načítám data...

Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Může kombík Volvo zaujmout pravověrné benzínové hlavy? Je čtyřválec v takovém voze dobrý nápad? Na tyto otázky jsme hledali odpovědi v rámci redakčního testu.

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek

Když jsem poprvé usedal za volant testovaného Volva V90, měl jsem trochu obavy. Opravdu jsem si přál, aby bylo dobré. Volva mám rád, líbí se mi filozofie značky, která se opírá o hodnoty, které zákazník dle mého názoru skutečně ocení, namísto okázalosti či emocí deklarovaných konkurencí. Na stránkách motoristických magazínů se však toto stává kamenem úrazu, my benzínoví nadšenci chceme sportovní podvozek, chceme cit v řízení, chceme jízdní zážitky. Jaké asi budou mé pocity z nového Volva?

Nebudu vás napínat a rovnou vám prozradím, že to dobře dopadlo. První dojem? Kabina Volva je tím nejpříjemnějším místem k pobytu, v jakém jsem se za dlouhou dobu ocitnul. Druhý dojem? Volvo je tím nejkomunikativnějším vozem, jaký jsem kdy řídil. Opravdu. Ale nepředbíhejme.

Začněme předletovou přípravu seznámením se se strojem. Motor? Ano, je přítomen, čtyřválcový zážehový dvoulitr přeplňovaný kompresorem i turbodmychadlem, 320 koní. Víc než dostatečné. Podvozek? Ano, též přítomen, sofistikované zavěšení, zadní náprava osazena vzduchovým odpružením, pohon všech kol. Naprosto dostatečné. Převodovka? Jistě, hned vedle motoru, automatická osmistupňová od Aisinu. Je něco z toho podstatné? Ani ne.

Volvo nikdy nepatřilo mezi značky, které se snaží ohromit hodnotami zrychlení či přetížení, nechlubilo se maximálním výkonem ( no dobrá, občas trochu chlubilo), opulentní výbavou či okázalými kurdlinkami. Volvo je elegantní, komfortní, bezpečné a solidní. Ona absence čehokoli prvoplánově okázalého je mi asi nejvíce sympatická. Na první pohled nová V90 zaujme nízkou siluetou, rozkročeným postojem a hranatostí. Ve tvaru karoserie s dlouhou kapotou je cítit vzdálený odkaz na legendární kombi řady 200, zároveň je to však velice futuristická interpretace toho, co všichni známe jako hranaté Volvo kombi. Z vozu sálá sebejistota a solidnost. Velká maska chladiče se hrdě hlásí k mateřské značce, zároveň však zůstává jedním z mála ozdobných detailů – jinak je design vozu čistý a jednoduchý. Masku doplňují úzká přední světla se světelným podpisem ve tvaru Thórova kladiva. Chladné, solidní, severské.

Uvnitř vládne trochu jiná atmosféra. Zatímco zvenku působí Volvo pevně, chladně a nedobytně, uvnitř se rozprostírá hřejivý interiér oděný do elegantního skandinávského minimalismu. Tvary jsou jednoduché a zároveň elegantní, použité materiály potom celý prostor pozvedají na vyšší úroveň. Ze všeho, čeho se tu dotknete, sálá kvalita. Příjemná kůže, dřevěný dekor bez vrstev lesklého laku, hliník – vše krásně zpracované. Zároveň mám však i tady pocit, že se Volvo nevychloubá, nesnaží se posádku ohromit překomplikovanými detaily, chce zkrátka jen to, aby vám tu bylo dobře. A to se mu rozhodně daří. Interiér je prostorný, světlý a pohodlný. Velká část z rozsáhlé výbavy je ukryta v nabídce radiomapy. Jinde bych si snad stěžoval na zbytečně komplikované nastavování klimatizace přes dotykovou obrazovku, zde je to však jen malá oběť za tvarovou čistotu kabiny.

Toto je však magazín pro petrolheady, ne periodikum o bytové architektuře, vraťme se tedy k tomu, co je pro nás podstatné. Jaké je řízení? Jak již jsem se zmínil, je velice komunikativní. Jen trochu jinak. Vůz s vámi komunikuje a po několika kilometrech už si tykáte. Volvo si s vámi povídá a je to milé. Sleduje neustále situaci okolo auta, varuje před vozy v kolizním kurzu, nabízí se, že převezme řízení, abyste se nemuseli zabývat tak zbytečnou a otravnou činností, jakou je poskakování v koloně. I při parkování nabídne Volvo svou pomoc a to nejen kamerou se zobrazením celého okolí vozu, ale i velmi zručným systémem samočinného parkování. Na dálnici sice vyžaduje ruce na volantu, uprostřed svého jízdního pruhu se však udržuje samočinně a i o úpravu rychlosti v závislosti na okolním provozu se postará. Především však všechny tyto úkony provádí plynule. I ona upozornění mají formu jemného odkašlání namísto “Achtung!! Zapni si pás ty šeská cholota – nebo ja ti udělala se života peklo!”. Takto si představuji perfektní komunikaci vozidla s řidičem.

Co dále tak nás petrolheady zajímá? Zvuk? Ano, zvuk je nedílnou součástí jízdního prožitku. Co se motoru týče, V90 (jako ostatně všechna nová Volva) je v nabídce pouze se čtyřválci. Zvukem motor T6 neurazí, ale ani nenadchne a především – po většinu času není slyšet vůbec. Ale koho by ve Volvu zajímaly rány vybuchujícího paliva, když je tu fantastická aparatura Bowers & Wilkins. Nespočet reproduktorů a velmi důmyslný subwoofer dokáží zázraky. Systém lze dokonce nastavit tak, aby vás svým zvukem přenesl přímo doprostřed koncertní síně v Göteborgu. Skutečně. Jak dobře to funguje si uvědomíte v okamžiku, kdy vaši oblíbenou symfonii přeruší dopravní hlášení z rozhlasu – iluze, že se hlasatelův hlas rozléhá prostorem koncertního sálu, je dokonalá. Zvuk je tedy také perfektní.

Jak jsme na tom však s výkonem? Ano, máme pod kapotou jen čtyři písty, díky dvojitému přeplňování se však nedostatku výkonu obávat nemusíte. Kombinace turbodmychadla a kompresoru nadto zcela eliminuje turbo-efekt, motor dávkuje sílu bezprostředně a rovnoměrně. Spotřeba se přitom v rámci testovacího provozu pohybovala okolo devíti litrů, což vůbec není špatné. I do Volva již pronikl ovladač pro nastavení jízdních režimů. Po zvolení dynamického módu se změní mapy plynu, přenastaví se řazení převodovky i tuhost řízení. Pokud je ve výbavě příplatkový adaptivní podvozek (v testovaném voze nebyl), změní se i jeho nastavení. A jaké je tedy Volvo v dynamickém režimu? Je trochu nesmyslné, to si řekněme hned. Na druhou stranu je až překvapivě schopné. Ostřejší reakce na plynový pedál a vyšší otáčky udělají své a najednou sedíte v onom překrásném uklidňujícím interiéru, krajina okolo se míhá v nesmyslném tempu a z výfuků se občas ozve dokonce lehké zaprskání. Standardní podvozek poskytuje dobrý kompromis mezi pohodlím a jistotou a tužší řízení vám dodá sebevědomí. Ano, je to naprosto nepatřičné, ale zároveň je to docela zábavné.

Na závěr bych se ještě krátce zmínil o výbavě. Je toho tu opravdu hodně, ale zkusím být stručný. Bezpečnostní výbava obsahuje – jak je u Volva dobrým zvykem – již v základu všechny myslitelné prvky pasivní i aktivní bezpečnosti včetně nového uložení sedadel, která se v případě pádu z výšky (například při vylétnutí ze silnice) propadnou a zmírní tak následky pro páteř posádky. Radiomapa v kombinaci s obrazovkou nahrazující klasické budíky poskytuje řidiči přehledně všechny potřebné informace, Volvo navíc nabízí pravidelné aktualizace, funkce tedy budou přibývat. Přední LED světlomety reagují na profil silnice i na okolní provoz, umí odclonit protijedoucí vůz a zároveň stále osvětlovat zbytek světa dálkovými světly. Obdobný systém nabízí dnes již většina výrobců luxusních vozů, ve Volvu mi však připadal dosud nejzdařilejší. Páté dveře lze pochopitelně otevírat i zavírat elektricky a to po stisknutí tlačítka na klíčku (potaženém stejnou kůží, jaká je v interiéru) nebo i máchnutím nohou pod nárazníkem. A tak bychom výčtem prvků výbavy mohli pokračovat donekonečna.

Verdikt

Volvo V90 se mi nevracelo vůbec snadno. Dynamické schopnosti tohoto vozu – ač nejsou vůbec špatné – stojí tentokrát v pozadí. Hlavní devizou V90 je ona nekonečná přívětivost a pohoda na palubě kombinovaná s tradičními hodnotami značky Volvo – praktickým interierem a nekompromisním přístupem k bezpečnosti. Za celý týden se nepodařilo jedinému řidiči, aby mě za volantem V90 rozčílil. Uvnitř Volva jste ve svém uklidňujícím světě. Mám-li objektivně říci, co bych na testovaném voze zlepšil, napadají mě pouze dvě věci. Zaprvé – systém udržování v jízdním pruhu by mohl fungovat i v rychlostech nad 130km/h.

Druhá věc je spíš můj ryze osobní postřeh – středová konzole obsahuje schránku s držáky nápojů pod krásnou dřevěnou roletkou. A právě tato schránka se zdá být ideálním místem pro zenovou zahrádku. Zcela vážně. Představa, jak uprostřed ranní dopravní špičky obklopen pološílenými nestíhajícími bytostmi sedím ve svém Volvu a hrabičkami kreslím tvary do písku, zatímco mě auto samočinně veze k cíli mé cesty, se mi totiž neskutečně líbí.

Technické údaje

Motor: dvakrát přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 969 cm3
Výkon: 235 kW (320 koní) v 5.700 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 2.200 – 5.400 ot./min
Převodovka: automatická osmistupňová
Provozní hmotnost: 1.826 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 6,1 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 7,4 l/100 km
Cena (T6 AWD Iscription): 1.676.600,- Kč
Cena testovaného vozu: 2.043.400,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ReVolte
21. července 2017, 08:30
0

Měl jsem podobné zážitky, když jsem řídil S90 i s adaptivním podvozkem a nemůžu říct, že by to byla řidičská nirvána, spíše odtržení od světa a jízda ve vlastním světě, s příjemnou masáží zad a zvukovou aparaturou :). Když se trochu vlítlo do zatáček v dyn. režimu tak to fungovalo, ale je to prostě velké auto a ten pocit, že vím co se pode mnou děje tam nebyl (V BMW 7 to bylo o trochu více znát, co se děje pod tím vším vzduchovým odpružením a 20" koly ). A udržování v jízdním pruhu mi fungovalo do 140km/h s tím, že upozornění na vyjetí z pruhu fungovalo do vyšších rychlostí.

reagovat
Pe
Pep
21. července 2017, 08:46
0

Super test, avšak převodovka je od Aisinu.

reagovat
M P
21. července 2017, 08:57
2

Díky! Za trest bude hamster celý týden pít jenom převodovkový olej. Vyjetý. Z aisinu.

Honza Hamster Křeček
21. července 2017, 09:01
2

Vždyť já vím, že je to Aisin, to jen do testu píšu ZF, abych prověřil vaši bdělost :-) Ne, díky za upozornění, tohle mi uteklo, nevím, nad čím sem to zas přemýšlel, když sem to psal... ;-)

Pep
21. července 2017, 09:48
0

Stanou se i horší věci. ;) Mimochodem plánujete do budoucna nějaké další testy Volv? Třeba nové XC60 nebo S60 Polestar?

Honza Hamster Křeček
21. července 2017, 10:01
2

O dalších testech jednáme se zastoupením Volva, nechte se překvapit. :-)

Chase
21. července 2017, 14:30
1

Jen takový návrh testu, který jsem v ČR ještě nezaznamenal a to postavit proti sobě S60 Polestar s 3,0 T6 (ve výrobě tuším do května 2016) a stejného vozu s novým motorem e-drive (2,0). Mohlo by to být opravdu zajímavé srovnání :)

bitner
21. července 2017, 09:17
3

Huraaa! Auto v testu je na benzin!
Moc pekne vozitko a moc pekna recenze.

reagovat
C70C
21. července 2017, 09:43
0

ó. Volvo v testu. A nikdo po něm nechce aby excelovalo na Nordschleife! Jako zasloužilý Re-Volver ( kdykoliv jsem opustil značku, rychle jsem se zase vrátil zpět a teď už krotím 5.kousek) jsem měl s 4hrnky problém. V Cabriu se ve mně pere to, jestli chci poslouchat famozní Dynaudio, nebo benzínový 5válec.. V combi si pořád říkám, že i v naftě auto zní pěkně, když má 5válec.. Ale ve V90 by asi vyhráli pánové Bowers s Wilkinsem.. jen nevím, jak dlouho by mně na tom bavilo poslouchat popík mých dětí. To by asi hrabičky a oblázky přišly ke slovu častěji.

reagovat
Jindřich
21. července 2017, 12:18
3

Líbí. Z článku i z auta vyřazuje suprová solidnost a jistota. Hned bych se v něm jel uklidnit...

reagovat
Přemda Honda
21. července 2017, 12:50
0

Je to krásné auto s nádherným interiérem..Ty čtyři válce by mi asi taky nevadily..
Ale co znamená to T6???Jako 4 válce + 1 turbo + 1 kompresor = 6?
Nebo,že výkon odpovídá šestiválci? :-D

reagovat
Chase
21. července 2017, 14:00
1

Tohle označení vychazi z označování motorů, které Volvo používalo v někdy od 90tych let (s příchodem modulární koncepce 4-5-6ti válců). Tehdy byl jako "T" označen vždy nejvýkonnější bezinovy motor v dané modelové řadě (u nafty pak byl ekvivalent "D"). Číslo pak značilo počet válců. (Výjimkou byla vrcholová V8 v XC90 a S80, která byla ovšem vyvinuta sólo a neměla s modulární koncepci motorů z devadesátých let nic společného). Dnes má Volvo jeden motor pro benzín a jeden pro naftu v různém výkonovém naladění a značení jako T5, T6 značí výkonovou hladinu daného motorů (T8 je pak benzín + elektro). U nafty se opět používá stejný systém jen s písmenem "D" s tím že hybrid zde byl D6. Snad jsem to vysvětlil srozumitelně :)

Přemda Honda
23. července 2017, 22:39
0

Díky za info :-)

krab
21. července 2017, 13:57
1

Tohle je nové auto, který se mi vážně líbí. Já měl taky dřív Volvo. Ani jsem ho vlastně nevyhledával. Byla to zrovna výhodná koupě zachovalého kusu. Úkol byl : kup solidní auto s automatem za málo peněz. A zvítězilo Volvo S40 2.5 pětiválec... Taky s převodovkou od Aisinu :) A to Volvo mě neustále ten rok a půl co jsme ho měli překvapovalo tím, jak příjemně jezdí. Dokonce i komunikovalo nejen pípáním a upozorněními, ale klasicky přes volant a pedály. Tohle bylo ale takový trošku Ford - Volvo. Focus MK2 v jiném hávu...

Nové S90 / V90 je vážně nádhera. T6 by ale měl být šestiválec turbo... no kde jsou ty časy, kdy mohla mít S80 i osmiválec 4.4 litru s hlavami od Yamahy ... Proto asi nejraději testuju ty ojetiny :-D

reagovat
Chase
21. července 2017, 14:12
1

Ty časy jsou dávno pryč a hlavní důvod jsou emisní limity. Na druhou stranu se opravdu doporučuji svézt (Ideálně v T8), protože ty chybějící hrnky zase vlastně až tak moc nechybí. ;)

sk
skodafil
21. července 2017, 16:57
0

Dost mne zajímá spolehlivost motoru. Turbokompresorový 1,4 TSI od VW je, pokud vím, famózní servisní průser a ani VW ho dlouho nenasazoval. Přitom zdaleka nedosahoval podobného litrového výkonu, v sérii byl z litru na 120 konících, tady je to na 160. První majitel to asi nebude řešit, ale v kůži těch dalších by nikdo z nás nejspíš nechtěl být.

reagovat
BobAsh
21. července 2017, 18:07
0

Na druhou stranu, Saaby měly čtyřválce o výkonu hodně přes 200 koní už v osmdesátých letech a fungují dodnes. A stará turbo Volva na tom byla podobně. U VW umí udělat nespolehlivé leccos....

VK
VK
22. července 2017, 14:22
0

2,5l TDi v prvogeneračních V70, které jezdí a jezdí, jsou dokladem, že i Konzern dokázal dělat spolehlivé výrobky. Pravda, to bylo ještě před obdobím zostřené optimalizace.

Rien
21. července 2017, 18:21
1

Tohle je pro mne jedno z nejhezcich aut, co se dnes vyrabi.

reagovat
Ra
Radek F
22. července 2017, 23:39
0

True story.

riderhenry
22. července 2017, 00:10
0

Najel jsem s S90 T6 asi jen 50 km, ale ve spoustě věcech bych úplně nesouhlasil. V první řadě bych určitě řekl, že to auto je naprosto nádherné jak uvnitř, tak zvenku. Rozhodně bych ani nezpochybňoval bezpečnost, kde bych bez váhání každému doporučil Volvo jako vždy tu nejbezpečnější variantu. Ale... Že ten čtyřválec ničemu nevadí? No nevím, mně to vadilo hodně. Nečekal jsem super odezvu a nějaké velké zážitky, ale když člověk vidí papírové údaje a pak se s autem sveze, tak může být docela zklamaný. Volvo mělo vždycky trochu problém "držet krok" v některých technických detailech s větší konkurencí a zrovna u automatů se mi zdál rozdíl dost velký. Kickdown prostě trvá dost dlouho a i když je motor na svou koncepci asi relativně povedený, tak mi to spojení přišlo těžce nemotorné a zase jsem si připadal jako v S60 D5 s automatem, kde člověk musel plánovat předjíždění dvě zatáčky předem... Jasně, je to pohodlné auto, nemůžeme mít všechno... Jenže ono není tak pohodlné, jak by být mohlo/mělo. Evidentně se někdo snažil hrát tak trochu na dynamickou notu a osobně se mi zdálo, že v porovnání se současnou S60, která by z logiky věci měla být spíš tím trochu "sportovnějším" modelem, filtruje nerovnosti o něco hůř. Ale i tak auto hodnotím velice vysoko, jenom mi tam vadí ty zbytečnosti - pohonné ústrojí stavěné na zakázku nesmyslným norem a zákonům, podvozek přizpůsobený trendům "dynamické" doby... A jak už i tu padlo, největší strach mám ze spolehlivosti těch motorů. Ale to ukáže až čas.

reagovat
Chase
22. července 2017, 23:22
0

S V90 jsem najel přes 500km v různých režimech. Ano, není to auto na závody, ale taky se o to ani nesnaží, jeho předurčení je úplně jiné. Co se týká převodovky, tak je to pořád klasické, automat založen ženy na hydru, takže se nikdy nebude chovat jako robotická dvoudpojka (ne DSG a podobné nejsou klasické automaty). Na druhou stranu narozdíl od ukleoanych a skubajicich dvoudpojka, hydro řadí tak říkajíc "do mechu" což se k tomuto autu prostě hodí. A že by bylo líné a nedalo se s ním předjíždět? To bych rozhodně netvrdil. Každopádně pokud chce někdo dravce na silnici s Volcom ve znaku, pak spíš sáhne po S60 Polestar než po luxusním dálničním křižníku jakým je bezpochyby právě S/V90 ;)

riderhenry
23. července 2017, 01:15
0

Problém je v tom, že vidím určitou rozpolcenost v nových generacích u Volva obecně. A to se považuji za fanouška značky (byť nezapadám úplně do cílové skupiny). XC90 je zbytečně tvrdá a díky tomu nepohodlná (pokud vím, bývá to zmiňováno i v recenzích), stejně tak S90/V90 (jak jsem psal i já a tvrdil například posledně zmiňoval i Honza Koubek v meziplynu...). A jak jsem říkal - současná S60 je pohodlnějším autem, přitom by měla být spíše obratnější. A S90 to podle mě škodí. Ještě k automatu - je pravda, že díky své preferenci manuálů jsem jich až tolik neřídil, ale čekal bych v roce 2017 trochu rychlejší reakce, než u první XC90 z roku 2003... Ale jestli je to běžné i dnes napříč trhem, tak pak asi OK a jenom další utvrzení v tom, že automat (klasické koncepce) fakt nepotřebuji.

S tím předjížděním jsem to samozřejmě velmi přehnal, ale pravdou je, že dynamika v mém případě velice zaostala za očekáváním dle papírových údajů.

BigBang
11. září 2017, 12:56
0

Takový prostě jsou HdM automaty. Na oplátku máš sametovej přenos výkonu bez škubání.

Irwinek
22. července 2017, 17:55
-1

Auto se mi sice líbí, ale zatím jsem s ním nejel, takže těžko soudit. Jestli mi na něm ale něco vadí, tak označení, a to dost.
S90/V90 byla nejvyšší třída, poslední RWD od Volva, auto s pořádným motorem ( o výkonech se nebavím )a vyráběná ještě relativně nedávno, tak proč to označení hned dávat na čínskou popelnici

reagovat
Honza Hamster Křeček
22. července 2017, 22:41
1

S předchozí S90 mám zkušenost. I s oním "pořádným" motorem. Je to příjemné a pohodlně, zároveň však velmi rozvážné auto. Paradoxně nástupce dostal označení S80, přitom to bylo ve všech směrech o tolik lepší auto. Nová S90 je velké auto, je to luxusní sedan a jeho označení je logické. Nevím, co přesně myslíš tou čínskou popelnicí, pokud tím narážíš na čínský kapitál ve Volvu, byl bych opatrný v podobných tvrzeních - odkud ta investice přišla nechme na chvíli stranou, nicméně Volvo je teď samostatnou značkou, která si celý vývoj i výrobu řídí sama a podle vlastních standardů - to za Fordu nebylo.

Chase
22. července 2017, 23:17
0

Přesně, už mě malinko vytáčí neustálé pohádky o zlých Číňanech co zničili Volvo a udělali z něj čínskou značku. Lidí už si probíhá vytahněte hlavu že zadnice a zkuste si taky zjistí fakta. Když se Ford zbavoval Volva, bylo na pokraji krachu, kam jej svoji politikou vedení dotlačil právě Ford. Číňani v roce 2010 položili na desku určitý obnos to peněz (bavime se v miliardách dolarů) s tím, že pro vedeni Volva měli jasný úkol "investujte do vývoje a udělejte z Volva prémiovou značku". Toť vše s tím, že Volvo v roce 2020 složí Číňanům účty. To je prosím aktuálně celé zasahování automobilky Geely a fungovani značky Volvo. Takže si prosím pojmy jako "čínských popelnice" opravdu ponechte od cesty. (Od tebe mě to Irwinku mrzí o to více, že jsem tě měl do teď za pravověrného fanouška značky, který si informace ověří dřív, než je pustí do světa.)

Irwinek
23. července 2017, 11:07
0

No ono je to trošičku jinak. S těmi financemi máš pravdu, o tom jsem se přesvědčil. O tom, že by volvo skládalo v r. 2020 číňanům účty jsem neslyšel, ale v dnešní době můžeš mít pravdu. Ovšem o zasahování do provozu nemáš tak úplně pravdu. Je používaná úplně jiná technologie zpracování kovů a taky úplně jiné nároky na vstupní materiály. Zda to bude lepší, či horší, to ukáže čas. Informace mám od " kováků" z fabriky, takže ověřené. Rovněž prosazení méněválcového motoru provází jakési nesrovnalosti.
Nemyslím si, že vše čínské je úplně špatné, vadí mi jejich plagiátorství a absolutní neúcta k jakémukoli jinému vlastnictví než je jejich. A je jedno, zda se jedná o patenty, historii,....... Poměrně snadným precedencem je panda. Myslím, že víc dodávat nemusím. O jejich " povýšenosti " při jednáních asi taky víš své.
Zrovna tak je pravda fordí vysátí značky, o tom polemizovat nehodlám.
A pleteš se, já nejsem pravověrný fanoušek značky. Mám rád jen určité typy aut, v případě volva je to řada 7XX a 9XX, u peugeota 504,505,604, u rollse silver shadow a třeba u škodovky 1000,1100 .
A pořádný motor, no já mám prostě raději řadovou šestku s jejím sametovým chodem, možná i víc, než bublavou V8 :-D A navzdory výkonům si prostě myslím, že do takového auta, jakým nová s90/v90 je, by prostě víceválcový motor seděl. Je samozřejmě možné, že za pár let bude čtyřválec i v rollsu, ale já doufám, že až se to stane, tak už mi to bude jedno.

VK
VK
23. července 2017, 11:17
-1

Jiná technologie zpracování kovů a jiné požadavky na kvalitu vstupních surovin? Takže s Volvem jakožto jedním z mála skutečně nerezavějících automobilů je konec, předpokládám.

Honza Hamster Křeček
23. července 2017, 11:32
1

Ne, jde tam o kombinaci hliníku a vysokopevnostní oceli, které využívá nová V90 v daleko vyšší míře, než bylo doposud v automotive zvykem. Já teda nejsem odborník, ale nezní mi to jako kvalitativní krok zpět.

Honza Hamster Křeček
23. července 2017, 11:38
1

Pro srovnání - Volvo S40 a V70

Irwinek
23. července 2017, 12:38
0

No spíš jde o procentní změny prvků v oceli , ale o tom se nemluví :-(
větší využití hliníku v konstrukcích je postupný proces, související s vývojem lepšího zpracování za využití moderních technologií, tomu bych se nebránil, koneckonců hliníkové audi a jaguáry, využití lepení místo svárů apod, to vede ke snížení hmotnosti a to vůbec není špatná věc. Myslím, že správně upravený hliník by pevností klidně mohl vysokopevnostní oceli konkurovat, jestli ji dokonce nepředčit. Tomuhle bych fandil. Ale měnit procentuelní poměry jednotlivých prvků ve složení vysokopevnostní oceli - tomu by musel předcházet zatraceně pořádný výzkum, a nemyslím si, že kdyby čína něco takového měla, že by to vytáhla jen tak nějak mimochodem, a že by to dokonce jen tak šoupla do automobilky mimo své území ?

Honza Hamster Křeček
23. července 2017, 12:51
1

Nějak nechápu, co máš pořád s tou Čínou. Volvo se vyvíjí ve Švédsku, to je severská země v EU. A co se týče nahrazení vysokopevnostní oceli hliníkem - ani Audi, ani Jaguar se bez vysokopevnostní oceli neobejdou.

Irwinek
23. července 2017, 17:34
0

Já ve švédsku byl, dokonce ve volvu, právě v době náběhu výroby 9XX, asi proto je mám rád.
no a taky jsem psal, že hliníku věřím a že by mohl možná vysokopevnostní ocel nahradit, ne že ji nahradil .
a taky vím, že když si člověk, kterej dělá x let ve slévárně začne mezi řečí stěžovat na něco nestandardního, tak na tom něco bývá.jestli k lepšímu, či horšímu, to ukáže čas. do té doby si o tom myslím své.

MV
MV.
24. července 2017, 08:23
0

Stále je to pro mě značkou kde 'pasivní bezpečnost' není jen reklamní slogan, je škoda že dosud sázeli hlavně na dieselové motory - jinak bych si odcházející generaci XC60 v benzínu bez váhání koupil. Model V70 by mi doma omlátili o hlavu že je autem pro dědečky :) a tak mi ve výběru budoucího bezpečného povozu zbyly modely Subaru Outback, hybridní Toyota RAV4 a Mitsubishi Outlander. Není snadné najít model, kde se nešetří vysokopevnostní ocelí a vyrábí se delší dobu tj. nedělají se pokusy se spolehlivostí na zákazníkovi.

Caddy
27. července 2017, 14:08
0

To auto (mně teda spíše S90, kombíky nemusím a nepotřebuji) se mi děsně líbí, z nových aut by bylo určitě mezi prvními ve výběru, ne-li úplně první. Ale bohužel jen do té doby, než jsem se svezl. Je to naprosto nádherná kára s nejlepším myslitelným interiérem. Pocit neskutečný a mám radost, kdykoli jej vidím. Nyní již trochu hořkou, když vím, že čtyřválec má hnusný zvuk a absolutně z něj není pocit, jaký bych v autě tohoto vzhledu a ceny očekával. A co je ještě horší – je to šíleně tvrdé, podvozek je jak šutr. BobAsh mě uklidňoval, že s tím adaptivním by to bylo vyřešené, ale někde jinde v diskusích mi říkali, že prý je ještě horší, tak nevím. Je to velká škoda, protože designem Volvo strčí do kapsy všechny prémiovky najednou...Očekával bych, že v takové krásné oáze pojedu jak na obláčku a ucítím jen tichou sílu někdo v dáli a ne něco bez tlumičů se zvukem rozdrážděné stodvacítky...snad s tím ještě něco udělají...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem