načítám data...

Autům se vrací smysl pro humor

Auta prodělala za poslední roky obrovský skok. Vývoj technologií letí kupředu, někdy ale mám pocit, že tu tak trochu chybí nadhled a vtip. Možná se ale všechno mění….

zobrazit celou galeriiEditorial: Autům se vrací smysl pro humor

Automobily jsou velice specifické průmyslové odvětví. Je to dopravní strojírenství ve skoro čisté formě, přesto o nich nedokážeme mluvit jako o obyčejných strojích. Ani pro ty, kdo nejsou motoristickými nadšenci, není auto jen další z mnoha strojů a zařízení. Každé auto je jiné, má svůj charakter, svůj styl, svou osobitost. Jedinečnost každého modelu netkví jen v objektivních parametrech, není to jen o rychlosti, spotřebě, ceně či přepravní kapacitě. U aut snad víc než kde jinde vstupuje do hry i čistě subjektivní pohled, pohled zákazníka, kterému se to dané auto prostě líbí. Protože proto. 

Přiznejme si zcela otevřeně, tohle tajemné ‘protože proto’ je ve skutečnosti tím hlavním argumentem pro nákup toho kterého auta. Můžeme se tisíckrát utěšovat tím, že jsme si daný kus koupili, protože má dobré výsledky v té či oné statistice, že chceme především bezpečí pro naše ratolesti, že chceme nízké provozní náklady či neotřesitelnou odolnost. Nakonec jsou to ale jen důvody, kterými se snažíme svou volbu ospravedlnit, abychom se cítili alespoň trochu jako rozumní dospělí lidé.

Foto: Fiat

Co se tedy skrývá za tím ‘protože proto’? Určitě je to design. Všichni chceme hezké věci. Přestože je auto primárně dopravní prostředek a ne socha, estetickou stránku věci rozhodně není radno podcenit. Jakmile bude auto na většinového uživatele působit divně nebo dokonce ošklivě, je předem odsouzeno k neúspěchu a jeho konstrukce a může být třeba doslova geniální. Takový byl třeba osud Fiatu Multlipla – po konstrukční stránce skvěle vymyšlené auto, venku kompaktní, uvnitř obrovské, technicky odolné a provozně levné. Ale tvary byly až příliš odvážné a tak se větší prodejní úspěchy odehrát nemohly.

Foto: Rolls Royce

Dalším faktorem je jistě i značka. Značka je status, značka je odraz kasty v motoristické hierarchii. Někdy mám pocit, že kdyby firmy jako třeba Porsche dali své logo na naprosto cokoli, okamžitě to bude skvělé a žádané. Ostatně mnohé značky to i zkouší. Spolu s budováním silné značky se však pojí i fakt, že lidé začali auta brát možná až příliš vážně. Auto je symbol úspěchu, důkaz, že jsme v životě něčeho dosáhli. Teda není, ale často je tak chápáno. A takovou věc není vhodné znevažovat. Svůj vliv na to může mít i převaha německých značek, které v minulých dekádách postupně dobývají svět. Ne všichni mají německé auto, ale skoro všichni chtějí německé auto. 

Foto: Volkswagen

Co se týče braní věcí vážně, nejsou na světě větší odborníci, než právě Němci. Ti berou vážně skoro všechno. Zatímco Francouzi a Italové se nebojí experimentovat, Němci zůstávají konzervativní a nesmírně vážní. A je třeba přiznat, že jim to vychází. Potíž je, že já mám rád právě ty podivné kreace, ty pokusy jít jinou cestou, mám rád auta, která se nebojí, která v sobě mají něco, čím své okolí dráždí, ale zároveň tak ukazují svou osobnost. 

Foto: Lancia

Bohužel, prakticky pokaždé se tato originalita a jinakost pojí s prodejním neúspěchem. Ukažte mi nové auto a jak se mi bude líbit, je to jasné znamení, že to bude propadák. Tedy vlastně bylo to jasné znamení. Časy se totiž mění.

Možná je to důsledek konkurence. Nabídka modelů jednotlivých značek narostla do té míry, že být úspěšný znamená být vidět v davu. Samotným autem už nikoho neohromíte, jistě se rychle najde někdo, kdo nabízí podobné nebo úplně stejné parametry. Šílené designové kreace by sice dokázaly novinku odlišit od rivalů, jenže zkušenost Multiply praví, že to nemusí být pro dobro věci. A tak začali výrobci používat jemnější, ale neméně účinné prostředky. Je to jako s lidmi – auta musí být zákazníkům sympatická, musí je něčím zaujmout, pobavit, potěšit. 

Foto: Mini

A tak začala vznikat auta veselá, vtipná, sympatická. Namísto šílené Multiply je tu vtipný fiátek 500 se spoustou vtipných retro-detailů. Nebo třeba nové Mini a jeho obří kruhový ukazatel spousty věcí uprostřed palubní desky. Nemuselo by to tu být, Mini by mohlo mít i zcela konvenční design, i tak by to bylo dobré auto. Jenže ono je, jaké je, je veselé, nápadité.

Po časech trápení se v záplavě mizerné kvality, strašlivých plastů, zastaralé techniky a obecně jedné velké noční můře se zdá, že si americký automobilový svět prošel restartem. Vyšel z něj očištěný, jiný, ale především sebevědomý. Jako kdyby se američtí konstruktéři přestali ohlížet na Evropu, přestali přemýšlet nad tím, jak postavit něco tak dobrého, jako je Volkswagen. Místo toho začali stavět auta tak, jak to umí právě oni – s novými svěžími nápady a nadhledem.

Foto: Chrysler

A příkladů je celá řada. Chrysler sám o sobě je nekonečnou studnicí bláznivostí a smyslu pro nesmysl. Modely Hellcat by už samy o sobě vydaly v tomto ohledu na celý článek, jsou tu ale i mnohá jiná auta. Třeba šílený Challenger SRT Demon s bednou věcí pro drag race. Proč? Protože je to cool! A když něco pojmenujete Demon, Chevrolet odpoví autem pojmenovaným Exorcist. Pochopitelně, protože je to sranda! O Dodgi RAM TRX a jeho narážkách na Ford Raptor ani nemluvě…

Foto: Chevrolet

Lincoln vsadil na návrat k komfortním barevným interiérům plným gaučíků a polštářků, Hummer zase zavzpomínal na přistání na měsíci, když do nového elektromobilu rozmístil celou řadu různých nenápadných detailů s měsíční tématikou. A samozřejmě nesmíme zapomínat na launch control – teda tady se to jmenuje Watts to Freedom a kromě katapultu pickupu z nuly na sto za nějaké tři vteřiny to přidává i dramatickou hudbu a promakanou grafiku. Jo, je to pitomost, ale o to víc se mi líbí, že si s tím někdo dal tu práci.

Foto: GM

A potom jsou tu nové offroady. K modernizovanému Jeepu Wrangler se přidává nový Ford Bronco. Obě ta auta jsou zcela zbytečná, tváří se jako něco, co využijí jen skuteční nadšenci a co na trhu nemá ambice dělat jakkoli zajímavá čísla. Jenže opak je pravdou, nikdo sice opravdu nepotřebuje sundavací dveře ani vtipně skrytá loga, ale to neznamená, že to ve skrytu duše všichni nechceme. 

Foto: Fiat

Jsem rád, že se podobné věci objevují i v produkci evropských automobilek. Vtipná grafika na pedálech Volkswagenu id3, nápadité detaily nového Land Roveru Defender, bláznivá světla na DS7, na první pohled legrační kreace Abarthu postavené na retro-modelu Fiat 500 a mnohé další jsou pro mě skvělou zprávou, že se automobilky a jejich zákazníci konečně přestávají brát tak smrtelně vážně. 

Foto: Volkswagen

Připadá vám, že se tak moc zase neděje? Že se občas přidá nějaká ta legrácka či vtipný detail, ale revoluce se nekoná? A co toto: radiomapa ve vozech značky Mercedes-Benz, toho Mercedesu, který by dřív bez kravaty ani nevyjel z garáže, si s vámi dokáže povídat a občas při tom i zažertuje. A umí být i opravdu vtipná!

Foto: Mercedes-Benz

Jestli tohle není revoluce, potom už nevím, co by revolucí mohlo být.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
11. prosince 2020, 21:21
0

Udělat auto tak nudné, že nám navigace musí vyprávět vtipy je revoluce? Diky ale asi se brzo stanu veteránistou. :D

reagovat
Mechanik
11. prosince 2020, 23:11
-3

Jo a ve veteránu se nudit nebudeš, každý jízda je zážitek.

Šé
Šéflinkyveškodovce
12. prosince 2020, 12:11
-9

Akorat ti veteran zase nerekne vtip ani si nepustis navigaci. To jsou auta pro jednodussi lidi, co jim staci v padesatce kroutit volantem.

Mechanik
12. prosince 2020, 13:53
-3

Mně přijde hloupý si pustit tu navigaci a dojet do cíle ani nevědět jak. A veterán nejezdí jen padesátkou, s tím asi zkušenost nemáš, evidentně. Stará auta se musí řídit, určitě to není pro jednoduší lidi.

beastar
12. prosince 2020, 18:32
3

To ze pouzijes navigaci a jedes neznamena prece, ze nevis jak? Treba Praha- Frankfurt je s navigaci z ulice do ulice vcelku v klidu. Bez ni spise otravny i kdyz trefit do Fr.am.M. bez navi jde v pohode. Potom tam hledat adresu uz je mene funny. Me teda Renault ani Audi vtip nerekne, zase to vyvazuji pohodlim a jizdnimi vykony. Prekvapive to taky musis ridit pokud nechces nabourat:) Jen z toho na konci streky nevylezes na trikrat zlomeny. Jezdit neni jen vikend pro mliko v Nedeli. A rozvoz deti do skolky... A 3km do fabriky na parkoviste. A zpet na gulas s houskovym a chlazeny Primus.
-
Komentář upraven 12. 12. 2020, 18:32:21

Mechanik
12. prosince 2020, 19:11
-3

Jsi nepochopil tu větu, je to tak že spousta lidí zapne navigaci a dojede do cíle aniž by věděli kudy jeli, tupě jen poslouchají navigaci. Myslíš že z veterána vylezeš na třikrát zlomený? Seděl jsi někdy na pružinový sedačce? Si to vyzkoušej a pak se teprv vyjadřuj. O mém ježdění výš prd, střílíš dost mimo. Hele proč ty se k tomu vyjadřuješ když jsi evidentně úplně mimo. Já se taky nevyjadřuju konkrétně k novým autům, když o tom nic moc nevím.

beastar
12. prosince 2020, 21:00
5

Protoze me fascinuje jaci ignoranti se dnes motaji kolem aut. Ano o tvem jezdeni moc nevim. To ze tocis Volhou 3x tydne Mnichov mi asi namlouvat nechces ze jo. Ja ti tvoje jezdeni neberu a ani nezavidim. Bavi me jak si vy, co jezdite starymi pekaci myslite, ze jste top ridici a hlavne nositele veskere pravdy o autech. To je stejne obecna a irelevantni poznamka. Jak to o tom jezdeni podle navi. Vtipny je kdyz obcas potkam stary auto a v nem stejne naplacnuty mobil na okne a na nem co? No navigace ze. Zobecnovani vzdycky boli. Uvedom si v jakem zijeme roce.

Mimochodem sel by si do boje s mecem proti puskam? V 70 letech do ringu s dvacetiletym? Tak asi stejne absurdne pusobi stary ( ne stary z devadesatek a dal) auto v dnesnim provozu. Mozna je to dobrodruzstvi. Je to ale asi jako propagovat bydleni v jurtě v lese. Jde to... Mozna bych te uz nemel resit, to bude pro oba lepsi.
-
Komentář upraven 12. 12. 2020, 21:02:47

Mechanik
12. prosince 2020, 23:01
-3

Ty máš evidentně velký problém s veteránysty, nevím proč a je mi to fuk, ale proč si to vylejváš tady, nechápu. Já ignorant nejsem, každého na silnici respektuji a snažím se předcházet problémům. Ignorant spíš působíš ty, když opovrhuješ historií. Já jsem přece neřekl že jsme nejlepší řidiči, jen holt nemáme žádné jízdní asistenty a to je rozdíl. Někdo tu řekl že v nových autech už nejsou řidiči ale obsluha, ale já to nebyl. Nemluvím za ostatní, ale já prostě navigaci nemám, no a co tě na tom tak drásá, dyť je to moje věc. Moje auto v dnešním provozu obstojí úplně v pohodě, jinak už by dávno nejezdilo, ale pro mě to není bojiště, v tom možná bude ten problém. Fakt nechápu proč mě napadáš když mě vůbec neznáš, asi by to chtělo třeba míň kafe a trochu meditovat. Svět není bojiště, je to o toleranci. Necháme toho, nikam to nevede.

beastar
13. prosince 2020, 13:37
3

Ja te rozhodne nenapadam. A paru upoustim uplne jinde nez tady:D Vsak co sem psal nahore plati. Staci si to uvedomit. A jako jo ja netvrdim ze nove auto rovna se skvely ridic ba naopak o tom me presvedci denne x magoru, co potkam. Jen je treba rozlisovat co a proc a kdo potrebuje. Mistni romantiku zarizuje Krab. Jak rikam ja bych byl ten posledni kdo by nekomu upiral lasku ke starym autum. Staci jen to nevydavat ty stary mrdky (nektery jsou i super auta z minulosti) za svaty gral a krizovou cestu petrolheadstvi. Uz jenom proto, ze ridit se musi umet kazde auto. Pokud se bavime o sportovnich plati to dvojnasob. Ani jedno neni lepsi, nebo horsi. Tj jedno prvotne to, co napsal Vojta asi neni na rozvoj nejake odusevnele diskuse.
-
Komentář upraven 13. 12. 2020, 13:37:59

Xp
Xpepe
14. prosince 2020, 22:21
0

......jako nic ve zlym, ale za me je nejvetši looser ten co musi tocit Prahu - Mnichov, neřkuli Frankfurt autem. A je uplne jedno jestli to je s vozem v nejakym TOPu, do těhle destinaci se přeci (alepon pracovně) spis líta ne? Rano tam, odpoledne, vecer doma..... a za usetreny cas (penize) si preci, my novodobi korporatni aristokrate,/podnikatele v IT/IS/.....dossad si dalsi podle sveho..... co prodavame nalesteny prdy ostatnim zoufalcum, pak kupujeme ty vylitany vergly co tady s nima nazorove zasirame forum, to nekteri obchodnici s nalestenou bidou proste nikdy nepochopi..:)))

Franz Kafka
14. prosince 2020, 22:57
2

Xpepe: Tak nevím zda je to vtip či myšlené vážně. Chci znát firmu kde se lítá Praha - Mnichov na otočku, tak jak popisuješ. Ono je to celé tady nadnesené. Já jezdím taky hodně autem. Pravda o dost méně jak v devadesátých letech. A v momentě kdy třeba něco vezu a nespěchám mám auto raději. Přestože dřív jsem měl Audi a teď ma tyhle cesty jen Alfu. Lítali jsme minulý rok do Stuttgartu a kromě času se neušetřilo finančně nic. Ono obecně v té jejich debatě jde asi o něco jiného. Beastarovy názory nejsou vždy správné podle mě. Ovšem pan mechanik a jeho adorace Volhy jako daily auta mě také nic neříká. Ať si každý řídí co chce a jezdí kam chce. Mimochodem vážně je projev zoufalosti točit třeba Bern v Audi A8 poslední generace? Točit nemyslím nutně na otočku v jeden den jak nějaký kancelářský otrok?

Já dělám třeba ve stavebnictví tu nejvyšší možnou pozici a nenapadlo by mě tady na někoho dělat ramena kolego.

Xp
Xpepe
14. prosince 2020, 23:25
-1

@Franz K. Tak samo ssebou se jedna o sarkasmus...... dva extremy se sesly tak jsem to musel trochu podlozit.... a o ramena nejde. U nasi firmy se tyhle destinace skutecne bezne litaj. V ramci "safety policy" je to dokonce i doporuceny zpusob cestovani....o cenu nejde, ta beztak skonci v nakladech at uz jsou v ramci optimalizace preuctovany kamkoliv.... ale jezdit cokoliv co je nad 300km v ramci EU (pracovne) na toz v modernim aute "dnesni doby" je pro me osobne otrocinou, o zabavu, az na vyjimky, urcite nejde....hold kazdej to mame proste jinak.....

Xp
Xpepe
15. prosince 2020, 00:06
-1

....abych doplnil, tohle bohapusty cestovani beztak vymira na ubytě, dnesni Cov doba tomu jen pomaha, sam to vidim u nas ve firme jak rychle se meni pristup v ramci rizeni investicnich projektu, potreby cestovat, rozvoje komunikacnich techologii, 3D scanneru a pristupu obecne. To co bylo v r 2019 nemozne se stava realitou, dnes jsme schopni na druhem konci sveta vybalit a sestavit kompletni technologickou vyrobni linku, a zprovoznit ji jen za pomoci vzdaleneho pristupu, a to nemluvim o plug and play systemu, ale o technologii ktera byla rozlozena v 5 ti namornich kontejnerech. Krasna to doba......, ostatne jako kazda krize ma i sva pozitiva.... skoda jen ze tech lidi co je schopno to dat ty dily dle vykresu mechanicky a elektricky dohromady je jak safranu...tak hold musime preplacet ty lokalni "zoufalce" z dilen co jsou ochotni se s tim nejak na miste poprat :)

beastar
15. prosince 2020, 11:04
1

:D Xpepe to si me pobavil. Myslis ze ma pro me smysl se vyjadrovat k takove nizke provokaci? Jen jedna vec korporaty a podobne jdou uplne kolem me. A prave proto podnikam abych nemusel resit jestli litame, nebo jezdime. A jestli mi sef prida nejaky drobny. Autem po EU jezdim protoze chci a na otocku malokdy. Ve Svycarsku mame byt takze tam je to ok. A jinak jezdim akorat Nemecko obcas Rakousko malo kdy na otocku. A ano x veci se dnes da zaridit zaplat buh na dalku. Resit byznys do Japonska, USA, nebo UAE fakt na otocku autem nejezdim. Projev zoufalstvi je podle me myslet si, ze litat lowcostem za roh rano a otrocky vecer domu a makat pro korporat je nejaka vyhra. Tim bych tady virtual cock measuring z moji strany ukoncil. Dolce vita az budes rovnat ouska u hrnicku v kuchynce doprava podle manualu;)

Be
Beran
15. prosince 2020, 15:06
0

Tak zrovna Bolka-Mnichov je rychlejsi autem nez letecky. Kdyz jsem minule leto tocival Milano, tak jsem pri zpozdenych letech litoval, ze nejsem autem. Navic letni "spolucestujici" na trase Praha-Milano jsou mi neprijemni a byl jsem rad za sluchatka musle.
Ale brusel, duseldorf nebo barcelonu uz jsem rad tocil letecky.
Je to o case ode dveri ke dverim, pohodli a co sebou potrebuju odvezt :-)

Woyta
16. prosince 2020, 01:12
1

O moderním autě můžu říci že je dobré když mě výrazně neotravuje. Dobře reaguje na mé pokyny a nesnáší se do toho kecat. Pak pro mě představují ledničku. Práci dovedou ale nazaujmou, nenadchnou. Třeba ve Fabii 3 posilovač měl uprostřed úzkou oblast kdy nic nedělal. Stačilo udělat drobnou korekci a už se snažil vrátít vší silou na střed. Stačilo pár kilometrů a tenhle krám už v životě nechci řídit. Popravdě po roce 2005 není moc aut která bylo pro mě příjemné je řídit a bavila mě i jinak.

El Gringo
12. prosince 2020, 06:15
0

Zajímavý článek. Díky za něj. Sleduji různé "reklamy" na auta za Atlantikem a i když jsem osoba absolutně imunní vůči reklamě, tak zde má opravdu nejzajímavější reklamu Dodge (viz foto: 1. blahopřání nezávislosti Mexiku, 2. Řekl jsi, že jsi koupil kočičku. Ano, jednu co má 797 HP. ofiko Dodge) Dále nebudu spamovat. Především krátká videa má Dodge zajímavá a soupeří s Mustangem či Camarem. Celkově je celá reklama mimo klasiku a o to je zajímavější a nenudí jako v ČR.

Ovšem ve světle vnímání této značky je to zde jako: policejní auto (Charger) či UBER (Attitude). Nebo ochranka a ještě jednou bohatší ochranka (Charger či Durango). Journey a Gran Caravan je pro půjčovny Hertz a jiné na Yucatánu. Kvalita nic moc a když auto tak Forda či Hondu...I Chevy je v pohodě. Obecně je zde Dodge něco jako levnější škodovka, pokud to není R/T, Daytona či SRT.

V EU je Dodge přehodnocená značka aut, která budí vášně. V každém případě mne vyhovuje, jelikož si RR, Range ve výbavě Autobiography s V8 a jiné nekoupím, bo to je lepší byt na hypotéku než utrácet za auta.

V každém případě dokáže tato značka zaujmout :-)

reagovat
RBMK
12. prosince 2020, 08:53
5

Všechny tyto věci jsou krásné, design občas vypadá i hezky bez toho, aby to bylo přepíčené UFO, a některá auta jsou spolehlivá i dlouho po záruce, ale pak mi to zkazí: "doplň adblyat nebo nenastartuješ!" "EKO-TIP: sleduj ukazatel řazení a zku- si motor, a zapni si ten startstop, vole!" "píp píp píp na vjetí do garáže si vem pás" "pííííííp dál vod toho odbočujícího, nebo ti omlátim držku o volant!" "Design sedačky stavěný na hlavu na hrudníku a podobné humusy. Pak si vlezu do olítanýho teréňáka z 97. s gumovým řízením, půlkou věcí nefunkčních, líným motorem, který ale jde přesně za plynem bez EKO-lagu a bez otravných asistentů. a jsem spokojen. Koupil bych si toho firemního prassáta B7? jen kdyby někdo vykastroval asistenty a a jiné otravné věci, nepotřebné při jízdě. Sedačky upravit a dalo by se to. Ale ten motor s výrazným EKO-lagem by mě sral dál. Chci novější auto, ale díky nařízením EU už si vyberu spíš tak leda koně. A ty zakážou taky. Kůň nad 20 let moc prdí, hurá do salámu!

reagovat
Trinom
14. prosince 2020, 08:37
1

adBlyat nemá chybu :-D

Sa
Sato
12. prosince 2020, 10:32
2

Len technicka, Exorcist camaro bolo od tunera Hennessey, nie z fabriky, preto je demon stale najviac :)

reagovat
Woyta
16. prosince 2020, 01:02
0

Tak Shelby je taky tuner ale kolikrát za těmito auty stojí tovární záruka.

Pochtli
12. prosince 2020, 11:28
0

Nevím, na čem autor článku frčí, ale co on považuje za vtipné, já považuju za designový špatný vtip - viz multipla, thesis, budík v mini.. Ale jo, třeba u toho mini je zas pěkný nápad s britskou vlajkou v zadních světlech nebo ty pedály ve fotkách.

reagovat
Štěpán
12. prosince 2020, 11:45
0

Tisíc lidí, tisíc chutí.. mě zase přijde vlajka ve světlech značně prvoplánový žert co se rychle okouká. Ale ty pedály ty super rozhodně jsou, to jsem se i nahlas zasmál :)

Fa
Fandatik
13. prosince 2020, 14:20
0

Lyže Porsche Design, jsou zde již dlouho. Pamatuju je už někdy v roce 2004. Tehdy ještě s Volkl. Model to snad byl P60.

reagovat
Xp
Xpepe
14. prosince 2020, 23:00
0

ja si zase pamatuju sanky Porsche Design , absolutne nepouzitelny..... ten clovek so to narhoval asi nikdy na zadnych nejezdil.

Franz Kafka
13. prosince 2020, 15:30
4

Ach jo tenhle věčný boj tady. Rádoby pravý tradiční petrolheadi. Obdivujíce veterány nesnáší airbagy a navigace. Vše skvělé už se vyrobilo. Versus speedhunters závodníci s potřebou pětiset koní. Já osobně nemám nic ani proti jednomu. Jen je to asi jako dohadovat se zda je rozumnější ragby, nebo americký fotbal. Jde o to stejné, když to hraješ je to ale úplně jiný sport.

Takže bych to neřešil věčnými spory. Ono vůbec tenhle web je hodně obecný a chodit sem kopat za veterány je trochu out. Natož číst testy posledních výtvorů automobilismu dneška. Beastar by si zase mohl uvědomit, že ne každý jezdí 40 000 Km ročně a víc a tráví s auty mimo času pro koníčky i svůj pracovní čas. Nám tyhle moderní věci jako navi a vtipné vychytávky pomáhají v právi. Privátně si taky více užiji se svou 996 Martini:) Kde je obyčejné rádio a z dnešního pohledu směšná výbava. Nakonec daily Giulia mi vtip taky neřekne, zase má dobrou spotřebu a zatím funguje jako nové auto. Spolehlivě a odveze mě i přes Evropu. Projede stavby a bláto. Mám ji rád.

reagovat
Ha
Hansoff
14. prosince 2020, 07:22
3

Kdyby Fiat inkasoval korunu za každé slovo Multipla, co se na internetu objeví, možná by se z něj stala nejziskovější značka světa...

reagovat
H_F
předevčírem v 23:32
0

Ja ti nevim
Me prave prijdou ty nejnudnejsi nejsedivejsi nejusedlejsi vyrobci typu VW Group a jejich vytvory jako slusnej vtip
Minimalne motorizace/layout a podvozky maj fakt komicky

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem