Často se říká, že by člověk neměl dát na první dojem. Mitsubishi L200 je pro mě osobně přesně takový případ. Jsou tomu asi tři roky, kdy jsem se tímhle autem krátce svezl. Kodrcal jsem se s ním přes ucpanou Prahu, bylo hnusný počasí, nelíbilo se mi, jak to vypadalo, ani jak to jezdilo. Byl to takový ten den, kdy jsem neměl kdovíjak pozitivní náladu a dost pravděpodobně se to podepsalo na tom, že mi auto vůbec nesedlo. Od té doby jsem tak nějak vzadu v paměti měl zafixováno, že to není moc dobrá věc. Jenže uběhlo pár let a já se shodou okolností dostal za volant modernizované verze. A tentokrát na celý týden. Povedlo se mu napravit reputaci a přesvědčit mě o svých schopnostech?
V roce 2019 dostalo tohle velké Mitsubishi facelift, který se velmi pozitivně (minimálně dle mého vkusu) podepsal na celkovém vzezření. Předchozí verze měla takovou zvláštně zakulacenou příď, která mi úplně nesedla k poněkud drsnější image tohohle pracovního pickupu. Aktuální vydání tenhle nedostatek rozhodně napravuje. Přední část teď navazuje na zbytek modelové řady a velké L200 opravdu sluší. Úzká přední světla, velmi výrazná čelní maska, která ukazuje svaly, to jsou hlavní poznávací znaky. Celkový výraz je skutečně sebevědomý a takový správně agresivní, musím říct, že se mi auto vážně líbí. Jistě tomu pomáhá i oranžová fólie s nápisy na boku, které nedají nejmenších pochyb o tom, s kým máte tu čest. Nepřehlédnutelné jsou také masivní nášlapy a světelná rampa, o které bude ještě řeč. Facelift tomuhle modelu skutečně prospěl a z dříve nevýrazného pickupu se nyní stal poměrně šarmantní pracant, který vám neudělá ostudu ani před Národním divadlem.
V interiéru žádné větší změny neproběhly. Všude jsou tvrdé plasty a rozhodně nečekejte nějaké divoké kreace či designové výstřelky. Ale vadí to někomu? Já myslím, že asi ani ne. Povedená je ergonomie, která je překvapivě logická a řidič tak má všechno poměrně při ruce. Jako bonus jsou všechna fyzická tlačítka obrovská a šla by ovládat snad i v boxerských rukavicích. To se však netýká displeje infotainmentu, který normální tlačítko nemá žádné a můžete jej ovládat jen za pomocí dotykových plošek a samotného displeje. Na první pohled vypadá, jak obyčejný tablet za pár korun, který jen Mitsubishi koupilo někde na eBayi a následně implementovalo do palubní desky. Proto jsem od něj neočekával zázraky a pak jsem mohl být mile překvapen. Funguje totiž naprosto bezproblémově. Je dostatečně svižný a hlavně velmi přehledný a intuitivní. Má velké ikonky a slušnou odezvu. Vlastně k němu nemám větších připomínek. Stejně tak mám slova chvály k vnitřní prostornosti. Ta bývá u pracovních pickupů často kompromisní, ale do L200 se vešlo pět dospělých a nikdo si ani moc nestěžoval. Snad jen na nastupování, protože se člověk musí vyhoupnout opravdu vysoko.
Ve výbavě L200 byla také jedna zvláštnost. Mám na mysli světelnou rampu na střeše. Při předávání vozu mi bylo řečeno, že není homologovaná pro silniční provoz a nemám ji tak používat na běžné silnici. Moc jsem nechápal proč a tak jsem vyrazil mimo hlavní cesty, abych se tomu podíval na zoubek. Zastavil jsem, zapnul ji a vylezl ven. V první chvíli jsem si myslel, že se oranžové Mitsubishi transformovalo to podoby hvězdoletu Enterprise a útočí na mě svým fotonovým dělem. No nic, zhruba po čtyřech minutách jsem začal opět vidět, mohl tak vypnout tuhle instantní sluneční záři a vydat se zpátky na silnici. Rozhodně jsem však pochopil, proč tomu chybí ona homologace.
O pohon L200 se stará jediný motor, vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru. Český importér však nabízí speciální paket plus, který přidává k běžné porci koníků dalších 23 a především masivních 102 Nm točivého momentu navíc. Výsledná čísla tak činí 173 koní a 502 Nm. To už jsou hodnoty, které dokáží rozumně zacvičit i s takovou velkou stodolou, jakou L200 bezesporu je. Pružnost motoru je místy překvapivá a tenhle dvoutunový pořízek se díky tomu zvládne rozhýbat až s nečekanou lehkostí. Na korbu můžete naložit tunu a připojit vlek s celkovou hmotností 3,1t. Pokud plánujete využívat maximální možné zatížení, rozhodně doporučím vzít si rovnou paket Plus. Budete mít větší výkonovou rezervu v případě potřeby. Spojení motoru s automatickou převodovkou je velmi slušné. Použitý šestikvalt je stará škola, nezamyká napevno a jen si tak poklidně klouže. Zbytečně nepodřazuje a nechá auto surfovat na vlně točivého momentu, takže celá jízda je taková nenucená a pohodová.
Překvapením pro mě byl zvuk auta. Když jsem prvně nastartoval, znělo to, jako kdyby tam snad byl nějaký osmiválec. Chvíli jsem pátral a pak jsem zjistil, že ve výfuku je reprák, jehož zvuk můžete modelovat za pomocí aplikace v mobilu přes bluetooth. Vlastně úplně stejný systém, jako měl dříve testovaný Space Star. Je to sice úplně zbytečná kravina, ale musím se trapně přiznat, že jsem to po většinu času nechával zapnuté a dělalo mi to pubertální radost.
Samotné jízdní vlastnosti jsou zcela očekávatelné a nikterak nevybočují z běžného průměru pickupů. Nemá smysl se pokoušet o nějakou rychlou, natožpak sportovní jízdu, to je v tomto případě naprosto mimo. Stejně tak komfort je zcela odpovídající použití listových per na zadní nápravě. Při prázdné korbě si umí sem tam poskočit, čím větší zátěž, tím lépe. Přesto si však myslím, že v rámci faceliftu proběhly menší změny, protože mi to přišlo subjektivně o kus příjemnější, než starší verze. Tady jsou však prioritou užitné vlastnosti a ty jsou vynikající. Stejně jako schopnosti mimo zpevněnou vozovku. Na férovku říkám, že možnosti auta jsou daleko za těmi mými jako řidiče. Pozor si musíte dávat jen na to, abyste L200 nepověsili na břicho na nějakém ostrém zlomu, kde je nevýhodou velký rozvor. Jinak hádám, že projede mnohem více, než je běžně dostupný terén v našich končinách. V téhle vyšší výbavě byl přítomen připojitelný pohon všech kol s označením Super-Select II. To znamená, že na palubě máte k dispozici volič jízdních režimů pro offroadové hrátky. Samozřejmostí je uzávěra zadního diferenciálu. A pokud to myslíte s jízdou mimo sinice vážně, oceníte i asistent pro sjíždění svahů. Mitsubishi L200 má opravdu široký repertoár schopností a můžete se na něj spolehnout za každé situace.
Verdikt
Nikdy nedávejte na první dojem. Můžete se tím připravit o zajímavé auto. Mitsubishi L200 mi dokázalo, že si zaslouží mou pozornost a musím se mu omluvit, že jsem ho dříve soudil a křivdil mu na základě jedné krátké zkušenosti. Škoda, že bydlím na obyčejném pražském sídlišti a nemám ani nedostupnou chatu kdesi na samotě v horách. Nedokážu si tak ospravedlnit žádným způsobem nákup nějaké takové podobné věci. A trochu mě to mrzí, protože jsem si týden za volantem tohoto oranžového mastodonta až nečekaně užil. A to je nejlepší vysvědčení, které mohu Mitsubishi dát.
Technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 2 268 ccm
Výkon: 173 koní (127 kW)
Točivý moment: 502 Nm
Převodovka: automatická šestistupňová
Maximální rychlost: 176 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: NA
Provozní hmotnost: 2 110 kg
Průměrná spotřeba dle výrobce: 9,7 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 9,1 l/100 km kombinovaná
Cena od: 833 250 Kč
Cena testované verze: 1 110 250 Kč
29. srpna 2021, 13:14
0
Jo. Tohle si pořídím na důchod.
29. srpna 2021, 13:30
1
idk, zdá se mi to takový křupanský
29. srpna 2021, 13:41
1
Nemůžu si pomoci, asi ta světla na střeše a oranžová...
31. srpna 2021, 12:22
0
Trochu mi chybí fotka z noci se zapnutou rampou. Ani vygooglit ji neumím.
31. srpna 2021, 13:52
3
Asi nějak takhle :)