovat kompresor a sání s magickým nápisem „Cosworth“. Každý sudý den se projedu, užiju si dostupný standartní výkon, vylezu z auta spokojený a zase si to rozmyslím. Proč bych měl chtít víc?! Kdepak, já si ještě počkám! Až dokážu perfektně krotit sportovní auto s výkonem řekněme alespoň dvě stě koní na tunu, čtěte mezi řádky Porsche 911 (996), které se teď na podzim dává dohromady, pak teprve začnu pomýšlet nad Catem CSR. Ale pak přijde ten lichý den a já si zase začnu říkat, že dneska by to šlo a CSR je přesně to, co k životu nutně potřebuju hned teď. 

Technické údaje:

BMW M3 (E9x) kompresor G-Power(2008)

Motor: zážehový vidlicový osmiválec DOHC, 4v na válec. Kompresor ASA T1-518
Zdvihový objem: 3999 cm3  ( 92 mm x 75.2mm) , 12:1 komprese
Maximální výkon: 382Kw / 520k při 8300 otáčkách/min ( otáčky dle série)
Točivý moment 500N.m při 3900 otáčkách/min (otáčky dle série)
Převodovka manuální 6st.
Pohon kol : zadních, 
Brzdy: kotoučové ventilované na všech čtyřech kolech, ABS, DSC
Pneumatiky: 245/40 R18 vpředu, 265/40 R18 vzadu
Rozměry: 4615x1860x1418 rozvor : 2761 mm 
pohotovostní hmotnost 1655kg
Maximální rychlost 300 km/h ( s odpojeným omezovačem, jinak 250km/h)
zrychlení 0-100 km/h 4.5 sekund (odhad, série 4.9s)

Caterham CSR 260

Motor: zážehový řadový čtyřválec Ford/Cosworth s odděleným mazáním a suchou klikovou skříní
Zdvihový objem: 2261 cm3  ( 92 mm x 75.2mm) , 12:1 komprese
Maximální výkon: 194Kw / 260k při 7500 otáčkách/min
Točivý moment 271N.m při 6000 otáčkách/min
Převodovka manuální 6st.
Pohon kol : zadních, 
Brzdy: kotoučové ventilované na všech čtyřech kolech, 
Pneumatiky: 195/45 R15 vpředu, 245/40 R15 vzadu
Rozměry: 3300x1685x1140 rozvor : 2315 mm 
pohotovostní hmotnost 570kg
Maximální rychlost 230 km/h (v konkrétním případě kratší převod diferenciálu: 210km/h)
zrychlení 0-100 km/h 3.5 sekund (série 4.1s) , 0-160 km/h : 9.6 sekund !

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
10. října 2017, 08:07
0

Pěkné pěkné...ale myslím, že je nutné vzít v potaz, že CAT CSR už není dělaný na nějaké projížďky, vlastně skoro ani na silnice, i když homologaci má, ale je to čisté okruhové nářadí. V Mostě nebo Brně se bude dát využít naplno a to bude raketa :)

reagovat
krab
10. října 2017, 09:00
0

U Caterhamu CSR je to vážně skoro tak. Ale dá se postavit různě. Buď to může být čistě okruhový stroj, nebo na kopce a to většinou se sekvenční převodovkou anebo jako v tomto případě "road racer" :) Má manuál, čili přívětivější v provozu a méně nákladný na provozování, 15" kola pro silniční účely ... potud teorie. Výletní auto je to vážně jen pro Tiffa Needela, Chrise Harrise a pana Stiga.

Ale věříš, že bych si ho přesto všechno možná klidně i pořídil taky :-D

Raspby
10. října 2017, 09:27
2

Věřím, ty by sis pořídil kde co :D

Pólin
10. října 2017, 12:29
0

A není to v tomhle případě už spíše utrpení, než požitek, ať to zní jak chce kacířsky? Já měl třeba takovou cestu ohledně motorek: vždycky jsem toužil po supersportu (Ducati 999, gsx-R atd..) Svezl jsem se na tom všem, je to vážně úžasné, ale s ohledem na standardní provoz jsem si radši koupil Suzuki SV650, protože to nepohodlí bylo opravdu až moc velké. Potom jsem k tomu ještě připočítal argument "jak často tomu můžeš pořádně zatopit?" a bylo jasno. Věřím, že tyhle auta jezdí vážně nádherně, a jsou objektem touhy mnoha lidí, ale myslím, že ledaskdo vystřízliví, když se s tím pár měsíců povozí...a nebo, pokud je opravdový masochista, tak i přes to nepohodlí bude prohlašovat, že to je nejlepší auto na světě a že mu celoroční rýma nevadí. Správně jsou asi obě dvě cesty :D

krab
10. října 2017, 13:19
0

Přesně jak to píšeš. Ono to je trochu smysl toho editorialu. O obou autech časem ještě chci napsat něco jiného a podrobnějšího, ale po svezení v BMW na mokru a v CSR mě svitla tahle myšlenka. Že jsou auta, po kterých vlastně toužíš, ale realita jízdy je pak trochu jiná.

Paralela s motorkama ideální. Protože já si po dlouhé odlmce od motorek koupil pro svůj comeback do jedné stopy hned 1200cc , pitomec :) A pak druhá motorka po sezoně byla hned o dost lehčí a o 400cc menší..

Ale tyhle dvě auta jsou úžasná. Jsou trochu až moc , proto to téma, ale určitě až je rozeberu pořádně a z jiných úhlů jindy, tak se zase dozvíte něco dalšího.

Pólin
10. října 2017, 13:49
0

Copak jsi měl za motorky? Cosi jsem tady zahlédl o hypermotardu... jinak jak jsem psal: vůbec nepochybuju o tom, že obě ta auta jsou fantastická. Po nejmenším Caterhamu s tím 660ccm motorem dokonce strašně toužím, ale jsem si skoro jistý, že bych byl trochu zklamaný třeba proto, že to bude mít velké vibrace, bude do toho extrémně foukat atd... Třeba můj bratr měl stejné vystřízlivění, ale z naprosto opačného konce spektra. Toužil po Vespě a tak si koupil tu klasiku PX150. Stálo to fůru peněz, ale jezdí to tragicky... reálně jezdí lépe asi každý čínský skůtr za 50 tisíc... ostatně před časem tady byl článek o ježdění z vysněnými hrdiny... tohle sice zrovna nepotvrzuje závěr toho článku, ale je to prostě realita, která někdy může být úplně jiná než očekávání...

krab
10. října 2017, 14:00
0

Já jsem jezdil nějakou chvíli na Enduru ( Yamaha TT600) , pak pár let vůbec. Pak jsem si vzpomněl, že budu jezdit, protože dva kamarádi koupili motorky, chtěl jsem nějaký klasický naháč, tak jsem šel do Suzuki GSF 1250 Bandita, úžasná motorka, ale těžká a právě táhne to jako lokomotiva :) ... Takže jsem pak skončil u Hypermotarda 796. Teď se věnuju autům a nějakým venkovním sportům a na moto nebyl vůbec čas, tak jsem ho prodal, ale musím říct, že jestli zas budu chtít jezdit, jdu zas do Hypermotarda, nebo něčeho podobnýho, Husky Nuda , něco takovýho... Aby to bylo lehký a člověk měl šanci, že se v tom nezabije na silnici moc snadno.. Po silničním litru teda netoužím právě :)

Caterham je podle mě nejlepší jako Roadsport SV (širší karosérie) a buď 1.6 Sigma ( Ford) a nebo 2.0 Sigma ( Ford). Ten tříválec 660cc turbo od Suzuki nevím, trochu si myslím, že kdo koupí bude po čase litovat, že nešel do 1.6 čtyřválce. Ale nejel jsem v tom. Naopak recenze na Caterham Classic 160 nebo jak se jmenuje byly hodně pozitivní. U nás si ho, ale asi nikdo ještě nekoupil.

Pólin
10. října 2017, 20:53
0

Tak to je pěkná historie... Já mám kromě SV ještě něco odjezděno na KTM 690SM a musím říct, že ty motardy mají hodně co do sebe...perfektní ovladatelnost, lehkost, výkony- ta potvora od KTM se na dvojku zvedala na zadek:) No mě se právě líbí autentické zážitky a říkám si, že ta sedmička na nejužších gumách s nejslabším motůrkem by mohlo být to pravé ořechové... no je to škoda, když si vezmeš, kolik se tady nakoupí MX5, spiderů, Z4, TTček atd... asi má na to málo kdo koule, aby si takovou slaboučkou motokárku koupil...

krab
11. října 2017, 11:38
0

Vidíš, já ti neodpověděl... No co se týká Caterhamu Seven 160 ( ten s tím 660cc 3 válcem, Suzuki - Kei car) tak mám dojem, že ho zatím v ČR nikdo neobjednal. Jednou jsem se na to, když to bylo nové ptal pana Bartoše a i on i pár dalších lidí mě od nápadu spíš odrazovali. Nicméně, pro každýho funguje něco jinýho. U nás je komunita Catíkářů spíš závodně laděná, než výletně laděná. A jako výletní auto pro pravého nadšence je základní Seven pravděpodobně fantastický. S nadšením bych ho někdy rád sám vyzkoušel.

Proč se neprodává? To je skoro otázka na samostatný editorial.. možná pro nějaký dlouhý zimní večer něco na to téma zkusím vymyslet.

bitner
10. října 2017, 09:23
0

Pekne :-) Ja kdyz mam lichy den, tak si rikam, ze bych do sveho auta potreboval NEJAKY motor. A kdyz mam sudy den, taky si rikam to stejne :-D

reagovat
sumy
10. října 2017, 09:56
0

Buď v klidu. Když posčítám výkony všech svých 3 aut, tak se dostanu na "obludných" 218kW :-) A to to zachraňuje pajero s 92kW(tovární stav, teď jsem krapet jinde, ale neměřeno) na 2,5t prázdný váhy. Holt mi nezbývá, než předstírat spořádaného a rozvážného řidiče :-)
Jinak že je toho výkonu na mě moc jsem zažil před mnoha a mnoha lety, když byla Z350 novinka. V 90 na 4 plnej knedlík a 3 pruhy dálnice mi byly málo... tak jsem si domaloval čtvrtý pruh do trenek. Jentak tak jsem to tehdy neroznes o svodidla. Kolega se mi hned omluvil za to vypnutý ESPčko.

JP
10. října 2017, 16:15
0

To mělo to Zko aftermarket přeplňování, nebo bylo mokro? Že by se atmosferickejch 206kW při pohotovostních 1.500kg umělo nějak rozdovádět na čtyřku na suchym asfaltu, to se mi teda nezdá... I na trojku bych se docela divil.

beastar
10. října 2017, 17:08
0

No. Nechtěl jsem do toho prudit. Jako ex majitel tohoto auta, které teda nepovažuju za bůh ví jak moc etalon sportovnosti se docela divím. Ok vypnutý esp. Mě napadlo hned po prvním přečtení, co na tom proboha bylo za gumy a jestli nebylo mokro na silnici? Nebo olej :D 206 respektive max 221 kw z motoru, který teď mám jen v o něco málo těžším SUV mi přijde docela divný že tě to takhle vyškolilo :) Nemělo to nějaký upravený na nějakou motoristickou disciplínu ?

sumy
10. října 2017, 20:41
0

Ne, jen jsem byl ucho. Kolik je to vůbec let, kdy tu byly první novinářský kusy? Tehdy jsem měl 130kW, 2,4 předokolku a tohle jsem nezvlád. Možná jsem ještě nesetřel naftu z pneumatiky, kterou někdo na nacintal u stojanu u pumpy. Už od stojanu jsem vyjel bokem :-/ Vlastně je jedno proč to tak moc ustřelilo. Prostě to bylo víc, než jsem byl tehdy schopen uřídit. A vyškolilo mě to tak, že se dodnes do moc silnější aut nehrnu. Raději nějakou tu rozzuřenou malorážku, třebas tu MR2.

beastar
10. října 2017, 22:02
0

Joo tak ty malý káry se slušným motorem jsou taky super. Záleží kdo, co chce. A i věřím, že hodně lidí nechce 300 a víc koní, protože na co, že jo. Je to asi o tom řídit různý věci a hledat, co ti sedí. Nakonec i ta Fabie 1 v té 1.4 16v někomu mohla třeba stačit:)) Já začínal na v6 od Bmw 2.3 a další taky sem toho mraky rozbil, ale každý auto jsem bral jako, že chci víc...

beastar
10. října 2017, 14:44
0

Ale co to tady čtu. Znevažování a rozvracení víry v moc výkonu? Za to by měli být povinně dva Kyjevy a zpět v Daewoo Tico! Chápu ten Caterham to je vážně jiná káva přijde mi to spíš jako dravý vysavač na kolech a v tom člověk. To v člověku probudí i jiné emoce, než klasická krabice. Ale M3? Ok jako je to hodně výkonná věc a na mokru je to asi mazec pokud chceš jet pilu. Jenže sakra ,kdo ti říká že máš jezdit na limitu?? Na motorce ok, tam se vážně na supersportu nedá jezdit 70 a kochat se krajinou, ale auto je jinde. Však i ta Carrera šla řídit celkem v klidu v režimu jedu, a nebo přejít do režimu jedu jako magor při možnostech auta. Však i ta moje japonská krabice od bot má 300 koní a je to úplně normální rodinný auto. Začal bych se bát v momentě až to bude 750 koňové EVO například. Nebo nějaká magořina tipu mokro, neznámá úzká cesta, 900 koní auto za 15 mio. V patách Igor Čistič a auto patří Albánský mafii takže rozbití a přežití se rovná tomu, když tě chytí Igor;) Nestraš lidi takovými horory aby si přednostně chodili pro věci jako miata, toyobaru a Fabia s třiválcem. Kdo má mozek v hlavě a alespoň něco v rukou naprosto v pohodě to bude schopen řídit až na hovadiny typu supersport lambo, formule případně speciály Radical, Cat. Jinak teď sem koukal na nějaký skazky o srazek Koenigseggu a ti majitelé s tím jezdí normálně chlastali tam šáňo dojeli tam přes celou Evropu stáří lidé mnohdy 60 let. Nepršelo? Nevím možná sem to jen špatně pochopil. Nemám ale rád tvrzení, co jsou založena na domněnkách typu ty voé, to by si nedal. Zrovna od člověka který se svezl dost věcmi s výkonem mi to přijde minimálně divné;)

reagovat
krab
10. října 2017, 15:20
0

Tak jsem čekal co napíšeš. Podívej, standartní M3, ani E92 V8 bych sem netahal, nebýt to zajímavá úprava od G-power. Věř mi, že je to vlk v rouše vlčím. Ano, jsou i auta jako Hennessey Venom např. nebo upravený Viper od téhož výrobce, nebo Ariel Atom, Koenigggggseeeegggg Agera .... a nebo to Bugatti :) Jelikož nejsem pan Kellner, tak tyto auta otestovat nemůžu.

Samozřejmě, že si oba majitelé užijí auta i tak, ale to téma je jiné. Je to takový nahlodání otázkou: Není to už náhodou moc? :) A vidíš, že jasnou odpověď na to já nedávám.. schválně.

beastar
10. října 2017, 17:02
0

Já taky nemyslím, že je třeba být Kellner kterým sic bohužel taky nejsem:)) Jen je potřeba nebát se a nečekat, že se z výkonu M3 e46 stane něco neříditelného. Mimochodem daleko těžší auto na ovládání a vůbec cit je to tebou testované (řízené) Porsche z let dávno minulých o nějakých 180 koních, než třeba moderní M3. Agera R má 1100 koní a asi 1400 kilo a řídí to starej páprda v šále přes půl ojrópy tak v čem je to prooboha nebezpečný? :D

Takže mi řekni, co je na tom teda těžkého a proč bych měl chtít méně výkonu ? Já si právě všiml, že si to nechal šikovně otevřené jako takové odpovězte si sami. Ok řekněme, že kombo zadní náhon, nízká hmotnost a opravdu slušná porce koní třeba 1:1,1 HP/KG chce už opravdu trochu koule a asi to neuřídíš dobře po autoškole, nebo bez zkušeností ale......... Znám lidi, co prostě dobře řídit neumí, jezdí jako hovada o sportovní jízdě neslyšeli a mají auto s výkonem. Světe div se. Stále žijí, řídí a auto je nedotčené. Jak to sakra dělají? Že by to bylo tím že je to dnes prostě jednoduché a pro většinu z nás:) Moc otázek na takového neodborníka jakým jsem,)

krab
10. října 2017, 21:42
0

Beastare, to je přesně ono. Člověk se na téma : "Není to náhodou už moc rychlé?" podívat dvěma úhly. Jeden je ten, že si to koupím, protože už ten fakt, že to auto má opravdu sílu je zábava samo o sobě. A užiješ si to, přežiješ to a případný krizovky ( v případě např. toho BMW) za tebe pomůžou dořešit elektroničtí pomocníčci.. V Caterhamu CSR logicky není ani ABS :)
Druhý úhel je ten, že se zamyslíš a řekneš si: Zvládnu s tímhle autem opravdu rychlejší čas na okruhu anebo schopnosti auta občas zvládnu harmonicky využít i na silnici, když zrovna není provoz? A budu mít radost z toho, že jsem to vážně a doopravdy zkrotil a řídí se mi s ním hodně sladěně?

Tohle jsou dvě různé věci. Já jsem někde mezi a ještě si ze sebe v tomto případě umím udělat legraci. Baví mě silná auta, to je jasný. Ale má to svoje limity a přijde moment, kdy ti fakt přijde, že je něco na tvoje řidičské schopnosti zatím příliš. Musíš si to umět přiznat, ale musíš být blázen do řízení. Nejen do aut. Totiž já si všímám toho, že mnoho lidí si kupuje sportovní auta , ať už silné Hothatche, 4x4 typu WRX STI a nebo různé sportovní vozy a ne každej se na nich chce dál zdokonalovat v řízení. Často jim ten fakt, že mají 300koní + přeroste přes hlavu. To je čím trochu tady čtenářstvo popichuju a sám to sleduju na sobě.. taky ne vždycky se mi chce učit se řídit a přiznat si že jsem pořád "školák" . Ale přitom to je to nejdůležitější. Učit se řídit líp. :)

krab
10. října 2017, 21:56
0

Jo a ještě s tou Carrerou. Tady jsi uhodil hřebíček na hlavičku víc než sis myslel... Já jsem to i zřetelně myslím napsal : "Nedoporučuju jako první klasiku" .. Pro lidi, zvyklé jenom na nová auta může být stará Carrera hodně nepříjemným překvapením, až je ten zadek najednou předběhne. Ale třeba pro mě, když jezdím veterány vlastně pořád je to přirozená věc. Jsem doma daleko dřív. Naopak se mi hůř kalibruje na to zvládnout něco jako BMW s 520koňmi, když mi najednou začne na trojku protáčet zadní kola ve 120ti na půl plynu...

Krásně tu věc s Carrerou dokresluje tento článek : http://templeofspeed.cz/porsche-911-carrera-3-2-aneb-jak-roztocit-historickou-911/

PS: S Caterhamem CSR bych se v reálu naučil sžít , otázka jak rychle a jestli bych to já i auto ve zdraví přežil :)

beastar
10. října 2017, 22:47
0

No z částí vlastně píšeme o stejných lidech. Někomu jde o pocit jiný to musí cítit. Já neřeším auta řídím všechno rád až na pár extrémů, ale raději sem když to prostě jede. Klidně jen rovně, ale protáčí to ty kola na trojku. Malá lehká věc typu Cat chce taky cit. Všechno spojuje jedna věc chuť řídit. Mimochodem to, že si vyberu třeba Toyobaru ze mě fakt samo o sobě nedělá šoféra. Starší Porsche sem řídil a měl sem toho za hodinu opravdu ostře laděné jízdy dost jako plné ruce a zamotané jak špagety. Jo a to že mám rád výkon ze mě samozřejmě nedělá super řidiče toho jsem si vědom. Dříve mi to nejedno auto dalo ochutnat. Jak vypadá chyba. Hale třeba si myslím, že i právě z chyb se nejvíc naučíme. Kdo zkušenější, ale udělá chybu v autě s 80kw a tunou plus:) V čem se tady s hodně lidma shodnu je fakt že rwd 300hp plus je větší ďábel jak fwd 300 hp. Předokolka je mnohdy nepříjemná ale drží se blbuvzdorně ve stopě. To starý klasici s nula váhou a zadkem nedělají... No je to o pohledu na věc. Jako komplexní tema je to tady nepochopitelný. Peace:))

krab
10. října 2017, 23:11
0

Vždyť si jen píšeme ... o nic nejde, je to "peace" :) Já ti rozumím. Víš, že výkonu se nebráním, ale není to to hlavní pro mě už teď. Dobrý auto dělá navíc soubor vlastností, které jsou vyvážené. ( ne neboj, nevyleze z toho Miata) ... velmi silný FWD má taky mimochodem něco do sebe, pokud to má dobrý podvozek. Kdybych si totiž mohl do garáže posbírat 5 sportovních aut... no dobře, spíš 10 a vybírat podle toho kam jedu a dle nálady, takový Mégane RS Cup 275 s akrapovič výfukem tam bude. Ale asi bych zklamal fanoušky US aut, protože ani Viper, ani Vette , nic takového by mě nakonec do top 10 nevlezlo. Ale Porsche by tam bylo asi v nejednom exempláři..

No každopádně, vidíš že jsem asi furt na úrovni když mi bylo 14, měl jsem v ruce katalog nových aut a vybíral co chci do garáže.. furt je to stejný :-D

beastar
11. října 2017, 00:53
0

To je správný. Já zase netvrdím, že dobré auto má mít 1000 koní. Určitě ne. Jak říkáš soubor vlastností třeba Exige, nebo i ten Megáne dokonce snad i Civic TypeR to jsou auta, co nervou asfalt, ale jsou to sportovci jak dělaní. Každopádně vykon není na škodu takový který je důstojný k váze vozu a schopnostem podvozku. Nakonec je článek mezi volantem a seslí. Mám kamaráda amatéra rallye sportu a ten by nás asi vyškolil i bez toho Viperu v mnohem slabším autě. V mojí fantasy garáži by teda zmije asi nebyla též, ale Mustang gt500 třeba klidně.

Vavris Vavrisovic
11. října 2017, 09:45
2

Ono to je prostě o dvou rozdílných přístupech. My s krabem jsme třeba pragmatičtí a uvažujem stylem "k čemu víc, než 300 koní, když reálně narážíš na morální i dovednostní limity?". Pro nás to nemá přidanou hodnotu.Ty a mnoho dalších zase má rádo ten pocit, kdy auto lechtáš na 40% a stejně jsi rychlejší než všichni ostatní a ještě máš obrovskou rezervu pod pravou nohou...

Nemá smysl se vzájemně přesvědčovat a je dobře, že vznikají jak delikátní a (třeba i) slabé kraviny pro hračičky, tak nakoňované zla s nevyužitelným přebytkem výkonu.

beastar
11. října 2017, 11:27
2

On je už dneska ten svět aut tak barevný, že je těžké škatulkovat. Samozřejmě že racionálně má dost výkonu třeba i ten Rapid pro petrolheady:) V podstatě se ani nesnažim tvrdit, že potřebuješ na silnici normálně všedně víc jak 150 už to je dost. Právě proto se mi líbí, když se dostaneš s něčím mimo běžné konvence a to upozorňuju na to, že mě osobně je potom jedno jestli to vyrobili origami japonci, ička nebo národní socialisti jde mi čistě o auto. Myslím v případě auta, co má ležet v garáži a někdy bavit. Daily klidně jezdim sto koňovou naftou a je mi to wurst

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. října 2017, 15:03
0

Krab: Buď v klidu Krabe. Fanoušci US aut úplně ze všeho nejvíc ocení, když si tyhle auta nebude kupovat někdo, kdo k nim nemá vůbec žádnej vztah. Ostatně my to s těma Vašima autama děláme úplně stejně. ;-)

ToMyx
13. října 2017, 16:17
0

Ano, stále narážíme na limity využitelnosti síly, přenesení síly, hustota provozu a pak je tu řidič, ten nejzrádnější článek, ale trénink pomáhá;-)
Moc pěkná diskuze pánové, kvůli tomuhle to tady mám rád.

Vr
Vrooom
10. října 2017, 18:50
0

Ta E92 je krasna, jsem nad ni slintal v Myte, i ten interier ma super. Imho E90 M3 je najkrasnejsi sedan ever :-)

reagovat
saage
10. října 2017, 20:55
1

Hele.. Vykonu neni nikdy dost! :-) Jen je problem ho vyuzit na silnici. Takova 100 konova panda je hodnocena hodne pozitivne, kdy 100% vykonu vyuzivate po celou dobu jizdy. Naopak takovej Cat nebo m3,m5, 911 vyuzijes na obyc silnici max 50% a jsi za hranou pouziti sluzebni zbrane policie CR :-) Blby je, ze si clovek pak na ten vykon proste zvykne a pak mu v sluzebni oktavce prijde ze ma neco s motorem, ze to nejak netahne :-)

reagovat
beastar
10. října 2017, 21:38
2

Odpovězte frází: Yes, you right! Ve zkratce si napsal, co jsem myslel já. Alespoň někdo to vidí stejně.

Safa
10. října 2017, 21:59
0

Nic si z toho nedělej, Krabe, já jsem ustrašenec taky. :o)
I proto mám takové auto, jaké mám. Umí korigovat moje chybky, výkonu má tak akorát. A navíc je prostě hezké a zábavné, ať si tu říká, kdo chce, co chce...
Na druhou stranu, takový Ariel Atom. Nebo KTM X-Bow. Ale jo, svezení se zkušeným šoférem by mě asi lákalo...

reagovat
beastar
10. října 2017, 22:50
0

No hale zase s klidem příteli:) Akorát výkonu? Na co? Na výlet v posázaví ok. A hezké to je nějaká provokace že?:))

Safa
10. října 2017, 23:57
0

No však jo, já jsem jako řidič hlavně kochač a výletník. Tak jsem si pořídil kochací a výletnické auto... ;o)
Věř, že na okruhu mě s majdou (ani jiným autem) nikdy neuvidíš, tyhle ambice fakt nemám.

Safa
11. října 2017, 00:02
0

A hezká je taky. Rozhodně hezčí než ta tvoje stuttgartská krabice v profilovce... :o)

beastar
11. října 2017, 00:57
0

Ok, tak to byla potom správná volba:) Alespoň jeden, co si vybral auto s rozumem s ohledem na potřeby. Krabici z Německa jsem primárně nahradil menší krabicí od fašistů z východní Asie. Méně to žere líp to jede a je to novější. A vypadá to japícky takže hnusně, ale život je kompromis. Tak se shodnem dneska alespoň na tom japkáčském původu.

gr
greg
11. října 2017, 07:04
0

Ano Safa, co to tu trepes o vykone akurat... My krutohusti chlapaci co jazdime kazdy den na okreske porsche 911 turbo na 5tku v redline odmietame pocuvat ze niekomu staci na zabavnu jazdu 150 koni :)

beastar
11. října 2017, 11:17
1

Nevim jak na tebe. Ale na mě je 911 turbo dost slabá, přestože si nenapsal generaci. Já svou GT3 Rs jezdím denně takže nejen okresky. A nedovedeš si představit jak moc hustej pán vesmíru jsem když jedu na kafe s klukama do Dlouhý v centru. To je teprve jízda. S miatou bych byl za socky, sorry jako.

HerrHobler
11. října 2017, 23:21
0

Skvělé zamyšlení, uplně s Tebou souhlasím.
Akorát jsem se začal učit na skůtru, 72ccm, cca 3kW a nedokážu si představit sedlat cokoliv, co by mělo 10kW+
Jako není to žádná raketa, ale respekt z neznámého a z toho, že i tak málo ještě 100% nemám v rukou (fajn, jezdím na tom měsíc, co bych chtěl), mi zatím stačí. Představuju si to asi jako když se Petr "Krab" Jeřábek tady projížděl v Catu. Asi to zní docela úsměvně, ale je to tak :-D

reagovat
MartinCoupe
12. října 2017, 20:41
0

A teď si představ, že existujou stroje, co mají 200kg suché váhy a 200koní na zadním kole. Tzn přepočítáno 800koní na tunu. Motorky, sportovní litry.
Já sám mám motorku pro holky, sportovní 600ku (100koní na 200kg). A od jisté doby mi přijde, že to moc nejede.
Jak psal na jednom moto fóru majitel Suzuki Hayabusa (170koní na 250kg), výkonu není nikdy dost...

reagovat
Beny
13. října 2017, 13:04
0

Strašně záleží na tom kde jezdíš. Já mám CRF 450R v supermotu, něco k šedesáti poníkům na metrák když nepočítám sebe. Na okresce mám kolikát staženou p*del, ono to jezdí po zadním a kolikrát míst málo. Na jedničkovej silnici je to nuda o ničem.

MartinCoupe
13. října 2017, 17:07
0

Supermota jsou super! :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem