načítám data...

Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Výrobci nás horem dolem přesvědčují, že za největším dobrodružstvím nás odveze SUV. My ale víme svoje...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Hlásíme se vám s dalším vstupem z pravidelného cyklu Dodávkář.cz!

Netajím se tím, že dodávky jsou mému srdci blízké a jejich stoupající obliba mě těší. Díky tomu totiž stoupá i množství položek v nabídce. Volkswagen a Mercedes sice o svou dominanci nad segmentem miniautobusů na lidi asi jen tak nepřijdou, do zelí jim už ale leze celá řada dalších značek a diverzita je věc, která mě ve vývoji automobilového trhu vždycky potěší. A to dokonce i v případě, že nepřináší nic dramaticky lepšího. 

Autem, které mě znovu přesvědčilo, že dodávka jako rodinný vůz dává dokonalý smysl, je jedno z trojčat vzniklých spoluprací Toyoty a koncernu PSA. Původně jsem tedy od vozu s honosným názvem Traveller Business XL čekala něco trochu jiného. Před časem jsem si vyzkoušela Multivan se stejným přídomkem, který posádce zpříjemňoval život luxusními sedadly, ledničkou, wifi připojením a dokonce interkomem – to abyste na sebe přes rozlehlé prostory kabiny nemuseli řvát.


Po chvilce nechápavého civění na trestnou lavici potaženou obyčejnou textilií a následným zběžným pohledem do konfigurátoru mi došlo, že u Citroenu je vrcholem nabídky verze nazvaná Business Lounge a “obyčejný” Business je prostě dodávka na lidi. Ne že by to vadilo. Prostě jsem se vrátila na začátek a přistoupila k testovanému vozu znovu bez nějakých snobských očekávání. Potom stačilo pár ujetých kilometrů, abych se utvrdila v názoru, že pokud máte větší než obvyklé nároky na vnitřní prostor, není jediný důvod pátrat ve vodách obřích SUV, zato je spousta důvodů, proč odhodit zábrany a sáhnout po dodávce.

Víc místa pro všechny

Zkratku XL nemá tenhle Spacetourer v názvu jenom na parádu. Krabice v celkové délce 5,3 metru, to už je férový pokoj, který si můžete zařídit podle svého gusta. Testovaná konfigurace si za prioritu zvolila počet přepravovaných osob. Tři místa tak nabízí nejen druhá a třetí řada, ale dokonce i ta první. Cestující se pochopitelně nevyhnou jisté dávce intimity, hlavně ti dva vepředu. Na předním dvojsedadle to vskutku není žádný med, pokud se se svým sousedem nemáte fakt rádi. Ale devět míst je holt devět míst. Aspoň že řidič zůstal tulení ušetřen. Pokud máte méně než sedm dětí a neplánujete auto používat jako hotelové taxi, na přední lavici se vybodněte. Připraví vás totiž i o další důležitý benefit dodávek, a sice o možnost průchodu do zadní části. Procházet autem skrz je jednak cool, protože si připadáte jako v baráku, jednak se to může hodit, když zaparkujete na hodně úzkém místě a nemůžete otevřít obrovské přední dveře.

I při plné obsazenosti vám vzadu zůstane zavazadlový prostor o objemu 1950 litrů, což je jedním slovem krása. Považte, kolik XXL balení toaletního papíru můžete odvézt z jediné návštěvy supermarketu! Nejste-li postiženi prepperstvím, ale třeba cyklistikou, naložíte v klidu dva bicykly. Maličko zamrzí, že stejně velkolepá není i nabídka odkládacích prostor v kabině, zejména kolem místa řidiče. Kelímek s kafem se jakž takž nacpe do dedikovaného otvoru svrchu na palubní desce, ale jinak je to bída. Přihrádka pod displejem není ani tak úložnou schránkou jako spíš indikátorem plynulosti jízdy. Cokoliv do ní dáte, při prudším zrychlení či zatočení vypadne. Kapsy ve dveřích jsou zase tak úzké, že působí až dvojrozměrně. Tady by to ještě sneslo vylepšit.


Méně výdajů za pokuty

Ne že by se s pětimetrovou dodávkou nedalo jet rychle. Náš Spacetourer pohání dvoulitrový nafťák o výkonu 175 koní, což je přinejmenším dostačující, skoro bych řekla důstojná motorizace. Na dálnici se ocitnete za hranicí zákona, ani nevíte jak, a ani předjíždění není příliš adrenalinový sport. Poloprázdné auto se nebojím označit dokonce za svižné, což znamená, že normálně pojede i plné lidí a věcí. Přes to všechno zůstává věrné hodnotám svého rodu a celkovým naladěním si vysloveně říká o pohodovou jízdu. Podvozek svou houpavostí připomíná dálkový autobus se všemi asociacemi, jež k tomu patří. Chce se vám dát si pod hlavu polštářek, usrkávat z lahve limču a těšit se na dobrodružství, k nemuž vás dlouhá cesta přibližuje. Nebo si dát šlofíka. Automatická převodovka se sice ovládá kolečkem z mikrovlnky, což je teď rozšířená móda, ale jinak je právoplatným strážcem komfortu na palubě, žádné škubání, žádné zbytečné vytáčení motoru, zkrátka němý sluha, o kterém nevíte.

Dodávka z definice zrovna nevybízí k porušování rychlostních limitů (pokud není bílá, samozřejmě). I kdyby váš hoonerský gen zvítězil nad nepříjemnými pocity z náklonů a nedotáčivosti, pořád máte auto plné lidí, kteří se vám pozvrací za krk, nebo věcí, které se ochotně rozutečou z vyhrazených míst, a jsou-li dostatečně malé, zamíří pod brzdový pedál. Několik řidičů mi navíc potvrdilo, že už samotná vysoká pozice za volantem člověku do značné míry vynahradí pocit nadřazenosti, který jinak hledají v rychlé jízdě. Kapitán zámořského plavidla má všechno to nicotné lidské pinožení u paty.

Domov, kancelář i sanatorium v jenom

Pokud jde o všestrannost, nemá dodávka konkurenci. Ráno odvezete děti do školy, odpoledne je přivezete domů i s kupou kamarádů. Ani vás nenapadne si stěžovat na smečku holčiček, které pořád ječí, nebo kluků, kteří všecko rozštípou. Obě smečky byly totiž celé dopoledne ve škole a vy jste měli opušťák, že. Dodávka exceluje také při cestě na dovolenou, ať už zimní, nebo letní. Škoda, že něco takového už nikdy nezažijeme. Podrží vás rovněž v těžkých životních situacích. Zaměstnanci sektoru pohostinství, kteří by čirou náhodou znenadání přišli o práci, mohou hbitě přešaltovat na dráhu kurýrů a dopravců zboží. Lidé kancelářských profesí, kterým by byl čirou náhodou znenadání nařízen homeoffice, najdou ve své dodávce útočiště před hordami zdivočelých dětí a hladových domácích zvířat. Po sklopení sedadel si konečně dopřejí zasloužený odpočinek v tichu a pohodlí. A pokud naplníte kufr toaletním papírem, vždycky se můžete vydat na osamělý terapeutický roadtrip, chráněni výmluvou, že zavážíte své marodné příbuzenstvo. 

A teď pár nevýhod

Pokud jste dočetli až sem, nejspíš už jste pevně přesvědčeni zahodit své manažerské sedany a objednat dodávku. Takové rozhodnutí samozřejmě chválím a podporuju, článek by ale nebyl kompletní, kdybych vás neupozornila i na pár stinných stránek tohoto jinak geniálního vozidla. 

Tak zaprvé – pro široké příbuzenstvo jste se právě stali profesionálními pošťáky, dopravci a stěhováky v jednom. Volat vám bude každý, kdo si pojede pro Billyho do IKEA nebo pro pytel hlíny do zahradnictví. Můžete to ale vidět i pozitivně – udržování sociálních kontaktů prý podporuje duševní svěžest a pocity štěstí.
Taky se může stát, že výrazně stoupne vaše atraktivita coby parťáků na cestování. “Co kdybychom jeli jedním autem a ušetřili za cestu?” Auto bude samozřejmě vaše, úspora naopak ne. 

A nakonec – dodávka svými rozměry svádí k tomu, aby se stala druhým domovem. Brzy se tak dopracujete k tomu, že to v ní bude vypadat stejně jako u vás doma. To si přeberte, jak chcete, ale neříkejte mi, že jsem vás nevarovala. 

Verdikt

Spacetourer nepřetéká technologickými vychytávkami, naopak je to auto celkem jednoduché a má čistou, nezkaženou dodávkovou duši. Přitom nabízí všechno, co od auta jeho typu očekáváte – moře prostoru, příjemné cestování i na dlouhé trasy a v tomto případě také motor, který nezklame ani nefrustruje. Pokud jste pokukovali po Multivanu, možná si vás Spacetourer získá svým nedostižným komfortem, pokud po V-klasse, možná vás navnadí přátelskou cenou. V každém případě ho radím zahrnout do užšího výběru. Vítejte mezi dodávkáři!

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1997 cm³
Výkon:174 koní (130 kW)/ 5500 ot/min
Točivý moment 400 Nm/ 2000 ot/min
Převodovka: šestistupňová automatická 
Maximální rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,8 s 
Spotřeba udávaná [l/100km]: 5,9
Cena : 980 100 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
23. března 2020, 18:56
0

Pro mě je dodávka stejná rezignace na řidičský život jako MPV, takže tohle jen tehdy, pokud jsou doma víc jak 3 děti a nebydlím na přecpaném sídlišti.

reagovat
GanGreen
23. března 2020, 19:47
1

K dodávce to chce určitě ještě něco trochu veselejsiho no... :))

Autíčkový Jelen
23. března 2020, 19:54
1

Ještě mi jako rezignace na řízení přijde i drtivá většina SUV, pokud nejsou doopravdy potřeba (horské chaty atd. ikdyž to se spíše bavím o offroadech).

ransom
23. března 2020, 20:11
5

Rezignace? Na lítání po okreskách asi jo. Ale rozhodně ne na cestování. Víte jak krásně se kouká na svět přes velký okno vysoko nad zemí? A jak se skvěle sedí s nohama dolů místo dopředu?

Viola Procházková
23. března 2020, 20:24
10

To je právě ono. Řidičský život má mnoho podob a zdaleka ne všechny se odehrávají na okresce (nebo na okruhu) s prdelí deset čísel nad asfaltem.

ransom
23. března 2020, 20:34
4

Z pohledu rafťáka nebo honiče vodního skútru je rezignací na život hausbót.

Pochtli
23. března 2020, 21:08
0

Autíčkový jelen: Hodně záleží, jakým SUV se jede a kdo je za volantem.
Ransom, ZlokočKa: V práci více/méně jezdívám s různými pikslami o velikosti od kangoo přes trafika až po mastera a opravdu se nějak nedovedu vžít do někoho, koho by s tím jízda opravdu bavila, fakt snad jen nějakého tatíka-flegmatika s hordou dětiček.

Jakub Pospíšil
23. března 2020, 21:19
0

O tom to celý je. Před asi sedmi lety jsem jezdil prakticky denně něčím větším v rámci práce a s chutí jsem usedal do normálních osobáků a dodávku bral prostě jako práci. Po letech si ale rád sednu vysoko za placatý volant a docela mě to baví. Týden s testovacím Sprinterem byl vyloženě balzám na nervy a fakt mě to hodně bavilo. A po týdnu jsem to zase v klidu vrátil s tím, že mám zas na pár týdnů "oddodávkováno". Tou zábavnou složkou tu je totiž změna, možnost zkusit něco netradičního a nového.

Pochtli
23. března 2020, 21:25
1

Jakub Pospíšil: To je ale dost zásadní rozdíl, jestli si zajezdíš na týden dva s čímkoliv jiným, než s osobákem nebo jestli si dobrovolně koupíš krabici od bot na kolečkách a jezdíš s tím x let.

Jakub Pospíšil
23. března 2020, 21:29
2

Ano, je to zásadní rozdíl. V tom je docela úskalí testování a přiznám se za sebe, že občas musím v některých testech vlastně trochu mírnit svoje nadšení, protože testované auto bývá občas dost odlišné od toho, čím jezdím normálně. Typicky s tím mám trochu "problém" u úplně malých aut typu kolíňat - vzhledem k tomu, že jinak se běžně fakt nedostanu do ničeho, co má pod 4,7 metru, je pro mě jízda nějakou malou "myší" fakt zábavná. Ale chtěl bych v tom jezdit na denní bázi? Ne, ani náhodou.

krab
23. března 2020, 22:08
0

Každej je jinej ... já měl x velkejch aut a stejně to pro mě moc nefunguje. Vlastně mi stačí cokoli velikosti aktuální třídy Supermini, což jsou auta velká jako býval v 90. letech VW Golf a jediný co chci aby to mělo je relativně svižnej motor, takže aspoň těch 130 koní. A hmotnost co nejnižší. Nakonec naše nejtěžší auto v domácnosti váží 1320 kg

Vůbec netuším co bych dělal s dodávkou nebo čímkoli, kde sedím jako na židli nebo na židli na posedu. Na druhou stranu, když mi někdo půjčí náhodou povedené SUV nejsem slepej abych nepoznal v čem je to dobrý a proč to drtivá většina motoristů chce.

GanGreen
24. března 2020, 01:23
8

Mě třeba jízda s dodávkou i vyloženě baví. Je to takový moje guilty pleasure :D živí mě to, jezdím pro jednu místní firmu a točím se vyloženě kolem komína ale když mi šéf zavolá že pro mě má rito třeba do rajchu, tak sem fakt nadsenej, vezmu plnou, naložím bábovku a jedem na vejlet :)))
Pak přijedu, a další den jdu spraskat místní okresky...asi mě baví to řízení a je mi občas úplně jedno co řídím, hlavně že můžu kvedlat a kroutit :D

Ha
Habakukk
24. března 2020, 06:43
0

Myslím, že auto má především sloužit potřebám majitele. Proto je těžké se vcítit do ostatních a rozhodovat zda je dodávka rezignací na řidičský život. Taková dodávka může točit i 100t km/rok tedy její provozovatel je sakra řidič na plný úvazek. Jak ukazují prodeje většina kupujících rezignovala na nějaké jízdní vlastnosti a tuto potřebu staví někam hodně dozadu protože všechny Euroauta jezdí v podstatě stejně dobře a těch pár vy jímek se zase tak moc dobře neprodává.

Pochtli
24. března 2020, 08:11
0

Habakukk: Ale já tu mluvím o autu pro rodiny, ne jako pracovní nástroj, to je snad trochu rozdíl, ne?

Ha
Habakukk
24. března 2020, 09:57
3

Proč? Já bych si takové auto koupil hned sice asi z menším rozvorem vpředu dvojsedačku, ale byl bych spokojené člověk a to se považuji za člověka co rád řídí. Klidně to rozvedu auto 8 míst během roku zadní sedačka do sklepa a mám pět plnohodnotných sedaček a obří kufr. Mám tři děti jezdíme na kola, lyže sem tam nějaké to kempování. kolem baráku je potřeba pořád něco přemísťovat. Pokud se domluví nějaká akce nahodím další řadu a jede nás 8 lidí jako lidi. Myslíš, že tímto rezignuji na řidičský život? To auto má 170 koní rozhodně nebude brzdou v provozu.

Radim Nemec
24. března 2020, 16:15
0

Znamy ted prodaval auto, ktere by se nekterym (vcetne me) asi hodne libilo. Takovy krizenec California a Multivanu. Nahore stan z Cali a dole interier Multivanu s par drobnymi vychytavkami camping vybaveni ve dverich etc. Pro rodinu uplne vynikajici. Dozadu nalozite dve deti, dve motokary a jedete - jak se tu objevilo "rezignovat na motoristicky zivot"... pockat... vlastne ne, ze? ;) Navic i to rizeni muze opravdu byt takovym zvlastnim zpusobem zabavne. Stejne jako pilotaz nejakeho fighter-bomber-u misto klasicke stihacky. Kdyz je to prazdne. A treba moji synovci meli trochu "Gecek" radi a nikdy mi zada nepozvraceli. Kazdy jsme jiny.

Matěj Podhorský
24. března 2020, 16:35
0

Docela chápu, že někoho nebaví řídit dodávku. Docela taky chápu, že někoho nebaví test podobné dodávky, protože pro většinového čtenáře je to zas a ta samá dodávka po patnácté. Ale tvrdit, že to není auto, to je hodně odvážný :D Roky jsem, kudy jsem chodil, chválil čtenářskou komunitu zde, jak je otevřená, atd atd, a vždy se najde někdo, kdo to takhle zabije :D

Autíčkový Jelen
24. března 2020, 19:05
0

Řekl bych, že velká část zábavného života s dodávkou nesouvisí se samotnou jízdou, ale s tím, co vlastně vlastnictví dodávky člověku dovoluje. Dodávka je totiž v určitém ohledu takový nástroj k uskutečnění vašich aktivit a dobrodružství. Její zábava nespočívá v rychlé jízdě na okresce, ale v tom, že když někam jedete, tak se prostě můžete uvolnit při balení, jízdě, atd. Chceme vzít 5 kol s sebou a neřešit blbý nosič? Není problém...Chce váš kamarád vzít sebou psa kterej potřebuje klec na přepravu tak 1.5mx1.5mx1.5m? Proč ne?...Prostě člověk nic neřeší a nedostatek prostoru nikdy nepokazí jeho plány na aktivity tam kam jede. A to je svým způsobem velmi osvobozující.

Hodí se když je člověk trochu extrovert a rád vyráží někam s kamarády. Přezdíváme naší dodávce "Loď Enterprise" a nacpeme do ní vše co potřebujeme a nemusí se nás 5 mačkat třeba v Golfu (a né, cestovat vzadu ve 3 v Golfu a podobných autech na delší vzdálenosti fakt není moc pohodlný).

Nebudu tady nikoho přesvědčovat, že dodávky jsou dokonalý nebo že jsou to perfektní řidičský náčiní. Protože každý ví, že to tak není (ikdyž řízení některých osobáků bych rozhodně označil za horší než řízení dodávky). Ale jsem schopný vidět zábavu, kterou dokáží přinést majiteli pokud se hodí k jeho životnímu stylu a neoznačil bych je za "zanevření na řízení".

A narozdíl od mnohých SUV mi dávají smysl. Jelikož né moc SUV přináší více prostoru/zlepšení jízdních vlastností, atd. oproti svým kombíkovým konkurentům. Ale dodávka dokáže přinést to co má...to jest více prostoru pro lidi, kterým osobák už prostě nestačí. A proto je podle mě pravé "lifestylové" auto dodávka, a né nějaké SUV, jak je označují různá marketingová oddělení.

P.S. Nechci říct, že neexistují situace, kde SUV dává smysl, protože jsou někteří kteří se bez nich neobejdou. A i dodávky mají chyby, zkuste si zaparkovat ve městě, často budete řešit dilema jestli stát na chodníku nebo koukat půl metru do silnice. Ale i přesto je mám rád. Ikdyž možná nejsem úplně objektivní, jelikož jsem na nich byl odchovaný. Ale nejsem fanatik do jedné kategorie, mám rád auta všech druhů a možná ironicky, asi nejradši ty nejmenší :D

Fa
Fandatik
25. března 2020, 02:00
1

Rezignaci na řidičský život, stejně jako něco o uřezaných koulích jsem už určitě taky někdy zmínil. Ale v poslední době nevidím rozdíl mezi nějakým 320d XDrive G21 a podobnými vozy vs. testovaná dodávka v té rezignaci na řidičský život.
99% dnešní produkce je rezignace na řidičský život (jak ho tady asi chápeme).

Adam Forman
25. března 2020, 07:35
2

Proč by zábava s dodávkou nesouvisela s jejím řízením? Našlapaný Transit se spící posádkou, velký přívěs s šesticí lodí a uzounká horská cestička se stovkami metrů převýšení a hned je o srandu postaráno. Někoho prostě baví jezdit víc 'metodicky' než rychle...

Tomáš Trýska
25. března 2020, 17:30
1

Říkal někdo "Transit"?

PB
24. března 2020, 06:59
-6

Aneb jak zrecenzovat jedno auto 15x.... booooriiiiiiing.

reagovat
orobo
24. března 2020, 08:58
0

Uz mas VIP clenstvo ked tak brbles??

krab
24. března 2020, 09:20
2

Já bych to tak neprožíval a mínusy bych dal stranou... prostě ne každej se tu těší na novej článek zase s dodávkou...
Proč by PB nepoznamenal, co poznamenal...

PS: na druhou stranu dobře vím, že kór pro následující období bude těžký obecně tady v tom oboru přinášet zajímavé recenze, auta, nové fotky, nové věci. Akce nejsou, srazy dělat nesmíme, půjčovat si auto nějaké (kdoví jestli), takže ve výsledku já budu rád za každej článek tady, kterej se dá přečíst při kávičce a nebude to o koronaviru...

saage
24. března 2020, 15:28
0

VIP členstvo pomůže k testování nečeho jinýho než MPV a SUV.? Tak to měli říct rovnou. ;-)

Matěj Podhorský
24. března 2020, 16:04
0

Vypadá to, že auta se půjčujou, byť asi omezeně.

Adam Forman
25. března 2020, 07:37
1

Tak minimálně nepražáci maj trochu pech, no. Ale já bych si beztak zas pučil akorát dodávku :-D

Matěj Podhorský
25. března 2020, 09:24
1

nepražák, nepražák... Chrudim to jsou skoro Pardubice, a pardubáci se tvářej skoro jako pražáci, takže seš vlastně skoro pražák :D

krab
25. března 2020, 09:43
-1

No jo, vy to máte lehký ... Já měl teď naplánovaný na garáž jen samý testovačky a předváděčky u Ferrari, Lamborghini, Maserati a audienci u Paganiho ... a to poněkud teď neklapne :(

Ha
Habakukk
25. března 2020, 10:19
0

Jasný jarní Road trip rozkvetlou Lombardii. Každý dem jiný supersport. No chápu, že to naštve.

beastar
25. března 2020, 10:34
1

krab: A proc by to jako nemelo vyjit? Krome Paganiho v tom nevidim problem. Ferrari ti prijde do Scuderie a Lambo na Smichov. Pokud tady teda nejsou ty modely. A Italii vymenis za Severni Cechy. Ty jsou ted taky pekny.

krab
25. března 2020, 10:45
2

Je fakt, že nafotit nové Ferrari Roma by se vlastně mohlo i tady u nás ... jak říkáš sever je teď super, nějaký záběry před Severkou, trochu jízdních mezi paneláky v Chanově a pak momentku s šéfem snědý tísně a máme to. A ten titulek pak taky ujde : Už i Ferrari bojuje za rovnoprávnost menšin, s novým modelem Roma objevujte špetku romské krve ...

No a místo Nordscheleife si dáme Most a je to! Jen ta severka bude zavřená, guláš nám prostrčí okýnkem a pivko do petky...

beastar
25. března 2020, 10:56
0

Tak jako co jinýho. Však po Itálii s tím jezdí kdejakej trapnej utuber. Titulek by mohl být. A pak že toto je chudá lokalita? Místní nemohli do Říma, tak jsme ho kousek přivezli. Ten guláš a pivko si stejně dáš někde v parku. V autech nejíme!

Ha
Habakukk
25. března 2020, 11:18
0

No a kafe si dáš Turka

beastar
25. března 2020, 11:26
1

Presne v takovem tom hrnecku po ROH a s hlinikovou lzickou za 15,-. A na nohy podkolenky a sandale. Jakoze Milano style.

PB
26. března 2020, 06:01
2

Minus sest jo? Jenom? :D Salati :D
Hele, tohle auto tu bylo uz asi trikrat... dost mozna to same, nebo jsou skoro stejna. Me prijdou naprosto identicka a povazuji to za nudne. Dozvim se, ze je z toho videt, je to vetsi nez osobak, ale ridi se to skoro jako osobak a kdyz se v tom poblejou deti, tak se k nim da dozadu projit.
A pokud to tedy chcete brat tak, ze pokud jako ctenar neplatim a pokud budu, bude publikovano to co chci (na coz tedy netusim, kterak kdo vydedukoval) tak tedy uznavate, ze jsem jako ctenar zbozi. A je tedy rozhodne lepsi varovat nez prestat konzumovat, a tim padem snizit atraktivitu media pro inzerenty ne?
Ja proste rek, ze me o dodavkach cist nebavi, proste proto, ze me to nebavi, i kdyz ji mam. Bavi me tu blogy a ruzna zamysleni a tak. Clanky o autech ne. Predevsim proto, ze me nezajimaji nova auta.

le
lekla_ryba
25. března 2020, 10:21
0

K tý poznámce o pokutách. On je největší problém tu rychlost porušovat jen o trochu - třeba 20 plus. To si takový řidič říká o chycení.
Pro minimalizaci pokut za rychlost je naopak potřebné být nejrychlejší auto na dálnici. Pokud jsem nejrychlejší - pak stačí si hlídat jen případné policisty přede mnou :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Bronco II XLT 1991
Ford Bronco II XLT

1991 rok výroby
104 koní výkon
2 933 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C BRABUS D6  2011
Mercedes-Benz Třídy C BRABUS D6

2011 rok výroby
313 koní výkon
2 997 ccm objem

Chevrolet Series K K1500 1988
Chevrolet Series K K1500

1988 rok výroby
180 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Malibu 2.4 Base 1999
Chevrolet Malibu 2.4 Base

1999 rok výroby
150 koní výkon
2 392 ccm objem

Buick Electra 225 2 door hardtop 1973
Buick Electra 225 2 door hardtop

1973 rok výroby
228 koní výkon
7 468 ccm objem