načítám data...

Dacia představuje svůj první elektromobil

17. října 2020, 20:29 46 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Jmenuje se Spring a bude prý dostupný, leč robustní - inu zkrátka jako ostatní Dacie. Je to vůbec možné?

zobrazit celou galeriiNovinky: Dacia představuje svůj první elektromobil

Pokud nežijete v jeskyni, pravděpodobně vás zpráva o první elektrické Dacii neminula. Rumunská značka se kasá tím, že půjde o nejlevnější elektromobil na evropském trhu, což je slovo do pranice. Asi do toho, hádám, nepočítají taková ta čínská městská vozítka za sto dvacet tisíc, ta jsou teoreticky otypovaná jako elektrická čtyřkolka, pravděpodobně je tedy řeč o domácí Škodě Citigo iV, která stojí něco kolem 480 tisíc. Lze za tak “malé” peníze vůbec postavit plnohodnotný elektromobil? Očividně ano, ale na první pohled je jasné, že došlo na ústupky, které by asi u jiných značek neprošly.

Na první pohled je vidět, že základem pro zbrusu novou Dacii je ne až tak úplně nový Renault Kwid, malý crossover vyráběný pro indický trh. Tvary z roku 2015 tu obzvláštňují nějaké ty nové plastové doplňky, maska a grafika světel, ale stárnoucí design se nedá schovat ani veselými barevnými zrcátky. Vypadá to trochu jako variace na téma “Ind popisoval číňanovi, jak vypadá Nissan Juke, ale vše zmenšil o 25%”. No. Možná jsem zbytečně drakonický, ale myslel jsem si, že po Peugeotu 301, VW Foxu a dalších nepěknostech už jsme se poučili, že design sklízející ovace na rozvojových trzích v Evropě moc nefunguje. 

Nicméně jasně, šetřit se musí a takhle odpadly peníze za vývoj karoserie, podvozku a tak vůbec všeho. Bohužel ani tak nevyzbylo na nijak dechberoucí drivetrain. 33 kW, 125 Nm, to jsou hodnoty, které byly akceptovatelné v osmdesátých letech. Ale dneska? Nevím nevím, zmiňované elektrické Citygo má skoro dvojnásobek a že by to byl nějaký trhač asfaltu, to nemohu říci. Maximální rychlost 125 km/h je pak celkem pochopitelná a dojezd 225 km by byl u malého elektromobilu celkem akceptovatelný, ale uvidíme, jaká bude realita.

Ještě si dovolím rychlý pohled do interiéru. V základu prý dostanete 4 elektrická okna, centrál a posilovač řízení. Za (pouze manuálníklimatizaci, rezervu, nebo navigaci se bude příplácet. Jasně, můžete si sice říkat, že tyhle moderní věci nepotřebujete, ale auto pro indický trh v základu je fakt ultimátní skrblíkovské sebemrskačství, z toho tradicionalismus nedělejme. 

Asi jste si všimli, že elektrické Dacii moc netleskám. Upřímně ji totiž vůbec nechápu. Rumuni se snaží za každou cenu nabídnout ten nejlevnější elektromobil na trhu, takže ušetřili na všem, na čem to šlo. Výsledkem je pořád poměrně drahé miniauto s malým dojezdem, bez výbavy a se směšným výkonem. Kdo si takový vůz koupí? Člověk, co chce za své peníze co nejvíc si přece za tyhle peníze radši koupí třeba Dustera v náloži. A nadšený elektromobilista jistě také bude hledat jinde. Snad by cílovkou mohla být nějaká ekologicky uvědomělá firma, ale fleetové slevy na Citigo iV dokážou jeho cenu dostat klidně o “kilo” níž, kde už hádám Dacia nebude mít odpověď.

Ale třeba se mýlím a z první elektrické Dacie bude nakonec trhák. Konec konců, prvnímu Loganu jsem také zezačátku vábec nevěřil…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
17. října 2020, 22:18
-1

No, tohle je opravdu o nicem. Nedovedu si predstavit, ze si to nekdo pricetny poridi.

reagovat
eLzyx
18. října 2020, 00:48
5

tohle autíčko je pro spořílky, všechny ty co drtí Smarty, autíčka pro 15leté (které řídí důchodci) atp. A je jich docela dost. Btw - těch 33kW měl i ten Smart cDi. A elektro se tváří mnohem silnější než stejně výkonný protějšek.
Bude super i jako vozítko pro manželku, rodiče, prarodiče atp. Obvykle tito nebývají přátelé techniky, údržbu auta zanedbávají, výměny oleje řeší až když se po tom jako "rodinný petrolhead" pídíte. Další věcí je i to, že tohle auto bude vhodné i pro "držitele ŘP", kteří mají problémy s řízením klasického auta. Nikdy jim to nechcípne na křižovatce, nikdy nemusí řešit spojku, nikdy za ně nemusíte řešit, že do toho natankovali jiné palivo, nebo že jim zamrzla nafta.
Dojezd 180km je dostačující na to dojet do práce, zastavit se na nákupy, vyzvednout děcka a zpátky domů.

reagovat
MB
MBMB
18. října 2020, 02:54
-1

Moc nevím, na čem se zakládají ta hodnocení ohledně ceny, když cena ještě oznámena nebyla.

reagovat
ro
rock
18. října 2020, 09:34
-1

Na elektrických vozech tvrdí, že cenu znají, a to od 15 000 € za holobyt. Což už by se teda nebezpečně blížilo tomu CitiGo iV. A pro mne by to bylo docela zklamání po těch sebevědomých anoncích na nejlevnější elektro v Evropě.

Fa
Fandatik
18. října 2020, 10:08
0

Někde jsem zaregistroval částku 10.000€.
Jelikož vychází z Re­naul­tu K-ZE, které startuje na $8.700 tak s nějakou úpravou pro Evropu by těch 10k€ mohlo být reálných.
S DPH cca. 330 tisíc.

Pro nějaké městské servisní služby to může být zajímavý.

bitner
18. října 2020, 10:36
1

Takhle: kolik stoji golfovy vozik? S timhle by se dalo hrat i za deste.

ro
rock
18. října 2020, 12:47
-1

10 000 € má prý být včetně německé dotace :-/
Ale třeba to bude jinak...

MB
MBMB
19. října 2020, 00:34
0

Uvidíme. Já jsem primárně nepochopil, kde autor přišel na věty typu "Výsledkem je pořád poměrně drahé miniauto s malým dojezdem, bez výbavy a se směšným výkonem.", když cenu neznáme.
Jinak byde samozřejmě zajímavé, jak do toho promluví dotace. Třeba u škodovky lze u PHEVů pozorovat, že v zahraničí nastavuje úplně jiné ceny vůči čistě spalovacím autům. U nás jsou ceny normální, v zahraničí si je navyšuje přibližně o výšku tamní dotace, která jde do kapsy škodovce a koncový zákazník zaplatí přibližně stejně jako u nás. Tak jsem zvědav, jestli Spring bude stát ceníkově všude rámcově stejně, nebo jestli tam taky bude podobný rozptyl.

ro
rock
19. října 2020, 07:07
0

Škodováci mají nějakou zvláštní cenovou politiku. U hybridů to platí, ovšem Enyaq iV je na francouzských (kde jsou ty dotace taky) stránkách levnější než u nás a dokonce o 5000 € levnější než Superb iV. U nás stojí o stovku t. víc než Superb iV.

beastar
19. října 2020, 13:06
0

rock: Nemaji. Jde o velikost trhu, interni podminky. U el. treba taky dotacni politika ap. Superb iV ma nizkou cenovku ve sve tride s tim, ze je po fl. Na Fr trhu neni tolik popularni jako u nas, nebo treba v Rusku. A tak ty nejsi blbej takze to jiste vis;) Dobry je se pro poradek podivat treba na ceny v Izraeli, nebo v Libanonu...

Fa
Fandatik
21. října 2020, 10:49
0

Tak Maďaři propálili cenu. 6.490.000HUF včetně 27% DPH.
Cca. 380k CZK bez DPH.

bitner
21. října 2020, 11:19
0

Takze s DPH neco pod pul mega bez dotace. Jsou u nas nejake dotace?

Fa
Fandatik
21. října 2020, 11:28
0

U nás je DPH 21%, takze cca. 460k. Asi by byl lepší kup a registrace v jiné zemi EU (u nás ty dotace nikdy nebudou v podobné výši) a "snad po půl roce" individuální dovoz.
Divil bych se, kdyby neexistovala firma zaměřující se na dovoz nových elektro, dle nejvýhodnější dotace.

ro
rock
21. října 2020, 11:29
0

Pokud vím, tak ne.

btw I když je to v článku zmíněné, že je to malé (Juke zmenšený o 25 %), ale tam to zní jako vtip nebo nadsázka. Není to vtip. Ono to z těch fotek moc nevyzní, ale bavíme se o miniautíčku 3.7 m. To je fakt malinkatý, uspořádání cestujících 1+1 -jedna mamča, jedno děcko vezené do škol(k)y- je asi tak reálně využitelné maximum.

Jo, golfové vozíky, co ses ptal výš, jsou okolo 150 t :-)

ro
rock
21. října 2020, 11:35
0

...ovšem musím teda uznat, že jediný konkurent v ceně okolo půl mega (nebo pokud možno pod) je CitiGo (pardon, Seat Mii electric), a to je ještě menší. Zvenku. Jestli zevnitř, to už bude otázka, CitiGo hospodaří s prostorem poměrně slušně.

Jakub Pospíšil
21. října 2020, 11:47
0

Na cenu jsem přišel podle toho, že slibovali nejlevnější elektromobil v EU, čili to mělo být levnější než městochod. Zároveň to ale těžko bude levnější, než indická verze (K-ZE). Nakonec těch 380 tisíc bez daně ukazuje, že jsem se docela trefil. Ono co čekat jinýho, levněji to udělat asi fakt nejde.
Přijde mi, že to jde úplně proti idee Dacie - osvědčená jednoduchá technologie za pár korun bez výstřelků a moderní výbavy. Tohle je vzhledově rádoby trendy věc, ale zastaralá, za to na elektřinu a drahá.

MB
MBMB
21. října 2020, 12:24
0

Ani, taky jsem na to pár dní zpět narazil. Nijak extra jsem to neověřoval, ale podle článků jsou v Maďarsku dotace a konečná cena od včetně DPH tam bude v přepočtu prakticky přesně 300 000 Kč. A jak jsem zmiňoval, bude zajímavé sledovat, jak to nacení u nás na trhu bez dotací.

Fa
Fandatik
21. října 2020, 15:03
0

Jak už jsem zmínil K-ZE by mělo v Číně startovat pod $9000 cca. 200.000czk, včetně čínské dotace. Ta je snad kolem $4k (pokud je dojezd přes 250km NEDC). Takže bez dotací jsme na 290k CZK. Zda je v tom 17% čínské DPH nebo jiné poplatky netuším.
Může to být taktika Renaultu, kdy to dealeři přihlásí a postupně z Evropy exportují pro snížení flotilových emisí. Reexporty budou pro dosažení cílů uhlíkové neutrality snazší než nějaké "podvodné" úpravy softwaru.

Frankie
18. října 2020, 10:51
0

Nadšený ekolog co má do kapsy hloubs si na jízdu do práce a po městě případně pořídí elektokolo, elektrokolobezku či něco podobného. Ten výkon je fakt srandovní.

reagovat
sheogh
18. října 2020, 12:43
-2

No... urcite z toho bude super vyhled, podle toho jak to vypada :-)

Rozjede se to vubec do kopce? :-)

Prijde me to na urovni takovych tech cinskych lowcost android telefonu s 0.5G RAM - jako zavolat z toho nejak jde, ale celkove je pouzivani toho spis utrpeni....

reagovat
eLzyx
18. října 2020, 13:31
1

proč by se to nemělo rozjet do kopce? Moje VW T2 má výkon 37,5kW. Váží 1,4t, dalších 900kg můžu naložit dovnitř a 1,2t můžu táhnout na vleku. Pravda, zatím jsem to neměl naložené, ale když to bylo naložené obytnou úpravou a pár krámy kolem, tak to docela upalovalo. Maximálka kolem 120. Ale spíše daná krátkou 4q převodovkou. Na dálnici to udrželo 110km/h kopec nekopec (měřeno přes GPS, páč jsem na tom měl špatný rozměr gum, takže tacho kecalo asi o 15%)

beastar
18. října 2020, 12:59
0

Jako kde vidím asi relativně budoucnost. Zastávková služba u MHD, servisní auto pro údržbu parků, security v rámci velkých areálů (neřešíš kopce, dojezd atp) Vnitřně městská přeprava do práce z práce domů. Hlídkové auto pro "botičkáře" v centrech měst. Takže jako čistě v soukromém sektoru to podle mě žádný hit nebude i kdyby se to vešlo pod těch slavných 12,000€ ve startu. Jinak typická dachna. Design ExRenault, platforma Renault, seskládaná z toho, co nejlevnější se našlo na skladech. Typický dnešní elektromobilista by si o to neopřel ani svou elektroskládačku když to nemá žádnou výbavu a neumí to zatancovat tango jako Tesla, taky to nevaří veggie latté a nezarovná to dokonale plnovous. Takže GL aspoň to nevytvoří "žádné" emise...

reagovat
Ev
Evlo
18. října 2020, 15:50
0

Prvni dacia s automatem je cinsky Donfen renault k-ze - mimochodem donfen vyrabi i l400 elektrickou, to me prijde lepsi, ale z hlediska eu trhu muze byt kze skvele auto.

reagovat
Ev
Evlo
18. října 2020, 15:51
0

ted se divam, ze uz tu nekdo napsal, ze to je k-ze nahore, tak to se omlouvam

Sc
Sch
18. října 2020, 18:43
0

Jedinu vec to trefuje správně, dojezd, jsem toho názoru, ze většina kupců miniauta do města nepotřebuje. Ale také se bojím toho holobytu. Citigo za zy peníze bylo v plné palbě, i zak mnozí tvrdili, ze to nikdo za ty peníze nekoupí. Ale protože to byl zdaleka nejlevnější elektromobil, tak se po něm jen zaprášilo a je pryč. Toto má své chyby, ale dokud to bude zdaleka nejlevnější elektromobil, tak se ato bude prodávat.

reagovat
martin_100
18. října 2020, 19:09
0

Hele mě se to líbí. Kdybys nenapsal že to je 5 let starej základ tak bych to nepoznal. A Za ty 4 kila avizovaný ceny to neni zlý když jde o baterkáč. Kdo nejezdí daleko a bydlí v domku ten s tim myslim může slušně žít. Navigaci u káry která bude lítat furt kolem komína nepotřebuješ takže za mě v poho.
Pozor nemam elektrojebky rád ale tuto vypadá jako solidní poskakovadlo do práce a nákupy.

reagovat
BubaaCZek
18. října 2020, 19:23
0

Tak ted pozor. Tohle je idealni auto pro mne, pokud by mi byly auta jedno. Rodninne auto uz je. Druhe auto jezdi do skolky a na nakupy. Tecka. Na stese FV panely, ktere vyrobi vic nez potrebuju. Poskakovat timhle do meste zadara je jasna volba. Pokud bude za 330k Kc pujde na odbyt jako blazen.

reagovat
PachezZ
18. října 2020, 20:10
0

Nějak sem nepochopil ten hejt na design, přijde mi že to vypadá stejně jako většina levnejch crossoverů a s těma oranžovýma detailama se mi to i nějakým způsobem líbí...

reagovat
beastar
19. října 2020, 00:29
0

Design u takového auta je stejně druhotná věc. Jak píšu nahoře pro tu pravděpodobnou klientelu vzhled nebude hrát žádnou roli.

st
st. Padre
19. října 2020, 01:37
0

Srovnání s elektrickým Citigem je úplně mimo - už se nevyrábí a bylo prodáváno za dumpingovou cenu.
Tohle už začíná dávat smysl jako auto do města např. pro rozvážkové služby, nebo kurýry. Když je možnost dobíjení v garážích.
Ale pořád jsou zde nevýhody - baterie je u elektroaut spotřební materiál a cca po 8-mi letech bude potřeba nová. Je otázka kolik bude stát a zda se vůbec její výměna vyplatí. Takový starý elektromobil bude pak prakticky neprodejný. A druhý problém bude ta klimatizace, resp. topení. Tepelné čerpadlo je docela složitá a drahá technologie, proto bude v Dacii něco jednoduššího a pak to zase bude mít hodně negativní vliv na už tak slabý dojezd.

reagovat
eLzyx
19. října 2020, 09:05
0

je otázka jak kvalitní baterie tahle Dáčka bude mít. Třeba u Leafu se zdá, že 250t km/10let nebylo pro baterie nijak problematické, vozidlo lze dále používat, byť kapacita klesla skoro o 1/3. Taky je otázka, kolik za ty nové baterky budou chtít, případně jestli časem nabídnou retrofit baterie s větší kapacitou.

st
st. Padre
19. října 2020, 09:57
1

Baterie vyrábí jen pár výrobců. Kvalita je srovnatelná, ale životnost hodně zkracuje rychlonabíjení. Neumím si představit, že bych do 10 let starého auta kupoval novou baterku za např. 50% hodnoty nového auta.

ro
rock
19. října 2020, 11:00
1

Ono by to nemuselo být tak moc. V civilizovanějších zemích než je EU nabízí Nissan výměnu akumulátoru Leafu, za (v hrubém přepočtu z jenu) 125 000 (24 kWh) až 165 000 (40 kWh) Kč. Repasovaná 24 kWh baterka je za nějakých 60 000. Za 10 let už by se to mohlo nabízet i tady a cenu za akumulátor bych očekával zase o něco nižší, než je dneska.

eLzyx
19. října 2020, 12:17
0

jj, taky doufám, že se rozjede repasovací business i v EU, ideálně ve spojitosti s "distance tuning".

beastar
19. října 2020, 13:03
0

Rozjede, tak jako se vsim. Pred par lety nebylo mozne poradne a levne nechat vycistit dpf dnes je to na kazdem rohu. To stejne repas vstriku, altiku, vymenne opravy automatickych prevodovek. Repase rj Haldexu a milion dalsich. Az bude dostatek zakazniku a poptavka dorazi i masovejsi nabidka.

CZmisak
19. října 2020, 14:54
2

S tím, že nějakej základ už tu je - repas baterek pro kola a koloběžky dělá taky dneska kde kdo.

sheogh
20. října 2020, 12:10
0

Zajimalo by me, jak se da udelat repas baterie (ve stejne kvalite, jako byla puvodni) za nejak vyrazne nizsi cenu, nez koupit novou (aby se to vyplatilo proti novymu kusu) - repas spociva ve vymene clanku, tzn z puvodni zbyde obal a ridici elektronika - Ze by samostatny clanky staly citelne min, nez zkompletovana baterie?

MB
MBMB
20. října 2020, 12:28
0

Vtip je v tom, že se mění jen některé články, případně moduly (což je jednodušší).

beastar
20. října 2020, 12:29
1

sheogh: Presne tak to je. Ona ta kompletace neni levny proces. A deti v Ghane to neudelaji. Navic cely ten proces, ale i samotne clanky zlevni az bude mozne pracovat s tim masove.

st
st. Padre
20. října 2020, 13:03
0

Něco jako repase není - mění se jen jednotlivé články v baterii a to zejména v záruce, kdy si majitelé stěžují na problémy s vybíjením a dojezdem. Předchází tomu poměrně zdlouhavá diagnostika a celá operace není nic levného. Po záruce to nikdo absolvovat nebude.
Baterie které už jsou nevhodné pro elektromobily mohou dále fungovat až do úplné ztráty kapacity jako stacionární uložiště. Recyklace není stále dořešena a to hlavně proto, že v případě baterií nebude jednoduchá (nestačí rozdrtit a separovat). Náhradní baterie určitě nebude levná, už jen z toho důvodu, že se na ní nebudou vztahovat dotace jako na pořízení elektromobilu na některých trzích a je otázka, zda vůbec v případě rozpočtového auta jakým Dacia je dává smysl.

ro
rock
20. října 2020, 13:45
0

Možná nic jako repase není, nicméně v Japonsku to Nissan pro Leaf nabízí. Ať už se za tím slovem skrývá cokoliv, účtují si za to polovinu ceny nové náhradní baterky.

beastar
20. října 2020, 14:22
1

Nemám elektromobily rád. Nicméně nic jako "repase" není? Je zajímavé, že pro elektrokola, nebo skutry se to již běžně nabízí. Ať už jak píše Rock je za tím cokoliv. U Toyoty začínají ceně někde na 2,500 USD což v bohatší části světa rozhodně není nějaká "rána" a v Kongu asi EV moc jezdit nebudou. Jako že přijde zlevnění procesů je naprosto jasné. Promítá se to tak do všech oborů. Před pár lety se hrozilo jak dojde ropa. Než přišla "drahá" metoda injektáží a hloubkových vrtů. To je jen příklad ale stejně je to třeba i ve zdravotnictví s "drahou" léčbou.. před lety byla drahá léčba i penicilin. Ona složitost je jedna věc, to kolik to stojí druhá to totiž reálně nakonec určuje spotřebitel a zájem o tu danou věc.

st
st. Padre
20. října 2020, 14:38
0

U baterie může být kapacita jednotlivých článků v průběhu životnosti rozdílná - umím si představit, že to někdo proměří a ty méně perspektivní vymění, ale nevím zda se to dá nazvat repasí, když většina zůstane. Ale rozhodně to nebude mít ani kapacitu, ani životnost nové baterie.
Druhá možnost je vyměnit vše a použít nějaké levnější no name články. Pak je to ale sázka do loterie. A do toho určitě automobilka nepůjde. O záruce nemluvě.

ro
rock
20. října 2020, 15:10
1

On taky pojem "repase" neznamená "uvést do stavu odpovídající novému", ale spíš "uvést do provozuschopného stavu". Na repasovanou věc nikdo nedává záruku jak na novou a nikdo (soudný) ji nepožaduje.

Jinak kdybych si měl tipnout, tak požívají ten postup, co ho popisuješ v prvním odstavci. Udělají audit jednotlivých článků, vymění všechno, co je pod čarou a pošlou to zpátky do světa. Ono to nebude mít kapacitu 100% nového ale jen 98%, životnost nebude 10 let ale třeba jenom 5... ale vzhledem k tomu, že se to bude montovat do 8-10 let starýho auta, je to dostatečný, protože delší morální životnost to auto jako celek stejně nemá.

eLzyx
20. října 2020, 16:35
0

u elektrokol se mění vždy všechny články. Ale jak tomu bude u aut netuším.

Tovární bude asi full repas - všechny články nové, elektronika a obal původní. Proti nové baterii hádám zkrácenou záruku. Tuhle variantu budou volit majitelé vozu starého 8-12let, případně jim ji nadělí automobilka v rámci záruky. Odhadované náklady kolem 100-300t Kč podle typu auta.
Nové baterie si podle mě budou pořizovat jen ti, co budou chtít po skončení životnosti původní udělat upgrade na silnější.

Ale hádám, že se rozjedou i neautorizované servisy, kde ty jednotlivé moduly baterií proměří, vadný nahradí novým, ostatní nechají být. Nebo po domluvě se zákazníkem dají třeba 1/2 modulů nových, pokud se s tím dané auto dokáže vyrovnat (tj. nové moduly nabíjet jako nové, staré šetřit, navýšit celkový dojezd atp.). Tohle bude volba pro 10-15let staré elektrovozy. Náklady kolem 20-80t Kč.
Nedivil bych se ani nabídce "range upgrade" u aut, kde to výrobce oficiálně nedělá, tj. budou schopni osadit články s vyšší kapacitou.

Případně budou nabízet i socka variantu "aby to zase jezdilo", kdy ten vadný modul otevřou, najdou nadměrně opotřebené/vadné články, vymění je za podobně opotřebené jako je ten zbytek. Tj. použijí vhodné články z jiného auta. Tohle bude varianta u víc jak 13 let starých elektromobilů - nákladově hádám kolem 5-20t Kč.

st
st. Padre
20. října 2020, 17:16
0

Tohle je zatím nedořešeno. U elektromobilů je baterie spotřební materiál stejně jako u notebooku a prostě musíš počítat s její výměnou. A také s tím, že pokud jí dojezdíš a budeš chtít auto prodat, že se to značně promítne do ceny. Umím si představit, že u nějaké prémiovky to ani nepůjde, protože ta auta budou po ujetí cca 200 tis. km v takovém stavu, že opravy vč. repase převýší jejich hodnotu.
Když beru v úvahu všechny okolnosti, náklady na baterii, ceny dobíjení mimo garáž (Ionity i 21 kč/kW) tak mi elektromobilita ani v případě Dacie zatím nedává žádný smysl. Zejména když nabízí tovární LPG za příplatek 10 tis. Máš pak dojezd přes 1000 km a náklady na palivo se pohybují kolem 1 Kč/km. To vše s o třídu větším autem.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3 1973
Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3

1973 rok výroby
245 koní výkon
7 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem