reklama
načítám data...

Ptejte se Vojty: Výletník rodinného typu

Zábavné a spolehlivé auto, které naloží rodinu i s nákupem a dokáže se vydat alespoň na krátký výlet mimo zpevněné cesty? Náročný úkol, zvláště když má stát do 350 tisíc...

zobrazit celou galeriiPtejte se Vojtů: Ptejte se Vojty: Výletník rodinného typu

V rubrice Ptejte se šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky.

Zdravím vás,

autíčkáře čtu od založení, což není dlouho, ale velmi jsem si ho oblíbil a cením si i jednotlivých redaktorů. I proto bych se právě na vás chtěl obrátit s dotazem na výběr vhodného vozu právě pro mne. Pokud tedy naleznete čas alespoň na pár slovíček, budu moc vděčný a jistě mne to nasměruje k tomu vhodnému autosalónu.

Kritéria jsou:

reklama

– Nové (Ojetin jsem se v mládí již natrápil dost)

– Cena 300 – 350 000 Kč s DPH

– Motor benzín čtyřválec (Spolehlivost, zábava, nájezd cca 16 000 km ročně, 50% okresky)

– Výkon cca 75 KW a více

– Převodovka manuální šestistupňová (Zábava, spolehlivost, šestý stupeň na dálnice)

– Náhon pouze předních kol (Nebydlím na horách)

– Zavazadelník minimálně 500 l (Čtyřčlenné výlety, nákupy v Makru)

– Zvýšený podvozek (Časté výlety do přírody)

Z výše uvedeného mi tak vždy vychází Škoda Fabia s příplatkovou ochranou a zvýšením podvozku nebo Dacia Duster. První jmenovaná je rozhodně dílensky lépe zpracovaná, ale je skoro až neuctivá k řidičům, kteří si hodlají opravy provádět sami či nemají rádi pocit, že řídí nadýchaný obláček. Duster je naopak chlapské auto do kterého bych se nebál naložit psa a po propršené túře i děti v zablácených pohorkách. Další den ale jet v košili do práce a k tomu poslouchat z noname repráků místo hudby chrčení?… Zkrátka univerzální auto pro chlapa s rodinou, který má na nové auto, ale opravdu ne tolik, aby si koupil Toyotu Hilux. Znovu ještě děkuji za případný názor či i případný tip na jiný vůz. Já zatím budu pokukovat, co se objeví v Ženevě.

reklama

S přáním příjemného dne

Petr Tůma

Odpovědět na tento dotaz může být pořádná výzva, nebo to naopak může být jedna z nejsnazších otázek, které jsme v této rubrice měli. Začnemě tedy tou jednodušší variantou odpovědi.

Ta zní tak, že tyto dvě varianty jsou nejspíše doopravdy jedinými možnými odpověďmi a vybrat si mezi nimi už je záležitostí osobních preferencí. Fabia je mnohem lépe vyrobená, lépe navržená, úspornější, rychlejší, pohodlnější a příjemněji se řídí. Dokonce s ní může být i trochu té zábavy. Na druhou stranu Duster je o něco prostornější a nabízí oproti Fabii nesrovnatelnou průchodnost terénem – i dvoukolka si poradí s lehčím terénem a dokáže být komfortní i ve svižnějším tempu na polní či lesní cestě. Obě auta si (zatím) dobře drží cenu, ale Fabia má vyhlídky na větší trvanlivost a nabízí nižší spotřebu. Duster je zatím velice populární, což vede k vysokým cenám ojetin, ale to se může v následujících letech změnit. Fabie může mít pohodlné sedačky a rádio, které se dá poslouchat, Duster zase vypadá drsně a cool. Těžké rozhodování, se kterým nedokážu pomoci, aniž bych oblékl cizí kůži. Dokážu si představit situace, kdy bude lepší volbou tu to, tu zase ono auto.

A pokud bych se měl poctivě držet zadání, moje rady by tímto také skončily. S cenovým limitem 350 tisíc a požadavkem na kombinaci alespoň elementární průchodnosti terénem, obřího kufru a “chlapského” charakteru zkrátka není z čeho vybírat. Nissan Juke a Renault Captur jsou malé, Opelu Mokka chybí prostor v kufru a navíc vypadá jako roztomilý křečík, Peugeot 2008 se už sice blíží požadavkům na zavazadlový prostor, ale asi nebude vyjadřovat onen “chlapský” charakter. Malé kombíky téměř vymřely, malá MPV zase nebudou v terénu fungovat ani tak dobře jako Fabia s paketem pro špatné cesty. A Citroën Cactus je sice prostě boží, ale jeho zavazadlový prostor asi nebude tím pravým řešením pro nákupy v Makru.

Takže uděláme to, co obvykle, a trochu si přizpůsobíme podmínky. A nejjednodušší je vždycky přimhouřit oči nad cenou. Když se nepodařilo najít žádného uspokojivého kandidáta v cenové relaci 300 – 350 tisíc korun, rozhodl jsem se zaokrouhlit sumu o dalšího půl sta a podívat se, co nám trh v této kategorii nabízí s cenovkou do 400 tisíc. Najednou je svět o hodně veselejší.

Prvním a asi nejočividnějším řešením, které spojuje výhody obou původně zmiňovaných vozů, je Škoda Yeti. Ta se dnes v základní verzi s motorem 1,2 TSI (který by se patrně skrýval i pod kapotou Fabie) dá dle ceníku pořídit od 399 000 Kč, ale zběžné prosmýčení inzertních serverů odhalí skladové vozy i o několik desítek tisíc levnější. Navíc se blízí nový model, který by mohl ceny tohoto odcházejícího posunout ještě níže. Z hlediska původního zadání vychází jako skvělá volba. Zpracování stejné jako u Fabie, solidní jízdní vlastnosti a zároveň praktický interiér a schopnost bez problémů si poradit alespoň s lehkým terénem. Jediným důvodem k obavám může být to, že košatá nabídka příplatkové výbavy u Škodovky může člověka snadno poslat hluboko do králičí díry, ze které vyleze s nepěkně vysokou cenovkou…

Další variantou by mohlo být Suzuki Vitara, které by svou koncepcí s atmosférickou šestnáctistovkou i klasicky hranatými tvary mohlo konvenovat jisté staromódnosti, kterou z dotazu tak trochu cítím. Ceníková cena 386 000 Kč s poměrně slušnou základní výbavou pořád není tak daleko od zadání, ale problémem patrně bude skromnější zavazadlový prostor. Pojďme tedy dále.

Zatímco Vitara jde spíše směrem stylového SUV, její japonský krajan Mitsubishi ASX klade ještě větší důraz na “poctivou techniku” a design tak trochu ignoruje. Již když jsem s ním před mnoha lety jezdil poprvé, působilo uvnitř tak trochu staromódně, ale zároveň dělalo příjemně upřímný, mechanický dojem. Působilo jako auto pro člověka, který má mnohem raději tabulky technických údajů a nákresy motorů než marketingové buzzwordy a hezké karoserie. Se šestnáctistovkou MIVEC o 116 koních, pohonem předních kol a zavazadlovým prostorem o objemu rozšiřitelném na 488 litrů by mohl být odpovědí na téměř všechny požadavky. A nejlevnější “skladovka” na našem trhu se dá pořídit již za nějakých 370 000 korun.

Možná ale naši čtenáři přijdou na další auta, která jsme my přehlédli, nebo se podívají na celý problém nějakým zcela originálním způsobem. Diskuse je vaše!


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

vonkreuz
09. března 2017, 08:26
0

A co, zde před třemi týdny recenzovaná, Lada Niva 5dv.?
https://www.autickar.cz/clanek/lada-niva-autenticky-analogovy-zazitek/

reagovat
dom
09. března 2017, 10:44
0

Tak to mě taky napadlo jako první!

JLK
09. března 2017, 10:46
1

To asi nebude na bezne jezdeni po silnicich uplne idealni.

Vojta Dobeš
09. března 2017, 16:36
1

Já bych si asi nevzal na svědomí radit Nivu někomu, kdo má děti. Přeci jenom je ta věc navrhovaná podle bezpečnostních požadavků roku 1977 a v základu nemá ani airbagy. Ve vyšších vezích má potom DVA. Nemluvě o tom, že to rozhodně nemá 500 l kufr...

JLK
09. března 2017, 16:42
0

V Nive bych airbagy mozna radeji ani nechtel, pri vaznejsi havarce ti stejne skonci volant v hrudniku a dostat jeste pred smrti pytlem do hlavy :/

Vojta Dobeš
09. března 2017, 17:01
0

No právě, do auta, kde si říkáš že vlastně airbagy nechceš, protože ti stejně skončí v klíně motor, bych asi úplně děti nedával. Nemluvě o tom, že nějak moc nevěřím pevnosti skeletu auta, který vzniklo podobným způsobem jako americký prodloužený limuzíny :)

JLK
09. března 2017, 17:06
0

Presne tak, Niva do lesa, na cesty neco vhodnejsiho. A myslim si ze pro bezneho cloveka zhyckaneho relativne modernimi auty by jizda Nivou byla spise utrpenim, porad je to veteran, i kdyz nove vyrobeny.

Vojta Dobeš
09. března 2017, 19:25
0

Niva klidně do města pro svobodného hipstera, co se mu už nechce šlapat na fixce ale chce něco analogovýho. Ale děti bych v tom fakt nevozil.

Jinak ad zhýčkanost - Duster vedle toho působí jako prémiové SUV. Fabia bude z pohledu řidiče Nivy nerozlišitelná od MB S-klasse.

bitner
09. března 2017, 08:55
0

Fabka jako SUV? Opravdu?

reagovat
Aa
Aaron
09. března 2017, 09:19
0

To tam čteš kde, že Fabia je jako SUV?

bitner
09. března 2017, 09:57
0

" – Zvýšený podvozek (Časté výlety do přírody)

Z výše uvedeného mi tak vždy vychází Škoda Fabia s příplatkovou ochranou a zvýšením podvozku nebo Dacia Duster."

Aa
Aaron
09. března 2017, 10:20
0

Je mi líto, ale ani v tomto nevidím že by se mluvilo o Fabií jako o SUV. A k těm častým výletům do přírody - do míst, kam se u nás může autem, si člověk bez problémů vystačí i s tou Fabií. A jako bonus bude mít po většinu času mnohem lepší auto na silnici než je Duster.

Ma
Martin58325884
09. března 2017, 09:17
-4

Špatné zadání=špatný výsledek. Je až s podivem, jak komplikované a nesmyslné podmínky si musí dát, aby mu vyšla ta předražená popelnice pro socky. Výsledkem je, že dá opravdu hodně peněz za to, že může být socka. Jako sonda do disfunkcí mozku škodovkáře je to dobré. Ale přemyšlet nad tím nebudu. Já za stejné peníze koupil jednou Mazdu 6 kombi s 90km na tachometru (ano jen 90km), podruhe cx7 s 40tkm. Pro mě to prostě plní rodinné účely lépe, spolehlivěji, luxusněji a nakonec i levněji. A v reálném životě to má větší kufr, menší spotřebu a je to ryhlejší, protože co Mazda napíše to sedí a vw lže. Už snad na každý parametr má kauzu a nesedí nic. Tak bych jen poprosil, až se potkáme na cestě žádné kecy a zatracených zbohatlících ;-)

reagovat
briza
09. března 2017, 15:22
1

Ale tak se nedělej a přiznej, že by ti ty řeči o zbohatlících nedělaly dobře. Nejsi přece žádná socka, ne?

Franz Kafka
09. března 2017, 15:54
1

Haha je sice pravda že na tyhle "rodinné" dotazy je odpověď Škodovka tak často, že z toho občas bolí hlava, ale je to domácí výrobce tak co jiného čekat. Navíc v tomhle případě se ta Fabia vážně nabízí když se baví jen o nových autech. Jinak pro mě je to teda spíše referentské auto než auto pro "socky" jak je tady květnatě napsáno:)Prostě firemní auto ale co taky čekat když na trhu je poměr firemních prodejů a soukromých 85/15 ve prospěch firemních zákazníků. Vetšina dává přednost ojetému "zbohatlickému" kočáru z bazaru což je rozhodně moudřejší ,)

Sh
Shackall
09. března 2017, 09:56
4

"Duster je naopak chlapské auto do kterého bych se nebál naložit psa a po propršené túře i děti v zablácených pohorkách. Další den ale jet v košili do práce a k tomu poslouchat z noname repráků místo hudby chrčení?"
Zní to neuvěřitelně, ale ty repráky (potažmo celé audio) se dají vyměnit, aniž by člověk přišel o záruku. To jsem fakt jedinej, kdo pamatuje doby, kdy se kupovala auta, ve kterých si člověk mohl pískat maximálně tak na hubu a chtěl-li hrát, musel mít aftermarket?

reagovat
dom
09. března 2017, 10:47
0

Já bych šel do Ford Focus 1,6 77kW za 319 990, kufr 492. Bohužel nemá 6 rychlostí, ale jinak nejlepší volba.

reagovat
hb
hb11
09. března 2017, 11:35
0

Ostatni kriteria radeji komentovat nebudu, ale ta podminka 6sp prvodovky mi neda - je to nesmysl. Samotna pritomnost sestky vubec o nicem nevypovida. Auto se 6sp prevodovkou muze mit klidne kratsi, nebo stejnou sestku, nez ma jine srovnatelne auto s 5sp prevodovkou.

reagovat
JLK
09. března 2017, 11:59
0

Sestistupnova prevodovka bude jednak mit pravdepodobne delsi sestku nez jine prevodovky maji petku ale navic bude mit mensi rozestupy mezi zbyvajicimi prevody. A s kratsimi prevodovkami se tak nejak prijemneji jezdi, zejmena po meste.

sumy
09. března 2017, 15:04
0

To je auto od auta. Treba ted jsem si udelal radost a k pajeru a civicu 8.g koupil jeste civica 6.g. Ve 130 toci obe hondy(5q vs 6q) stejne. Smutne musim uznat, ze celkove se stara 6.generace az na rozdil ve strmosti volantu ridi lip. U 8.g jednoduse 5. rychlostni stupen takrka nepouzivam.

briza
09. března 2017, 15:20
0

A což třeba něco jako toto? https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/partner/16916585?goFrom=list
Jinak pokud bych slevoval z parametrů, rozhodně bych jako první porušil podmínku nového vozu a koukal bych po nějakém ročním, s nájezdem 20-30tis. Abych citoval klasika, "chuťový rozdíl minimální, finanční značný"

reagovat
Franz Kafka
09. března 2017, 15:57
0

Souhlasím, parametry nejsou rozumné a výběr je potom opravdu chudý. Prostě za určité peníze je nějaké zboží a nejde mít tedy všechno. A ten Partner je super akorát má jen 72 kW ,D

Vojta Dobeš
09. března 2017, 16:49
0

Pokud tazatel váhá nad Dusterem, protože je moc plastový a nepříjemný uvnitř, tak dodávka opravdu není řešení. A Partner JE dodávka, testovali jsme nějakou poměrně "luxusní" verzi a pořád to byla dodávka.

briza
09. března 2017, 17:45
0

Ten 3 kW hravě dožene nějakou samolepkou z benzíky.Jen tam nesmí lípnout Turbo nebo to bude hrabat i na 3 :)
Jinak samozřejmě,je tam pořád ten užitkový základ,ale oproti Dachně je to přecejen trochu jinde. Každopádně vůbec bych se nebránil třeba ani novému Tipu combi. Vcelku pohledné,do ceny se vejde a to co Fabie,to projede taky.

Franz Kafka
09. března 2017, 18:34
0

Tipo je docela dobré a má slušný zavazadelník i jako sedan. A navíc vypadá vcelku normálně tedy ne levně. Duster je v tomhle případě podle mě mimo jednoho mám v práci, ale jako rodinné auto bych to nechtěl. Cesta někam dál na dovolenou s dětmi v tom asi nebude nic moc.

Jo, jo jak na to dáš TURBO tak a nálepku tuning&racing tak to potom lítá asfalt i na 3. Jinak teda musím Vojtovy dát za pravdu že ten Partner je vážně jen užitkové auto a na pohodlí je to vidět ale s Dusterem se může úplně v pohodě poměřovat.

Adam Forman
10. března 2017, 06:44
0

Rozdíl ve zpracování interiéru Dusteru a Partneru je naprosto minimální. Peugeot je stejně robustní a popelnicově tvrdý jako Dacia. Velký rozdíl je v praktičnosti. Partner má spoustu odkládacích ploch úplně všude. Lehčí terén určitě zvládne a s testovanou motorizací (https://www.autickar.cz/clanek/peugeot-partner-tepee-outdoor-prakticky-frikulin/) byl příjemně čiperný i s naloženým kufrem. nakonec je hlavní rozdíl v tom, jestli se dotyčný smíří s tím, že nebude řídit chlapácké SUV ale dělnicky vyhlížející dodávkou. Já bych byl nakonec pro Partner kvůli překvapivě pohodlnému podvozku a lavici schopné pojmout tři dětské sedačky vedle sebe.

krab
09. března 2017, 16:26
1

Pán by si měl koupit Mini! To je jasná věc :-D
Jinak se zařadí do toho stáda věčně zamračených a nabručených řidičů co pořád potkávám všude...
A že to má malej kufr? Tak pojede do Makra 2x tak často, že to nemá zvýšený podvozek? Tak prostě zaparkuje dál od lesa n asfaltu... že to není SUV? Na co SUV....
Že I základní model není levný? A kolik stojí dobrá nálada, že? To je přece k nezaplacení.

Pokud pan čtenář ale fakt musí mít něco většího a dá se to pochopit. Volil bych Yeti. Veřejně jsem tu nedávno přiznal, že ho mám rád : https://www.autickar.cz/blog/clanek/alpsky-vudce-oetzi/159/

reagovat
Goldies
09. března 2017, 17:38
0

naprosto chápu , veřejně se přiznávám, že vozím dvě děti do školky v mojí mrše a jde to :-D

Franz Kafka
09. března 2017, 18:39
0

@krab :D jasný a nebo by měl podle mě jít do Miaty NC a navíc ještě dost ušetří a zbude mu 200 talířů na tuning a kompresor. Do Makra pojede taxíkem v kombíku stejně nejezdí tak často určitě. Do lesa dojde. Suv nepotřebuje. když bude mít tu Miatu. Jo a abych nezapomněl výkon to má dostačující tak netřeba se obávat. 6 stupňovou převodovku si tam nechá na míru vymyslet třeba s té Fábie ne? ,)

krab
09. března 2017, 19:59
0

I vy vtipálkové :-D ... Tys to pane Kafko totiž nakousl v blogu ( tom posledním) a já si uvědomil, že vlastně spousta lidí chce nějaké auto a pak si nakonec vybere něco předvídatelnýho. A nemyslím, tím že je to o penězích. Je to o okolnostech, o tom, že se své vlastní volby srdce bojí a nakonec jezdí v něčem očekávaným, osvědčeným.

Proto, píšu : pane kupte si Mini. ! Nebo Clubmana, když jezdí ve čtyřech a vozí věci. Navíc, když nás čte od začátku. Kdyby ho auta nebavila, bude číst autofórum, ne ? Nebo si kupovat Svět motorů :-D

Navíc dneska se dá nakupovat nové auto úplně jinak než jindy. Já teda jsem ten poslední co by radil, protože kupuju neustále starý ojetý auta za hotové ( archaický přístup) a pak si je dokonce z části snažím opravovat sám...

Ale on má těch možností víc. Cenový strop 350 za cash, může totiž znamenat si pořídit na operák I 2x tak drahý auto a pokud bude vyjednávat a najde dobrou nabídku, může mít na 2 roky krásný auto, pak se rozhodne zas co dál. Já to tak nedělám, ale rozumím těm co si tak auta pořizují.

Franz Kafka
09. března 2017, 20:17
0

Já to soukromě taky tak nedělám jen jednou jsem si udělal radost ročním předraženým OL na 7er v pořádné výbavě a pravdou je, že jsem rozhodně nelitoval. Jinak uznávám ten tebou jmenovaný přístup který ale dnes moc neletí. S tím náznakem v blogu u mě máš pravdu aby nakonec Petr nelitoval, že jezdí ve Fábii která sice dělá to co očekává, ale faktor X a sex appeal "0". Já bych tam zrušil tu podmínku "nové" a potom by měl otevřené dveře minimálně k více "značkám" a větším autům i když korejským, ale co za 350 jaguara z 16 nekoupíš...

Franz Kafka
09. března 2017, 20:21
0

Jo a ještě bych zrušil 6x manuál. Stejně záleží na tom k jakému motoru a jaká převodovka to je respektive od koho. Takže obecně napsat že je to "lepší" stejně nejde. Do rodinného auto by byl podle mě (navíc do nového) úplně nejlepší automat. Tady někdo psal jako argument pro manuál 6x kratší převody a lepší jízdu po městě tak automat je do města top než kvrdlat páčkou což je v autech s gumovým řazením typu Duster stejně nuda. Fabia má převodovku asi lepší a přesnější ale stejně...

krab
09. března 2017, 20:49
0

Přesně, to jsem zapoměl zmínit. Ani dobrý manuál neudělá s nudnýho auta zábavný.... To je takovej zvláštní fenomén u nás. A nejen u nás .. v evropě obecně. Koupím si Mondeo kombi, protože prostě potřebuju pro rodinu takové auto. Ale protože jsem ještě chlapák, koupím si manuál :) .. v horším případě ještě model s přitvrzeným podvozkem.
Já už dávno zjistil, že pro drtivnou většinu produkce moderních aut jsou zkrátka daleko vhodnější automaty či dvojspojkové převodovky. Na druhou stranu se za ně taky připlácí... Jinde ve světě jsou často standartně a volba manuálu jen někde.

Matěj Podhorský
09. března 2017, 20:54
0

Jak pravdivé :) přesně se to ukázalo při mé čerstvé zkušenosti s Peugeotem 2008 s manuálem. Řídil jsem testovačku s HDM a bylo to skvělé. Teď jsem měl půjčený manuál z půjčovny, a to bylo teda něco. Ne, že by byl vyloženě špatný, ale říkám si "proč?" To auto nevybízí k ničemu jinému, než ke klidné jízdě, navíc to má neobyvkle dlouhé kvalty, takže jsem často přemýšlel, co tam vlastně dát, aby se to nedusilo. Nic, prostě 2008 s automatem jedině:)

Tomáš Vavrečka
10. března 2017, 09:56
0

Tak zrovna u Mondea bych to chapal. Teda toho predchoziho. Mondeo porad muze fungovat jako otcova tajna skrinka na radost. Na pomery velikosti a tridy to zataci vyborne a navic, manual bude vzdy lepsi, nez ten powershift ci jak se ta nepodarena dvojspojka zove. :)

A jinak jsem asi vazne divny. Po par mesicich s novym Supem s DSG, ktery bude hlavnim rodinnym kocarem po dalsi tri roky, mohu smele konstatovat, ze i do te dailyny bych porad preferoval manual. Halt muj podil jizd v ucpanych centrech mest je minimalni a ja se bez spojky a kvedlacky nejak nudim. :) Kazdopadne, kdyz uz automat, tak HDM. Tu dvojspojku mam nekdy chut vytrhnout z utrop a zapalit :D

Matěj Podhorský
10. března 2017, 10:41
0

Dvojspojky podle mě mají dny sečteny, protože co se funkce v běžných autech týká, tak není krom hmotnosti snad důvod tam prostě nedat HDM, navíc s dnešními turbomotory, které nabízí dostatek točivého momentu

krab
10. března 2017, 11:11
0

Teď jsem si tak uvědomil, že já jsem fakt případ. Rádoby radil pro ostatní ať jezdí v automatech, ač sám nyní velmi intenzivně uvažuju o změně naprosto bezproblémového a jednoduchého autíčka s dvěma pedály za tvrdé, nepraktické auto s třemi pedály. :)
Takže Vavrise chápu, zcela upřímně lituji jeho životní úděl jezdit v Supu, ale zas má přeci ještě tu kompresorovou Miatku.

Moje rada s těma automatama, ale platila pro normální lidi a Matěje. Prostě takový ty lidi co ty auta zas až tolik neprožívají :)

Matěj Podhorský
10. března 2017, 11:41
0

Matěj prožívá automobilovou krizi a rád trpí holt, no. A tak někdy raději vyhledává spíš přemisťovadlo, než pravé auto. Letošní sezóna bude kritická :D

krab
10. března 2017, 11:57
0

Vždyť je to vtip. A taky je tvůj život hodně spjatý s letadly.
Horší je to se mnou. Poprvé si jakoby "rádoby novinář" vyjednám zápůjčku auta na pár dní za účelem článku / blogu a skončil jsem tak, že včera jsem ho doma pěkně omyl, usušil, a neštítil se použít i novou leštěnku a navoskoval. Zkontroloval všechny kapaliny , prošel do detailu a ještě večer se skleničkou vína na chvíli testoval v kterém ze svých aut se mi sedí nejlíp. Seděl bych tam dýl v tý garáži, než mě paní Krabová rázně přivolala domů. Že se prej furt motám jen kolem těch aut... Ale Mini přijala s nějakou neuvěřitelně velkou vlídností...
Teď ho musím opláchnout znova, protože jsem ho ráno zamazal, ufff ....

Já mam takovej nějakej dojem, že automobilový novináři ( což tedy se tímto titulem honosit nemohu) nedělají!

Snad jen Harry Metcalf má humornou historku s testování Evo car of the year a volal do Renaultu odněkud ze Skotska, že kupuje ten testovaný Renault Clio Sport RS Trophy....

Že já vůl nechtěl k otestování ten Prius nebo Lexus CT200 jak radil nedávno pan Goldies...

Každopádně blog / článek o Mini Cooper S (JCW) bude příští týden zajímavej. A sám se těšim jestli na konci bude příběh o tom jak jsem ho vlastně už nevrátil ... nebo se ta moje momentální jednodenní láska do neděle někam rozplyne ...

Franz Kafka
10. března 2017, 12:23
0

Sup je jako rodinná kára dobré auto a to v obou generacích. Prostor na Škodovku relativní pohodlí. Já jsem mnohdy rád za automat i na české dálnici. Přece jen tady se plynule jezdit moc nedá a neustále řadit mě prostě nebaví. Kde na mě automat působí divně tak to je třeba auto jako 911, nebo Audi TT. O čem byla tady řeč dle popisu vyloženě typicky rodinné auto, město, makro, děti, výlet tady se automat jakýkoliv vyloženě nabízí. Těch 350 je na dobré auto co splňuje podmínky toho člověka prostě málo a ve finále to stejně vyhraje ta Fabka.

Matěji tak si kup něco s odkazem k letadlům Spyker nebo Saab třeba se v tom najdeš a bude po krizi:) Navíc teda 500 co si měl nepovažuji za nudné auto ba dokonce všední.

Krab bude opravdu jezdit mini koprem? Jako tím pravým strojem co si na nic nehraje a nepůsobí jako motokára pro 4% pány s hromadou gelu nejen na vlasy? Nebo naopak tím false bmw pro ně? Nic proti samozřejmě ale tyhle nové generace starých veteránů jsou pěkná nuda. Přestože může být nový MC super pro někoho já ho měl jeden den Praha...>Jižní Čechy a zpět a už nikdy víc. Okresky docela dobré, ale dálnice noční můra zejména potom hrbolatá d1.

Mě by se víc líbilo něco o tom eRkovem Golfu. Přece jen sic mainstream auto lidi to kupují a kvalitní recenze na VW vždycky zahřeje u srdéčka nejen čtenáře,)


Matěj Podhorský
10. března 2017, 13:39
0

https://www.autickar.cz/clanek/volkswagen-golf-r-variant-derr-hotrrrod/ Golf R jsme testovali zde. Ten se líbil i mně:)

Spyker je brutální, technicistní, nádherný, ale taky strašně drahý. A Saab by se mi líbil, třeba poslední 9-5 je podle mého naprosto nádherná, ačkoli váží asi 6 tun a je to vlastně insignia, tak ten interiér jsem si zamiloval na první posaz. Mimochodem, to, že se zajímám o letadla, ještě neznamená, že bych chtěl auto v leteckém stylu. Ono popravdě nikdo nechce auto, které by fungovalo jako letadlo, a naopak letectví si dnes bere automobilový průmysl jako velký vzor, ať už se jedná o výrobní technologie, nebo třeba ovládání kokpitu atd.

MG
MGRR
09. března 2017, 21:04
0

Co Suzuki SX4 nebo jak se to jmenuje.

reagovat
Franz Kafka
09. března 2017, 21:30
0

Když jsem četl ty požadavky tazatele bylo tohle jedno z prvních autíček co mě napadlo v poměru cena/výkon. Průchodnost terénem je skvělá na danou kategorii ale nevím ceny ani jestli to umí alespoň 75 kW a 6 stupňovou převodovku.

MG
MGRR
09. března 2017, 21:51
0

Suzuki je skvělé, ale s nepatrným IN faktorem. Museli by mít hodně selského rozumu, aby pochopili... v to ale téměř nevěřím.

Stejně limit 350t... spadnul z višně.
Asi jako hledám za 50.000kč kombi naftu co žere 4L/100 se 100.000km, po servisu, s xenony a šíbrem, ve stavu nového.

Franz Kafka
09. března 2017, 22:03
0

Tak jedničková Octavia v kombíku:D

MG
MGRR
10. března 2017, 08:40
0

:) Kdyby dostal nabídku první A4 TDi Avant, to by ještě ohrnovali nos a koupili koktu :) Někdy mi to připadá, ta víra skoda, jako za pána s knírkem.

VK
VK
11. března 2017, 12:17
0

Jezdil jsem chvilku SX-4 - interiér snad schválně udělaný, aby byl laciný málo funkční, zejména páka na nastovování sklonu opěradla místo kolečka přímo křičí "bylo to lacino, tak to máte za to" (kolečko není nákladnější, ale holt by bylo pohodlnější a a to se u laciných aut nesmí); vůz se jaksi divně na silnici vrtí, benzínový motor točivý, zejména při každém dotyku plynu bez zařazeného stupně až k červenému poli, se zařazeným ovšem potíž se supěním předjet v devadesátce náklaďák se štěrkem atd. atp. Ale fun factor to určitě má, tím nesmyslem mezi sedadly se kvedlá a to je přece pro zábavu za volantem to hlavní ( pánaboha proč? proč?! proč?!!!).

Pe
Peťas
10. března 2017, 22:03
0

Ty pozadavky jsou dost na miru delany skodovce nebo dusteru, pokud by se polevilo s pozadavku noveho vozu nebo navysila cena tak bych si vyzkousel s-cross, qashqai, fiat 500x, a hlavne yeti. Pokud to nemusi byt suv a musi byt nove podival bych se na nabidku skladovych vozu focuse combi a leonu st. Rekl bych ze zvyseny podvozek u vozidel suv se moc precenuje.

reagovat
Ji
Jiri
12. března 2017, 02:36
0

Panove mam palcivejsi problem co vybrat. Cenovka zustava, ale nevadi datum narozeni od 2010, kategorie male SUV, rocne cca 6tis, ridic zena duchodce ... Nejake tipy? :-)
Jinak pro test clanek k dispozici clio sport 197 ... Hodilo by se nalestit ...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Town & Country  2012
Chrysler Town & Country

2012 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Thunderbird Landau 1970
Ford Thunderbird Landau

1970 rok výroby
360 koní výkon
70 000 ccm objem

Saab 9-3 2.0 LPT OG 113kW 1999
Saab 9-3 2.0 LPT OG 113kW

1999 rok výroby
155 koní výkon
1 998 ccm objem