načítám data...

Jak bude vypadat automobilová budoucnost? | Autíčkář se ptá

Věštění z křišťálové koule není zrovna exaktní věda. Vývoj v automobilovém průmyslu je však celkem dobře odhadnutelný. Co nás čeká v budoucnosti? Na co budeme jezdit? Bude nám dovoleno řídit auto vlastními silami?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Jak bude vypadat automobilová budoucnost? | Autíčkář se ptá

Otázka za všechny peníze. Otázka, na kterou nikdo nezná přesnou odpověď. Otázka, které se automobiloví nadšenci bojí jako čert kříže. Jak se bude vyvíjet svět automobilů? Posledních sto let jede automobilový svět ve vcelku zajetých kolejích. Sem tam někdo zkusí alternativní pohon, ale v drtivé většině případů vznikají všechny automobily podle stejné šablony. Spalovací motor a řízení, které plně ovládá řidič. Posledních pár let, ale můžeme sledovat nové trendy. Nejdříve to začalo pohonem. Tenčící se zásoby ropy (přestože každou chvíli se nacházejí nová a nová naleziště a nikdo tak přesně neví, kolik ropy nám ještě zbývá), tlak na ekologický provoz a spousta dalších "problémů." To všechno má za následek, že přední automobiloví hráči zkoumají a vyvíjejí alternativní typy pohonů. Někdo sází na kombinaci elektřiny a konvenčního paliva, někdo čistě na elektřinu a jiný zase na vodík. Já osobně patřím mezi staromilce a co nevoní benzinem, to nevyhledávám, ale přesto mě zajímá, jakým směrem se bude ubírat budoucí vývoj. Nejsem expert na netradiční typy paliva či pohonných agregátů, takže nedokáži fundovaně odhadnout, která vývojová větev bude v budoucnu hrát prim. Mám-li však dát na čistě osobní pocity, něco mi říká, že elektřina to nebude. Vlastně ani nevím proč mám takové tušení. Elektřina prožívá masivní rozvoj a snad každá velká automobilka plánuje svoje vlastní auto na elektrony. Přesto nevidím její budoucnost v růžových barvách a mnohem víc si slibuji od vodíku jakožto hlavní hybné síly automobilů budoucnosti. Jsem si vědom, jak složité je vodík uchovat či dostat do auta, ale navzdory všem nevýhodám mi tam sedí tak nějak víc.

S otázkou budoucnosti je spjata ještě jedna velká neznámá. Nejenom, že nevíme na co budeme jezdit, ale nevíme ani kdo bude řídit. Ano mám na mysli autonomní vozy. Velké to téma poslední doby. Vývoj autonomních aut probíhá na více frontách, nejenom automobilky se snaží vytvořit funkční prototyp. Do závodu o plně autonomní vůz se zapojily také přední technologické firmy jako Google či Apple a také přepravní společnosti jako Uber, což může uvedení finálního produktu do provozu jen a jen urychlit. Vývojáři se zatím potýkají se všemožnými problémy, nicméně nelze jim upřít urputná snaha tyto obtíže řešit. Díky tomu už v dnešní době můžeme svěřit řízení vozu v (zatím) jasně definovaných podmínkách do virtuálních rukou auta, aniž bychom museli trnout hrůzou co se stane. A nemluvím teď jen a pouze o nejvyspělejších asistentech jakými disponují třeba Volvo či Tesla, ale mám na mysli i jednodušší pomocníky, jakými jsou adaptivní tempomaty, či aktivní udržování v jízdních pruzích. Ano, i tyhle systémy, se kterými se můžeme setkat už i v cenově dostupných vozech, jsou jistou cestou k plně samočinnému vozu. Ty nejoptimističtější odhady hovoří, že v roce 2020 začne produkce samočinných a plně funkčních aut. Tomu osobně příliš nevěřím a myslím si, že bude potřeba ještě mnohem víc času na odstranění i těch nejmenších chybiček. Přesto to všechno se obávám, že příchod éry autonomních vozů je nevyhnutelný a dříve či později přijde.

Jaký je váš názor na automobilovou budoucnost? Co považujete za palivo budoucnosti? Jaký pohled máte na autonomní vozy? Těšíte se na takovou budoucnost, nebo se jí upřímně děsíte? Podělte se o vaše komentáře v diskuzi.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
24. srpna 2017, 11:51
1
reagovat
ja
jazet
24. srpna 2017, 12:05
3

Víceméně to vidím jako autor článku: projdeme si pár slepými uličkami a skončíme u vodíku. A co se týče autonomní dopravy,nevím kdy přijde,ale celkem se těším až nastane doba,kdy si člověk bude moct vybrat,jestli bude řídit sám,nebo to nechá na autě samotném. Abyste mě pochopili,řídit mě baví,ale jsou chvíle (pár piv,únava,nemoc), kdybych si jen v klidu sednul, navolil trasu a nemusel se o nic starat. Ovšem horší doba přijde,až nám bude vysvětleno,že v rámci "našeho bezpečí" už řídit nemůžeme a auta už budou pouze autonomní.

reagovat
Evžen Masopust
24. srpna 2017, 13:18
0

Dokud se to nechá trhu, benzín a ta druhá tekutina jen tak nevymizí. Problém bude, když to půjde přes legislativní koleno. Co se alternativy týče, taky mi líp zní vodík (ačkoli vždy mi na obraz vběhne ten balón z obrázku xD)... A autonomní řízení? Hmm. Jak se to rozjede, buď budou mít vlastní trasy a pruhy, nebo má klasický řízení smůlu, páč lidský faktor bude jen překážet plynulosti...

reagovat
beastar
24. srpna 2017, 15:00
2

Autonomní řízení je jistota, když do toho všichni Googlem počínaje sypou tak obrovské peníze. V jaké podobě to ukáže jen čas. Bylo by ale super dálnice občas jezdit a v autě jenom sedět (nebude to potom ale konkurence pro vlak?) A co legislativa. Co když takové autonomní auto udělá chybu a zabije někoho, kdo přecházel silnici? Půjde potom do chládku majitel. Alternativních paliv je už dnes na trhu mnoho a vystavět auto na cokoliv z toho, není problém nakonec i auta využívající jádro tady byla. Dokud bude existovat byznys a nafta někde bude, tak se nic dalšího snadno neprosadí. Navíc nové technologie bude těžko opravitelné a nebude v určitých částech světa fungovat, nebo být použita. Pohledem tlusťocha za oceánem, nebo Evropanů je pokrok jasný. Půlka planety chcípá hlady a je za zbytkem světa tak 50 let. Myslíte že v Keni mají lidi "chytré" telefony Wifi i na záchodcích u dálnice a asfaltku kamkoliv? :) S dalšími palivy a rozvojem hitech věcí rostou nároky na infrastkturu, stanice, servis dovedete si představit jak jezdí autonomní Tesla třeba v Bangladéši? Já jo možná tak za 500 let stejně jako garantovaný příjem a rovnost všech lidí světa. A samozřejmě nejen tam. Tyhle úvahy mi vždy připomenou ty z dnešního pohledu trapné vize > http://www.reflex.cz/clanek/fotogalerie/66740/jak-si-lide-v-roce-1900-predstavovali-rok-2000-podivejte-se-na-fascinujici-malby.html

reagovat
Vojta Nekvapil
24. srpna 2017, 15:23
0

Jelikoz se pohybuju ve vyvoji, tak soucasnej smer je jasnej. Mikrohybridni a elektricka auta. Momentalne se chysta automaticke rizeni urovne 3. Vyhledova budoucnost? Vzhledem ke slibovanym zakazum spalovaku a nasledne i vjezdu na silnice nastne problem s elektroauty. nemame dostatek elektrickych zdroju a pochybuju, ze 20let na vyreseni situace bude stacit. Dalsi problem je mnozstvi vzacnych materialu. Lithium a med. To elektro auta ponekud prodrazi. Pokud vetsina obyvatel nebude donucena k uziti kol ci hromadne dopravy tak budeme muset zustat u spalovaku. Jen pocitam s jinym druhem paliv. Treba isobutanol ci vodik. Isobutanol je celkem snadny na vyrobu a skladovani ale zase se bude nadavat na emise. Vodik zatim neumime vyrobit bez ohromnych energetickych ztrat a dlouhodobe nelze skladovat.

reagovat
Jenyk
25. srpna 2017, 08:49
2

Elektroenergetika je zase moje parketa. Krome zdroju (pro osobaky v CR cca. 7 TWh, to je asi 3,5x Temelin) a baterii je obrovskym problemem infrastruktura. Ani ne tak nabijecky, to se postavi rychle, ale distribuce masivnich vykonu k nim. Kdo si kdy elektroauto vyzkousel uvedomil si, jak obrovske vykony jsou na nabiti elektromobilu potreba. Jsou plne srovnatelne s elektrickym vytapenim domacnosti. Pro mne je i z tohoto duvodu masove rozsireni elektromobilu v kratke dobe jen velmi tezko predstavitelne.

sumy
25. srpna 2017, 10:24
0

No aktorat jsem se projel i3 a koukal na tu "malou domaci" nabijecku. Dobra zoufalost, prej 12A. Kabl je 3x1,5 a vidlice roztavena :-D

PepaSFI
26. srpna 2017, 20:01
0

a tohle nadšení propagátoři nechtějí slyšet a už vůbec ne pochopit. Jsou schopni tvrdit že pokrok a vývoj, že brzy budem 300 km dojezdu nabíjet 3 mnuty a vůbec nehodlají připustit že matka Příroda a její dcera Fyzika jsou pěkný mrchy a jen tak je propagandou neobechčiješ. Přitom jsou to poměrně jednoduchý výpočty. Klidně budou hlásat že nabíjení je jednoduchý i na sídlišti, stačí udělat zásuvky na pouliční lampy. Že jedno auto by odebíralo asi tolik co celá ulice světel, že na to nejsou stavěný kabely, to je jen taková bezvýznamná nepatrnost.

Co mě taky zaráží je to že nikdo neřeší nějaký pohotový, bezobslužný způsob dobíjení na krátkých zastávkách, například při nákupu v obchoďáku.

Vojta Nekvapil
27. srpna 2017, 22:47
0

Indukcni nabijeni v povrchu parkovaciho mista. Jo tohle uz existuje.

PepaSFI
28. srpna 2017, 14:43
0

indukční nabíjení neexistuje. Nikdo to nikde nepoužívá. V praxi se ani výrobci ještě nedohodli na jednotné zásuvce natož aby udělali univerzálně použitelnou bezobslužnou nabíječku. A taky je to strašně složitá a energeticky úplně blbá věc.Vpodstatě je to takové hodně špatně udělané trafo. Jo tak nabíjet baterečku v mobilu a neřešit ztráty, to jo. Ale tahat přes to několik, možná i desítky kilowatt? Jak už jsem napsal výše, fyziku neobechčiješ.

Vojta Nekvapil
28. srpna 2017, 17:01
0

Neexistuje? https://www.pluglesspower.com Standartizace zatim neprobehla ale koupit si to muzes. Qi charger taky putoval z telefonu po case ven.

PepaSFI
28. srpna 2017, 20:04
0

toho jsem se nejvíc bál. Hlavně nečíst technický specifikace, například požadavek na přípojku a neporovnávat vstup a výstup. Co by člověk neudělal pro pohodlí, čert vem tu energii co vyšumí do vzduchu.
Proč se kurvadrát musí dělat takovýhle vehementy? Proč to nejde jednoduše mechanicky? Zajedeš do stání, na autě se vpředu otevře konektor a auto si samo najede na přípojku. Když to umí řídit na dálnici, zajet do chlívku to zvládne taky. Cvak hotovo. Nabíjíme na plný pecky, ztráty minimální. Ale né, to se musí vymýšlet takovýhle krávoviny. No dřív nebo později si toho někdo všimne a vypukne nějaká plugless gate.

Vojta Nekvapil
29. srpna 2017, 00:51
0

To taky existuje. :D Minimalne jako prototyp to mela Tesla.

PepaSFI
29. srpna 2017, 14:45
0

takže neexistuje. Jak už jsem mnohokrát řek, jsem cynickým praktikem a vadí mi že se neřeší takovéhle důležité věci. Auto za miliony co umí řídit samo, co umí přes internet udělat samo sobě servis a kdovíco ještě ale člověk aby to furt obíhal s kabelem jak debil a řešil jestli má tu správnou zásuvku.

Vojta Nekvapil
29. srpna 2017, 19:55
0


Asi te prekvapim ale tech kabelu moc neni. A standartizace probiha.

Jakub Pospíšil
24. srpna 2017, 15:39
3

K autonomním autům - doporučuji si vyzkoušet tenhle test: http://moralmachine.mit.edu/ (tlačítko "start judging"). Je to věc, která zatím nemá řešení a dokud nebude vyřešená, neumím si představit, že by mohly autonomní auta (heh) fungovat.

reagovat
beastar
24. srpna 2017, 20:13
0

Moje řeč.... Mimochodem dobrá stránka :)

ro
rock
24. srpna 2017, 15:43
0

V řízení mám jasno; autonomní bude za pár dekád jedinou přípustnou možností. Výhoda je zřejmá, řádově se navýší propustnost komunikací. Na dálnici štrůdly aut s minimálními rozestupy v konstatní rychlosti, ve městech mohou zmizet semafory a hlavní / vedlejší ulice - autopiloti se domluví mezi sebou a proudy aut na křižovatkách mezi sebou doslova prolnou. Bohužel, aby to fungovalo, není v tomhle systému prostor pro manuální řízení. Nelíbí se mi to, ale považuji to za logický vývoj a cestu ke zkapacitnění komunikací.

Druh pohonu - tam naopak dost tápu. Ale tipl bych si na nějakou formu elektra, byť teda možná ne Li-ion. Jediný, co mi na tom hapruje a v čem vidím velkej problém, je nutná infrastruktura. Tenhle druh pohonu se musí ještě docela významně vyvinout (a taky se vyvíjí, alespoň to všichni elektrofanové tvrdí), aby mohl masově -opravdu masově- fungovat. Možná ne revolučně, ale alespoň velmi významná evoluce je potřeba. A vybudovat drahou infrastrukturu znamená vybudovat infrastrukturu, která bude v okamžiku svého zprovoznění v lepším případě (evoluce) o nějakou tu generaci zastaralá a v horším případě (revoluce) už nekompatibilní s novou technologií.

reagovat
MGRR
24. srpna 2017, 16:48
0

Ta moje je jista, stavajici Lexusy LS 460 a 600h vymenim za pet let za novy LS 500 a k tomu na denni jezdeni novy Prius IV. Dal nevidim :)

reagovat
MGRR
24. srpna 2017, 17:20
2

Blby je, ze se nikde neda cerpat vodik. V Nemecku jednu cerpacku mame a jezdi tady nejake jednotky kusu Toyoty Mirai. Firma by je i zaplatila, ale bohuzel nedojedu na otocku Prahu a zpet (abych mel rezervu pro pripad kolon a pod.) Resilo se to tady dost (meli jsme od Toyoty Mirai-e zapujcene), ale pro tento problem v nejblizsich letech zustavame stale u hybridnich Priusu... Zaplatou je, ze alespon z kopcu, po meste, nebo v kolonach nesmrdi stale z vyfuku + bonus smesna spotreba a nulovy servis. Dnes jsem stal 30min v kolone u Slaneho a za celou dobu popojizdeni v kolone se nenastartoval motor a vse zvladla elektrika... predemnou, zamnou, vlastne vsechna auta rachotici a stale vrcici nafta (beru auta na denni presuny, ne fan a vikendova auta)

sumy
25. srpna 2017, 10:27
0

Snad v Kralupech je i verejne pristupna cerpacka.

ma
martinw
24. srpna 2017, 17:41
0

Pres internet se tak hezky rozjima nad budoucnosti, nebal bych se odhadnout ze na ceske vesnici bude mit prumerna rodina naftovy vuz jeste dalsich 10 az 20 let. Nas soused v duchodu ma jeste trabanta v pekne modre barve :)

Kolik bude elektrovozu v dalsich desetiletich se bude odvijet hlavne na tom jake baterie dokazou vyvinout a na tom jake kapacity maji rozvodne site. Vodíku uvěřím až uvidím že dochází k výrobě vozů ve větším měřítku, za poslední roky šokovala svět pouze Tesla a to stále nemá vyhráno, pouze je dobře rozjetou společností.

Samotný fakt že auto může samo řídit Vám nepomůže v tom abyste rychleji přejeli skrz ucpané město, ale pokud bude celé město používat jakousi autonomní taxislužbu pak celkový počet aut poklesne - ale to je hodně vzdálená hudba budoucnosti.

reagovat
ro
rock
24. srpna 2017, 19:32
0

Samotný fakt že auto může samo řídit sice opravdu nepomůže v tom abychom rychleji přejeli skrz ucpané město. Ale pokud bude v celém městě výhradně autonomní doprava, tak si troufnu tvrdit, že dojde k navýšení propustnosti stávajících ulic, nebál bych se tvrdit že klidně na desetinásobek. Takže ne, zacpaným městem by mne autonomní pilot neprotáhl, ale městem, který se díky autonomní dopravě vůbec nezacpe, by projelo plynule a rychle.

ma
martinw
24. srpna 2017, 21:42
0

Vsak tak je to mysleno, ale bacha je rozdil v tom ze bude ve meste 10 000 vozidel plne autonomnich v soukromych rukou (tj. vlastnim ja, ty...) oproti tomu kdyz si vozdilo predplatis jako tarif a tech 10 000 vozu bude rizeno centralne seshora budou jezdit 24hod denne tak aby idealne vykryly vsechny pozadavky zakazniku - tj. do prace pojedes tak ze si objednas vuz zastavi ti na ulici a doveze kam je potreba... ale jak rikam tohle tu ve vychodni evrope fakt nehrozi to spis nejake pokusy v USA nebo Cine budou realizovane driv.

honzasenkyr
24. srpna 2017, 22:30
0

Ano to je skvělá myšlenka, samozřejmě jen ve velkých městech a ve velmi vzdálené budoucnosti. V dnešní době, ale máme MHD, Taxi a Uber. A stejně jsou zácpy. Je to prostě o změně životního stylu jednotlivce, každý musí začít sám u sebe, např. přestat si užívat trapného luxusu dojíždění/postávání v autě do/z práce. Ale co, kdo by se měnil, když Magistrát dělá antireklamu na SUV a zároveň MP nakoupí SUV/CUV.

ro
rock
25. srpna 2017, 08:02
0

Tak mně se představa autonomního sharingu líbí (teda líbí se mi jako řešení problému, ne jako řidiči), ale podle mne
- je to jenom "pro místní", ne pro dojížděče. Pokud bys měl přistavit autonomní taxi někam 30 km za město, tak se to bude neefektivní. To auto pojede ráno nevytížené tam, aby zákazníka naložilo a odpoledne se bude nevytížené vracet. A vůbec si netroufnu odhadnout, jaký je ve městech podíl místních a dojíždějících
- bude to ještě nějakou dobu luxusní zboží. Když to vztáhnu na současné poměry, tak s prázdným autem můžu relativně důstojně jezdit za řekněme 4-5 Kč/km, ve dvou za polovinu. Taxíky jezdí okolo 25 Kč/km. Nevím, kolik z toho jde na plat řidičovi, ale pokud řekněme polovina, pořád zbývá 12 Kč/km. To si 2/3 těch, co dneska jezdí autem, nemůže (nebo nechce) dovolit. Ledaže by to město dotovalo...

GanGreen
24. srpna 2017, 18:00
0

Z tohohle članku by nejeden autař dostal podzimní depresi, nebejt leto :)
Osobně doufám a věřím že ještě minimálně 50 let bude dostupnej benzín a auta na benzín budou běžně k dostání...
Autonomní řízení je 9. kruh pekla a doufám že než se tahle kravina pořádně doladí, bude to ještě aspoň 20 let trvat..nepřijde mi to ani trochu rozumný, nechat řídit computery...
Elektomobil si dokážu ale představit i u sebe v garáži, na jízdu do práce nebo nákup... proč trápit studenej motor když těch 10-20 minut jízdy se dá jistě i v tom elektromobilu vydržet :)

reagovat
honzasenkyr
24. srpna 2017, 18:33
1

Všechny stávající alternativní pohony nejsou ekologičtější, jen úroveň znečištění přenášejí na jinam. Musíme si prostě říct, k čemu posloužila dieselgate? K čemu výrobci vyvíjejí alternativní pohony? Je to prostě jen další důvod proč kupovat nová a o dost dražší auta, počty se těžko zvyšují, tak chtějí zvýšit marži. O ekologii výrobcům nikdy nešlo a ani nepůjde. Pokud chceme být ekologičtí musíme snížit naši spotřebu (třeba i tím, že individuální auta se podstatně zdraží), nastěhovat se do hromadné dopravy a rozjet carsharing. A pokud budeme bádat v ekologických problémech světa a budeme hledat největší znečišťovatele zjistíme, že auta to nejsou, ten hlavní problém je úplně jinde, ale záměrně ho sem nenapíšu, abyste mě nekamenovali. (jsem ekolog, petrolhead, milovník/uživatel V8 a moje ekologická stopa je podstatně nižší, oproti ostatním lidem)

reagovat
MGRR
24. srpna 2017, 19:06
2

Tady teď VW nabízí 10.000euro jako výkup jejich staré auto dieselgate (jmenuje se to abgasskandal), když je tam majitelé nechají.

Blbý je, že tyhle pěti-desetileté vykoupené vraky > poposunuté > na východ (pokud je po tedy nesešrotují) čeká boom jako ojetina v zemích, kde nemají na nové. Čuchat to budeme všichni, ale hlavně jde o děti děti a dalších deset-dvacet let, než se ty auta vyselektují stářím.

Máš velkou pravdu o velkých ekologických problémech. U jednotlivce to je o důležitých detailech a maličkostech, které tvoří obří celek a mašinérii. Ono je to v Česku někdy skoro sprosté slovo... jednotlivě vykuchané DPF a tlustý egomasožravci vedou.

ma
martinw
24. srpna 2017, 21:40
0

Neni uplne od veci si do auta nainstalovat cisticku vzduchu s poradnym filtrem HEPA i proti velmi malym prachovym casticim. Vyssi trida toto resi, ten kdo rad improvizuje si cestu najde protoze vozit denne deti 10 - 20min v rannich kolonach je to nejhorsi co muzete udelat, kazdy to vidime jak jsou DPF filtry sundane a z jinak hezkych postarsich aut se line neuveritelne peklo z vyfuku...

Jenyk
25. srpna 2017, 08:24
0

To moc nepomuze kdyz u skolek a skol vsichni nechavaji bezet motory kdyz vysazuji nebo nakladaji deti. Mrnata ro maji z vyfuku rovnou do plic. Vysvetlovat jim neco je uplne marne.

Safa
24. srpna 2017, 19:27
0

U Mazdy MX-5 se to přímo nabízí. Pátá generace NE (electrocity) - vyřeší mi problém s parkovacími zónami, šestá generace NF (flying) - udělá z dopravy 3D puzzle, už se těším na víceúrovňové zácpy. :o)
Ale vážně, i já se přikláním k vodíkovému pohonu. Přijde mi čistší než elektročlánky a jejich likvidace...
Vůbec nejlepší způsob dopravy je pro mě každopádně teleportace. Tolik ušetřeného času, už aby to někdo dotáhl k použitelnosti... :o)))

reagovat
Jenyk
24. srpna 2017, 20:30
1

Vidim, ze vsichni predpokladate, ze nejaka auta budou. Ja se obavam toho, ze to rupne a vratime se ke konskym povozum. To je ale vlastne take docela autonomni priblizovadlo :-)

A jestli to nerupne a zakazovaci zvitezi, budou mi moje stare benzinove plecky volnomyslenkari vyvazovat zlatem. A ja je nedam.

reagovat
ma
martinw
24. srpna 2017, 21:44
0

Muzu jen doporucit, je to takova scifi mlaticka ale ceskym autorem zasazena do rozbourane prahy : https://www.kosmas.cz/knihy/224295/spad/

ReVolte
25. srpna 2017, 08:50
0

Nevím jestli to tady někdo zmiňoval, ale auto na vodík je pořád auto na elektřinu :) Takže nevidět v autech na elektřinu budoucnost a mluvit o vodíku je trochu zcestné. Vodík je jenom držitel energie, která se poté převádí na energii elektrickou a k jeho spalování či jiné přímé spotřebě nedochází. Jediné co se děje je "zpětná" elektrolýza. Ale jinak souhlasím, baterky nejsou vhodný zdroj, ale vodík je mnohem lépe logisticky snesitelná energie, i když jeho dolování je energeticky vcelku náročná činnost.
Nejsem až tak hnidopich jenom mi to prostě nešlo přes uši :)

reagovat
Sa
Sausages
25. srpna 2017, 10:26
1

To není tak úplně pravda, třeba BMW v testovacích vodíkových 7er E65 spaluje vodík přímo v šestilitrových V12. Stejně tak dělá například Mazda ve své RX-8 Hydrogen RE.

ReVolte
25. srpna 2017, 11:20
0

Vidíš to jsem si ani nevšimnul, ale co tak čtu tak tam cesta úplně nevede a všechno to půjde formou elektromotorů. Ale dobrý vědět, že je možnost mít pořád písty a jezdit "eko" na vodík :)

MGRR
25. srpna 2017, 12:16
0

HHO vstřikování vodíku do stávajícího auta.

Občas sem přivezou firemní auta se vstřikováním HHO (věhlasná firma v Německu s mliardovými obraty).
Všechna ta auta pětiválce nad 2,7L diesel mají totálně zničené vstřikovače i čerpadla.

Obsahuje to jakýsi generátor vodíku (vypadá to jako "transformátor") jedna hadička s vodou tam a z toho vede hadička do navrtané hadice mezi sacím filtrem a turbem. Podle sjetin je spotřeba naprosto identická jako by to jezdilo na naftu, jen mají jaksi v perdeli všechny vstřiky (jen ta auta co jim jezdí na HHO) tankují jen v Německu.

https://www.google.cz/search?q=vstřikování+vodíku+HHO+do+automobilu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwimvdzIkPLVAhWFbhQKHUi7CKgQ_AUICigB

Jenyk
25. srpna 2017, 13:32
0

Hele ale to je znama pitomost ve stylu magnetu, ktery rozbiji molekuly uhlovodiku, na privodu paliva.

MGRR
25. srpna 2017, 16:51
0

Prave proto to ta firma u nas resi tajne, trzi na tom miliardy.

Jenyk
25. srpna 2017, 23:31
0

To tedy dost pochybuji. Vedi pane hrabe, tady jsou v Cechach, tady se vsechno rozkeca.,

Vojta Nekvapil
27. srpna 2017, 22:47
0

Mysli, ze za shlednuti stoji serial Ex Driver. Tam parta ridicu klasickych aut lovi splasene ai elektroauta.

reagovat
BigBang
13. září 2017, 22:53
0

Poslední zprávy hovoří o zásobě ropy při současné spotřebě na 200 let.

Ať se to líbí ekoteroristům či ne, uhlovodíková paliva v tekuté podobě jsou stále nejkoncentrovanějším zdrojem energie. Takže můj odhad je v následujících 20-30 letech nedojde k plnému přechodu na nějakou alternativu. Tedy v případě, že nepříjde nějaká politická zběsilost v zákoně... Základem pro všechny by nemělo být omezování či dokonce zakazování spalovacích motorů, ale přehodnocení využívání takovýchto dopravních prostředků k větší efektivnosti = většímu vytížení. Když bude každej jezdit vlastním autem do práce, problém nikam nezmizí. Líbí se mi jak všichni řeší emise CO2 apod. ale už nikdo neřeší kolik energie (tepla) vypustíme do okolí například pitomou klimatizací. Atd. atd. atd...

reagovat
Safa
13. září 2017, 23:04
0

Vypalování pralesů (kvůli palmovému oleji či zemědělské půdě), ropné tankery, prdící krávy, továrny... Souhlasím, že osobní auta v tom hrají podružnou roli. Ovšem politik je politik, moc je moc a zájmy elit jsou zájmy elit. Samotná podstata elektročlánku je značně neekologická, zejména ohledně likvidace. Ale tak když do toho tečou dotace - že, pane Musku? :o)

BigBang
14. září 2017, 10:46
0

Bohužel...

Z celkové produkce CO2 připadá asi 1,25% na osobní automobily. Neberte to číslo jako fakt, je to přibližně, co si tak vybavuju. Prostě nula nula prd ;)

Safa
19. března 2018, 21:32
0
reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem