Když se řekne luxusní automobil, představí si většina ze staromilců klasický tříprostorový sedan. Co na tom, že jeho roli v poslední době do jisté míry přebírají různá SUV kupé a podobná auta (která nejsou zdaleka tak špatná, jak by jim oni staromilci přáli), svojí pozici na parkovišti před operou, v golfovém klubu i na audienci u premiéra tahle koncepce vozu pořád ještě má.
A toho jsou si vědomi i ve Francii, kde před šesti lety vznikla samostatná značka DS, která měla v koncernu PSA zaujmout místo luxusního zboží pro ty, kterým záleží na kvalitě a stylu. Hlavně teda na tom stylu. Začátky byly trochu rozpačité, ale poslední výtvory, jako například DS7 Crossback ukazují, že se francouzům konečně začíná dařit. K image prémie jak má být tak už scházel jen ten sedan.
Ale už neschází! Nová DS9 je tady a vypadá – ano, vypadá trochu jako Peugeot 508, což je poměrně pochopitelné, protože z něj samozřejmě vychází. Ale nese si dostatek vlastních designových prvků a dohromady to celé vypadá docela povedeně. Vzhledem k platformě můžeme odtušit, že vpředu bude napříč umístěný čtyřválec pohánějící přední, nebo obě nápravy (to v kombinaci s elektromotorem) a k dispozici bude osmistupňový hydroměnič známý ze skoro jakéhokoli automatického produktu PSA. Což je fajn, protože funguje obstojně.
Hlavní tu jsou ale detaily. DS9 bude plná drobností, které udělají radost každému, kdo je alespoň trochu kýčař. Přední světlomety budou mít otočné segmenty známé z DS7, interiér bude zase plný kosčtv-uh, diamantů a hlavně – viděli jste ty zadní blinkry ve vrchní části C sloupku ve stylu původního Citroenu DS? I kdyby to auto jinak za nic nestálo, tak kvůli tomuhle si designéři zaslouží potlesk.
Oficiální premiéra je naplánovaná do Ženevy na pátého března. Zda se dostane pohledný vůz na evropské trhy zatím nebylo potvrzeno, ale tipuji, že ano. Vždyť Emanuel Macron nemůže tím Espacem s maximálkou 80 km/h jezdit věčně.
24. února 2020, 19:42
0
Interier je top
24. února 2020, 20:06
3
Příjemné překvapení. Připadá mi, že francouzi po takový 20letce chytli dech.
24. února 2020, 20:41
0
Všimli jste si těch blinkrů v C sloupcích? Ne že by se mi nějak extra líbilo, ale zajímavé to je. Konečně další kdo se nebojí dělat věci jinak ;-) Aspoň už nebudu za exota se Sportage a blinkrama dole v nárazníku :-D
24. února 2020, 22:28
0
Prekvapuje ma, ze vo "velkom luxusnom sedane" musi byt zrezany spodok volantu, aby sa lahsie nastupovalo. Myslel som si, ze takyto volant patri do mensich aut, kde sa realne vodicovi horsie nastupuje. Myslim, ze sa to do velkeho auta nehodi.
Radiomapa kvoli svojej velkosti posobi akoby bola doplnena do interieru az nakoniec a tym, ze nie je vbudovana do palubnej dosky posobi akoby bola nalepena. Bocne strany radiomapy presahuju linky veduce po oboch stranach stredoveho tunela od laktovej opierky cez palubnu dosku az do jednotlivych dveri kde sa pozdlz dveri vracia az sofera a spolujazdca. Narusa to harmoniu inak na prvy pohlad pekneho interieru. Obzvlast v tejto peknej farbe. Nepoznam auta DS, neviem presne kto si ich kupuje (v mojom okoli ho nema nik) a netusim aka je kvalita materialov. Minule som sa pozeral cez okno zaparkovaneho auta dovnutra a nevyvolavalo to vo mne ziadne emocie. Ani dobre, ani zle.
25. února 2020, 06:17
0
Já měl za to, že zřezaný spodek volantu je tam aby to bylo "sportovní" a cool ... že by se jednalo o usnadnění nastupování mě nikdy nenapadlo. Mám aspoň o čem přemýšlet :D
25. února 2020, 14:05
0
Šišatých volantů mám nadbytek tak jej dáme do všeho co vyrábíme.
25. února 2020, 23:50
3
V poctivých velkých luxusních sedanech se volant při vyndání klíče ze zapalování automaticky posune nahoru, aby nepřekážel, takže to není potřeba obcházet zřezaným spodkem :P
26. února 2020, 07:35
0
Jo a pak se po 10 letech tento mechanizmus rozpadne a kupuje se nová tyč řízení, protože se samotné opotřebované kolečko za pět padesát nadá koupit.
26. února 2020, 08:46
1
Můj 21 let starý Legend by si dovolil nesouhlasit :D
25. února 2020, 06:58
2
Nemůžu si pomoct, pořád v tom vidím jenom ocucanou 508 s chromovou lištou navíc. Pár pěkných detailů, ale jenom Citroen C5 s lepší výbavou. Nic víc.
25. února 2020, 21:01
0
Jo, taky to tak vidím...
25. února 2020, 07:53
0
Nechci si tady hrát má nějakého arbitra vkusu, ale jak se mi předchozí DS hnusily, kvůli své přeplácanosti, tak tohle nevypadá zle (teda až na tu lištu uprostřed kapoty, ta je tam jaksi navíc.) Každopádně v záplavě dnešních uniformních nudných piksel konečně něco, co potěší oko.
25. února 2020, 08:58
0
vypada to moc pekne a sedanu je stale mene, takze super :) Nelibi se mi jedine (stejne jako u 508) ty ospalky tekouci ze svetel...
25. února 2020, 09:05
4
Já teda nevím no. Peugeot 508 je podle mě aktuálně nejkrásnější auto dostupné pro běžného smrtelníka. Toto mi připadá spíš jen jak nějaká jeho napodobenina z Číny. Předek neforemný a přeplácaný, zadek jak Mercedes.
25. února 2020, 14:07
0
No a já bych řekl, že Giulia je mnohem hezčí než 508.
25. února 2020, 15:09
2
Neřekl bych asi ze je 508 nejhezci, ale rozhodně se mi líbí víc než tohle... jak říkáš, je to skoro jak nějaká napodobenina.
Asi by to chtělo vidět naživo, ideálně i s tou 508 vedle sebe :)
25. února 2020, 12:28
3
Naši mají DS3 a je to hezké auto zvenku i zevnitř. Problém je, že kvalita je ryze francouzská. Na co člověk sáhne, to mu zůstane v ruce. Ale jinak musím říct, že se mi všechny ty DS celkem zamlouvají, tím, jak vzhledově vystupují z uniformity běžné šedi.
26. února 2020, 01:04
0
No jo je to hlavně o vzhledu. Jako celá ta značka DS. Navíc trochu avantgarda což je ale spešl France produkce asi žádoucí.
25. února 2020, 18:51
0
Tak to je veliká paráda! A ten hejtovanej pruh na kapotě se mi líbí. Je to prostě jiný ale ne nesmyslně jiný.
25. února 2020, 20:24
0
A já se tak zaradoval a obdivně si řekl - ty vole, to je fakt něco, uvalit miliardy eur jen proto aby se úplně od základu vyvinul fungl nový sedan... a pak kouknu na fotky a je to opět "typické DS", tj hovno zabalené v celofánu" (nadsázka). Do hajzlu... :( :( :(