načítám data...

Škoda Kodiaq 2.0 TSI: Létající koberec v režimu Sport

Víte, co je na tomhle autě nejlepší? Benzínový motor a režim Sport. A ne, nechystám se na dlouhou zdravotní dovolenou v Bohnicích.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Škoda Kodiaq 2.0 TSI: Létající koberec v režimu Sport

Kodiaq k nám do redakce nezavítal poprvé, už jsme měli možnost projet se benzínovou jedna-čtyřkou a naftovým dvoulitrem. Na vrcholnou benzínovou motorizaci jsme si museli chvilku počkat. Konečně je tady – impozantní červené SUV s pohonem 4x4 a výbavou Style, tedy to nejlepší, co dokáže boleslavský medvěd nabídnout. 

O vzhledu Kodiaqu se nebudu příliš rozepisovat, názor jste si na něj už jistě udělali. Osobně mi konvenuje jednoduchostí, nadčasovostí a naprostou absencí samoúčelných designových prvků. Stejně jsem na tom s interiérem. Z imitace dřeva, která se tváří jako imitace dřeva, sice nejsem tak nadšená jako kolega Jeník, ale nijak mě neuráží a funkcionalistické rozvržení ovládacích prvků mi sedne. Sedadla s opěradlem z jednoho kusu jsou perfektní, odkládací prostory v kabině má škodovka zmáklé na jedničku (dveřní kapsy polstrované koberečkem jsou milý detail). Asistenty hlídají bezpečnou vzdálenost, mrtvý úhel i jízdu v pruhu a na řidičovu nekázeň reagují decentně, ne jako bachař ze čtvrté nápravné skupiny. Adaptivní tempomat se  v zatáčkách občas nechal rušit vozidly ve vedlejším pruhu, ale v zásadě fungoval logicky a spolehlivě. Jestli mi něco v nových škodovkách opravdu vyhovuje, je to radiomapa, jen mě netěší, že zmizelo kolečko pro hlasitost. Uctila jsem ho minutou ticha a budu doufat, že se v budoucnu zase vrátí. 

Proč chtít benzín?

První volbou spořivého českého chalupáře je samořejmě diesel, ale je to volba rozumná? Co když je na všech těch fámách něco pravdy a za pár let budou naftové motory vykázány za hranice civilizace? Nejedna automobilka se nechala slyšet, že budoucnost nafty nevidí právě v růžových barvách. Český spotřebitel si těmito problémy nejspíš hlavu neláme. Na diesely zatím není uvalena žádná zvláštní daň, vjezd mají povolen všude a ještě pár let to tak zůstane. Pro benzín se tedy člověk rozhodne spíš proto, že často jezdí na krátké vzdálenosti, které vznětovým motorům nedělají dobře, nebo mu víc vyhovuje jeho jízdní a akustický projev. Jakkoli jsou moderní diesely tiché, až na pár výjimek (zdravíme do BMW) svou příbuznost se zemědělskou technikou přece jen nezapřou.

Dvoulitrové TSI je momentálně nejsilnější benzín, jaký si do Kodiaqu můžete poručit. Pro každého, kdo se občas rád sveze rychle, je to asi jediná správná volba. Výkon motoru je natolik slušný, abyste měli kdykoli rezervu pro předjíždění, musí si však poradit s dost velkým a těžkým autem. Menší benzíny budou možná lákat na nižší spotřebu, jenže všichni víme, jak se chovají downsizované motory, když je neustále vytáčíte, nota bene v plně naloženém autě. S dvoulitrem se při slušné jízdě udržíte kolem 8 litrů, celkový průměr v našem testu činil 9,5, což je s ohledem na velikost auta přijatelná hodnota. Projev motoru je navíc opravdu příjemný. Táhnout začíná už kolem 1600 otáček, na dvou tisících citelně ožije a nechá se ochotně vytáčet až k šesti tisícům, což komentuje libozvučným tlumeným hučením. Převodovka většinou spolupracuje příjemně a rychle, občas trochu přemotivovaně, jak už jsme u DSG zvyklí, není to ale nic, co by člověku lezlo na nervy. A pokud chcete jet po okresce trochu svižně, stejně je lepší řadit ručně. 

Komfort, komfort, a ještě jednou komfort

Když jsme se v redakci poprvé svezli Kodiaqem obdařeným adaptivními tlumiči, většina z nás hledala spodní čelist někde pod nohama. Škodovka s tak komfortním podvozkem, to tu ještě nebylo. Skutečně, v režimu Comfort auto pluje nad silnicí s ladností hydropneumatických citroenů, trochu jako létající koberec – spíš než jízda je to plachtění. Jenže upřímně vám řeknu, že po čase už jsem měla toho plachtění plné zuby. Na jednu stranu je příjemné, že do kabiny prakticky nepronikne ostřejší náraz od kol, na druhou stranu mít o pár centimetrů víc, seriózně se obávám, že bych se na lecjakém ‚hupu‘ pokusila hlavou prorazit strop. V zatáčkách se navíc vozidlo naklání, že to hrozí mořskou nemocí, a co si budeme povídat, létající koberec nevyniká ani řidičskou precizností.

Vyřešila jsem to jednoduchým krokem, za který mě kolegové nejspíš vyválejí ve smůle a peří – zapnula jsem si režim Sport. A najednou bylo všechno v pořádku. Podvozek zůstal příjemně pohodlným a v zatáčkách vyměnil charakter létajícího koberce zpět za chování osobního auta. Najednou bylo možné měnit směr i v celkem slušné rychlosti, a to bez obav, že se vůz odkutálí do škarpy nebo se rozhodne ignorovat točení volantem. Označení jízdních režimů je tedy zavádějící. Nic jako ‚sport‘ tady samozřejmě nemá co dělat. Kdo by chtěl sportovat v parníku? Sport je ve skutečnosti Comfort a Comfort je… létající koberec. Neměl by tu však vzniknout mylný dojem, že režim koberce je v autě navíc. Máte-li před sebou dlouhý přesun po silnici, která je v zásadě rovná a po které se dá jet rychle, bude vám koberec příjemným společníkem. Vyšší rychlost tlumiče lehce umravní a po několika hodinách vylezete z kabiny svěží a zrelaxovaní. Jediné, co by vás snad na dálnici mohlo trápit, je větší citlivost na boční vítr a aerodynamický hluk. (Ten poslední dobou pozoruju u všech nových škodovek – změnili v Boleslavi dodavatele těsnění?) Ale i v režimu Sport bude dálniční cesta vcelku příjemná. 

Když se to vezme kolem a kolem, je režim Sport, který se měl jmenovat Comfort, vlastně naprosto univerzální. Zvolte si ho, a můžete na celou věc s adaptivními tlumiči zapomenout (nebo věnujte pár minut času a nakonfigurujte si režim Individual, to je vůbec nejlepší). Rozhodla jsem se vyrazit si na výlet v okolí Kamýku nad Vltavou. Krásné silnice, krásná krajina, jen nějakou hezkou polní cestu ne a ne najít. Konečně mi mapa ukázala pěknou zkratku do nedaleké vísky. Kamenitou cestu okolo rybníka vystřídala polňačka, ta se pak vnořila mezi stromy. Pak se stromy začaly znepokojivě přibližovat, ale pořád to vypadalo, že tudy kdysi dávno něco dvoustopého projelo. Pak se v protisměru vynořila terénní čtyřkolka. S omluvným úsměvem pitomečka, který dle pokynů navigace vjíždí do moře, jsem se jakž takž vyhnula a jedu dál. Když tudy projela čtyřkolka, projede i Kodiaq. Sunula jsme se houbařskou stezkou mezi šutry a výmoly a modlila se, aby mi do cesty nevlezla skála nebo pařez, protože pak bych musela celou tu hrůzu zase vycouvat. Dopadlo to tak, jak mělo – z pěšinky se opět stala cesta, na jejímž konci čekala i vytoužená silnice. A tu jsem si všimla, že celou dobu jedu v režimu Sport…

Verdikt

Ať škodovkám fandíte, nebo ne, Kodiaq je zkrátka dobré auto. Dávno sice nepatří mezi lowcost volby, ale i s milionovou cedulkou nabízí ve srovnání s konkurencí dobrý poměr cena-výkon. Zbývá jen otázka, zda má smysl i s benzínovým motorem. Nechme teď stranou fakt, že nafta smrdí a diesel rachtá. Vzhledem k tomu, že velkou část života nejspíš Kodiaq stráví jako školní autobus, o odpovědi vůbec nepochybuju. Proč huntovat vznětovou pohonnou jednotku několikakilometrovými trasami pětkrát do týdne jen proto, abych pak cestou na chalupu ušetřila litr paliva? Za jak dlouho to asi vyrovná pořizovací cenu, která je u nejsilnější nafty o 70 tisíc vyšší? Automatické velebení dieselu jako nejúspornější varianty není zdaleka tak simply clever, jak se na první pohled zdá.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 984 cm3
Výkon: 180 koní (132 kW) v 3 900 – 6 000 ot./min
Točivý moment: 320 Nm v 1 400 – 3 940 ot./min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 207 km/h
0-100 km/h: 8 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,4 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 9,5 l/100 km 
Cena s danou motorizací od 911 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
28. května 2018, 09:17
0

"Výkon: 200 koní (132 kW) v 3 900 – 6 000 ot./min"
To jsou nejake polomrtve hajtry?

reagovat
Ha
Habakukk
28. května 2018, 09:57
0

No právě, že polomtvé nejsou všichni výrobci by měli 180 koní, ale škoda z 132kW vydoluje celých 200koní.

JLK
28. května 2018, 10:24
4

No prave ze polomrtve jsou, vsem ostatnim vyrobcum na tyto kilowatty staci 180 koniku, tady je potreba o 20 vic.

Irwinek
28. května 2018, 10:50
0

Detailisti :-D
Jste zapomněli, že hlavní potravou Kodiaků jsou kromě lososů ještě indiánští koníci. Těch 20 navíc je právě tak zásoba na pár krušných zim :-D

ma
martinw
28. května 2018, 11:06
0

Vzhledem k tomu kam vsude se cpou mensi objemy budme radi za tu 2.0TSI ačkoli na ty bude asi nejdelsi cekaci lhuta...

bitner
28. května 2018, 11:20
0

2,0 TSI 147 kW ted davaji do Pola GTI, coz mi pripada docela fajn. No a kdyz srovnas Polo s touhle stodolou...

beastar
28. května 2018, 12:19
1

Tak zjistíš, že tenhle rudej botník alias superb s ustrelenou zádi nemůže vubec jet. Mě se to hodně nelíbí horší už je jenom Karoq. Technicky z toho asi vydolovali maximum, ale tohle má bejt zajímavý suv dneška. Wtf? Omg? Jako dobrý je to pod milionem. Jenže to co Zlokočka považuje za plus.... nudný cihloidní design bez nápad ze zádí jak po lehké obrně já považuju za nenapaditost a neosobitost. A okyna si to může dovoliv v nižší střední, ale tohle.... Nechápu že někomu stojí za to si počkat půl roku.

Viola Procházková
28. května 2018, 12:54
0

Imho to nemá bejt zajímavý, má to bejt spíš konzervativní. Ale máš pravdu, že mně nenápaditost většinou vadí mnohem míň než naopak hromada nápadů a nejlíp všechny najednou.

XT
XTad
28. května 2018, 14:17
-1

Jsou tam mlhovky hned pod hlavnima svetlama, "ustrelena" zad, zvlastne tvarovany zadni svetla… Rozhodne mi to neprijde min napadity nez konkurencni auta. To, ze se to nekomu nelibi, je věc druha.

beastar
28. května 2018, 14:28
0

Jestli tohle považujete za vrchol designu a nápaditosti chtěl bych vidět váš šatník:) 7x bílý tričko bez potisku a šedý kalhoty z Marks n Spencer to je přesně Kodiaq. A ano je to celkem ošklivé. Nápadité suv dneška? Ok Levante, Stelvio, X3, xc60, xc90, Duster, fšechny francouSký, Urus, Čeroký, Rendže. Tohle kluci ve Škodovce zase míří na fleetovy maminky a pašáky ze sedmýho v kejpíemdží. Taky v tom takový "ridice" potkávám. Na testoványm autě je pěkné a neobvyklá snad jen barva. A ten interiér to bylo jako v plný??? Jako jestli.... Tak teda suv mi neva, ale jestli na tohle pulka národa čeká tak sme fakt víc postizeny než sem myslel.

XT
XTad
28. května 2018, 14:37
0

Tak porad lepsi bily tricko bez potisku, nez takovy ty polo kosile s vysivkama, italskejma vlajkama a zvedlym limcem, který občas vidam na majitelych "nápaditých" aut. Ale docela by me zajímalo, v cem spociva ta napaditost tebou vyjmenovanych aut? Vetsinou jsou drazsi, takze budou mit vetsi kola, méně zapadla do blatniku a další věci související s cenovkou, ale kde jsou ty napady? Mozna by se dalo souhlasit u francouzských aut, ale ty se mi nelibi, protože na me pusobi, jako by je delal clovek, který se o auta nezajima a jdou mimo nej. A třeba Cherokee je dost obycejna krabice, hlavne zezadu. Pochopil bych, ze se ti Cherokee proste libi vic, ale tvrdit o nem, ze je napaditejsi? Ono to mozna bude proste tim, ze skodovky jsou nudne a basta, protože jich je všude plno. Kdyby místo skodovek jezdily třeba Kie, nebo Toyoty, tak najednou bude takovy Kodiaq neotrela perla.

beastar
28. května 2018, 14:59
0

Tak přesně tak to podle mě není. Víš v čem spočívá nápaditost? Hale už jen názor na trička mluví za vše:)) Jako není tu prostor proto to rozebírat. Mohli to prostě udělat trochu divný alá Yeti kdysi. Nápaditost a odvahu naposledy ztělesnili právě v časech Roomsteru a Yetiho. Neříkám že to bylo krásný a mělo se to líbit. Bylo to ale kreativní. A většinou dražší.... Podívej se čistě zvenčí na poslední Duster.... A o kolim to stojí méně?? Tady tomu sluší ta červená když to potkáš v bílý/typicky šedivý atp/ je to fakt minimálně obyčejné. A to třeba Superba čistě ve formě kategorie vozu/ vzhled/ rozměry považuju za slušný auto a potkám jich tisic denně. Jenže to je taky kategorii auta. Tohle prostě není ani nudný a konzervativní je to fádní a bez nápadů. A x prvků to přebírá z ostatních modelů což u vrchlu za mega moc neuspokojí.

XT
XTad
28. května 2018, 15:15
-1

Yeti a Roomster byly mensi auta, takze si mohou dovolit hravejsi design. Kodiaq by uz mel působit trochu dustojne. Jinak duster vypada celkem dobře, ale ty napady tam fakt nevidim. Vlastne je to akorát uhlazena minula generace, která taky napaditosti neoplyvala. Superb mi taky neprijde o moc napaditejsi, jenom ma az zbytecne ostre rysy. Jinak Kodiaq samozrejme za vrchol napaditosti nepovazuju, ani jsem to nikde netvrdil, prijde mi tak nejak "v norme" oproti ostatním SUV. Takze bych to spis videl na to, ze se ti proste nelibi, coz beru a nemam důvod to rozporovat, jenom me zajímala ta napaditost X nenapaditost.

beastar
29. května 2018, 02:10
2

Mě se líbí jak člověk kterýmu se nezdá design superba zjevně obdivuje jiný auto vytvořeny stejným designovym jazykem. Stejná maska, linky stejný výrobce:)) Tak jako co chceš řešit ohledně nápaditosti. Mě to přijde jako schíza nositelů bílých triček. A mimochodem v normě? Tj ten největší omyl v těchto věcech nic jako norma neexistuje. Neni to matematika. Takže nezbývá, než uznat že se ti to asi líbí a na to máš právo a nebudeš sám.

Ok souhlasím s odhadem, že se mi to nelíbí. Ano, skutečně nelíbí. Je to plytký jako každá škodovka.

XT
XTad
29. května 2018, 09:55
0

Stejne tak tobe se auto od stejneho vyrobce (superb) zase libi. Nevidim v tom problem. S napaditosti jsi prisel ty, zajimalo me, v cem ji u ostatnich SUV spatrujes, kdyz ti chybi u Kodiaka. Odpoved jsem nedostal. Jinak k te norne - zamerne jsem to dal do uvozovek, chtel jsem tim rict, ze mi neprijde o nic vic, nebo min napadity. Ale myslim ze je to jasny.

beastar
29. května 2018, 13:08
3

Fajn slovíčkaření:) Psal jsem že Superb je slušný auto v rámci kategorie, ne že se mi líbí. Design má zajímavější a opět nápaditější třeba Mondeo, nebo Mazda 6. A bohužel Kodiaq mi tak nepřijde. Jak je na tom technicky nevím dle prvních reakcí veřejnosti žádná bomba. Jen se konečně nekoná žebřiňák a odskoky na každém podelném hrbu. Design je konzervativní a bez nápadu a známek snahy se odlišit. Jak jsem psal fleetový suv pro masy neřidičů. A lidi co považujou za vrchol odvahy jít na párty v byznys kešual v bílý košíly Blažek tečka, nuda:) Jak píšu občas volvákům ve srandě, když si nudný a hranatý jak vaše auta je vše ok. U kodijaka platí vypadáš jak botník s pleší Kodiaq tě jistě těší.

A k té nápaditosti a snaze vyrobit model svébytný i za zachování příslušnosti ke značce. Vybral sem jedno z nejprodávanějších aut v Evropě a ani ve světě si nevede zle.

Nissan Quashquai. V ceníku zhruba od půl miloše. Je sice menší ale čistě design a nápady. Tvar mlhovek, boční linka oken ukončená až za C sloupek a stoupající, zdařily design kapoty která působí dynamicky, díky svažující se zádi nepůsobí auto jako cihla do který někdo kopl, plochý 3ramenny sploštělý volant, stále dost tlačítek a ne všechno v rámci šetření v displeji, záď bez zbytečných prolisů, rozumná výška celého auta. Rozumně zvolená velikost a design továrních kol, příjemně řešený plastový ochranný pás kolem auta navazujici na nárazníky. Jako celek prostě kompaktní.

XT
XTad
29. května 2018, 20:30
0

No konecne jsem se dockal nejakych prikladu napaditosti. OK, Nissan vypada dobře, to beru, i když tvrdit o kulatych mlhovkách, které ma X dalších aut, ze jsou napadite… Třeba mlhovky na Kodiaku jsou minimalne originalnejsi. A je zajimave, ze "zbytecny prolis" na Skodovce kritizuješ, přitom je to zjevna snaha se odlisit, tedy byt napadity. Co se tyce svazujici se zadi a stoupajici linky okna - Kodiaq ma byt 7 mistne auto, takze si podobne věci bohužel nemůže dovolit.
Jinak ani ja jsem nikdy nerekl, ze Kodiaq obdivuji, nebo cokoli podobného. A Volva jsou najednou nudna a hranata? Vzdyt včera jsi mi vypsal XC60 a 90 jako priklady nápaditých aut ;-)

beastar
29. května 2018, 22:18
0

S tebou je problém tak nějak něco řešit. I když by ti mnohdy člověk dal zapravdu. Evidentně špatně chápeš některý formulace. Btw xc60 a 90 v jakykoliv generaci už fakt nejsou hranatý... A už vůbec to nejdou favorite modely fanoušků. Zkus si to přečíst pořádně;)

Ty mlhovky nejsou kulatý. To se ma bejt kodijak sedmimistny auto je primárně fakt blbost. A to že 7 míst brání použít zajímavější design je nějaká tvoje domněnka? X aut to vyvrací. Problém diskusí na netu je, že když máš pravdu tak si nakonec za debila.

Mám svůj ucelený názor na Škodovku a fakt z těch jejich suv tak vodvařenej jako Viola a třeba xy dalších žurnalistů. Jinak jsem k jejich produkci vcelku nekritickej. Líbí se mi že si žádáš argumenty, ale sám píšeš jen svoje pocity. Trochu svazácký, tak kurva Jasánek podpořit prodeje a šup pro jeden botník.

Mimochodem ten interiér kodiajáka a kaškaje to i slepce bije do očí ty rozdíly. V autě za mega fakt nechci kus plastu a totálně hnusný dekory...sorryjako

XT
XTad
29. května 2018, 22:45
0

Ja myslim, ze jsme tomu tématu uz oba venovali daleko vic energie, nez si zaslouzi, jenom odpovim na tu svazujici se strechu - pokud ma mit auto i v treti rade rozumne mista na hlavu, tak ta strecha musí byt rovna, to same plati o zadi, jelikož rodinne SUV (kodiaq) musí mit vetsi a vyuzitelnejsi kufr, nez maly kompakt (nissan). Interier kodiaku se mi taky moc nelibi, i když me ani nijak neurazi. Aktualni XC60 a obe XC90 ja teda za hranata povazuju (v ramci dnesnich aut, stara volva rady 7xx byla daleko hranatější, to je jasne). Mrzi me, ze v mych prispevcich nenalezas argumenty, ale tvůj způsob diskuze mi prijde jako snaha objektivizovat ciste subjektivni tvrzeni, tj. pouhe "nelibi" povysit na "je to nenapadite". Jinak je spousta skodovek, které se mi nelibi. Třeba Rapid Spaceback povazuju za ubohost, trojkova fabie je taky zoufala (designove) a ted po faceliftu je ještě horsi. Ale minimalne u te fabie nemam problém priznat, ze je to ciste subjektivni. U toho rapida mi nesedi proporce, to bych si mozna uz i obhajil :-)

XT
XTad
29. května 2018, 22:50
0

A linka okna musí byt u 7 mistneho taky rovna, aby z toho bylo videt. Maximalne by to slo zakoncit nejakou Hofmeisterovou krivkou. Třeba v pristi generaci...

Ha
Habakukk
28. května 2018, 12:23
1

Docela si mi líbí představa Kodiaqu jako dopravníku dětí do školy, ale spíše na české poměry mylná představa. Já jej potkávám především jako managerský křižník fasovaný místo Superbu. Ono obecně třída nad 600t kč už je spíše o služebních autech než o tom, že to člověk vysolí ze svého.

reagovat
beastar
28. května 2018, 14:53
0

Fasovany misto superbu asi ne. Většina společností suv jako manažerský vůz nepřipouští. Tedy korporací. Takže je to prepravnik podnikavcu a podnikatelu. Misto vojety q7 přece;)

Ha
Habakukk
28. května 2018, 15:20
0

No do toho já nevidím, ale prostě v tom jezdí chlápci mezi 50-60 lety skoro až utahaný ksichty hrozně si podobní. Firmy co mají na to zaplatit za auto 700t bez DPH pro zaměstnance a nemají třídní restrikce jako korporát je taky hromada a hlavně se do toho přece dobře leze.

Le
Leo
29. května 2018, 18:17
0

Před pár lety fakt většinou nešlo vybrat SUV jako služebáka. Dneska je to fuk, ereso, superb nebo kodiaq, stejná kategorie. Vlastní zkušenost.

beastar
29. května 2018, 18:34
0

Je to tak. Ale nejde to říct takhle obecně. Některý firmy pořád restrikce mají.

ma
martinw
29. května 2018, 23:28
0

Taky bych mel utahanej ksicht jezdit sluzebakem :) ...uvazovat nad tim jestli tam tenhle rok firma plati jeste havarijni a GAP nebo jestli tu srazenou srnku zaplatite komplet z vlastni kapsy, no ne kazdej bonus zamestnavatele je opravdu bonus.

Viola Procházková
28. května 2018, 12:55
2

Hromadně se omlouvám za to zmatení ohledně kopytníků. Nejednalo se o konspiraci, ale o pouhý překlep :)

reagovat
sumy
28. května 2018, 13:14
0

Minulý týden jsem měl to "štěstí" a svezl jsem se novou kolegovou medvědicí... Asi takto, "naprostou absencí samoúčelných designových prvků" a co jsou ty kolotočářský svítící linky ve dveřích, kdy mi ještě kolega nadšeně ukazoval, jak si může měnit barvy? Dekor interiéru, netuším co to má v člověku evokovat, ale černý plast opatřený šedým sítotiskovým "fládrem", no hodně ošklivý to je. Ale to jsou všechno prkotiny proti jízdě po dlažbě. příjde mi, že hlasitost dunění od podvozku byla z úrovně "hrozné"(octavia) nastavena na "neuvěřitelné"(kodiak) Smál jsem se jak malej kluk...než mě začala bolet hlava. Já svým 20 let starým autům hudruju za každý zadrnčení plastu, ale takovejhle bordel mi nedělá ani pajero z 99 v 80km/h na polňačce s ještě originálními elektricky stavitelnými tlumiči. Určitě to není špatné auto, odpad, skvrna na současné automobilové produkci či co já vím, jak by to kdo nazval. Čistě objektivně to asi i je dobré auto (v měřítcích dnešní doby), ale asi je se mnou něco špatně, protože to jak se auto chová (řazení, hluk v kabině atd) bych bral jako OK u prototypu, ne u sériové verze. Jo a co mě tam tedy hodně sra... místo pro spolujezdce. Kam mám dát chodidla? To jako vážně každej kdo má boty velikost 8 a víc si už nenatáhne nohy s chodidly pod palubku?

reagovat
krab
28. května 2018, 13:39
2

V pátek jsem se zrovna svezl s kamarádovým deset let starým pětkovým BMW. Vezl jsem mu ho, jelikož si byl vyzvedávat druhé auto z poměrně dalekého servisu. A celých těch asi 120km domů jsem si říkal. No do háje, tohle auto jezdí pořád regulérně skvěle a v příjemném pohodlí. Ano, je v precizně zachovalém stavu a má příplatková komfortní mnohasměrově nastavitelná přední křesla. Táta shání auto, který bude denní i v zimě, tu krásnou starou X5 4.4 do zimy tahat už nechceme. A byl se projet v novém 5er BMW. Mělo 20" kola s runflaty a byl z toho kompletně rozčarovaný. Prý, to už snad mi stačí mámy dvojkový Superb. Na to co ta 540i stojí ... Pak se svezl v nějaké nejvíc obyč 520d na 17" kolech a tam prý byl komfort už podle jeho gusta. Nevím, co by řekl na Kodiaqa, ale zatím nejhezčí svezení mu přišlo v asi 3 letém Mercedesu ML 350 ( W166) a obávám se, že asi místo právě čekání na Godota, tedy Kodiaka, tíhne k nákupu něčeho takového jako je to ML / GLE. A musím říct, že i když už to bude asi auto bez plné záruky ( možná s roční zbylou) , tak pořád mám tendenci ho od toho neodrazovat. :)

sumy
28. května 2018, 13:52
1

To je to prokletí designem. Ten kodiak má sice "jen" 18 kola, ale i to je naprosto mimo. Jak já jsem vděčnej za ty 14 a 15 co mám na autech. Už na manželčiný hondě mi 16 příjdou zbytečný, leč 205/55 R16 jsou nejmenší možné pneu na auto s 61kW :-/ Svět se v prd.. obrací

Jimi
28. května 2018, 17:12
0

Škodovky prostě ty interiéry zatím nedávají a nebo nemůžou. Exteriér mě netrápí. Šetří se na každém kroku a bohužel to je vidět. Stačí se podívat na koncept a na sérii a jste hodně zklamaní. Ty plasty v tom designu za meloun jsou zkrátka faux pas. Čeká se na to dlouho, lidí ty prachy za to dají. Asi to tak pro většinu stačí...

Ča
Ča Snač Aj
29. května 2018, 22:27
1

Když na to auto koukám, tak mě napadá, že by chtělo žlutou barvu. Takový školní autobus.

reagovat
Picklenose
29. května 2018, 22:50
0

Od nového modelového roku 2019 (jeho nástup je letošní srpen) je tahle 2.0 TSI zesílena na 140 kW. Měl by přijít i Kodiaq RS, se silnějším motorem.

reagovat
ratan groch
01. června 2018, 08:14
0

Zlokocko,
kazdym clankom sa zlepsujez. Toto bolo vyborne. Obzvlast minuta ticha za chybajuce kolecko hlasitosti.
Mne na najsilnejsej nafte vadilo, ze v rezime Eco sa auto drzalo v takych nizkych otackach, ze som si myslel, ze ide zomriet. Hrozne som bol z toho na prasky. Majitel mi vysvetlil, ze ma rocny limit na naftu a tymto sa chce do nho zmestit. Naozaj draho zaplatene setrenie.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem