načítám data...

Autíčkář na lovu: Mazda MX-5

V létě by každý slušný člověk měl jezdit kabrioletem. Pokud kabriolet nemáte a jen čtete recenze na novou Mazdu MX-5, pak byste určitě jeden chtít měli! A proč si nekoupit třeba starší MX-5?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nadšené recenze na Mazdu MX-5 ND  nás nenechávají klidnými a členové redakce, kteří zcela nepokrytě touží po MX-5 přecházejí do stavu, kdy by tu ND doopravdy nutně potřebovali. Ovšem do doby, než přijde na náš trh, zbývá ještě několik měsíců. A ještě delší doba zbývá do doby, kdy budou dostupné ojetiny za nízké ceny, takže nezbývá než snít. A proč nesnít v tuzemské inzerci?

Mazda MX-5 NA 

První generace k mému smutku pomalu mizí z inzercí a stává se z ní ceněný youngtimer. Najít model s jednaosmičkou se stává v tuzemské inzerci víceméně nemožné, proto si Vavris musel jednu dovézt z Polska. V čechách jsou momentálně k mání jen jednašestky, pokud vyškrtneme dovozce aut, kteří vozí spíš vraky. Jedna moc hezká je tady. Vypadá dost hezky a originálně a snad i bez větší koroze. Nekonají se dokonce ani obří kola. Interiér vypadá na svůj věk docela slušně, pokud se dá z té jedné fotky soudit. A že má najeto skoro 200 tisíc? No co, už jsem v inzerátech viděl auta s větším nájezdem. Co dál říct? Vždyť o MX-5 už bylo řečeno snad vše. Pokud chcete svůj skoro lotus, pak není co řešit. Teda, možná by nejdřív bylo lepší zjistit, jak jsou na tom doklady, v inzerátu se o nich nic nepíše…

Mazda MX-5 NBfl

Normálně se mi faceliftované NB nelíbí, přijde mi, že přišla o ten nevinný kukuč, který má NB, ale  tahle vypadá zatraceně dobře. Nemůžu si pomoct, světlý interiér v kombinaci s černou vypadá dobře. Jen ta kola. Asi prostě nejsem zastáncem velkých kol. Ale když vidím fotky, přijde mi, že bych jí při tom pohledu, kdy vypadá s vytaženou anténou jako autíčko na dálkové ovládání, ty kola odpustil. Pokud na nich nenajezdila většinu svého života po rozbitých silnicích, tak by to ani nemuselo mít velký vliv na podvozek. Zbývá nasednout a užívat si jízdu nahoře bez! Takže pokud máte 145 tisíc na mini-jaguár, proč ne tuhle? 

Mazda MX-5 NC 

Třetí generace je pro mě tak trochu nezajímavá. Než došlo na facelift, tak se z Miaty stalo nafouklé a kulaté cosi, co postrádá veškerý výraz. Kde je veselá Mazda? Ale je nutno říct, že nyní se dají tyto předfaceliftové kusy sehnat za docela slušné ceny. 270 tisíc za NC s dvoulitrem? Proč ne? Navíc když má šestistupňovou převodovku, samosvorný diferenciál a podvozek vylepšený díky firmám Eibach, Bilstein a Racing beat. A sportovní pocit umocní hadrová střecha. Nižší hmotnost! Nevím jak vy, ale já obvykle potkávám NC se střechou z kovu. I když obvykle po NC netoužím, s touhle bych se asi žít naučil.

Kandidáti pod čarou

A co když na MX-5 nemáte nebo chcete být outsider s něčím, co nemá každý kadeřník? Pak tu máme na výběr i pro vás!

MG F

MG F nás už v předchozích lovech zaujalo. Přecijen britská zadokolka s motorem uprostřed není věc, kterou by člověk potkal každý den a MGF je ještě k tomu prý docela dobré auto. I přes signifikantní zátěž vzadu se nějakou černou magií podařilo udržet rozložení hmotnosti okolo 50:50. A podvozek Hydragas je prý taky super, i když bych čekal, že to bude jedna z prvních věcí, která by se měla pokazit. Tento kus má nejen fialovou barvu, ale i motor o objemu 1.8 litru, který je ovšem trochu méně potentní jak ten v Mazdě. Nadruhou stranu, záleží na tom tolik? S váhou okolo jedné tuny si s MG užijete zábavy dost. A to vše za cenu menší než stojí NA v našem výberu.

Fiat Barchetta

Pokud jste kadeřníkem na plný úvazek a berete svou profesi vážně, pak nemůžete mít jen tak ledajaké auto pro kadeřníky. Potřebujete něco, co bude přece stylovější! Barchetta sice nemá pohon zadních kol, ale narozdíl od MG nebudete muset své fény a nůžky dávat dopředu. A u nákupního centra rozhodně naděláte mnohem větší parádu s červenou italkou než nějakým nudným japoncem, nedejbože fialovým britem. Majitelé si svoje Fiaty chválí a zdá se, že i prodejce této by se jí jentak nechtěl zbavit. Ale když máte děti, tak je vám dvoumístný kabriolet tak trochu malý. A Barchetta se chce přes léto prohánět venku. Chcete se prohánět s Barchettou? Nemáte na MG F? Nevadí vám, že nehrabe zadními koly? Pak je to za necelých padesát tisíc skvělá volba. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

jo
johan
02. června 2015, 16:28
0

chybaju odkazy :)

reagovat
BobAsh
02. června 2015, 16:40
0

František již byl zaúkolován, dostane výprask devítiocasou kočkou (nebo aspoň devíti normálními kočkami) a za trest bude jezdit nějakým odporným automobilem!

František Čáslavský
02. června 2015, 16:58
0

Hups, pardon, chybička se vloudila. Napraveno :)

Adam Forman
02. června 2015, 19:13
0

Já mu Stratuse nepučím!

František Čáslavský
02. června 2015, 20:56
0

Ale mohl bys :)

Mi
Michal Hantl
02. června 2015, 16:54
0

Nejsem žádný odborník na MG, ale četl jsem od Clarksona jak jsou všechny MG hrozné auta, co se pořád jenom kazí a recenze na youtube MG TF (novější verze) mluví o MG T celkem pejorativně (

).

Druhá věc je taky cena, za jakou se to kdysi prodávalo a dnes, takže by mě zajímal názor někoho, kdo má zkušenost :)

reagovat
BobAsh
02. června 2015, 18:34
0

Co jsem četl názory třeba na Pistonheads.co.uk, tak spousta lidí tvrdí, že MG F je rychlejší a lepší než MX-5, pokud chceš jezdit "čistou stopu", ale není tak hravý.

Ev
Evlo
02. června 2015, 20:11
0

Akokorat teda mg f nevypada vubec britsky, kdyz britske je, mx-5 je proste mini jaguar a klasika i kdyz ma jen nejakych 15 let

ri
riprex
02. června 2015, 18:14
0

Pánové... měl bych takovou otázku, na kterou sice odpověď pravděpodobně znám, ale zajímal by mě názor zkušenějších. Čistě hypoteticky si můžu dovolit utratit za auto 70-80 tisíc. Dá se za to pořídit slušná MX-5 i s veškerým nutným servisem, nebo je to čirá utopie a bude to zanedbanej vrak?

reagovat
Pa
Panda
02. června 2015, 18:27
0

Zajed si do Plzne, podivej se na tuhle, a pravdepodobne budes znat odpoved. http://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/mx-5/16397377?goFrom=list
A ted vazne: proc je to tak levny? Nebo to neni levny? Uz ji nekdo videl, pripadne je tu nejaky Plzenak, ktery by to ohmatal a okoukal?

Ho
Hotarr
02. června 2015, 18:35
0

Určitě dá, minimálně na Mobile.de, pokud Vám samozřejmě nevadí celý legislativní proces spojený s koupí Miaty z Reichu.

ri
riprex
02. června 2015, 18:49
0

Ono je to, jako vždycky, o štěstí. Jen asi po zkušenostech bych měl obavy jít do auta na té spodní cenové hranici. Dovoz z EU není problém, už jsem do dělal několikrát :) Za ty prachy bych radši vzal tu Barchettu. Jasně, je to předohrab, ale taky má něco do sebe. Není to tak ultimátní řidičské auto, jako Miata, ale zábavu si s ním člověk užije a bude hodně levná. Ono pokud se sežene Miata v Reichu kolem 50k, tak do toho padne určitě spousta práce s vyvařováním a odstraňováním všech nedostatků. Nebude to podle mě auto ve stavu přihlásit a jezdit. To by musela být opravdu klika. Já osobně, po zkušenostech s AR164QV, která byla levná, ale totální vrak už bych do něčeho podobného nešel. Klidně dám za pěknou MX-5 150-200k s tím, že budu měnit olej, tankovat benzín a moc víc to neřešit. Ta Plzeňská vypadá dobře... otázka, jak na tom je no :) Na fotkách vždycky všechno vypadá líp...

Ev
Evlo
02. června 2015, 20:40
0

Ja sem poridil za 65 mx-5 co mela 200k najeto a nic ji nebylo, ale dani za to byla koroze karoserie, coz me neva, jinym jo.

Pe
Petr
03. června 2015, 12:45
0

A co kdyz touzim po nejakem takovem malem auticku bez strechy, ale diky sve vysce koukam u vsech tehle aut spis pres hranu celniho skla misto skrz sklo. Je i pro me nejake reseni? Krome zkraceni o hlavu... Diky za napady.

reagovat
ri
riprex
03. června 2015, 16:05
0

Do MX-5 se i dvoumetrovej člověk vejde. Blbý je, pokud je někdo "zrůdička" jako třeba já. Mám sice jen 186cm, ale krátký nohy, dlouhej trup. Do MX-5 to chce pak optimálně sportovní sedačky uchycený níž, než jsou ty původní ;)

Pa
Panda
03. června 2015, 16:22
0

Budes na K&K v Brne?

Pe
Petr
03. června 2015, 16:46
0

Urcite ne, jsem od Prahy. Ja mam 196 a do niceho se nevejdu jak nohama tak telem.

Nedy
03. června 2015, 17:00
0

Výběr jako vždy hezký, ale já bych do toho pod čáru zařadil MR2 3.gen. To mi přijde jako nejbližší konkurence MX5...

reagovat
Go
Goldies
09. června 2015, 13:47
0

Presne, akorat ja diky spatne povesti 1ZZ motoru sem se rozhodl poridil 2ZZ a udelat na nem generalku :-) uz mi chybi jen malickost: MR2 sw30 za rozumnou cenu :-)

To
Tomas93
27. dubna 2016, 20:14
0

Tak té MX5 NBfl v černé barvě o které píšete jsem se stal štastným vlastníkem. Práce je na ní ještě plno, ale jinak je to super auto =)

reagovat
Sa
Safa
27. dubna 2016, 23:38
0

Cha chá... ;o)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem