načítám data...

5 Autíčkářových tipů, jak si ukrátit dlouhou chvíli v době lockdownu

Mysleme pozitivně – takový zákaz vycházení je vlastně krásná věc. Konečně máme čas na užitečné a potřebné činnosti, které jsme odkládali.

zobrazit celou galeriiTopX: 5 Autíčkářových tipů, jak si ukrátit dlouhou chvíli v době lockdownu

(Tohle téma pro nás vymyslel Vavris. Pro další čtení ta informace není nijak zvlášť důležitá, chci jen poukázat na fakt, že se s námi pořád kamarádí a ve skutečnosti mu chybíme stejně jako on nám.)

Hospody jsou zavřené, trackdaye zrušené, shromažďování zakázané. Kdykoliv sedáme do auta, musíme mít připravenou důvěryhodnou výmluvu, proč vymetáme pangejty právě na této okresce daleko od domova. Z obchodů nás láká jen Lidl, Albert a další atraktivní provozovny, hospody jsou zavřené, politická groteska v telce a na internetu dávno přestala být vtipná. A aby toho nebylo málo, hospody jsou zavřené. Člověk by skoro řekl mizérie. 

Ale zkusme se na situaci podívat z té pozitivní stránky, a teď nemyslím jen ty z vás s pozitivním testem. Kdy naposled jste měli tolik volného času, že už se nedal vyplnit ani souložením (jak si posteskl Dan), ba ani masturbací (jak si posteskl František)? (Jsem říkal, že nemám čas ani na… no nic… – pozn. F .) Konečně je tu správná realizovat dlouho odkládané plány a udělat něco užitečného. 

 

1. Vyberte si konečně to správné auto (jako Zlokočka)

Civění do automobilové inzerce přichází jako první a automatická reakce organismu na volný čas. Mě navíc nikdo nemůže nařknout, že civím bez cíle a beze smyslu, neboť máme již několik měsíců v rodině pouze jeden osobní vůz a to je samozřejmě málo. Bohužel, momentálně mi situaci trochu komplikuje fakt, že mé teplé místečko v korporátním vydavatelství padlo za oběť covidu a stav konta nabádá spíš k dietě než pořízení další hladové nádrže. Ale ještě není tak zle. Peníze lze snadno nahradit fantazií a kreativitou. Zrovna předevčírem jsem četla na Autojournalu, že Felicie padly na cenové dno a stávají se perspektivním investičním artiklem. Koukám, že už za deset tisíc lze pořídit zachovalý kousek s umně stočeným tachometrem. Ale je tu třeba i Mégane kabriolet bez papírů, porouchaná Alfa Romeo GT s vyklápěcími dveřmi nebo Chevrolet Lumina s parádním rudým interiérem. Možností je spousta. Stačilo by si najít klidnou garáž, skamarádit se s nějakým zručným automechanikem, který taky nemá po večerech co dělat a… No nic, tenhle koncept se již v minulosti neosvědčil. 

Naštěstí nejsem člověk, který se nechá snadno odradit hlasem rozumu a věcnými argumenty, takže hledání v žádném případě nevzdávám. Až se covid odporoučí, najdu si novou práci a/nebo Autíčkář se stane vlivným bohatým médiem, budu mít připravený celý seznam skvělých nápadů, za co nově nabyté finance směnit.

 

2. Zavřete se v garáži (jako František)

Pokud má člověk nucený home office a díky čerstvě nabytému volnému času neví, co dělat, vždy se může vrhnout na dlouho zamýšlenou údržbu či úpravy na svém autě. Vaše garáž může být vaším rekreačním objektem a práce přece šlechtí! Navíc se tam určitě s žádnými cizími infikovanými nepotkáte. Já o home officu sice můžu jen snít, ale to mě nezastaví od toho, abych proti trudomyslnosti bojoval prací na autě.

Doma a v garáži se nachází několik výztuh a dalších drobností, které je na čase namontovat na můj červený vehement. A když už v tom budu, udělám i drobnou přípravu na zimu. Ta by snad letos mohla stát za to. A přece bych nechtěl, aby mi to hned zrezlo, když to má dokonce už i trochu výkonu! Jejda, to jsem vám zatím vůbec nechtěl říkat.

 

3. Ukliďte si (jako Kubajs)

Čtyřminutový sprint s vysavačem na benzínce a balíček vonných vlhčených ubrousků na přístrojovku možná na první pohled stačí, ale koukali jste se, jak to vypadá na dně vašeho cupholderu? A co koberečky, kdy naposledy potkaly jinou vodu, než tu z vašich podrážek? Vnitřní stranu okének kufru už Iron dost možná taky dlouho nepoctil svým alkoholovo-odmašťovacím účinkem. A co teprve třeba prostor pro rezervu, zádveří, nebo díry mezi a pod sedačkami po jejich sklopení? Když teď není celé dny co dělat, je na čase pořádně vygruntovat v autě.

Pro začátek stačí vysavač, voda se saponátem, sada štětců, útěrky z mikrovlákna a přípravek na okna. Pro obzvláště pečlivé případy (v redakci zastávám pozici wannabe detailera já) nesmí chybět ani tepovač, kartáčové nástavce na vrtačku, impregnace na plasty, přípravek na renovaci kůže. A když už začneme takhle hezky zevnitř, můžeme pokračovat ven (clay stojí pár kaček, k tomu nějaký jednoduchý vosk na jednokrokové ruční leštění a jakou to udělá parádu) a do motorového prostoru (ona ta směs starého oleje a prachu parádně hoří, víme? Takže Arvu, starý zubní kartáček a drbeme…). Zkrátka se teď můžete s chutí pustit do generálního úklidu auta. A vzhledem k tomu, kolik peněz bývá zapadlých mezi sedačkami se to fakt vyplatí.

 

4. Dožeňte servisní resty (jako Hamster)

I dobře udržované auto časem získá pár nedokonalostí. Tu se něco uvolnilo, tam něco chrastí, tady je něco vyšisované od sluníčka… Nechtěl jsi ten hasicí přístroj přišroubovat? Čtecí lampička vzadu pořád nesvítí! Ale na takové drobnosti nikdy není čas, když na funkci auta jako celku prakticky nemají vliv. Nebo lépe řečeno – nebyl na ně čas. Ale to se teď mění! 

Takže šup do garáže, vytáhnout nářadí a jde se na to. Začneme třeba tou stropní lampičkou, tam se musí ten plastík opatrně chytit a … no nic, to už určitě bylo praské. A co? Skoro to není vidět, žárovička je tam, svítí to. Teď ta zadní samonavíjecí roletka. To nebude nic složitého. Stačí střed napružit, co je to jde, potom nasadit roletku.. mrška klouzavá! Na třetí pokus máme pružinu nataženou. Opačně! Takže zpět, další dva pokusy a je to, víc to fakt nejde. 

Výsledek je perfektní. Samonavíjecí roletka se samonavíjí skoro až do dvou třetin. Dál už sice ne, ale ta radost z vlastní práce je opojná, až člověk téměř necítí bolest rozedřených prstů. Vyviklaný čudlík stahování okénka je ovšem úplně jiná příběh. Sejmout krytky, povolit šroubky, vyjmout panýlek, demontovat konkrétní tlačítko a teď přichází čas na kreativní práci. Po něklika různých pokusech se za pomoci nejmenší zip-pásky podaří celou věc sesadit tak, že po zpětné montáži mají všechna tlačítka ten správný chod. Konečně se něco povedlo tak, jak mělo.

Zítra je na řadě odskok víčka nádrže, který by mohl zase fungovat častěji než v jednom ze tří pokusů. Bude to chtít rozebrat, vyčistit, zkontrolovat mechanismus a zase poskládat, to bude krása… To si ale nechme na další den, lockdown porvá ještě dlouho a něčím se člověk zabavit musí. Auto není jen dopravní prostředek, není to jen nástroj řidičské vášně, ale jak se ukazuje, je to vlastně i jedna velká stavebnice pro osamnělé dny v izolaci. A někdy se i povede, že na konci bude auto v lepším stavu, než na počátku. 

 

5. Zahnijte v křesle u virtuální reality (jako Jeník)

Pokud jste fyzikálně líní a chcete si jen tak hrát, zapněte si počítač a třeba nažeňte všechny do MHD a probuďte své šotoušské geny ve hře Transport Fever 2. Pěstujte města jako houby a pozorujte tupé lidičky stojící v zácpách. Váš vnitřní ďábel se bude tetelit a když k tomu přihodíte pár Concordů, dojde i na nějakou tu pozitivní radost. 

A nebo si pořiďte volant a Project Cars 2. Jo, vyšla zrovna trojka, ale tahle verze je teď levná a oproti jedničce má fyzikální model a force feedback nastavený tak, že je hodná, auta se dají vodit na limitu a průtrž mračen v Monaku je průtrž mračen v Monaku.

A pro lidi, co jsou rádi vysoko můžu jen dodat, že VR podpora v X-Plane 11 a krajinky k té hře dostupné už jsou dosti na úrovni, takže se konečně dá mluvit o tom, že si domů můžete i toho Concorda pořídit a ve virtuální realitě i zkusit pilotovat.

Colimata Concorde pro X-plane 11 je věc na více, než jen jeden dlouhý zimní večer… Sice není zadarmo, ale jsem přesvědčený, že vás o letectví naučí naprosto všechno. Dejte si ale pozor, je to sice nejlevnější cesta ce Concordu, ale pokud nemáte na procesoru napsáno 4000 MHz a na grafice alespoň 2080, tak budete ve VR trpět. Ale tak je to se vším. Dokud člověk není bohat, Mriu si nekoupí…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
28. října 2020, 19:06
3

Možná že to v Praze máte zařízený jinak a líp, ale pro mne home office znamená víceméně jenom to, že mám office doma. Ale tu práci za mne nikdo neudělá, takže nějaký monumentální přebytek volného času jaksi nenastal a asi ani nenastane...

reagovat
Sedrik
28. října 2020, 21:15
0

Máme to v Praze stejně - sice hniju doma, ale díky absenci dojíždění nemožnosti skočit s kolegy na oběd pracuju fakticky víc, než v kanclu. Moje práce je postavená tak, že mám vždycky přesně tolik práce, kolik na ni mám času, takže blbý :(

Vždycky jsem si chtěl vyzkoušet, jaké je to být na HO déle, než 1-2 dny, tak teď to vím: stojí to za hovno a i jako introvert se už těším do kanclu.

z těch výše uvedených kratochvil praktikuji jen to, co ZloKočka - vybírám auta. Aktuálně se snažím sebe přesvědčit, že nový Defender je mi k ničemu :)

Romus
28. října 2020, 21:48
0

Já myslím že pro nás všechny, co na těch počítačích opravdu tvoříme nějaký hodnoty, je celej home office akorát víc práce a míň sociální interakce... V posledních 14 dnech jsem utratil víc peněz na benzínce za kafe, než za PHM...

Ev
Evlo
28. října 2020, 22:44
0

To je právě ten rozdíl home office a work from home

eLzyx
29. října 2020, 11:20
0

od té doby co jsem na home office, tak mi přijde, že jsem přišel o veškerý volný čas. A když nějaký volný čas mám, tak spím, abych nabral aspoň trochu síly.
Jako IT mám totiž s HO mnohem víc práce než obvykle. Support uživatelů je mnohem komplikovanější než při std práci, kdy se stačilo potkat, dvakrát kliknout a bylo hotovo. Teď aby se člověk trefoval do doby, kdy ten druhý nemá nějaký meeting/call. Je to i komplikovanější s ohledem na práci ve firmě, kdy si musím ten den naplánovat do poslední minuty. A když mi to někdo nabourá, jakože se to velmi často stává, tak tam sedím třeba do osmi večer, abych druhý den nemusel jezdit. Předtím se to ta práce tak nějak rozložila v průběhu týdne.
Ale je fakt, že mi z toho začíná hrabat a začínám přemýšlet o nějaké odměně, takže ve chvílích volna - tedy během oběda, si hledám nějaké Porsche. Nejspíše 987 Boxster/Cayman 3.4 manuál.

krab
28. října 2020, 19:16
1

Je fakt, že já měl částečnej home office už předtím než kdokoli vůbec znal slovo "Covid19" takže mě nic jen tak nezaskočilo... Ale je fakt, že bejt doma od března je místy pěkná otrava. Většinu času lelkování nebo snahy už podesáté v řadě jemně doseřídit karburátory na Elanu sebere stejně pes, který začne štěkat, že chce ven. Případně mi sebere do huby šroubovák a musím ho honit po zahradě... Každopádně jemné doseřizování na Elanu a následná hodinová projížďka je typická kratochvíle, kterou si krátím nudný čas u PC. Ale měl bych i udělat servis na našem běžném autě a to furt odkládám, buď prší nebo je zima nebo se mi nechce...

Zavřená hospoda je to největší zlo. Jsme se tam vždycky scházeli kamarádi a "petrolheadi" z vesnice. A teď fakt nemáme vstup do knajpy ani přes tu Vyšehradskou kapitolu... prostě šlus a fakt zavříno. To mi vadí nejvíc :-D

reagovat
Jenda_K
29. října 2020, 22:58
1

Já jsem zvyklý chodit pokecat k mému automechanikovi do jeho dílny se kterým jsem chodil do základky, u kterého v pátek po pracovní době funguje pravidelný pokec u bedny či plechovek podle toho co kdo přinese.

Protože se převážně živím tím že o práci už jen mluvím, tak jsem byl na jaře dva měsíce doma, protože mě k lidem v té firmě pro kterou dělám k lidem nepustili. Takže napřed jsem se teda rozhodl městské přibližovadlo z r. 2002 s 320 t. km nehodit ze skály ale připravit na technickou. Výměna obložení zadních brzd, oprava mikrospínačů ovládání oken u řidiče, okna šli předtím otevřít pouze klíčkem zvenčí. Výměna oleje a filtrů po 2 letech a 7 000 km, vyhození nacucaného molitanu v deklu pod motorem a nahrazení geotextilií neb motorem proteče cca 1l oleje na 5000 km , vyčištění zanesené škrtící klapky, co se občas zasekla a vyhazovala pojistku. Potom úspěšné provedení technické a následně pomsta od auta, automat začal odmítat zařadit vyšší rychlost než dvojku. Po 50 km dlouhé cestě domu 45 km/h rychlostí auto odhozeno do rohu zahrady, kde stojí dodnes. Aby má tělesná hmotnost nezačala exponenciálně růst jako epidemie na podzim, vrhnul jsem se na manuální práci kolem chalupy. Vybudoval jsem jímku na dešťovou vodu z okapů, když hrozili s 500letým suchem, ještě že na to mám doma pár pomocníků a rodina to opravdu není. Od dokončení prší každou chvíli. Teď napodzim jsem se flákal chvíli v karanténě, když kluk si přinesl Covid pozdrav ze školy. Karanténu si jako OSVČ platím sám sobě. Potom co mi karanténa skončila, firma zase vyhlásila lockdown. Začal jsem tvořit kryté stání na vozidla, abych kamarádovi uvolnil zapůjčenou garáž. Při mém štěstí, jen co přístřešek postavím, určitě přijde uragán. Takže pořízení si další radosti do garáže se mírně odkládá, obvzlášť když se podívám na kurs koruny.

ma
martinw
28. října 2020, 22:10
11

Tohle asi nebude článek pro rodiny s dětma :D Jakou dlouhou chvílí máte na mysli kua ?!

reagovat
Ha
Hansoff
29. října 2020, 08:12
2

Jo, přesně tak. Pojem volný čas už několik let neznám.

eLzyx
29. října 2020, 11:24
2

nemám děcka, ani babu, přesto času nazbyt také ne.

GanGreen
28. října 2020, 22:37
0

Od doby covidu dělám 200h měsíčně, protože v práci pořád někdo chybí, tak beru šichty navíc :)) ale auta vybírat stíhám, protože zrovna musím nějaký koupit :))

reagovat
Kuře
29. října 2020, 10:25
0

Od doby Covidu dělám 200h měsíčně protože máme dost utlumený byznys, předtím to bylo skoro tři sta:)))

GanGreen
29. října 2020, 12:27
2

Tak to jsi trochu otrok :))

Fa
Fandatik
29. října 2020, 14:38
0

Kuře: měl by jsi žádat odškodnění, ty jsi vlastně totálně nasazený.

beastar
29. října 2020, 17:51
1

Tak jestli máš za těch 300 hodin 6místnou vejplatu tak se nedivím... jestli pěti tak už bych to nedělal. I těch 200 je tak akorát aby člověk dělal práci pořádně. Dříve jako mladej sem se věnoval byznysu taky 12-13 hodin denně o Nedělích, svátcích. Pořád. Dneska na to už kašlu. Život je moc krátký a prachy si do futrálu nevememe nikdo.

Kuře
29. října 2020, 10:26
0

Rozesmálo mě, jak Fandova Miata stojí na těch stojáncích či co to je, evidentně výrazně výš než na kolech, a ta sedačka vedle je stejnak ještě o fous vyžší:D

reagovat
Sa
Sato
29. října 2020, 15:58
0

Ja som vymenil olej na Alfe :) Vhodne umiestnený veľký kartón ma zachránil od menšej ekologickej katastrofy :)
Inak tiež s tých čo len vyberajú. Mal som celkom zálusk na RX8, a.k.a. víkendovka do 200 ale potom som sa začal prehrabovať rx8 skupinou na FB na tunajšie doporučenie a nejako som si to rozmyslel. Inak za tie štyri "priemerné pražské výplaty" je to s tým výberom také slabšie, stále ma to ťahá skorej k trochu drahším veciam, 130i, megan 250, ale tam je ten výber bud velmi obmedzený alebo je to cenovo už o hodne inde, a tých +-300 mi už príde ako vyhazdovanie peňazí v aktuálnej situácii.

reagovat
Kuře
29. října 2020, 16:53
0

Minulý měsíc jsem se byl podívat na Focuse ST225, rok 2009 za 190... Auto vypadalo a jelo fakt celkem solidně, nevzal sem to jen proto, že pan prodávající byl takovej fakt jako dost divnej a odpudivej...

Sa
Sato
29. října 2020, 17:21
0

Ten čierny v Kolíne?
Po focusoch tiež pozerám, chcel som skorej niečo čo nebude tažké na predok a možno aj skúsiť inú značku, forda už mám. Ale díky za tip. Ešte sem tam pozrem po civicu ep3 a mini ale tam sa zase nejako neviem "nadchnúť" pre ten dizajn.

beastar
29. října 2020, 17:49
0

Kuře ty nakupuješ podle sympatií k prodávajícímu? Takže kdyby to prodávala modelka s umělejma trojkama tak by si tam těch 190 nechal a přijel by si v ST225:D ????

Kuře
29. října 2020, 18:34
2

Sato: nene, bílý (blé...) v jedný takový říti kousek za Jičínem...

Bíste: Ne úplně do slova, ale čeho je moc, toho je příliš... Tenhle týpek byl fakt trochu jetej, mluvil občas z cesty, navíc to byl takovej starej hnusnej barák s ještě hnusnější zahradou, zaházený bordelem, vzadu měl další asi tři nebo čtyři více či méně pěkný auta na prodej a pak asi deset tlejících vraků... Fakt na mě nepůsobil jako někdo, s kým chci obchodovat s, pro mě, už dost velkejma částkám...

Mít ta modelka ty trojky od přírody tak vysypu dvě kila a zůstanu tam s ní;D

Sa
Sato
29. října 2020, 19:22
0

Kure: plne chapu.
S tou modelkou ste mi pripomenuli Ferrari of central new jersey
https://www.youtube.com/channel/UCUeZnGQ1bVv1nzeedyfzbEQ

Vavris Vavrisovic
29. října 2020, 19:30
0

Kuřátko, jsi ještě o level dál, mě by to už asi odradilo v telefonu.

Kuře
29. října 2020, 20:00
0

Hele, v telefonu zněl celkem v pohodě, i ty fotky v inzerátu byli cajk, sice teda foceny na silnici a ne u něj doma, ale tak... To mi přijde pohoda...

Ale jako, jo, fakt to byla zkušenost, kterou už znova nepotřebuju;)))

beastar
29. října 2020, 21:52
5

Jo tak proto se mi tak dařilo prodávat stačí mít kozy:D

Viola Procházková
30. října 2020, 14:43
1

Tento příspěvek vyvolává spoustu otázek :)

beastar
31. října 2020, 10:14
1

Stará marketingová taktika tvrdí, když už nevíš tak tam dej kozy. V poslední době čím dál těžší... Kuře potvrdil, že pořád funguje,)
-
Komentář upraven 31. 10. 2020, 10:15:08

Kuře
31. října 2020, 11:29
0

Já já, to mi pak sypeme jak tupcí:D

beastar
31. října 2020, 12:21
1

Tak to je taková specifická rada pro prodejce z Bazoše. Stačí si tam vyfotit kozy a "PRODÁNO"



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem