načítám data...

Nejzábavnější auta do města za přijatelnou cenu

Osm válců, spousta koní pod kapotou a hutný zvuk. Po takové kombinaci touží spousta automobilových nadšenců. Může však také někdo ve skrytu bažit po malé, ale rychlé nákupní tašce?

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Nejzábavnější auta do města za přijatelnou cenu

Je tomu zhruba půl roku, kdy jsem seděl u inzerce a hledal zajímavé mini vozy. Ani nevím proč, obvykle mě zajímají auta větší a s velkými motory. Nicméně ten večer jsem měl opravdu velké nutkání vlastnit staré Mini, či Autobianchi. Nutkání bylo tak silné, že jsem jej musel zvěčnit do tohoto článku. Ráno jsem se však probudil a svět byl opět v pořádku. Zase mě zajímala ta “správná auta”. Až dodnes. Znovu totiž sedím počítače a vyhledávám nákupní tašky. S jednou malou změnou. Tentokrát totiž vím, proč tak činím. Pokud se stejně jako já pohybujete v posledních týdnech po Praze, jistě mi dáte za pravdu. Z hlavních tahů se s příchodem podzimu stalo jedno velké parkoviště. Do toho se rapidně zhoršila možnost parkování (nesliboval náhodou někdo na radnici, že zavedení modrých zón vyřeší problémy s parkováním? Hmm, tak určitě…). Listopadové počasí je také nevyzpytatelné, takže mé oblíbené okresky jsou pokryté mokrými listy, což v kombinaci s ranními mrazíky opravdu není ideální teritorium pro velké a těžké auto, které je v podobných situacích jak slon v porcelánu. Podzimní deprese doběhla i mě a výsledkem toho je, že chci opravdu malé auto. Takové, které se proplete městskou divočinou s obratností laboratorní myšky. Takové, které zaparkuju, aniž bych musel kroužit dvacet minut po okolí. Takové, které budu moct ždímat na okresce jak mokrý hadr a nebudu se s ním muset při tom prát a bát se o život. A na rozdíl od toho minulého snílka, tenhle bude reálnější, auta použitelnější pro každodenní ježdění. Zadaní je tedy jasné, co nejmenší, co nejmladší, co nejlevnější a co nejsilnější. Dneska budeme vybírat ostré nákupní tašky. Jdeme na to… 

Brabus Forfour 

Má první volba je trochu šílená. Nejdříve jsem koukal po Smartu Roadster s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, ale jeho robotizovaná převodovka je tak strašlivá, že okamžitě zabije jakoukoli radost za volantem. Nicméně Smart přece nemohu opominout, je to symbol městského vozu. Pak jsem si ale uvědomil, že v roce 2005 vzniklo trochu bláznivé, ale o to lákavější autíčko s logem Smartu. Ano, mám na mysli trochu zapomenutý Smart ForFour, který vydržel ve výrobě pouhé dva roky. O jeho nejsilnější variantu se postaral dvorní úpravce Mercedesu, firma Brabus. O co se jedná? Pod kapotu tohohle 3,75 m velkého autíčka se nastěhovala přeplňovaná jednapětka od Mitsubishi. Výsledek? 177 koní a 230Nm na 965 kilogramů váhy. Stovka pod 7 sekund. Manuální převodovka jako bonus. Tohle je správná kravina. Samozřejmě všechno má své pro a proti. V případě Smartu se nedoporučuje bourat, neb prakticky neexistují karosářské náhradní díly. Mechanickou údržbu usnadňuje fakt, že spoustu dílů sdílí s Mitsubishi Colt. Pokud máte tedy je trochu dobrodružného ducha, pak vřele doporučuji. Ceny se pohybují od nějakých 80 tisíc až do 120 a to je docela fér nabídka za takového přemotorovaného prcka, ne? 

Suzuki Ignis Sport 

Když se bavíme o rychlých nákupních taškách, nemůžeme opomenout Suzuki. Model Swift je přímo synonymem pro malý hot (či warm?) hatch. Jenže Swift je příliš předvídatelný a my tady na Autíčkáři se většinou snažíme najít řešení, jenž není tak nápadné na první dobrou. A proto jsme do tohoto přehledu zařadili ještě o kousek menšího bratříčka Swiftu, model Ignis Sport. Tohle autíčko vydrželo ve výrobě pouhé dva roky, podobně jako výše zmíněný Smart. Exkluzivita je tedy zajištěna. Sport se dělal jen ve třídvéřové variantě a mohli jste jej pořídit pouze v pěti barvách. Stříbrná, modrá, červená, černá a žlutá. Dalšími charakteristickými znaky byly výborné sedačky Recaro a bílé budíky. To nejdůležitější se však nacházelo pod kapotou. Atmosférická jednapětka o výkonu 110 koní sice nevypadá kdovíjak silně, nezapomínejme však na to, že Ignis váží 940 kg. Z nuly na sto to zvládne pod 9 sekund. Čísla jsou ovšem podružná. Chuť do života, jakou oplývá tenhle malý čtyřválec je přímo návyková. Hbitost, jakou se dokáže protahovat městským provozem či zakroucenými okreskami jakbysmet. Tahle malá nákupní taška dokáže překvapit mnoho papírově silnějších soupeřů. Ceny se pohybují okolo 80 tisíc a při nákupu dejte největší pozor na počínající korozi.  

Renault Twingo RS 

Letos na jaře jsem měl možnost posadit se za volant Renaultu Twingo RS a okamžitě jsem mu propadl. Malý Renault působí na všechny řidičovy smysly. To, jak dokáže tančit na brzdách, jak s vámi komunikuje skrze volant, jak vrtí zadečkem, když správně pracujete s plynem, to je prostě kouzelné. A přestože kolega Jeník byl vcelku nadšený z nového Twinga GT, já musím říct, že živelností a jízdnímu nadšení staršího sourozence se aktuální novinka ani neblíží. A to i přesto, že má poháněnou “tu správnou” nápravu. Twingo RS je skvělý příklad toho, že dobře naladěná předokolka může být lepší než zadokolka. Atmosférická jednašestka prošla zlatýma rukama lidí z RenaultSportu. Po jejich péči dává celý 133 koní. A to na nejmenší Renault bohatě stačí. Největší radost vám však bude dělat ten skvěle naladěný podvozek. Není přehnaně tvrdý, jak u podobných aut často bývá, ale dá se s ním žít i na rozbitých pražských silnicích. A nechá si líbit neuvěřitelné věci. Mezi negativa patří snad jen kvalita interiéru, která je nevalná a vnitřek je opravdu laciný. Ale co bychom také chtěli od levného auta, že? Pokud jste, podobně jako já, zatoužili po malém Renaultu, budete si muset připravit něco mezi 100 a 120 tisíci. Dejte si pozor především na stav podvozku a převodovky, která dostává při rychlé jízdě dost za uši. Jinak se není příliš čeho bát, a navíc vám budou hrát do karet i cenově dostupné náhradní díly. 

Fiat Panda 100HP 

Nakonec jsem si nechal svého největšího favorita. Fiat hraje mezi výrobci malých aut prim. V současné době snad už ani nic jiného, než malé vozy nedělá. Pětistovka si vydobyla status legendy už dávno a Panda jakbysmet. A pravě druhý jmenovaný dnes uvíznul na mém radaru. Panda je prostě boží. Vypadá jak krabička od sirek na kolech, což není výtka, nýbrž pochvala. Díky tomu tvaru se do ní totiž vejdou i dospělé osoby. Druhá generace Pandy měla v nabídce opravdu hodně variant. Na benzín, naftu i plyn. Předokolka či čtyřkolka. Užitková verze i lifestylová. Prostě vybral si každý. Pro nás, zapálené autíčkáře, je ovšem nejzajímavější ta nejsilnější s označením 100HP. Ano, hádáte správně, výkon je rovných 100 koní z atmosférické 1.4 FIRE. Že je to málo? Ale kdeže, 970 kilogramů a nakrátko poskládaná šestistupňová převodovka jsou zárukou naprosto dostatečné dynamiky jak ve městě, tak i na okreskách. Některým se může zdát podvozek trochu prkennější, než by bylo zdrávo, ale přežít se to dá. A naopak bohatě se vám odmění na zakroucených silnicích, kde jej budete milovat. Tohle auto má ten správný styl. Jestli vám malý Fiátek imponuje tak jako mně, pak vězte, že ceny se pohybují zhruba od 90 do 120 tisíc. Se spolehlivostí nebývají žádné větší problémy a pokud se náhodou něco odporoučí, pak ceny náhradních dílů příjemně potěší. 

Jaká by byla vaše volba? Máte rádi obratné a rychlé nákupní tašky? Máte jiné tipy, než my? Podělte se svůj názor v diskuzi. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Me
Megamaster
19. listopadu 2018, 19:42
2

Nikdy mě tyhle nákupní tašky moc nebraly, to až do chvíle, kdy jsem si pro srandu pořídil Cinquecento sporting....
Cinquecento mě stále neskutečně baví a začal jsem se dívat i po trochu novějších a silnějších krabičkách. Zatím u mě vede taky Panda 100hp. Stále pokukuji i po Twingu RS, které je možná o něco lepší než panda, ale nemá pro mě takové kouzlo. Zajímavá varianta je taky C2 VTS. Prý je hodně nepohodlné a svou tvrdostí až protivné v běžném provozu, ale osobní zkušenost zatím nemám... Z těch mých třech favoritů je C2 ale nejlevnější a v inzerci se jich dá najít celkem dost, což v případě třeba pandy moc neplatí.
Jinak po dovolené v Itálii mám pocit, že by jsme si všichni vystačili pouze s Pandou v různých variacích. Jak se píše v článku, dá se sehnat na všechna paliva a na všechny účely. Sportovní 100hp, teréní 4x4, stylová cross... Vejde se všude a hlavně v zimě v úzkých uličkách v horách bývají Pandy 4x4 jediné, co se dostanou na nejvyšší místo ve vesnici. :)

reagovat
M
19. listopadu 2018, 19:44
0

Swift Sport, 500 Abarth, Felicia ;)

reagovat
M
19. listopadu 2018, 20:15
1

Aha, čítam lepšie, tak ani jedno nespĺňa kritériá, sorry ???? Ale asi akékoľvek malé auto.. je vhodné do mesta ;)

Za
Zazaa
19. listopadu 2018, 20:48
1

toho Smarta asi nutne potrebuju ... idelane v nejake podobne dvoubarevne variante :)
kolik muze bejt asi tak vevnitr mista ?

reagovat
Zdeny
19. listopadu 2018, 21:21
3

No BRABUS je jen stříbrnej nebo černej. Místa dost po všech směrech, vzadu díky posuvné lavici snad víc jak v Octavii. A jede to fakt moc dobře

;t=750s . Byl jsem s ním i v Chrovatsku a taky to zvládl za 6l na sto. Jen je to fakt tvrdý jak blázen a v dálniční rychlosti už je hrozně napruženej a hrozně by chtěl jet až do 230 kde mu dojdou otáčky :)

Snowman000
20. listopadu 2018, 07:42
0

Ja na parkovanie nezazil lepsie auto ako Lupo, takze ja bych bral Lupo GTI. Len cenovo su uz vyssie.
Pripadne este A200 Turbo ;)

reagovat
BubaaCZek
20. listopadu 2018, 09:19
1

Prichazi dalsi zima a ja mam opet dilemma co dal s Calibrou. Dalsi zima ji jeste vic nakousne. Tipnu si, ze prezije jeste tak 3 zimy nez zrezne durch. Taky po roce a pul po znovuuvedeni do provozu se zacina rozpadat. Zamek kufru odesel, vymenil jsem vlozku spinacky, tachometr prestal pocitat kilometry a ted prestal fungovat prerusovac blinkru...

Co ted? Moznosti jsou a) opravovat a dojezdit, dokud se nerozpadne, b) opravit, vrazit do garaze, hodit v PL na zlute veteranske znacky a sem tam pojezdit v lete, c) prodat dokud to jde a koupit Pandu 100HP

reagovat
Pe
Pepin
20. listopadu 2018, 09:47
0

Mno, četl jsem kdysi na Ignis Sport nějakou britskou recenzi a zase taková pecka to podle nich nebyla. Lépe řečeno, základ nebyl úplně špatný, ale řada věcí nebyla dotažených, jak by mohla. Přestože původem Renaultista, takové ty věci jako R5 GTE 1.8 16V a podobně, po Pandě jsem koukal. Prkennost je výstižné slovo. Co však málokdo zmiňuje a přitom je to důležitá věc, že to auto nemá jen laciný interiér, ale také vysloveně ohyzdný středový panel, který navíc stále šikanuje pravé koleno. To se mi v Twingu RS nestalo.

reagovat
jk
jakub kuba
20. listopadu 2018, 10:58
0

mam pandu 1.2 a panel jsem musel oblozit karimatkou hehe

PepaSFI
20. listopadu 2018, 19:29
0

já si na to zvyknul a když jedu v něčem jiným, tak mi to opřený koleno chybí.

Pólin
21. listopadu 2018, 09:28
0

Já to měl cca 2 roky a byl jsem s tím moc spokojený- je to takový oldchoolový hothatch s docela dobrou dynamikou s parádně "řezavým" motorem. Co mě vadilo byl vyšší posaz za volantem a zadek, který byl na špatné silnici dosti uskákaný...ale na pěkné silnici to byla moc fajn motokára:) Jinak taky dobré sedačky recaro, jak je zde psáno potvrzuji + pěkný volant a taky nesmím zapomenout "cool" karbonový dekor :D

beastar
20. listopadu 2018, 13:36
0

Na běžný ježdění z toho výběru Brabuse nebo Twingo RS. Ta Panda asi dobrý jen teda na kostkách a hrbolech... No ok je to sportovní verze. A kdysi se mi to dost líbilo. Jako auta na zábavu pro radost to může asi fungovat. Nebo kdo lítá věčně sám.

Jak je tady nahoře psáno. Chorvatsko bych s tim úplně jezdit nemusel. I když to určitě jde.

reagovat
Snowman000
20. listopadu 2018, 15:02
0

Asi trosku mimo budget :/

reagovat
Za
Zazaa
20. listopadu 2018, 16:36
0

Mimo budget uz par let .... navic to neni zrovna obratne mestske auticko :-)

ON
ON-H
24. listopadu 2018, 19:18
0

Jako dlouholety majitel Twinga RS.... NE - tohle auto fakt neni do mesta vhodny ani trochu :) Kostitras jako prase, hooodne malej rejd, popojizdeni v kolonach je kvuli pomerne kratke jednicce fakt neprijemny a aby to jako celke pocitove fungovalo, musi se na nej tlacit, coz ve meste moc nejde.

reagovat
Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 15:24
-3

Mohu se zeptat, k čemu Vám je ten výkon u zmiňovaných aut? Pokud vím, tak rychlostní limit ve městě je 50 km/h když budu chtít trochu pohodlí, tak jej musím zatížit klimou. Dobrá suma sumárum stačí motor do 50 KW. Aha, zrychlení... hmm, vy jste asi přišli na veřejné silnice závodit - no já nevidím nic špatné na zrychlení z nuly na sto za 61 sekund. :-D nezávodím, co bych z toho měl kromě pokut a rizika, že někoho nabourám nebo srazím ???
Takže znovu se ptám, k čemu VE MĚSTĚ ten výkon?

reagovat
Pe
Pepin
01. prosince 2018, 00:29
1

Protože milujeme ten okamžik, kdy se nás na to lidé ptají.

Jimi
01. prosince 2018, 08:16
1

Rychlostní limit ve městě může být i 80km/h a pokud je to upravené značkou, tak klidně i víc... Nejde o závodění, ale o pohodlí. Prdítka jsou většinou uskákané...

dn
dnpa
předevčírem v 22:46
0

Ignis Sport... Když přišel na trh, okukovali jsme ho s bratrancem u prodejce v Německu a říkali si, že by to bylo pěkný první auto hned po řidičáku.
Občas na něj dodnes myslím a říkám si, jak se mi tenkrát líbil. Ani nevím proč. Byl prostě trochu jinej. Není to klasickej hatchback té doby. Působil spíš trochu jako crossover.
Myslel jsem, že už dnes nejde sehnat. Asi bych ho rád zkusil... :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8  1971
Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8

1971 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw 1976
Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw

1976 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem

Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance 2014
Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance

2014 rok výroby
110 koní výkon
1 968 ccm objem