načítám data...

Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

14. září 2020, 23:10 32 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Mohlo by se zdát, že výběr lehce ojetých kombíků za 350 tisíc bude jednoduchá záležitost. Velice konkrétní požadavky však nabídku velmi zúží.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

Dobrý den, 

Jsem dlouholetý čtenář místních stránek už od dob začátků serveru, ačkoli přispěvatelem do diskusí moc nejsem. Chtěl bych vás poprosit o radu ohledně svého budoucího vozu. Momentálně provozuji Peugeot 307 CC, ale ten již dosluhuje. Chtěl bych ho tedy vyměnit.  

Vzhledem k tomu, že další auto bych si chtěl nechat cca 5 let, tak by se mělo jednat o kombi. Rád bych, aby auto disponovalo různými moderními vychytávkami, jako parkovací kamera, vyhřívaná sedadla, připojení telefonu přes bluetooth, atd…

Roční nájezd mám kolem 35 000 km, takže bych chtěl takové auto, které mi bude s běžnou údržbou sloužit 170 000 km… 80 % nájezdu je po dálnicích, takže bych rád něco s důstojným výkonem a pohodlím. 
Další podmínky: 
-Rozpočet cca 350 000,- 
-do pěti let stáří 
-výkon cca 120-140 kW 
-Hydroměničový automat 
-Nájezd vozidla do 100 000 km 
-Reálná spotřeba ideálně do 6,5 l nafty 

Děkuji mnohokrát za pomoc. 
S přátelským pozdravem, 
Vojta 

P.S.: Prosím, pokud byste mohli tento dotaz zpracovat ještě tento týden, byl bych vám moc vděčný. 

Ahoj Vojto, 

Děkujeme za dotaz, s dovolením se dnešní odpovědi ujmu já, protože jsem velmi podobnou otázku řešil já osobně loni na podzim. Dokonce jsem taktéž přestupoval z P307, byť ne z dekapitované varianty. Po nahlédnutí do aktuální nabídky v inzerci musím říct, že mě trochu překvapilo, jak se prakticky od loňska nepohnuly ceny a víceméně se všechny odpovídající vozy nabízejí za téměř stejné peníze. Kdybych dnes prodával své auto, které jsem loni pořídil, ztratil bych zhruba dvacet tisíc, což výrazně nižší částka, než bych čekal, i s přihlédnutím k tomu, že na budících přibylo od té doby něco přes dvacet tisíc kilometrů. Rok 2020 je prostě velice specifický. Ale už nebudu zdržovat a přejdu rovnou k tvé otázce.

Při tvém rozpočtu máš poměrně velký manévrovací prostor, co výběru nového vozu. Můžeš lovit ve vodách nižší střední třídy. Kombíky kompaktní kategorie narostly v posledních generacích do nevídaných rozměrů tak, že dokonce u některých výrobců začaly vytlačovat starou dobrou střední třídu. Udivují totiž vnitřní prostorností i objemem zavazadlového prostoru, takže již bez problémů obstojí jako plnohodnotné vozy pro každou příležitost. Nabízí se tak stálice českého trhu, jakými jsou Škoda Octavia, korejské duo i30 a Ceed či oblíbený Ford Focus. Nicméně, pokud se budu držet striktně tvých požadavků, rázem zjišťuji, že prakticky žádný z těchto vozů plně nevyhoví. Buď mají nižší výkon (obvykle 100–110 kW), nebo nedisponují hydroměničovou převodovkou (prakticky všichni mají dvojspojku). Čímž se potenciální výběr rázem rychle zúží. 

Pokud bychom chtěli zůstat v nižší střední, pak asi jediné auto s hydromeničem a dostatečným výkonem je francouzský zástupce Peugeot 308 SW GT. Jeho dvoulitrový turbodiesel má 133 kW a na přední kola je posílá skrze šestistupňový automat od Aisinu. Aktuální 308 je vcelku podařené auto a rozhodně se oproti předchůdci jedná o velký krok kupředu. Pro člověka, který vyznává spíše klidnější jízdu je 308 jako dělaná. Přesto však nesedne každému a teď mluvím především o interiéru. V 308 totiž najdeme uspořádání interiéru zvané i-Cockpit, což je řešení sice originální, ale všeho moc škodí. Někdo si jej nemůže vynachválit, většinou však slýcháváme stesky na to, že si řidič nedokáže najít tu správnou pozici za volantem a v autě pak trochu trpí. Já osobně patřím právě do té druhé kategorie, a přestože jsem v nových Peugeotech najel již tisíce kilometrů, stále si nemohu zvyknout. 

Pokud by ti 308 nevyhovovala, pak nezbývá než se přesunout o kategorii výš, do střední třídy. I tam musíme šmahem vyřadit auta koncernu VW, jako Škoda Superb či Volkswagen Passat, protože oba taktéž využívají převodovku DSG. V daném rozpočtu se občas dá sehnat i velice povedená Mazda6, kterou bych ti okamžitě doporučil. Ovšem za předpokladu, že bys chtěl benzínový motor. Ty Mazda opravdu umí. Skyactiv jednotky jsou odolné, vykazují velice slušnou spolehlivost a kupodivu i rozumnou spotřebu. Jenže naftová dvadvojka tak povedená nebyla a trápilo ji mnoho problémů. Mazda se sice dušuje, že všechny obtíže již vyřešila, to však platí spíše pro novější kusy, které se cenově pohybují o něco výš, než je tvůj limit. Přestože bych Mazdu velice rád doporučil, s naftou pod kapotu to nemohu udělat s čistým svědomím. 

Zůstávají tu opět v podstatě pouze tři kandidáti. Prvním je Peugeot 508 minulé generace. Ten má pod kapotou stejný dvoulitr jako menší sourozenec 308 i stejnou převodovku. Pokud bys měl na trhu ojetých aut dostatek štěstí, mohl bys narazit i na vrcholný motor 2.2 HDi, který má celých 150 kW, což zaručuje dostatečnou dynamiku bez kompromisů. A nemusíš se obávat ani vnitřku, který je v předchozí 508 ještě zcela klasický. Přesto však nevím, jestli bych 508 doporučil. To auto je takové neslané nemastné a vlastně mi u něj schází takový ten hlavní důvod, proč jej chtít. Je to šedá myška, takový obyčejný spotřebič. 

Druhým kandidátem by mohl být koncernový příbuzný Peugeotu, Citroen C5. Cépětka se již odebrala do věčných lovišť a její pozici zaujal crossover, jak je dnes zvykem. Osobně myslím, že je to trochu škoda, protože tohle auto mělo co nabídnout. Mluvím hlavně o božském komfortu, který zaručoval hydropneumatický podvozek. Pokud člověk touží po maximálním pohodlí, pak je tohle řešení dosud nepřekonané. Slovní spojení “jede si jak na obláčku” dostává v tomto případě zcela konkrétní kontury. Motory má stejné jako jak výše zmíněný Peugeot, kvůli vyšší hmotnosti však jede trochu hůř a vykazuje o něco vyšší spotřebu. Na tvé dálniční cestování, by však C5 mohla být tím pravým ořechovým. Nevýhodou zůstává vnitřek vozu, který nezapře svá léta a ovládání jednotlivých funkcí lehce znesnadňuje mírně nelogická ergonomie. Ale na to se asi dá časem zvyknout. Citroen C5 by tak mohl být tím, co hledáš. 

Posledním vozem, který mě při pohledu na tvé požadavky napadl, je Opel Insignia předchozí generace. Insginia je bytelný automobil, který nahradil ve výrobním programu Opelu model Vectra. Zatímco co Vectra byla zaměřená především na praktičnost, Insignia přidala do svého repertoáru i poměrně příjemné jízdní vlastnosti. Díky adaptivnímu podvozku umí také velice pohodlná a chytrý pohon všech kol pomůže i v nestandardních jízdních situacích. Dvoulitrový diesel má 125 kW, přesto však dynamicky úplně neoslní, za což nese zodpovědnost lehká nadváha. Nedostatky v dynamice řeší verze Biturbo, ale ta zase nepotěší spotřebou. Největší nedostatek Insignie však vidím ve vnitřním prostoru. Je až s podivem, jak se Opelu povedlo postavit auto s tak velkým půdorysem a tak malým interiérem. Pokud však na praktičnosti tolik nelpíš, mohl by tento velký Opel vcelku dobře posloužit. Verze po faceliftu se zbavila těch dětských nemocí, které provázely Insignii v počátcích produkce, což z tohoto velkého Opelu dělá doporučeníhodnou volbu. 

Tohle jsou zhruba všichni kandidáti, kteří přicházejí v úvahu, pokud budeš trvat na všech svých požadavcích. Já si přesto neodpustím zmínit ještě jeden automobil, kterým je Ford Mondeo. To se totiž postupem času ukazuje jako nesmírně odolné a naddimenzované auto, které potěší spolehlivostí, vnitřním prostorem a kvalitou jízdy. Aktuální Mondeo nemělo od začátku produkce zrovna na růžích ustláno. Do Evropy přišlo s vlkým zpožděním a novináři u něj v prvních recenzích nešetřili kritikou, že se příliš odchýlilo od svého předchůce, co se jízdy týče. Ano, Mondeo už nejezdí tak pěkně, jako dřív, ale výrazně přidalo na kvalitě jízdy a komfortu, což by pro tvé potřeby mohlo být ideální. Dvoulitrový diesel vznikl ve spolupráci s PSA a platí za velice povedený. Jedinou překážkou tak může být dvojspoková převodovka Powershift. Klasický automat přišel až po modernizaci s novým motorem Ecoblue a bohužel tyhle vozy jsou výrazně nad tvým rozpočtem. Přesto by zvážil nezbytnost hydrodynamického měniče, protože Mondeo je jinak přesně tím autem, které by ti mohlo dobře posloužit.

PS: Omlouváme se za pozdní odpověď, tvůj mail nám lehce zapadnul ve schránce

Jaký kombík byste vybrali vy? Zapomněli jsme na nějaký vhodný tip? Diskuze je vaše. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
15. září 2020, 04:28
-4

Tady není co řešit. Můžeme vzít o rok starší, než dotazovatel chce a vzít C204 z 2014 nebo už jsou v nabídce i w205 (2015) na hraně rozpočtu.

reagovat
CZmisak
15. září 2020, 07:30
1

U Fordu měli s nějakým powershiftem problémy, netýká se to náhodou i toho Mondea?

reagovat
Kuře
15. září 2020, 09:00
0

Nevím přesně, Dan určitě bude vědět líp, ale tuším že to byli první, výrazně starší powershifty...
-
Komentář upraven 15. 9. 2020, 09:00:50

BubaaCZek
15. září 2020, 10:29
1

Powershifty se rozpadaji. Na netu se da docist, ze Ford o problemech vedel a presto je vypustil. V mém 2012 S-Maxu to ve 115k zacalo pri razeni rachtat. Ne hlasitě , ale dalo se to poznat, kdyz razeni pozorne poslouchas. Blizil se i 40k km termin na vymenu prevodovkoveho oleje a dal jsem to hned i sundat a prohlednout. Vysledek viz obrazek. Nastesti se ty ulomky nedostaly dale a jinak by to byl jiny balik...
-
Komentář upraven 15. 9. 2020, 10:29:36

Jakub Pospíšil
15. září 2020, 09:30
2

Nějaká ojetá V60/V70 s 2,4 D5 a hydroměničem by taky asi odvedla dobrou službu.

Jo počkat, do pěti let a sta tisíc. Tak to nic.
-
Komentář upraven 15. 9. 2020, 09:31:56

reagovat
Kuře
15. září 2020, 13:36
0

Sim tě, Volvo to je jinej držák, tam si musíš dalších pět let a dalších sto tisíc km tak nějak automaticky odmyslet;)))

Jakub Pospíšil
15. září 2020, 13:39
2

Jako majitel dvou severských vozů musím reagovat takto...
Stačí trocha zanedbané údržby, špetka smůly a místo "jinýho držáku" máš rázem "krám co se furt sype a díly na něj stojí nesmysl".
-
Komentář upraven 15. 9. 2020, 13:40:02

Ha
Habakukk
15. září 2020, 09:32
0

Tak nějak se na zadání dívám a ony ty auto střední třídy při zvolených parametrech jsou tak nějak na cenově na hraně. Proč nezabrousit do nižší střední?

reagovat
Fa
Fandatik
15. září 2020, 20:14
0

Třída není explicitně určena, ale pokud najezdí skoro 30kkm ročně po dálnicích, tak jezdit to v nějakém Focusu, Oktávce nebo Mazdě 3 bych si nevybral a ani nedoporučil.

beastar
15. září 2020, 10:55
0

To je teda docela oříšek. Vlastně v téhle konfiguraci a ceně nejde koupit vůbec nic zajímavého. Mondeo to je snad ta největší (doslova) nuda. Insignia ta byla zastaralá nejen morálně už když ji představili jako novinku. Mazda 6 je sice pořád hezká a má šmrnc, ale kusy v rozpočtu mi nepřijdou jako spicy nabídka. C5 a 508. Ani jedno auto dobře neznám. 508 mi přijde dobrá jako taxík v Marseille to určitě funguje. C5 vypadá divně k subjektivní názor na technickou kvalitu nebudu vyjadřovat.
---------------
Vzdal bych se nájezdu do 100k a koupil bych si Audi A6 3.0tdi Quattro "fplný" nejspíš teda desetiletou a dvěma kilama na hrbu. Stejně to bude nakonec na běžné cestování lepší auto, než všechny ty auta nahoře. A nakonec to v těch servisních nákladech bude +- nastejno. Pokud se koupí rozumný kus bez potřeby obřích investic. Navíc to co měla A6 10,11 za výbavu to tyhle auta jako Mondeo a spol mají přesně tak možná teď v roce 18-20... :) Jasně mínuskněte si, ale je to pravda.

reagovat
krab
15. září 2020, 13:23
0

Jak píšeš ten začátek ... je to vcelku oříšek pokud je tam podmínka "DSG nebrat". A vlastně nerozumím úplně proč. Tu a tam v minulosti fungovaly různé motory s DSG nepřesvědčivě / trhavý rozjezdy, nelogický řazení atd., ale často a postupně s časem se to hodně zlepšovalo. I výdrž a servisovatelnost DSG převodovek není tragedie. I hydroměničový automat se umí rozbít a pěkně draho...

Mercedes, Audi, tudy asi ten tazatel nesměřuje... je to ošemetný někomu doporučovat A6 s třílitrem naftou, když se na to necítí a třeba není ochotný postoupit riziko dražších oprav, když se mu to nepovede dobře vybrat anebo přijde trocha smůly. Vždyť to známe.

Se Peugeotem 508 jsem něco najezdil, jednu dobu býval ve flotile aut co jsem používal k práci. A za mě dobrý. Pohodlný, příjemný pohodový auto, který je jiný než koncernová klasika. Tak jestli jde o tohle, tak proč ne pažouta. Na druhou stranu já bych si vybral z velké nabídky Passatů Variant. Je to prvoplánová volba ( hned po škodovce) , ale Passat do 5 let stáří na naftu je ideální rodinný auto. Dokonce bych doporučil klíďo vzít auto s manuálem, pokud by byla výhodná cena a extra dobrý stav, který stojí za to. Ono se tam řadí tak nějak "samo" a nenuceně. Hledal bych ale auto s ergocomfort sedačkami, ty jsou výborný.

beastar
15. září 2020, 13:36
0

Hmm jasne DSG nebrat v podstate chapu. A uplne dokonaly to neni. Zalezi v cem. Stav a tak dale. Tu Audi brat s rezervou. To bych si koupil s klidem ja. Ona totiz ta vetsi draha oprava prijde casem na vsem z tech aut pokud budou skutecne jezdit.

Vcelku s tebou souhlasim s tim Passatem to auto neni spatny. Jeho vlastnosti a i vady jsou dobre znamy. Je to ta volba kdyz potrebujes auto, co jezdi a jde uservisovat. Alespon ty roky na ktere staci rozpocet. Ta 508 je silne rizikovy typ. Ono to totiz bude fungovat nejspis zase uz trochu jinak nez u vas ve flotile v zanovnim stavu:) Jiny to je zarucene zalezi jak to sedne. Me tam asi vadi ta potreba stredni tridy a najezdu do kila, coz je totalne iracionalni. Dobry auto ti nizky km nevykouzli.

krab
15. září 2020, 13:42
0

To je fakt, že tu 508 jsem jezdil jen ve stavu, když ta auta měla 10-30 tis km. Kdoví jak to funguje po 150 nebo po 200 ... U Passata jsem měl naposledy na týden k ježdění auto co mělo reálně po 4 letech necelých 200 tisíc a bylo to fakt nerozvrzaný, dobrý. Ale je to kus od kusu, ale dobrý je, že se mezi nima dá vybírat, protože jich je na trhu hodně. A ceny jsou u nich v podstatě lepší než u Superbů, kolikrát stejný jako trojkové Octávky s výbavou, protože to jsou žádaný auta.

Ještě mě napadá hledat a koupit Hondu Accord Touring a koupit si to s 2.4 VTEC benzinem a dlouho hledat teda, protože jich moc není a když je to pěkný málokdo to prodává. Ale to jsou taky dobrý auta

Jakub Pospíšil
15. září 2020, 13:50
2

Z toho dotazu sálá chuť pořídit si auto a za pět let do něj nalít maximálně olej a měnit gumy. Což chápu. Proto je hádám omezen ten nájezd, stáří a hydra, která je historicky vnímána jako držák (oproti DSG).
Pak je tu ta výkonová hranice, která diskvalifikuje prakticky jakýkoli osvědčený držák. Kdyby tam nebyla, jasná odpověď by byl ojetý hybridní Auris s 1,8 VVT-i.
Obávám se, že při dodržení všech pravidel to bude v tomto rozpočtu vždycky nakonec nějaký kompromis a rozhodně ne zajímavé nebo nějak zvlášť dobré auto.
Možná by bylo paradoxně nejlepší najít dobře opravenou bouračku, tam ty ceny můžou být zajímavé. Ale to nemůžu doporučit s čistým svědomím...

Ma
Malleo
15. září 2020, 15:17
1

Pokud by stačila nižší střední třída a výkon 100 kw, tak bych mrknul na Opel Astru, nebo ten pažout 308.

reagovat
Pe
Peeto
21. září 2020, 20:53
0

Porovnavat komfort C5 a S Klasse mi pride trochu dost mimo, jedine ze by to S nebolo technicky v poriadku. Zrovna dnes som mal moznost hned po sebe jazdit na C5 s Hydractive 3+ a MB W212 na airmaticu a uz toto bolo komfortom podvozku neporovnatelne v prospech MB. To vobec nehovorim o W221 a W222 na ktorych mam niekolko tisic najazdene a tie su este uplne inde oproti W212.

Xp
Xpepe
15. září 2020, 15:27
5

Insignie nebo C5 jsou obe dobry volby, ale pokud jezdi tazatel dalky tak urcite tu C5 s hydrou a ve vyssi vybave s "kreslama". Je to obyvak, v pohodli plne srovnatelne, S Klasse, daj se stim jezdit fakt dlouhy streky...vim o cem mluvim…..:) Motor nejlepe ver. 2015-2016 2.0, 2.2 HDI bez močoviny, tj. ty predposledni verze kde je veskere ovladani ještě tlacitlama a vicemenne dvojmo (volant + stredni panel). Po 2016 uz Citroen setril a zacal vetsi cast ovladani na stredni konzoli osazovat matla-tabletem... Jak bylo uvedeno da cas si na ovladani na pevnym stredu volantu zvyknout, ale jak to jednou dostanes do ruky tak na stredni panel "krome klimy" uz nesahnes. Ten muzes nechat spolujezdkyni.... Auto je tezky, spotřebu kombinovanou mam mezi 7,2 - 7,4 l/100, a to taham docela pravidelne do Prahy 1500kg brzdenej vozejk se drevem z chalupy. Jinak kdybych si mohl vybrat tak bych spis sel do automatu, auto je tezky a razeni/rozjezdy po meste jsou trapenim auta i ridice... Jinak je to i dobrej "stan" po slozeni z. sedacek vznikne perfektni rovna plocha kde se v aute v pohode ve 2 vyspime (mam 186cm).

reagovat
Xp
Xpepe
15. září 2020, 15:51
0

Ještě jen dodam, ze ohledne dostupnosti a cen nahradnich dilu je tendem Peugeot Citroen neprekonatelny. Coz nemohu rict o znackach z Asie, o Koncernu ani nemluve…..

GanGreen
16. září 2020, 05:46
0

C5 srovnatelná s S-klase? Tos mě pobavils :))

Fa
Fandatik
16. září 2020, 09:32
0

Ve W221 mám najeto celkem dost, dokonce je v rodině a s C5 s hydrem jsem taky něco odjel a musím souhlasit, že pokud jde o komfort (žehlení silnice) podvozku je to přirovnání v pohodě. Vše ostatní je mimo.

Csaba
16. září 2020, 09:36
0

No, asi málo kdo z nás měl možnost jet po stejném úseku napřed s C5 s hydropneu a pak s třídou S "na vzduchu", případně s C5 s hydropneu a třídou S "na pérách", o porovnání C5 i tř. S "na pérách" ani nemluvě. :)

Csaba
16. září 2020, 09:38
0

Dodatek - psáno před přečtením Fandatikova příspěvku.

Xp
Xpepe
17. září 2020, 16:12
0

S S-Klasse porovnavam odpruzeni/jizdni pohodli a adpativni podvozek obecne. Ostatne, plne porovnani by si spis zaslouzila C6 a to nejlepe v ty plny palve s V6, který byl osazeny tim nelepsim perovanim co se kdy asi vubec vyrábělo (H. AMVAR).... skoda, ze to Citroen takhle pohrbil.....

Fa
Fandatik
17. září 2020, 18:50
-1

Ve chvíli kdy začneš v citrónu výrazněji tlačit na pilu, třeba na silnici I. třídy v provozu (klasicky brzda/plyn, rychlé změny směru při předjíždění, atd.), tak už to u C5 nefunguje zdaleka tak dobře.

beastar
17. září 2020, 19:06
0

Srovnavat cokoliv s Sklasse na vzduchu a psat veci jako srovnatelne pohodlne atd. Svedci jen o tom, te dany clovek v poradne eskade nikdy nejel. Mel sem na vzduchu 760i rv13 a ani ta se na srovnatelnou generaci Ska nechytala. A to jsou prosim pekne auta za 2,5 plus:)) Z C5 obecne mam pocit lacineho auta pro masy i kdyz ve sve tride je fakt pohodlna a prostorna. Opet mezigeneracne. Jediny Citroen co me kdy presvedcil na 100 pro byl hydra Activa to je fakt zazitek, co to auto dokaze.

Csaba
17. září 2020, 19:27
0

Xantii V6 Activa měl soused v době kdy já měl XM V6, ty další (tuším tři) "koule" byly fakt hodně poznat. Když jsme si auta prohodili a jeli stejnou trasu, nevěřil jsem jak dokonale to dokáže bránit náklonům karoserie. Ale měnit natrvalo jsem nechtěl, dizajn XM byl někde úplně jinde...

ro
rock
15. září 2020, 18:07
0

Podobný zadání jsem řešil nedávno, ve hře byla z jmenovaných Insignia i C5...

a skončil jsem s Audi A4.

reagovat
Arden
17. září 2020, 07:33
2

Děkuji všem za nápady a komentáře, velmi si jich vážím.
Ve hře bylo pro mě spoustu různých aut a nakonec jsem dostal nabídku na C5 s kompletní historií, kterou mám v blízkém okolí celou dobu jejího provozu, za neodolatelnou a výrazně slevněnou cenu. Takže nakonec budu majitelem Citroenu C5 2.0 hdi 120 kw :-)

reagovat
J.
J.J.K.K.
17. září 2020, 09:32
1

Gratuluji! Určitě neděláš chybu, X7 generace C5ky je prekvapive robustní a spolehlivý auto s obláčkovitými jízdními vlastnostmi.

Xp
Xpepe
17. září 2020, 16:02
0

Taktez se pridam ke gratulaci, C5 petka bejva(la) vzdy dost nedocenena, za mrzkou cenu se da dostat dost "muziky". 2.0 HDI motory jsou obecne povazovany za drzaky, cpali je do kde ceho. Nedrz se vymeny m. oleje po 30.000 km, urcite menit po 15.000, pak ti motor vydrzi hodne dlouho. Hydractive se netřeba bat sam jsem je mel v ruznych modelech od r. 95 do dnes. Nikdy jsem s tim nemel problémy a pokud naka koule odchazi tak to dava o sobe pomerne brzo vedet. HD olej se meni po 200tis km, nebo co10 let. Budes tam mit Hydractive 3 nebo 3+? 3+ se pozna podle doplnkoveho tlacitka "sport" na stredovem tunelu. vice na: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatické_odpružení
Kdyztak v citroen clubu najdes mraky infa a doporucenych servisu.

Arden
21. září 2020, 16:38
0

Díky, Citroeny s "hydrou" jsme měli v rodině už několikrát, takže vím jak jsou pohodlné, má to Hydractive 3+. ;-) Díky za rady, snad bude dobře sloužit. :-)

mariov8
18. září 2020, 08:56
0

Za mne bych dával hlas Citroenu C5, i přes tu poněkud podivnou ergonomii v interiéru, je to neskutečný létající koberec, dálniční křižník par excellence. Pokud by se auto mělo dát řídit i v zatáčkách, tak by to byl Mercedes třídy C, za ty peníze to asi ještě nebude generace W205, ale poslední ročníky W204 jo a zbyde na pěknou konfiguraci, nemusí to být odrbaná 220CDI. Luxusní svezení by bylo Éčko (W212), tam by ale chtělo šestiválec a za ty peníze bude problém vybrat. U staršího kusu této třídy už bude potřeba myslet i na poměrně dražší servis!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem