reklama
načítám data...

Jeep Renegade Trailhawk: Malej, ale šikovnej

Je nejmenší z celé modelové řady, vypadá legračně a sdílí platformu s nafouklým Fiatem 500. Má Renegade vůbec právo říkat si Jeep?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Jeep Renegade Trailhawk: Malej, ale šikovnej

Model Renegade je přímo předurčen stát se černou ovcí rodiny, ostudou, ošklivým káčátkem. Je ze všech nejmenší, je to malé SUV a nadto ještě tvarem připomíná kanystr. Není divu, že dostal jméno Renegade – odpadlík.

Značka Jeep patří mezi ikony Ameriky. Jeep je symbol. Jeep vozil největší hrdiny Spojených států po bitevních polích. A přestože dnes již do války statečné americké muže vozí zcela jiná vozidla, Jeep zůstává tím jediným skutečně drsným chlapíkem na severoamerickém trhu. Model Wrangler si ponechal svou vizáž, aktuální provedení už ani nemá na přídi logo – nepotřebuje ho. Jeep si zkrátka s ničím nespletete. Jsou tu i další modely včetně takových šíleností jako Grand Cherokee Trackhawk s výkonem přes 700 koní. A všechna ta auta mají tuhou odolnou konstrukci, aby ke svému pohybu nepotřebovala luxus zpevněných cest. Zkrátka nejsou to žádné padavky, jsou to tvrdá auta pro tvrdé chlapy. A potom je tu Renegade.

Jeep Renegade působí na první pohled jako marketingové klišé. Malé SUV postavené na základě líbivého zženštilého Fiatu 500X, zabalené do karoserie vzdáleně připomínající Jeep. A jistě by to tak jiní výrobci automobilů i udělali, vždyť to je přeci skvělá příležitost, image prodává. Jenže tohle je FCA, koncern, který má možná jeden z nejnižších počtů vyráběných modelů, avšak pokud jde o nadšení, nikde jinde nenajdete pod jednou střechou takovou sbírku ztřeštěností. Jako kdyby v FCA už prostě nechtěli vyrábět obyčejná auta. A to se mi líbí. Vlastně se mi to líbí natolik, že jsem se rozhodl dát Renegadu šanci. Pojďme na to.

reklama

Když Renegade uvidíte na ulici, nemůže být pochyb o tom, kdo že toto autíčko vyrábí. Designový jazyk Jeepu je zkrátka jednoznačný. A hned k tomu musím dodat, že není hloupý ani nabubřelý. Renegade se nesnaží tvářit drsně, není zamračený a nehraje si na mariňáka. Je vtipný. Nebere se zbytečně vážně, nekřičí do světa: „Koukej na mě, já sem Jeep!” Naopak jen s úsměvem říká: „Jo, jsem Jeep, ale maličkej.. Půjdem si hrát?” A to je perfektní.

Zvenku i uvnitř jsou desítky drobných detailů, ze kterých je jasně patrné, že ty, kdo Renegada stavěli, jejich práce baví. A že si s tím autem opravdu vyhráli. Nejen že celý vůz svým tvarem připomíná kanystr, do malých kanystříků jsou stylizované i zadní lampy, porůznu se ve voze objevují vtipně stylizovaná loga a vrcholem hračiček je radiomapa. Nastavit se dá všechno. Pozadí základní obrazovky, tvar ikon – to vše má desítky možných provedení. I samotnou mapu můžete uzpůsobit svému vkusu, může se tvářit jako ze sci-fi, nebo naopak jako kdyby právě vypadla generálu Pattonovi z kapsy. A to si ještě můžete vybrat z několika variant ukazatele polohy na mapě od obligátní šipečky až po modýlek Jeepu. A tak bychom mohli pokračovat dál a dál, kamkoli člověk zabrousí, tam narazí na další easter egg. Ani kdyby celé auto projektovaly děti, nebyla by to takové zábava.

Zkusme se však na chvíli oprostit od legračního vzezření malého Jeepu a pojďme si říci, jak to auto funguje jako … no zkrátka jako auto. Renegade je nejmenší z rodiny Jeepů a malá SUV mívají často potíže s prostorem. Tady to však zdaleka není tak zlé. Předně je Renegade ve skutečnosti o něco větší, než na kolik se tváří, a potom mu pomáhá i jeho hranatá karoserie. Pro čtyři dospělé tu zkrátka prostor je a ani zavazadlový prostor netrpí nedostatkem centimetrů. Pozice za volantem je trochu nezvyklá, čelní okno je více vzpřímené, sloupky mají též jiný úhel, než na jaký jsme zvyklí, nic z toho však není špatně. Snad jedině slepý úhel tvořený A-sloupkem by mohl být menší.

Výbava testovaného kusu byla více než štědrá. Narozdíl od posledně testovaného kusu vystřídala tentrokrát odnímatelné panely skleněná panoramatická střecha, v autě mě hýčkalo audio Beats, navigace, automatické parkování, vyhřívané sedačky i volant a mnoho dalšího. Celá kabina působí nadto velmi bytelně a s červenými detaily nepostrádá ani tu svou hravost. Radiomapa samotná potom kromě toho, že nabízí desítky různých legrácek, také funguje. Vlastně funguje na výbornou. Všechny funkce jsou seřazeny naprosto intuitivně, nikde nic nehledám. A jsou tu i takové detaily jako číselné zobrazení rychloměru na displeji v přístrojovém štítu, které zůstává na svém místě bez ohledu na listování v menu a podmenu palubního počítače – to je zkrátka praktické.

Na silnici funguje malý Jeep tak nějak podle očekávání. Nejsilnější vznětový agregát o výkonu 170 koní má s malým SUV poměrně snadnou práci, a tak je síly za všech okolností dost, automatická převodovka si potom s motorem dobře rozumí a celé auto se velmi snadno a příjemně ovládá. Zkrátka Jeep si velmi dobře uvědomuje, že valná většina těchto aut bude namísto probíjení se deštnými pralesy sloužit k přepravě nákupů a ratolestí městskou džunglí. Stylová hranatá karoserie se potom stává přehlednou hranatou karoserií. Síla vozu nechybí ani mimo město, vlivem skleněné střechy však je uvnitř poměrně brzo slyšet aerodynamický svist.

reklama

Možná je to zbytečné, ale když už tu máme Jeep, navíc takový, který si říká Trailhawk, musím to zkusit. A tak jsem se vydal mimo silnici. Přední blatníky testovaného Renegadu zdobí plaketka ‘trail rated’, kterou Jeep dává najevo, že vůz obstál v sérii náročných terénních zkoušek. A pohled na technické údaje také není marný – přední nájezdový úhel 30°, zadní 34°, přejezdový 24°, brodivost téměř půl metru. Na nějaké mechanické uzávěrky diferenciálů si nejmenší Jeep sice nepotrpí, zato elektronika zvládá s přehledem i situace, kde bych očekával alespoň drobné zaváhání i od mnohem drsnějších offroadů. Jednotlivé terénní režimy znatelně mění chování auta a ve spolupráci s chytrým pohonem všech kol zvládají hladké překonání všech překážek, kterým kdy bude Renegade čelit.

Verdikt

A tím se obloukem vracím zpět k té radiomapě. Stejně jako radiomapa, i celý Renegade je prošpikován vtipnými detaily a srandičkami. Co je ale podstatné – tyto hračičky neslouží k odvrácení pozornosti od jinak průměrného základu. Naopak. Jeep Renegade Trailhawk se nebojím nazvat terénním autem a značce Jeep ostudu neudělá. Zároveň je ale i příjemným rodinným společníkem, je kompaktní i prostorný, dobře ovladatelný, hbitý i úsporný (spotřeba se v rámci testu ustálila pod osmi litry, pravděpodobně však ještě klesne, testovaný kus měl na počátku testu najeto pouhých 300 km). Především je s ním ale legrace. V testovaném provedení s lakem v odstínu reflexní vesty je to prostě milé veselé auto, které se usmívá na celý svět a rozdává radost. Test jsem začínal s nedůvěrou a rozpaky, po společném týdnu však naprosto chápu všechny, kdo dali právě Jeepu přednost před jinými SUV.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 cm3
Výkon: 170 koní (125 kW) v 3 750 ot./min
Točivý moment: 350 Nm v 1 750 ot./min
Převodovka: automatická devítistupňová
Maximální rychlost: 196 km/h
0-100 km/h: 8,4 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,8 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 7,8 l/100 km 
Základní cena: 453 500,- Kč
Základní cena testové verze (2.0 Mjet 170k 4WD Trailhawk): 841 500,- Kč

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
03. června 2018, 08:20
0

Jeep to v mých očích není, jsem v tomhle tradicionalista, ale.... Už jsem mu nějak odpustil. Nebo si jen zvyknul na jeho přítomnost v ulicích města. Alespoň to vypadá jinak, než běžná konfekce na silnicích.

A teď otázka za dva bludišťáky. Kolik zelených zvýrazňovačů je potřeba na lak jednoho Renegade? :-D

reagovat
Ven cos
03. června 2018, 08:27
0

Vyloženě si říká o počmáràní lihovkou ????

reagovat
Ven cos
03. června 2018, 08:27
0

*mel zsm byt smajlik....

Kuře
03. června 2018, 09:55
0

Renegade je super, ten se mi moc libí:) A myslím že Honza tu povahu perfektně vystihl, jsem malej, budeme si hrát?: ))

Trochu mi to připomíná ty 30 let starý miniaturní peugeoty š nálepkou na zadním okne 'až vyrostu, bude ze mě BMW':)

reagovat
Inženýr
03. června 2018, 21:45
0

Renegade je svým způsobem tak praštěný, až se mi líbí. Osobně bych bral jinou barvu, protože na tyhle blitky jsem vysloveně alergickej. Vtipné detaily tomu podle mně přidávají nějaké kouzlo "nebraní se vážně", a dělají z Renegade docela sympatický zjev mezi běžnou konfekcí. Ten Matěj je taky hezký kluk, a mohli byste ho fotit častěji.

Ale teď vážně. Tvrzení, že Renegade "zvládá s přehledem i situace, kde bych očekával alespoň drobné zaváhání i od mnohem drsnějších offroadů", to jako fakt? :) Né že bych nevěřil, a narozdíl od vás to nemohu posoudit, ale je to opravdu tak dobré v terénu?

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
03. června 2018, 22:31
0

Je to samozřejmě lehká nadsázka, ale vlastně ano, je. Jeep už se dostal s elektronikou tak daleko, že se při správně zvoleném režimu to auto dokáže vyhrabat z lecčeho. Na to, že tu nejsou mechanické uzávěrky, se to sune kupředu opravdu statečně. Není to Wrangler, to je jasné..

Matěj Podhorský
04. června 2018, 12:22
1

Ha, děkuji za pochvalu, budu tedy pózovat na fotkách častěji :D

Inženýr
04. června 2018, 12:44
0

Honza: Jeep by samozřejmě měl mít alespoň nějaké schopnosti v terénu, takže podle toho co vidím je na tom Renegade relativně dobře.

Matěj: Rádo se stalo. Holt nějak sem musíme nalákat ženský, a ty nejdou na rezavý Miaty ani na korejce.

beastar
04. června 2018, 15:44
0

Je fakt, že na celý ty galerii je právě nejhezčí ten přísně konfekční model co kouká jak na expedici. Podle se mě se ten člověk minul povoláním a nebo někde udělali v čekoslovák moudls chybu ti lovci talentů...

Inženýr
04. června 2018, 15:55
0

Beastar: Líp bych to nenapsal. Vypadá to, že pán Bříza má dost kvalitní konkurenci, a měl by se tady objevovat častěji.

beastar
05. června 2018, 12:08
0

Ale to neee Břiza je jen jeden takový pan bonmotář. S tím bych nikoho nesrovnával. Navíc ty fotky s Matejem maj dvojí rozměr.

Vycházející hvězda modelingu a její začátky a slavný novinář. Takže rychle save jednou to bude mít hodnotu:)

Matěj Podhorský
05. června 2018, 16:59
0

Vy ani nevíte, o co si říkáte! V redakci totiž už dávno vzniknul nápad, že nějaká fotogalerie ke článku musí vzniknout formou mých selfies :D a protože jsem v redakci považován za seflie queen, a tady to má očividně úspěch, tak já to vážně udělám :D akorát musíme dát pozor, aby to nemělo přílišný úspěch u miata boys, to totiž asi moc nechci

Ha
Habakukk
04. června 2018, 07:13
0

Tak on ten malý Jeep zase tak malý není ano v autosalonu vedle Grand Cherokee je to prcek, ale v reálném provozu to zase tak malé auto není. Škoda, že v článku nejsou více popsány specifika verze Trailhawk pokud si dobře vzpomínám měl by mít redukční převodovku a teď nevím zda i zdaní uzávěru, ale to bych kecal.

reagovat
JLK
04. června 2018, 10:23
0

Vsak to je jen o nejakych 20 cisel delsi jak Fabia, to neni velke nejenom v pomerech Jeepu. Jen je to vyssi krabice, takze nepusobi tak subtilne.

Ha
Habakukk
04. června 2018, 14:43
0

Tak jsem se schválně díval na čísla a je to dlouhý jako Fabia 3 combi tedy o 2,5cm delší, ale Jeep má o 10cm delší rozvor. Prostě auto velikosti Yetiho

PepaSFI
04. června 2018, 20:08
0

co jsem se dočetl tak by Trailhawk měl mít zvýšený podvozek a nějaké ty kosmetické drobnosti. Redukci a uzávěrku to asi má jen elektronicky. Změní to chování automatu, nesnaží se za každou cenu držet nízké otáčkyna nízkých kvaltech. Zkrátka to dovolí víc roztočit na jedničku.

Jakub Pospíšil
04. června 2018, 09:52
0

Hodně mě překvapila ta cena, není vůbec špatná. Čekal jsem start na 800k a testovaný kus něco kolem 1 200 000.
Tohle je docela rozumně naceněná hračka.

reagovat
XT
XTad
04. června 2018, 10:30
2

Proc? Vzdyt je to mini-SUV. Naopak me zarazi, ze tech 800 vubec muze stat.

ro
rock
04. června 2018, 11:39
0

Jenom tak cvičně jsem kouknul na ceny toho zpřízněnýho Fiatu 500X a ten teda není (když odhlédnu od současné akce) o moc levnější; pokud vůbec, tak, snad v řádu jednotek procent.
Vlastně jsem čekal, že si to Jeep napálí víc. Akorát teď nevím, jestli je Fiat při tvorbě cen tak sebevědomej, nebo Jeep tak střízlivej.

Ha
Habakukk
04. června 2018, 11:58
0

Fiatu 500x prodalo v Evropě v roce 2017 90.049 ks s tím, že letos má za první Q lepší prodeje než loni.
Jeep Renegade má na kontě 72.572 ks Jeep má letos horší prodeje než loni v této době.

ma
martinw
04. června 2018, 12:11
0

Cena za styl... v obou pripadech.

Inženýr
04. června 2018, 13:24
1

Teď mě napadlo, jak by asi vypadali tváře americké i italské, kdyby někdo před padesáti lety tvrdil, že budou existovat Jeepy postavené na něčem, co vychází z Fiatu 500..

ro
rock
04. června 2018, 14:49
0

Inženýr Kvattro:
Vtipný :-)
Ale teda
1. Renegade vychází z 500X a ne z 500. Mám pocit, že "iksko" nemá společný technický základ s pětistovkou, je postavený na jiné platformě. Takže přesně řečeno Renegade z Fiatu 500 NEvychází :-)
2. zhruba někdy před těmi 50 lety Jeep koketoval s myšlenkou postavit, dneska bychom řekli crossover na podvozku Renault 16. Ve srovnání s tím Renegade zas až taková svatokrádež není :-)

Ha
Habakukk
04. června 2018, 14:57
0

Jak říkáš krom názvu a výrobce nemá 500 a 500x nic společného. Jinak na sněhu v tom terénním módu umí 500x jezdit pěkně dveřma napřed škoda, že nejde vypnout ESP.

Inženýr
04. června 2018, 15:26
0

rock: To s tím Renaultem 16 je pro mně zajímavá novinka. To bych neřekl. :)

beastar
04. června 2018, 15:41
0

500X (Grande Punto) je hlavně úplně jiná platforma, než Fiat 500 (urban car- Panda etc.) Takže by se asi smáli, ale historicky to moc nejde ověřit,) Jinak jako vesele se sdílelo už tenkrát, akorát nebyla ta tendence nacpat na jednu platformu 10 modelů o 5 výrobcích. Já bych si mnohem radši koupil právě to 500X, než bezmála o dvě kila dražší Renegade jen proto, že je to jakoby Jeep. A interiér je dost podobnej.

Inženýr
04. června 2018, 15:59
0

Beastar: 500X? Proč ne, ale nebudeš mít džípa. Džíp - to je ofróud ledžnd, ne? Dnešní marketing toho dokáže hodně. Nic to však nemění na tom, že Renegade je mi sympatický, a podle toho co píše Honza svému jménu ostudu nedělá. :)

ro
rock
04. června 2018, 16:18
0

beastar:
Ten rozdíl je takovej hlavně díky současné akci Fiatu, jinak je to porovnání
základ dvoukolka 1.6 110 k Jeep 460 t. vs Fiat 440 t. (v akci 400)
čtyřkolka se stejným motorem 1.4 170 k Jeep 710 t. vs Fiat 660 t., (v akci 600)
šetřílci můžou u Jeepa ještě třicet tisíc srazit s motorem 2.0 140 k, ten se i Fiatu nenabízí.

Ha
Habakukk
04. června 2018, 17:45
0

Druhá věc Jeep umí lepší výbavu než Fiat. Fiat samozřejmě můžeš mít i s motorem Mjet 2.0 jak v automatu tak manuálu je ve výbavě CITY Cross.

ro
rock
04. června 2018, 21:29
0

No jo, máš pravdu. Ale pořád je to skoro 600 t. s manuálem...

Ha
Habakukk
05. června 2018, 07:22
0

Tak Škoda Yety stál v naftě podobně tak je to asi normální cena.

beastar
05. června 2018, 12:11
0

Stál.... Je to celkem dlouho. A jak s tim souvisí škodovka? A co Stínadla? A opravdu Velký Vont koupil 500x? Jde o to že stejnou techniku mužeš koupit ve Fiatu levněji jen si nepřiplatíš za drsnost v podobě znácku Jeep:)

sheogh
04. června 2018, 14:33
0

To je zajimavy rozpeti cen - o 100% proti zakladu .. ta jedovata zelena je celkem fajn, ale asi by spis slusela nejakymu sportovnimu kupatku :-)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem