načítám data...

Kerosin

JménoJan Watzl
BydlištěPraha 6
Registracepřed 2.8 rok.
Poslední aktivitapřed 18.1 měs.
Komentářů u článků50
Pozitivních komentářů u článků0
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Ke
Kerosin
23. března 2020, 11:33
0
Elektrický následovník UP!u a Cityga odhalen. Dočká se ale výroby?

No zatím je otázka, zda se vůbec nějakého koncernového EV dočkáme, ale spoň na té platformě MEB natož na jiné. :-) To mě fakt VW pobavilo – ještě nerozpohybovali ani první model (je to jak klapka při natáčení filmu – SNAD UŽ BRZY potřetí), ale rendery, skycy a plány chrlí o sto šest.
Mimochodem myslel jsem že MEB znamená (Modularen Elektrifizierungsbaukasten) tedy MODULÁRNÍ elektrická “sada / platforma”. Tak když musí pro malá auta vyvíjet něco jiného, tak tam ta modularita trochu hapruje. :-)

A ještě drobnost. Ta cenová politika taky není žádný trhák. 20K Eur když jiní plánují mít na trhu obdobná městská vozítka za nižší cen. První vlaštovkou budiž Dacia. A upřímně doby, kdy VW bylo o citelně lepší zpracování než Dacia (Renault) už jsou též minulostí. Možná to ještě doznívá ve vyšší střední třídě, případně v prémiových autech, ale zrovna v téhle kategorii, je to všechno stejná kvalita, respektive nekvalita.


-
Komentář upraven 23. 3. 2020, 11:41:07

Ke
Kerosin
20. února 2020, 20:17
0
Elektrické Dacie se dočkáme už příští rok

Přesně, vůbec nechápu co myslel autor tím, že dojezd 200km by běžného uživatele neuspokojil. Naopak, myslím to je pro leckoho i dvoudenní dávka. S tou cenou by to bylo super, protože dát za auto milion, nebo téměř milion, no to může málo kdo, ale něco těsně pod půl milionem by se za auto jezdící na elektřinu už vyplatilo.

Ke
Kerosin
02. prosince 2018, 23:17
0
Jak se žije s elektromobilem?

MartinCoupe: předpokládám, že se to má vztahovat na mne.
1) Neprudimj - diskutuju. Nikoho neurážím, nikomu nenadávám ani nic podobného. Kdybych chtěl prudit, tak jsem ti na tvůj příspěvek odepsal něco jako "Ty toho nechápeš víc..." ale neodepíšu, protože by to byla jen ubohá osobní invektiva, a to rozhodně nemám v úmyslu. Jistě něčemu dobře rozumíš, a já o tom nevím vůbec nic v tvé profesi bych byl zřejmě diletant. Máš svůj názor, já svůj a v diskusi má být prostor tomu druhému svůj názor říct, a nikdo tím nikoho neprudí. Tvůj a můj názor na věc se liší, ale to neznamená, že je jeden z nich špatný.
2) Nijak se nevměšuju do celého serveru. Jsou tu články, které mne vůbec nezajímají, nelákají, a nemám k nim co říct, protože o tématu prostě nic nevím. Ale pak jsou tu články týkající se elektromobility, a o tu se dlouhodobě a laicky zajímám. Mám na ní svůj názor, a rád o ní diskutuju. To, že se to tu sem tam zvrhlo i v diskusi ohledně životního stylu a celkového přístupu k životu (alespoň z hlediska dopravy a ekologie), je možná nešťastné a nežádoucí, ale taky to patří k věci, jde to ruku v ruce.

Ke
Kerosin
01. prosince 2018, 15:13
0
Jak se žije s elektromobilem?

Rock: no možná někde na okresce mezi dvěma městy, kde jinak nikdo nejede, ale co se hlavních tahů "dálnic" týče, pochybuju, že by jsi za dodržení dopravních předpisů vlak předjel. A upřímně, autem většinou trvá přes hodinu cesta jen ze Zličína na Ćerňák. Take když jedeš třeba z Berouna do Čáslavi, tak než projedu autem Prahu, jsem vlakem u Kolína. Takže ano, auto je rychlejší než vlak, ale jen v úseku bez dopravy a častých zácp. A na které dálnici dnes nebývají denodenně zácpy?

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 23:12
0
Jak se žije s elektromobilem?

Pochtli - jo otázka životnosti baterií, je zatím velkou neznámou. Teorie (prodejci) tvrdí 2000 dobíjecích ciků s max degradací 10%. Kdyby to byla pravda, dobrý, ale je to velké KDYBY. Moc často se mi za život nestalo, že by papírově propagované hodnoty od výrobce platili i v praxi.
No ceny za dobíjení - tohle dobíjíš doma. Pokud máš solární elektrárnu, tak teoreticky zdarma, ale to má minimum populace, tak tento jev pomineme. Takže pojďme k veřejné síti. Já mám ČEZ - levný tarif 1,54 Kč za KWh a drahý tarif 4,5 kč / KWh smluvně podepsaný na 2 roky, a minulá smlouva byla taky taková. Takže mě nic nikam nelítá. Má to tuším 10KW baterií tudíž v průměru bych dobíjel za cca 20 Kč celou baterii do plna. Tzn 20,- Kč na 100Km = 0,2 Kč/1km - i kdyby to reálně byl dvojnásobe, tak necelýho padíka na kilometr... dobrý ne?
A konenčně pohodlí. No málo kdy jedu 100km v kuse. Já osobně to mám za celý den do práce, z práce nakoupit, z nákupu vyzvednout holku ze školy, a domu v součtu 47 km. Když nenakupuju (doveze rohlík nebo košík), tak 41 km.
Ale hlavně, možná by jsi byl mile (VELMI) mile překvapen jak je ZDéčko pohodlné. Vyhřívané pohodlné sedačky v kůži, multifunkční volant, a všechny ty nepotřebný serepetičky pro tvé pohodlí. Kdo nezkusil neuvěří... doporučuji zkusit, než budeš soudit.

-
Komentář upraven 23. 3. 2020, 11:41:36

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 22:58
0
E-Salon 2018: Budoucnost mnoha tváří

Jsem sice velikej fanoušek EV, v některých diskusích tady mě dokonce nazývají fanatikem, ale na téhle výstavě mě toho moc nezaujalo. Je mi jasný, že nějaký zákazníky (odbyt) to mít bude, ale upřímně, většina toho byla cenově nedostupná většině populace, a to snad není účel.
A jako rozum do hrsti - kdo by taky dal šestimístnou sumu, za plechovou krabici se kterou se nikam ve městě nevejde, a když už se mu jí někam podaří zaparkovat, tak celou dobu co u ní nebude, bude trnout, kdo mu ji tam kde vomete, nebo urve to zázračné zrcátko nezrcátko.
Jak si Tesly (a hlavně Muska) vážím za to, že kopli ten spokojeně dřímající automobilový moloch do zadku, tak Tesla X je prostě nesmyslné, nepoužitelné auto.

Co mě tam ale nadchlo byla ona malá (cenově dostupná) městská (opakuji městská) čínská autíčka. I tento segment se čile rozvíjí, a dává EV ve městech velikou naději. A tím nemyslím jen tu oplastovanou žlutou čtyřkolku - ale kdo tam byl všimli jste si značky ZD? Taková ta mala nenápadná autíčka co stála vedle NISSANu?
Velmi mile překvapila - pohodlná, vybavená, žádný chrastítko, ale naprosto průměrné miniautíčko (a sice na hraně, ale s povolením parkovat kolmo k chodníku i v podélně řadě aut), slušný výkon, po městě dostačující dojezd, a hlavně - k té proklínané infrastruktuře dobíjecích stanic... dobíjí se ze klasické zásuvky 230V co máme všichni doma - takže odpadá vyhledávání dobíjecích stanic, a případné čekání u nich. Dobíjet můžete prostě kdekoliv.

-
Komentář upraven 23. 3. 2020, 11:41:28

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 22:18
0
Jak se žije s elektromobilem?

VK: jenže jak chceš rozvádět vodík mezi běžnou populaci? Vodíkové palivové články je hezká myšlenka (dokonce moc hezká myšlenka), ale se současnou technologií a infrastrukturou je to téměř nerealizovatelné. Tedy pro osobní auta.
Už jsem to tu psal, možná i tady, ale určitě v jiné diskuzi.
Vodík je geniální myšlenka pro průmysl. Osobně bych jeho využití viděl třeba v letectví nebo loďarství. O loďařství toho tolik nevím, ale v letectví je hmotnost naprosto zásadní veličina. Tudíž hmotnost baterií vs. jejich výkon je z leteckého provozu téměř vylučují. Tedy alespoň ty současné. Efektivní letadlo na baterii je se současnou technologií nedosažitelné - protože téměř veškerý výkon potřebuješ na to, aby jsi uvezl tu baterii. Ano existují efektivní malá elektrická letadla - ale sportovní dvoumístná. Já mluvím o dopravním letadle, na desítky lidí. No a co se týče technologie, tak už dnes je plnění letadla vysoce sofistikovaný proces, který může provádět jen proškolený personál bez účasti laické veřejnosti. S vysokotlakými cisternami to na letišti taky umí, takže zrovna v tomto odvětví by ten přechod byl nejméně bolestivý a pracný.

Podobně si to dovedu představit třeba u zaoceánských trajektů. Takový trajekt na palivový článek, by hravě kompenzoval stovky, ne-li tisíce elektroaut.

A pak se to podle mne začíná lámat. Ještě by se dalo úspěšně koketovat s myšlenkou vlaku na palivový článek. Tedy tam kde není elektrifikace. Takový nákladní vlak na vodík místo těch dvou dieselových lokomotiv, no to by stálo za zvážení. Zejména na dálkové tratě východně od slovenských hranic. Tam je elektrifikováno minimum tratí.

A dále tu máme kamiony. No tam už pochybuji. Stavět individuální čerpací stanice (i když v mnohem méně husté síti než benzínky) kde by kamioňáci načerpali vodík, mi to za hranu efektivity.

Proto bateriová EV budou vodíková EV ještě dlouho porážet, protože využívají stávající existující rozvodné sítě na dobíjení. Vodík prostě nemá rozvodnou síť. Dobíjecí stanice lze stavět téměř kdekoliv, a kde to příkon dovolí tak i ty rychlo dobíjecí, a některá mini EV můžeš dobíjet z obyčejné zásuvky 230V (nebo třífázové 400V), které máme všichni doma už teď.
Kdyby jsi to chtěl alternovat vodíkem, tak bys musel tahat nějaké tlakové trubky ke každému obchoďáku, nebo parkovišti.
A přebudovat benzínky? No co ti přijde jednodušší - měnit celé nádrže, čerpací systém a stojany (jako to má LPG nebo CNG), a pracovat s médime (palivem) se kterým nikdo nemá zkušenosti, a nebo vedle každého parkovacího místa postavit rychlodobíječku s elektřinou, jejiž princip jakž takž zná v populaci každý?

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 21:58
0
Jak se žije s elektromobilem?

Beastar: aby sis měl do čeho rejpnout, mám v Jurtě ledničku i pračku, ale nemám televizi.

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 21:55
0
Jak se žije s elektromobilem?

No teoreticky NE, kdyby tu jednu KVALITNÍ věc prodával 10X dráž než ten lacinej bazmek. Proč si mám co dva roky kupovat novou pračku, varnou konvici, mobila, ledničku atd... jenom to úmorný stěhování pračky nebo lednice každý dva až tři roky - nejdřív tu starou dotáhnout do sběrného dvora, a pak tu novo nastěhovat. Proč nemůžu dát za ledničku místo 15 tisíc - třeba 150 (aby si ten výrobce přišel na sví), ale mít jí 30 let. Všichni vyděláme stejně, ale budeme 9X míň pracovat, tzn... mít 9X víc toho jediného, co si koupit nelze - času.

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 21:42
0
Jak se žije s elektromobilem?

Martinw - každý fanatismus a extrém je špatně - ale když už to nějak dopadnout musí, tak snad raději jako v Demolition MANovi, než třeba jako v MAD MAXovi, nebo POSTMANovi.

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 21:38
0
Jak se žije s elektromobilem?

Beastar: nevím co si představuješ pod pojmeme "mladý", nevím co si představuješ pod pojmem "nezkušený" respektive zkušený, tak to nemohu rozporovat, ale rozhodně mě prosím neprohlašuj za NEOMARXISTU. Marxistickou myšlenku nebo ideologii jsem tady a nikde jinde nikdy nevyřknul. Neznáš mě, tak si prosím ty osobní soudy nech.

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 21:28
0
Jak se žije s elektromobilem?

Tomáš "Vavris" Vavrečka - skvěle jsi to vystihl. Kdyby se na světě zastavil ten konzum, a lidi přistoupili na dobrovolnou skromnost, tak by ani žádný elektromobily nemuseli vznikat. Jenže je pracnější lidi přimět nejezdit, než se jim nabídnout alternativu.

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 21:10
0
Jak se žije s elektromobilem?

MartinCoupe - teď už většinou jenom na kole a občas si někde na carsheringu půjčím přesně ten konkrétní tip auta co v tu chvíli potřebuji. Před lety, když jsem opouštěl své poslední auto (byla to Audi A4) tak ať jsem jel téměř kamkoliv, vždy jsem strávil nejvíc času z celé cesty v kolonách. Dodnes si pamatuju, jak celé hodiny civím na brzdová světla aura přede mnou, bez všeho toho konfortu co mám dnes - v jídelním voze se v klidu najím z talíře teplého jídla, dojdu si na záchod, koukám na film nebo poslouchám muziku a můžu si po cestě dát i pivo. Jo a ty starosti přezout na zimní a pak na letní, a zaplatit povinné ručení a na co sakra platím dálniční známku když naše dálniční síť má pár set kilometrů a na půlce z nich se smí 80, a na druhé půlce jsou věčně zácpy a kde mi to kdo odře, tak ty už jsem taky pustil z hlavy. Dnes už je auto naštěstí jen smutná vzpomínka.

Ke
Kerosin
30. listopadu 2018, 20:53
0
Jak se žije s elektromobilem?

to Rock - Nejen Nissan, ale super jsou třeba ty City scooter od německé pošty.
Omlouvám se, že teď už totálně odběhnu od elektromobility (tématu článku), ale ono je to o té spotřebě. Uvedu ti příklad s instalatérem, který se mě osobně přímo stal, a zkusím to vztáhnout na tu dopravu. JEDE ke mě instalatér, protože mi kape kohoutek (jedna cesta tento rok). Doveze mi kohoutek, který vyrobil nějaký číňan co nejlevněji s co nejlevnějším těsněním, který k nám připlul v kontejneru přes půl planety. A má jen tyto kohoutky protože jsou nejlevnější a to přece všichni chtěj. Tak ho tam namontuje, a odjede. Za 5 měsíců kohoutek kape. Tak mu volám, že chyba lávky, přijede, a myslíš, že vymění těsnění nééé to už tam nepasuje, přijeli kohoutky s trochu jiným rozměrem, tak vymění celý jiný kohoutek za jiný stejně šmejdský kohoutek, a rovnou mi oznámí, že to ale zase do půl roku poteče a odjede. PS: tam ten starý si ani neodváží, rovnou ho vyhodí - a to mu chybělo jen nové těsnění, jinak mu nic nebylo. A evidentně byl oboru znalý. Uběhlo 6 měsíců a kohoutek kape... už mu nezavolám. Objednal jsem si v jedné firmě kohoutek za desetinásobnou cenu, ale rovnou jsem se ujistil, že jejich výrobky mají garanci NEKAPÁNÍ s pravděpodobností 99% do deseti let, a posleních 30 let dělají stejný rozměr, aby mohli kdyžtak jen měnit těsnění. Takže přijedou jednou za 10 let (bude mě to stát balík), ale udělají to, vydělají si stejně jako ten první, kdyby ke mně jel (co jsem tak odhadoval) 17X a já budu mít klid a nekapající kohoutek.
PS: když jsem jako malý jezdil k babičce, vzpomínám si jak jsme si myli ruce u takového mosazného kohoutku, který tam montoval pradědeček když přišel domu z první světové války a začali opravovat barák. Když jsem před pár lety po babičce vyklízel nemovitost, ten kohoutek tam byl. Mám ho dodnes skovaný na památku... a víš co? Nekape.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 21:47
0
Jak se žije s elektromobilem?

Pochtli - totálního EV fandu nechme stranou. Ale k tomu bláznovství které vztahuješ k ceně. Já ti nevím, nemám to spočítané, strašně moc bude záležet na nájezdu. Někomu s nájezdem 5000 km ročně se to asi nevyplatí (ale jaké auto se vyplatí člověku s takovým nájezdem ?), ale pokud by jsi denně udělal 100km (násobilkou by to bylo 36 000), ale denně člověk nejede že, tak řekněme přes 30 tisíc ročně, taky si myslím, že se to v klidu zaplatí. Průměrně se uvádí provozní cena 0,5 kč / km (průměrně protože se to výrazně mění, se zatížením, průměrnou rychlostí = nastavený mód (třeba ECO, Customer, Sport), terénem a i vnější teplota hraje roli). Nicméně korunu to nepřekročí. Kdežto spalovák pod 5,- Kč / km je výjimka existuje-li vůbec. Takže rozdíl min 4 kč na km, to dělá při 30ti tisících 120 tisíc ročně - za 3 roky se to zaplatí a dál už to jen šetří.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 21:16
0
Jak se žije s elektromobilem?

Beny - pokud je to několikrát za rok, tak jeď vlakem. Je to rychlejší, pohodlnější, cestou můžeš koukat do notesu a číst si autickar.cz a můžeš si dát jídlo a i to pivo,. :-) A na dovolenou lítej, výhody to má jako tím vlakem, akorát bohužel odpadá ten notebook, ale zase je to rychlejší.
PS: a když už to jó nepůjde, tak na těch pár příležitostí za rok, si to auto puč. Buď z půjčovny, nebo nějaké sdílené.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 21:09
0
Jak se žije s elektromobilem?

Rock
1) Nemyslím si, že bych házel PERLY a rozhodně ne sviním. Říkám oponentní názor, poslouchám protinázor, a přemýšlím co je na něm pravdy, a co dogma.
2) Možná mohu někoho považovat za nezodpovědného, ale rozhodně nemám právo a ani úmysl soudit něčí intelekt.
3) Můžou (můžete) mě posílat i dál než do kelu... to je jen projev toho, že už není k dispozici argumentace. Beastar mi dokonce nabízel pěstní souboj. :-D (zcela jistě by vyhrál, já nikdy neboxoval a fyzický konflikt odmítám z principu).
4) A k ježdění na elektrokole - no, před 20ti lety jsem z auta nevylez. Za ty roky jsem měl cca 10 aut vlastních a pár služebních (benzíny i diesely). A svědomitě můžu říct, že nynější stav, kdy jezdím na elektrokole v kombinaci s MHD jsem nejspokojenější. Nikoho nenutím, jen svou veskrze pozitivní zkušenost všem nabízím. A když jí všichni odmítnou, no a - já pro své svědomí vím, že jsem udělal co jsem moh abych pomohl sobě, jim - našim dětem a světu.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 20:55
-1
Jak se žije s elektromobilem?

Tomáš "Vavris"Vavrčka - jak tady dnes již bylo řečeno, ale líbilo se mi to tak se budu opičit - ÁMEN PRAVÍM.
Jen bych tam v souvislosti s tématem doplnil něco o neopodstatněném používání aut (zejména těch se spalovacím motorem).

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 20:45
-1
Jak se žije s elektromobilem?

Beny - předpokládám, že ta věta má být citace z mého příspěvku - je škoda, že jsi takhle vytrhl z kontextu, a má chyba, že jsem ji tak nepřesně napsal. Vztahovalo se to na spalovací motory.

A tak jak jsi popsal svůj pracovní den, jsi ideální kandidát na malé elektro auto. Vzdálenost 25 km (což je shodou okolností statisticky nejčastější vzdálenost do zaměstnání) a večer zpět plus sem tam nějaký zajížďka na nákup, nebo někde někoho vyzvednout, a celou noc stojí = dobíjí.

PS: k té veřejné dopravě, už jsem to tady někde psal - taky mě drtí, jaké sumy si dopravci účtují - veřejná doprava by pro residenty měla být zdarma.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 20:17
0
Jak se žije s elektromobilem?

Monte - o globálním ochlazování (krom přirozeného ciklu střídání doby ledové), tedy o globálním ochlazování vlivem činnosti člověka, jsem nikdy neslyšel, a Milankovičovi cikly mi neříká vůbec nic. Slibuji, že si najdu a pročtu.

Mimochodem, nemám potřebu přesvědčovat VŠECHNY aby si koupili EV. Naopak, sám jsem zde v některých diskuzích uvedl, že jsou procenta (i když podle mne malá) těch, u kterých to nejde. Například řemesník malíř - těžko pojede se štaflema MHD a s těma (mnou milovanými) městskými skákadly si to taky nedovedu představit. Prostě třeba malíři je jasná dodávka, a tam stále ekvivalent v EV není. Uznávám. Ale na druhou stranu je obrovské množství lidí, kteří se vozí sami sebe a pár metrů krychlových vzduchu spalovákem několik desítek kilometrů denně, a pokud možno ještě kombíkovým nebo SUV - tuto skupinu neuznávám, a kritizuji.

Dále za myšlenku nakládání tranzitních kamionů na vlaky na hranicích a jejich převoz po železnici napříč republikou ti TLESKÁM. Sám jsem tuto myšlenku před lety rozpracoval do ministudie. To by byla tak brilantní krok v dopravě, že kam se na to hrabou současná opatření.

EV v -3Oti vyzkoušené nemám, kde bych také vzal -30. Ale obávám se, že to bych nefungoval ani já. :-)

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 16:09
0
Jak se žije s elektromobilem?

Beastar pokud jsou tvým argumentem pěsti, tak se nemáme o čem bavit. Jako pardon, ale myslel jsem, že z doby kdy se konflikty řešili silou a nasilim jsme už vyspěli.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 16:06
0
Jak se žije s elektromobilem?

Knightrider a už jsi slyšel o tom že hobbydomy nabízejí dovoz? Nebo že když je to jednou za uherskej rok, tak si můžu auto půjčit a nemusím ho kvůli těm několika příležitostem v roce hned i vlastnit?

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 15:59
0
Jak se žije s elektromobilem?

Csaba Tvé a Rockovi příspěvky mne pevně utvrzují v tom, že jsem přesně tam, kde jsem chtěl být. To vzájemné poplácávání se po zádech na hybrid.cz a ignorování zbytku světa už mne nebaví. Chci se dozvědět co motivuje jiné lidi k jinému smýšlení o EV. Zajímá mne jiný názor, proto jsem šel do jámy lvové.
A mimochodem, už jsem tady několik myšlenek, které EV komunita příliš nevnímá četl.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 13:44
-1
Jak se žije s elektromobilem?

Pánové - kdyby každý číňan a ind vyžadoval takovýto svůj osobní prostor - tak by nám nestačila planeta velikosti Jupiteru. Trochu skromnosti by neškodilo. Koupit si auto pro pocit soukromí, musí připadat přehnané i Vám, to mi neříkejte.
Já uznávám tu potřebu u lidí, kteří musí něco rozměrného nebo těžkého převážet - zejména třeba řemesníci - takovej malíř se štaflema busem fakt nemůže, a s oním pidipřibližovadlem to taky neklapne.

A k té bezpečnosti.
Ono to ani tak není o tom, v čem se nabouráte, ale hlavně o rychlosti a jak se nabouráte. Vše nad 60km / h ohrožuje vnitrní orgány, a vše nad 100,- km / h na ně má devastující účinek. Takže je pouze otázkou, po jakou dobu a jak velké na vaše vnitřní orgány působí přetížení, než se vykompenzuje kinetická energie nárazu.
Když ti jí při odbočování vlevo řachne rozdováděná motorka ve dvouset kilometrové rychlosti přímo do dveří řidiče, tak můžeš sedět ve Volvu XC 90 nebo třeba BMW X5, ale dobře z toho nevyjdeš.
Když to v kilu pošleš čelně proti zdi (a to tam není protirychlost, takže totéž co v padesátce čelní náraz do jiného auta též jedoucího pouze 50 km/h) - tak můžeš klidně sedět třeba ve VW Amaroku, a bude velká VELKÁ klika, když to přežiješ.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 13:19
0
Jak se žije s elektromobilem?

Krab - připomněl jsi mi prohlášení jednoho z čelních představitelů nejmenované německé automobilky, který před lety pronesl. "Jestli je planeta země Titanic, tak chci jet v první třídě." Tak s takovou filosofií, to máme spočítaný.

Nemohu s tebou souhlasit, ale už se příliš vzdalujeme od tématu elektromobility a do této diskuse to nepatří.
Jen řeknu, že politiky, politiku a politikaření taky nemám rád - a represivní nařízení už vůbec ne. Změna musí být dobrovolné rozhodnutí každého jednotlivce. A v tom to je - každého jednoho jednotlivce.

PS: ironie mi nevadí, nejsi sprostý ani hulvát, a toho si vážím. A jen pro pobavení, část svých surovin na vaření si pěstuji :-) a pro zbytek chodím do "Bez obalu". Jen minimum produktů bez alternativy kupuju v klasickém obchodě. A oblečení - nemusí to být zrovna vlna, ale musí to být hodně kvalitní (což bývá drahé), ale trvám na tom, že mi musí kus oblečení vydržet roky. Tričko za pade, co nemá ani cenu prát bych si fakt nekoupil.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 11:57
0
Jak se žije s elektromobilem?

Rock - to by mě zajímalo, kolik za 30 minut ujedeš kilometrů a v kolika lidech. Opusťte už myšlenku potřeby dojezdu stovek kilometrů... já tu přece neprosazuju ty předražené nevyužitelné hračky tipu Tesla X nebo Audi I.D.
Uznávám, že existují jednotky procent uživatelů, kde prostě alternativa k individuální dopravě neexistuje - a proboha, proč to musí být pětimístný spalovák? Leckdy i kombík nebo SUV.

EV 2018:
1) Cena od 220 000,-
2) Dobíjení z klasické zásuvky 230V (odpadá hledání dobíjecích stanic a čekání u nich - v noci dobiješ doma, a přes den v práci).
3) Provozní náklady jsou zlomek oproti spalováku - opravy pohyblivých částí, provozní kapaliny atd... to tu všichni známe.
4) Mnohonásobně menší problém s hledáním parkovacího místa. Obě auta mohou kolmo k chodníku, a s motorkou je to paráda i v zácpách.
Prostě lehký městský / příměstský dvoumístný - proč jen pořád vozit ty metry krychlové vzduchu. Až pojedeš (no respektive budeš stát) zase jednou v zácpách, jen pro zájem se podívej v kolika autech kolem tebe bude sedět JEN řidič. A teď si každého druhého řidiče přesaď do druhého auta jako spolujezdce, a to auto si o polovinu zkrať. Přidej akceleraci na zelenou bez řazení (také máš jistě tu zkušenost jak čelní auto ve frontě na semaforu řídí šofér co na zelenou začne hledat šaltr páku) a pak si představ jak by onen úsek vypadal.
Rozhodně podepisuji filosofii, že vůz má sloužit uživateli ne opačně... a teď se nad tím zamysli... skutečně je to u tebe tak? Nejsi náhodou otrokem svého auta?
-
Komentář upraven 23. 3. 2020, 11:42:14

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 10:40
-3
Jak se žije s elektromobilem?

Bitner: doufám, že se pleteš. Při myšlence na své děti, upřímně doufám, že se pleteš, a kdybych byl věřící, tak se za to budu modlit. Já v lidstvo věřím, a dávám tomu naději. Protože mám živý důkaz - sebe.
V 17ti jsem dostal prví auto - a měl jsem jich za život snad 10 svých a několik služebních - diesely i benzíny, a vidíš kam jsem dospěl. Jezdím s batohem na elektrokole v kombinaci s veřejnou dopravou a jsem za celou tu řidičskou kariéru nejštastnější. Jak jsem tu už několikrát popsal - ve vlaku se dospím, najím, dobiju, přečtu si Autíčkáře.cz (nebo vyřídím emaily atd...), pak si provětrám hlavu na krátké několikakilometrové trase kde když chci pro sebe něco udělat (a to je málokdy) šlapu, a jinak za sebe nechávám dřít svůj jednokilovatový MagicPie elektromotorek. Třeba tato geneze potká i někoho dalšího, a potřebuje jen popostrčit.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 10:27
0
Jak se žije s elektromobilem?

Martinw - jestli někoho oponentní diskuze prudí, nebo vytáčí - je to jeho emoční problém. Heslem druhé francouzské revoluce bylo " Nesouhlasím s Vaším názorem, ale do konce života budu bojovat za to, aby jste jej mohl říkat." - věcná oponentní diskuze různých názorů, je podle mne jediný demokratický nástroj jak tvořit svět. Myslím, že sám nevěříš na řešení pomocí vztekání se.

Letectví a Lodní průmysl je co se ekologie týče tragický segment. Ale zrovna včera se tu (jen nevím, zda to byla diskuze u tohoto článku, ale myslím, že ano) vedla zajímavá debata o alternaci baterie vs. vodík. Jak moc si myslím, že se palivový článek nevhodný do osobních automobilů, o to víc si myslím, že by to bylo ideální řešení pro letadla a zaoceánské lodě.
V loďarštví se zas až tak nevyznám, ale v letectví je hmotnost naprosto klíčovým parametrem. Takže bateriový pohon potencionálních elektroletadel je "podle mne" nesprávná cesta. Ale letadlo na palivový článek... no to je jiná písnička.

Vidíš, já stále doufal, že lidé změní své smýšlení dobrovolně a na základě faktů - proto jsem tady, a proto přesvědčuji. Kdybych třeba jen jednoho přiměl zvolit EV místo spalováku bude to úspěch, a když víc - jen líp. A kdyby nikoho, tak sám pro sebe, pro své svědomí si můžu říct "Alespoň jsem to zkusil.".
Nutit je k něčemu represivní cestou = silou nedělalo nikdy v dějinách dobrotu.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 10:13
0
Jak se žije s elektromobilem?

rock - promiň budu psát Rock - je mi hloupé tě oslovovat malým písmenem.
Rock - já trénovanej moc nejsem, a na tom kole jezdím celoročně každý si zvykne - když překonáš první měsíc, začne to být místy dokonce zábava - pěkně si provětráš hlavu, ale to ty jako trénovaný jistě víš. Na deštivé chvíle mám takovou celotělovou kombinézu (jako na lyžování), ale kdyby jsi mě zabil, nevzpomenu si na název toho materiálu - jen to neprofukuje, nepromoká a je to reflexní. Uznávám, že ve 20ti centimetrech sněhu se jet nedá, nebo horko těžko. Až bude 20 cm sněhu, tak se z Prahy stane jedno velké parkoviště, a zbytek republiky bude na stupni dopravy 3 až 4. Známe se, že. :-)
A když tedy dojde na tyto extrémní dny, tak se i v současném automobilovém světě prostě stane, že musíš schůzku zrušit. Neříkej, že se ti to nestalo. Prostě nedorazíš. I to se čas od času stane. Nikdy jsem neřek, aby na kole jezdila záchranka - ale jak říkala moje máma, když nejde o život, tak jde o ho*no. Tak ten bussines holt počká.

Převážení nákladu je jiná kapitola. Bavíme se tu o osobní (individuální přepravě). Spedice potřebuje zcela jiné druhy řešení. Já osobně ale netahám nic co v pohodě neunesu. Raději to odesílám nějakou kurýrní službou. Připouštím, né vždy to jde. Ale jak říkám poštovní a spediční služby jsou jiná kapitola - to bych sem netahal.

No a ten výlet? Dobře vlakem, pokud je to účelově na konkrétní místo ráno tam, odpoledne domu, tak to vlakem jde. Ale já měl na mysli víkendový výlet bez konkrétního určení destinace. Třeba v pátek večer vyrazíme na Šumavu, někde ubytujeme najdeme si kam se druhý den půjdeme podívat, a v neděli se třeba ještě někde stavíme cestou domů. Nemluvě o tom, že si myslím, že si veřejní dopravci v ČR účtují nehorázné jízdné - dejme tomu, že mám tři děti, tak když pojedeme k manželčiným rodičům utopím v tom jen za vlak tam a zpět přes 2000,- Kč. Jsem například zastánce toho, že MHD ve městech by měla být ZDARMA, alespoň pro residenty.

Pro tebe je obchoďák bez auta utopie, pro mne naděje do budoucna. :-)

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 09:53
0
Jak se žije s elektromobilem?

VK - už jsem ti na toto téma psal dnes v jiné reakci (tam jak jsi psal o tvé a manželčině práci a stěhování), tak se nebudu opakovat.
Nicméně dodám glosu z jednoho (téměř celosvětového průzkumu - bylo to tuším na Hybrid.cz), že češi drží prvenství ve vožení vzduchu.
Máme největší poměr kombíků a dodávek na počet vozidel, ale nejmenší počet spolujízdy.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 09:49
0
Jak se žije s elektromobilem?

VK
Nevím odkud kam dojíždíš, a určitě se dá najít dvě místa vzdálená průměrně 75km, kde by můj model nefungoval. Ale takových míst jsou jednotky procent, oproti místům kde použít jde. Takže ano, existují situace kdy je auto (pardon individuální dopravní prostředek - ono to nemusí být auto, že - s řidičákem SK B.) nenahraditelné.

Takže:
1) Přistoupím na tvou variantu ani ty, ani žena si nemůžete najít práci jinde. Jste vysoce kvalifikovaní, a Vaše pozice je unikátní, podobné jsou v ČR tak dvě až tři místa. Navíc Vás práce baví právě pro tuto firmu (super kolektiv a jiné bonusy). BERU.
2) Mezí tvým bydlištěm a tvým pracovištěm nejezdí veřejná doprava a to ani v dosahu 10ti km které by jsi hravě překonal na elektrokole. Že by jsi se jako ve vlaku dospal, najedl, a na notesu / tabletu by přečetl si nové příspěvky na Autíčkáři.cz - navíc by sis mohl dát pivo. Dobře nejde to, nic nejezdí.
3) Nelze klasický spalovák nahradit jiným individuálním dopravním prostředkem kupříkladu nebo výše zmíněná motorka, které lze dobíjet kdekoliv z klasické zásuvky 230V (čímž odpadá hledání nabíječek a čekání u nic - prostě v noci nabiješ doma, a přes den v práci). Musíš jet pětimístným autem, co kdyby náhodu byly cestou dva nebo tři stopaři, že? :-)

Dobrá pokud jsou výše zmíněné tři podmínky splněny, spadáš do oněch jednotek procent, kde to bez auta koncepce dvacátého století jde jen těžko.
-
Komentář upraven 23. 3. 2020, 11:42:58

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 09:29
0
Jak se žije s elektromobilem?

Sedrik -
1) Jo Čína, USA a Rusko (myslím co se individuální automobilové dopravy týče) - zejména to USA. Kdyby byl v Rusku a Číně stejný počet aut na obyvatele jako je poměr v USA, je konec, a tím myslím definitivní konec, ale i tak jsou tyto země daleko větší problém než Evropa, a mnoho dalších odvětví jako trajekty, uhelné elektrárny a předně fabriky třetího světa.
No snad se i v těchto místech najdou stejní šťouralové jako já, a třeba se jim podaří přesvědčit jen jednoho amíka, číňana nebo rusa, že EV se vyplatí. Každý jeden se počítá.

2) O cigaretách je škoda mluvit - to je zlo bez jediného pozitivního prvku.

3) Politika a peníze - před pár lety (no ono už je to vlastně víc dekád - i když se mění jen ten nepřítel), my bylo vtloukáno do hlavy, že svět zajde na to, že nás napadne zlý imperialista. Musím říct, že tehdy jsem se bál, že svět (jak ho známe) skončí atomovou válkou. Teď si spíš myslím, že se pomalu zahubíme politikařením (politickou korektností) v kombinaci s hamižností.

A špatně jsi mne pochopil, já vidím budoucnost automobilového průmyslu také růžově. Místo 10ti spalováků za cenu okolo 400 tisíc (tj. 4 miliony), vyrobíte 5 kvalitní EV za 800 tisíc (též 4 miliony). Polovina práce se stejným obratem - potažmo větším ziskem. Takže budoucnost je výroba poloviny aut se stejným obratem a větším ziskem. Co bys na tom neviděl růžového?
A to kdyby jste vyráběli třeba rovnou EV autobus, tak je ta práce čtvrtinová a obrate možná ještě větší.

Jenom holt bude jezdit méně lidí samo v pětimístných autech ráno do práce, a večer z práce nakoupit a vyzvednout děti ze školy / kroužků. Holt asi budou muset do hromadných dopravních prostředků (které by měli být zadarmo), nebo budou muset to auto sdílet, a brát spolucestujícího (mohou se třeba střídat se sousedem - liché týdny jede Honza sudé Pepa, a v půlce cesty naberou Máňu), a nebo když už to jó nepůjde, tak alespoň dvoumístné hopsadlo a že jich trh začíná (i levně) nabízet celkem dost.

-
Komentář upraven 23. 3. 2020, 11:43:14

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 09:08
-1
Jak se žije s elektromobilem?

Rock:
1) skládací elektrokolo se dá vzít do každého veřejného spoje. Pokud je o rozmerech 50 X 60 X 80 cm ( přičemž jeden rozměr smí přesahovat) tak je to zavazadlo.
2) Míst odkud by jsi v Praze jel na elektrokole na Hlavák půl hodiny je fakt málo. Každopádně ta půl hodina je jistota, na rozdíl od auta kde většinou necháš 20 minut někde v kolonách, né-li víc.
3) Koukal jsem na ty tvé destinace. Z Obrataně už bych jel těch 8 kiláků do Černovic na kole a po jednání opět zpět do Obrataně. Pak bych nejel přímo do Zruče, ale do Trhového Štěpánova a pak 10 kiláků do Zruče opět na kole. Celkem ušetříš tak cca 2 hodiny.
4) Ty časy autem jsou porítané bez kolon, že?
Výše uvedené je v případě jednorázové cesty.
5) Když přistoupím na myšlenku, že je to každonní kolečko, tak bych asi šel do elektromotorky. Třeba Zeto 11KW z Alzy stojí půlku ne-li třetinu toho co auto, v kolonách stojí o polovinu míň, člověk zijící v bytovce ji nemusí nechávat přes noc u toho obchodního centra jak bylo popisováno, protože se nabíjí z 230V (čímž odpadá i ta anabáze s hledáním nabíječky - poslouží každej mekáč, pumpa, obchoďák), a ještě je to věteí zábava než v autě. PS Zero 11KW se dá řídit s řidičákem sk. B
A závěrem vyjde to levněji, než ta vlaková anabáze.

Netvrdím, že auta nemají smysl. Vše co jsem uvedl, se hodí pro jednoho dospělého člověka - obchoďáka. Když mám jet s rodinou na celodenní výlet, bude to autem (může být sdílené / půjčené) záleží na tom jak často jezdíš ve více než dvou lidech, ale ať si každej sáhne do svědomí, jestli opravdu musel jet čtytmístným autem. Leckdy kombi nebo SUV.

Ke
Kerosin
29. listopadu 2018, 08:09
-1
Jak se žije s elektromobilem?

Csaba máš pravdu, na forech o elektro... cokoliv jsem už dlouho. Přítomnost zde je něco jako křižácká výprava :-) Ono je snadné zůstávat v kolektivu těch co mají stejný názor a říkat tam mezi svými jak ti druzí jsou zabednění a jak to dělají nesprávně, a dokud o nic nejde je to vlastně jedno (taky nejdu do Slávistický hospody křičet Sparta je nejlepší) to je bezvýznamný, protože jestli tu bude za deset let víc Sparťanů nebo Slávistů nemá na můj život žádný vliv, ale myslím si, že to zda tu bude víc spalováků nebo EV na něj ten vliv má. Vlastně jsem přišel lobovat za svou budoucnost a budoucnost svých dětí.
Jak se u nás říká "každý zavržený spalovák se počíti." Takže i kdyby kvůli mé snaze jen jeden člověk zmenil názor, a vyměnil spalovák za ekologičtější dopravní prostředek, nebo se auta vzdal úplně bude to úspěch, a když jicb bude víc jen líp. A i kdyby žádný, já si můžu říct "Alespoň jsem to zkusil." ala Přelet nad kukaččím hnízdem.

PS a narozdíl od té Vaší komunity jak píšeš tu nikomu nenadávám, neurážím jeho intelekt, a sprosťárny neužívám už z principu. Tím prosím nemyslím tebe, ty ses naprosto korektně zeptal, ale jiné příspěvky i v jiných diskusích na tomto serveru.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 21:57
0
Jak se žije s elektromobilem?

beastar: jedna tvá hláška mě naprosto srazila do kolen. Ty jako hodnotící parametr kvality auta bereš, jaký vydává zvuk? Tobě fakt záleží na tom jak ten motor zní? Tím nemyslím zvuk nějaké porouchané mechanické části, ale jaký vydává zvuk při bezchybném chodu, nebo sis dělal srandu?

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 21:52
0
Jak se žije s elektromobilem?

Krab - k té poslední větě - a můžeš mi říct kdo jinej ho zachrání než my?

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 21:33
0
Jak se žije s elektromobilem?

A můžu se zeptat, k čemu potřebuješ na té denní X set kilometrové bázi auto? Co tak velkého nebo těžko kam denně vozíš osobákem?

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 21:31
-4
Jak se žije s elektromobilem?

Souhlas - nejlepší je žádný auto. :-)
Nemusíš se o něj starat, nemusíš ho tankovat, nemusíš ho pojišťovat, nemusíš ho opravovat, nemusíš se o něj bát.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 21:27
-5
Jak se žije s elektromobilem?

Sedrik - a kdo říká, že se musí nahradit současný počet aut? Souhlasím, že za 20 let nebude ani náhodou na silnicích jezdi tolik elektroaut jako je dnes spalováků - ale spíše z toho důvodu, že jich prostě nebude jezdit celkově tolik, jako dnes. Osobně doufám, individuální přeprava potažmo auto jako takové začne ustupovat do pozadí, a stane se daleko méně používaným dopravním prostředkem než dnes.
Současný stav, kdy je aktuálně registrováno jedno auto na 1.6 obyvatele považuji za naprosto tragický údaj, a když škodovka prohlásí, že se jí podařilo meziročně zvýšit prodej aut o X procent, tak to považuji za nejsmutnější zprávu, kterou mohla media přinést. Za meziroční nárůst prodeje aut bych představenstva automobilek trestal adekvátním nárůstem eko daně.
Auto je přežitek dvacátého století, které ale v dnešní době zcela ztrácí smysl.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 21:12
0
Jak se žije s elektromobilem?

Ale abych nebyl jenom sarkastickej.
Vodík by si své uplatnění také našel - a to hlavně ve dvou oblastech. Podle mě by se hodil do letectví a námořní dopravy. Plnění letadel je už dnes věda, stejně to musí dělat vysoce proškolený personál bez účasti veřejnosti - tam je přechod na vodík byl daleko menší problém než u individuální automobilové dopravy. V letectví je hmotnost naprosto zásadním parametrem, takže tam je baterie neefektivním řešením - ale palivový článek to by mohla být trefa do černého. Škoda že to nikdo zatím neřekl Boeigu nebo Airbusu.
Co se týče lodí, nevím - v loďařství se nevyznám, ale představuji si to podobně jako letectví, zejména u zaoceánských lodí, jen s menším důrazem na hmotnost. Každopádně kontejnerový trajekt na palivový článek místo nafty... hmmm
Poslední kde si myslím, že by se vodík rozhodně ujal je neelektrifikovaná železniční trať, tam kde dosud jezdí diesel lokomotivy ( a tím nemyslím jen u nás v ČR), ale třeba zejména rozlehlé země východně od nás kde navigace funguje asi takto "jeďte tři dny rovně, a čtvrtý den někdy okolo poledne zahnete vpravo".
Kde váhám je kamionová doprava - kdyby to byly kamiony jako se užívají v Austrálii (8 návěsů - vlastně takový malý vlak na kolech) tam by to mohlo taky zafungovat, ale u kamionu křižujícího Evropské vzdálenosti to začíná být sporné.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 21:01
0
Jak se žije s elektromobilem?

VK a můžu jen takovou otázku k budování té infrastruktury na doplňování paliva? Myslíš, že v aktuálním světě bude snažší:
A) Využít stávající elektro síť pro stavbu nabíječek, a kde to příkon dovolí rychlonabíječek. A pak jsou tu ještě tací co jim bude stačit dobíjet každou noc v garáži z již existující plně rozvinuté sítě 230V - případně tací, kteří na to mají fotovoltaickou ostrovní elektrárnu.
- a nebo za
B) Vybudovat zcela novou síť rozvodu vodíku (případně rozvoz cisternou) což by znamenalo zcela nové technologie (nádrže, stojany, bezpečnostní opatření atd...) u čerpacích stanic? Jo a k té individuální možnosti čerpání, co kdyby jsme jako alternativu těm co dobíjí z 230V zásuvky natáhli domu takové malé hadičky a trubičky s vodíkem?

Co myslíš, co je realističtější?

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 20:43
0
Daewoo Matiz: Když s ránem přichází vysvobození

No mě nejvíc mrzí, že opustili ten koncept plug-in-hybridu či alternativně přímo elektroauta.
Monstra tipu Tesla X, nebo Audi I.D. jsou jen předraženým nesmyslem, ale kdyby se na trhu objevilo malé pětidvéřové elektro autíčko s parametry maximální rychlosti okolo 90 km/h, s garantovaným dojezdem někde okolo 50 km s možností dobít do plna pod 8 hodin ze zásuvky 230V - tak by to byl jistě poptávaný kousek.
Stačí se racionálně zamyslet na denní potřebou - upřímně kdo z Vás jede ráno z domu do práce, tam stojí, po práci sjede nakoupit, vyzvednout děti ze školy a z kroužku, a zase domů a najede při tom víc než 50 km? A většinu toho jedeme po městě, nebo okresce takže do míst kde by se mohlo víc než 90 se dostáváme sporadicky.
Prostě ideální přibližovadlo denní potřeby.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 15:24
-3
Nejzábavnější auta do města za přijatelnou cenu

Mohu se zeptat, k čemu Vám je ten výkon u zmiňovaných aut? Pokud vím, tak rychlostní limit ve městě je 50 km/h když budu chtít trochu pohodlí, tak jej musím zatížit klimou. Dobrá suma sumárum stačí motor do 50 KW. Aha, zrychlení... hmm, vy jste asi přišli na veřejné silnice závodit - no já nevidím nic špatné na zrychlení z nuly na sto za 61 sekund. :-D nezávodím, co bych z toho měl kromě pokut a rizika, že někoho nabourám nebo srazím ???
Takže znovu se ptám, k čemu VE MĚSTĚ ten výkon?

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 14:52
0
Jak se žije s elektromobilem?

Monte: budeš se divit, ale v mnoha věcech s tebou souhlasím, lze to shrnout tak, že nejekologičtějším řešením, je minimalizovat individuální automobilovou dopravu na stav konvergující k nule. :-) , ale pravděpodobnost tohoto řešení je výrazně nižší než ta, že přejdeme na elektromobily.
A za druhé: Ja jsem nikdy neřekl, že bych chtěl elektromobily dobíjet z nějaké uhelné elektrárny za městem to je zvrhlost. Ruku v ruce s elektromobilitou musí jít i OZE (obnovitelné zdroje energie). Já osobně to vidím (při současných technologických možnostech) na individuální solární elektrárny pokud možno s virtuální baterií - ostrovní elektrárna s reálnou baterií více než 10 KW taky není správná cesta.

No a závěrem, k té hromadné dopravě. Škoda, že nám pan redaktor Borský nenapsal proč na ty služební cesty jezdí vůbec autem. Copak tam tak velkého a těžko tak pravidelně vozí?
Já sice nejsem obchodní zástupce, ale sem tam jezdím na semináře, konference atd... a vždy je to kombinace vlak + elektrolo. Notebook mám v batohu na zádech. Ve vlaku se dospím, najím, vyřídím emaily (případně dobiji elektrokolo) - na kole se vyvětrám, objedu zácpy a neřeším parkování, a ty další "příjemné" věci patřící k vlastnictví a údržbě auta.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 11:46
-1
Jak se žije s elektromobilem?

Jimi, PepaSFI, Monte - pořád jsou to jenom peníze. Ano, přechod na elektromobilitu je z hlediska ekonomie šílený nápad. Nedávno jsem četl jaká finanční rána bude zrušení dieselů. A znovu opakuji, pořád jsou to jenom peníze. Teď nás ten přechod bude stát jen peníze, za pár let už nás může stát nejen peníze ale i zdraví a to je větší cena než jen peníze. Nerad bych se dožil toho, že sedíc v luxusním diesel autě nebudu mít co dýchat a v lepším případě zaplatím za litr pitné vody hodinový výdělek, v horším případě nebude ke koupení vůbec, a v tom krásném luxusním autě prostě umřu žízní.
To pak dáte všechny prachy světa za kapku, nebo nadechnutí - a nikoho už nebudou zajímat mikro a makro ekonomické ukazatele, ale to aby přežil za jakoukoliv cenu.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 11:29
0
Jia Yuan City Spirit (Re-Volt): Je tohle budoucnost?

Ono je to s tou ekologickou stopou složitější. Vše co píšeš, je pravda a lze také dodat, že těžba nerostů potřebných pro výrobu baterií je ekologická zátěž, výroba baterií je zátěž, bezemisnost je nesmysl - elektro auta dobíjená z distribuční sítě doma i veřejně jen přesouvají emise od výfuku daného auta do komínů tepelných elektráren, eko-likvidace baterie je zátěž. Souhlas. Jenže musíš dodat i druhou stránku mince.
Je těžba nerostů na baterie méně ekologická než těžba nafty?
Je výroba baterií méně ekologická než zpracování ropy na benzín a naftu? PS: zde se málo ví, že rafinace je celkem náročná na elektrickou energii, ale přiznávám, že přesná čísla nevím tak je nebudu uvádět.
Dále filtry na komínech uhelných elektráren jsou mnohonásobně efektivnější než nejlepší katalizátor nebo filtr pevných částit. Ale i tak tyto elektrárny stále plodí neskutečné množství exhalací to souhlasím - proto razím cestu dobíjení z OZE (obnovitelné zdroje energie) a v tom je právě kouzlo výše uvedeného autíčka. Na jeho dobití ti stačí solární panely na ploše cca 8m čtverečných (což je průměrná plocha střechy garáže. Že mi někdo namítne, že právě v době kdy na panely praží slunce jsem s autem pryč, a přijedu vybitej večer a přes noc kdy chci dobíjet mi panel nedá ani volt - a čeká jak mu budu vyprávět o další gigantické baterii co mám jako úložiště doma. Há ha, už jste slyšeli o virtuální baterii? https://www.virtualnibaterie.cz/?gclid=EAIaIQobChMIl_Oez-723gIViOJ3Ch3p-gXhEAAYASAAEgI3vfD_BwE též nabízí eOn a brzy i další.

No a závěrem k dalším zdrojům znečištění.
Ano to máš pravdu, je to prů*er - někde jsem četl (ale už je to déle a článek už nenajdu), že kdyby Čína, USA a Indie ukončili každý provoz 10ti % svých nejméně ekologických průmyslových provozoven rovnalo by se to 100% přechodu všech dopravních prostředků na celé planetě rázovitě na jiná než fosilní paliva. Takže odhadem těch našich pár tisíc elektromobilů v Evropě je za rok asi to samé jako jednodenní běh jedné čínské továrny. Celá elektrifikovaná Evropa sotva vyrovná obří trajekty převážející ropu, nebo kontejnery.
Jenže s tím nic nenadělám, můžu to říkat, můžu to křičet, můžu to bubnovat do světa, ale to je asi tak všechno co s tím můžu dělat... a nebo, že bych třeba volil jiný eurohujery?
A víš co? I tak si pořídím elektro auto hned ze dvou důvodů.
1) Je to pro mne lepší a levnější - provoz pod korunu na kilometr a téměř bezúdržbovost mě lákají.
2) Někde a někdo začít musí. Když budeme všichni jen čekat až někdo druhý, a mávat rukou nad tím, že já jako kapka v moři nic nezměním - tak se opravdu nic nezmění.
Jenže ono se i to moře nakonec skládá z těch kapek.

Omlouvám se za délku, ale problematiku prostě nelze popisovat krátce.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 09:59
0
E-Salon 2018: Budoucnost mnoha tváří

Hmm ale jenom doma, protože nikam jinam se totiž nevejde. :-D

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 09:49
0
Jia Yuan City Spirit (Re-Volt): Je tohle budoucnost?

Taky máš koukat ven, sledovat provoz a řídit - né koukat do displaye. Ta informace s tím solitérem je na přesdržku. Nevím jak bych reagoval, kdyby mi někdo omlouvat to, že do mne vrazit, nebo mne srazil protože mu zrovna přišla dobrá karta. Ale kladná a smířlivá reakce by to asi nebyla.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 09:45
0
Jia Yuan City Spirit (Re-Volt): Je tohle budoucnost?

Mě teda napadá jiný a myslím, že pádnější důvod. Když se rozhodneme TEĎ měnit spalovací motory za elektromotory tak nás to bude stát nepředstavitelný peníze. Je to strašná fakt mastná sranda. Ale bude nás to stát jenom peníze. Když se k tomu neodhodláme do cca 10ti let, tak nás to možná nebude stát tolik peněz, ale bude nás to stát zdraví a když to přeženu tak možná životy našich dětí.
Nevím jak vy, ale já dám radši peníze, než zdraví budoucnost našich dětí.

Ke
Kerosin
28. listopadu 2018, 09:37
0
Jia Yuan City Spirit (Re-Volt): Je tohle budoucnost?

Jakožto velký fanoušek elektromobility bych rád opravil jednu zásadní informaci z článku.
Pořizovací cena v ČR pro rok 2018 je necelých 220 000,- Kč
Další naprosto zásadní informací která mi zde chybí je, že k dobíjení tohoto auta není třeba žádné speciální nabíječky - dobíjí se z obyčejné zásuvky 230V kterou máme doma "všichni" (v uvozovkách, neznám nikoho kdo žije bez elektřiny, ale může být).
A mrzí mne, že v takovémto článku "testovacím" není uvedena jedna ze zásadních informací a to jsou provozní náklady na jeden kilometr - neboť ty se pohybují (a to pouze při dobíjení za své - tedy doma) někde okolo 0,5 kč (užitečném zatížení, modu provozu, terénu, a i na počasí - v mraze je to horší) - nicméně 0,75 kč/km to nepřekročí. Pokud dobíjíte z veřejné sítě - je to zadáro. Lehce si lze tedy spočítat počet kilometrů potřebných pro návrat investice oproti jakémukoliv jinému "MĚSTSKĚMU" dopravnímu prostředku pro dva lidi.
Levnější už je jen MHD nebo kolo (elektrokolo).

PS: Rychlost 65 km to vyvine spolehlivě a svižně. Dojezd není deklarovaných až 120 km, ale řádově v létě od 10% méně, a v zimě když mrzne až o 30% méně.
ALE Sáhněte si do svědomí jak často po Praze a okolí jezdíte víc než 60, ve více než 2 lidech a dále než 80 km?

Hawk
-
Komentář upraven 23. 3. 2020, 11:44:00

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Corvette Rarita, Manuál, Jen 73tis km!! 1972
Chevrolet Corvette Rarita, Manuál, Jen 73tis km!!

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR 1966
Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem