načítám data...

SUV, které udělá radost i náročnému fajnšmekrovi

09. prosince 2020, 23:48 48 komentářů Daniel Borský TopX

SUV je sice univerzální zaklínadlo, kterým nase... nahněváte každého slušného petrolheada, ale občas se pořízení takové věci prostě nevyhnete. Poradíme vám, jakým koukat směrem.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je tomu pár týdnů, co náš kamarád a bývalý kolega Krab, známý též jako odpůrce čehokoli, co jen vzdáleně připomíná SUV, koupil právě SUV. Inu, časy se mění, peklo zamrzá, sociální jistoty jsou ty tam a všechno je v dnešní době tak nějak na hlavu. Já však nejsem člověk, který by neschvaloval nákup SUV, to rozhodně ne, naopak si myslím, že to nebude ani dlouho trvat a budu mít takový povoz doma taky. Právě proto jsem se rozhodl, že připravím takový menší přehled SUV, kterým byste měli věnovat pozornost, pokud vás pořízení tohoto typu vozu nemine, ale představa obligátního Kodiaqa v korporátní bílé vás děsí ze snů. Nebojte, i mezi SUV se občas dají najít věci, které mohu být zajímavé i pro náročného petrolheada. A protože myslíme na všechny naše čtenáře, dáme do placu dražší a zároveň i jednu dostupnější variantu. Takže jdeme na to.

Dvanáctiválec pod kapotou

Pokud se rozhodnete pro to nejlepší z nejlepších, máte mezi dnešními SUV poměrně snadné rozhodování. Musíte si jít pro Rolls-Royce Cunili… nějak tak se to píše. Jasně, vypadá to sice jako pojízdná katedrála (a stojí to podobně), ale objektivně vzato, nic lepšího nekoupíte. A nemluvím jen o královském komfortu či interiéru z velrybích předkožek, mluvím hlavně o té strojovně vpředu. Každý totiž potřebuje dvanáctiválec, že? A kdo říká, že ne, ten si jenom něco namlouvá. A pokud chcete V12 v SUV, pak máte jen dvě možnosti. Bentley Bentayga (kde aktuálně není k dostání) a tenhle Rolls. Vybírejte dle vlastního vkusu, já bych šel pro tuhle gotickou stavbu na kolech. Když už se plácnout přes kapsu, tak ať stojí za to, ne? 

Pokud však nutně potřebujete V12, ale nedisponujete patřičným finančním obnosem (myslíte, že by člověk dostal na Cullinan hypotéku? Bydlet by tam asi šlo, jen zařídit číslo popisné) nesmutněte. Máme pro váš i levnější variantu. Vzpomínáte na Volkswagen Touareg první generace? Na takové to bytelné SUV, které se nezaleklo ani těžšího terénu? Touareg totiž dostal do vínku pozoruhodnou směsici motorizací. Od relativně skromného pětiválce na naftu (který s autem skoro nedokázal pohnout, neb hmotnost Turka byla zhruba stejná, jak u toho Rollse – přes 2,5 tuny), přes různé šestiválce, obligátní osmiválec až po netradiční naftový desetiválec a vrcholný dvanáctiválec spalující benzín. Ano, lidový Volkswagen s dvanáctiválcem. Dvanáct válců do dvojitého vé generovalo 450 koní, což už slušně rozpohybovalo i takového slona, jakým Touareg bezesporu byl. Trochu mě polévá pot, když si pomyslím, jak to asi brzdilo z vysoké dálniční rychlosti, ale co už, kdo se bojí, nesmí do lesa. A s dvanáctiválcovým Touregem bude patřit k nejstylovějším v celém lese.

Sport v srdci

Asi nepřekvapí, že nejprodávanějším současným Lamborghini je model Urus. Na první pohled vypadá, jak kdyby přijelo snad z jiné planety, ale na ten druhý… no na ten vlastně taky. Urus je pádný argument, když vám někdo bude tvrdit, že všechna SUV jsou stejná. Jakoby nejsou no. A já asi učiním menší coming out a veřejně se přiznám, že se mi vlastně docela líbí. Byť vzhled může vyvolávat jisté dohady, technika uvnitř je naprosto špičková a nelze k ní mít snad žádné výhrady. Foukaný osmiválec, 650 koní, stovka někde okolo 3,5s, maximální rychlost 305 km/h. Tady se slabé místo hledá blbě. A ještě k tomu jezdí tak, že by si z něj některé pseudosporťáky mohly brát příklad. Samozřejmě kvůli vysoké cenovce na něj nedosáhne každý. Nezoufejte, máme řešení.

To řešení se jmenuje Infiniti FX50 (později přejmenováno na QX70). To sice nenabídne tak dechberoucí výkony jak Lamborghini, ale určitě nezklame. Srdcem tohoto vozu byl atmosférický osmiválec o výkonu necelých 400 koní (na šestiválec a diesel rovnou zapomeňte, nemá to smysl). Jak je japonským dobrým zvykem, za tím nejlepším jste si museli do těch nejvyšších otáček, což je vždy zábava, i v případě, že se bavíme o velkém SUV. Odměnou vám pak byl i poměrně zajímavý soundtrack. Stejně jako Urus vypadá FX50 jak z jiné planety, všude samé křivky, záhyby a zlomy. Je prostě jiné. A pro úplné fajnšmekry vznikla také edice Sebastian Vettel, která se vezla na tehdejší vlně popularity mladého mistra světa v F1. Pokud se vám podaří tuto edici koupit, můžete vyrazit pokecat do Maranella, co si o tom dnes myslí.

Kupé pro ten pocit

Málokdo roku 2007 věřil, že BMW udělá se svou X6 díru do světa. BMW tvrdilo, že vymyslelo novou kategorii (SAC – sports aktivity coupé) a ostatní si klepali na čelo. K čemu prý SUV, které není praktické, vždyť to lidé nebudou chtít a kdesi cosi. Dnes již víme, že BMW mělo pravdu a ostatní výrobci jej teprve dohánějí. Aktuálně má BMW na trhu třetí generaci X6 a daří se jí nadmíru dobře. Pořád to sice není příliš pěkné auto (z těch zadních svítilen mě pálí oči), ale funkčně jde o skvělý vůz, kterému toho lze vyčíst jen pramálo. Jestli vůbec něco. Chybu neuděláte s žádným motorem, ale samozřejmě největší parádu uděláte s verzí M. Osm válců, až 625 koní, jo tohle není pomalá věc. Ale ani levná.

Tady možná již tušíte, kam míříme. Ano, byť se tak občas tváří, BMW nebylo první, kdo přinesl myšlenku SUV v karoserii „kupé.“ Oním průkopníkem byl jihokorejský SsangYong, který mimochodem zažívá v posledních letech velkou renesanci, s modelem Actyon. Vůbec nedokáži odhadnout, jestli se k té snížené siluetě vozu dostali designéři náhodou, či snad omylem, protože v tomto případě se o designu vážně nedá moc mluvit. Ale prvky typické pro SAC to asi nějak splňuje, tak budiž. Však posuďte sami. O technice asi není třeba sáhodlouze hovořit. Vepředu byl motor, který roztáčel dvě nebo čtyři kola. Víc vědět nepotřebujete. Snad jen to, že se dnes prodává za ceny, které byste možná netipovali.

To je z dnešního přehledu SUV pro fajnšmekry asi vše. Budeme se těšit někdy příště u možného pokračování a mezitím můžete posílat do diskuze své vlastní tipy.
PS: pokud jste čekali seriózní tipy, jste asi na špatné stránce :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

reagovat
ratan groch
10. prosince 2020, 16:06
0

Toto je clanok o SUV. G-cko uz sice nie je pravoverny terenak, ale medzi SUV by sa mozno nemusel zaradzovat. To skor uz GL seria.

Moctezuma
10. prosince 2020, 05:35
3

Pěkný článek z říše snů a proto mne baví číst tyto články :-) V každém případě nechci trollit, ale často potkávám v denním provozu Pontiac Aztek. Vždy si vzpomenu na Breaking Bad. Taková americká Multipla mezi auty pro SŠ učitele chemie. Zkusil jsem jí hodit do Googlu a tento americký skvost se začal vyrábět v roce 2000 oproti SsangYongu (2005), který sprostě zkopíroval ladné křivky toho to SUV- Cupé :)

V každém případě lze zde přihodit další zajímavá a "sportovní" SUV :-) Ale to si zde netroufnu napsat, jelikož jsem zde krátce :)

reagovat
Ju
Junior
10. prosince 2020, 08:34
1

Ubrus vyráběli snad v kolabu s Mansory. Asi tejden zpátky jsem to oblejzal někde na parkovišti před hotelem. A kdybych jako nevěděl, že to je drahý a hrozně hustý, tak to na mě působí jak nějaký ruský samodomo na základě první X5

reagovat
beastar
10. prosince 2020, 09:51
2

AMG-GLC63 Coupé. To ani neni uplne z rise hnusnych fancy suv jako Urus a ta bedna kitu od RR. Koupit to vcelku jde a petrolheada rozhodne potesi.

reagovat
sheogh
10. prosince 2020, 10:22
4

Az na toho turka je to teda spis panoptikum zrud :-D Jako SUVerene nejhnusnejsi jsou ty kreace od BMW... a takovy pekny auta pritom umi... To vzdycky musi vypadat jako test lisovny plastu? Jeste ze skla jsou hladka, bez prolisu :-)

reagovat
beastar
10. prosince 2020, 21:21
3

:D To me pobavilo. Souhlas. Jediny z tech aut krasu moc nepobralo.

sheogh
11. prosince 2020, 20:35
0

No :-D

krab
10. prosince 2020, 10:34
0

SUV pro petrolheada ... no, je to takovej oxymoron , zkrátka protimluv. Peklo zamrzlo a snad jen kdybych býval pořídil Lamborghini LM002 tak byste čuměli... :-D s LM002 se kdysi dalo hrát na Stunt cars, který běžely tehdy ještě na MS DOS ... dá se najít online verze, tuhle jsem na to zabrouzdal a zavzpomínal :-D

Proč SUV a ne kombi nebo MPV? Já to schválně shrnu a zajímalo by mě jestli to vidíte podobně
1. Nemusíte se tolik ohýbat při vkládání ratolestí do dětských sedaček a z nich
2. Nerozbijete si přední spoiler o obrubník
3. Lepší viditelnost ven všemi směry z auta
4. Dobrá průchodnost terénem a solidní "light" offroad schopnosti (pokud nekoupíte FWD SUV)

Proč nekoupit SUV ani Crossover ani cokoli z téhle kategorie:
1. Vyšší těžiště, nemotorné jízdní vlastnosti
2. Zpravidla mizerný cit v řízení a horší, méně komfortní podvozek
3. Horší spotřeba a dražší provozní díly
4. Horší výkony a zrychlení než u kombíku u srovnatelné motorizace (často dramaticky)

Krabí rada na závěr... :-D Pokud jste tatínek od rodiny, milujete auta a vybíráte jen jedno a myslíte si, že se sportovním SUV spláchnete touhu po nadšeném svezení na okresce a splníte zadání manželky (chtěla SUV na rozvoz dětí) tak věřte, že to tak fungovat nebude. Radši než jedno dražší SUV kupte lacinější opravdový sporťák a jí lacinější SUV a máte to vyřešeno. Všechny tyhle "AMG" a "M" na těch mastodontech prostě nefungují jako jejich ekvivalenty v sedanu nebo kombíku. To tak prostě je. Akorát to občas cílovka nepozná, takže mají pocit, že jejich X6 M je sportovní SUV. Není...

PS: nejlepší SUV je jistě Range Rover , to je bez debat. Proč jsem nekoupil Range Rover, zkrátka protože jsem byl šetřílek a bál se těch účtů za opravy. Ona bude stačit teď účtenka za zevrubnou údržbu i na tom vehiklu co jsem před pár týdny pořídil ... A ten je daleko víc plebejský :)

reagovat
Jimi
10. prosince 2020, 12:22
2

U těch menších SUV a Crossoverů to je zajímavé i pro výrobce, na základě levnější nižší modelové řady se to zvedne a cíloví zákazníci akceptují i o pár stovek litrů vyšší cenu, která klidně překoná výš postavené "nízké" modely se stejnou specifikací.

beastar
10. prosince 2020, 12:42
0

Hmm to urcite:D Kolik tech sportovnich suv typu x6m si ridil? Moc asi ne ty veci, co popisujes technika dobre vyresi dnes. Horsi spotreba? To u Urusu fakt nekdo resi? Horsi vykony jsou v podstate nesmysl. Drazsi provozni dily? To jsou moudra jak z hospody U Drahy. To nemuzes snad myslet ani vazne. Vyssi teziste treba u Macanu ktery je realne vyssi asi o 8cm, nez dvojka Fabie. No nic podebatujte s klukama, co maj v maliku tu teorii suv. Hlavne tech sportovnich. Az se fakt svezes, tak to treba i pochopis. Kdyz budes chtit.


-
Komentář upraven 10. 12. 2020, 12:43:23

krab
10. prosince 2020, 13:34
0

Koukám jsem tu někomu šlápl na kuří voko ... Hele je to jednoduchý. Já chápu důvody proč se úspěšně "sportovní" SUV třída prodává. Jen skutečně nesnáším, když to někdo vydává za sportovní auta a jízdní vlastnosti glorifikuje. Jestli ti to udělá radost, tak si nějaký co nejnovější a nejnadupanější SUV teda příští rok půjčím a rozeberu co je na tom OK, co špatně a k čemu je takový auto dobrý. I s Range Roverem jsme jednou jeli po ringu instruktážní kolo a nebyly prakticky pomalejší než opatrnější šoféři sportovních aut. A to jsme v tom seděli 4 a instruktor nám vysvětloval jak kde jet. Což z velitelské pozice RR bylo fajn, protože měl každej slušnej rozhled po trati. Kterej ovšem v tom opravdovým sportovním autě je jinde, protože sedíš co nejblíž u země.

No nebudu se hádat, není o čem.

A jak píše Jimi, pro ty výrobce a marketéry je SUV vynikající způsob jak najít produkt se slušnou marží, kterou třeba na sportovních autech nebo konvenčních karoseriích tolik nemají.

Jako na poklidný příjemný ježdění, nakonec právě i po tom městě jsou tyhle auta fajn. Proto je lidi nakonec houfně chtějí. Jinak jo, jak píše Sedrik, taky by v tom výčtu ideálně sedělo Stelvio, Macan, F-Pace, GLC, Volvo XC60, RR, RR Velar atd... Tyhle mají takovej i docela bych řekl fajnovej styl, kterej tě nepasuje do role kolotočáře. Ten bohužel mají ty bavoráky X6, X7 nebo větší Mercedesy GLS, Audi Q7, Porsche Cayenne a pak i to Bentley, Lambo a konec konců i RR, kterej se mi silně nelíbí. Kupodivu se mi ale docela líbí stylem Audi Q8, nepřijde mi tak přeplácaný a opulentní, naopak kupodivu působí docela skromně, prostě nemafiánsky...

HeavySmoker
10. prosince 2020, 13:51
1

Príliš nechápem odkiaľ je mantra že sedan je športový a SUV nie. Zhodou okolností jazdím posledných 10 tisíc Km v BMW 5 (G30) so zadným náhonom a žiadnu športovosť tam teda nenachádzam. Je to auto v ktorom sa dá ísť rýchlo a ďaleko bez únavy, tak ako v silných SUV s podvozkom naladeným na cestovné použitie. Pocit z jazdy mi príde v 5 alebo X5 takmer totožný. Obchodne mi to dáva zmysel, v Mníchove predávajú nejaký typ zážitku z jazdy, výber balenia je na vkuse zákazníka.

Skipper
10. prosince 2020, 14:09
2

Krab občas zapomíná, že sportem je i sumo a šachy. A ne jen lehká atletika. Pro něj jsou sportovní jen lehkonohé věci co nejblíž při zemi kde ve volantu a zadku cítíš vše. Pro někoho je sportovní to, co jede rychle, atd. Vcelku debata o ničem. Nemyslím si, že okresky v X6M budou utrpení, stejně jako nejsou nějaký požitek s normální pětkou. A ke krabí radě - RR mé na okreskách poměrně baví. Není to sportovní jízda dle krabových představ, nemůžu ale říct, že si tu okresku neužiji.

krab
10. prosince 2020, 14:10
0

Tak já to dovysvětlím ... s BMW 5 (G30) zrovna už i něco málo najezdil a dokonce nedávno zas nějakou chvíli jezdil v F25 X3 (pro hrubý srovnání asi postačí). První věc se zamysli jak v tom autě v té pětce sedíš. Sedadlo si můžeš dát velmi nízko, úhel ramena volant, i nohy a pedály je tam daleko lepší pro dobré reakce a nalezení ideální řidičské pozice. To je první věc. Druhá je to těžiště auta. Jsi relativně nízko, auto je nízký má malý aerodynamický odpor. I když je G30 naladěna na komfort a v elektrický posilovaným řízení necítíš takřka nic, pořád se v tom celkem svézt v zatáčkách jde. V X3 nebo potažmo X5 sedíš výrazně výš, nohy na pedály směřují víc dolů pod sebe, ideální řidičskou pozici nenajdeš a auto má výrazně výš těžiště. A má velkej aerodynamickej odpor. Díky tomu potřebuje k srovnatelný pružnosti a rychlosti větší výkon. To bylo evidentní třeba u X3 s třílitrem. Motor by krásně jel a točil se, ale ta krabice měla obrovský odpor, takže auto v rozletu brzdila. A pak je tu i hmotnost. Ta pětka váží cca 1800 kg, ta X5 bude mít dobře o 300 kg víc. To je hodně a je to znát. Dokonce je pak i běžná pětka při rychlostech nad 160 km/h tišší, ten hluk proudící okolo auta a zrcátek není tak hroznej jako u těch SUV. Dejme tomu, že tohle není znát tak extrémně, ale poznat to je.

Mantra není, že sedan je "športový", ale je pro sportovní, dynamický styl jízdy z principu podstaty vhodnější.

beastar
10. prosince 2020, 14:14
1

Krab: Kuri oko o tom nemuze byt rec. Naopak dle tveho videni veci sem borec. S6 je kombik se sportovnim paketem. Sportovnejsi, nebo lepsi jak Q7/8 opravdu neni. Ani nema moc jak. Stejne tak by to bylo kdyby to byl sedan. Jak pise kolega nademnou ve vsem hledat sportovnost, tak jak ji vidis ty a par dalsich je nesmysl. A kdyz uz chces delat zavery svez se na okruhu v ostrem tempu s tou x6m o ktere prohlasujes jak neni sportovni:) Vis ona neni lehka. Zase ma vykon a zbytek uvidis. Plky o tezisti sice maji neco do sebe a bez elektroniky by to asi nejelo prilis dobre.

Nicmene doba je takova ze to jezdi uplne normalne a rychleji, nez nektera jakoby sportovni auta. Samozrejme nacini na okruhy to primarne neni. Co tam jmenujes ty RR a tak. Ano taky se mi to nelibi. Souhlas..q8 je uspesna asi i protoze pusobi, tak jak pises. Jak popisuje dole Padre ono uz to totiz davno tak vysoke neni. Prijde mi ze nekteri nemaji oci a nejezdi po silnici jako ja. Ono u katalogu veteranu a inzerce toho clovek moc nevidi. Bohuzel. Nikdo samozrejme neceka ze Macan bude jezdit jak 911. Primarne je to porad suv. On ale nejezdi o moc hur a ma kufr a vyhody o kterych ostatne pises i ty. Z toho co vybral Sedrik sem neridil F-Pace. A Stelvio jen zakladni provedeni. Nicmene nic spatne tam neni. A verim ze i ostrou jizdu by to prezilo. Stejne jako light offroad. To mam zasebou v Glc a dobry auto vyjelo a prezilo. Neni to LC ze.

A jako ze na tom ma automobilka marzi je mi u prdele. To ma nekdo i na rohliku,co si taky koupis jednou pivni potom loupak a pak obyc za 2 kc. Kdyz to zakaznik koupi. Navic ty ceny toho kombiku a srovnatelneho suv jsou vetsinou dost blizko. Tak proc bych to mel resit? Ja vubec nechapu, ze vas co milujete muzealni auta suv furt tak drazdi. Vsak ti to nikdo nenuti. A predstava, ze nekdo si koupi x6m jen tak je blbost. Bud ho auta bavi a to se da nazvat petrolhead anebo je ve vate a chce to dat najevo. Oboje muze vyjadrit i m5, nebo 911 ale jak znamo lidi jsou ruzni.

Jinak jak mezitim dopsal Skipper debata o nicem. Popsal to tak jak to je. Utrpeni okresky v x6m fakt nejsou. Akorat logicky vlasenky si neuzijes.
-
Komentář upraven 10. 12. 2020, 14:15:59

krab
10. prosince 2020, 14:16
-1

Skipper : o tom Range Roveru nepochybuju, to má svoje kouzlo ... možná do něj taky za čas půjdem :-D Akorát bych nerad takové auto kupoval na úkor nějakýho sporťáku, těch by mi bylo mimořádně líto prodat, takže až se našetří nějaká ta kačka, možná by se dal nějaký ojetý RR L322 pořídit. Akorát netuším jakej motor z těch benzinových vybrat. Asi bych si tipnul, že nejspolehlivější to bude se 4.4 (BMW M62TUB44) , pak tam dávali ten Jaguáří ... Od toho 4.2 Supercharged mě trochu odrazoval jeden kamarád, že ho ve firmě provozovali a že v servisu ve Vídni bývával až moc často...

krab
10. prosince 2020, 14:38
-1

Jinak OK, asi jak říkáte, debata o ničem, když to vlastně zase asi každej může vidět ze svýho úhlu pohledu. Pro mě jsou ty SUV spíš o tom pocitu, že máš trošku offroad a něco kontrastního ke sportovnímu autu a jinej to zas vidí v jiným duchu. Ani nepochybuju, že Skipper by se v Range Roveru jel projet třeba nakonec i jen tak pro malou očistu ducha :)

Skipper
10. prosince 2020, 15:32
0

Krabe, tady jsme cíleně hledali naftu a ta TDV8 je opravdu zajímavá. Jak zvukově, tak projevem a hlavně by měla být spolehlivější mnež TDV6.

ratan groch
10. prosince 2020, 16:22
0

Ad Heavy Smoker:
Smiem sa opytat aky mas v G30?

Davaju tam dokonca 110kw diesel (518d), ale aj 540i s 250kW. Plus hybridne a emkove su este dalej.
Inak kto a preco si kupi 518d? Vyraba sa to kvoli nejakym emisnym nariadeniam?

Jazdil som M550d a myslim, ze pri nom sa uz o sportovosti celkom da hovorit.

HeavySmoker
10. prosince 2020, 16:55
0

ratan: Mám obyčajný diesel 530d na normálnom podvozku. Výkonovo som spokojný a celkovo mi auto nesmierne vyhovuje na diaľničné presuny cez polku EÚ (dnes už nie, dnes obrastá machom do príchodu vakcíny). Mal som tú česť aj s inými verziami vrátane bežnej 550i, ale vždy túto triedu budem považovať skôr za grand turismo (rýchle, luxusné a stabilné na dlhej trati + pekný zvuk). Mám ešte Z4 E85 2.5si, používal som ju ako daily 5 rokov a 170 tisíc Km, to nazývam športové auto. Za mňa je to tak dobre, ak by robili BMW 5 ako by ho chcel Krab, nekúpil by som to.

518d má veľa mojich klientov z Bruselu, videl som to aj ako taxi na severe, dane (merané za CO2) a cena, fasuje sa to ako služobák. Vôbec ma to neuráža, človek sa s tým rozbehne na 130km/h (v Belgicku 120), je tam ticho, bezpečie, výbavu to môže mať plnú ak človek chce. Dynamika OK, z 0 na 100 pod 9s.

Ev
Evlo
11. prosince 2020, 07:41
0

Aha zajimave, ja bych rekl, ze suv si většina lidí koupi pro pocit, že v provozu suv neutiskuji. A je dost problém v nových autech najit meco ne suv použitelného, ale mpv některé furt cajk, rozhodně mezi spolkem auta a obrubníky neni méně místa nez u většiny suv. Problem je výška auta pro parkování v garáži vs výška oči

Ju
Junior
11. prosince 2020, 13:03
1

Mě spíš zaráží jiná věc.

Jak když přijde řeč na SUV, tak každej správnej petrolhead hledá racionální argumenty, jakože je nenajde a pak prohlásí, že SUV je napíču, protože je kombík lepší a nevidí důvod to SUV teda kupovat.
Ale pak ten samej petrolheard (ahoj Krabe) dělá při nákupu vlastních aut úplně iracionální kraviny. Do cestovního kupé by si koupil osmiválec s kterým bude z Prahy na Brno tankovat už u Humpolce. Vylézt z auta, obléct si zase bundu, mrznout tam jak pecka... Místo toho aby to dal na jednu nádrž. Protože ráno si přivstane, aby to mohl nastartovat, udělat si kafe a vejrat na to v garáži. SUVčko pro manželku koupí v třílitrovým benzínu. Asi aby byla v Kauflandu první a z vibrování dvoulitrovýho dechtu se jí v kufru neztouklo ze smetany máslo. Sice bude jezdit pocuky za 15 namísto za 7, ale yolo. Chápeš, pro ten pocit.

Proč máš, konkrétně ty Krabe, tak často problém pochopit, že SUVčko si prostě spousta lidí může taky koupit jenom pro ten pocit?

krab
11. prosince 2020, 13:20
-1

Počkej, já s tim vyloženě problém nemam ... nakonec já koupil SUV tak trochu taky ze zvědavosti. A vzpomněl jsem si na to starý GMC co jsme mivali kdysi a že to byla vlastně sranda, tak proč to nezkusit. Máme doma ještě X5 z tý stejný doby, ta má navíc osmiválec. Ale tu má táta na parádu už jenom na letní provoz, ta je úplně jak nová ...

Jinak jako kombík .. jo, byl by jízdníma vlastnostma lepší, spíš bylo tak trochu dilema jakej. A naftu jsem fakt nechtěl. Já mam k autům s tímhle palivem trochu odpor. Jako služební nebo k podnikání, na dlouhý štreky atd... je jasný, že jedině nafta dává racionální smysl, ale my právě takový auto nepotřebujem. Málo se jezdí a spotřeba mě jako v podstatě nezajímá. I když jo, ta X3 vypadá zatím z počátečních týdnů ježdění, že si vezme těch 12-13 zcela běžně. Dokud je benzin za 30 korun, tak to nevadí...

A taky jsem přece napsal, že pro takovou 8GC nejsem typickej klient, ani náhodou. Ano, já bych si vybral M850i Xdrive, případně se nechal zlákat rovnou do M8, když by byla cenová nabídka lákavá a jezdil s tím jen za hezkýho počasí, udržoval to pěkně čistý naleštěný a ročně najel 10 tisíc na tom... A na takový účely je nesmysl mít zrovna tohle. To bych udělal líp s fungl novou 992 911, kterou bych si hezky hýčkal v garáži. Ale v reálu jsem chudej kluk, takže já si novýho nekoupím z aut nejspíš nikdy nic, ani já nevim obyčejnou Fiestu. Kupuju kopu letý ojetý auta a zas na druhou stranu se za to nestydím a furt mě to relativně baví.

Ju
Junior
11. prosince 2020, 13:24
0

hale může bejt. Já jenom žes to zase analyzoval pečlivějc než já vývoj zadlužení ve svý diplomce. Přitom ten rozhodovací proces je nakonec velmi jednoduchej
Líbí -> Mám peníze -> Kupuju.
Tečka.

krab
11. prosince 2020, 13:45
0

No, je to fakt tedy :-D .... Někdy to tak fakt je. Kolikrát něco píšeš, máš tendenci lidem cosi radit a pak sám jdu kupovat a rozhodně nevybírám podle racionálních pravidel, skutečně kombinace Líbí - mám peníze - kupuju doslovně funguje.

Jinak tu poučku od tvý máti, že si nechce koupit auto dražší než týdenní výdělek, ta mě pobavila, ale když od toho odmyslím ten extrém, ten tejden, ale nahradím ho něčím jako kvartál nebo půlrok, tak zjistím, že to dělám vlastně taky tak.

Možná ty v práci nebo Beastar v práci určitě se sektáváte s různejma lidma a dovedu si představit, že se najdou i borci, co jdou pro skladový, roční 8er jako v článku přestože vědí, že na to padne po následující třeba 3 roky dobrá třetina všech výdělků, který ještě ani neviděli, prostě, že si na to jako dopředu nenašetří....

Ju
Junior
11. prosince 2020, 14:19
0

No právě. Kolik já takových znám. Obrat 10 mega ročně, zisk no když se zadaří tak dvojka, ale na parkovišti nová X6. Protože maloměstskej hustler. Proto mě dycinky hrozně rozesměje, když někdo zkouší dávat = mezi BMW a vole jmění, prosperita, velkej boháč. Udřený leasingy a každej měsíc stažená prdel...:D

Ev
Evlo
11. prosince 2020, 15:48
0

Tak 2M cistyho me prijde vpohode na X6, vsak to mas rocni zisk na auto, na operak, pohodicka.

Ju
Junior
11. prosince 2020, 16:56
0

No hele já jsem v tomhle jinej. 20% příjmů bych za pocit "něčeho lepšího" nevylepil.

beastar
11. prosince 2020, 17:14
2

Ono teda vůbec dneska dávat rovnítko mezi jakýkoliv dražší auto a jmění, boháč a tak je nesmysl. Většina jsou více či méně vydřený leasingy. A moje Audi je taky na docela napjatý leasing. Ono je to totiž dnes pořád daleko lepší než x let šetřit. To co píše o racionalitě SUV Junior dává smysl. Tohle to falešný "petrolheadství" já tady torpéduju už rok. SUV nesmysl, suv zbytečný, suv drahý. Ve finále tohle stejný se dá vztáhnout na jakýkoliv kupé, nebo nedej bože roadster. Auta reálně k hovnu.

To je ale v pořádku, že fabriky dělaj. To je totiž pro nás. Naproti tomu SUV blbost. Přitom ano ta trojice platí. Líbí (pro cokoliv) mám prachy a kupuju. Na tom nic není a tak to platí. Ono se totiž dá najít reálně prostě víc positiv i na těch SUV. I na těch luxusních. Jenže některá jsou taky tak trochu iracionální. Je to prostě dneska úplně normální kategorie aut. A ano Krab si nakonec koupí starý SUV ještě BMW a ještě v benzínu. A najednou je světe div se SuV vlastně úplně ok. A jako nic proti němu. Já těch lidí co mají suv a k tomu další jedno, dvě "normal" auta znám hromadu. Jenže potom nechodí sem pičovat jak je SUV na piču, že:) Podle mě je to prostě u většiny kritiků tak trochu póza a možnost kopnout si do něčeho, na co buď nemají prachy, nebo koule, nebo obojí. Dokonce i Hanz Koubek a podobní už volí opatrná slova. Protože prostě říct třeba o Q8 že je to špatné auto jen protože to má SUV tvary (už i ta výška je relevantní vzhledem k tomu jak vyrostla běžná auta) je neprofesionální a hloupé. Pořád platí to, že nejvíc kritiků se rekrutuje s mladší generace která v pořádném SUV nikdy nejela max v mámině Dusteru a to je všechno jen ne pravověrné SUV.

Jinak já to teď taky řeším. Čím nahradit kombík. Kombíkem, nebo zase SUV který už sme měli předtim a fungovalo to. Nebo koupit starý SUV na práci a k tomu nějaký obyčejný auto do sedmi kil třeba na líozačku. Proti suv nic nemám, ale prostě dávat dvojku za nové se nám nechce. Ty menší neprémiovky zase mnohdy nestačí parametry. Asi to nakonec dopadne zrovna tak. Líbí-mám prachy-kupuju. Uvidíme.

Ev
Evlo
11. prosince 2020, 20:15
0

Jakoze operak na X6 stoji mesicne 33000? Kolik to ma proboha po tech 4 letech zustatkovou hodnotu podle leasingovky? Je mozny ze je to realny, cekal jsem teda vetsi cislo ze me vyjde :D

Ev
Evlo
11. prosince 2020, 20:20
0

Ten pocit toho, ze se normalni auta smrdoli nekde pod tvymi kotniky a crossover a normalni suv mas u kolen, na skoro vsechny se divas zhora se tezko nahrazuje, jak pocit bezpeci, tak celkove klidu, proste nejaky stres jede o patro niz, ja si tady zardim D, zapnu at to jede samo podle auta predemnou a co, ze ve vedlejsim pruhu usetri dve minuty. Pro me uz jen to, ze v Praze casto vidim misto prdele auta predemnou treba pres celou frontu za to stoji.

Ju
Junior
11. prosince 2020, 20:47
0

Evlo -> když oni ty operáky, to sou kouzla. Leasingovka to umí koupit a pojistit líp než ty,, často je v tom uplně mrňavej nájezd...

Mechanik
11. prosince 2020, 22:31
0

Krab: hele ty důvody proč SUV jsou celkem blbost a řeknu ti ze zkušeností s tím nakládaní dětí do auta, bojíš se úplně zbytečně a do SUV se mi děti dávají úplně nejhůř, neštěstí ho má jen děda, takže to bylo párkrát. Rodinný auto máme starší sedan, a děti se nakládají úplně v pohodě, ono totiž vezmeš dítě, trochu ho zvedneš a jak ho dáváš do auta, opřeš se hrudníkem a rameny o horní hranu, hlavu máš nad střechou a dítě tam krásně hodíš bez námahy. Tohle navíc děláš do tří let dítěte, pak je schopné si tam vlézt samo, teda když to není vysoké SUV, že. Kámoš má navíc zkušenost s Golfem, tří dvířko a ten se rozplýval že se mu tam děti dávají úplně nejlíp, protože má oporu v tom sklopenym operadle. Kdyby jsi chtěl apelovat jako že žena to nedá, ta moje ma 45kg a zvládala to v pohodě, protože daleko těžší je vytáhnout dítě z postýlky a nebo dát ho do příkrmový židličky.

krab
11. prosince 2020, 23:00
-1

Dík za názor a postřeh ... něco na tom možná i bude. Já se přiznám, že jsem tu kategorii SUV chtěl na to jedno auto schválně zkusit. Nejdřív jsem uvažoval o klasickým kombi, teda o 3er E91 nebo C - Klasse (W204) a asi by to bylo nakonec lepší. Pak mě nějak do oka padlo to X3, projel jsem se v tom a přišlo mi to takový jiný, do určitý míry jako offroad a říkal jsem si, proč nezkusit něco jinýho zase po letech. Ženě se to nejspíš podle toho co ona sama říká bude řídit líp než kombík a já když už dneska často vozím našeho pejska, tak stejně jedu zatáčky hodně plynule a vyklidněně, že je pak vlastně asi jedno jestli jedeme autem který umí jet fakt sportovně nebo ne. A jakmile se přidá brzo naše ratolest, tak to nebude jiný.

Zatím mám pocit, že té staré X3 nelituju, že tu službu odvede dobře, ale uvidíme...

Mechanik
11. prosince 2020, 23:17
-1

Vyzkoušet se má všechno a službu určitě odvede. Psíka nějak stabilizuj, děti mají řezání zatáček rádi.

Sedrik
10. prosince 2020, 11:53
0

Mno nevím - doplnil bych rozhodně:

AR Stelvio - i bez nejsilnějšího motoru je to SUV, které umí povozit.
Maserati Levante - zajimavě hezké auto, zajimavé motory, a je to Maserati.

Jaguar F-Pace - řidičsky velice slušné SUV
Porsche Macan - super svezení

Tohle jsem v článku čekal.

reagovat
beastar
10. prosince 2020, 12:45
2

Presne tak to si vyjmenoval suv, ktera spolehlive konkuruji svym o neco nizsim ekvivalentum. Pritom zachovaji vyhody koncepce suv. Ridit Macan, nebo Stelvio opravdu clovek nepozna, ze sedi v suv.

Ja
Jacob13
10. prosince 2020, 14:09
1

Sedrik, tys nečetl poslední větu, viď? :-)

beastar
10. prosince 2020, 14:25
3

Jacob: Myslis jste na spatne strance?:D Jo je to mozny.

Sedrik
11. prosince 2020, 07:55
0

Jakob: tyjo, asi ne :) Toho PSka jsem si nevšiml. Mě to přišlo celkem seriozní (jen drahé :))

st
st. Padre
10. prosince 2020, 13:50
0

Ona se ta SUV zase pomalu snižují a taková poslední X3 vypadá jen jako lehce nafouklý hatchback.
Jinak celá ta kategorie je na hlavu postavená. Nejsou na sportovní a ani užitková. Jedná se čistě o módní záležitost stejně jako jehlové podpadky. Vypadají sexy, ale nesmí je mít na nohách 200 kilová macanda s křečovými žílami a celulitidou...

reagovat
Skipper
10. prosince 2020, 14:02
0

A já bych šel tam, kde kategorie luxusních SUV začala. Pro mně Range Rover prosím!

reagovat
Ma
Martell
10. prosince 2020, 19:41
1

A to já mám vybraný Lexus rx 450h. Atmosférický benzín má super zvuk a tím že je to hybrid, tak se dá zavřít huba zeleným mozkům. Navíc je v tom autě radost jet, úplně něco jiného, než ostatní SUV.

reagovat
Ca
Camry8
12. prosince 2020, 02:05
0

RX je v pohodě, jezdí s ním manželka a je velmi spokojená. Já s ním jezdím taky rád, je to docela uklidňující.
Já mám F10 a taky mě to baví s ním jezdit, jen tchýně ho nemá ráda, špatně se jí vystupuje. :)

Ma
Martell
13. prosince 2020, 21:08
0

Právě ta pohoda a ten vnitřní prostor se mi líbí. Síly to má dost a ergonomie mi vyhovuje. V tom autě se necítím stísněně. Je tam taková vzdušnost, kterou třeba jsem necítil v nových BMW a to jsem byl největší fanda do roku 2010????, pak už nic ????



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem