načítám data...

Autíčkářův týden: Nezatoužíš po Fiatu bližního svého

30. srpna 2015, 11:55 4 komentářů Adam Forman Novinky

Jak se poznají erupce na slunci? Třeba tak, že byste mnohem raději chtěli dodávku od Fiatu než nástupce Nissanu 370Z. V záloze máme jednu dvoudveřovou jachtu, vojenský speciál a přetahovanou.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Fiat Ducato 4x4 Expedition

Každý rok s příchodem léta popadne menšinu motoristů nutkavá potřeba přespávat ve svém voze. Ať už mají rozpočet jakkoliv omezený, možností, jak neplatit na dovolené za hotel, je mnoho. Od miniaturních karavanů, přes obytné verze nejrůznějších užitkových vozů, až po specializované stavby rozměrů autobusu. Právě na tuto specifickou skupinu řidičů se se svým konceptem zaměřil Fiat. Ducato ve verzi s prodlouženým rozvorem si s užitkovými sourozenci jen tak snadno nespletete. Jednak má lakované nárazníky a spoustu zajímavých exteriérových doplňků, především je ale o hlavu vyšší. Za bojovně vztyčený čumák může zvýšená světlá výška podpořená velkými off-roadovými pneumatikami. Nejde jen o drsňácké pozlátko, na které jsme zvyklí ze současných crossoverů. Všechna kola jsou poháněna poctivou čtyřkolkou od Dangelu a s trakcí jim pomáhá palubní naviják. Nebýt rozvoru, do kterého by zaparkoval Renault Clio, šlo by o poměrně schopný dopravní prostředek mimo zpevněné cesty. S chlapáckým zevnějškem kontrastuje palubní atmosféra pětihvězdičkového hotelu. Není snad velkým překvapením, že luxusní obytňák představil Fiat v Düsseldorfu. Za takhle opulentní způsob, jak přespat mimo hotel, zaplatí snad jedině Němec nebo Američan.

Nissan Z 

Nissan 370Z je žijící legendou a obstojným maskotem příznivců japonských automobilů. Pohon zadních kol, točivý šestiválec a hravý podvozek jsou ódou na starou školu sportovních vozů. Od roku 2009, kdy se kupé verze poprvé dostala do prodeje, již uplynulo mnoho vody a Nissan nyní chystá nástupce. Na co se můžeme těšit? Pohon zadních kol? Vlastně spíš čtyřkolka. No což, u Skyline ani GT-R to zase tak moc na škodu není. Budou kypré tvary a sexy svažující se křivky zádě? Když už je má i SUV od BMW, proč ne? Bude šestiválec? To víte, časy jsou zlé, prodeje nejdou a ty euronormy. Takže čtyřválec. Přežili jsme ho v Impreze, zvládneme to i v dalším Zetku. A jen tak ze zvědavosti: Bude otevřená verze? Když ony se crossovery dělají bez střechy blbě. Cože? Nissan Z crossover? Co bude se zadohrabavými kupé? Kam si zákazník dojde pro humpolácký charakter kladiva postrkovaného násadou vpřed? Odpověď je smutná, avšak poměrně jednoznačná. K Nissanu už ne. Další generace se koncepcí připodobní modelu Juke a zacílí na zákazníky hledající více stylu a méně lift-off oversteer. Skalním příznivcům nezbývá než doufat, že snad díky likvidaci Z-image spadnou ceny ojetých 350Z.

Mercedes S-Class Cabrio

Velké kabriolety máme v redakci rádi. Zčásti kvůli většinovému původu ve Spojených státech 60. let (značná část Autíčkářů jsou amerikanofilové), zčásti kvůli zprávě, kterou jejich majitelé sdělují bezprostřednímu okolí. Pořídit si přes čtyři metry dlouhý kolos, který ve skutečnosti nemá mnoho vnitřního prostoru a navrch je použitelný jen třetinu roku, je jasným manifestem petrolheada. Vozy se stahovací střechou jsou v naší redakci prozatím tři. Jedna více-než-méně otřískaná amerika, gayův coming-out a nakonec i jeden naftový (!) kabriolet od Mercedesu. Tento úvod je nezbytně nutný k pochopení, proč se těšíme na nový kabriolet odvozený od majestátu S-klasse. Když naposledy vyjela z výrobní haly mercedesu dakapitovaná řada S, psal se rok 1971 a v hudebních žebříčcích zářili Bee-Gees. Na co se tedy můžeme po 44 letech těšit? Snad každá plocha, které by se řidič mohl dotýkat déle než minutu, je vyhřívaná, případně i ventilovaná, každopádně je potažená tou nejkvalitnější kůží. Na palubě německé jachty bylo vše podřízeno komfortu a rozmazlování řidiče. Vlastně by mě ani nepřekvapila vyhřívaná a odvětrávaná páčka sklápění předního sedadla s plynule nastavitelnou intenzitou a barvou ambientního podsvětlení. Pravděpodobně bude mít i tři stupně tuhosti odporu při sklápění. Podobně jako interiér budou zaměřené i pohonné jednotky. Od výkonu, který by Alfréd taktně nazval ‚dostatečným‘, přes tažnou sílu schopnou prodloužit léto v Cannes prostým otáčením planetou, až po čísla atakující warpové pohony lodí třídy Vor'cha. Teď už jen zbývá přesvědčit české zastoupení Mercedesu, že nám chce majestátní kabriolet půjčit k testování. Nejspíš se před takovou schůzkou budu muset naučit golf.

Hummer nahrazuje Oshkosh JLTV

Nejlepší dny Schwarzeneggerova služebáku pominuly s prvními výstřely ISIS. Těžký neohrabaný náklaďák možná fungoval v amerických pouštích a vietnamských džunglích, ale v uzounkých uličkách plných nástražných zařízení se příliš neosvědčil. Záhy jej začaly vytlačovat mnohem větší, těžce pancéřované speciály, které s běžnými vozy nemají mnoho společného. Byla to především (ne)odolnost vůči ukrytým výbušninám a minám, která sehrála klíčovou roli v uspíšení hummerovské derniéry. Na výsluní armádního zájmu se dere nový vůz značky Oshkosh. Potřebnou know-how sbírá americká společnost zejména ve vojenství a stále více jejích produktů míří právě do ostrého nasazení v boji. Novinka s označením JLTV (Joint Light Tactical Vehicle)  je podobná starší MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) a brzy se začne objevovat v zahraniční rubrice večerních zpráv, případně v počítačových hrách.  Pod kapotou bije srdce podle gusta amerického nacionalisty. 6,6 litrů objemu plní common-railové vstřikování naftou a uvádí tak v pohyb všech osm válců, úhledně seřazených do dvou řad. Minimální hranice výkonu u civilní verze leží na necelých 400 koních a 1040 Nm. Samozřejmě že se armáda nehodlá obtěžovat filtrem pevných částic či hlukovými emisemi, takže tyto hodnoty představují skutečné minimum. Na vývoji pohonné jednotky se spolu s GM podílelo i Isuzu, které odolný diesel skutečně umí. Svoji roli při volbě pohonu sehrála příbuznost konstrukce i dílů s vysluhujícím HMMWV. Na snadě je úspora v infrastruktuře zásobování, školení techniků a řidičů atp. Otázkou zůstává: Bude to nový daily Dwayna Johnsona?

Škoda Roomster

Pokud jste se těšili na nový Roomster, pak mám dobrou zprávu: Můžete se těšit dál! Škoda odkládá uvedení kompaktního MPV na trh o necelý rok. Ne že by se petrolheadovo srdce bez přeznačkovaného Caddy nedožilo konce roku. Přesto jsem na nástupce rozporuplné krabičky na lidi zvědavý. Škoda má poslední dobou tendenci dělat poměrně dobrá auta za rozumný peníz (než pozvednete kámen, svezte se ve Fabii III 1.2 TSi nebo ve vlajkovém Superbu). Dokáže udělat dostavník fotbalové mamky tak, aby oslovil i zákazníky, kteří momentálně nenaplňují rozmnožovací pudy? Snad jediné zajímavé velkoprostorové auto (byť v jiné velikostní kategorii) je S-Max. Bude praktická škodovka atakovat řidičovy emoce? Mnoho předpokladů k tomu nemá. Oproti vzoru od VW se mnoho nezmění a tak nejspíše půjde jen o levnější alternativu k německému užitkovému vozu, na poslední chvíli přestavěnému pro lidi. Nebo se mýlím? Za rok podám podrobné hlášení.

Přetahovaná s odtahovkou

V našich končinách má odtahovka povinnost přestat vůz nakládat, pokud k němu v průběhu zákroku přijde majitel. Praktická znalost pro Spojené státy: Pokud přijdete ke svému vozu, který zrovna někdo odtahuje, máte smůlu. Vozidlo bude odtaženo na záchytné parkoviště a po trojitém byrokratickém maratonu vydáno majiteli. Vlastně ten zaměstnanec nakladače projevil ohromnou účast, když tvrdohlavého majitele na místě nezastřelil, což by na divokém západě nebylo nic neobvyklého.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
30. srpna 2015, 12:13
0

Ehm, ja fakt nechápem čo je štýlové na aute, ktoré má večšiu spotrebu, váhu, horšiu aerodynamiku a ťažšie sa s ním parkuje, než s hatchbackom, je veľké ako MPV ale má menej miesta a menšiu praktickosť, má svetlú výšku ako bežné staré auto, má pohon všetkých štyroch koleis ktorý je vlastne pohonom predných kolies a an 4x4 sa zmení len na 1-2 sekundy denne (ak vôbec)...

Ako vážne je toto: http://assets.local-car-finder.com/images//10080/10080_st1280_089.png
štýlovejšie než toto: http://images.thecarconnection.com/hug/2013-nissan-370z_100396881_h.jpg
?! To je doba... :P :/

Na druhú stranu, ten Fiat je tak absurdný až je geniálny! :D

reagovat
M P
30. srpna 2015, 13:31
0

Jakékoli snahy definovat styl, vkus a krásu jsou povětšinou velmi ošidným počinem. Něco jiného představuje pojem "stylový" pro mladou pařížanku, kdežto italský mladík, žijící v Toskánku bude tím pojmem myslet asi uplně něco jiného. A oni ti šikovní žaponci vědí, že s Jukem se jim povedl dobrý tah, tak proč to nezkusit znova? Jenom si připomeňme, jak všichni chválí ostré verze Juku. Konec konců, 370Z možná stylová je, ale opravdu se její výroba vyplatí? Já bych to nechtěl ani náhodou. Stejně jako Genesis Coupé.
Crossovery jsou dnes v módě a tak je současně velmi aktuální je kritizovat. Ale pohledem zákazníka se může opravdu jednat o perspektivní auta, ostatně proto se na ně automobilky stále více zaměřují.
Nehledě na to, že jako samozvaní nadšenci do aut máme v rukou jedinečnou možnost, jak ovlivnit automobilový trh, a totiž vlastní peníze. Když se nějaké auto přestane dovážet do Evropy nebo vyrábět bez nástupce, často je to kvůli špatným prodejům. Jak se dneska prodává Toyobaru? A to po nich přitom všichni tak prahli, alespoň slovy. Ale koupí si někdo z "nadšenců" atmosféry od Mazdy, co "nejedou", když může mít TSI? V tom to celé vězí. Nadšenci jsou poměrně málo početná skupina, ti skutečně bohatí si koupí sporťáky, nějaké ekluzivity a podobné věci, ti s běžnými příjmy prostě často zůstanou věrni "starým popelnicím" a na denní ježdění si koupí třeba Mazdu 3.

Aleš
30. srpna 2015, 14:58
0

Co je to za naftovýho Mercedesa v redakci? Doufám že se brzy dočkáme článku o něm.
Ten Nissan vypadá dobře. Ano už to nebude tolik auto pro nadšence jako je to teď ale na druhou stranu bude víc ospravedlnitelný to používat i v zimě na sněhu. Takže jsem na to docela zvědavý. A někde jsem četl že příští GT-R bude 4dvéřový sedan(snad jestli se to nezmění). Kvůli tomu by si mohl Nissan dovolit nějakou Finial Edition u obou modelů jako připomínku toho co dříve byli zač. Tj v případě Z různé odkazy na původní Fairlady a následující verze a v případě GT-R odkazy na modely Skyline GT-R. Všechny by byli to nejco daná modelová řada kdy nabízela. Nejvýkonnější,nejrychlejší a zároveň nejlehčí v poslední generaci modelu. To by bylo opravdu krásné ale je to čistá utopie které určitě nevznikne.

reagovat
Aleš
30. srpna 2015, 15:55
0

Jo tím naftovým Mercedesem v redakci jste mysleli toho Danova že jo? Holt v horku to člověku hned nedocvakne jak je co myšleno. A i tak bych byl rád za nějaký test toho Mercedesu.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem