načítám data...

DS3 E-tense: Nově bez přídomku, zato s lepším dojezdem

Pořád stejně stylová, pořád stejně pohodlná. Teď si navíc už můžete troufnout vyjet za hranice města.

zobrazit celou galeriiFoto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Říkám můžete, ale nejspíš to stejně uděláte jen výjimečně. Samozřejmě hovořím o typickém zákazníkovi DS Automobiles, konkrétně zájemci o model DS3 E-Tense. Tohle auto je totiž ve svém živlu v ulicích velkoměsta, kde se uplatní jeho extravagantní módní háv a prvotřídně zpracovaný interiér. Ale vezměme to popořádku.

Vzhledem se čistě elektrická DS3 od svých spalovacích variant v ničem neliší, což je na ní sympatické. Žádná monolitická příď, žádné futuristické detaily, prostě jenom zmizel výfuk. Dává to smysl, neboť DS se rozhodně nesnaží profilovat jako značka pro geeky a elektronadšence. Jde sice o automobilku s nejnižšími flotilovými emisemi, elektřinu však „prodává” spíš jako součást luxusního balíčku, v němž nesmí chybět ani trend udržitelnosti.   

Naopak design, to je jiná. Tady se na nenápadnost nehraje! Jednou z hlavních deviz DS je novost, neokoukanost, zkrátka jinakost. Může se vám líbit a nemusí, tohle auto si ale na silnici z žádným jiným nespletete. Postará se o to hlavně zajímavá grafika světel, originální horní linie dveří a také množství zdobných detailů. Proč by i malé auto nemohlo působit prestižně a draze?

Vrcholná disciplína DS samozřejmě přichází na řadu v kabině. Ze všeho nejlepší jsou sedačky, které vypadají jako luxusní kabelka z proplétané kůže. Něco takového by mě neurazilo ani jako křesílko v designovém salonku. Ve vzoru se sice neuplatňují kosočtverce, což je trochu promarněná příležitost, ale budiž to autu odpuštěno – materiál i zpracování jsou skvostné. 

Přepychový dojem dělají i ostatní části interiéru, ať už je řeč o palubní desce potažené patinovanou kůží, výdeších ventilace nebo hliníkových ploškách tlačítek pro otevírání oken. Jediné, co mě tu maličko ruší, je páka voliče převodovky. I když si jinak na mini-joysticky moc nepotrpím, sem by se ten nejnovější citroeňácký hodil víc. Je to ale jen maličká vada na kráse jinak dokonale zpracované kabiny. Jistě, extravagantní ornamentální styl se nemusí líbit každému, i příznivci minimalismu však musí ocenit, že tady někdo věnoval úzkostlivou péči i tomu nejmenšímu detailu. Osobně jsem taky spíš team německá strohost, ale nebudu lhát, když si sednu za volant DS3, připadám si jako dáma z velkého světa. 

V takovém povzneseném rozpoložení člověk snadno přehlédne, že všechny ovládací prvky nemají právě logické rozmístění a ergonomie je, laskavě řečeno, trochu francouzská. Otevírání oken tak budete opakovaně hledat na dveřích, abyste je nakonec nalezli na středovém tunelu, a zavírat dveře zevnitř možná budete – jako já  – nejčastěji za hranu úložné kapsy, která má pro tento účel mnohem vhodnější pozici než madlo. Rozhození funkcí do kosočtverců pod displejem mi taky připadá spíš náhodné než promyšlené. Na druhou stranu – umístění tlačítek, byť by bylo sebepodivnější, je věc, na kterou si u svého auta prostě zvyknete. To už by mi spíš vadilo, že tlačítka jsou spíš netlačítka, rozuměj dotykové plošky, a někdy nereagují na první pokyn. 

Spárování s telefonem proběhlo hladce a bez záseků, Carplay funguje bezdrátově, audio hraje super… v tomto ohledu všechno šlape na jedničku. 

Předchozí elektrická DS3, ještě s přídomkem Crossback, nabízela papírový dojezd 320 kilometrů. To ji řadilo sice o něco výše než ryze městská postrkovadla, jako je Fiat 500e nebo elektrické Mini, pořád to ale nebyla žádná sláva. Novinka slibuje 402 kilometrů a až 570 kilometrů v městském provozu. To už zní lépe. S přihlédnutím k faktu, že devadesát procent jízd tohoto vozu se beztak bude odehrávat ve městě, případně blízkém okolí, to zní dokonce jako něco, co není třeba vůbec řešit. 

I když bych jako zodpovědná automobilová novinářka měla vytáhnout auto na okresky (a tam vyzkoušet, jestli driftuje) a na dálnici (a tam láteřit, že žere), rozhodla jsem se neudělat ani jedno. Místo toho jsem produkt používala v souladu se zamýšleným účelem. Takže ráno na tréning, přes den schůzky, tiskovky, doktoři a nákupy, o víkendu rodinná návštěva a posezení v hipsterské kavárně. Když jsem auto po týdnu vracela, zbývalo stále něco málo přes dvě stovky kilometrů dojezdu, a to jsem za tu dobu nenabíjela ani jednou. Právě takhle vypadá městské použití elektromobilu v praxi. Za mě velká pohoda, protože jsem se vozila v tichoučké kabině v suchu, teple a bezpečí, pouštěla si hudbu a parkovala, kde mě napadlo. Pořád pochybuju o tom, že je elektromobilita jediná možná cesta, ale rozhodně je to jedna z akceptovatelných, někdy dokonce mimořádně příjemných cest. Ano, je to drahé, ne však nepoužitelné, jak se rádo tvrdí.  

Celý týden jsem tedy spokojeně plula po pražských ulicích i okruzích, užívala si perfektně odhlučněné kabiny a měkce naladěného podvozku. Elektrická DS3 není nijak zvlášť rychlé auto, se 156 koňmi sice člověk netrpí nedostatkem, auto ale není žádná Twiggy a prázdné váží přes půldruhé tuny. Jede tedy tak akorát, což je vlastně do města taky celkem vhodné. Elektrický kopanec při šlápnutí na pravý pedál se samozřejmě dostaví, takže není problém udělat potřebný manévr a v rámci city limits se svézt i hezky svižně. 

Verdikt

S vylepšeným dojezdem už není DS3 E-Tense kategoricky odsouzena do role „druhého” auta, ale klidně si ji umím představit jako dopravní prostředek číslo jedna. Pokud je člověk městský živočich a kamkoliv dál cestuje radši letadlem nebo rychlíkem (typický český chalupář to asi nebude), dává takové malé, milé a skladné auto celkem smysl. Jinak se na modelu nic moc nezměnilo – pořád je to mimořádně komfortní společník plný krásných materiálů a s pořádnou porcí extravagance. 

Pokud jde o ceny, nedávno jsem došla k rozhodnutí, že je zkrátka nebudu hodnotit. Věřím, že si každý dokáže udělat vlastní názor, za co chce utratit své peníze, a o autech to platí taky. Komu padne do oka právě DS3, kdo ocení tichou jízdu a originální design, ten výdaje litovat nebude.

 

Technické údaje

Motor: Třífázový synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon: 115 kW (156 koní)
Točivý moment: 260 Nm 
Baterie: 54 kWh
Dojezd dle WTLP: 402 km (až 570 v režimu město)
Zrychlení 0-100 km/h: 9 s
Maximální rychlost: 150 km/h
Základní cena DS3 E-Tense (výbava Performance Line+): 1 280 000 Kč
Cena s nejvyšší výbavou Opera: 1 360 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
26. dubna 2023, 22:43
-6

Spravim na tom 350km po dialnici pri taktom tom beznom 150-160 tempe? v zime?

reagovat
beastar
27. dubna 2023, 07:52
1

I jako kritik dnešní elektromobility si myslím že tahle otázka tady není na místě. S tím po dálnici úplně primárně jezdit nebudeš. V zásadě verdikt paní redaktorky sedí. K baráku když máš kde nabíjet a tak dále je to rozumný. Jen drahý což zase jak pro koho.

Slower
27. dubna 2023, 08:23
1

Sato - ono si staci precist clanek a clovek se nemusi ztrapnovat v diskuzich. Je to tam napsany.

Odpoved je stejna jako u Enyaqu - neujedes po dalnici ani kilometr tempem 150-160, protoze tolik to auto nejede.

beastar
27. dubna 2023, 08:36
0

150 to dá... 160 GPS těžko..

Sa
Sato
27. dubna 2023, 09:03
-3

Myslel som, že je očividné, že som článok nečítal a len skopíroval príspevok z minulej diskusie k EV škode. A rovnako som si myslel, že je očividně že ide o rečnícku otázku :) Tak snad příště.

PS: ani galériu som si nepozrel, ale díky Vojtovi za komentári, už vidím aké to je super hnusné.

beastar
27. dubna 2023, 11:12
2

Ok. Co když ale někdo nečetl ty komentáře u Enyaqu? :))

Irwinek
27. dubna 2023, 07:17
-1

Bez ohledu na auto, pod které to píši, zapřemýšlel někdo nad tím, že kromě " snahy o zelenou dopravu " jde bruselákům vlatně o něco úplně jiného? O to, aby věděli o každém kroku kohokoli. Takhle vezmu auto, vyberu peníze v hotovosti a nikdo neví, kde se courám. Elektřinu nebude možné zaplatit v hotovosti, a i kdyby se mi to náhodou nějak povedlo, stejně auto přes sít odešle data, kde jsem, kolik jsem nabil,..... Když se pak bude někomu zdát, že třeba dlužím na alimentech ( nebo daně,.... ) prostě mi nabití auta zakáže a jsem v pr.... To je asi hlavní důvod prosazování elektromobility, protože snad nikdo nemůže bejt tak blbej, aby si myslel, že za stávajícího stavu je elektřina ekologická.

reagovat
beastar
27. dubna 2023, 08:32
1

Toho bych se nebál už teď ti můžou třeba zabavit řidičský průkaz a si stejně tam jak píšeš. A čím víc budou do toho šťourat tím víc bude hacků a obcházení ze strany občanů... Mimochodem i PHM dnes už taky 90pct lidi platí kartou. Jasně máš tu možnost... Platit cash. No v ČR trvalo taky dvacet let než tam byli tankomaty třeba na CNG. Kde je napsáno že když bude zájem lidí tak nepůjde dávat bankovky do nabíječky. Mimochodem dnes je všude tisíc a jedna kamera. Máš pocit že by si tě nenašli tak jako tak ..

VK
VK
27. dubna 2023, 08:47
0

Kamery máš tak jak tak na každém rohu a už jen málokdo se už dnes pohybuje bez zapnutého mobilu. Stát, když by chtěl, ví o skoro každém kroku skoro každého i bez elektromobility. Elektroauta se nabíjí z většiny doma v garáži; i s nejmechaničteším spalovákem ti odstřihnou elektriku a kromě výletu neuděláš doma nic.

bitner
27. dubna 2023, 08:55
0

Stačí se podívat na čínskou stabilizovanou společnost. Na to fakt nepotřebuješ el auta.

Irwinek
27. dubna 2023, 10:24
0

Tak jasně, když jedu na dovču, mobil vypnu, kamery jsou sice skoro všude, ale právě SKORO , takže si najdeš cestu, kdy se všemu vyhneš. A když budu spát v autě/stanu/pod širákem, věř tomu, že o mě neuslyšíš :-D s elektrem už Ti zbyde jen pěškobus :-(
A budeš se divit, i v číně jsou lokality, kde Tě Velkej Brácha nenajde :-D

VK
VK
27. dubna 2023, 16:39
0

Na pumpě, myslíš, kamery nejsou? Bez tankování ani se spalovákem nelze ;)

Irwinek
27. dubna 2023, 19:38
0

Jsou pumpy kde jede smyčka dokola, zas si tam nekoupíš nic jiného než naftu nebo 95.

XT
XTad
28. dubna 2023, 11:27
0

Urcite je soucasne deni kolem automobilismu soucasti omezovani svobod. Uz jenom tim, ze individualni mobilita nebude tak dostupna jako dnes.
A logicky, cim mene svobod, tim vice vladni moci. Urednici se tudiz o praci bat nemuseji.

vojtacz
27. dubna 2023, 08:04
2

Líbí, se mi jak se tu hned řeší dojezd při rychlosti 150-160, ale že to má naprosto hnusnou palubku je daleko zásadnější věc.

reagovat
beastar
27. dubna 2023, 08:33
1

Ono je to hnusný i zvenčí. A to se mi větší modely líbí. Navíc teda fotky tomu dost lichotí...

RRRampapapa
27. dubna 2023, 16:02
1

Když jsem viděl tu fotku středového panelu, čekal jsem tu komentář od Břízy ve smyslu, že tady u té elektropi... se to tvůrci rozhodli dát najevo rovnou i v interiéru.

Jakub Pospíšil
27. dubna 2023, 09:26
0

Tahle "nová" DS3 měla předváděčku 1. dubna. Byla na ní Viola a dala do stories na Instagram fotky s popiskem "je tu nová DS". Vzhledem k tomu, že na první pohled to vypadá úplně stejně jako DS3 crossback z roku 2019, myslel jsem si, že je to aprílový vtípek. Že to tak nebylo jsem pochopil až o dva týdny později, když se objevila v kalendáři na test :)

reagovat
ro
rock
27. dubna 2023, 12:38
3

"Pokud jde o ceny,... zkrátka je nebudu hodnotit"

No, vono se taky při ceně 1,3 M za 4metrový hatch nic moc jiného než "nehodnotit" dělat nedá...

reagovat
sheogh
27. dubna 2023, 21:07
0

Ted jsem to chtel napsat, 1.3 mega za hatch s divnym designem, ktery bude za par let vypadat jeste divneji a nic moc pohonem. S vyhlidkou potreby hromady specifickych dilu tezko prodejne jako ojetina

sheogh
27. dubna 2023, 21:08
0

A to se mi tu minule nejaky DS libilo (ten vetsi sedan)

ro
rock
28. dubna 2023, 05:46
0

Nápodobně, mně DSka nijak nevadí a dokonce i vnějš vzhled tohodle bych zkousl. Ale podívali se pánové od DS, s čím se dá dneska odjet -dokonce i v oblasti elektro- za 1,3 M u konkurence?

Skipper
27. dubna 2023, 22:34
2

Panebože, to je hnus. To raději Mitsuoku!

reagovat
Marek Brunner
28. dubna 2023, 08:58
0

Ano, konečně to řekl i někdo jiný než já! Podoba s Orochi se nezapře.
-
Komentář upraven 28. 4. 2023, 08:59:05

Michal88
02. května 2023, 20:14
0

Když byla DS3 Crossback novinka, potkal jsem to v Praze v tyrkysový a než jsem k tomu dojel, říkal jsem si, že to je hnus, to vypadá, jak DS3 na chůdách... Když jsem k tomu přijel a viděl, že je to fakt DS3 na chůdách a ještě hnusná, jak noc, tak jsem si málem grcnul a odjížděl s takovým dost zhuseným pocitem, že zas někdo znásilnil školačku...

I po těch letech mi to auto přijde odporný. Až tak, že to hodnotím u Citroënu jako hnusnější, než Xsaru Picasso (hlavně interiér) a C3 Picasso (celý a motory taky nejsou povedený), který "jen" nejsou hezký.

Kam Citroëni dali ten šmrnc, co měla DS3 hatch... Ač to byla "jen" třídveřová C3, furt to auto bylo moc hezký... Krásný ne, ale moc hezký ano.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ  2004
Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford Expedition EL Limited 2013
Ford Expedition EL Limited

2013 rok výroby
305 koní výkon
5 400 ccm objem