načítám data...

Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu

Ptáte se, jak je možné, že jsme naskočili do vláčku téhle nebetyčné koniny až v pátém ročníku? Na mou duši netuším. V Matrixu se zkrátka vyskytla chyba a nyní je konečně napravena.

zobrazit celou galeriiFoto:   Josef Vyškovský   Viola Procházková   Marek Brunner

Koncept tohoto závodu, expedice, roadtripu, nebo jak tomu mám vlastně říkat, mě lákal od samého začátku. Dokonce si vzpomínám, že jsem se před milionem let potkala na Kafi a kárách s několika pošahanými lidmi, co tu věc tehdy teprve plánovali. Nápad mi připadal boží, jenže pak se mi v hlavě asi probudila podřimující připosranost a zaujala místo u šéfovského stolu. Koupit si nějaký křáp za účelem zničení v bahně a šutrech, zaplatit za to nemalou sumu pěněz a vzít si týden volna v čase letních prázdnin… nic z toho právě nezapadá do konceptu příčetné očkované matky od rodiny. Navíc si na autě sotva vyměním kolo, takže pojedu zpátky na odtahovce už z hranic se Slovenskem. Připosraný šéf si prostě vždycky našel důvod, proč to zrovna teď nejde…

Nejlepší fotky z Gumbalkánu najdete tady. Autorem je – jak jinak – Pepa Vyškovský, ofiko fotograf akce.  

Foto: autickar.cz

Jenže jak jdou roky, začíná mi být čím dál víc jedno, jestli zapadám do nějakého konceptu. A když jsem po velmi příčetné a očkované dovolené v Bulharsku dostala záchvat touhy po dobrodružství, prostě jsem si tu registraci na stránkách Gumbalkánu vyklikala a koupila. Nebylo moc jasné, s čím pojedu ani s kým, ale na řešení takových detailů mám skoro rok…

Plány byly velké, realita byla realita

A teď si uděláme střih do letošního června. Od Kubajse jsem za přátelskou cenu získala Dacii Logan MCV, auto tedy mám. Bohužel postupně sešlo z plánů na velkolepý offroadový tuning, podařilo se mi jen nechat opravit podfukující vstřik a pumpu posilovače řízení. A koupit drapáky. Ale nevadí, narativ “sedli jsme a jeli” taky nezní špatně, ba naopak. Jenže ouha, pouhý týden před startem odpadl kopilot Jeník. Jeho tělo neuneslo perspektivu týdenního sezení v autě a spaní pod stanem, a vyhlásilo stávku v podobě zablokované páteře. Zbývá mi ještě třetí člen posádky Marek, Kubův kamarád a člověk, bez nějž by Dacia nikdy nezavítala do redakční garáže (akviziční příběh si od něj nechte někdy vyprávět). Problém je, že jsme se potkali párkrát na trackdayi nebo KaK, a to je tak všechno. Když už máte ztroskotat v divočině a nechat se sežrat medvědy, nemělo by to být aspoň s někým, koho znáte? Dali jsme s Markem hlavy dohromady a celkem rychle se shodli na tom, že je to fuk. Jsme v bodě, z kterého už se necouvá. 

Foto: autickar.cz

V pátek navečer startujeme z Kubovy zahrady, kam nám přišel šátečkem zamávat i Hamster. Dva týdny bylo krásně, ale teď se zatáhlo a začíná pršet. Dnes máme dojet do skiareálu Bílá v Beskydech, odkud se bude zítra startovat. Přihlášeno je prý kolem 400 posádek, takže si radši nepředstavuju, jak bude takový startovní mejdan vypadat. Dorazili jsme před půlnocí, na obřím parkovišti mraky aut a lidí. U brány dostáváme instrukce: “Zaparkujte támhle do řady, co nejblíž vedle posledního auta. A když budete stavět stan, tak ne před autem ani za autem, ale vedle auta.” Jakože cože? Pořád prší, chvílemi docela dost. Stan jsme postavili za autem, protože vedle nebylo místo. Zaparkovali jsme totiž co nejblíž posledního auta. Všichni hulákají, túrují motory a předvádějí legrační fanfáry, které si za účelem cesty pořídili. Noc bude krušná… Do mentálního zápisníčku si zanáším poznámku, že příště můžu klidně přijet až ráno, tohle mi stačilo zažít jednou.

Foto: autickar.cz

Konečně start

Ráno si konečně můžu prohlédnout expediční speciály, ale na start už čekám jako na smilování. Jakmile jsme z brány venku, stoupá morál na palubě o sto procent. Na dnešek máme v plánu projet celé Slovensko s devíti checkpointy a zakempit těsně za maďarskou hranicí, kde máme přes booking vytipovaný nocleh. Trasa vede převážně horskými silničkami. Štrejchneme Velkou Fatru, jih Nízkých Tater a Slovenské rudohorie. Doporučuju Národní park Muránska planina, kde v Tisovci pramení fantastická ledová sodovka a poblíž Muráně uvidíte víc syslů, než jste si mysleli, že na světě existuje. Pro mě bylo největší překvapení dne asi to, že v Košicích nemají jen Luník 9 (tím letos naštěstí cesta nevedla), ale i krásné historické náměstí.    

Foto: autickar.cz

Než jsme se stihli vymotat z Košic, zastavila vedle nás na světlech stříbrná Felicie s insigniemi Gumbalkánu a řidič volá z okýnka, jestli prý jedeme taky do toho kempu hned za hranicemi. My na to že ne, že máme po včerejšku lidí plné zuby, ale že můžou s námi do penzionu. A tak jsme získali souputníky v podstatě na celou cestu, Romana a Jirku z východní Moravy. Už za tmy společně přijíždíme do vesnice Fony v pohoří Zemplén. Ano, i v Maďarsku mají pohoří, to ale teď nevidíme. Nevidíme vůbec nic, protože jsme přijeli do největší řiti v celé zemi a v té řiti nás navigace dovedla do té nejodstrčenější uličky, za kterou už jsou jenom lvi. Bylo to úplně boží. 

Foto: autickar.cz

První písek a šotolina

Maďarské silnice sice nedosahují offroadových kvalit těch rumunských, přesto už začíná lehký trénink. Středočeští silničáři mají na uherský venkov ještě co dohánět. Je skoro až dojemné, že se tu na každém kroku obtěžují s výstražnou dopravní značkou a nápisem “úthibák!” (silnice na hovno, jak to výstižně přeložil Marek). Občas nám něco podezřele mlátí na předku, nakonec už jsme zastavili a prolezli auto kolem dokola a co to šlo i zespod. Nikde nic. Zní to plastově a nezhoubně, takže jedeme dál. Po chvíli konstatujeme, že mlácení ustalo a závada je vyřešena. 

Ještě v Maďarsku jsme absolvovali první dva offroady – první šotolinovou cestou na hrad a druhý pískem k věži. Písek nás, přiznám se, maličko zaskočil a hodně moc jsme se snažili v něm nezůstat stát. Z fotek sice vypadá neškodně, ale byl fakt hluboký a moc hezky by se do něj zahrabávalo. Mimochodem, nenapadá vás, proč někdo staví uprostřed lesa betonovou věž, ke které nevede ani cesta?

Foto: autickar.cz

Po anabázi s věží a pískem je celé auto, zvenčí i zevnitř, pokryté vrstvou jemného prachu, samozřejmě včetně posádky. Další nevýhoda auta bez klimatizace – kromě toho, že je v něm vedro – je to, že je v něm bordel. Hned za hranicemi s Rumunskem ale mají být dvě přehrady, takže tradá! Tam se dneska usadíme na noc. Ještě musíme přejít hranici, a protože končíme se Schengenem, chvilku to trvá. Později si ve společném chatu na Telegramu přečtu, že odtud bylo několik borců vráceno s neplatnými občankami. I taková závada může ukončit vaši cestu…

Rumunské silnice jsou nej!

Rumuni si své kvalitní infrastruktury patřičně považují, takže ihned po vstupu do země musíte zaplatit poplatek 3 Eura za používání zdejších silnic. Což jsme učinili a pak už jen nevycházeli z údivu, co všechno se tady považuje za silnici. U nás je třeba poznávacím znamením asfalt, což tady neplatí. Silnice můžou být kamenité, hliněné, šotolinové, asfaltové nebo kombinované ze všeho výše uvedeného. Blátivá cesta lesem lemovaná dopravními značkami vypadá vskutku malebně. Momentálně tu probíhá čilá výstavba, kterou se ale Rumuni nenechávají omezovat, proto k regulaci provozu dochází opravdu jen v nejnutnějších případech. Zcela běžně tak projíždíte mezi bagry, válci a pobíhajícími dělníky, aniž by bylo jakkoliv vyznačeno, kde se pracuje a kde se jezdí. Střídají se úseky perfektního asfaltu, rovného jako mlat, po němž můžete frčet stovkou, jenže pak za zatáčkou najednou za zatáčkou zcela bez varování skončí a hupsnete rovnou do šutrů velkých jako pěst. 

Foto: autickar.cz

Jediné nekompromisní dopravní omezení nás zaskočilo v pondělí večer. Silničáři zrovna nalili čerstvý asfalt a jeho ochranu vyřešili jednoduše – silnici zatarasili Dusterem a oznámili, že další dvě hodiny tady nikdo neprojede. Po dvou hodinách byla lhůta prodloužena o další dvě hodiny, a protože už se připozdívalo, radši jsme poblíž vyhledali nocleh. Takhle se tady holt žije… Ráno jsme si přivstali, abychom opravovaný úsek projeli kolem šesté. O chvíli později se práce znovu rozběhly a další poutníci mají smůlu.

Checkpointy, offroady a zbytečné ambice

Ještě před startem jsme si s Markem plácli na to, že jedeme na výlet. Nejedeme vyhrát (beztak není co), nejedeme zničit auto, nejedeme ani odškrtat všechny checkpointy. Prostě si to uděláme hezké. Od kamaráda Tomáše mám zprávy z loňska, kdy všechny checkpointy projelo asi jen šest posádek a stálo je to dvě noci jízdy. S naší světlou výškou a rozvorem to navíc mimo silnici žádná sláva nebude. Jsme zkrátka odhodlaní nic nehrotit a hlavně dojet. Protože to je, oč tu běží. Jak nejspíš tušíte, skutečný offroad začíná až v Rumunsku, maďarské písky byly jen zahřívací kolo. Lehce nás profackoval už druhý rumunský bod, kde jsme na prudkém prašném výjezdu zůstali viset za šusplech na předku. Naštěstí stačilo zaháknout lano a trochu popotáhnout, trošku schlíplí jsme ale byli, nebudu lhát (mám pocit, že právě tady pak někdo otočil Ford Puma na boudu). Na vrcholek kopce jsem si pak vyběhla pěšky, což byl, myslím, za špatnou volbu stopy dostatečný trest. 

Foto: autickar.cz

Nakonec jsme za celou cestu vynechali tři checkpointy, všechny ze stejného důvodu – byly příliš mimo trasu a znamenaly by pro nás moc velkou zajížďku. S Dacií jsme se nakonec dostali na místa, na která bych si týden předtím neodvážila ani pomyslet, a kdyby mi je někdo ukázal, nejspíš bych se mu vysmála. Člověku za těch pár dní hrozně otrne. Navíc když jedete ve skupince aut, najednou se ocitnete uprostřed hrozného srabu a stejně už nemůžete zpátky. Výhoda na druhé straně je, že si v té skupince pomůžete. Takže se místy tlačilo, místy hledala nejlepší stopa, někde odstraňovaly kameny a jinde zase vyplňovaly díry. 

Foto: autickar.cz

Sláva Dacii

Kdybychom nebyli jelita, mohla bych teď napsat, že auto za pět tisíc korun českých odjelo celou trasu bez jediné závady. Kdybychom totiž nebyli jelita, všimli bychom si, že sahara nemá již v době odjezdu ani jednu lopatku. Je celkem fascinující, že se motor dokázal bez její pomoci uchladit až do úterka. To už jsme měli za sebou všechny slovenské horské silničky, maďarský výstup na hrad a dokonce poměrně vysokou horu s vysílačem. Po celou dobu zůstávala teplota motoru na standardních provozních hodnotách. Až pak jednou nezůstala a uprostřed kopce jsme začali vařit. Příčina byla odhalena poměrně rychle, stejně rychle jsme našli servis a po dvouhodinovém čekání na poledním úpalu jsme měli saharu (staro)novou.

Foto: autickar.cz

Úplně na stejném místě s rozdílem snad stopadesáti metrů se nám začalo zpod kapoty kouřit a shledali jsme, že milé sahaře shořel motorek. Ajta krajta! Servisák nám vrátil peníze, leč nadále s námi nechtěl mít nic společného. Po krátkém zhodnocení situace a vyslechnutí rad okolo jedoucích posádek jsme dali pod kapotu poleno, zajistili ji gumicukem, pustili naplno topení a za nepřetržitého hypnotizování teploměru jeli dál. V prudkých kopcích jsme toho dne museli párkrát odpočívat a chladit, ale do večerního tábora jsme dojeli bez větších nesnází. Udivilo mě, kolik aut se stejným setupem jsme cestou potkali. Další saharu jsme sehnali druhý den na vrakovišti, jen abychom posléze zjistili, že nefunguje čidlo v motoru, takže stejně nefungovala a Roman nám natáhl switch přímo do kabiny, abychom si mohli větrák pouštět ručně. Když pak tu instalaci v Praze viděl můj servisák, blahopřál mi, že jsme neshořeli… 

Foto: autickar.cz

Když pominu štrapáci se saharou, ukázal se Logan MCV jako vůz pro Gumbalkán přímo ideální. Dvoučlenná posádka v něm má královská prostor, naftová jedna pětka žere šest litrů  a podvozek se těmi parodiemi na silnice absolutně nenechá rozhodit. Ve chvíli, kdy jsme na přední kola nasadili drapáky, nebyl problém z žádným kopcem a žádným povrchem. Je to strašnej krám a je to taky boží kára!

Jdem do toho znova?

V cíli na sebe trochu nevěřícně civíme. Dojeli jsme. Můžeme stokrát říkat, že jsme si věřili, ale až teď je to vážně pravda. Ještě nás čeká cesta domů, což taky nebude zrovna lusknutím prstů, ale vítězství je naše. Malebná vesnička Eibental se plní hodně nadšenými a postupem času hodně opilými lidmi. Nejvyšší čas zmizet. Lidi jsou prostě radost i problém zároveň. 

Foto: autickar.cz

Uvažovala jsem, jestli by mě bavilo udělat to, co má v plánu Iva s Adamem. S těmi jsme se seznámili při čekání na silničáře. Příští rok si sestaví trasu a pojedou po vlastní ose. Na jedné straně je to lákavé. Z Gumbalkánu se za pár let stala masová akce. Co mě fakt nebaví, jsou pivní party, které vyrážejí s jediným cílem – nasávat a dělat bordel. Není jich zrovna málo, zamoří start i cíl, každou chvíli na ně narazíte i po cestě. Nic moc nejsou ani dobrodruzi, co jak utržení ze řetězu krosí mimo cesty v národních parcích, pak se to propírá v rumunském tisku i ve všech skupinách, co jen trochu souvisí s offroad cestováním, a dělá to celému podniku fakt zlou službu. 

Jenže pak jsou tu momenty, kdy s další posádkou stojíte v dešti, koukáte do útrob lesa na nejistou cestu před sebou a řeknete si: „Vezmem to tudy, kdyžtak si nějak pomůžeme.” A pak si prostě nějak pomůžete. Tyhle momenty stojí za to. Stejně jako palačinky na kempingovém vařiči, blbé vtipy o uvařené vodě na kafe a dechberoucí výhledy z Transalpiny. Takže máme jasno – urvat registraci i na příští rok. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Habakukk
26. července 2022, 19:10
6

Úplně se mě tady ta stádová ostuda příčí. Dojet do chudší země tam dělat bordel s vrakem co tak tak projde technickou a pak jezdit po dědině jaký su tedy cestovatel, že jsem dojel do Romale.

reagovat
Chase
27. července 2022, 10:09
-1

Nechci ti kazit iluze, ale o tom ta akce opravdu není. Pár dementů, co dělají bordel se najde, ale s klidem ti můžu říct, že řiditelé už o těchto jedincích ví a na další ročník se nejšpíše dotyční nepodívají. Ostatní přijeli objevit zase pár krás Rumunska včetně toho, že tam občas i silnice první třídy splňuje definici off-roadu.

Viola Procházková
27. července 2022, 12:14
0

Bohužel o těch dementech je vždycky nejvíc slyšet, tohle je všude stejné. Osobně jsem žádné nepřístojnosti cestou nepotkala, neviděla jsem, že by po sobě někdo nechal svinčík, nic. Ano, třeba situace na startu, to je moje definice pekla. Ale pak už se lidi rozptýlí, kdo chce zůstat ve skupině, může, a kdo nechce, nemusí.
Mně se hrozně líbí právě to, že jedu a a vlastně nevím kam. Dostanu se na místa, která bych sama nikdy neobjevila. Naprosto chápu, že někdo si tohle chce rozhodovat sám. Já naopak nesmírně ocením, že za celý týden nemusím udělat ani jedno manažerské rozhodnutí a plánuju nejdál to, co bude za dvě hodiny :)

Chase
27. července 2022, 18:39
0

Je to tak, jak říkáš. O dementech se vždycky mluví nejvíc. My jsme letos jednu z těch "kalících" band potkali v kempu, při nucené noční zastávce skrz servis a stálo to opravdu za to. Na druhou stranu, stale převažují ti normální. Start je kapitola sama pro sebe a pravdou je, že jsme jej letos tak trochu sabotovali naprosto cíleně. :D

Co se týká pointy celého podniku, tak opět souhlasím. Nechci setinovou rally, chci poznat zajímavá místa, ale mít taky volnost toho, jestli pojedu ten nebo onen bod a jestli vůbec dojedu na všechny...

Jinak Dacia má můj obdiv, kam všude se s tím nízkým podvozkem dostala.

Ano z Gumbalkanu se stala trochu masovka, ale stále si ho lze užit vcelku v klidu a vlastně až na pár světlých výjimek teměř nikoho nepotkat. :)

S.
S.h.I.t.
26. července 2022, 20:31
12

Asi jsem starej, ale strašně mi vadí jaká se s z toho stala monstr akce se skovkama aut a hromadou totálních debilů, co akorát dělaj bordel všude kde jsou. A tak nějak čekám, že to nebude dlouho trvat a policie v jednotlivých státech si na to dá hodně pozor....

reagovat
beastar
26. července 2022, 22:03
8

Tak nechtěl sem být první. Kluci už to udělali za mě. Je to hezký čtení. Určitě fajn zážitek pro aktéry jako je tady Viola. Vlastně i co tady psal bedna team s těmi Volvy. Ty země obě znám a navštívil sem je opakovaně H i RO.

A ano je to velmi vhodné místo pro takovou zábavu. A to je právě ten problém. Mainstream přitáhne kretény, pozéry, magory. Já plně respektuji když se domluví partička fans a jedou je to skvělý ty lidi cítí odpovědnost za své chování. Takhle? Jako sorry je to dneska EU. A hodně se divím, že se místní složky již na vozy s touhle nálepkou nezaměřují. Pro některé to totiž evidentně znamená můžu se chovat jako debil. Hlavně podobné akce vypravují Holanďani, ale třeba i Němci zase k nám a na Slovensko. Prostě podle mě už to není cool.

Přitom teď sem zase najezdil. Potkal sem různé lidi, třeba fanoušky VW Transporter, Fiat 500 původní narvaný kufry, nějaký klub Ferrari. Všechno malé individuální akce spojené s výletem i auty. A je to prostě fajn. Takže za mě vyhnout z toho ten monstrózní cirkus, co se tak nějak snaží tvářit jako Dakar pro chudý. Vzít si svoje auto a tuhle část Evropy si projet... To je super..

reagovat
Trinom
26. července 2022, 22:45
0

A co takhle zkusit trošku lépe organizovanou (a podstatně méně masovou) akci zvanou Call of South?

reagovat
Ha
Habakukk
26. července 2022, 23:25
0

Co tak vzít 3 suta a kámoše sednout k mapě a vyrazit na trip. Ušetříte 6 litrů za startovné které vrazíte do cesty ne do organizace kterou vlastně nepotřebujete.

S.
S.h.I.t.
26. července 2022, 23:47
1

@Habakukk : trip a navigacni rally jsou uplne odlisny veci s uplne jinejma zazitkama. Trip ma volnost, rally ma tu navigacne planovaci slozku.

Viola Procházková
27. července 2022, 06:19
0

Call of south mam v hledacku uz nejakou chvili. Je to jedna z dalsich moznosti.

krab
26. července 2022, 23:51
1

Paráda a gratulace! Muselo to bejt vynikající dobrodružství. Až je mi teda líto toho co se tu píše, že část posádek to zneužívá a jezdí kde se jim zamane a dělá bordel, to by mě nenapadlo, že by na takový akci bylo. Je to hezký dobrodružství a dáčka to evidentně dala úplně v klidu...

reagovat
Ronoath
27. července 2022, 09:13
1

Tak se mi zdá, že ta Dachna byl zřejmě kup století. Co to auto zažilo (a přežilo) je vskutku obdivuhodné.

reagovat
František Čáslavský
27. července 2022, 09:40
3

Vzhledem k tomu, jak kvalitní servis a kapaliny dostalo? Rozhodně. Dacia strong.

Pochtli
27. července 2022, 20:22
0

Prostě správně blbuvzdorné auto.

Chase
27. července 2022, 10:16
7

Ta železobetonová věž v lese na Maďarsko - Rumunských hranicích, ke které nevede jediná cesta, má trochu jiný účel, než na který na první pohled může vypadat. Jedná se o geodetickou věž. Maďaři takto řešili zeměměřičské body v nepřístupném terénu. Mají jich okolo stovky. Všechny jsou v majetku státu a je na ně zákaz vstupu. :)

reagovat
Honza Hamster Křeček
27. července 2022, 12:50
0

Přiznám se, že jsem z diskuse pod článkem hrozně zklamaný. Čekal jsem debatu o úpravách, které by měla Dacia do příštího ročníku absolvovat, či návrhy na zcela nový expediční speciál. Prostě autíčkářskou debatu. A místo toho tu čtu moralizování o tom, že burácení mocné Dacie jistě rušilo tok lesní energie a kazilo veverkám lehkost duše. Svět začíná být pěkně smutné místo a to utahování šroubů nepřichází od institucí a autorit, děláme si ho sami.

reagovat
Jakub Pospíšil
27. července 2022, 14:00
1

Tak o úpravách se toho namluvilo už dost, jen to jaksi tento, no...

František Čáslavský
27. července 2022, 14:39
1

... ani olej?

Chase
27. července 2022, 18:21
1

Honzo, mám dost podobné pocity a po pravdě mi některé komentáře tady, tak trochu znechutily psaní mého každoročního cestopisu z Rumunska...

Pochtli
27. července 2022, 20:45
0

Kluci, já bych to tak černě neviděl. Lidem asi nejvíc vadí ta masovost akce. Startovné je taky mazec (co se za to vlastně kromě nálepek a itineráře dostane?). Ale jinak si myslím, že reporty z téhle akce tu většina stejně hltá jak jednohubku ;)

Frankie
27. července 2022, 21:23
3

To Chase: prosím, nenech se nijak znechutit. Těším se na tvé autentické zážitky.

Slower
28. července 2022, 12:14
6

Ja myslim, ze ten hate tady neni na Violu nebo nekoho z redakce. Spis jen na to, ze Gumbalkan ma uz takovou kontroverzni povest mezi nekterymi lidmy.

A ano treba i u me - jsem v Gumbalkam skupine na facebooku a to co tam lidi davaji je priserny a stydel bych se na takovou akci osobne jet (i kdyz chci verit tomu, ze tech exoku je mensina).

Jako priklad muzu uvezt chlubici se fotky krmenim medvedu z auta. Lidi co tam jedou delat jen curbes a chlastat a jeste se tim chlubi. A za me tresnicka na dortu byl typek co trenoval offroadeni s felinou nekde v CR, prorazil vanu a jeste si vyfotil jak mu ten olej tece lesem a dal to na Facebook. Nemluve o tetovani Gumbalkan, ktery vypada jako by ho delal nejaky odbornik ve Valdicich...

Chase
29. července 2022, 23:40
1

Frankie: díky.
Právě kvůli lidem jako jsi ty a pár dalších, co to baví číst, ještě odvolávám nutkání se na to vykašlat.

blud
27. července 2022, 16:05
7

Já bych to otočil, udělal GUMGERMAN a schválně, jak dlouho by soutěžící odolávali místní policii :)

reagovat
Honza Hamster Křeček
28. července 2022, 22:07
-5

Proč? Trasa je naplánovaná po legálních cestách, není to o rychlosti ani o časech... tak proč by to měla řešit policie? Protože je to zábava a zábava by měla být ilegální tak nějak z principu? Nebo proto, že o tom někdo píše, místo aby to zůstalo tajné a teda OK?

Jestli někdo dělá bordel, je to jeho odpovědnost, ale nadávat každému, kdo Gumbalkán jel, protože se někdo někde choval jako dobytek, to už je solidní chucpe. Dnešní internety jsou plné kádrování, nad kterým by si i leckterá zasloužilá domovnice odplivnula..

blud
29. července 2022, 10:06
3

Proč? Protože by to byla recese. A jak víme, recesi máme za dveřmi díky EU. A EU řídí Německo, takže bych jim ji tam vyvezl :)
A nemrač se.

Honza Hamster Křeček
29. července 2022, 11:16
-3

Sorry, jsem z těch hejtů všude a na všechno unavený, člověk aby se bál vystrčit čumák z domu…. Tak mám někdy problém poznat, co kdo myslí vážně… :-)

pi
pickozudovozu
28. července 2022, 22:43
0

Za 6k si koupit itinerář na cestu do rumunska. A to jsem si myslel, že důchodci s hrncema jsou strop. :D

reagovat
Viola Procházková
28. července 2022, 22:46
4

Už na to mam věk a hrnce nepotřebuju. Mám ty prachy žrát?

pi
pickozudovozu
28. července 2022, 23:26
-1

Tak pokud je člověk línej, tak může ty prachy i žrát.

Chase
29. července 2022, 11:01
1

Ono to není jen o tom itineráři. Je to o celé atmosféře podniku. Ale to člověku, který to srovnává s hrnci pro důchodce, asi těžko vysvětlím. ;)

beastar
29. července 2022, 12:41
3

Náhodou Zepter má pořád akce. Za tu šestku není ani slušná sada pánví. Taky bych si raději koupil nálepku a itinerář.

marcocz1
29. července 2022, 08:27
-3

Z komentářů mám pocit, jak kdybychom s Violou jeli ilegální rallye skrze půl Evropy, cestou zabíjeli babičky na přechodech, policejním hlídkám ujížděli dvěstěpade po městě, po večerech pouštěli rachejtle a pálili lesy a ještě k tomu se měli úplně stydět za to, že jsme si vůbec dovolili jet mimo ČR.
Myslel jsem, že na Autíčkáře chodí jen rozumní lidé, ale mám pocit, že sekce komentářů je tu na úrovni iDnes (minimálně u tohoto článku), cokoliv kdokoliv udělá je špatně, jsme v recesi, zůstaňte doma na prdeli a nic prosimvás nedělejte, a už vůbec si neužívejte zábavu a neshromažďujte se. Jeďte max do Chorvatska a napište si o tom na internety, že ta rodinná hujda žrala jenom 5,5, tankovali jste u Záhřebu až, a řízky s chlebem vystačili až do pátku.
Smutnej příběh, že se tu objevují takové názory, nečekal jsem, že moralisti a socky, co jim vadí dát šestku za startovné se objeví zrovna tady.

P.S.: Já si to užil, jsem rád, že mě Viola neodkopla den před odjezdem, a strávili jsme 8 dní poznáváním krás Rumunska (kam jsem se do té doby bál jet s čímkoliv, co mi kdy stálo v garáži), ale hlavně seznamováním se s ostatními účastníky, kteří fakt nejsou to, co tu zmiňují moralisti. Kromě startu jsme nikde nepotkali alkoholem opojené jedince (když nebudu počítat dvě piva před spaním), nikdo nedělal uprostřed lesa koncert Rammsteinu včetně ohňové show, ani jsem neviděl, že by někdo hodil vajgla na zem (!!!), tý země si všichni, který jsem potkal, vážili víc, jak domoviny.

P.P.S.: Dacie, původně vyměněná za sadu zimáku na dvojkovou oktávku, bez jakéhokoliv servisu (ani výměna oleje neproběhla, jen to Kubajs klasicky vyleštil), co odjede tohle, fakt není žádnej šrot, co neprojde stk, protože to tou stk prošlo týden po "koupi". Neviděl jsem na startu ani v cíli nic, co by se tomu blížilo. Většina aut je do 25 tis. vskutku jen kupní cenou, a několik vozů vypadalo dokonce líp, jak kdyby vyjelo z fabriky. Tím zdravím kluky s Peugeotem 205 po kompletní generálce motoru, náprav, převodovky, vyvaření, celolaku a polepu do barev John Deere, který fakt není "vrak, co tak tak projde technickou". A takových tam bylo prostě víc, jen samozřejmě, jako se vším, ten nejhlasitější je vždycky slyšet nejlíp.
-
Komentář upraven 29. 7. 2022, 08:28:07

reagovat
beastar
29. července 2022, 12:39
6

Zase bych to tak nepřeháněl. Evidentně jakákoliv kritika a jiný názor, než se čeká je tady vždy problém. A vznikne z toho nesmyslný flame. Takže jen za mě ostatní ty věci sem nekritizoval. S něčím co píšeš i souhlasím.

Co vadí jednoznačně mě nejen na GBalkan ale i na podobných podnicích. A že jich je. Je výrazná masovost. Relativně nulová přidána hodnota oproti tripu kdy si jedu někam sám. Btw těmi debilitami o Chorvatsku a rodinných hujdach si se zařadil mezi stejné lidi, které se snažíš kritizovat. Chorvatsko je hezký a když chceš můžeš si to taky naplánovat jinak, než se válet na Istrii s řízkem. Rumunsko už je dnes až na nějaký regiony úplně normální země. Žádný Alžírsko. Vůbec nechápu proč si tam nikdy předtím nejel... Když si údajně chtěl. A když tam jedeš s nálepkou a itinerářem za šest musíš počítat s tím že část lidí tě hodí do jednoho pytle s dementama.

Vymlouvat se na to že internet je plný hejtu je akorát alibismus. Zdravým Pana Křečka. Nikdo ani nepsal že všechny auta jsou nebezpečný provozu atd. Když ale vidím na fotkách ty feldy a různý jiný obskurnosti. S tím tě při troše smůly pokutovali i v Bosně. Nejsem žádná socka nebo, co si to tam tituloval. Ovšem znám hodnotu peněz... Co ti zbude z toho podniku když odečteme nálepky?

Pozitivní je že je to o lidech. O partě a věřím že ne každý tam chlastá a dělá bordel. Ovšem reálně takový lidí jsou a nebude jich málo. Věci jestli něco prošlo STK či ne jsou mimo mísu. V ČR projde STK kdejaká mrdka co brzdí a svítí a nemá díru v podlaze. Myslím že když chceš prostě kritizovat kritiku je nutný být trochu konstruktivní.. Na to abych měl k tomuhle výhrad nemusím být socka, co jezdí do Chorvatska nebo co to píšeš.

Před pár dny sem se vrátil z Nice, stálo to asi kilo pade pro dva za necelý týden. Sem frajer a můžu tě kritizovat? Itinerář sem si napsal sám. Teď bych se zamyslel nad tím jak je to absurdní tyhle debaty...

Co je pravda Dacia strong to se musí nechat...

Krásný den ve světě kde jsou všichni haters a socky jen já sem letadlo.

Honza Hamster Křeček
29. července 2022, 16:14
-5

Ne, jasne, kdyz ti nekdo rekne, ze jen delas bordel s vrakem, co tak tak projde technickou a ze jsi stadova ostuda a totalni debil (pro strucnost vybiram jen z komentaru s nejvice lajky), to si tezko nekdo muze brat osobne… :-D jak taky, zejo…
-
Komentář upraven 29. 7. 2022, 16:16:18

marcocz1
29. července 2022, 16:47
-4

beastar: pro mě je třeba přidaná hodnota, jak jsem psal, i ta "masovost", že potkám jedince se stejnou trasou a pravděpodobně podobným mindsetem. Ale jo, někdy toho už bylo moc, to neříkám, že ne.
líbí se mi, jak sis to hezky vztáhnul na sebe, bohužel to na tebe fakt mířený nebylo, nebuď zas takovej sebestřednej egoista:)
ad Chorvatsko - ano, byl jsem tam několikrát, je to hezká země, procestoval jsem po Evropě, a nejen po ní, celkem dost už, bylo to myšleno trochu jinak, škoda, žes to nepochopil. Otevři si facebook a skupinu hjonde i30/octavia klub, a třeba to pochopíš, myslím, že na to kapacitu máš.
ad co ti zbyde z toho podniku? Mně třeba zážitky. Divil by ses, ale nejezdím na dovolenou a neskupuju tam hadry, magnetky ani hrníčky, ale zažívám věci. Z tohohle mám hromadu zážitků a několik nových přátel, které bych asi jinak nepotkal.
Proč jsem tam nikdy nejel? Protože jsem nikdy neměl chuť strávit v udrncaným sporťáku víc jak cestu do Bratislavy, jsem zase docela pohodlný člověk v tomhle. Věřím, že některým lidem to nevadí, já nejsem ochotný trpět po dálnici v autě, co točí skoro 5000rpm při 130km/h.
debatu o STK si nechme na jiný článek, Dacie prošla po poladění orezlin bez problémů, i emisema, pokud se nepletu.
Gratuluju a posílám klíčenku, utratit 150k za týden pro dva v Nice bych litoval asi celý život a vyčítal si, proč jsem za ty prachy radši nejel někam, kde je hezký moře i okolí a není to tam akorát overrated snobárna. Aspoň tak to na mě působilo, když jsem tam byl asi před 4 lety na pár dnů. Ale každý svého štěstí strůjcem a každého baví něco jiného.

S.
S.h.I.t.
29. července 2022, 17:28
5

@Hamster: ses vztahovacnej az to hezky neni. Nikdo nepsal, ze kazdy je debil. Jen ze se na masovost te akce hromada takovych nabalila a akorat to pro vsechny totalne kurvi. A ze tam zase letos byli. Uz v predvecer startu zliti jak motyka, rano v klidecku za volant... a cestou zas vecer co vecer udrzovat hladinku. A v cili jakbysmet. Vecer vozrat drzku, rano v klidecku za volant a supajda zas na cestu. Jo... asi mas pravdu. Takovy lidi tam patrej a jestli to nekomu vadi, tak je blbej hejtr no.

Chase
29. července 2022, 23:37
2

Tvl. Mě se strašně líbí, jak přesně víš příběh Gumbalkanu u všech posádek. Vyzdvihovat jednotky zúčastněných idiotů a dehonestovat tím celý podnik a v podstatě i zbytek účastníků. Nepřijde ti to lehce na hlavu? A ano, čím víc mínusů co tady vidím u svých komentářů, tím víc mám pocit, že s osazenstvem autíčkáře to kde fakt do kopru. Místo debaty o autech banda moralistů, co ví všechno nejlíp i když nejspíš fyzicky viděli možná max fotky a někdy ani to... Ještě, že se tady pár normálních lidí najde, protože jinak by už fakt nemělo smysl sem chodit číst, natož něco psát.

pi
pickozudovozu
31. července 2022, 20:12
-1

Sorry za to, že ti každej netleská jakej jsi geroj, že jedeš hovnem do "divokýho" Rumunska. Kde každej čeká až je tam parta podobnejch * přijede objevit.

Chase
31. července 2022, 20:47
1

Tleskat nikdo nemusí, dehonestovat ovšem všechno s tím spojené taky ne. A jestli máš pocit, že jezdím do Rumunska dělat geroje, tak seš fakt úplně mimo. To "hovno" kterým dle tebe jezdím je dnes možná v lepším technickém stavu, než jakákoliv plečka ve tvé garáži, ty hrdino.

pi
pickozudovozu
31. července 2022, 21:05
0

Reagoval jsem na marcocz1.

beastar
31. července 2022, 22:37
1

Já myslím že moje komentáře zrovna tady mají tolik lajků. Že právě z nikoho apriori debila nedělám. Ani se neposmívám a tak dále. Naopak baví mě až absurdní vztahovačnost a ješitnost některých tady. Jinak ne že by mě nějak perverzně hřálo že mám nějaký likes. Myslím že zrovna svoje motivace z prvního příspěvku sem popsal dostatečně. Chytří zjevně chápou. Věční oportunisté asi nikdy nepochopí.

A ano některý auto vypadají vážně dobře. Chase tvůj, nebo váš přístup mi přijde super. Berete to evidentně dost odpovědně. Což soudím z fotek, blogů, informací co jich na netu je. Bohužel součástí téhle akce je to co já nesnáším. Obecně. Demence, burani, chlast, totální vraky který evidentně v dobrém stavu nejsou. To že někteří nechápou obecnou kritiku a hned z toho dělají svůj boj. To je normální. Zejména teda tady na webu. Trochu mi to připomíná debaty tady na webu o tom, co by mělo být obsahem. Protože se to prostě líbí.

Ihned vyběhne Guardian Jenda částečně podpořený o Mc Jacoba a Queen V. A je z toho hádka o hovně. Protože to je náš web a vy nuzaci nám do toho nekecejte. Tak v tomto smyslu se tedy nahoře vyjádřil tentokrát Marco. Všichni jsou idioti, socky a my jsme tam byli ok a bavili jsme se. Přitom to tady až na výjimku nikdo nekritizoval. Jde o tu samotnou pověst a masovost akce. Já osobně se takto vyhýbám většinou i velkým srazum sportovních aut, tuningu atd atd. Protože ožralý dementi co pořádají sprinty mezi stany mě bavili ... toleroval sem je tak ve dvaceti. Dneska sem sakra dospělej člověk umím se bavit sám. Vymyslet si trip sám.

Opět chápu že to má vzdáleně jakoby takovou Silk road atmosféru jakože.. We race together.. 75 procent lidí budou rozumný lidí který baví i ta příprava na to. Ty auta jsou pěkný. Jenže jak už to bývá. Asi se chápeme. Jestli se tenhle můj defakto třikrát přepsaný názor dotkl někoho osobně. Tak sorry měli by jste řešit PMS a přestat brát estrogen. Nebo tam je nějaký psychický problém a mindrak.

A ano abych tak řekl Volva Chase můžeme obdivovat protože je za co. Je tam vidět to srdíčko. A to píšu jako totální Volvohater. Zatímco Dácii obdivujeme maximálně za to že to dala defakto v původním stavu. Jenže oni to určitě dojeli z větší části i ty prašivý feldy, to Saxo slepený tesa páskou. Takže jooo je hezký že Autíčkář vyjel. Chápu že nebyl čas připravit dachnu líp... Report je hezký, ale kde je napsáno že nemůžeme kritizovat věcí co se nám nelíbí... Navíc veskrze slušně.

Ten hate a bordel si pod tou rouškou uvědomělosti děláte sami. Btw dle nicku sem chodí pořád ti stejní lidi... Hromadu let. Možná je čas se zamýšlet víc nad tím, co kdo napíše. Trochu mi chybí nadhled Vavrise, nebo třeba Matěje to byli vyrovnaný chlapy který se hned nepodelali jak školačky z kdejaké kritiky...

beastar
31. července 2022, 22:38
0

Sorry za pravopis. A doufám že zrovna svoje motivace a příspěvky do diskuse sem popsal dostatečně.

Viola Procházková
01. srpna 2022, 10:26
2

Však kritizuj, s tím problém nemám. Koneckonců, v mnoha ohledech nejsme ve při, i když v článku jsem to nechtěla rozmazávat, takže to zaznělo jen okrajově.
V rámci mého PMS mě ale přeci jen maličko triggeruje, že se ta kritika nemůže obejít bez nenápadných větiček typu "Dneska sem sakra dospělej člověk umím se bavit sám. Vymyslet si trip sám." Snad si moc nefandím, když řeknu, že jsem taky dospělej člověk a umím se bavit i vymyslet si vlastní program. Jen jsem se tentokrát z mnoha různých důvodů rozhodla, že to neudělám. Konec slovíčkářského okénka.

beastar
01. srpna 2022, 10:39
0

:D Ty máš taky jediná z těch kterých se to dotýká na PMS právo. Pánové by se měli minimálně zamyslet nad svým sebevědomím. A k tomu sakra dospělý a program. Chce to vnímat ten kontext. Opět to. Domýšlíme si, co tam není. Nepíšu tam, že jako je to pro děti. Pro děti je ganja a pivo. Leč bohužel. A píšu to tak, že je jasné že mě osobně už dnes účast nejen na GB neláká. Důvody tu taky píšu. Takže ano za mě opravdu konec slovíčkaření. Jo a kritika rozhodně neznamená, že to nemá někdo nebo snad vy dělat. Jde o jiné věci. Tak práci čest a rukám klid.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger  1972
Dodge Charger

1972 rok výroby
230 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Wildcat 4-door Hardtop 1966
Buick Wildcat 4-door Hardtop

1966 rok výroby
330 koní výkon
6 572 ccm objem

Chrysler Newport Custom 1969
Chrysler Newport Custom

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Citroën XM V6 Exclusive 1995
Citroën XM V6 Exclusive

1995 rok výroby
167 koní výkon
2 967 ccm objem