reklama
načítám data...

Jaká je vaše nejoblíbenější silnice? | Autíčkář se ptá

Léto je jako stvořené k výletům. K automobilovým výletům. Máte oblíbenou silnici u nás doma, nebo vyrážíte za hranice?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Jaká je vaše nejoblíbenější silnice? | Autíčkář se ptá

Je léto. Čas prázdnin, dovolených a odpočinkových (pro někoho naopak stresových) aktivit. S tím je velmi často spojen pohyb. A teď nemyslím pohyb jako fyzickou aktivitu, nýbrž pohyb jako přesun. Přestože podíl letecké dopravy v rámci letních dovolených rok od roku roste, nejoblíbenějším prázdninovým dopravním prostředkem je stále automobil. Ne, můžete být v klidu, opravdu vám nebudeme doporučovat nejlepší či nejekonomičtější trasu do Chorvatska, ani vám nebudeme radit kde koupíte nejevnější konzervy a počítat kolik řízků se vejde do kufru auta. Ostatně na dálniční cestě k moři neshledáváme nic moc zajímavého. Nás zajímají vaše automobilové výlety. Výlety jejichž hlavním smyslem je samotná cesta.

Dnes výjimečně nejde v první řadě o auta, ale o ten kus šedivé hmoty, který vám utíká pod koly. Chceme znát váš oblíbený kus silnice. Léto je k takovému automobilovému výletování naprosto ideálním obdobím. Jsou otevřené alpské průsmyky, které jsou jinak po zbytek roku uzavřené. Silnice jsou alespoň částečně opravené a ne tak vymlácené jako po zimě. Nečekají vás takové podzimní nepříjemnosti jako je napadané vlhké listí uprostřed zatáčky či ranní mrazíky typické pro jaro. Léto většinou znamená suchý asfalt bez viditelných nástrah a to máme rádi. Jaký je váš oblíbený kus asfaltu?

Ve svém automobilovém deníčku mám tučným písmem zapsané návštěvy Stelvia a Jaufenpass v Itálii. Francouzský Col du Galibier a švýcarský Furkapass jsem také zvládnul projet. A Großglockner-Hochalpenstraße je naprostým základem. Všechny tyhle silnice jsou tak úžasné, že snad ani nepotřebujete na jejich projetí zábavné auto. Zmíněné italské průsmyky jsem projel v naftové Octavii a stejně jsem se bavil jak malý kluk, který si hraje se svou oblíbenou hračkou. Vybrat nejlepší úsek je pro mě velmi těžké, ale vím jistě, že Jaufenpass mě bavil víc než Stelvio, na Großglockner to chce vyrazit opravdu brzy ráno. Col du Galibier je slalom mezi cyklisty, ale za ty výhledy to stojí a Furkapass mě ohromil jako celek. Takovým mým tajným snem zůstává Transfagarasan a především Transalpina v Rumunsku. Jednou je chci pokořit. Za hezkým svezením však nemusíme jezdit daleko za hranice. Okresky v okolí Ještěda mám najeté, že bych je zvládnul snad i poslepu. A mám-li být konkrétní, tak mou velmi oblíbenou okreskou je pro krkonošská silnice číslo 294 z Rokytnice nad Jizerou do Vítkovic. Je tam hezký asfalt, rychlé i pomalé zatačky a malý provoz. Jen dávejte pozor na lesní zvěř. A s výčtem zajímavých silniček z našeho kraje by se jistě dalo pokračovat dál a dál.

reklama

Chystáte se letos na automobilový výlet? Jaké nejzajímavější silnice jste již zvládli projet? Jaký je váš oblíbený kus asfaltu tady v naší domovině? Podělte se o své tipy, potřehy a zkušenosti v diskuzi…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

peca
17. července 2017, 08:35
0

Nejoblibenejsi je silnice Bilovice nad Svitavou - Adamov - Krtiny nekdy v podvecer.

Posledni dva tydny jsem travil jezdenim Miatou po Cechach a pekne silnice se daji najit skoro vsude. Napriklad na Sumave to byla jedna velka radost. Vim, ze porovnavat to s horskym prusmykem v Italii nebo Rakousku nemuzu, ale asi budu radsi jezdit po malych cestach v okoli, nez dojet na Großglockner a tahnout se v hadu dieselovych kombiku (vlastni zkusenost) nebo klickovat mezi magorama, co si mysli, ze jedou giro d'italia.

reagovat
jj
jj frank
17. července 2017, 11:05
0

Ano, to je krásná silnička. Ale ideální je tam jet spíš v sobotu nebo neděli brzo ráno.
Později se to tam změní v totální cyklostezku...

jj
jj frank
17. července 2017, 11:12
0

moc pěkná trasa je taky Kouty nad Desnou - Červenohorské sedlo - Bělá pod Pradědem, když je volno.
A vlastně skoro všechny silničky v Jeseníkách.

Un
Unnamed
18. července 2017, 08:28
0

Byvam v Brne - Husovicich a po uprave svojej ibizy tdi 6k2 som sa ln tak isiel zajazdit kusok okolo bytu, isiel som z Obřan do Bílovic n. Svitavou a bol som velmi milo prekvapeny aku cesticku mam kusok od seba.. sice kvalita nic moc ale celkovo zaujimava trasa.. sice kusok ale aj tak.. kazdopadne dakujem za tip, kedze je to kusok rozhodne to pojdem skusit :) inak co som pocul tak zevraj cesta z Čejče do Slavkova je velka pecka, zevraj sa tam jazdia nejake zavody a je tam kvalitny asfalt, ale este sa mi tam nepodarilo skusit zajst, tak mi to snad niekto potvrdi :D

Un
Unnamed
18. července 2017, 08:29
1

Sorka za gramatiku, idem salinou cez cejl a to je des :D

Kr
Krocan
18. července 2017, 10:27
1

Unnamed :-D

BI
BI-voj
18. července 2017, 11:49
0

Na gramatiku se vykašli,nikdo učení z nebe nespat.

ro
rock
18. července 2017, 15:19
0

to Unnamed:
Nééé, špatně :-). Když už, tak ve směru Slavkov -> Čejč a konkrétně pasáž Násedlovice - vrchol kopce Karlák před Čejčem.
A až se budeš vracet, projeď Slavkovem směrem na Rousínov, jako bonus dostaneš pár hezkých serpentin. Nic, o čem bys psal domů, ale potěší...

Picklenose
17. července 2017, 09:12
0

Já mám nejraději „Šumavaring“ s úsekem Kvilda - Vimperk. A v okolí Písku pak Písek-Paseky-Neznašov a zpět.

reagovat
ro
rock
17. července 2017, 09:20
3

V podstatě libovolná lehce zvlněná okreska. V ČR je jich překvapivě hodně, dají se najít za každou odbočkou. Ze zahraničí by mne lákaly silničky Skotska proslavené Top Gearem :-)

Alpské průsmyky jsou otupující serpentiny a jsou obvykle podstatně zábavnější na kole než v autě. Zvlášť když se vydaří den, kdy je tam málo českejch magorů, co si myslí, že jedou Ecce Homo. Domorodci, speciálně v Itálii, jsou až překvapivě ohleduplní a místo aby nadávali, raději fandí.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
17. července 2017, 10:56
1

Nejoblíbenější silnice asi bude jedna zakroucená v pohoří Eifel. :) Větší zážitek z řízení auta asi jen tak jinde nenajdete. Snad zůstane stále pro veřejnost otevřená i po další roky, musíme držet palce.

Jinak : Alpy : autem záleží na provozu, víte, typicky se člověk šine za karavanem... Ale pamatuju si jeden podvečer průjezd Glocker Strasse z jihu a už nebyl žádný provoz, bylo to na motorce a ten zážitek byl vážně skvělý. A člověk vlastně ani nejel jako šílenec nebo porušoval předpisy. Chce to i mít štěstí na malý provoz. V ČR je pěkných úseků spousty, o tom by se dal udělat celý seriál. Mám rád silnici 105 až k Temelínu. Ale těch úseků je spousty. Třeba Děčín - Zubrnice, Lovečkovice plus dál směrem na Českou Lípu .. atd. tam jsou skvělé úseky. Jen okolo Prahy to máme pořád rozbombardované...

reagovat
Pe
Peter87
17. července 2017, 13:07
0

Stopětku potvrzuju, ta je pěkná. Hlavně tam nebývá provoz snad nikdy (nebo jsem měl zatím fakt štěstí) :).

Daniel Borský
17. července 2017, 23:40
0

Souhlas na tu jsem zapomněl, tu jezdím také dost často od Hluboké až do Bernartic a je super :)

On
OndrasF
17. července 2017, 11:25
1

Tři silnice, ideální pro rychlé předokolky (vyzkoušeno na GTV, Méganu a teď Cliu)
1) Jižní Čechy = Südschleife = Ktiš-Chvalšiny-Kájov sem tam a pořád dokola
2) Ústecký kraj = Krušnohorský průlet = Petrovice-Cínovec-Fláje-Klíny-Přísečnice-Loučná-Abertamy-Karlovy Vary. Tohle dát na jeden zátah v plném tempu je docela záhul, jak pro řidiče, tak pro auto :) Případně pak Klášterec-Boží Dar a zase zpět.
3) Liberecký kraj = Bedřichov-Hrabětice-Josefův Důl-Jiřetín, případně dolů přes Semerinky. Krásná trasa, pozor na cyklisty.

reagovat
sumy
18. července 2017, 19:22
1

Jj, vubec okoli Chvalsin je to super. Az na holandany s karavany :-) Mame chaloupku 4km na Cervenakem. Mimochodem loni jsem cca 15km za Chvalsinama smer Domazlice za deste v pajeru s nahradni prevodovkou potkal srnku. 1:0 pro pajo, ale malem jsem se pos... kdyz se mi v ty utahujici se zatacce pajo s vozejkem sklouzlo :-O
Transfagaras jsem jel loni, opet v paju. 6 lidi, stresni stan, nalozenej na 14 dni naproste sobestacnosti... Nahoru na 3, 2000rpm a stejne me nikdo nedojel/nepredjel. Nepocitam li porshata, kterych tam asi 10ks prohaneli novinari.
Rozhodne doporucuju dukladnou kontrolu chlazeni. Tesne pod vrcholem bylo na obou stranach obsazene parkoviste s uvarenymi auty(i uplne novy mondeo, golf 6., octa, dachna...) A cestou dolu zas stali s upevenejma brzdama.
Pred 14 dny jsem pak byl ohromen silnici ze Sarajeva do Cerne Hory, kdy poslednich cca 30-40km je naprosty uzas. Skaly/tunely/strze. Pravda, pak je 12km uz spis offroad, ale davaj to i kamiony :-)
Naprosty uzas pak pokracuje i v Cerne Hore, nejvetsi pecka je od prehrady Piva skalama na Zabljak. Tunely nahrubo vysekany do skaly, vlastne spis jeskyne nez tunely. Neco neuveritelnyho. Ale EU by z takovych silnicek radost nemela. A kdyz uz se tam nekdo vyskytnete, tak prujezd Durmitorem je snad povinost.

At
Atomas
17. července 2017, 12:04
1

Až budete v Chorvatsku na Makarské, zkuste si vyjet kopec na Sv. Juri. Zažijete jízdu z 0 m.n.m. až do 1760 m. n.m. a je to úžasné. Jezdím tam ráno (někdy Vás tam pustí již před šestou), když je tam minimální provoz...

reagovat
saage
17. července 2017, 18:45
0

Ja si letos taky uzil v Chorvatsku. U pobrezi bylo plno aut, ale jakmile jsem odbocil do vnitrozemi tak nikde nikdo a krasny silnicky

sumy
19. července 2017, 19:59
0

Na Makarsky jsme prespavali na plazi. Ale co se silnicek tyce, musel jsem si nechat zajit chut. Pajo v klidu, ale na pujcenym freelanderu praskla brzdova trubka a nasledne po oprave shorelo oblozeni na neventilovanych kotoucich, ze az vyvarila brzdovka. No a mily freelander zabrzdil az o pajero :-/ Tak jsme pak museli volit prijatelne cesty.
Pisu to ted s rukama od brzdovky, jak davam novy i dalsi zrezly trubky a komplet novy brzdy. Jeste opravit predek... V patek to vracim tchyni :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
17. července 2017, 14:05
0

Pridam trochu exoticky typ.

Rhodos - prakticky cele stredozemi a zapadni pobrezi je jedna nekoncici, liduprazdna a kvalitni horska okreska!

reagovat
an
andre_fux
17. července 2017, 14:08
0

V dojezdnosti jednoho dne (1000km) to je rozhodně Stelvio a blízké okolí. Ve větší vzdálenosti pak jednoznačně Korsika. Tam je nejdelší rovný úsek 10km. Místí v pohodě uhýbají, když je dojede rychlejší auto..

reagovat
Sedrik
17. července 2017, 16:00
0

Pro mě:

Cesta na Grossglockner - super. Dá se předjíždět, takže táhnutí se za karavanem nehrozí na dlouho
Kolem Stelvia je hromada míst (Stelvio samo není nic moc - jsem rád, že jsem tam byl, ale...) - Furkapass, cesta do Livigna...prostě tam kolem je na výběr a na řadě míst se také dá předjíždět.

U nás pak Bilovice nad Svitavou - Adamov - Krtiny = dávám +1. Většinou sjíždím na Olomučany (ta část až do Křtin je opravdu hodně cyklo).
Vysočina (prostě celá Vysočina :))

A zážitek už hoooodně starší - Pustý žleb (Sloup - Skalní mlýn) - večer, žádný provoz.... Problém bylo jen auto (Fiat Tipo před smrtí :))

reagovat
Sedrik
17. července 2017, 16:02
0

A ještě - Na jih od Boloně. Jel jsem tam bez cíle (tj. na křižovatkách jsem jel tam, kde se mi víc líbilo) a ani jedna cesta nebyla nudná.... :)

liška
17. července 2017, 16:03
0
reagovat
pa
patrik jakubovits
17. července 2017, 19:14
0

fagaras i alpina jsou skoro TOP, letos jsme to dali, je tam i novej asfalt na alpine, doporucuju.

reagovat
VK
VK
17. července 2017, 22:11
0

Horn - Raabs a. d. Thaya - Dobersberg. Na to jsem se těšil každý den. Vlastně až v podstatě do Dačic to jde, ačkoli tam už roste pravděpodobnost, že se narazí na kamion nebo někoho s áčkovou případně céčkovou SPZkou.

reagovat
Asid
17. července 2017, 23:11
0

Umíral jsem z řidičů v rakouských a italských alpách.... takový krásný silnice a oni jedou 70-80... když někdo jel kilo tak už jsem si říkal, že je to teda rebel. No hrozný prostě... nejhorší je, že oni jsou schopni se táhnout za kamionem nebo traktorem třeba deset kilometrů a nikdo ho nepředjížděl... Já nevím čím to je. Jako asi my češi jsme fakt jako řidiči hovada, ale tohle bylo k umření... po sjezdu z dálnice v italských alpách se táhnout dalších sto kilometrů po okreskách průměrnou rychlostí padesát km/h... no málem to ve mě spustilo duševní poruchu.

reagovat
Raspby
18. července 2017, 11:25
1

No z klasických silnic zase tolik zkušeností nemám, ale líbí se mi úsek D1 sjezd na 119.km a pak směr Žďár nad Sázavou přes Jamné, Bohdalov, Rudolec...nicméně asi budu za blázna, ale stejně si nikdy auto na silnici neužiju na 100%, pořád hrozí nějaká zvěř, auto v protisměru, cyklista nebo policejní radar :-D. Takže za mě je prostě nejlepší silnice závodní okruh, tam si to užiju na 100% :)

reagovat
Sedrik
27. července 2017, 12:54
1

Na silnici nejezdím na 100 procent nikdy. Vždycky si nechávám něco pro "coby kdyby". Pokud to chce člověk prostě pustit, musí na okruh.

BI
BI-voj
18. července 2017, 13:04
-1

Super svezení je ve Slavkovskych serpentynach,jezdeji se tam zavody do vrchu.Asi pred 2 roki jsem tam v zatáčce vzal zrdcatkem cikana na kole.Ležel v příkopu a naříkal,že má pryč nohu,tak sem mu dal startky a když sem šel k autu,jako sem upustil 200 korun.Ve zpetnim zrdcatku sem pak viděl,jak vyskočil a už byla noha cajk.

reagovat
To
Tom
18. července 2017, 14:19
0

Irsko, část Ring of Kerry mezi Kenmare a Killarney. Ideálně ve vypůjčeném autě... :)

reagovat
Jenyk
18. července 2017, 21:59
0

Norsko, stezka trollu (Trollstigen). Priroda a cesta prenadherna, ale v sezone mraky turistu.

reagovat
saage
27. července 2017, 14:36
0

Jo to je krasna silnice i okoli, jenze jak rikas.. Miliony vyletniku s karavany a na kolech. Dalsi vec je ze v norsku maji takovy pokuty za rychlost, ze by ses taky mohl vracet bez auta/motorky. :-)

C70C
19. července 2017, 10:48
0

za mně jednoznačně trasa Náchod - Nové Město - Rychnov n.K. - Žamberk - Šumperk - Bruntál - Opava.. prostě do Slezska vrchem. Nádherný okolí, kvalitní povrch, rychlý GT úseky střídají krásný vracečky, táhlý stoupání i klesání.. Svoji roli v tom sice hraje fakt, že touhle trasou jsem cabriem pendloval předloni co chvíli za (teď už) manželkou, ale jednoznačně doporučuju, zejména něčím sportovně-gtčkoidním. Později jsem to jel v noci dieselovým combi v automatu a to už překvapivě nebyla zase taková zábava. Jen bacha na motorkáře, pomníčků je tam spousty a přibývají každým rokem. Přesto za mně asi nejlepší dálková trasa v ČR. V zahraničí bylo moc příjemný nechtěně zakufrovat v Itálii na silnici SS65..až později jsem zjistil, že to byla původní trasa Mille Miglia..a já si říkal, proč mi osazenstvo v autě pořád chtělo blít..

reagovat
St
StepanB
19. července 2017, 18:51
0

Můj lokální favorit je silnice ze Sedlece do Milevska. Za Prčicema je to asi dva kilometry v prčicích, ale pak přijde lepší asfalt, následují serpentiny, které vás vyhodí v krajině jako na Šumavě. Zatáčky pokračují a asfalt se nehorší. A nikdo tam nejezdí.

reagovat
saage
19. července 2017, 22:22
0

Nejlepší silnice je jedině tahle. Bez debat, polemik, tečka . :-)

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
20. července 2017, 07:41
0

Jak řikáš :) Budeme tam muset zase jet... A něco Autíčkářům o tom asi napíšeme, že? :-D

Ra
Radek F
20. července 2017, 22:55
0

To je dobrý počtení, když si můžu říct, že to mám všechno projetý... Byť na motorce. Ale ještě bych přidal Peloponés. Z jara jsem měl pocit, že jsem ve vnitrozemí úplně sám a silničky byly k nevíře...

https://radekfiala.smugmug.com/Balkans-2015/i-w4qCVgV/A

reagovat
Škoďák
21. července 2017, 23:48
0

Já se vždycky když jedu na Lipno těším na úsek někde od Netolic přes Chvalšiny za Krumlov. A vždycky lituju proč je ve Stř. Čechách skoro všechno tak rozbitý, tady si to vždy užiju, hlavně když jedu 306kou.

reagovat
tomyks
21. srpna 2017, 16:01
0

Alpy pohoda, jeli jsme 2x před sezonou a provoz skoro nula. Cestou mě brzdila jen jedna Zafira a řidič mě navíc férově pouštěl.
Jinak doporučuji silnice na Krétě. Přejezdy ze severu na jih přes hřeben jsou parádní. Jenže když jsem v půjčovnách sháněl Porsche, tak smůla, prej by to nikdo nechtěl. Tak jsme vzali za vděk Nissanem Micra v kabriu :D

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Cherokee HO 1993
Jeep Cherokee HO

1993 rok výroby
200 koní výkon
3 999 ccm objem

Pontiac Bonneville SE Automatic 3.8 V6, 1990 1990
Pontiac Bonneville SE Automatic 3.8 V6, 1990

1990 rok výroby
167 koní výkon
3 789 ccm objem

Ford Mustang Roush Rs3 2013
Ford Mustang Roush Rs3

2013 rok výroby
630 koní výkon
5 000 ccm objem

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem