načítám data...

Suzuki Jimny: Do lesa, do města, do Podolí, do lékárny...

Může být Jimny novou "odpovědí na všechny otázky"? Jako obvykle jsme se v redakci tak úplně neshodli...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zlokočka a její veselý týden

Konečně tu máme klasický týdenní test. Konečně si povíme, jaká je spotřeba a kolik litrů nabízí kufr. Ne… dělám si legraci. Auto jsme sice otestovali poctivě, týden s ním však byl všechno, jen ne klasický.

Začíná to hned u prvního dojmu. Jestli se někomu v posledních letech povedlo stvořit retro v nejryzejší podobě, je to právě Jimny. Základní tvary jsou stejné jako před bezmála padesáti lety, kdy se prapředek Jimnyho HopeStar ON360 poprvé objevil na trhu. Krabice s kabinou a k ní přilepená krabice s motorem. Stačí ovšem pár detailů, a auto vypadá nejen moderně, ale dokonce stylově jako žádné jiné. Ani se nedivím, že ho tuneři po celém světě ihned začali přetvářet na zmenšený Geländewagen. Je to sice úchylné, ale přímo se to nabízí.

Se stylem zároveň nepřijdete ani o atom praktičnosti, všechno je dokonale podřízeno funkci – zvenčí i uvnitř. Materiály v interiéru se hrdě hlásí k cechu tvrdých pracantů, tlačítka i ostatní ovládací prvky jsou velké a humpolácké. Na střed se dokonce vrátil tradiční pákový ovladač čtyřkolky, velmi milý detail! Na druhé straně je vidět, že designéři přemýšleli i nad estetickou stránkou věci a vtiskli celému autu konzistentní industriální podobu. Jimny nám názorně ukazuje, že když je něco levně vyrobené, nemusí to vypadat jako z tržnice. Kéž by se evropským koncernům zachtělo trochu se přiučit. 

Jako správné moderní auto má Jimny radiomapu, i ta je jednoduchá a účelná. Nemá žádné speciální funkce, jen audio, navigaci a telefonování, všechno přehledné a dobře ovladatelné. Komu by se to nelíbilo, pořád má k dispozici Android Auto a Apple Carplay, nic víc opravdu nepotřebujete.  Vlastně ano – potřebujete jinou reprosoustavu, tahle je opravdu za trest.

Do kabiny se skutečně usadí čtyři lidé, což je šokující, vezmeme-li v potaz, že bez rezervního kola na zádi se délka auta vejde do 3,5 metru. Méně šokující pak je, že na zavazadla se už nedostalo. Do kufru se dá postavit placatá aktovka na notebook, ale plně naložená školní taška ani smykem. Zadní sedačky přitom dopředu neposunete, můžete maximálně sklopit opěradla. Vozit dvě školou povinné děti se tedy ukázalo jako menší výzva, kterou jsme řešili tetrisem uvnitř kabiny. A víte co? Taky jsme to přežili. Ve zdraví a s ohledem na ostatní výhody auta dokonce s potěšením. Jelikož nepatříme k rodinám, jež se vyžívají v týdenních nákupech, má Jimny pro městské užívání všechno, co od auta potřebuju.

Prohánět se s ním po Praze je vyloženě radost. Je maličký, mrštný a veselý. Díky jeho výrazné, ale neútočné vizáži máte najednou na silnici spoustu kamarádů, nikdo na vás nemachruje, nikdo se vám nesnaží ukázat, že se v potravním řetězci nachází o článek výš. Jediné, co člověku může způsobit horké chvilky, když se v městském provozu trochu rozparádí, je hooodně dlouhé řízení. Ale zvyknete si a při dalším přetáčivém smyku na kruháči už s tím budete počítat. 

Dálnice pochopitelně není Jimnyho přirozeným revírem. Vražedného tempa sice umí dosáhnout, ale že by to byl kdovíjak příjemný zážitek, to není. Motor o výkonu 102 koní se na pětku vytáčí do nebeských výšin, aerodynamika mrazáku taky na dynamice nepřidá. Ve vyšších než legálních rychlostech už je trochu kumšt držet směr, nedejbože když zafouká vítr. V mezích zákona se však dá jezdit v pohodě, takže zas není třeba mít strach, když vás okolnosti k dálničnímu přesunu donutí. Taková situace přirozeně občas nastane, když se chcete dostat do terénu. A to rozhodně chcete!

Teď mne, prosím, omluvte, předám na chvilku slovo Jeníkovi. Mé nadšené výskání z jízdy mimo silnici už jste si mohli přečíst zde

Jeníkova bahnitá sobota

“Simtě jsem před barákem a ty jako co?” povídala Viola, když jsem se hrabal z vyhřátého klobouku. Pátky prostě pořád nemám tak nějak časově orámované sobotním ránem. Už asi 20 let. Inu, ani jsem se s představou vyprošťování auta z bahna nemyl, nasadil k nepadnoucím kapsáčům a černé propálené bundě Buřtoň stylovou emerickou kšiltovku Daytona Beach, sebral klíče, minerálku a sebevědomí, a vykročil z ubikace. Ona nebohá majoritní akcionářka seděla na sedadle spolujezdce, takže jsem se nasoukal za jemný volant do jemné sedačky a jemně počal ohrožovat účastníky…

Omluvte mne za ten dětinský úvod, ale s tímhle prckem to fakt jinak nejde. Je to jako když před vámi sedí zvědavé štěně a jen svým ohonem odklízí prach z podlahy, jak jím vrtí a dává jasně najevo, že LÁSKA ZA BUŘT! A tak to je. Představuji si ideální svět, kde jsou tužby naplňovány rozumnými pány a při příchodu do autosalonu stačí říct: “Dobrý den, jedno milé terénní auto na všechno. Asi tři a půl metru. A svícavé!”. Tento ideální svět je upřímný, jednoduchý a díky tomu také nedokonalý a šarmantní.

Ne, není pravda, že se v Jimny dá pohodlně jezdit po Praze bez kompromisů. I já se bál dostat smyk na krutě krátkém podvozku, který se snaží udržet silnice pomocí dvou trubek. Auto se pořád vrtí, trubky poskakují, motor vrčí a diferáčky houkají, takže i v dieselové oktávce je více klidu. Ale! Díky upřímnosti máte pocit, jako by auto bylo průhledné. Máte pocit, že víte přesně, co dělají kuličky šnekového řízení a kde přesně je ten kanál, co rozklepe nápravy, pak šasi a pak karoserii. Trošku mě rozmrzelo, že jsou na palubce falešný plastový šroubky, ale to je maličkost. A ta jednoduchost a upřímnost se odráží i v jednoduché a kolotočově barevné radiomapě. Má čtyři funkce a telefonek je zelený. Funguje to? Ano. Hodí se to k nesmyslů prostému přístupu Suzuki? Jednoznačně.

A pak se ocitnete na podmáčené louce. Směrem do kopce. Na silničních gumách bez čudlíků. A auto jede. Na čtyřkolku tak nějak furt poskakuje jako na pražské dlažbě, točí motorkem a stoupá. A pak vám ta milá paní, co umí zapadnout směrem z kopce, řekne; “Hele, tady to jde dolů”. Přede mnou se rozprostírá něco mezi bobovou dráhou a střechou hotelu Pyramida. Pustím se pomalu dolů, dobržďuji motorem, sunu se do strany, pak se sunu nekontrolovaně, pak se bojím a pak jsem dole. Hm. Jako jo, ale po kolejích umí jezdit i vlak. Šok přišel, až když jsem pak velmi podobnou směsici vertikál na těch silničních gumách vyjel i nahoru. Skutečně jsem měl pocit, že mám odhad na to, co jde zvládnout. Ostatně v ostrém mokrém terému jsem už v životě strávil minimálně čtyři hodiny! Jimny mě ale přesvědčil, že jsou auta a auta. Budete mi asi muset věřit, nebo mě mít za nezkušeného blba, ale to, co ta malá reflexní krabička vyhopsala v mazlavém blátě, je skoro nepředstavitelné. Daní za prostupnost je však uskákaný podvozek, který fakt nemá rád rychlou jízdu rozbitým terénem a je vhodný pro ono rozvážné posunování se nebo pak také tydlencty konpromisy ve městě. 

A pak přišlo na má slova, že dělat si srandu z ženských není dobré, kór když jsou to čarodějnice. Jel jsem z mírného kopce, vozítko se sklouzlo do kolejí a oba diferáčky se zahryzly do mazlavého udusaného bahna. Jak jsme se z této šlamastyky nakonec dostali, si nechám jako tajemství k dlouhým zimním večerům, a uzavřu celé povídání jedinou větou: 

Není divu, že jsou vyprodaný!

Nebo snad je? Kubajs teď totiž dost možná otevře pandořinu skříňku.

Kubajs a jeho jedovatá slina

I já jsem si zelenkavý krabiocoid na pár hodin vypůjčil a kromě terénní expedice jsem s ním vyzkoušel i dálnici, město a okresky. Dokonce i nakoupit jsem s tím zajel. Moje nadšení z toho, jak funguje Jimny ve městě, jsem už sdílel ve svém blogu. Jenže uplynulo pár dní, některé věci se mi rozležely v hlavě a je na čase si říct, že ačkoli charakteru má malé Suzuki víc než celá produkce škodovky dohromady, najdou se i věci, které mi zkrátka nezbývá než označit jako chyby. Ne nějaké roztomilé přešlapy, ale celkem zásadní faily, které by leckoho mohly nakonec odradit od koupě, nebo vyžadují dodatečné vyřešení zákazníkem.

Jízda Jimnym je velmi osobitá. Úskalí podvozku s pevnými nápravami vysvětlila už Viola výše, to je ale konstrukční záležitost a zlobit se za ni by bylo jako nadávat, že do kabrioletu fouká. Jenže není to jen samotná konstrukce, ale i zpracování vozu, které nečiní přepravování se kdovíjak příjemné.

Začněme třeba posezem. Samozřejmě se tu vysedává dost židlovitě, to se v offroadu tak nějak čeká. Bohužel ale sedačky nejsou moc pohodlné, mají krátký sedák a po delší jízdě z nich dost bolí stehna a kolena. Nepomáhá ani fakt, že Jimny nemá vedle spojkového pedálu odkládací plošinku, takže levou nohu je po přeřazení nutné buď stáhnout pod sebe směrem k sedadlu, nebo položit naplocho na podlahu. Ani jedno není úplně fajn.

No a pak je tu ta patálie s motorem a převodovkou. Jak je ona jednoduchá jedna-pětka s krátkou převodovkou skvělá ve městě a v terénu, tak otravná se stává při cestování na delší vzdálenosti. Zlokočka sice tvrdí, že zákonných 130 km/h se dá v pohodě zvládnout, já s tím ale bohužel tak úplně nesouhlasím. V téhle rychlosti (tachometrové) točí malé Suzuki nějakých zhruba 4100 ot/min a to už je přeci jen trochu moc. Vůz v téhle rychlosti dost žere (hodně přes deset), pocitově se trápí a dělá velký hluk. V recenzích se často dočtete, že Jimny je dobrá volba, jen pokud “nejezdíte moc po dálnici”. Obávám se ale, že ryze realisticky a bez rozněžnění roztomilou karoserií by se tato proklamace měla psát bez slůvka “moc”.

S hlukem je to větší problém, než bych si z vyprávění byl ochoten připustit. Na dálnici už je třeba na spolujezdce zvyšovat hlas, rádio nemá cenu zapínat. Automobil je na poměry dnešní doby velmi špatně odhlučněný a nad stovku už to opravdu není příjemné. Dokázal bych pochopit aerodynamický svist produkovaný krabicoidní karoserií, tady ale chybí dostatečné tlumení i na přepážce mezi motorem a kabinou, nebo v podlaze, takže do prostoru pro cestující proniká lomoz motoru a kvílení diferenciálů.  Trochu mi to připomíná návrat do doby Škody Favorit, kdy se svépomocí dodávala na stěnu pod přední sklo vrstva mirelonu a bitumenu, aby šlo i v rychlostech nad stovku poslouchat rádio. Jistě, Jimny je sice levný, ale ne zas tolik, abych nad tím jen mávnul rukou.

A propos – rádio. Bohužel nemůžu souhlasit se Zlokočkou a její tezí, že infotaimnent Jimnyho je jednoduchý a dobře ovladatelný. Ona jednoduchost je spíše eufemismem pro překvapivou technickou zastaralost, a co se týče ovládání, odezva displeje je špatná a rychlost systému rozpačitá. Používáte navigaci, posloucháte hudbu z mobilu a někdo zavolá? Počítejte s několikavteřinovým zamrznutím, než vám palubní software “dovolí” přijmout hovor. Zvuk linoucí se z reproduktorů je navíc dosti nekvalitní a ve vyšších rychlostech pochrchlává. Znovu tak nastává potřeba dodatečného spotřebitelského “tuningu”.

Vlastně bych byl moc rád, kdyby se Jimny dal koupit ve verzi s přípravou pro jednodinové rádio a ve zbylém prostoru by mohla být praktická úložná schránka, třeba na peněženku a klíče. Ty totiž bohužel také není v malém interiéru moc kam umístit. Řidič se musí spokojit jen s mělkou kapsičkou ve spodní části středového tunelu (kam se nevejde na délku šestipalcový telefon) a ještě menší prohlubní poblíž jediného palubního stojánku na nápoje. Uzoučké schránky ve dveřích slouží opravdu jen na dokumenty a papíry. Jednak proto, že mají asi tři centimetry na šířku, a jednak proto, že jejich ostrý plastový okraj škrábe prsty kdykoli se z nich snažíte něco vydolovat.

Teď se trochu cítím, jako bych nakopl roztomilé štěně. Suzuki konečně postavilo “klasické” a charakterní auto a já tu dštím síru. Je snad Jimny špatné? V žádném případě – je to skvělý malý offroad se spoustou stylu, který dokáže udělat radost a překvapit schopnostmi v terénu i ve městě. Jen nenabývejme v záplavě kladných recenzí dojmu, že by snad mohlo jít o ideální vůz pro každý den. Působí to totiž stejně směšně, jako když se banda kadeřníků snaží své okolí přesvědčit o tom, že nejlepším autem na světě je dvacet let starý roadster.

 

Technické údaje:

Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1 462 ccm
Výkon: 75 kW (102 koní) v 6000 ot./min
Točivý moment: 130 Nm v 4000 ot./min
Převodovka: pětistupňová manuální
Maximální rychlost: 145 km/h
Průměrná kombinovaná spotřeba dle výrobce (v testu): 6,8 l (8,2 l)/100 km 
Cena od 422 900 Kč
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Habakukk
08. ledna 2020, 08:53
8

No pročetl jsem všechny názory a asi bych to shrnul Jimny je přesně takový jako jeho předchůdce a jeho děd Samurai. Nějaký sexy dotykový display na tom nic nemění, je to účelový offroad na krátké trasy. Nikdy to nebyl koráb na zdolávání tisíců km křížem krážem světem. Tohle auto se jistě dá provozovat jako denní přibližovadlo, ale za podmínek toho, že jezdím sám, nejezdím po dálnici a především akceptuji jeho charakter. Obě tuhé nápravy nejsou pro každého a proto existuje kategorie SUV která je jen jako.

reagovat
Černá Vovce
08. ledna 2020, 09:49
0

Kdo nepoužívá NA Miatu jako auto na denní ježdění tak bude frfnat nad nedostatkem odkládacích prostor. Já bych byl za ně rád, co nabízí Jimmy :)

reagovat
František Čáslavský
08. ledna 2020, 09:58
0

Ale prosimtě, v NA je spousta místa! :D

Jakub Pospíšil
08. ledna 2020, 10:08
1

NA ještě ujde, ale ND je fakt výsměch. Auto bez gloveboxu byl naposledy snad Trabant, navíc ten měl alespoň apartní poličku pod celou palubní deskou.

SkaterMcGee
08. ledna 2020, 11:52
4

Taková hrůza to není, jezdím s ND jako jediným autem. Občas vozím i psa. A dá se to. Naopak se přítelkyně naučila nevozit kraviny :D

krab
08. ledna 2020, 14:02
1

Víte co? Ten poslední názor Kuby se do článku hodí. Sice jakoby nepochopil, že Jimny je prostě Jimny a zní to jakoby si koupil štěně bobtaila a pak si stěžoval, že z něj padají chlupy, zacuchávají se a musí ho denně rozčesávat.

Jimny není automobil vymyšlený za pomoci marketingových statistik hozených do excelu, schválených přes tři úrovně ředitelských porad. Takhle by vzniknul Volkswagen Tiguan.

Když se to nějak vhodně sejde, mám v hlavě plán porovnat starého Jimnyho a tohoto reflexního krasavce. Zatím jsem najezdil celkově možná už víc než tisícovku kilometrů v několika starších Jimny a v tomhle ještě nulu. Měl by (podle toho co tak o novém čtu) asi být vážně prakticky ve všech ohledech lepší. Líbí se mi i návrat ke klasické mechanické páce řazení pohonu všech kol a redukce namísto tlačítek. Tlačítka se mi neosvědčily. Občas pak umí Jimny zůstat zaseknutý v té redukci a člověk musí jemně popojíždět dopředu, dozadu a přitom mačkat tlačítko a doufat, že se elektronika s tím železem pod autem nějak nakonec domluví.

krab
08. ledna 2020, 14:04
1

Teda tím začátkem jsem chtěl říct, že ten Kubův názor se sem hodí, že je jakoby jinej. Že díky němu možná pochopí ten, kdo Jimnym nikdy nejel (žádným), že to je něco jinýho než suvéčko...

sumy
08. ledna 2020, 14:31
0

Však taky v předchozí generaci Jimny bylo elektronické ovládání pohonu snad jediná slabina. Dřív nebo později se to vys.. ypalo na všech. A laciná armáda to na opravu není.

Jakub Pospíšil
08. ledna 2020, 14:31
1

Hele ono to bude znít hnusně, ale ono to je i něco jiného (rozměj hůře zpracovaného), než klasický offroad. Protože je levný. Mě baví, jak tak nějak kolektivně hejtíme Dacii, ale Jimny, které je vlastně to samé v offroadovém kabátě, se těší nedotknutelnosti.
-
Komentář upraven 8. 1. 2020, 14:32:50

krab
08. ledna 2020, 14:42
0

To si myslím Kubo je trochu o nepochopení Suzuki Jimny. Dacii ani tak nehejtím, spíš si trošku dobírám ty, kteří si fakt myslí, že jsou to kdovíjak dobrá auta. Vlastně mě je trošku líto, že se dost lidí nechalo nachytat na ten trik automobilky Renault prodat zastaralou technologii, dávno už amortizovanou znova a v novém kabátě. Dacia, obliba ruských strojů, sběratelství starších socialistických a lehce postsocialistických aut to prostě ve mě evokuje takovou tu jak se tomu říká "Ostalgie". Pochopitelně ne každej kdo řídí Dacii nebo Nivu je komunista, to beru žertem, ale příliš ten jejich výběr nechápu. Prostě vím, že se dalo vybrat líp...

Ale Jimny je auto, který v něčem exceluje, aby potom holt zase v jiné kategorii propadlo. Umí neskutečný věci v terénu, ale neumí pendlovat denně Praha - Plzeň po dálnici. Po krosový motorce taky nechceš, aby byla schopná vyrazit na týdenní dovolenou do Alp. Stejně jako nemá smysl hledat věci jako kastlík u Mazdy MX5, protože to auto není o odkládacích plochách, ale o řízení. Každý auto nemusí prostě umět všechno, to je taková mylná představa...

Jakub Pospíšil
08. ledna 2020, 14:52
1

Ale to vůbec není o tom, že neumí pendlovat po dálnici. To je o tom, že plasty nemají zbroušené hrany, dotykový systém je nejlevnější čínský zgrab a podobně. Prostě šetření. A já to chápu, jen z toho prosím nedělejme výhodu.

sumy
08. ledna 2020, 15:05
2

No, jenže ono moc na to viditelne nezbyde, když je drahé to co je pod podlahou. Ty převody musí oproti silničním autu vydržet hrozně moc. O to víc, že to nemá ani mezinapravu. Za mě v pořádku. Já s tím problém nemám.

krab
08. ledna 2020, 15:08
1

Je fakt, že jak tam funguje infotainment, to fakt nevím a moc o tom nikdo zatím nepsal nebo neříkal. Jestli to stojí za prd, tak je fajn to zmínit. Z těch fotek celkově působí interiér jako o míle modernější a v podstatě kvalitnější než před tím. To měl Jimny klasiku - jpn interiér vývojově půlka 90. let. Ono Suzuki nikdy na ty plasty a finiše interiérů nebylo. To předchozí model Swifta nebyl v tomhle ohledu zázrak. Ale zas mi přijde, že klientela Suzuki tyhle věci neřeší...

PS: jasně, že je to o sympatiích k značce. Já si třeba budu často obhajovat Alfu Romeo, Jaguar, BMW, Porsche, Ferrari, protože ty značky mám rád a zas mě nechávají naprosto chladným auta od Kia/Hyundai i když některé z nich jezdí tak, že pak po svezení musím uznat, že je to dobrý. To jsou auta z divize N anebo Stinger u kterýho nějak věřím, že ti co v tom jezdili a chválili to netvrdí jen tak...

krab
08. ledna 2020, 15:15
-2

PS: ještě co jsem chtěl vlastně podotknout. Mám dva kamarády, kteří když jen viděli první fotky nového Jimny, tak okamžitě řekli, že ho chtějí. A budou se snažit jeden kus dostat (otázka je jen kdy ho budou moci dostat). Takže z tohoto pohledu mi přijde, že se tohle autíčko v Suzuki prostě povedlo neskutečně. Že zaujme a asi ty věci co říkáš nakonec každý kdo ho dostane do garáže nějak přežije.

Třeba já bych si Jimnyho nekoupil. Protože ho nemám jak využít. Ale kdybych viděl možnosti, kde si chodit pravidelně zajezdit do terénu, tak bych ho asi hned chtěl. A i ženě se líbí, takže to by asi prošlo doma mít Jimny místo Mita. Všechno je možný... třeba se mi povede zažít nějakou prví opravdu offroadovou akci, nadchne mě to a přidám se do zástupu čekatelů :-D

Jakub Pospíšil
08. ledna 2020, 15:19
0

V předchozím Jimny jsem se vozil taky a musím říct, že ačkoli na fotkách vypadá hůř, tak pocit z kvality provedení toho (ač velmi obyčejného) interiéru jsem měl lepší. Tenhle je sice efektní, ale místy trochu jak vietnamské hračky.

beastar
08. ledna 2020, 22:27
1

Ten interiér i UAZu může konkurovat! Ta řadička:D Ježiš neskutečný retro. Proč všechny auta co umí v terénu vypadají jako z osmdesátých let ? Z ostbloku. Ta levnota z toho kouká i na fotkách. Já vim v lese když to zasereš od bláta je to jedno..Stejně jedinej offroad kterej dává smysl všem je G wagen. Jen nestojí 4 kila jak tahle hračka s návodem od Lego Technic.

krab
08. ledna 2020, 23:00
0

Beastar: tohle nevypadá vůbec jako ostblok. Tohle je prostě krásný design konce 80. let v japonsku. Představ si třeba interiér Daihatsu Feroza anebo Pajera z roku 88. Tam chybí snad už jen ty kuličky s kompasem a úhlu náklonu. Ty oranžově podsvícený budíky mi přijdou hrozně cool. I když kecám tu o tom a tenhle nový Jimny jsem viděl zatím jen z obrázků. Jsem na něj doopravdy ale zvědavej...

beastar
08. ledna 2020, 23:30
0

Ale jasně trochu přehanim. Je to funkční design po japkonsku. Strohost ve stylu šukake, kaizen a šikanazen. Rozumím. Na to na co ten Jimny je to bude asi zajímavý. Nicméně pro koho a co to vlastně je? Jako třetí auto do rodiny když se jede na chatu? K chatě? Stylovka pro milovníky přírody? Trochu mi to připomíná ty mobily Aligator:)) Taky mají podsvícení možná i oranžové. Vážně cekas že tě nadchne krám do terénu od jpn značky kterou půlka Evropy ani nezná??? Tak takovej optimista ja nejsem. A nejspis se dřív podívám za volant Kubajzovyho Volva, než téhle věci...

krab
08. ledna 2020, 23:51
0

Já vim, že přeháníš, to já trochu taky :-D
No, když se tak zamyslím, tak vím přesně kam bych rád Jimnyho a kde bych si s ním čas užil. Někde na hezkým ostrově u moře, kde jsou skalnatý kopce a různý kozí stezky co tě dovedou na odlehlý pláže. Ideál by byl ještě až udělají (jestli udělají) variantu se soft topem.

beastar
09. ledna 2020, 12:47
1

Pozor koukám, že dvou lidí co si to objednali jsme se dotkli osobně:) Jasně tak až budu žít na Korsice, nebo někde v Řecku tak na to asi budu mít jiný názor a třeba to bude auto snů. Prostě ze svého pohledu obyvatele města, který auto potřebuje denně ne aby jezdil do práce 3km, ale jako fakt potřebuje. Chatu nemám, sekačku taky nevozím... Vážně nevím co s tim. Jako stylovka pro manželku asi? Jedině...

beastar
08. ledna 2020, 15:40
1

Já vůbec nechápu co se mi na tom má líbit? Je to roztomilý asi. Po městě bych s tim jezdit nechtěl, ani v modrý to parkovat výhodně neumí. Do terénu asi fajn někam kde to má opodstatněný. To si ale můžu jít pro Nivu ne?

Podle mě auto pro úzkou cílovou skupinu. Do které se já nehrnu ani nepatřím. Netvrdim že je to špatný. Ale je to nekompromisní a zjevně i docela nepohdlná a zle vybavená krabice za cenu Go Dusteru fplny....

reagovat
Kuře
08. ledna 2020, 21:26
0

Nechceš... nejsi-li Adam;)

beastar
08. ledna 2020, 21:48
0

Jako mě ten ruskej shit dává v tomto případě větší smysl. A klimu už má taky:)) A ano jak píše pan exredaktor. Chtějí to i lidi, kteří absolutně neví do čeho jdou. A že to fakt nebude cool urban car lajk a ferst ravka.

Kuře
08. ledna 2020, 22:49
0

Já netvrdím že ten ruskej shit nedává smysl, to snad asi i dává. Já jen říkám, že to prostě nechceš:D

A s panem exredaktorem bych si samozřejmě netroufl nesouhlasit:))
-
Komentář upraven 8. 1. 2020, 22:50:20

Jaromír
08. ledna 2020, 20:49
2

Názory jsou převážně uchopeny dost obecně. Město, dálnice, terén. Stylovost směřuje do města, ale funkčnost do terénu. Ono soused je dost zaměstnám "čištěním" lesa od kůrovce. A co má jako vhodného pomocníka? Jimnyho. Jasněže starší verzi, ale liší se funkčnost od nového? Krátký rozvor, vyhrabe se všude, do lesa mezi stromy ideál. A tam to vidím jako cílovku naprosto dokonale.

Ale musím se vám přiznat. Donedávna jsem si myslel, že se to jmenuje JIMMY. A pořád jsem tomu tak říkal. A pořád jsem to tak nějak podvědomě všude četl. Hergot sakra proč je to nějaké beztvaré Jimny a ne ten pravý Kuba, za kterého jsem ho doposud měl?

reagovat
Ha
Habakukk
08. ledna 2020, 21:32
-1

No a nebo si na práci a tahání motorové pily a smaradlavého harampadí koupí 15 let starý Land Rover Discovery 2 a bude ho stát 120.000,- a může se vykašlat na nějaký Duster nebo Nivu. Toto si lesní dělník co dělá na živnosťák nikdy nekoupí.

beastar
08. ledna 2020, 21:51
0

Pro lesáky mimo velký firmy to fakt není. A nakonec ono i u těch lesů dokonce i v Praze měli Nivu a l200 mám pocit. Možná je to fakt teréňák to nepopírám, ale fakt úzkoprofilovlka. Pomalu stylovka;)

Jaromír
08. ledna 2020, 21:57
2

Takže prvních pět let městská stylovka, dalších 20 let lesní pracant?

Ha
Habakukk
08. ledna 2020, 22:03
-1

No je to pekelná úzkoprofilovka mě napadá tak maximálně movitější myslivec na příjezd k posedu a předvádění na honu mezi bratry s flintou.

beastar
08. ledna 2020, 22:23
0

Ještě movitý fanoušek jízdy mimo asfalt. Ten si ale spíš nazvedá Patrola. Jako do firmy Suzuki asi nikoho nepřesvědčí. Takže nakonec roztomilá stylovka, co teda umí když tak i terén. Naživo sem to nepotkal. Zatím nikde ani za hranicí naší líbezné stylem prolezle republiky..

Opelfahrt
09. ledna 2020, 02:26
0

Ve městech to fakt nejezdí. V Praze ani v Brně jsem to neviděl. Ale na venkově v kopcích, v lesích bývá vidět. A zjevně jsou to správci lesa, lesní školky, myslivci. Nebo lidi, co bydlí na těch roztoušených samotách (východní Morava, Slovensko). Kupovali to samozřejmě většinou jako ojetinu, teda bavím se o minulé generaci.

Ha
Habakukk
09. ledna 2020, 07:09
-1

Ty výsledek pokud je nenakoupí v rámci tendru v nějakém větším množství energetici nebo státní podniky tak prodeje v Čr budou i přes slušnou cenovku velmi nízké. Většina do země doputuje jako ojetina. Jen pro zajímavost největší koncentraci Defenderů v republice jsem zaznamenal v Praze asi tam hardcore stav silnic.

Caddy
13. ledna 2020, 16:35
0

A uz jste videli tohle? :-D https://www.garaz.cz/clanek/transformace-suzuki-jimny-21003230 To Bronco je fakt sexy :)

Pokud vadi link na konkurenci, tak se omlouvam, klidne me smazte :) Nebo to berte jako namet na vlastni clanek :)

reagovat
ma
martinw
23. ledna 2020, 23:23
0

Docela smutné - jednak nejsou skladem a pak je možná budou stahovat z evropského trhu...

reagovat
beastar
24. ledna 2020, 00:44
0

Nedivim se:) Další nesmyslně nejen novinářsky nahypovaný krám.

beastar
24. ledna 2020, 12:31
0

Jo jo obchodně dobrý tah. Časem to bude hezký elektro:D Přesně do města. Novináři chválí přitom na trase Praha, Plzeň to auto bude komfortem na úrovni Citiga. Je to malý, neuveze nic, nic to neutahne. Dává to smysl pro těch pár horalu a myslivců atd. V takových podminkach excelentní.

V Praze sem zatim nepotkal jediný. Díky bohu.

CerVus
24. ledna 2020, 19:58
0

Tak prý ho v EU stáhnou z trhu. Nečekaně vysoká poptávka dělá kvůli emisím Suzuki problémy. Překračuje je asi o 20mg.
Pošlou sem nejprve pracovní verzi bez zadních sedaček a hardtopu a po přepracování dostaneme zpátky už hybrida.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem