načítám data...

Autíčkářův hejt: Kola absurdních rozměrů

Určitě tento nešvar mezi automobilovými nadšenci znáte. Uřezané pružiny a kola téměř bez gum. Je to vkusné? A měli byste to udělat? Povím vám, proč ne.

zobrazit celou galeriiAutíčkářův hejt: Autíčkářův hejt: Kola absurdních rozměrů

Mezi nadšenci do aut existuje mnoho lidí, kteří vám budou tvrdit, že čím větší kola na autě máte, tím větší respekt dostanete. A že ta kola, která velikostí vypadají jak z konškého spřežení a místo obruče mají po obvodu nalepený kousíček gumy, jsou hezká. Občas dokonce uslyšíte, že to tak designér zamýšlel, když to kreslil. Podívejte se přece na skicy, to je jasný, ne? Kromě toho se také můžete dozvědět, že závodní speciály přece mají větší kola, takže to musí být lepší. No, když dovolíte, rád bych se na toto téma vyjádřil.

Začněme tvrzením, že to vypadá dobře. Tady bych řekl, že to záleží na vkusu každého jedince, ale také si troufám tvrdit, že většina vás čtenářů také preferuje spíše funkci než vzhled a ke snižování a nasazování větších kol přistupujete nějak tak s rozumem. Tento náhled ale spousta lidí nesdílí, takže pokud sledujete některé facebookové stránky, popřípadě se někdy ze “studijních” důvodů ocitnete na srazu tunerů, pak se vám možná chce po zběžné prohlídce snížených aut s kravsky velikýma kolama (která jsou často stejného vzhledu, protože zrovna nedávno byl někde výprodej) taky zvracet. Ať si kdo chce tvrdí co chce, na starších autech vypadají velká kola prostě blbě. Příkladem budiž Golf na obrázku nahoře. Snížení a velká kola tady vážně nefungují. A to jak vzhledově, tak funkčně. Ani si nechci představovat jízdní komfort. Za tohle dostanete body navíc leda v Need for Speed Underground. Možná, kdyby měly o pár palců v průměru méně, tak by se na to dalo koukal. Pokud se teď chytáte za hlavu, co to sakra melu, pak pro vás mám obrázek:

Tou nejzásadnější funkční věcí, která mě štve na autech s “příplatkovými” nebo vyměněnými koly, je drncání. Guma s nižším profilem prostě nedokáže odfiltrovat tolik, takže se rány přenáší na podvozkové komponenty, odtam až do karoserie a nakonec si je užije i vaše tělo. Pokud máte nějaký vztah k vašemu plechovému oři, pak nejspíš ucítíte, že s tak velkými koly se při návrhu nepočítalo a všechny rány vás budou bolet za něj. A k tomu, abyste na našich cestách občas trpěli ani nepotřebujete obří kola, stačí MX-5 na blíže nezjištěných pružínách i když s původními koly. To mi připomíná, že bych se mohl poohlédnout po nějakém normálním podvozku.

Větší kola mají kromě drncání a bolesti i další negativní vlivy. Větší kolo má zpravidla větší hmotnost a s větší hmotností kola jde ruku v ruce horší akcelerace a větší spotřeba. Pánové z magazínu Road&Track udělali před šesti lety naprosto výborný test, kde tehdy nový Golf obuli do kol od velikosti 15” do velikosti 19” a zkoumali, jaký vliv to má na jízní vlastnosti. Pro co největší přesnost použili i stejný typ gum od jednoho výrobce. Zjistili, že rozdíl v akceleraci z nuly na sto, byl mezi největším a nejmenším rozměrem celé 4 vteřiny. A rozdíl ve spotřebě 10%. Obojí ve prospěch menších kol. Jediný pozivní vliv, který měla větší kola, byl větší grip. Větší kola jsou totiž obvykle širší, takže na ně obujete i širší gumu. Redaktoři dál hodnotili i jízdní pohodlí. Sedmnáctipalcová kola podle nich měla dostatečný jízní komfort a při přechodu na osmnáctipalcové disky se o moc nezhoršil. Jejich verdikt je, že nejlépe fungují kola těch velikostí, které jsou nabízeny a při konstrukci auta se s nimi počítalo. Příliš malá kola mají sice pozitivní vliv na pohodlí a hlučnost, ale mají také menší přilnavost. Příliš velká kola zase negativně ovlivňují pohodlí, ale prý vypadají cool. A až na tu poslední věc s nimi souhlasím.

Ať už vás k nákupu větších kol vede cokoli od vzhledu až po hon za levnějšími pneumatikami a kvalitnějšími pneumatikami (ano, koukám se na vás, kadeřníci), tak prosím použijte mozek, nebo alespoň najděte, co je pro vaše auto únosná velikost. Pokud ho nepoužijete, vaše auto a záda budou trpět a já o vás ještě k tomu budu tvrdit, že jste idioti.

A jaký je váš názor? Souhlasíte se mnou, že kola o průměru a designu kanálového poklopu jsou výsadou rapperů a hlupáků? Nebo jsem idiot a přesně takováhle kola jsou cool? Podělte se s námi v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wh
whynot
06. června 2016, 15:55
3

v zasade suhlasim, ale oba zobrazene golfy su, co sa tyka velkosti kolies, podla mna ok. cerveny je nezmyselne znizeny, ale velkost diskov mi na oboch pripada v medziach zdraveho rozumu (samozrejme skor s priklonom k vzhladu, nez k funkcnosti :)

reagovat
Xander_Cage
06. června 2016, 16:13
0

Nejlepší na tom je když se zeptáte někoho kdo má na autě nesmyslně velká kola a snížený podvozek, na komfort, tak vždycky odpoví, že je to úplně jako sériovka, nic nedrncá nic neklepe a ještě drží v zatáčkách a vypadá to dobře a vo tom to je ne? Vždycky se také odpovědi musím pousmát, protože fyzika oblafnout nejde a člověk zhýčkaný komfortním Německým sedanem střední třídy pozná udrncané Fabie na velkých kolech..

reagovat
adam7c3
06. června 2016, 16:26
0

Je otázkou, jestli už před "úpravou" neměl totálně vymlácený podvozek, takže mu to už ani nepřijde.

Pe
Peter
06. června 2016, 16:18
0

Nie 4 sekundy, ale 4 percenta v zrychleni :D "a four-percent degradation in 0-to-60-mph acceleration from the 15s to the 19s". Je to logicke, rozdiel v obvode je iba 2%. Ale cosi to spravi, na amaterskych pretekoch sa vsetci snazia o co najmensi obvod.

reagovat
adam7c3
06. června 2016, 16:22
0

Auto má dělat radost především majiteli, takže když se to někomu líbí, ať si tam dá třeba loukotě z žebřiňáku, jen když mi to nebude cpát a nebudu se na to muset dívat. Jsem pro větší kola, když to má nějaký podstatný důvod - třeba kvůli větším brzdičům apod. Sám mám na XJ příplatková 18" BBS kvůli brembům, nevypadá to zas tak strašně.

Ještě větší absurdnost než obr kola u toho Caprice mi přijde dávání 10" širokých kol na zadní nápravu u FWD "interceptorů" typu Fabie/Ibiza/Polo zárověň s nedostatečně širokými pneu, kde čouhá ráfek několik cm pod gumou.

reagovat
Trinom
06. června 2016, 17:42
0

Myslíš gumy do A? To je taky kapitola sama pro sebe.

Lu
Lucky
07. června 2016, 09:49
0

Ano, tohle je kolikrát ještě mnohem úsměvnější než obří kola.....obludně široký ráfek a guma 185. Nechápu, co tím majitelé zamýšlí?Jaký je důvod pro tohle počínání?A ještě na výše zmíněných vozech to nabývá jakousi komickou zvrhlost...

Kryton2X4B-523P
06. června 2016, 16:50
0

Já osobně jsem na Cliu taky šel rozměrově o jeden palec nahoru. Za prvé jsem kola koupil už s autem a byla by škoda nechat MSW ležet v garáži a navíc se mi ani trochu nelíbí ta asi milimetrová mezera mezi kolem a třmenem, když na to nakýbluju zpátky ty předepsaný čtrnáctky. Stačí blbě nalepený závaží a na první otočce je o třmen fuč, takže mi ty patnáctky přijdou lepší. Jen šířka mě štve, jsou moc široký a mají malé ET takže občas škrtnou o lem. Je to asi jen milimetr na vnitřní straně ale i tak to zabolí na větším hupu. Kdybych našel rozumnou alternativu tak jdu do ní, ale takhle mi asi nezbyde nic jiného než to nechat někde kus stočit abych ty kola zabořil o ty asi 3mm hloubš.

reagovat
PepaSFI
06. června 2016, 16:55
0

Ještě jsi zapomněl napsat že lepší grip velkých kol jde úspěšně eliminovat použitím užších gum, čímž vznikne to čemu jak mnozí vědí, říkám kola od tramvaje. Neboli, supernízký profil gumy nestačí, ještě ji natáhnem do šířky aby to bylo ještě tvrdší. Ikdyž původní scénář, než se to stalo módou byl asi jiný. Prostě se někde sehnaly ráfky a po zjištění co stojí odpovídající gumy a že se to fakt do podběhů felicie nevejde, se na to natáhly o tři čísla užší..

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. června 2016, 17:08
0

Na Trans Amu jsem měl o palec větší, tj. 18" a vypadalo to podle mně dobře, na Mustangu už byly 20", místo sériových 17", ale celý to auto bylo s body kitem, takže tam to vypadalo naprosto v pořádku. Koneckonců, i ten výrobce body kitu ho prodával s 20" koly. Ty původní byly vypadaly strašně utopeně. Nevadí mi větší kola, ale musí to být s nějakou rozumnou mírou. Nedávno jsem viděl na jednom srazu Amerik tady v Čechách Hummera na 30" obručích, viz foto a nepamatuju si, že bych od lidí, procházejících kolem, slyšel jedinou pozitivní reakci. Tohle už je opravdu nesmysl.

reagovat
Liqid
06. června 2016, 17:32
0

proč troškařit

reagovat
Trinom
06. června 2016, 17:47
0

Tohle je naštěstí jen reklama, tam mě to neuráží :-D
Vtipnější je vidět video, ve kterým Caprice při povodních hrdě brázdí zatopené ulice nějakého velkoměsta. Škoda, že to video nemůžu najít.

GanGreen
06. června 2016, 18:56
0

sry, překlik, chtěl sem reagovat o kometář níž....

Aleš
07. června 2016, 14:48
0

GanGreen:To že se člověk překlikne se stává,ale že se mu to stane 2X za 2 minuty,je něco docela zajímavého. Talže teď je to už o dva komentáře výš než to mělo být(no hate). Si včera musel mít nějaký smolný den co?

GanGreen
07. června 2016, 14:52
0

asi blbá karma... :D mám hruzu z toho kde se objeví tahle odpověď...

Aleš
06. června 2016, 18:24
0

No pokud to má nějaký rozumný důvod-třeba kvůli větším kotoučům-tak trochu větší kola beru(např 18" místo 17"). Ale co je moc to je moc. Ty donky jak je na úvodní fotce nebo jak postoval Liqid jsou nesmysly pouze s prominutím pro neg***ý k*****y.
Jako by tahle Corvette C6 nebyla dobrá sama o sobě. To patří mezi auta co si nezaslouží takhle zprasit
http://cdn.stripersonline.com/d/d1/d120a55a_Donk2vette.jpeg
A proč tahle d****ní móda z

reagovat
Aleš
06. června 2016, 18:30
0

Škoda že se tady nedají upravovat komentáře upravovat. Tak alespoň dokončím můj předchozí komentář. Proč tahle d****ní móda zasáhla už i traktory?
https://s3.amazonaws.com/static.carthrottle.com/workspace/uploads/posts/2015/05/donk-tractor-555870dba2ad5.jpg
A jako bonus přidám video návod jak si zaručeně zničit auto. A může mi tady někdo vysvětlit co je ten 5 bod ve videu(nebojte černochy poznám,jde mi o to co je tak dobrého na té úpravě,že jí stále někteří páchají)

GanGreen
06. června 2016, 18:55
0

Co je na 16" zoufale hnusnýho? řekl bych že velikost kol by měla bejt přímo uměrná velikosti auta tak, aby to nevypadalo nepřiměřeně malý ani velký... já třeba dneska na Corsu dal "nový" 15" a a nepřijdou mi zoufale hnusný, spíš si myslim že 16" by tam byly zoufale dementní...

Aleš
06. června 2016, 19:56
0

Asi to měla být reakce o komentář níž,ale využiju příležitosti a k tomuhle problému velkých kol z továrny se taky vyjádřím. Podle mě by kola neměla být utopená v záplavě plechů a plastů na karoserii,ale na druhou stranu by zase neměli na sebe poutat moc pozornosti. Jak píšes kola by prostě měli výt úměrné velikosti aut. A dnešní auta se bohužel nafukují. Jako příklad jak se za asi 40 let nafoukli auta a kola. Lamborghini Countach LP400S používalo kola o průměru 15" a dnešní Aventador má 19"kola vepředu a 20"vzadu. Takže na tomhle příkladu je vidět jak se auta zvětšila za zhruba 40 let

Regular John
06. června 2016, 18:32
0

Větší kola vypadají líp a proto na všech reklamních fotkách mají nová auta ty největší povolené kola. To je jak když se lidi diví, když poprvé naživo vidí nějaké nové auto, které do té chvíle znali jen z pečlivě retušovaných reklamních fotek a říkají si "týjo dyť to v reálu nevypadá tak hezky jako v reklamě"... A důvod je prostý: auto nejede na 19¨ kolech jako na fotkách, ale na zoufale hnusných 16¨ ...

reagovat
M P
06. června 2016, 18:55
0

Tak některé automobilky na autosalonech používá podložky, pružiny jsou často stažené pásy, aby mělo auto nižší a širší postoj. A pak uvidíš auto v základu a vypadá to jako parodie

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. června 2016, 19:18
0

S tema podlozkama a stahovacima paskama to myslis vazne? To je neuveritelny. To mi hlava nebere. U nas se podvadi fakt se vsim. :-(

PeterLuk
06. června 2016, 19:21
0

Akurát včera som si pozeral nové Suzuki Baleno (trochu zvláštne, ale celkom zaujímavé auto, pre niekoho kto nechce jazdenku a chce čo najviac za čo najmenej peňazí) a tam to dobre vidno. Pritom je rozdiel vo veľkosti minimálny (hoc je pravda, že na fotkách je odlišná farba, výbava a obe disky majú iný dizajn). Tie malé kolesá tam pôsobia úplne utopene... Základné Octavie sú na tom podobne. Pritom podľa môjho názoru, ešte na jednotkovej Octavií vyzerali často fajn aj základné, malé disky a dokonca sa podľa mňa k tomu autu hodia aj viac než tie "štandardné" väčšie.... Ale pri dnešnom nafukovaní a zväčšovaní áut sa tam malé kolesá úplne strácajú... A kolesá robia auto. Hoc to niekedy naživo, zblízka vyzerá divne.

http://www.suzuki.sk/automobily/sites/default/files/images_model_color/10.baleno.farby_.790x427.zam_.png
http://www.suzuki.sk/automobily/sites/default/files/images_model_color/10.baleno.farby_.790x427.zqt_.png

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. června 2016, 19:33
0

Hmm, tak takhle hnusny auto uz nezachrani ani pekny kola. To se teda moc nevytahli s novym Balenem. :-(

CZmisak
06. června 2016, 21:37
0

Knightrider: cca 2 roky zpátky měl VW a Škoda přímo na nějakým autosalonu pružiny u aut stažený stahovákama.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. června 2016, 21:55
0

To je fakt neuveritelny, co ti lidi dokazou vymyslet. :-(

PeterLuk
06. června 2016, 18:55
0

Na rôzne autá sa hodia rôzne kolesá, trebárs na klasických amerikách (musclle cary) mám rád rôzne "balónové" (asi to nebude presný výraz, ale tak mi pripadajú :D ) a bezdezénové, klasické americké športové pneu a menšie disky. U nás a u JDM áut je myslím ideál "zlatý stred". Niektorým autám sa hodia väčšie disky, najmä u nových áut je pravda, že často pôsobia aj vďaka nafukovaniu áut tie kolesá v karosérií "utopene". Ale trebárs to, čo dáva napríklad BMW na X5/X6, to sa mi nepáči. Už originál kolesá sú tam úzke (resp. disky veľké), široké, vôbec sa mi to k BMW, nech je to aj BMW X6 MMM nehodí.

No a potom toto: http://www.speedvisionmotorsport.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_4718_copy.jpg

Hnus. Ale nie vždy je to vyslovne hrozné, niekde mi to nevadí. Shcválne som si kvôli Vám otvoril zas Speedhunters a v jednom článku som našiel hneď niekoľko prípadov, kde je to podľa mňa vpohode, aj niekoľko kde to vyzerá hnusne.

Toto nie:
http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/05/29203313/2016-Fitted-Friday-IV-by-Paddy-McGrath-13.jpg
http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/05/29202928/2016-Fitted-Friday-IV-by-Paddy-McGrath-8.jpg
http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/05/29204053/2016-Fitted-Friday-IV-by-Paddy-McGrath-35.jpg
http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/05/29204552/2016-Fitted-Friday-IV-by-Paddy-McGrath-53.jpg

Ale zas tu to nieje až také zlé...
http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/05/29204348/2016-Fitted-Friday-IV-by-Paddy-McGrath-45.jpg
http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/05/29204516/2016-Fitted-Friday-IV-by-Paddy-McGrath-49.jpg
http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/05/15172456/Street-Car-Nationals-16-33-1200x800.jpg

Osobne mám rád decentné úpravy a ideálom je podľa mňa BMW E30 s BBS, klasická 911 s Fuchsami, klasický Mustang s Magnumami... Ale proti gustu, žiaden dišputát, ak potrebuje dávať niekto na klasické auto veľké disky... Pi moderných autách, nieje toho aftermarket toľko, čo by ma zaujalo (práve tu vidím dieru na trhu - decentné, kvalitne navrhnuté aftermarket autodiely), takže preferujem skôr originálne, prípadne nejaké kolesá "bežných" rozmerov.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. června 2016, 19:25
0

No vidis, a mne zrovna ta X6 jako jedina z tvyho vyberu pripada jeste prijatelna. Vsechno ostatni je shit. Je to holt otazka osobniho vkusu. Kazdej to vnima jinak a to je asi ve finale dobre.

PeterLuk
06. června 2016, 21:12
0

Niežeby to BMW bolo nádherné, ale práve vďaka blatníkom a vďaka tomu žie kolesá niesú "zastrčené" mi to nepríde také zlé. :) Byť to podľa môjho vkusu, rozšírenie blatníkov by bolo menšie aj kolesá, ale nepríde mi to až také zlé.

PeterLuk
06. června 2016, 21:14
0

Ale teda, ten RR na pozadí, to nepochopím ako môže niekto spraviť . :D

M P
06. června 2016, 21:19
0

Mně osobně to bmw přijde strašidelné. Ale tak vkus je individuální

Ev
Evlo
06. června 2016, 19:20
1

Hlavne me vzdy irituje mezera mezi brzdicem a kolem, to je proste absolutni zlo, klidne si mejte velky kola, ale at to ma duvod. Uz jsem to psal i s obrazkama mazde, zettai ryjouki, ze ...

reagovat
PepaSFI
07. června 2016, 09:13
0

a ještě srandovnější je když za těma óbrkolama jsou maličký, nějakou úchylnou barvou natřený bubnový brzdy.

M P
07. června 2016, 09:23
0

Myslíš nějaký maličký Plechový bubínek? :D

BigBang
06. června 2016, 20:55
0

Některým autům větší kola sluší, jiným ne. Rozhodně je celkem prasárna dát na „starou krabici“ nesymslně velký kola, např. Golf 1 na 17" apod. Ty dva golfy z galerie mi příjdou akorát, červenej je nožná až moc na zemi, ale jinak OK. Čekal jsem tenhle článek spíš jako hejt na SUVčka s 25" kolama, ale vyznělo mi to spíš jako hejt na Golfy s kolama většíma než 15"...

PS: jen nevím jestli mám právo k tomuto tématu přispívat :P
http://www.rajce.idnes.cz/re/bigbang987/publikovane_Sharan/700.700/sha001.jpg

reagovat
František Čáslavský
07. června 2016, 16:52
0

Ještě o palec víc a neměl bys :D
Golf byl zrovna nějak na ráně, když jsem brouzdal po internetech, ale není to jen o Golfu, neboj se :)

Irwinek
06. června 2016, 21:43
0

Některá auta snesou ledaccos, jiné vypadá i na základě pod psa :-D
Nejsem zástánce krásy na úkor pohodlí, protože si raději lebedím, než se třesu, ale občas o něčem větším než je 16 " přemýšlím
15,16,17,18,19,20,21

reagovat
Přemda Honda
07. června 2016, 00:42
0

Já mám na Volvu 225/50 - 17 letní i zimní a celkem pohoda,ale určitě bych nechtěl nic většího a hlavně ne nižší profil,už tak se to občas na horší silnici ozve :-) Oktávácký rozměr 195/65 - 15 co mám na Primeře filtruje díry samozřejmě lépe

Irwinek
07. června 2016, 07:22
0

Měl jsem zimáky 185/65/15, teď mám z ryze praktického ( jsou běžnější a levnější ) 195/60/15 a jízda je měkčí, letňáky 205/55/16 mám ale raději, protože jízda je přecijen " pevnější ". Nesnáším přechodové období, kdy je venku už x nad 0, ale zákon ještě nařizuje - gumy se mi pod těžkým předkem žvejkaj, je to nepříjemný.
Mám v papírech ještě 205/50/17 a 215/45/17, ale nemám ráfky. Zkusím si je někde půjčit.
Když jsem auto koupil, byly na něm nacpány " přepravní " 245/16 a vzhledem k RWD už jsem měl problém se rozjet na dlažce na vlhku, takže tudy cesta nevede. Ale těch 215 bych asi unesl :-D

Přemda Honda
07. června 2016, 11:13
0

Jo na zimu bych taky klidně bral něco menšího s vyšším profilem,ale obě sady už na autě byly tak nebudu shánět další,zvlášť,když to auto je prakticky sváteční :-)

Berzelius
08. června 2016, 11:35
0

Tak za mě jako celek ten první obrázek nádhera,přesně takhle bych to měl/chtěl já.Ostatní už na mě "buděj moc pozornosti".A Přemda Honda taky úplně OK.Prostě decentní.

St
Stefan
07. června 2016, 00:10
0

A proto jezdím na 185/60 R14 a větší ani za Boha nechci. Kdysi dávno, když jsem bydlel na Slovensku kámoš nahodil na Fabii Combi 1.2Htp 50kw místo 185/60 R14 co tam měly být 195/65 R16 a to by ste nevěřili jak to auto nešlo. Takže velký kola ano,ovšem ne na Fabii a spol.
:D

reagovat
Trinom
07. června 2016, 07:13
0

Se nediv, když ani nezachovas obvod.

Kryton2X4B-523P
07. června 2016, 06:57
0

Btw, když už jsme u těch velkých kol, tak tohle mi přijde ještě pitomější nápad než to přepísknout s rozměrem.
https://i.ytimg.com/vi/LADnwQ3g9KY/maxresdefault.jpg
Poslední dobou se to rozmohlo až moc a nechápu jak si někdo může takhle vědomě degradovat auto tím, že napere o rozměr menší gumy na širší ráfek. Já ani nechci vědět co ta guma dělá při větším bočním zatížení :-(

reagovat
M P
07. června 2016, 08:07
0

Ono to zacalo snad u zavodnich aut, kvuli lepsi odezve na rizeni a predvidatelnejsimu chovani. Teorie pravi, ze mirna natazena bocnice, ale fakt mirne, se chova lepe a je tuzsi. Ale tohle je uz moc

Kryton2X4B-523P
07. června 2016, 08:53
0

Pokud je mírně natažená podle předem počítanýho parametru tak to beru, ale to u silničních aut většinou nelze předpokládat. Ruku na srdce, kdo z nás někdy přepočítával pnutí pneumatik při bočním zatížení a podobně. Ale i tak by prostě guma měla být minimálně zároveň s diskem. Tyhle extrémy poslední doby mi přijdou jako dílo bláznivý fantazie chovanců nějakého ústavu pro duševně choré.
Například za tohle bych na místě bral papíry od auta:


M P
07. června 2016, 09:17
0

Tak nemusíš to hned propočítávat. Stačí to vzít nějak 'od oka', už to určitě udělalo spousta lidí před náma dobře. Navíc podmínky na silnici se tam mění, že by to byl nesmysl.
Podívej se třeba na tenhle Singer a řekni mi, že se ti to nelíbí. Jasný, to co dělají VW fans s jedničkovými golfy je hrůza, ale dobře jim tak... Oni si jsou omezení svých aut většinou vědomi a tak taky nijak rychle nejezdí.

PepaSFI
07. června 2016, 09:38
0

tohle foukátko jsem jednou nedopatřením a nečekaně zažil zblízka když jsem se připletl k obouvání obrovské gumy na nějaký zemědělský stroj. Tak nějak se mi uši obrátily naruby a málem jsem si cvrk protože jsem myslel že něco bouchlo. Každopádně gumaři to mají móc rádi, málokdy se to povede napoprvé a to fakt potěší. Teoreticky taková guma líp drží boční pohyby ale její konstrukce na to určitě není stavěná a dost pochybuju že by někdo na závodech dělal pochybné experimenty. Jak jsem popsal jinde, myslím že to spíš vzniklo jako pokus dostat co nejširší kola na malé auto nebo prostě málo peněz na širší gumy. A dnes je to asi společenská nutnost, kdo to nemá je ztracenej.

PepaSFI
07. června 2016, 09:49
1

Matěj: já myslím že tyhle gumy jsou obuté tak jak mají být, že jsou tak stavěné. Mají na bočnici ochranu ráfku, tu gumovou hranu, takže tam je možné že ta guma je tak stavěná a bude mít ten tvar už z fabriky. A taky to vypadá normálně, nedělá to ten efekt "kola od tramvaje".

Přemda Honda
07. června 2016, 11:18
0

Nedávno jsem si všiml u kolegy v práci na jeho E46,že má vpředu i vzadu obuté gumy 235,ale na zadku mnohem širší ráfek...přední guma je pěkně do čtverce,zato zadní je skoro jak na motorce :-D

Vavris Vavrisovic
07. června 2016, 11:19
1

Mírný stretch je u některých okruhových aut žádoucí (ne u všech) - brání deformaci bočnice v zatáčkách. Na druhou stranu, na reálné okresky, kde jsou hrboly, je stretch na prd. Nastretchovaný profil gumy má omezenou schopnost vstřebávat rázy, zvyšujde se riziko poškození pneu i kola.

BigBang
08. června 2016, 15:45
0

Tramvaje jsou auta hlavně proto, že majitelé chtělí co největší kola a zároveň být proklatě nízko. Do jisté míry nastretchované pneu dokáže opticky trochu zvýraznit disk, ale obout 165/45 pneu na 8,5" disk je nesmysl...

Irwinek
07. června 2016, 07:23
0

Nevím, co máte proti velkým kolům, mě se líbí :-D

reagovat
Trinom
07. června 2016, 20:39
0

Koukám, že už ani monster truck neumí napodobit...

Irwinek
07. června 2016, 21:10
0

No ale s tímhle nejezdíš, že ne :-D Ten můj zvládne obrubník a na šestčlánek jede 40 minut :-D

Trinom
07. června 2016, 21:13
0

Tenhle bigfoot je taky na baterky :-D

Irwinek
08. června 2016, 08:33
0

Tak dobrá fotka :-D ale u mě to neměl být monster trak, spíš něco jako big foot :-D možná

mq
mq
07. června 2016, 20:39
-1

Opět troll František Čáslavský a jeho zbytečné provokace, vnucování názorů a šíření jediné správné svaté pravdy. :-)

Osobně mi přijdou nepřekonatelně hnusná např. nízkoprofilová kola na SUV/crossoverech nebo třeba starý Golf na něčem ve stylu 165/[email protected],5".

Btw. oba ty Golfy z galerie jsou normálně použitelná auta s celkem rozumnou světlou výškou, se kterými se dá dojet skoro všude. Iracionální snížení si představuji úplně jinak. Nepřipadají mi ta auta o nic víc iracionální než třeba auto s osmiválcovým motorem.

reagovat
Trinom
07. června 2016, 20:43
0

A jéje, z toho bude flame, jak Brno.
Osmiválce bych do toho vůbec netahal, protože ty dávají skvěle smysl i v autu pro každodenní ježdění, viz ameriky z období konce 80. let po současnost.
Golf I na 165/70 R13 nebo co tak mohl mít z výroby je IMHO naprosto v pořádku. 4,5" disk je pizza cutter, ne disk, na kterým to vyjelo z fabriky.

František Čáslavský
07. června 2016, 20:57
0

Opět? To trollím až tak často? :-)
"Osobně mi přijdou nepřekonatelně hnusná např. nízkoprofilová kola na SUV/crossoverech " - vidíš, mně taky. Ale mně přijdou hnusný i na většině jinejch aut.
Ad auta z galerie, ten červenej už asi ne. Asi jsem tam měl dát nějakou hustokrutoustance věc. No co už. Ale neboj, mám pro tebe obrázek!

PepaSFI
08. června 2016, 12:56
0

tak když pominu fakt že tahle generace Golfa je prostě šeredný auto, tak to červený je přesně to stádium který tady hned někde nahoře někdo popisoval. Je to "normálně použitelný", jako sériovka, nic nedrncá a nemlátí jen to furt někde chytá spodkem, musí se dobře vybírat kde se to zaparkuje aby tam náhodou nebyly zvýšený dlážky a přes gumy a tlumení je poznat i, cituji jeden bohužel už neexistující web, kde se poblila beruška. navíc to vypadá jak rozšlápnutý. To se vážně někomu líbí? Auto co vypadá jak kdyby se v něm pašovalo třiapadesát uprchlíků? To zelený vypadá líp, kola opticky pasujou, výška se zdá použitelná ale ten profil je trošku slupka. Ale třeba má štěstí na kvalitní asfalt. Ještě k tomu snížení, na jaře v Brně na okruhu jsem byl u toho když se tam dva vytuněnci bavili o snižování a jeden tam naprosto vážně a nadšeně popisoval že jeho známý má dokonce úplně naskrz prodřenou podlahu. Takže v jistých kruzích zdá se, platí že auto je tím lepší, čím je horší.

Wi
Winie
08. června 2016, 16:32
0

Jenom ještě zareaguju na to dření podlahou. Zkusil sem si hodně snížené auto a nikdy sem podlahou neškrtnul a to sem s tím jel i dost rychle. http://farm6.staticflickr.com/5327/9719701042_c714c0f4c6_c.jpg

PepaSFI
08. června 2016, 17:49
0

budu citovat populární film: "To je málo!" Chci tím říct že Miatu si obvykle kupujou jezdci a nikdo takový by ji nesnížil do stavu kdy s tím nepůjde jezdit. A ani hodně snížený auto nebude mít problém ani při rychlejší jízdě na okruhu. Problém bývá v takových těch civilních situacích jako jsou výjezdy z garáží, zpomalovací prahy, špatně udělané kanály a výmoly. A taky si myslím že ta mnou popsaná scénka s prodřenou podlahou bylo jen žvanění pitomců protože auta obvykle budou dřít vším možným, jen ne podlahou. Ale je možný že debil vytrvale tříská spodkem na jedný špatně položený dlaždici doma před garáží. Ať je to jak chce, je to důkaz jak mají někteří lidi posazený hodnoty. Pro někoho je vrcholem blaha když bude drhnout spodkem až prodře podlahu, já holt budu radši když můžu při parkování bez obav přejíždět obrubníky a propadlý kanály.

Xander_Cage
10. června 2016, 08:30
0

PepaSFI přesně, ono na okruhu člověk se sníženým autem moc nedře, ale normal situace tam je pak komické jak já normálně přejíždím zpomalovací prahy (ale ne v plné rychlosti nejsem blázen vím že to tlumiče bolí pokud by uměly mluvit, tak normal na začátek pracovník otáček 2. rychlostního stupně cca 20-30 km/h) no a snížené auta dělají psí kusy: přejetí skoro až na volnoběh, slalomy, vyhledávání jiného výjezdu atd. Mimochodem tam kde bydlím máme krásný zpomalovák ( https://www.google.cz/maps/@49.7718611,18.2515484,3a,75y,351.95h,73.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfDdqq_ujKmH9rSG_JcyXrw!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs ) tam odře i auto s normálním podvozkem při špatné rychlosti, co by dělal ten červený Golf, nebo ta MX-5 to je neřešitelné prostě by tam nepřejeli.

Wi
Winie
08. června 2016, 16:27
0

Většina hodně snížených aut stejnak nejezdí rychle, jejich řidiči to ani neumí a naštěstí to ani moc neriskují - jejich olejové vany jim to prostě nedovolí.
Ale v globálu s autorem nesouhlasím. 15ky na Octavii 3. generace vypadají neskutečně hloupě, stejně jako mezera nad kolem u nové MX-5. Jedno je úlitbou ceny, druhé chodcům. Ani jedno není primárně zaměřeno na jízdní vlastnosti.

Celý ten článek je napsán, tak trošku po důchodcovsku. mě osobně drncání nevadí, mám radši tvrdší auta. čímž samozřejmě nemyslím auto poskakující na dorazech, ale menší guma není nic co by mi vadilo. A tím spěju k jednoznačnému závěru.

Ať si každý dělá se svým autem co chce, je to jeho vizitkou a obrazem. Člověk v caterhamu je závodník, člověk s A4 na 20´ kolech je pozér a člověk s Kaipanem 14 je idiot.

reagovat
Škoďák
26. července 2016, 22:17
0

Tak vzhledem k tomu, že já mám k tunění obecně celkem odpor, tak i mě jiná - menší, větší, atd atd -kola na autech vadí. Já se vždycky na všechny auta co jsem měl snažil shánět nejhezčí originální kola který byly, jasně, je to fotrovskej přístup. Ale jednak fotr jsem, a druhak si nemyslím, že všichni chlapíci co se piplají s designem kol pro daný auto jsou nutně tupci a myslím si, že originální kola vypadají na autě většinou nejlíp. Ale pravda je, že většinou to platí o největším rozměru se kterým bylo pro to auto počítáno..překvapivě :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem