reklama
načítám data...

Jak mě začíná štvát móda investičních aut

Investiční auta jsou všude... Nalevo, napravo, v bazarech i rukou soukromých majitelů. Mladší, starší, rozpadlá i naleštěná. A já toho začínám mít plné zuby...

zobrazit celou galeriiEditorial: Jak mě začíná štvát móda investičních aut

Určitě se někteří po přečtení nadpisu hořce smějete: „Ha! Co tě jako štve? Vždyť o tom Autíčkář už 3 roky píše a sám se na tom podílí…” A musím sebepoškozujícně říci, že tyto uštěpačné poznámky jsou pravdivé. Leč vše, co jsme kdy na Autíčkáři psali, byl spíše takový lehký nástin tématu a oslava několika legendárních aut. Bohužel v reálu se nám tu nyní vyskytuje nějaká podivná epidemie, a ať už se na tom Autíčkář podílel jakkoliv, začíná to být pěkně na prd. Nadšenecká oblast pro pár zasvěcených motoristů nám zmutovala do podivné módní vlny, která se vymyká zdravému rozumu. 

Ve včerejším Robinově článku jste si mohli přečíst, za jaké směšné částky se auta kupují v ostrovní části Evropy. Jasně, Britové mají poměrně nekompromisní systém likvidačních poplatků, které v konečném důsledku vlastnictví auta pěkně prodraží, nicméně i přesto člověku občas padá brada, za jaké částky se v Británii auta prodávají. Zato tuzemská inzerce nám za poslední dobu podivně nabobtnala a vlastníci či překupníci žadají za starší zajímavá auta až absurdní částky, takže brada padá taky – kontrast mezi ostrovní a pevninskou Evropou nebyl snad nikdy výraznější. Za onu poslední dobu se totiž každá pojízdná i nepojízdná automobilová komodita, která překročila určitý věk nebo společenský status, automaticky stala youngtimerem, potenciálním youngtimerem, autem s ‚jasně stoupající hodnotou‘ nebo rovnou ‚investičním autem‘. A je úplně jedno, jestli kde o klasický sporťák, nebo plevelný hatchback, který nikdy nebyl zajímavější než okresní přebor v šachu. Zrovna nedávno jsem se zvídavě ptal kamaráda mého kamaráda, který žádá za nepříliš zachovalý Kadett 1.3 nějakých 50 tisíc, zda nemá moc naivní představy. Dočkal jsem se opovržlivé odpovědi, že prý „…se podívej, kolik za něj chtějí v Německu. Kup si hen ten AMS Classic a koukni do tabulky, ty osle, se budeš divit…” Tak teda jo. Zvedám rukavici a začínám válku se zdeformovaným trhem starších aut. Ačkoliv se najde mnoho důvodů, proč některé specifické modely vyvažovat kopami zlata, najde se ještě mnohem více důvodů, proč ta většinová část starších aut má hodnotu mnohem menší, než si jejich majitelé myslí. A pár nejokatějších teď poplivu. 

Stav dva ne asi…

Upřímně, 80 % aut, která mají v textu inzerátu jeden z výše uvedených vzletných pojmů, jsou vyžilá hovna za cenu michelinského dezertu. Většina prodejců totiž možná ví o existenci jakýchsi tabulek s cenami klasických či potenciálně klasických vozů, již málokdo ale sebekriticky zařadí svůj čtyřkolý odpad do správné cenové kategorie – automaticky to má totiž cenu jako ‚dvojka‘. Je úplně jedno, že poklad na kolech nemá doloženou žádnou historii, lemy, nosníky a jiné části trpí kovovou leprou, v interiéru se po několik let pářily kuny a zeměkouli to oběhlo víckrát než ISS. Prostě to je youngtimer, není toho moc a na cenu, která se v tabulce blýská u stavu dva, se kouká tak nějak mnohem příjemněji než na pár stovek eur, která jsou uvedena u stavu čtyři. Skoro nikdo si neuvědomuje, že dvojka je prakticky bezchybný stav, znamená maximálně zachovalý a velmi málo ojetý exemplář, a jak známo, takové se ve volné přírodě vodách bazoše prakticky neobjevují. 

reklama

Hvězdný nástřel

To jste třeba vlastník Škody 1000 MB, dokonce moc pěkné, a řeknete si „hmmm, proč to nezkusit třeba za čtyři kilíčka…” Naleští se lak, udělají hezké fotky, přidá srdceryvný popis k tomu nádhernému kusu historie a on se nějaký hejl třeba najde. Nejenže se najde hejl, oni se najdou i internetoví šířiči dobra, kteří takový inzerát spatří, aby následně do světa vytrubovali, že  Embéčko už stojí čtyřista tisíc a ono se to takhle prostě prodává – a kilo za kusy shnilého torza v předrenovačním stavu se pak po drobných krůčcích stává legitimnější a legitimnější…  

Investice jako barevná šusťákovka

Teď trochu odbočím od neutěšeného stavu cen. Zahlédl jsem poslední dobou pár žebříčku ‚levných auto-investic‘ s nejvyšším růstem ceny a docela se usmíval. Nejen že jako vhodná investice byla popisována auta, která už svůj růst ceny několik let zažívají a další výrazné zhodnocení je tedy málo pravděpodobné, ale překvapila mě i skladba oněch zaručených tipů. Vlastně už se tolik nedivím majiteli Kadettu… V žebříčcích největších cenových skokanů, které byste si měli koupit, totiž figurovaly mimo jiné vozy jako Citroen AX 1.5D, BMW 316i E30 anebo Fiat Tipo 1.4. Jistě, z hlediska teoretické tabulky se jejich průměrná tržní cena zvedla a zaznamenala nějaký strmý peak. Nicméně myslet si, že se někdo v budoucnu reálně utluče po masovém dieselovém hatchbacku, je naivní. Je to stejné, jako by měl někdo pocit, že lidé touží opět nosit do společnosti barevné šusťákovky doplněné o nezbytnou ledvinku, jak tomu bylo na začátku 90. let…Těžko si představit, jak stojí lidé frontu na nejslabší Tipo, protože si chtějí připomenout, jak si po revoluci koupili ze tří kusů posvařovaný vůz, aby se měli čím dostávat do práce. Stejně jako se pak budou divit, že jim z auta neupadávají zlaté cihličky nebo tučné dividendy.

S výše zmíněným se začínám setkávát až nehezky často. Jako by všechna starší kupé byla BMW M3 E30. Jako by všechny starší sedany měly auru Lotusu Omega. Jako by cokoliv nad dvacet let věku byl svatý grál. Jako by neexistovala stará auta v mizerném stavu. A jako by každé staré auto znamenalo automaticky zlatý důl na peníze. Až se začnou v nabídkách objevovat pouze vypusinkované exkluzivní kusy, ať si pro mě za mě rostou ceny třeba do aleluja, nyní bych však byl rád, aby lidé slezli ze svých vzdušných zámků zpátky na zem. Jinak za chvíli nebudeme mít pro samé zaručené investice a perspektivní youngtimery co kupovat. 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Matěj Podhorský
09. září 2016, 08:22
1

Kdo by to byl řekl, že šílenství kolem automobilových investic běžné na západě se ve východní Evropě projeví nadšeným sbíráním a kupčením s kovovým odpadem :)
Toto je mimochodem jeden z důvodů, proč se chci před současným děním kolem aut schovat, zavřít se někam do stodoly, počkat si až se to přežene a vůbec, koupit si motorku...

reagovat
Pólin
09. září 2016, 08:52
0

Motorku chválím. Co za styl, nebo typ Tě láká? Výhoda v ČR je, že jsou tady motorky asi nejlevnější z celé Evropy a hodně se jich prodává soukromě, a ne přes bazary. Ale musím bohužel podotknout, že prostředí motorek je v ČR hodně prostoupené testosteronem na idiotské úrovni. To mě docela štve... Venku, mimo ČR, to člověk moc nevidí...

Matěj Podhorský
09. září 2016, 08:55
0

Triumph Bonneville, Moto Guzzi V7 Classic a podobné. A bez dnes tak módních cafe racer úprav.
Měl jsem tenhle styl rád, ještě než to bylo cool :D A teď nejlepší věc: moje žena mi sdělila, že kdybychom měli takové bajky dva, můžeme jezdit oba. Win-win řekl bych.

Pólin
09. září 2016, 09:01
0

Nemůžu, jinak, než pogratulovat:) Sám někdy jezdím kromě SVčka na Nortonu ES2 a je to požitek. U těch starých/retro motorek je to propojení se strojem silnější než na nových 4válcích atp....nehledě na to, že se na Nortonu někdy docela zase*ru, abych vůbec dojel domů :D

Matěj Podhorský
09. září 2016, 09:24
1

Mě na tom ohromně láká funkčnost nové motorky ve spojení s retro stylem a klasikou. Ideální na nějaké kochací ježdění po venkově, žádný spěch. Jenom se trochu bojím, ani ne tak že bych si rozbil hubu vlastní blbostí, ale nějakých nezaviněných nehod...ale s tímhle přístupem by člověk nemohl dělat fakt nic. Taky si říkám, že motorka je co do poměru cena/intenzita zážitku úplně někde jinde, než automobil, takže je to vlastně výhodný a ekonomicky prospěšný kauf.

Pólin
09. září 2016, 10:26
0

S těmi nehodami to vidím stejně a dlouhodobě se to snažím vysvětlit své ženě. Musím podotknout, že poslední dobou se mi to i daří- začala jezdit se mnou:) Jasně, úplně původně jsem taky autař. To srovnání cena vs. zážitky jsi mi vzal z úst... Ještě je docela na draka, že někteří lidi motorky prostě nevydýchají a musí to pořád hrotit. Teď jsem způsobně předjížděl kolonu a zařadil se před jedno auto, kde bylo místo. Zezadu jsem už cosi slyšel o všech možných pohlavních údech atd. Mávl jsem nad tím rukou do té doby, než do mě ten bourák 2x zezadu najel. Naštěstí se motorce ani mě nic nestalo. Další příhoda: přijel jsem v Hranicích na náměstí, motorku jsem postavil na kraj chodníku, kde nikomu a ničemu nezavazí. Přišel za mnou postarší chlap s tím, ať to okamžitě odvezu, že to tam nemá co dělat. Odešel jsem se slovy, že ji nikam odvážet nebudu. Naštěstí v Hranicích máme rozumné Policisty, kteří se snaží takové věci neřešit...

Redguy
09. září 2016, 12:36
0

Retro styl je pro pozery, spravnej Autíčkář bere leda original. Tohle me vozi denne do prace a funkcnost je az na brzdy stejna jako modernich stroju :)

Matěj Podhorský
09. září 2016, 12:51
0

Ta je uzasna!
On Bonneville neni ani tak retro styl, spis pokracovani puvodniho modelu. Ano, pro hardcore milovniky opravdovych starych bajku to bude jen moderni napodoba, mozna i pro pozery, ale s tim ja se dokazu smirit, zkratka proto, ze se mi ta vec velice libi. To je pro me hlavni kriterium:)

Redguy
09. září 2016, 13:43
0

Jo to chapu, me se zase hrozne libi Royal Enfield Bullet a to je vlastne taky vicemene pokracovani puvodni vyroby. Ja jsem ale ujetej na stary veci, od aut, motorek az treba po domaci spotrebice , takze nezastupuju nazor psychicky zdraveho jedince :))

Matěj Podhorský
09. září 2016, 13:49
0

Není nad plynovou ledničku co?:D

Pólin
09. září 2016, 13:58
0

Je to sice pěkné, že má člověk originál, ale pravda je, že ty staré stroje prostě nefungují tak dobře jako nové. Kromě té suzuki vzadu jezdím někdy i na té vespě ve předu. Je to sice skoro nová motorka, ale konstrukční základ má někdy v roce 1970. Člověk musí řešit takové věci, jako pouštět benzín, zapínat sytič, pohlídat jestli nejsou slepené kontakty v zapalování- to se pak vybije baterka a člověk jede tak dopr... a vzato úplně objektivně: ta motorka jezdí naprosto tragicky. Nebrzdí, nejede, žere cca 4,5litrů/100Km. Je to docela vysoká cena za to, že když někde zastavím, vždycky se najde někdo, kdo to pochválí, případně se ptá co to je... No a o tom Nortonu ani nemluvím...vládne totiž elektrikou od značky LUCAS a to je prosím dílo. Ale opět- stejný efekt jako s tou Vespou. Jak říkal jeden můj strýček, který taky dlouho jezdil na veteránech: se*ru na veterány, já chcu hňápnůť po starteru a jeť:D Z těchhle důvodů neodsuzuju, když někdo dá přednost nové retro motorce před originálem...

Redguy
09. září 2016, 14:18
1

Tak to bylo samozrejme mysleno s nadsazkou. Premyslim stejne, akorat mam ten prah trochu jinde, takze nejakej Ford T bych taky nechtel provozovat, ale stroje ze 60. a 70. let jsou pro me dobry kompromis mezi tim kouzlem veteranu a pouzitelnosti v dnesni dobe.

Pólin
09. září 2016, 14:26
0

Tak ten FORD T by mi snad za tu náročnost stál :D. Představ si dojet s tím před supermarket, normálně si jít nakoupit, nahodit to klikou a odfrčet :D

[email protected]
09. září 2016, 14:56
0

Jestli se vám můžu přidat do vlákna chlapi...Rád bych si v budoucnu pořídil svojí první motorku. Papíry mám na A2 tj. max 35kW (seškrceno z max 70). Bydlím na sídlišti, pracuju v centru Prahy, školu kam pravidelně jezdím na jejím druhým konci. Chci se důstojně, individuálně, ekonomicky dopravovat po městě i kolem něj, včetně městskýho okruhu (stabilní rychlost aspoň 100km/h). Rozhodně ale nechci skůtr. Říkám si, že by mi mohla stačit i nějaká 250ccm (kategorie naháčů), nebude mi ale malá? Mám 180cm/90kg...

Redguy
09. září 2016, 15:15
0

Ja mel jako prvni masinu velkyho Bandita ze stejnyho duvodu (190 cm), ale na to nemas papiry. Jukni na www.motorkari.cz a zaloz si tema na mistnim foru, kazdej den se tam nekolik podobnejch temat objevi. Osobne moc neporadim, protoze s A2 zkusenosti nemam, to ma manzelka, pro kterou naopak hledam vzdy co nejlehci motorku (momentalne v merku KTM Duke 390).

[email protected]
09. září 2016, 15:44
1

Kupodivu, aspoň co jsem koukal, tak snad i na nějakýho Bandita bych (omezením) dosáhnul... Jen předpokládám, že budu jezdit už tak za 6-7 což není oproti autu za 9 moc rozdíl...

Podobný vlákna jsem četl a před rokem i založil, bohužel to vždy skončí odpovědí - i když nechceš skůtr, kup si skůtr... A nebo kup si GS500 co je hnusná a malá, ale furt větší než konkurence.. Zároveň je ale stará jak můj baworák...

Pólin
09. září 2016, 15:52
0

Ty 250ccm motorky kolikrat vypadaji krasne dospele a i jsou tak velke v realu. Treba ze 100 metru od sebe litrovy superbike a 125ccm RS od Aprilie skoro nepoznas. A navic ted je zlata doba malych motorek...je jich obrovsky vyber.

Pólin
09. září 2016, 15:55
0

A nebo si vyzkousej Guzzi V7. Jezdi to za par svestek a nadelas s tim hromadu parady.

Matěj Podhorský
09. září 2016, 15:58
0

Dnes jsem objevil něco jako Yamaha SR400, to vypadá jako pěkná věc. Akorát je za 160+, a to už je lepší pár peněz přihodit a drandit na Triumphu. Nebo si koupit nový Royal Enfield, bike s tradicí, bike z kolonie :)

Po
Poiux
09. září 2016, 16:09
0

Koukni na Yamahu XT660, verzi podle tvých prefencí. 35kw z výroby, do 100 to jede opravdu pěkně a když máš čas tak to vyleze i ke 160, ale pokud to nehoníš moc často ve vysokých rychlostech tak v pohodě jezdí do 5l. Kámoš měl verzi X, teď má Z, na obojím sem jezdil a myslím, že zrovna motardová verze je jedna z nejvhodnějších motorek pro A2.

PeterLuk
09. září 2016, 16:28
0

Ó! Motorky na Autičkári? :O To sa mi páči! Môžeme sa tešiť na rozšírenie "záberu"? :D

Matěj Podhorský
09. září 2016, 19:21
0

Jednou určitě. Zatím se však budeme věnovat tomu, co nám jde nejlépe (tedy alespoň doufáme) :)

Redguy
09. září 2016, 21:10
1

Tak clanky o motorkach ve stylu autickare bych bral vsema deseti! A dvema padesatiletejma kouskama na testovani bych hned mohl prispet:)

Pro Sklenku - GS500 bych nezavrhoval, kdyz zrovna Guzzina nejede, tak si ji pujcuju od zeny a nejak mala mi neprijde. Taky ma do zacatku vyhodu, ze kdyz s tim flaknes (respektive az s tim flaknes:) tak te to nebude moc stat. Na prvni rok nebo dva je proste lepsi vybrat si neco, ceho jsou vsude mraky (malej Bandit, GS500 atd) a nebude ti lito kazdyho skrabance.

[email protected]
09. září 2016, 23:43
0

Dekuju tohle byla asi ta zpráva na kterou jsem čekal :-)

Vojta Dobeš
10. září 2016, 16:31
0

O rozšíření resp. spíš přidání sesterského magazínu o motorkách už uvažujeme dlouho, první ale musíme dostat Autíčkáře na soběstačnou úroveň. A potom taky vydělat nějaké peníze, abychom si mohli všichni udělat řidičáky a koupit motorky.

Jinak abych se přidal do debaty, mám to dost podobně jako Matěj a láká mě něco jako Triumph Bonneville a podobné záležitosti. Ale potom se vždycky rozpomenu na svoje amerikanofilské kořeny a skončím u toho, že bych si nejspíš pořídil H-D Sportster.

Redguy
10. září 2016, 22:07
0

IMHO je smysluplnější spíše rozšíření, protože ten trh je oproti autům malý, navíc prakticky každý motorkář má i auta.

PeterLuk
11. září 2016, 11:27
0

On by stačilo sem tam nejaký článok "navyše". S tou úrovňou uto je pravda, ale urobili by ste mi radosť. :)

Mňa motroky vždy brali, rôzne mdoerné stroje, naháče či endurá ani veľmi nie, ale choppery, café racery a staršie motorky som mal vždy veľmi rád. Len niesme veľmi "motorkám naklonená" rodina, ani neviem, či z našej rodiny, až na môjho pradeda, ktorý zbieral staré Triumphy niekto motorku mal.

Ča
Ča Snač Aj
11. září 2016, 20:48
0

Podívej se na MT-03, motor má stejný jako XT, ale narozdíl od něj má styl do města ;)

Petr 'Krab' Jeřábek
12. září 2016, 21:16
0

asi rekordman bude nabídka tohoto Garde v úpravě kabrio od anglické firmy LDD. Takhle, asi to bude jednoznačně ojedinělý kus, takže pokud by se měla hodnota odvíjet od čistě počtu exemplářů, dejme tomu...
Ale koupili byste to někdo? Za cenu velmi pěkné M3 E46 s manuální převodovkou ? .. já tedy fakt ne :)
http://www.rajveteranu.cz/14461-skoda-garde-praha#zalozkaFoto

[email protected]
09. září 2016, 08:53
0

Super článek... Frází: "... okresní přebor v šachu..." mi trochu navlhly trenky :-D...

Mám ve svým okolí 2 podobný případy:
1) Kamarád koupil za 80k E36 325i LSD v cabriu... Má v plánu do toho vrazit až 100k s tím, že z toho prý bude libovka a za 3-4 roky se potom prý lidi utlučou... Ač se snažím sebe víc, nevěří mi, že lepší bude se na to vysrat, zprovoznit to nejnutnější a užívat si vítr ve vlasech...

2) Druhý případ je ten, že můj děda plánuje na podzim prodat svůj bájný Renault Megane coupe, co od roku výroby 98 (1.majitel) najezdil 28 000km. 1.6 myslím 105koní, bez klimy. Skoro jako bájnej Šemík, v zimě nejeto, za deště jen 2x. Auto znám, i jeho gumy (původní) vypadaj jako nový... S blížícím se prodejem ale nastává otázka, jakou nasadit cenu. Rád bych proto poprosil o radu :).. Foto by mělo být příští týden.

reagovat
piwel
09. září 2016, 09:51
0

dopadneš asi stejně jako někdy v budoucnu já s dědovou Thalii a možná že i tu prodám dráž než se prodá ten Megan coupe...Myslím že za Coupe je strop 40.000,- aspon pro mě teda...bez ohledu na kilometry...dědova Thalie má najeto necelých 7000 km, rok výroby 2009 (nebo 2006?) myslím...a prodejní cena? :D to radši budu jezdit s kosočtvercem na volantu, protože bych za to nic moc lepšího nekoupil...ale do budoucna to bude určitě investiční auto, moc se jich nedochová a s takovým nájezdem bude cennější než prototyp Miury Roadster :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. září 2016, 17:47
0

Mmm, taky bych tipl, že víc jak 50 tisíc za to nikdo nedá a i tak to bude se štěstím. Bohužel relativně nezajímavé auto s tou nejméně zajímavou motorizací a ještě k tomu v nejhorší čas.

[email protected]
09. září 2016, 18:28
0

Má ale cenu čekat do jara?

piwel
09. září 2016, 18:35
2

do jara 2026 :P

Vojta Dobeš
10. září 2016, 16:34
1

Tohle je další problém našeho trhu a už dlouho mám svrbění o něm napsat editorial - že český trh nedokáže rozlišovat mezi šrotem a super kouskem. V Německu (nebo kdekoliv jinde) dostanete mizerné kusy skoro zadarmo a za super kusy zaplatíte spousty peněz. Díky tomu je mnohem snazší koupit dobré auto, protože stačí si připlatit. U nás stojí skoro všechno stejně, ale člověk aby se probíral tunami šrotu, než najde dobré auto. Navíc dobrá auta lidi neprodávají...

Matěj Podhorský
10. září 2016, 18:08
0

Není to náhodou přesně to, co tady popsal Vavris?:D

Matěj Podhorský
10. září 2016, 19:46
1

Kdyby ten megane byl pekny, tak bych ho klidne chtel. Zalezi za jakou cenu. Mne uz je asi fakt jedno, cimu budu jezdit:D

PeterLuk
11. září 2016, 11:41
0

Ono, toto je podľa mňa trochu aj "psychologická vec". Keď človek predáva šestkového Golfa, hneĎ si nájde, za akú cenu sa predávajú, alebo ho proste hodí na predaj a on mu už niekto cenu dá. Tu sa niet o čom baviť, ceny väčšinou zrovná trh. Iná situácia je ale v prípade "starých" áut, pokiaľ teda nerátame skutočné youngtimery a "viem čo predávam" youngtimery. Tu býva už tá cena väčšinou nízko, a tak s ňou nieje veľmi ako manipulovať, keď chce človek auto predať, ale zároveň zaň vôbec niečo dostať. Ale tu si viacerí povedia, že veď predsa do auta čosi investovali, STK, výfuk, vyváranie spodku... Zrátajú si to a uvedomia si, že predsa o tie investované peniaze nechcú prísť len preto, že sú dvere ienj farby než karoséria a že je ťuknutý nárazník. A že keby to rozpredali na diely, task by zato dostali možno viac, takže zvýšia aj cenu auta vcelku. Ďalší si povie, že čo všetko na tom aute najazdil, aké naň má spomienky, ako sa oň vzorne staral a že ho predsa nepredá za cenu ako by šlo len o nejaký kus šrotu ktorý hrdzavel na záhrade. No a potom sú ľudia, ktorí s autami obchodujú vo veľkom, alebo ľudia, pre ktorých konkrétne auto nemá hodnotu, ľudia ktorí sa auta potrebujú zbaviť a tak auto ponúknu za pár stoviek (eur). Nuž, ale keďže sa pohybujeme pri starých autách, za ktoré, pokiaľ to teda nieje (potencionálny) youngtimer, o ktorý by mohol mať záujem niekto kto hľadá konkrétny typ (a ešte keď ich nieje veľa na trhu - to je potom ďalší dôvod na zvyšovanie ceny, "pane, to už za túto cenu nezoženiete") ani nemožno očkávať tisícky eur, o to väčšie sa zdajú byť rozdiely v cene. No a takto dôjdeme k tomu, že je v ponuke podobný Golf III za 350 a za 1300 €...

H_F
11. září 2016, 21:50
0

[email protected]
on kamarad s e36 je a neni idiot
proc neni-pekna 325 s lsd uz se za 120 prodava a do peti let na 200k bude.. sice na tom nevydela, ale kalhoty nepotrati

pokud ale do toho chce narvat 100k, tak idiot je z duvodu, ze za tyhle penize 80+100 by mel e36 m3, na ktere by za par let vydelat opravdu mohl

[email protected]
12. září 2016, 13:35
0

Já se obávám, že to auto rozhodně není ve stavu aby se do něj vyplatily jiný investice než na doladění dobře fungujícího celku a jeho provozování... Co se týče M3, jsi si tou cenou jistej? 180k mi přijde sakra malej rozpočet i na sakra velkej šrot.

la
law
14. září 2016, 15:00
0

jj M3 e36 za180000 je úplně mimo :-D

H_F
03. října 2016, 13:11
1

ted koukam ze sem fakt s m3 mimo, zacinaj o 100k vejs tzn na 280... tvl pul roku rozdil a kilo nahore
pred pul rokem sem jeste koukal na vejskraby za 6500e coz cca odpovida stavu kamaradovy 328.. tzn. funkcni jezdici vec do ktery je potreba nasolit love aby byla v mint stavu

Kryton2X4B-523P
09. září 2016, 09:45
0

Já si takhle uchovávám svojí Calibru, ovšem ne jako investiční auto, který bych chtěl prodat, ale prostě proto, že k tomu autu mám vztah a mám ho rád. Jasně, že budu rád když to vyroste na ceně, ale je to pro mě až ten poslední faktor. Mnohem více si všímám jak jejich stavy na našich silnicích prořídly a kolik na těch zbývajících kusech jejich majitelé napáchali škody (křídla, dveře alá Lambo, drsný prahy, složený k zemi a kola z dostavníku z divokého západu. Osobně do toho sice plánuju investici, ale nikdy nechci aby se změnil vnější vzhled toho auta. Jen chci opravit těch pár hrubých chyb, který tam Adam nasekal když to auto vyráběl ;-). Btw Vavrisi otázka na tebe....Calibra: Odpad nebo schovat ? ;-) Celkem by mě zajímal názor lidí odsud na tohle vozítko.

reagovat
František Čáslavský
09. září 2016, 12:40
0

Calibru v původním stavu? Máš doma nejspíš jednorožce. Určitě schovat a užívat.:-)

Kryton2X4B-523P
09. září 2016, 13:09
0

Jj v původním stavu, chce to jen plechařinu (ne moc - spodek úplně zdravej a jinak jen lem a pár oděrek), lak a doladit detaily (výfuk, brzdy, tlumiče apod) ale jinak OK a najeto 160k poctivě. Dovoz z Itálie. A Kromě vyhřívaných sedaček to má prakticky všechno co tenkrát šlo ;-)

František Čáslavský
09. září 2016, 16:11
0

řekl bych, že to musíš dát dokopy a pak nás nechat projet :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. září 2016, 17:48
0

Sdílím Fernieho názor :-) Neojetá neztuzená calibra bude zanedlouho horké zboží :-)

Petr 'Krab' Jeřábek
09. září 2016, 18:24
1

taky se připojim. Calibra je moc hezký auto. Mohla mít moc fajn 2.5 V6tku a nebo verzi s Turbem a pohonem 4x4, ale i standardní pěkná s dvoulitrem bude dělat radost. Tyhle auta hodně zmizely. A u sousedů v Německu taky, hromada aut z té doby zmizela v období "Schrottgeldu" nebo jak ty pobídky šrotovného nazývaly...

bitner
09. září 2016, 09:48
1

Rekl bych, ze tenhle problem trh vyresi. Par lidi si na tom rozbije hubu, par lidi na to vydela a to je tak vse. Btw porad se da koupit treba i Felicie (novodoba samozrejme) za 60. To by byla investice :-D

reagovat
Knightrider
09. září 2016, 10:19
2

Mně naštěstí tahle mánie kupování bezcenných sraček naprosto míjí. Vždycky mně oslovovaly auta, který byly odjakživa relativně výjimečný a pořizovací cena ve statisících i u ojetin a naprosto nepřekvapivě cena výrazně neklesala ani při jejich prodeji. Jasně, koupit si auto např. za půl milionu je pro většinu lidí daleko větší problém, než auto za 50 tisíc, ale kupovat třeba to starý BMW 3, Tipo, Kadeta a podobný nesmysly a myslet si, že na nich zbohatnu, je zhovadilost. Pořád platí, že nejsem tak bohatej, abych si mohl kupovat levný věci a když na tu drahou věc teď nemám, tak si radši počkám, až na ní mít budu.
Myslím, že jsem ve svým životě vlastnil pár hodně zajímavých aut, ale mohl jsem si je dovolit právě jen díky tomu, že jsem nevyhazoval prachy z okna za nesmysly.

reagovat
Tr
Trebus
09. září 2016, 12:51
0

Ale tohle se netýká jen aut. Finanční krize je pryč, lidi mají prachy a neví co s nima :-) Já se trochu zajímám o staré hodinky a situace je podobná. Kousky, které se daly na ebay koupit za pár stovek (Kč) mají dneska ceny mnohokrát vyšší.

reagovat
PeterLuk
09. září 2016, 14:41
0

Výborne napísané a musím len súhlasiť. Práve to eMBéčko je skvelý príapd, lebo ako človek čo si jedno z rodiny chce dať dokopy to počujem z každej strany. Áno, počul som to aj včera :D "A prečo to nepredáš? Však to predaj a kúp si niečo nové, bezpečnejšie." "Týjo, eMBéčka, to sa vraj za tisícky eur a tie dvojdverové aj za 20 000!" Dokonca viem o ľuďoch, čo si ich preto držia zavreté v garážach (ajkeď títo majú predsalen aspoň špetku "investorského citu"). Tak si vravím, pri pohľade na Raj Veteránov, že veď to moje eMBéčko nemá ani 20 000 a má pôvodný lak, to by som mohol vymeniť za nejaké Porsche, čo vravíte? :D A keď pozerám inzeráty, čo chcú ľudia za Žigulíky či Trabanty alebo dízlové Golfy I a Peugeoty 205 s rôznfoarebnými časťami karosérie, týjo. "Zľavy nedávam, viem čo predávam". "Perspektívny veterán" "Možnosť veteránskych značiek" :D To posledné ma dostáva - u nás je dostať auto na veteránske značky trošku ťažšie než u vás. A žiaľ, mám pocit že veľa ľudí čo toto píšu k inzerátom o niečom ako "veteránske testácie" nikdy nepočula. Ináč by sa to neobjavovalo u áut s dverami inej farby než blatníky, hrdzavými prahmi, "tigrovanými" poťahmi interiéru a "ty vole, pozeraj nato" Tesco tuzingom. Ja som pomerne tolerantný človek a investícia do áut nieje nič zlé, naopak, keď nad tým niekto premýšla, s autom aj jazdí a nemá ho len kvôli peniazom a nedeformuje trh, tak why not. Ale toto, to je mor, rakovina! Akú radosť som mal včera, keď som našiel pekného Žigulíka za niečo okolo 700 eur v dobrom stave a bez podobných vtákovin v popise...

reagovat
Matěj Podhorský
09. září 2016, 15:55
0

Tak originál pěkně embéčko určitě prodáš i celkem snadno, ale podle toho kolik si za něj řekneš. A originál taky dost často znamená dost žalostný stav. To musí reznout jako prase ne?

PeterLuk
09. září 2016, 19:02
0

Ja ho ani predávať nechcem, o to mi nejde. A zas ono na tom nieje zle, ale čo to tam bude treba spraviť, ale nemám pocit že by šlo zas o niečo "extra" :D Stále je ich veľa. Popravde, neviem presne povedať, auto je stále garážovanéa nieje tam veľa miesta, ale čo som pozeral, tak to nevyzerá nijak hrozne... Otázka bude, čo uvidím až bude auto "na diere" :D Ale je tam miesto na karosérií, kde vraj hrdzavie už od výroby :D

Kryton2X4B-523P
12. září 2016, 07:25
0

Můj děda měl Embo, který prakticky vůbec nerezlo. Když ho odváželi do šrotu (nahradil ho moderní Favorit) tak bylo pořád bez jediné kytičky rzi. Ale možná to bylo tím, že se ho dědovi povedlo přes pár známých skoro celý postupně protáhnout galvanizačkou a byli jsme snad jediný v republice kdo měl pozinkovaný embéčko :D

Lu
Lukáš Havlas
09. září 2016, 15:53
0

Naprosto s Vámi souhlasím.

reagovat
Přemda Honda
09. září 2016, 16:21
0

Pamatuju,že když jsme v r. 2010 kupovali v bazaru Primeru,stála tam pěkná červená Alfa Romeo 75 se základní 1,6 pod kapotou a chtěl za ni snad 100 tisíc (nevím už přesně kolik to bylo,ale dost).Když jsem se ho zeptal jestli to trochu nepřehnal s cenou,odpověděl,že vůbec nemá strach,někdo si ji odveze...
A když už jsme u těch motorek,celkem zlá je situace u značky Jawa - model 500 OHC (cca 1952 - 1958),zastaralý už v době vzniku,se 4T motorem,citlivým na údržbu a podprůměrnými jízdními vlastnostmi se jednu dobu podle pamětníků rozdával skoro zadarmo,pak se z něj stal veterán,cena začala prudce růst až k aktuálním asi 150 tisícům a víc za zrenovovaný kus..Za což bych klidně koupil dva velmi slušné japonské youngtimery 80. let...A co teprve Jawa 250,několik desetiletí nejrozšířenější motocykl s největším počtem evidencí..Ještě před 15 lety se dal pěkný kus s TP koupit v pohodě 6 - 10k,plně pojízdná bez TP kolem tisícovky a nepojízdná,posraná od slepic a vytažená ze stodoly doslova za pár stovek..Dnes se po renovaci prodává klidně za 50k a to ještě často vychcaným prodejcem narychlo zrestaurovaná z nekvalitních čínských nebo tureckých dílů.Slušnější kusy bez renovace a s TP aspoň za dvacku a za těch 6 - 10k se dá koupit max ten stodolový vrak :-)

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
09. září 2016, 16:42
1

Vavrisi, jednoznačně je tu v místních podmínkách jeden zásadní problém. Málokdo opravdu trhu s klasickými auty rozumí a díky tomu vznikají dvě situace. Jeden inzeruje (schválně nepíšu prodává) předražený šunt, protože mu jiný chytrák poradil že to bude youngtimer/oldtimer atd... Druhej zase chce koupit, ale nedokáže pochopit že opravdu hezké auto které se vyjímečně vyskytuje i na domácím trhu má zkrátka svou určitou hodnotu. Každej by chtěl slevu jak na vietnamským tržišti, ale neví proč... Pak se samozřejmě stává to klasický. Někdo se nachytá a fakt koupí předražený auto, byť zajímavý model ale v neperspektivním stavu a někdo jinej zase pokud chce svoje opravdu kvalitní klasické auto prodat má problém že mu za něj nikdo nenabídne férovou cenu, řekněme s ohledem na obecnou cenu ve světě.
A souhlasím, že se manpuluje se stavem 1-4 a především proto, protože tomu opět málokdo správně rozumí co má být co...

Na druhou stranu, trh se sám v tomhle reguluje a kdo holt akceptuje jakou cenu tak to je každýho věc. Na úroveň obchodování s klasickými vozy v Británii například ( odkud jsem během času pořídíl několik klasických aut a veteranů) se asi jen tak nedostanem. Na druhou stranu bych se nerad dostal někam do prostředí trhu v Německu, Švýcarsku , kde ač nemám ty zkušenosti vidím při návštěvách akcí, veletrhů s klasickými auty určitý nepěkný snobismus. Ale možná tomu křivdim.... A on se teda ale ten snobismus taky trošku přenáší do naší scény s klasickými auty. Ale jen někde... Nerad bych to zobecnil.

Chce to se vyprdnout na frustraci, mít trpělivost, vědět jaký auto chceš a dočkáš se , najdeš ten kus po kterým toužíš.
Na konec ale musím říct že jsem taky nikdy žádný auto v životě nekoupil s cílem investice. Ale na druhou stranu se mi už v pár případech povedlo na prodeji nic neztratit, případně vyjímečně být i v celkovým plusu. ALe že bych teď šel a koupil E30tku 316 protože stojí o 2000 EUR míň než šestiválec a že na ní za 2 roky zbohatnu , to bych neudělal. Prostě si koupi, přesně ten typ kterej chci a na kterej mam prachy. A mezi těma dvěma veličinama je bohužel vždycky rozpor... ale to je to hezký, přece člověk nemůže chtít mít všechno :)

reagovat
Csaba
09. září 2016, 21:23
0

Pan Lukáš Prejzek ze Světa Motorů asi před měsícem napsal několika stránkový elaborát s názvem "Nejlépe uložené peníze" a já se po přečtení toho paskvilu smál asi hodinu v kuse... - větší snůšku absurdit, nesmyslů a zoufalého nepochopení reality jsem snad ještě nečetl...
Fešák bezelstně dokonce narovinu napsal i to že "u většiny modelů při uvedení (doporučených) cen vycházel z dat z Německa (Classic Data)" :-)
Jaksi přitom pozapomněl že píše článek o (údajných hodnotách) youngtimerů/veteránů v ČR a že mezi českým a německým trhem i kupujícími jsou gigantické rozdíly v podstatě ve všem (nabídka/poptávka, kupní síla, techn. stav aut , možnost a cena provozování/servisování oněch modelů tam/tady atd...) a že prostě nemůže německé ceny běžné/obvyklé a natož ty "tabulkové/katalogové" jednoduše vynásobit 27x a tvrdit prodávajícím že tolik Kč za tu svou herku mají chtít a v žádném případě ne méně...

Nemluvě o tom (jak již bylo napsáno) že najít v ČR jakékoli auto z těch v článku zmíněných ve stavu "2" je zhola nemožné a nereálné (teda, v nějakém muzeu či soukromé sbírce asi ano), ale i kdyby, tak za ty modely stejně nikdo nedá ty jeho teoretické násobky německých cen...

Doporučení z článku: E30 316i: 205.000,- Kč, Tipo 1.4: 75.000,- Kč, R19 - 86.000,- Kč atd a pod. - prostě totální úlety a naprosté nesmysly... - nejlepší byl Žigul: 154.000,- - to mě rozsekalo nejvíc - vypláznout 150 tisíc za žigula... - a to ještě napíše že se s tím autem "dá vyblbnout" :-) - jo, jasně - utratím (nepochopitelných a absurdních) 150 táců za žigula a pak s ním budu "blbnout" - to je vtip roku... - asi stejně duchaplný jako označení Wartburgu 353 pojmem "velký sedan"...

V Česku se sice několik VAZů 2103 a 2106 za +/- 100.000,- Kč nabízí, ale visí na netu už víc než rok a budou tam asi až "do skonání věků" :), to stejné u R19 - téměř celý loňský rok trvalo než svého nového kupce našla jedna 5dv 1.8 16V Ph. II po v podstatě téměř kompletní GO, prodávána fanatikem do R19 za cca 33 tisíc a borec napíše "doporučenou cenu" 86.000,- Kč - to by musela, doprdele práce, ta devatenáctka být pozlacená a vykládaná diamanty, s řadičkou potaženou kůží z velrybího penisu a ježděna jen na býčí sperma Džeremyho Klaksóna! :-)

Celým článkem se navíc vinulo apelování na případné prodávající aby za žádnou cenu a v žádném případě ty svoje "šperky" neprodávali za ceny nižší než v textu uvedené a obzvlášť ne těm zlotřilým, zlovolným a ziskuchtivým "překupníkům" kteří by (považte tu drzost!) hrozně rádi ty jejich zázraky levně koupili aby je následně obratem neuvěřitelně draze prodali dál... - já teda na takový byznys taky nemám povahu a schopnosti, ale slovník v tom článku - ten byl jak z Rudého Práva v 50tých letech... - děs a hrůza.

Takže hledá-li Vavris původce toho všeho, pak jím "odborníci" ze Světa motorů z valné části jsou - co k tomu dodat - člověk člověku vlkem... :)

reagovat
PeterLuk
09. září 2016, 23:45
0

A potom, že kde sa to berie :D

Ni
Nitram
10. září 2016, 13:33
0

S tím Tipem jsi trefil hřebík na hlavičku :D :D na zahradě máme Tipo 1.9TD které táta před dvaceti lety slepil opravdu 50/50 ze dvou aut :D ikdyž svár drží do dnes, zbytek auta je jak z dortu :D vinko jezdí po silnci ale stále ikdyž v jiném kabátu, dnes zase značně obnošeném :D

reagovat
sa
savle
10. září 2016, 23:22
1

Dneska je situace takove, ze pokud ma clovek zajem poridit pro nej "zajimave" auto napr. z 80. - 90. let, navic treba jeste v puvodnim stavu, tak ho proste nesezene bud vubec nebo za nesmyslnou cenu v nic moc stavu nebo v dobrem stavu, ale za uz uplne absurdni cenu. Nejlepsi je v tehle dobe schovat penize pod polstar a cekat, bud na nejakou mensi ci vetsi financni krizi nebo jen krizi youngtimeru, oldtimeru a ostatnich timeru. Pak teprve zacnou vsichni co maji neco zajimaveho v garazi hromadne prodavat. Ted je k tomu nic nenuti. Kdo ma auto jako investici, tomu hodnota zdanlive porad roste, kdo ho ma pro radost tomu hodnota neklesa, tak proc prodavat. Ale az zacne hodnota klesat mnozi svuj nazor prehodnoti a zacnou prodavat. Potom bude ten spravny cas sahnout pod polstar a zacit nakupovat. Jen nikdo nevi jestli to bude za rok nebo za pet :-)

reagovat
Knightrider
11. září 2016, 16:10
1

Hezka teorie, ale.... Kdyz jsem se ja rozhodnul, ze prodam sveho tezce upraveneho Mustanga, tak mne ani nenapadlo to zkouset tady v CR. Trh maly, kupni sila mizerna a k tomu jen hromada vychcanku, kteri chteji bezduvodne co nejvic srazit cenu dolu, a to az absurdum nebo lidi, kteri se chteji proste jen svezt. Takze inzerat sel rovnou do Nemecka. A vysledek? Prodano za 14 dni a za cenu, ktera byla cca o 200 tisic Kc vyssi, nez kolik bych dostal tady. Tak co by mne nutilo se zabyvat nejakym ceskym trhem?

Matěj Podhorský
11. září 2016, 19:15
0

A jak jsi pak zjistil, jaká by byla cena v Čechách?
Jinak u těchto masivně upravených aut je ještě jeden problém, a to že vkus člověka který auto prodává může být natolik jedinečný, že to kupující prostě ve výsledku neocení.

Knightrider
11. září 2016, 19:44
0

Srovnanim obdobne upravenych Mustangu, ktere byly v tu dobu naprodej u nas a zjistovanim, za kolik podobna auta jejich majitele prodali. Komunita kolem techhle aut v CR je pomerne mala a majitele se znaji. S tim vkusem mas pravdu. Nicmene, novy majitel ocenil muj vkus podle mych predstav. ;-)

H_F
11. září 2016, 21:57
0

tahle teorie ma ale velke trhliny
a to sice, ze penize pod polstarem jsou ty nejhur ukryte penize
pred rokem prisel singer a devalvaci kazdeho ocoroval o 15% na jeho usporach
buhvi co bude zitra
pred peti lety ulozene penize do nejake klasiky typu delta integrale, mercedes w113, bmw e9, porsche 356/911 dnes jsou tvrdymi valutami, kdezto hodnota jakychkoliv bezcennych papirku neustale klesa a klesa
a rikat ze dnes nelze koupit je tez nesmysl
porad jsou tu auta, ktera za par let budou na nesmyslu
a schvalne hadejte, co se stane, az prijde naka dalsi krize s cenou veteranu
ze splaskne bublina?
ani napad, cena zlata, umeni a podobnych hodnotnych veci, kde lze v nejiste dobe ulozit penize prave v dobach krize roste nejvice

martin_100
14. září 2016, 10:12
0

Kurva a já řešim že najaře bude u škopka asi poslední stk .... no tož to abych ho začal inrerovat aspoň za kilíčko když mam takovej ounikát a žádanej jangtajmrrrrr :-D
Jo jo příští rok budu bohatej :-D

reagovat
Pa
Paulie
23. září 2016, 13:42
0

A zrovna jsem jednu takovou novodobou Felcku (opravdu hezkou) prodal za 25K :-) A hodně jsem zvažoval koupit si ji pro sebe jen tak :D Ale je to cca 20 minut co si ji pán zaplatil :)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Pacifica CS Touring 2005
Chrysler Pacifica CS Touring

2005 rok výroby
260 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Mustang alu kola Ford Mustang 1910
Ford Mustang alu kola Ford Mustang

1910 rok výroby
1 koní výkon
125 ccm objem

Chrysler 300C Touring V8 HEMI 2006
Chrysler 300C Touring V8 HEMI

2006 rok výroby
360 koní výkon
5 707 ccm objem

Cadillac deVille  1988
Cadillac deVille

1988 rok výroby
155 koní výkon
4 085 ccm objem

Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel 2015
Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel

2015 rok výroby
370 koní výkon
5 300 ccm objem