načítám data...

Škoda Octavia 1.0 TSI/85 kW: Nový český standard?

Naftová Octavia byla dlouho zlatým standardem českých tatíků i chalupářů. Nahradí ji v této roli nový litrový tříválec?

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek

Je tomu již dvacet let, co na trh dorazila první generace novodobé Škody Octavia. Do výrobního programu automobilky, která v té době stále ještě vyráběla faceliftovanou verzi socialistického zázraku, pojmenovanou Felicia, vnesla moderní německou techniku, elegantní design a pro českého zákazníka té doby nebývalé výkony. Není divu, že se stala legendou.

Co by však v té době možná běžný pozorovatel neodhadl, bylo to, která Octavia se stala tou největší modlou postkomunistického motoristy. Český zákazník byl, ještě více než zákazníci ze západních zemí, zvyklý na benzínové motory. Osobní auta na naftu u nás neměla (stejně jako jiné věci) vybudovanou tradici. A Octavia navíc přicházela s ďáblovým vynálezem – turbodmychadlem.

Dnes, kdy už jsou turbodiesely po alespoň dvě dekády zavedeným standardem v čemkoliv větším než je městské miniauto, nám to nemusí přijít jako něco zvláštního. Ale motorista v polovině devadesátých let byl zvyklý na to, že naftový motor má být jednoduchá a téměř nezničitelná záležitost krmená komůrkovým čerpadlem, která umožňuje důstojné sunutí se po silnici za traktoroidního klapotu.

Škoda Octavia 1.0 TSI/85 kW červená exterier

Ale naftový motor, který by měl dynamikou konkurovat silným zážehovým jednotkám a zároveň dosahovat supernízké spotřeby díky jakési magii jménem “turbo” a další magii jménem “přímý vstřik paliva”? Něco takového přece nemůže fungovat dlouho. Je to příliš moderní, moc složité a hlavně to už nikdy nikdo mimo značkové servisy neopraví. No dokážete si snad představit, že vám bude garážník, zvyklý na karburátory “stodvacítek” měnit turbo nebo vysokotlaké vstřiky?

Dnes to může znít směšně, ale před dvaceti lety takové úvahy vůbec nebyly neobvyklé. “Tédéíčka” byla něčím novým, podivným a pro velkou část motoristů těžko stravitelným. A přestože se v následujících letech staly pojmy jako “váha vzduchu” nebo “repase turba” běžnou součástí slovníku českých řidičů, zjistilo se nakonec, že dokáží jezdit vcelku spolehlivě a polykat stovky tisíc kilometrů.

Škoda Octavia 1.0 TSI/85 kW červená exterier

A dnes přichází Octavia s dalším pro běžného motoristu poněkud šokujícím motorem. Druhou nejnižší motorizací se totiž stal litrový tříválec. Rodinné škodovky s litrovým motorem byly naposledy běžné někdy v dobách modelu 1000 MB a tříválce stále ještě vyvolávají pachuť po nepříliš povedeném 1.2 HTP. Zákazníci a zvláště pak nadšenci budou zajisté k novince přistupovat s nedůvěrou. Ale jaký je nový tříválec doopravdy? Je to jen cesta jak snížit papírové hodnoty spotřeby a emisí CO2, nebo se může stát novým oblíbencem českých motoristů, tak jako před lety „tédéíčko“?

O tom, že malé přeplňované motory mohou být pro celou řadu řidičů zajímavou alternativou jsem již psal před několika lety, kdy jsem prohlásil Rapid s tehdy nejmenším škodováckým turbomotorem za řidičsky překvapivě zajímavé auto. Tentokrát jsem však tušil, že základní Octavia tak docela nebude volbou pro nadšené řidiče a zvolil jsem raději variantu se sedmistupňovým automatem DSG, jehož chladná efektivita obvykle dnešním Golfům a Octaviím neobyčejně sluší.

Tušení bylo správné. Stejně jako mnoho dalších downsizovaných motorů, typicky třeba tříválcová dvanáctistovka od Citroënu, kterou jsme chválili nedávno, je i nová 1.0 TSI pozoruhodná zejména tím, jak dokáže díky spoustě točivého momentu (200 Nm je dostupno od 2 000 do 3 500 ot./min) v nízkých otáčkách nonšalantně rozhýbat vůz bez toho, abyste měli pocit, že se cokoliv děje. A rychlé, uhlazené DSG je v tom ideálním parťákem – drží motor v otáčkách, kdy ho téměř neslyšíte, a zároveň vás téměř nenechá zaregistrovat okamžiky, kdy přeřadí. Jen vidíte, jak ručička otáčkoměru skáče nahoru či dolů.

Přesto se člověk jen těžko ubrání pomyšlení, že by klasický automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu možná fungoval ještě lépe – jak už u dvouspojkových převodovek (zvláště pokud jsou spojeny s malým motorem) bývá zvykem, nedá vám při rozjezdech či pohybu minimální rychlostí zapomenout, že tu pořád je spojka, kterou je nutno rozpojit. Zvláště v situacích, kdy přibrzdíte – například při dávání přednosti – téměř na nulu a potom opět šlápnete na plyn, reaguje DSG poněkud ospale a než se motoru dostane znovu do záběru, uplyne nepříjemně dlouhá doba.

To je ale problém téměř všech dvouspojkových převodovek a jejich uživatelé si na tuto vlastnost nejspíše již zvykli. Důležitější otázkou je chování samotného motoru. Opravdu může pouhý litr a tři válce na auto velikosti Octavie stačit? Snad nejčastější otázkou, kterou jsem po dobu testu dostával, bylo „a nemusí se to moc točit“? A jede to?

Odpovědí je, že nemusí. A jede. Leccos může vypovídat samotný fakt, že hodnoty výkonu (115 vs. 110 koní) i točivého momentu (200 vs. 235 Nm) jsou u 1.0 TSI velmi podobné jako u legendární 1.9 TDI/81 kW. Zásadním rozdílem jsou snad jen otáčky, ve kterých je tento točivý moment dosahován – zatímco u starého „tédéíčka“ přišel jeho vrchol v 1 900 ot./min, u dnešního „litru“ je to o 100 otáček později, v rovných 2 000 ot./min. Ale zatímco TDI mělo skutečný vrchol, 1.0 TSI má spíše něco jako stolovou horu. Maximální točivý moment totiž pokračuje až do 3 500 ot./min. Nejvyššího výkonu 115 koní je pak dosaženo až v 5 500 ot./min.

Škoda Octavia 1.0 TSI/85 kW červená exterier

Co to znamená v praxi? Především to, že 1.0 TSI jede podobně jako stará „tédéíčka“, která rozhodně nikdo nepovažoval za slabá nebo neschopná zvládnout rychlejší provoz či větší zatížení. A potom také to, že na rozdíl od starých turbodieselů netrpí ani „turbodírou“, ani mizivým rozsahem použitelných otáček. Lineární zátah začíná už hluboko pod dvěma tisíci otáček a pokračuje až k červenému poli.

Ale co zvuk, ptáte se? Vždyť tříválcový čtyřdobý motor je zhmotnělá perverze a nemůže nikdy nabídnout hladký chod! Ani tady to není nijak hrozné. Typický řidič, který alespoň přibližně dodržuje povolené rychlosti, nemá sklony k agresivní akceleraci a nevozí auto plné lidí a nákladu, se jen velmi výjimečně dostane nad řekněme 3 – 3,5 tisíce otáček, tedy do oblasti, kde motor začíná být skutečně slyšet.

Škoda Octavia 1.0 TSI/85 kW červená exterier

Teprve při prudkých rozjezdech, předjíždění, akceleraci ve vysokých dálničních rychlostech nebo jízdě s opravdu naloženým autem o sobě začne motor dávat akusticky vědět. A ani tehdy pořád nenastane žádná strašidelná kakofonie. Naopak, „chybějící“ válec dává zvuku zajímavý charakter – trochu jako u čtyřválcového boxeru. Není to zrovna zvuk, kvůli kterému byste měli potřebu motor vytáčet jen tak (tak, jak to dokáže třeba litrový tříválec v Opelu Corsa), ale rozhodně to není nepříjemné.

Kultivovaný chod a skvělá pružnost však nejsou tím jediným a možná dokonce ani tím hlavním důvodem, proč si do Octavie vybrat právě litrový tříválec. Tím je totiž, pro někoho možná poněkud paradoxně, podvozek. Již mnohokrát jsem na tomto místě mluvil o rozdílech v naladění podvozku mezi různými motorizacemi a o tom, jak ono pověstné „přidání lehkosti“ v duchu zásad Colina Chapmana, dokáže zlepšit auto po všech stránkách.

A litrová Octavia patří mezi nejlepší příklady, se kterými jsem přišel do styku. Ve srovnání s ní se snad všechny ostatní Octavie, které jsem řídil, zdají být těžké na čumák a zlehka neohrabané. A to jsem se setkával obvykle s benzínovými variantami či plynovou verzí G-TEC, u které vyvážení zlepšují nádrže na plyn pod podlahou kufru. Redakční kolega Adam měl příležitost porovnat 1.0 TSI se služebními naftovými dvoulitry a rozdíl je dle jeho slov zcela propastný.

Nejde přitom jen o to, že se Octavia díky litrovému tříválci zbavila desítek kilogramů oproti dieselům a je znatelně lehčí i ve srovnání s většími TSI (a o kousek proti svému předchůdci 1.2 TSI), což znamená mnohem větší ochotu vrhat se do zatáček. Ještě větší radost nám udělalo naladění podvozku, který může být mnohem měkčí a poddajnější než u silnějších verzí. I na relativně velkých 17“ kolech je to asi nejpohodlnější Octavia, ve které jsem kdy seděl – a v to počítám i můj jinak velmi oblíbený Scout – a zvláště na jemných nerovnostech, jako jsou dlažební kostky, máte téměř pocit jako by se vůz vznášel nad silnicí.

Škoda Octavia 1.0 TSI/85 kW červená exterier

Právě tato kombinace lehkonohého podvozku, uhlazené převodovky, nonšalantního zátahu motoru a tradičně perfektních ovládacích prvků – v čele s úžasně přesným řízením, které má naprosto perfektní odpor ve volantu – dělají z 1.0 TSI možná tu vůbec řidičsky nejpříjemnější Octavii, pokud zrovna nespěcháte. Zábavu tu samozřejmě nenajdete, ale to platí i o ostatních Octaviích, včetně sportovních variant. Jejich doménou je chladná efektivita, nikoliv emoce. A tady k té efektivitě dostanete velmi snesitelnou lehkost jízdy.

Možná si v tuto chvíli říkáte, kdy se už konečně dostanu k tomu, jak je nový litrový motor úsporný a jak v tomto ohledu zcela překonává svého mnohoválcového předchůdce 1.2 TSI. A moje odpověď zní, že nedostanu. V běžném provozu totiž nový „litr“ není nijak signifikantně úspornější než jeho předchůdce a úspory je tak třeba hledat spíše v oblasti daní (což pro Česko není tak docela relevantní).

Škoda Octavia 1.0 TSI/85 kW červená kufr

Stejně jako u jiných downsizovaných motorů platí, že 1.0 TSI dokáže být úsporná tehdy, pokud jezdíte s lehkou nohou na plynu. Spořílek se dost možná dostane někam k pěti litrům a tříválec tak pro něj bude solidní náhradou za TDI. Standardně svižný řidič, který se pohybuje mírně nad hranicemi rychlostních limitů, tráví čas ve městě a nebojí se předjíždět, se bude pohybovat někde kolem sedmi. A pokud jezdíte ostře nebo spěcháte ostrým tempem po dálnici, snadno se můžete dostat k devíti litrům.

Verdikt

Takže, je 1.0 TSI nové „tédéíčko“? Odpověď je, že určitě ne vždycky a pro všechny. Pro lidi, kteří najíždějí velké porce kilometrů je nafta stále výhodnějším palivem. A ti, kteří jsou zvyklí na ostré tempo či velké zatížení vozu, udělají lépe, když zvolí některý ze silnějších motorů.

Pro klidného řidiče, což je většina typických nefiremních zákazníků Octavie, je ale 1.0 TSI víc než dostatečná motorizace. Má dostatečnou výkonovou rezervu na to, abyste se mohli po dálnici bez obtíží pohybovat tempem, které znamená okamžitou ztrátu řidičského oprávnění, dokáže jezdit úsporně, poradí si i s velkou zátěží, a to všechno dokáže s mnohem větším šarmem a sofistikovaností než moderní diesely – o těch starých ani nemluvě.

Zkrátka a jednoduše, jako všestranný vůz českého tatíka a chalupáře je to perfektní volba.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ra
Radič
16. listopadu 2016, 07:42
0

Tříválec, že je znatelně lehčí než 1.2 TSI? Podle technické dokumentace je váhový úbytek asi 5 kg. Myslím se že to nemá šanci nikdo poznat. S litrem jsem jel. Není to žádná hrůza, jak tvrdí většina lidí, který to auto viděli tak akorát na obrázku. Je to stejná zdechlina jako ostatní motory o takovém výkonu. Na nedělní cestu do Kauflandu asi dobrý, na cokoli jiného nevhodné

reagovat
Woyta
20. listopadu 2016, 01:10
0

No on se 4 valec obejde bez vyvazovaciho hridele aby ten motor nevyskocil z pod kapoty. VW 3 valce bez hridele neumi.

Ju
Junior
16. listopadu 2016, 07:45
2

Ale benzín se nedá ukrást v JZD...

reagovat
krab
16. listopadu 2016, 09:17
0

:) to je trefná vsuvka! Ten úvod si myslim že je trochu mimo dle mého skromného názoru. Ačkoliv jsem byl ještě malej kluk v těch dobách, ale auty postižen zrovna jako táta a jeho kamarádi atd... Vím, že Diesel byl ke konci 80tých let snem! Jenomže těch aut tu bylo pár, každej snil o piánu 240D nebo Golfíku Diesel. Po revoluci ti bohatší šerifové JZDček kupovali 405 1.9 diesel a hrstka 309 Diesel. Ten se dal mimochodem koupit ještě před v Tuzexu. Stál asi čtyři škodovky , tenkrát byl hit 125L , taková náplast zákazníků za to že nejsou Favority a taky kvůli vyprázdnění skladů...
Takže když v roce 1996 přišla na trh Octavia 1.9 TDI 66kw bylo to logický pokračování snů většinové populace ....

Jinak článek moc fajn. S touhle verzí Oct III. jsem taky ještě nejel. 1.2 TSI ve Fabii s kterou mám zkušenosti se mi libí, až na to, že se tam málo citlivě dávkuje plyn. Je to trochu on/off a motor je obecně mdlejšího charakteru bez gradace výkonu v otáčkách. Od 5000 je to jen generator hluku. Tříválec mě zajímá zkusit jak na tom je po téhle stránce.
btw. 1.0 3válec atmosféra v Citigo 55kw verzi je moc zábavnej motor. Někdo by I tvrdil že zní jako půlka 911tky :) ...ale to je jen takovej vtípek...

beastar
16. listopadu 2016, 11:48
0

Jak píšeš 309 diesel a později Escorty v naftě ani můj otec neodolal a kupoval tuším 94 525 tds nebo td už nevim a potom hned běžel pro OC. Jinak je jasné že ta 1.2 není žádný road killer však je to vysavač hlavně do města stejně jako vibrato htp alias horský tažný pes.

coolibra
09. prosince 2016, 12:54
0

Nechci opakovat co říkají Junior a Krab ale už mě štve jak se o 1.9TDI, neustále mluví jako o vlhkém snu našich taťků chatařů. Žel doba v půli 90. let byla taková, že se ještě kradlo kde se o co se dalo a totáč přežíval v myslích velmi hluboce a do toho todle auto, které "překonávalo" Golfa , nesplnitelný sen té generace ,zejména česky vychcaným sloganem o větším autě za stejné prachy, byť to byla katastrofa na sezení(vzadu vůbec), ježdění a hlučení jak v kamionu značky LIAZ. Nicméně se to nekazilo, táhlo to vocpoda a nafta se dala vyšmelit za nějakých 8,-Kč vole a vo tom to je. Takže žádný sen ale ojebávka a čórkařina a to vždycky byla a dodnes je hlavní motivace dízl sráčů.

beastar
09. prosince 2016, 13:18
0

Ono to myšlení je v lidech dodnes přece jen většina to pořád pamatuje a hlavně tdi v jedničce zaselo v lidech přesvědčení že každá nafta je skvělá což je nesmysl. Ale jasné kdo dělá třeba řidiče kamionu tak nebude mít benzín nikdy prozatím. On ten český sen se v mnoha věcech od té ojebavky neliší a v tom to je.

Raspby
16. listopadu 2016, 07:55
0

No jak je psáno, k pěti litrům se dostane jen spořílek, jinak kolem 7. Což mi nepřijde jako výhoda např. oporti klasickým atmo 1,6, které už ale dneska bohužel nejsou moc k dispozici až na pár výjimek. Takže stále si myslím, že nahradit klasické motory kategorie 1,6-1,8 litrovými tříválci s turbem má smysl pouze pro laboratoře měření emisí a spotřeby..v praxi to vyjde na stejno ne-li hůř. O mechanické spolehlivosti ani nemluvím...ale článek je napsán pěkně a originálně :)

reagovat
Ra
Radič
16. listopadu 2016, 08:05
0

Výhoda je minimálně jedna, to 3 válcové turbo jede mnohem líp než klasická atmo 1,6

Raspby
16. listopadu 2016, 08:10
0

no pocitově určitě, je tam turbo takže nástup bude rychlý...nicméně co jsem měl možnost porovnat atmo motor a turbo motor a podobném výkonu, tak v přímém srovnání i se stopkama ten rozdíl byl překvapivě malý...za volantem má člověk pocit že to s tím turbem ,,letí" ale při pohledu na stopky to zase takovej vítr není...

bitner
16. listopadu 2016, 08:29
0

On ten hlavni problem bude v tom, ze pro 90% lidi je horni pulka otackomeru zakazanou zonou. Napr. kdyz jsem srovnal tatuv Focus II 1,6 74 kW Euro 4 a brachovu OII 1,6 TDI 77 kW Euro 5, tak bych si vsadil na Focuse. Ale proste tam, kde TDI koncilo, tak tam Focus zacinal.

Raspby
16. listopadu 2016, 08:37
0

To určitě, průběh je naprosto jinej, atmo to tam prostě nemá ,,odspoda". Nicméně ono ani to turbo není dokonalé, tento tříválec jsem neřídil, ale většina současných turbomotorů více či méně vadne v horních otáčkách, takže pokud člověk chce otestovat dynamiku tak i s benzinem se řadí před 5000ot/m. Dá se to samozřejmě točit až do červeného pole, ale pak je hrozně znatelné např. při řazení z 2 na 3, že to na tu trojku v nižších otáčkách zrychluje lépe než na dvojku vytočenou až nahoru. Neříkám že to tak je všude, ale tyto zkušenosti mám s 1,8TSI a 1,4TSI. Takže použitelné otáčky se jen minimálně liší od nafty.

Woyta
20. listopadu 2016, 01:11
0

Ano je to kvuli normam. Ale ted se zmenili a tehle motor je uz zase historii. At zije novy kral o objemu 1,5l ktery ho nahradi.

bitner
16. listopadu 2016, 08:25
0

Zase clanek za mylyon? :-)
Ne, vazne, verim, ze to pojede uplne v pohode, i kdyz me se nejvic libila varianta 1,8 TSI 132 kW PRED FL. Ted po FL uz zas muzu "klidne spat."

reagovat
Jan Machač
16. listopadu 2016, 10:40
2

Vojto, komůrkové čerpadlo je kravinimum! Komůrka je součástí spalovacího prostoru, nikoli čerpadla. Zde máš animovanou brožurku:

;-)

reagovat
beastar
16. listopadu 2016, 12:00
0

Abych se vyjádřil ke sdělení v článku. Ano také si myslím že tyto motorizace česká řidičská (ne) obec ocení má to výkon akorát a jede to v očích velké části kupců. Nebude to jediný hit pro strýčka ale určitě velké lákadlo. Já z posledních Škodovek snad můžu vyzdvihnout jen ten malý vehikl do města kde 1.0 MPI funguje podle mě super a v Praze to byla krása ten mini výkon s tím při drag race z červené na červenou cvičí.

reagovat
martin_100
16. listopadu 2016, 13:31
0

Teda já nevim ... když budu chtít úspornej tříválec tak si koupim citigo max fóbii a ne takový hovadský auto jako je okina. A pokud jezdim dálky na který potřebuju pohodlí oktávky tak je zas litrovej motorek poněkud poddimenzovanej. Přecijen na koloběžce se taky nevydam napříč evropou stejně tak jako nepoletim airbusem z prahy do kolína. Né že by obojí nešlo provést, dobře to s kolobrndou asi v pohodě ten airbus už by byl drahej špás ale vo to nejde.
Dokud neuvidim u takových podvyživených motorizací bezproblémový nájezdy nad 300-400 tisíc km jako zvládají adekvátní motory k danym velikostem aut tak spolehlivosti takových omylů neuvěřim.

reagovat
martin_100
16. listopadu 2016, 13:35
0

Kolín je myšlen samozřejmě náš ve středních čechách nikoli ten v říši ;-)

wh
whynot
16. listopadu 2016, 13:45
0

Preco by mali zvladat takyto najazd, ked s nimi ich kupci tolko nikdy nenajazdia? Uplne typicky priklad je moj stary otec - za 8 rokov najazdil 50 tisic km. Nove auto si kupuje kvoli moralnemu zastaraniu, nie technickemu, resp. spolahlivosti. To je podla mna cielovka zakladnych motorizacii.

martin_100
16. listopadu 2016, 13:54
0

Proč? Protože auto i přes mediální masáž není věc která se vyrábí na 5 let a 100000 km. Přijde mi normální že by moderní automobil měl najet bez nějakých zásadních destruktivních opotřebení 300-400tkm. Jinak je to auto k hovnu s prominutím. Ano od malá asijský jebky typu i10 nebo picanto takový nájezdy očekávat nebude ale sakra u velký pohodlný káry jako je okina by takový porce měly bejt samozřejmostí.
Jenže asi není .. ostatně v dnešní době kdy si lidi nadšeně cpou ošizenym jídlem nastaveny kdejakym hnojem, nadšeně bydlících v novostavbách kterym po5 letech začnou praskat stěny, spokojených s mobilem ketrej po roce přestane fungovat asi i auta co se rozpadnou po skončení laesingu jsou normální.
Pak ale děkuji nechci.

BobAsh
16. listopadu 2016, 15:31
0

Zatím jsem největší nájezdy u bazarovek viděl u Focusů 1.0 Ecoboost kolem 200 tkm - než uvidíme litrové tříválce s nájezdem 300 000 km a víc, tak si ještě budeme muset pár let počkat, protože to zatím nestihly najezdit. Ale neměl bych obavu z toho, že to nejde. Jak už jsem napsal několikrát, spíš bych se bál common-rail dieselu nebo poddimenzované točivé atmosféry.

M P
16. listopadu 2016, 15:52
0

Cituji: Proč? Protože auto i přes mediální masáž není věc která se vyrábí na 5 let a 100000 km. Přijde mi normální že by moderní automobil měl najet bez nějakých zásadních destruktivních opotřebení 300-400tkm. Jinak je to auto k hovnu s prominutím.

Moment, není právě oněch 300 tisíc hranice, na kterou se dneska navrhují auta? Já vím, že těch požadovaných 300-400 tisíc by ještě před lety byl milion, ale uprimne, kdo si dneska udrzi auto tak dlouho? Nikdo...

beastar
16. listopadu 2016, 15:59
0

Ale určitě to uvidíme hledá se to špatně ale i malé motory s turbem útočí těch 400 ono to ani není tím že by to ty stroje nedokázali ale ti majitelé jsou většinou ti lidé jak píše kolega nahoře.. 8 let - 50.000 km a proč to kupují? Jednoduché za prvé Octavia je dnes v Čr už značka ať to auto má pod kapotou cokoliv za druhé má to soused za třetí má to mladej na firmě ( i když v naftě) a odvezou v tom kde, co a má to velký kufr když se jede na chatu na oko tomu každý rozumí a cena i u těch horších motorizací klesá jen velmi pomalu tudíž za pět let to snadno proti účtem vymění za novou. Tihle lidé na které je zaměřeno to vybavové a motoricke dno ani tenhle malý motor nevyužijí nikdy v plném spektru stejně jako si do auta nikdy nedají infotaiment je jasné že na služební cesty po Evropě to asi obchodnímu oddělení nekoupiš a tak tyhle kusy i jako ojeté najedou jen velmi těžko hodně km.

martin_100
16. listopadu 2016, 23:47
0

Matěji ... no k těm 4 kilům to dovede 2. nebo 3 majitel třeba. Na auto se spotřebuje hromada surovin, halda lidský práce a neskutečný množství energie. Pokud teda má vydržet 5-8 let a pak zahodit tak je nový auto velice neekologická a neekonomická věc.
Troufnu si tvrdit že pokud stále udržuju v provozu auta vyrobený před 30 lety chovám se k přírodě daleko šetrněji než kdybych co 5 let koupil nový auto a to starý dal do šrotu.

beastar
17. listopadu 2016, 00:56
0

Hale neber to špatně sám mám většinou všechny auta pětiletý takže starší ale ono je to jedno po těch pěti letech provozu by si to přece nedal do šrotu ale prodal a jezdil by s tím někdo další kdyby to bylo tak jak pišeš tak by si dnes stěží mohl provozovat 30 let stará auta protože předchozí majitel by to jako mladé sešrotoval. Šetrnost a ekologie jsou u aut jen prázdné pojmy aby eko terorista zůstal v klidu snad vyjma elektromobilů ale i ten je hromada plastů na pryžich z ropy. Auto a příroda se vylučující ať je mu 40 let nebo dnů podle mě;)

Su
Sumy
16. listopadu 2016, 15:23
0

Presne rizeni-netusim, jestli je rozdil mezi litrem a 1,6 ropou, ale tam o presnem rizeni nemuze byt rec. Ano je to presenejsi nez kdejaka vylitana bazarovka, ale ve srovnani treba s civicem 8.g je to hodne bida. Okolo stredove polohy vyslovene hluchy a jemne doladovani na dalnicnich zuuzenich jsem s tim zazrakem zavrhnul.

reagovat
Skipper
16. listopadu 2016, 16:51
0

Octavii 1,0 jsem v rámci hledání nového daily byl projet. Dojmy byly takové smíšené. Byla to verze s manuálem a byl jsem docela překvapen, jak to hezky jede. Jen když jsem tomu šlápl na krk, tak se tříválec ozval. A rozhodně to nebyl nepŕíjemný zvuk, spíše to znělo tak hravě, v tomto u mně tříválce proti čtyřválcům vedou a považuji je za charakternéjší - ale prosté se to nehodilo k charakteru auta. A asi bych se nezbavil toho divného pocitu, že moje auto pohání litrový motůrek... Takže jsem šel o dům dál, ale s vědomím, že to asi nebude špatné auto.

reagovat
Skipper
16. listopadu 2016, 16:52
0

Teď to ale zabije facelift, takže to sice nebude tak špatné auto, ale zároveň to bude přišerné vypadající auto...

CerVus
16. listopadu 2016, 22:02
0

Viděl jsem fotomontáž, kde tu hrůzu mezi světlama odmazali a to auto vypadalo celkem slušně.

HerrHobler
18. listopadu 2016, 22:41
0

1.2 HTP je geniální motor. Pocitově se s tim dá jezdit pekelně rychle aniž by člověk přiselo papíry, protože ten bordel co to dělá je fakt ohromující.

reagovat
beastar
19. listopadu 2016, 13:39
0

To úplně nevím jestli rychle záleží jak se na to člověk dívá my jsme měly ve dvou lidech v tom problém z toho na dálnici vydolovat alespoň 140 km/h na tachometru teda respektive ono to udělá ale z rychlosti 50 to trvá třeba 15 možná 20 sekund ne ?:D Jel sem v tom jednou v životě a doufám že naposled a když se s tím "jezdí" rychle tak potom je taky geniální ta spotřeba rekord co sem slyšel 12,5 na 100. Ale ty si psal pocitově což je pravda ona ta Fabie působí docela mohutně za volantem a když je v tom takový hluk tak si člověk přijde jak v pořádném speciálu :))

HerrHobler
19. listopadu 2016, 19:11
0

Ja byste popsal Fabii I 1.2HTP? Je to skvělé auto pro pět lidí a žádného řidiče....
A ta spotřeba, ano to je taky super. Když se člověk chce pohybovat směrem vpřed rychleji a svižněji než na kole tak je průměr cca okolo 7. Ve dvou bez zavazadel. Nalož čtyři a zavazadla na tejden a výše zmíněný cyklista tě předjede i na rovině.

beastar
19. listopadu 2016, 20:32
0

Měl sem možnost co do dynamiky a zábavnosti a vlastně vůbec všeho řídit mnohem horší a pomalejší slunovrat a to sice: Citroen Berlingo 1.9 v té nejlepší kondici. Maximální rychlost na dálnici a to skutečně na plný plyn 130 km/h, stabilita vozu v této rychlosti rovnající se nule a každé nutné zpomalení na nižší rychlost a následné zrychlení muselo nutně doprovodit podřazení a plyn do podlahy v podstatě plyn ON/OFF jak na autodromu proti tomuto zážitku je jízda s HTP pohodová a svižná.

HerrHobler
20. listopadu 2016, 10:55
0

Taky si říkám, že musí existovat ještě mnohem horší povozy a tak mám naší"holčičku" vlastně docela rád.

beastar
20. listopadu 2016, 13:32
0

Zcela určitě ona Fabia I. na svou dobu a třídu rozhodně nebylo nějaké kdovíjak špatné auto a ještě dnes ty ojeté kousky umí udělat radost když nemá člověk přehnané nároky což se o mnoha jiných autech říci rozhodně nedá:)

HerrHobler
22. listopadu 2016, 09:03
0

Přesně tak, třeba co se týče řízení a zpracováni tak můžu ze svých drobných zkušeností říct, že Hyundai i30 rok někdy cca 2012 je na tom hůř než naše 2002 Fabia. Hjundé má na budikach 50k a uz to vrze, volant odreny, saltrpaka taky. Fabia má 180k a v pohodě. Vrzalo jen obloženi madla dveří u spolujezdce, ale to upadlo, jinak je jak nová :-)

Sc
Sch
18. prosince 2019, 20:36
0

Mám tříválec po faceliftu s DSG a musím zkušenosti potvrdit. Až na tu převodovku, která motor drží zbytečně v otáčkách kolem 1500, kde motor duní a je úplně mrtvý. Ve sportovním módu je pak vše v pořádku. Bohužel tuto mapu převodka nepoužívá při aktivovaném tempomatu a auto tak dokáže potrápit duněním v dlouhém táhlém kopci a nezbývá než si ručně podřadit, ale proč pak mám automat? Já bych tedy tříválec doporučil spíš s manuálem.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem