načítám data...

Autíčkářův týden: Konec zadohnaného BMW a Range Rover pod stanem

21. listopadu 2015, 20:42 7 komentářů Adam Forman Novinky

BMW opouští klasickou koncepci pohonu a Range Rover sází s kabrioletem na jistotu. Němci nestíhají zásobit trh dostatečným počtem dvanáctiválců zatímco Lambrghini představilo 'dostupný' model Huracánu. Nakonec rozčísneme i stojaté debaty o pouličním závodění.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V pravidelném souhrnu novinek ze světa automobilů se podíváme pod kapotu nového BMW, které vynutí značné navýšení rozpočtu driftuchtivých jedinců. Popřeme downsizing spolu s Mercedesem, jenž rozšiřuje výrobu dvanáctiválců, aby uspokojil rostoucí poptávku. Filozofická debata se změnila barikádní boj, když redakce přemýšlela nad kvalitami nového Range Roveru a staromilská tečka v podobě zadohrabu od Lamborghini pohladí na duši každého příznivce nespoutaných italských supersportů. Nakonec přidám tradiční pokrytecké varování před nelegálními závody.

BMW Compact Sedan Concept

Na čínském autosalonu v Guangzhou odhalilo BMW koncept předznamenávající nejmenší první řadu v nabídce. Sériová podoba se bude od konceptu odlišovat především usedlejším interiérem, do kterého se nejspíše nedostane nezávislá klimatizace pro zadní sedačky. Naopak přibližný vzhled zůstane jistě věrný předloze. Odmyslet si musíme oranžové podsvícení kabiny, exotické materiály a agresivní bodykit. Vlastně by se dalo říct, že po vzhledové stránce se mají potenciální zákazníci na co těšit. V čem je tedy háček? Novinka se postaví na platformu UKL, kterou doposud využívají modely Active Tourer a Grand Tourer. Pokud stále není jasné, odkud vítr vane, pak přihodím další vozy na zmíněné platformě. Všechny počiny s britským znakem Mini mají hluboko ve svém rodném listu stejnou zkratku. Zkrátka nové BMW řady 1 bude asfalt trhat předními koly. Všichni jsme věděli, že k tomu jednou dojde, ale pořád ještě tu byla malá naděje, že si to v Mnichově na poslední chvíli rozmyslí. No dobře nebyla, ale v koutku duše každého příznivce zadohrabů žije představa, že ho v zaměstnání povýší, a on si bude moct dovolit svoje vlastní BMW s vrozenými sklony k přetáčivosti. Ne že by byl všem dnům konec. Postavit novinku na platformu proslavenou skvělými jízdními vlastnostmi není zase tak špatný nápad. Deficit špatné hnané nápravy částečně vyrovná možnost objednat si čtyřkolku, jen už to prostě nebude ono. Malé zadohrabavé BMW zkrátka končí, jestli vás právě povýšili, berte jedničky, dokud ještě protáčejí ta správná kola. Ještě že trojka stále stojí na osvědčené koncepci.

Mercedes-Benz posiluje produkci motorů V12

Zdá se, že dnešní doba velkým motorům nepřeje. Jednak se neustálým technickým pokrokem daří zvyšovat poměrný výkon na litr objemu, dále jsou archaické strojovny utlačovány stále přísnějšími normami ze strany evropských zákonodárců a konečně velká monstra plivající oheň a požírající ropná pole už zkrátka nejsou ‚in‘. Jako zjevení proto působí zpráva koncernu Daimler, která oznamuje stěhování výroby dvanáctiválcových motorů do většího pracoviště. Současná továrna nestačí k uspokojení potřeb zákazníků a tak dojde k navýšení výrobní kapacity továrny v Mannheimu, kam se celá produkce šestilitrových, dvojitě přeplňovaných monster přesune. Stávající výrobní linka v Affalterbachu se přeorientuje na osmiválcové strojovny. Zajímavostí je, že Mercedes hodlá i nadále dodržovat strategii ‚jeden muž – jeden motor‘. To znamená, že si majitelé německých luxusních limuzín budou moct i nadále přečíst, kdo montoval právě jejich ingot. Budoucnost dvanáctiválců prozatím oproti předpokladům nevypadá příliš tmavě. K dvojici dmychadel se časem přidají i elektromotory, schopné vymanévrovat velkoobjemovou strojovnu z nebezpečných vod emisních předpisů. Zatímco několika málo čtenářům právě zaskočil veganský toast ze špaldové mouky, ostatní jistě ocení, že milá připomínka minulosti ještě nějakou dobu zůstane pod kapotami německých limuzín.

Range Rover Evoque Convertible: naživo lepší

Range Rover oficiálně představil model Evoque Convertible v LA a zatímco celý motoristický svět slavil, v redakci se strhla ošklivá… nepěkné nedorozumění. Diskutující se rozdělili na dva tábory, přičemž jedna skupina tvrdila, že jde o pochybný vehikl, který bude prodávat pouze slavný znáček na kapotě a ostentativní vzhled, vykřikující cenovku do všech směrů. Druhý tábor, byť jednomužný, trval na geniální univerzálnosti terénního kabrioletu s luxusním interiérem. Pro oblibu nezvyklého crossoveru mluví značka na kapotě, schopný podvozek i pohon všech kol a především ‚wow efekt‘ nezvyklé karoserie. Naopak proti hovoří malý kufr, astronomická cenovka, nepřesvědčivá tuhost karoserie a zvýšená hmotnost. Nakonec celou záležitost rozsekne test hotového vozu, ve který v blízké budoucnosti nemůžeme doufat. Od oficiálního představení k zařazení prvních kusů do novinářského fleetu ještě uplyne mnoho času, který v redakci hodláme strávit škorpením a explicitními výrazy adresovanými na nebohý Range. Snad nám pomůžete alespoň vy, čtenáři. Bude Range Rover dobré auto, nebo jenom dobrý ‚image maker‘?

Lamborghini Huracán LP580-2

Lamborghini nikdy nepřestalo vyrábět supersporty s pohonem pouze zadní nápravy. Ačkoliv většina moderních dinosaurů spoléhá na pohon obou náprav, vždy existovala v nabídce alespoň limitovaná edice, dopřávající řidiči divoké chování splašeného býka. Poté, co Diablo přešlo s edicí VT na pohon vypůjčený z armádního prototypu LM002 s viskózní spojkou, přesunul se zadohnaný odboj do ilegality, aby u modelu Gallardo vystoupil v podobě limitované edice ‚Valentino Balboni‘. Pocta továrnímu testovacímu jezdci dopadla na výbornou a tak se do nabídky ze St. Agaty dostal základní model Gallardo LP550-2. Na úspěch předchůdce se snaží navázat i nástupnický model Huracan. Od čtyřkolky odlišuje novinku přepracovaný nárazník a označení LP580-2. Devatenáctipalcová kola obouvají speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli PZero, které se snaží přenést na silnici 580 koní a 540 Nm atmosférického desetiválce. Shození váhy v podobě chybějících diferenciálů a kardanů bylo ve výrobě kompenzováno podladěním motoru o 30 koní, které srazilo hodnoty zrychlení a maximální rychlosti pod standartní model. Přesto si troufám tvrdit, že rozdíl mezi 610 a 580 koňmi přes rozpustilost zadku málokdo pozná. Lamborghini tak úspěšně postavilo další model, který se podepíše pod bláznivou historii značky, která razí filozofii, že výkonu není nikdy dost.

800 splašených koní poslalo Corvette do svodidel

Mám rád závodění a velikost vlastního… ega porovnávám pravidelně ve vytříbených závodních strojích na nejlepších dostupných okruzích. Nejsem ani natolik úzkoprsý, abych nepřiznal, že se rád pořádně projedu i na veřejných silnicích. Rozdíl mezi mladým a neklidným autíčkářem a urnou popela obsahující částečky plechu je především v soudnosti, se kterou se vrhám k další šikaně. Je v pořádku jet stylem brzda-plyn na opuštěné silnici v dobrých klimatických podmínkách? Jak moc rychle se může jezdit mimo okruh? Na poslední otázku snad odpoví přiložené video duelu dvou Corvette. Záběry jsou pořízeny z jízdy v přeplňovaném modelu Grand Sport, vybičovaném k výkonu 800 koní na kolech zadní nápravy. Druhý vůz se chlubí úpravou od firmy Vortech, která posunula hodnoty modelu C6 Z06 na slušných 750 koníků. Nudné přetahování v rychlosti 240 km/h se prudce změní po přejetí nerovnosti, která pošle Grand Sport do dělícího betonového svodidla. Následují záběry hořícího vraku, ze kterého posádka zázrakem vyvázla. Nebo střechou, k zázrakům jsem poněkud skeptický. Nabízí se otázka: Jak zabránit budoucím nehodám? Nezávodit na veřejných silnicích? Postavit více fotopastí? Osobní favorit je kupovat více kabrioletů. Co myslíte vy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CerVus
22. listopadu 2015, 12:13
0

Ten Evoque je strašnej. Co to provedli s tak povedeným autem by zasloužilo minimálně profackovat.

reagovat
Je
Jenyk
22. listopadu 2015, 12:38
0

No a já bych zase řekl (napsal :-), že z toho půvdního děsu udělali docela srandovně zajímavej pekáč.

Aleš
22. listopadu 2015, 13:54
0

Já bych řekl že teď ten Evoque vypadá jako zvětšené dětské šlapací(motorové) vozítko.

Ve
Venca
22. listopadu 2015, 13:57
0

Mě se zase moc líbí. Takové zvětšené autíčko Hot Wheels :) a s nebem nad hlavou

BobAsh
22. listopadu 2015, 14:58
0

Náhodou je to super, umí to všechno, co by člověk od auta mohl chtít - snad kromě ježdění rychle, na což stejně kabriolety nejsou ten správný nástroj.

Bageta
22. listopadu 2015, 15:21
0

No nevim tech veci co nebude umet bude podle me vic.. Jako treba pohodlny svezeni 4 a vice lidi, nebo prevoz nakladu atd. Ale jinak je to za me spravne ujetej napad presto, ze z fotek na me pusobi spis divne. Jsem zvedavej na setkani nazivo.

Leli
22. listopadu 2015, 18:52
0

Evoque cabrio je jednoznačně super, akorát škoda, že bude nejspíš strašně pomalej. Stovka za 12s u slabý nafty, 10,5 u silný a 8,6 u nejsilnějšího benzínu jsou poměrně strašný hodnoty. U Citroenu Cactus se to da pochopit, dokonce s automatem ujede tomu slabsimu Evoqueu, ale za 1,5m zakladni cenovky me nenapada asi zadny jiny auto, co by bylo pomalejsi. Neni to jen o startu z krizovatek, ale zrychleni na dalnici, zrychleni na okresce pri predjizdeni traktoru, etc...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem