načítám data...

5 věcí, které autíčkáře s OCD k šílenství přivedou

Obsedantně kompulzivní porucha je nepříjemná věc a někdy mám pocit, že automobilové prostředí je pro ni jako magnet.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Obsedantně kompulzivní poruchou neboli OCD trpí údajně dvě až tři procenta lidí. Jak je to mezi ostatnímu lidmi nevím, ale mezi autíčkáři je nás jich určitě víc. Někteří úzkostlivě udržují svá auta v dokonalém stavu a čistotě, jiní třeba až fanaticky trvají na továrním stavu a u fanoušků automobilových veteránů ani nevím, kde výčtem posedlostí začít. A potom jsou věci, které výrobci aut implementují do svých produktů snad jen proto, aby OCD vypěstovali i u lidí, kteří jsou jinak naprosto vyrovnaní a nad věcí.

Není všechno zlato, co se třpytí

Začneme zlehka. Prvním příkladem jsou věci, které vypadají, že by měly nějak fungovat, leč nefungují a fungovat ani nemohou. Dokonce ani nikdo nikdy nepočítal s tím, že by mohly fungovat. Typickým příkladem jsou různé ventilační mřížky a nasávací otvory, které vytváří pocit neskutečné funící bestie pod kapotou. Ve skutečnosti jsou jen nalepené na karoserii a žádný otvor za nimi není, což technicky smýšlejícího člověka dráždí. Slavnými se staly efektní koncovky výfuku třetí generace Octavie RS, které jsou sice dvě, ale s výfuky vlastně nejsou spojené ani v tom štastnějším případě, kdy před koncovkou skutečně nějaký výfuk je. U naftové verze tam totiž na jedné straně není vůbec.

K dokonalosti dotáhl falešné výdechy Range Rover, když průduch na odvod horkého vzduchu od motoru v poslední generaci už ani neskrývá, že je pouhým ozdobným prvkem. Jeho tvůrci se nenechali svazovat předstíranou funkcí a umístili průduch, kterým vzduch od motoru neproudí, rovnou na dveře, za kterými žádný motor není.

Záslepky

Že si falešných koncovek výfuku a výdechů spousta lidí ani nevšimne? Dobrá, přitvrdíme. Další místo v naší pomyslné hitparádě zaujaly záslepky. Seznamy příplatkové výbavy dnešního auta jsou mnohdy čtením na dlouhé zimní večery a výsledkem je, že při tolika možných kombinacích snad neexistují dvě identická auta. Ale opravdu je nutné nahradit chybějící tlačítko od něčeho, co v autě vůbec není, kusem plastu, který tím pádem naprosto postrádá smysl? Opravdu musí být uprostřed palubní desky prázdné tlačítko, které nejde zmáčknout? Mistrem nad mistry se v tomto ohledu stal Mercedes-Benz. Ten automobily svého času osazoval bateriemi velkých kolébkových přepínačů, které jakoby z oka vypadly těm v autobusech či traktorech. V osmdesátých letech tato tlačítka trůnila uprostřed palubní desky na tak nápadném místě, že výrobci přišlo nevhodné osazovat volná místa nějakými záslepkami. Mercedes tedy záslepky zavrhl a dřevěný dekor, který tlačítka nesl, byl vyroben skutečně pro každý jeden vůz s tím správným počtem otvorů pro přepínače. Nicméně pozice přepínačů se neměnila, takže přístrojovou desku sice nehyzdily záslepky, zato přepínače méně vybavených kusů byly rozmístěny jak vykotlané zuby. Moc povedené, za tu námahu to jistě stálo….

 

Kontrolky

Kontrolky jsou důležité. Kontrolky jsou nutné. Kontrolky jsou věc, která řidiči předává podstatné informace o vozidle. A potom je několik kontrolek, které prostě jen iritují. A jsou v tom dobré, protože jsou z podstaty věci umístěny v zorném poli řidiče – tedy jsou neustále na očích – a září barvou, která většinou neladí s podsvícením budíků. Různé automobilky nechávají zářit uprostřed budíků různá nedůležitá sdělení, jejich společným jmenovatelem však bývá sklon řidiče reagovat na ně podvědomým “A co já s tím sakra??” Mým oblíbencem v tomto ohledu je kontrolka tempomatu. V mnoha autech totiž září bez ohledu na to, zda tempomat skutečně ovládá rychlost jízdy či je jen připravený a čeká na aktivaci. A protože ve většině aut je zbytečné tempomat úplně vypínat, září tato kontrolka vlastně neustále. Poslední dobou se přidávají kontrolky asistenčních systémů, které hlásí, že to či ono je aktivní. Třeba hlídání jízdy v pruzích – k čemu mi tato informace je? Že mohu klidně usnout a kdyby něco, tak mě auto probudí?

Aston Martin DB11

Velmi originální způsob, jak týrat OCD majitele svých aut, vynalezl nedávno Aston Martin. Loňský rok přinesl v jeho výrobním programu přelomový model – dlouho čekávaný nový DB11. Je to překrásné elegantní auto, díky infotainmentu z Mercedesu a skvostnému V12 motoru je to ideální grand turismo v tom nejlepším snovém slova smyslu. Až na jeden drobný detail. Supersporty a ultimativní roadstery jsou auta určená prakticky výhradně pro víkendové hraní za dobrého počasí, ale GT je auto pro každý den a běžné silnice. Proto nelze považovat vynález Astonu – důmyslný systém, jak sbírat ze silnice špínu a patlat ji na blatníky a dveře – za nic menšího než zlomslnost.

Aston Martin totiž umístil za přední kolo prazvláštní průduch, který žene vzduch od kola (a s ním i vše ostatní, co od kola za jízdy odletuje) skrz elegantní mřížku v blatníku ven a na bok. Udržet DB11 čisté bude veselý úkol. Jistě má tento aerodynamický prvek své opodstatnění a v režimu Sport++ zlepší ovladatelnost, výjimečně bych se ale v tomto případě přesto přimlouval za falešný průduch.

Otočný vypínač rádia

A máme tu hlavní hvězdu a strašáka všech, kdo trpí v autě nějakou formou OCD. Ovládání rádia obecně patří mezi ty nejméně přehledné věci, v mnoha vozech bez předchozí konzultace s návodem nezvládnete ani základní úkony, nicméně některé ovládací prvky se opakují napříč širokou škálou výrobců a modelů. Jedním z nich je otočný ovladač hlasitosti, který zároveň plní i funkci tlačítka vypnutí/zapnutí. Informaci o tomto je samozřejmě dobré a chvályhodné nějak graficky znázornit, ideálně použít celosvětově užívaný symbol pro vypínače. Jen je dobré nezapomínat, že se otočný ovladač čas od času otáčí a necháme-li onen symbol v jeho otočném středu, bude tento většinu času nakřivo. Tuto libůstku umisťuje do svých vozů například koncern VW a objevuje se tak i ve vozech domácí produkce. Já osobně jsem si z ní vypěstoval tik v oku. Někdy mám touhu najít mistra designu, který tu věc vymyslel, a dlouho a barvitě mu popisovat své niterné pocity z jeho výtvoru.

 

Ještě než tento text odešlu svému psychologovi k posouzení, zajímá mě váš názor. Patříte jako já mezi postižené a uťaplaná dotyková obrazovka vás přivádí k šílenství? Omezuje se vaše OCD pouze na automobil? Nebo patříte k táboru kliďasů a naše starosti se vás netýkají? Podělte se s námi v diskusi.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Xander_Cage
17. února 2017, 08:06
4

No tak to se rozepíšu, protože jsem zrovna člověk trpící OCD :D U páčky stěračů v BMW E39 je kolébka nastavení rychlosti cyklovače stěračů, ale tato kolébka nemá střední polohu bud je víc nahoře nebo dole, to mě pro mě nedokonalé, pak samozřejmě oblígádní nastavování teploty klimatizace i když ji mám dvouzónovou musí být teplota přesně na 20.0 °C na obou zónách a pokud spolujezdec přidá nebo ubere teplotu musím taky - ale pokud ji zvýší/sníží o 0.5 stupně, musím zasáhnout aby to byl alespoň ten stupeň, pak výdechy ventilace musí být přesně nastavené aby to ladilo a je jedno že to fouká kde mimo posádku.
Ale co je pro mě největší OCD je čistota, tam se to u mě projevuje na plno. Nelze do mého auta vstoupit bez oklepání bot o sebe (jestli by někdo klepal boty o práh, tak ten člověk už neexistuje :D ) a v nějakých zablácených to vůbec, jíst se v autě nesmí, pít jenom s nejvyšší opatrností. Skoro po každé jízdě vysávám (mám příruční vysavač do zásuvky zapalovače) aby nebylo na koberečkách smítko. Auto myju zásadně sám a ručně (v automatické myčce jsem nikdy v životě nebyl) a nejkvalitnějšími prostředky a detailingovými postupy - komplet všechno kola, podběhy, karoserii různé záhyby a spoje. I teď v zimě mám auto čisté a lesklé (oproti 99% ostatních aut) a když prší nebo sněží a já musím jet, tak už se dívám na počasí kdy bude pěkně ať to můžu umýt - prostě se na to špinavé auto nemůžu dívat. A když je všechno umyté vyčištěné tak ten pocit je úžasný. Tak to jsem já a moje OCD spojené s auty. :D

reagovat
Xander_Cage
17. února 2017, 08:15
3

Jo ještě jednu věc bych přidal: Kontrola zamknutí auta tzv. tahání za kliky, vždycky po zamknutí musím obejít auto a zatahat za všechny kliky abych se přesvědčil, že auto je zamknuté - to mám ještě z doby kdy jsem měl Renault Lagunu a prostě přes centrál se někdy jedny dveře nezamkly, ale jenom někdy, tak od té doby to takhle kontroluji.

ToMyx
17. února 2017, 09:11
1

Až jednou potřeba E39 měnit za něco nového, hlásím se do řady zájemců:-)

Xander_Cage
17. února 2017, 09:15
0

Tak to si počkáš :D pokud to auto nerozstřelím o něco, nebo pokud si to nevezme pomocí rzi příroda tak měnit nehodlám.

ToMyx
17. února 2017, 09:40
0

Nemyslel jsem to tak úplně doslova....;-) Koupit opečovávané auto je sen snad každé benzínové hlavy a E39 525 nebo lépe 530 byl můj "klukovský sen". I když je pravda, že auto pro zábavu jsem koupil tak, že jsem původního majitele přemluvil ať prodá a prodal :-D

Chosé
17. února 2017, 09:54
0

Taky ti přijde normální umývat auto 2-3 bez leštění a voskování? :D

Xander_Cage
17. února 2017, 10:13
1

Pokud člověk používá kvalitní prostředky při mytí (Ph neutrální šampon, který nepoškodí voskovou ochranu) tak voskování (při kvalitním vosku) probíhá 2x ročně (jaro-podzim) tzn. kompletně zbavit auto původní ochrany, polétavé rzi, asfaltu a různých nečistot - pomocí chemických prostředků a clay hmoty, a nakonec nějakou neabrazivní leštěnkou připravit povrch pod vosk a pak vosk krásně přilne na lak a ten půlrok vydrží v pohodě, akorát občas (1x měsíčně) "přiživit" vosk detailerem (práce tak na 5 minut). Takže klidně můžu v létě auto umývat co týden a přesto vosk na tom drží samozřejmě pokud používám Ph neutrální šampon. Leštění se u E39 chystám, teď mě čeká oprava rezavých spodků dveří jak to bude hotové, tak plánuju auto vyleštit do zrcadlového lesku - což je velice nákladná práce jak časově (minimálně týden práce) tak i finančně tak mi to snad vyjde.

M P
17. února 2017, 10:23
2

ty vole, tak to já jsem zase opačný pól... když už se to myje, tak v myčce, a dřív jsem si zakládal na tom, aby nebyl interiér nechutný, dneska sere pes. Jak tam nejsou kočičí chlupy, není to moje auto. Dokud volant moc nelepí, tak se to taky dá. Snad akorát ta okna musí být jako křišťál, aby člověk hezky viděl ven, na to jsem fakt pes.

Ale někdy bych rád viděl práci detailera, jak se to dělá v reálu. Koukal jsem na nějaká videa na YT kanálu chemical guys a to je nádhera, na takovou práci bych se vydržel dívat hodiny :D

Xander_Cage
17. února 2017, 10:29
0

No taky natáčím nějaká videa na youtube takové základy o detailingu (kdyžtak youtube Pecka Detailing - pro admina není to reklama jenom rada na co koukat :D ) jinak Chemical Guys jsou celkem nic (ono celé je to rozporuplné) pokud chceš vidět na youtube mistry v akci tak určitě se podívej na kanál AMMO NYC, Auto Fetish Detail nebo Car Cleaning Guru.

M P
17. února 2017, 10:36
0

No, tak já slibuju, že se podívám. Mně se velice líbí foam gun :D pěkně zakryje celé auto pěnou, a vůbec ten proces očisty je nádherný. Nemám na to sám čas, chuť ani místo, takže se omezuju na wapku, ale víš co, jenom proudem neodstraníš prakticky nic, snad krom bahna, a kartáč z wapky používat je nahouby, každý druhý s ním švihne o zem a nabere tam kamení, no nic, čím bys chtěl čistit auto.
Proto jsem trochu trpěl s Fiatem, ten se nesměl mýt v myčce (bylo to výslovně uvedeno v manuálu jako důvod ku ztrátě záruky na lak). No a jednou dvakrát jsem ho teda myčkou protáhnul, a hned to bylo vidět.

JLK
17. února 2017, 10:50
0

Tak jsem rad ze nejsem sam s tou dvouzonovou klimatizaci. Bohuzel mame s pritelkyni dost odlisne nazory na tepelnou pohodu takze se na ten panel vetsinou radeji ani nedivam. A kdyz jedu sam tak prvni co udelam po nastartovani je zmacknuti tlacitka 'Mono' ktere teploty narovna podle nastaveni na moji strane.

JLK
17. února 2017, 10:53
0

Matej: nekde na auto.cz (O_O) jsem videl srovnani rucni myti vs. kartace, rozdelily nejake auto na pulky folii a na kazde provedli snad 80 opakovani hned po sobe. Ten rozdil kdyz ty ruzne myte casti vidis hned vedle sebe je brutalni, vubec se nedivim ze to ve smlouve bylo takhle napsane.

Se
Sedrik
17. února 2017, 12:21
0

Videa AMMO NYC mě nakopla k tomu se začít o auto trošku víc starat - doporučuju.

Jinak já jsem takovej polo OCD - sere mě teplota na půl stupních, ale nevadí mi, že žena má 22 a já 20 :p Vadí mi špína v autě a moji známí ví, že se mě nemají ani ptát, jestli můžou v autě jíst (nemůžou).

Se
Sedrik
17. února 2017, 12:34
0

Jo a ještě jedna věc - zmíněno v článku: kontrolky. Měl jsem půčené auto s hlídačem opuštění jízdního pruhu - v případě najetí na čáru se z rádia ozval zvuk, jakoby signál rušila KGB (byla to nová MX-5). Tak jsem ten systém po chvilce vypnul a celou dovolenou jezdil s rozsvícenou kontrolkou, že mám ten systém vypnutý - sralo mě to naprosto nehorázně. Kdyby to bliklo po nastartování (třeba jak je upozornění nízké teploty), tak OK, ale to svítí prostě pořád....

HNUS

briza
17. února 2017, 15:35
0

V těch mycích boxech tě musí "milovat" :) Jinak pokud jde o čistotu, tak uvnitř musí být čisto. Sice nevysávám po každé jizdě, ale třeba prach utírám denně, obvykle i víckrát. Exteriér nějak extra neřeším, resp. např. ten totální zimní záser se mi i líbí, ale už to není tak, že bych myl 2x ročně, před zimou a po zimě :) Mám to kousek na bezkontakt a za 5min a 50,- se to leskne jak psí koule.

Xander_Cage
17. února 2017, 16:03
0

No vybírám dobu kdy tam nikdo není, nebo málo lidí - jsou tam dva boxy nebo zajedu někde jinde. No i tak když myju tak jsem tam minimálně 30 minut a to jedu fofry :D když nikdo není pohodička a jsem tam klidně hodinku - na osušení odjedu a suším mimo box, ale když u toho něco chci natočit tak to jsem tam dýl no :D , jinak snažím se nepřekážet, vím že ostatní nejsou blázni jako já a chtějí jenom opláchnout auto.

JLK
17. února 2017, 16:30
0

A nemaji s tim problem obsluha tech boxu? V Brne je fajn wapka ale maji tam cedulku se zakazem pouzivani vlastnich prostredku.

Xander_Cage
17. února 2017, 16:45
0

Cedule zákaz mytí vlastními prostředky je naprosto na každém mycím boxu, vím o pár místech, kde prostě obsluha chodí a říká, že se to nesmí atd., ale tam kde já chodím pohoda, obsluha benzinky chodí k těm boxům kouřit (jediné místo na benzince kde se dá kouřit), nebo vyhazovat odpadky do kontejneru a nikdo ještě nic neříkal (ani údržbář těch boxů). Většinou přijdou lidi co chtějí umývat a ptají se jak dlouho tam ještě budu, nebo je to zaujalo jak myju auto, tak se o tom rozkecám jako tady.

Chosé
17. února 2017, 17:39
0

JLK máš na mysli Avii? Tam běžně jezdím a umývám vlastním šamponem. Vždy dojdu, poprosím o klíček na záchod, napustím teplou vodu, opláchnu auto wapkou, namydlím, spláchnu, vyjedu ven, zamknu záchod, vrátím klíč a věnuji se sušení a konzervaci gum a plastů. (sakra to je ale dlouhá věta).

JLK
17. února 2017, 18:54
0

Chose: ja bezne jezdim na oplachy na praskovku u UniHobby. Pres zimu jsem se nudil a zacal sledovat detailing forum a ted' "nutne potrebuju" si s tim hrat taky :D pomalu davam dohromady veci k tomu a hledam misto kde bych to mohl provozovat az se otepli. To UniHobby by bylo idealni, maji tam nonstop provoz a 4 boxy, takze prijet nekdy po "zaviracce" kdy tam nebude obsluha ani fronty, ale nekde jsem cetl ze vecer tam jedou svetla pouze dokud jede wapka a par vterin po dobehnuti, takze nic moc. Ta Avia podle ohlasu je jedna z tech kde to neresi, ale pry jsou tam casto fronty, takze obihavat si tam auto hodinu a pul asi neni uplne v cajku (co je na tom pravdy? kdy je tam lepsi jet abych moc nezdrzoval a nemusel co chvili z toho boxu vyjizdet?)

M P
17. února 2017, 20:13
0

Unihobby docela ujde, akorát musí člověk trpět slabostí pro komunitu se sníženými VAG vozy, protože těch je tam pokaždé požehnaně :D proto jsem tam rád jezdil s fiátkem, byl takový drsný :D

Chosé
17. února 2017, 20:17
0

Ale to jsou kecy ti řeknu. :D Ty potřebuješ v boxu jen namočit auto, umýt ho a opláchnout. Pak prostě s autem vyjedeš, zaparkuješ bokem a jdeš finišovat. To, že tam je více aut v určité doby (nedaří se mi odhadnout kdy přesně, jezdím různě) je sice pravda, ale tak si holt počkají. :) Ještě na mě nikdo nepřišel, že si auto umývám moc dlouho :D
Dokonce v létě jsem tam viděl klučinu, co umýval očividně auta za peníze. Ten najel s autem do boxu, mydlil, umýval, oplachoval. Vyjel s jedním autem, vzal druhé od vysavače, předběhl tak asi 6 aut, co čekaly na myčku a zajel si místo toho, co už umyl. :D

UniHobby odzkoušené nemám, v Bystrcu jsem byl jen jednou na Benzině a to jen proto, že jsem kousek odtamtud vyhazoval mladou a potřeboval jsem auto umýt pro reklamní polepy.

Samosebou nejlepší varianta mytí mě vychází doma, ale to mám z Brna 100km daleko. :D

briza
17. února 2017, 21:02
0

Ehm, jak dlouho trvalo, než tomu blokovači někdo na to umyté auto plácnul zmrzku, bagetu nebo něco podobného? :)

JLK
17. února 2017, 21:48
0

Chose: dik za info, zkusim se tam podivat az bude na to pocasi.
Matej: na unihobby jezdim pozde vecer a skoro vzdy mam v sousednim boxu nejake BMW obklopene skupinou mladych kluku v ksiltovkach :D

Chosé
18. února 2017, 15:41
0

briza: Byl jsem tam asi hodinku, dvě a nikdo. Dokonce ani nějak nenadávali. :)

briza
18. února 2017, 19:49
0

Tak to teda nechápu, asi dobrá konstalace lidí :) Např mě, ač jsem normálně až extrémní flegmatik, tyhle hajzloviny vytáčí úplně k nepříčetnosti.

Chosé
18. února 2017, 20:41
1

Tak snad na tebe nenarazím až půjdu s kýblem ze záchodu, abych začal umývat auto. :D Jako já jsem taky flegmatik a popravdě tohle je mi tak nějak volný, protože vím, že i když on tam bude tam hodinku zabírat jeden box, tak ty další dva se budou co 5 minut měnit, protože tam většinou jezdí lidi, co tím kartáčem plným kamínků ojedou celý auto, pak zapnou oplach vodou a občas přihodí ten jejich vosk.

Xander_Cage
18. února 2017, 21:00
1

Jo jinak jak vidím napouštění kýblů atd. tak jeden kýbl je málo, minimálně jsou potřeba dva - jeden se šamponem a druhý s čistou vodou na oplach mycí rukavice.

Chosé
18. února 2017, 21:04
0

Umývám odvrchu, spodní partie vozu umývám poslední, vlastně ne, podběhy jsou poslední. Nějak jsem nezaznamenal, že by to mělo nějaký negativní výsledek na umytí nebo laku vozu. Rukavici s houbou pak podržím v jedné ruce, vyleju kýbl, hodím věci do kýblu, do kufru a doma pořádně vymyju veškeré hnusy.

Xander_Cage
18. února 2017, 21:13
0

Jo ale to většinou je málo, ano je správné že myješ od vrchu dolů, ale většinou je té špíny hodně a v jednom kýblu tu špínu znova taháš na karoserii, kdyžtak mrkni na moje videa, musím překonat svoji lenost a rozkecat se tady na blogu nebo zvlášť článek, protože tenhle topic by měl milion příspěvků kdybych měl všechno vysvětlovat.

Chosé
18. února 2017, 21:24
0

Něco na tom bude. Je fakt, že je kýbl většinou totálně špinavý. Stejně jsem si říkal, že přestanu krást kýbl mladé a koupím si svůj. Tak asi koupím rovnou dva. Mrknu.

Xander_Cage
18. února 2017, 21:44
1

Ještě jedna věc ohledně kýblů - dá se do nich pořídit tzv. grit guard neboli plastová síťka která ti zadrží špínu na dně kýblu, avšak já to nepoužívám - z důvodů finančních, kus děravého plastu stojí 500kč a do dvoukýblů bys měl mít dva (na každý kýbl jeden) navíc já mám momentálně používám zavírací kýble (beru vodu z domu) které nejsou na to určené (ale 10l vodu udrží v pohodě, ale mají atypický rozměr) kvůli převozu v autě.
Já nabírám vodu z kýblu z horní části - nemočím rukavici až na dno kýblu kde může být potencionální špína (i když mám dva kýble ale i tak se špíny v "čistém" kýblu neubráníš), ale přemýšlím nad výrobou vlastních grit guardů.

Chosé
18. února 2017, 21:54
0

Jseš si jistý, že to stojí tak moc? Mrkni na Aliexpress, za minutku jsem našel "grit guard" za asi 8 dolarů. To se dá.

JLK
18. února 2017, 21:56
0
Xander_Cage
18. února 2017, 21:59
0

Jo z Aliexpressu a jiných stránek znám (nahodil jsem zde ceny z českých shopů) avšak jak jsem psal já mám sice kýble kulaté, ale atypické takže ty grit guardy by mi lítaly ze strany na stranu - musí sedět přesně jinak to nemá cenu, takže buď jiné kýble nebo diy grit guard.

PepaSFI
19. února 2017, 10:21
0

no to jsou teda pecka ceny, ta mřížka coby výlisek z plastu, technicky asi tak srovnatelná s mřížkou pro lakýrnický váleček co se prodává za 12 korun. Kýbl na mytí koukám vypadá úplně stejně jako kýble co tady v zemědělských potřebách prodávají použité po čokoládě a marmeládách za 5 korun. jaký asi může být rozdíl mezi hadrem z mikrovlákna za pětibábu a tím za pade z domácích potřeb?

Xander_Cage
19. února 2017, 10:54
0

Ano kýble a jiné pomůcky jsou přehnaně vysoko cenami a někdy jsou to nesmysly, ale zrovna u těch mikrovláken pozor, tam je rozdíl, ano stačí z mikrovlákna z kiku za 30 korun, ale třeba u sušících ručníků je rozdíl, obyč. nějaký sušící ručník nevysuší naráz celé auto (velké už vůbec) ale kvalitní ručníky s vysokou gramáží, nejen že nesajou hodně vody a tímpádem se dá vysušit celé auto ale tím, že mají vysokou gramáž nehrozí poškrábání karoserie při sušení jako např. při klasické jelenici.A ano mám dražší ručník na auto než na sebe. :D

XT
XTad
19. února 2017, 12:34
0

Jestli utirate prach kazdy den, tak musite mit uplne olestene plasty, ne? Stejne tak prilis caste myti (byt sebesetrnejsi) urcite neprospiva laku. Navic i na cistem aute je stejne spousta bordelu. Podvozek, motor atd. Takze bych to, pro zachovani symetrie, nechal zaprasene cele :D

Xander_Cage
19. února 2017, 12:50
1

Spíš naopak, hodně lidí si myslíš, že se to odře, otře, seškrábe atd. Samozřejmě je nejlepší používat správné postupy a prostředky a nic se tomu nestane, naopak např. plasty v interiéru které nejsou ničím ochráněné tak mohou změnit díky slunci tvar zblednout atd, takže můj interiér vypadá jako nový i když pravidelně utírám prach, protože to i nejen pravidelně čistím ale impregnuji prostředky a někdo kdo se nestará to má vybledlé, poškrábané atd (jo taky mám škrábance tomu se člověk nevyhne, ale 99% všech škrábanců a různých deformací či jiné poškození je od předchozích majitelů).

XT
XTad
19. února 2017, 13:04
0

Videl jsem spoustu interieru, o ktere se nikdo nestara a plasty byly v pohode. Naopak nekteri peclivkove je maji olestene a odrene z toho vecneho pulirovani. Je teda fakt, ze hodne zalezi na tom, jak to clovek cisti, ale stejne si myslim, ze v pripade cisteni plati ceho je moc, toho je prilis.

JLK
19. února 2017, 14:38
0

"ze hodne zalezi na tom, jak to clovek cisti" - to je jadro pudla, kdyz to delas spravne tak nejaka degradace vzhledu nehrozi. Staci to jen obcas poradne vycistit a zbavit se stolete spiny, pak naimpregnovat vhodnymi prostredky a takto osetreny interier pak staci jen obcas projet prachovkou/uterkou a vypada porad jako novy.
Naopak plasty o ktere se nikdo nestara mozna vypadaji ok ale casem hodne blednou. Kdyz treba nekdo par let vozi na palubce pricvaknuty drzak na mobil a pak ho sunda tak ta zmena barvy kolem zakonzervovaneho flecku bude hodne videt.

briza
20. února 2017, 20:51
0

Híml, to jsou pecky :) Já teda funguju stylem, že přijedu na bezkontakt, hodím 30ká, program 2 ejkejej horká voda s práškem. V klídku si to obejdu s tím, že nejdřív střecha a pak všechno dolekopcom. Poté hodím dalších 20ká, program 5 ejkejej demineralizovaná voda plus leštění, spláchnu to, vyjedu, otřu vodu,co se dostane pod dveře a než dojedu domů (cca 5min.),tak je sucho a lesk jak blesk. Když je teplo, tak to v klídku vezmu doma houbou, plus luxování provádím výhradně doma, protože mě štvou ty tlustý čůra a obr hadice u automatů. Na některé místa se s tím nedá dostat a jako bonus je to, že se s tím blbě manipuluje a hůř to saje.

briza
17. února 2017, 08:10
0

Onehdá jsem to tu zmiňoval v diskuzi aneb koncern, sen českých rodin a diody vyhřívání sedadel, zhasínajicí jedním směrem, tzn. působící asymetricky vůči pomyslné středové ose, pokud nesvítí všechny. Názor vyslovuji na konci videa.

reagovat
Ev
Evlo
17. února 2017, 11:00
0

No to si uz delaj z lidi prdel, ne?

briza
17. února 2017, 15:38
0

Jsou to prostě zvrácenci, byť pravde ne takoví, jako např. sousedi z Boleslavi, kteří byli schopni vypustit kreaturu jménem Veloster. Z toho by mi praskla cévka vždycky, když bych k tomu "autu" šel.

Franz Kafka
17. února 2017, 16:39
0

:D kreatůru. Taky nechápu jak něco takového projde vůbec vývojovou fázi, ale oni mají ti Korejci prostě jiný vkus a jak to nekrotí někdo z Evropy je to problém. Tady to HDTC Namyang nebo jak se to píše moc nevymyslelo pravda.

Jedna pěkná v naftičce.....

Franz Kafka
17. února 2017, 16:40
0

1.6GDI

Ev
Evlo
17. února 2017, 20:29
0

Veloster, obzvlast turbo je jeden z mala hyundai co jsou dobry, bohuzel, v Evropsky verzi do velsteru zpaomeli dat podovzek, no, stane se, zacatecnicka chyba proste.

briza
17. února 2017, 20:53
0

Ikdyby to bylo jízdně nejdokonalejší auto a prodávalo se nový za korunu, stejně by u mě neprošlo kvůli té dveřní asymetrii, páč to je prostě kekel z pekel.

Franz Kafka
17. února 2017, 21:34
0

Taky se mě to nelíbí, ale pravdou je že na fotkách to vypadá mnohem hůř než ve skutečnosti. Mě prvně vyděsila spíše ta sebevědomá cena. Tak jako nápad to nebylo zase tak zlé pořád lepší jak formát Octavia 100x jinak třeba se to v další generaci (jestli bude) sejde symetričtěji.

ji
jiri23
17. února 2017, 08:31
1

Shodou okolnosti me podobne trizni topX - pro me jednoznacne top10 seznam kde pak najdu 5, 6, 11 polozek :D

Ty nalepovaci chromovany pismena z benzinky co si z nich nejvetsi frajeri lepi na kufr TURBO a jine skvosty maji skoro vzdy jedno pismeno ktere ma zarucene jiny sklon nez ty ostatni (byva to E?). Taky super vec.

reagovat
Xander_Cage
17. února 2017, 08:37
0

Jo písmenka to je taky věc. Já taky sundal označení 525i protože to neladilo s druhou částí kde není nic.
Nejhorší je když to blbě udělají přímo v automobilce jako u prototypu Škody Tudor - to D je prostě na zabití.

BobAsh
17. února 2017, 20:13
0

To "X" v TopX není římská desítka, ale proměná ;)

M P
17. února 2017, 20:57
1

To už se ty kdysi řešilo, a páni se tenkrát dohádali jako prase, protože x jako neznámá se píše prý malým x. No trochu opomněli, že si proměnnou můžeš zadefinovat třeba kř, když se ti zachce. A římská IIII taky není problém :D

Chosé
17. února 2017, 09:48
0

V tomhle sem moc dobře poznávám. Asi zajdu na sociálku a nechám si na to vypsat ZTP. :D (bez legrace, za OCD je běžně 1. stupeň invalidity).

Výfuky jsou kapitola sama o sobě. Autor jen zapomněl na Transit ST220, který má klasicky vedený výfuk naboku avšak vzadu je krásný, slepý hranatý duplex.

Ovládání hlasitosti ve VW koncernu je docela na mašli.

K záslepkám. Náhodou ačkoliv mi to možná trochu vadí, tak není zbytí. Nebude se přece navrhovat x různých panelů a vyrábět stejný počet lisovacích forem...

reagovat
kl
klinger
17. února 2017, 13:43
0

Samotne lisovani nebo liti plastu na predni panel by ani tak problem nebyl. Problem je to, ze ty tlacitka spinaji cesticky primo na desce plosaku, takze by se muselo delat x variant plosaku, osazovani, delat elekticky testy, funkcni testy, stavet finalni montazni linku pro kazdou variantu panelu (nebo neustale prehazovat linku z jednoho typu na druhy) ... proste hodne prace aby se bral ohled na OCD pacienty :P

Chosé
17. února 2017, 14:18
0

"...by ani tak problem nebyl." - Víš kolik stojí jen taková jedna blbá vložka do vstřikolisové formy? Nemyslím si, že má automobilka miliony na x desítek vložek. Navíc komu se to chce neustále rozebírat formu a přehazovat vložky.

St
Stefan
19. února 2017, 17:56
0

Souhlas. Pracuji ve fabrice která dělá interiérové díly. Každá výměna formy na stroji něco trvá. A to nespomínam, že jedna forma stojí pár milionů..

Chosé
19. února 2017, 18:07
0

Přesně tak, proto se bavím jen o vložkách s tím, že by forma byla jedna a měnili se jen vložky. Tak či tak by to bylo příšerně drahé a hlavně na to nikdo nemá čas.

Skipper
17. února 2017, 09:53
1

Přidám se a jsem jen rád, že je nás bláznů víc. Tak začněme čistotou. Auto musí být za všech okolností umyté a naleštěné. Řeknu Vám, v tomhle ročním období je to docela dřina, hlavně když auta máte čtyři. Osobně mám teorii, že příroda existuje jen proto, aby mi srala auta. Posuďte sami. Jaro - déšť, bláto všude. Léto - hmyz, pyl. Podzim - déšť, bláto. Zima - sníh a brečka. Pak je tady interiér. po jízdě docela často klepu koberečky a utírám prach. V mém autě se nejí. Jednou v mém autě manželka dala banánovou slupku do polstrované přihrádky - téměř to skončilo rozvodem a i teď se orosím, když si na to vzpomenu. Dětem je šest let, ale nedovolím jim nasedat samostatné - do sedaček je vždy pokládám. Když byly dcerky malé, tak jsem měl návrh strčit je do pytle a ten pod krkem utáhnout, jenom jemně, aby držel na místě. Rodina rozhodla, že nesmím. Co už, nějak jsem to zvládl. Pak je tady zavazadlový prostor - pokud to není nutné, tak tam nic není. Dále jsou to zvuky v autě - nesnesu auto, kde něco vrže, případné vydává jakýkoliv nepatřičný zvuk. Nastavení klímy - souhlas s Xanderem. Dvouzónová je peklo, hlavně když si spolujezdec myslí, že jí smí ovládat. Nastavení sedaček a opěrek - preferuji stejnou pozici a výšku opěrek v celém autě. Pokud jsou výdechy ventilace na palubce uprostřed vedle sebe, tak musí směřovat do stejné výšky - dívat se na dvě mřížky, kde je každá nasměrovaná jinak prostě nedovedu. Ono toho bude asi i víc, ale buď mi to už přijde normální, nebo si na to teď prosté nevzpomenu. Ale jinak jsem normální člověk a tato nemoc se mi projevuje jen u aut.

reagovat
krab
17. února 2017, 10:23
0

Snad nejsem jako Xander Cage , ale v pár bodech se taky najdu :)

1) DB 11 : to přesně zmňoval Harry Metcalfe v jeho garáži a I ukázal jak je špinavá po jízdě v běžným anglickým počasí jako je třeba dneska. Stačilo to vyřešit tak jako u Z3 Coupe. Prostě jsou tam plastové blatníky co to chrání

2) žlutý kontrolky na přístrojovce : to mě vadí. A je to jediná trochu hloupě vyřešená věc na novým Yarisu. Rozsvěcí se a zhasíná žluté ECO na palubce a při jízdě večer to prostě vadí. Navíc pokaždý po rozsvícení to evokuje takový to : a jeeje, nějaká kontrolka nějakýho elektrickýho průseru se rozsvítila...

No a čistota : to je jasný, že mám rád čistá auta. Ale ne tak extrémně jako píše Xander cage. I když někdy si přeju překonat vlastní lenost, nakoupit víc profi přípravky a strávit opravdu celý den detailní prací čištění a leštění auta. Většinou mě to ale přestane po hodině nebo dvou bavit :)

Krásný video na to téma detailního čištění udělal loni Harry Metcalfe (Harry's garage) kdo sleduje:


reagovat
Ev
Evlo
17. února 2017, 10:52
0

Nejlepsi je boxster, ktery ma zaslepky i v konfiguraci v plny.

reagovat
Franz Kafka
17. února 2017, 10:53
0

Kontrolky jsou rozhodně otravné. Nedávno jsem se lekl blikající kontrolky esp v Mercedesu. A vůbec věci typu nemáš vodu v ostřikovačích.
Dříve jsem řešil i interiér a jeho čistotu to už dnes nedělám a v autě jím podle toho v čem zrovna sedím. Tam kde mám světlou kůži tak nikdy.
Mytí z zvenčí řeším pravda dost. Zásadně ruční mytí, nicméně detailista jako někteří nejsem. Jednak je to lenost a také mě vadí, že se to rychle špini zvlašť v zimě a potom je to nekonečné.
Samozřejmě auto pro volný čas řeším také jinak než pracovní. Ventilace, klima mi je fuk, ale hlavové opěrky musí být ve stejné výšce to jednoznačně souhlas.

reagovat
Letis
17. února 2017, 11:35
0

Dobrý pacienti jste se tu sešli. :D Já jsem v tomhle teda úplně v pohodě a ani mě doposud nenapadlo, že by to tlačítko na mym radiu mohlo někomu vadit. Co se tý čistoty týče, tak uvnitř to udržovat nějak rozumně, ale umývat auto v zimě se zatím nikdy nechtělo. Akorát mě napadá, je to pro lak lepší nebo horší nechat ho celou zimu špinavej a umýt až na jaře?

reagovat
JLK
17. února 2017, 11:59
1

Umyvat to poradne (rucne) nema smysl podle me, stejne neujedes ani kilometr s cistym autem. Nejake vetsi nanosy nalepene spiny bych ale do jara taky nenechaval na laku vzhledem ke slozeni toho bordelu. Takze muj laicky odhad optimalni udrzby je obcas zajet na wapku a sfouknout ten bordel pryc a pak fukarem osusit co nejvic to jde, na poradne umyti pak pockat na teplo. Jo a aby to rychle oplachnuti fungovalo co nejlip tak na podzim na auto dat nejakou tu silnejsi ochrannou vrstvu - jednak se nalepi o neco mene spiny a pujde snaz sundat, druhak po oplachnuti vetsina vody odtece pryc sama a mas mene prace se susenim.

Chosé
17. února 2017, 20:23
0

Dovolím si nesouhlasit. Vzhledem k tomu, že v Brně máme velké solné kampaně již když máme na vozovce 2 cm sněhu, tak je umývání docela potřeba. Ano auto bývá povětšinou ochráněno nějakou vrtsvou gumoasfaltu zespod, aby sůl a bordel nevytvářel kovomorku, ale třeba můj Lexus z roku 2005 je od série nechráněn. A než bude trochu teplo, aby se hodilo hodit auto na kozy a nastříkat, tak se snažím co nejvíce zabránit usazování bordelu. Z toho důvodu jsem za zimu již párkrát vyjel k myčce i když bylo kolem nuly. Chce to holt teplou vodu, houbu a pořádné ty podběhy a prahy vydrhnout. Wapka to nesundá.

JP
17. února 2017, 13:07
1

U mě v autě se nesmí jenom kouřit, protože se zahulenym nebo dokonce popálenym interiérem nic neudělám a sám jako nekuřák ten smrad nesnášim. Jídlo, bláto a podobný věci jsou mi fuk a nikoho neomezuju, to se dá vyčistit. Jíst v autě je u mě základní lidský právo. Jiný teploty na displejích dvouzónový klimy, jiný barvy kontrolek nebo otáčející tlačítko, to mě teda nikdy nenapadlo řešit :D

Jsem ale docela ujetej na části auta, který nejsou tolik vidět, především mezidveřní prostory (i u kufru). Pokud je auto čistý (ne jenom přejetý hadrem) i tam, obvykle ho má majitel fakt rád.

reagovat
JP
17. února 2017, 13:13
1

Jo co ještě fakt nesnesu je, když mi někdo na lakovanou část auta zvenku něco položí, třeba tašku s nákupem, kabelku nebo kelímek s kafem na víko kufru. Ideálně když je ještě to auto špinavý... to pak bejvám fakt nevrlej, protože si živě představuju jak tam na jaře/na podzim uvidim ty škrábance až se k nim dostanu s leštičkou.

Lu
Luk
17. února 2017, 14:22
0

To mam stejne jako ty asi ve vsem...k tomu laku, to taky nemam rad. Korunu tomu nasadil kamarad: mel jsem kratce krasnou E36 328i v avusblau laku. Chvili jsem parkoval vedle stavby a tenhle kamos mi, netuse nic zleho (technikou a auty nepoliben), pres celou kapotu zapraseneho auta prsty nakreslil obrazek (uz ani nevim co...ze se to tam vyjimalo krasne i po umyti, nemusim ani psat..to jsem byl hodne nasranej...a kamos se divil...je to jen auto prece a je to jen nakresleny v tom prachu...kkt...

Xander_Cage
17. února 2017, 16:59
0

No já to znám ale, naštěstí ne tak drsně i když, parkuju na sídlišti a kousek od baráku je škola a stačí aby pršelo a nebo byl sníh a už děcka na to čmárají, už se mi stalo, že někdo pokreslil kapotu fixou, a 2x poškrábal kufr.

Du
Dušan
18. února 2017, 09:34
0

Taky se přidám a budu souhlasit se zbytkem postižených. Takže moje problémy: nastavení dvou zónové klimy opravdu musí být stejně a na celé stupně, ovládat smí samozřejmě jen řidič, vydechy ventilace nastavené symetricky a nesnáším když si spolujezdec myslí že je tam ten výdech pro jeho zábavu, když se zamlži okna tak bych všechny v autě nakopal do prdele když to začnou šmrdlat prstem, tahání za opěradla předních sedaček těmi co sedí v zadu bych trestal useknutim rukou, když v autě něco za jízdy pochoduje,ať v kufru nebo v přihrádce ve dveřích nebo kdekoliv kde manželka něco odloží tak jsem schopnej do bez milosti vyhodit do první popelnice, a ovládání rádia u koncernu mě vytáčí každej den v práci (transporter) a dalo by se toho najít víc. Hlavně musím donutit ženu ať si ten článek i s komentáři přečte a pochopí že je jsem v tomhle ohledu na rozdíl od ní a zbytku rodiny normální člověk ???

reagovat
Irwinek
18. února 2017, 18:28
0

Jó, taky jsem míval auto čistý, sice ne tak , jako děda ( ujel 100 km na návštěvu, s domacíma si podal ruku a jal se čistit auto, a to i motor, a teprve, když bylo vše v " ažůru " jak říkal, pak se přiřadil k ostatním - v několika lokalitách byl tak známý, že se už sousedi chodili ptát, kdy zas přijede :-D ). pak se to nějak zvrtlo, a tak dnes funguju ve stylu : denně cca 2 hod dojíždím, dvě zaměstnání s cca 1 hodinou pauzou, 1 x za 4 týdny pohotovost od po 15:00 do dalšího po do 6:00, nemám garáž, ani pozemek, kde bych se autu mohl věnovat a bohužel ani čas, protože ten co mi zbývá se zoufale snažím vyplnit spánkem a alespoň občasnou relaxací - rc model, ale i ten trpí minimální péčí. Mazlík holt stojí před barákem a trpělivě čeká, až vybude chvilka alespoň na to umytí v myčce. Je mi to vůči němu líto, ale prostě nezvládám :-( Taky OCD u mě někde spí v koutku a čeká , až bude čas, určitě se pak něčím projeví :-D

reagovat
bobo23
18. února 2017, 18:29
0

Tak tady by si psycholog přišel na své. :-D Zjišťuju, že jsem jeden z mála, co nic neřeší.
Jo, to kolečko na rádiu vypadá divně, ale určitě by mi to nedělalo žádný problém, kdybych podobné měl.
Jinak nic. Auto umyju jen asi třikrát do roka, vysávám tak jednou za čtvrt roku a sem tam utřu prach. Když mám náladu, tak si s tím pohraju trochu víc, ale nic se nemá přehánět. :-D
Jediný striktní zákaz, který u mě v autě platí, je kouření. Byť sám kuřák, tak v mém autě nekouřím (služebák nepočítám). Ten smrad, popel a případné propálené sedáky atd., bych nesnesl.

reagovat
PepaSFI
18. února 2017, 18:38
0

já teda žádnou velkou psychózu nemám ale pár věcí mi trošku vadí. Nesnesu odrazy ve skle. Proto jsem si tak oblíbil polarizační brýle a nemám rád když se na palubce válí světlé věci. Jako asi každému mi vadí protivné zvuky, když něco klepe v kufru a podobně. Taky mi trošku vadí když věci nemají logiku, ikdyž na to se dá zvyknout. například u toho mého taliána a u spousty dalších páčka stěračů a ostřikovačů. Ostřik předního skla je páčkou dozadu, zadního páčkou dopředu. Záslepky v palubce naštěstí nevadí, Panda má tlačítek jen pár a jen jednu záslepku co stejně vypadá jak tlačítko. Zbytečné kontrolky taky nejsou.
Špína ano, trochu vadí. Černé auto má jen dva stavy- perfektní a hnus, ikdyž 4x4 dává ještě jednu možnost- opravdu fakt hodně moc bláta úplně všude a to zas tak moc nevadí. Lepší než nějaká šedivka co se prý nešpiní. To je jak s tím ožralým co se vzbudil v prasečím chlívku. Když se trochu umeje, bude zas chvilku super člověkem ale to prase i kdyby se leštilo furt bude prasetem.
Taky nemám rád "vůně" v autě. Vanilkovej stromeček je kult, jak to někdo má, nevynechám jízlivý dotaz na prodělanou povodeň a super nákup v bazaru. Bezva je taky "vůně" moře, to je jak hajzlík na nádraží.
A samozřejmě kouření. kdyby si někdo zapálil u mě v autě tak ho asi zanechám v temném lese u perníkový chaloupky.

reagovat
Xander_Cage
18. února 2017, 19:30
0

Ohledně vůní já taky byl proti vůním, samozřejmě ty klasické vanilky a jiné chemické hnusy z benzinky, ale pak jsem narazil na jiné značky vůní a nemůžu si vynachválit.
Super jsou vůně od Chemical Guys - mají úplně jiné vůně než ostatní: Stripper Scent - vůně prostitutek a peněz :D , Bubble gum, Grape Soda, Margarita, American Pie a jiné, výhoda jsou to jako parfémy takže toho nemusí člověk vyplácat mnoho a může to střídat a není to chem. hnus.
Ovšem nejlepší poměr cena/výdrž je California Scents Višeň - ze začátku je to fakt silné a člověk to nesmí otevřít naplno, ale pak to klidně i rok vydrží a opravdu to ten rok voní - jsou to vůní napuštěné polštářky taky žádný chem. hnus.

PepaSFI
19. února 2017, 15:36
0

dobře hrozný jsou ty vonítka vražený do ventilace. Nejen že to smrdí jak nádražní hajzlík ale ještě to blbě vypadá, často to taky chrastí a upadává. A teď se taky objevujou takový gumovitý ohavnosti co se někam připlesknou. Brácha tuhle někde v garáži vyštrachal to vonítko do ventilace, takové to s lahvičkou a začal vymýšlet co s tím. Zkusil do toho dát eukalyptový olej a byla to síla. Děs lesa. Ale když se to zregulovalo na minimum tak je to docela příjemný. Já zkoušel takové ty kapky do aromalamp a taky to není špatné. Je v tom velký výběr a když se to použije s rozumem, je to fajn

M P
19. února 2017, 15:57
0

No jo, ale ty vůně do auta, jak s tím naložit, když člověk chce, aby auto příjemně vonělo a z hnusné chemie ho akorát bolí hlava? Navíc teda ani neberu v potaz ty odporné věci do výdechů. Ale auto prostě po čase začne smrdět, i to nové. Člověk prdí do potahů, potí se, nebo interiér v rámci levného čištění dostane plnou dávku levného cockpit spreje, který k pekelnému smradu navrch přidá hnusný lesk a mazlavý povrch. Příjemné je, když člověk veze čerstvé upražené kafe. To navíc pohlcuje veškeré nepříjemné pachy. Asi nejlepší jsou na tohle nová drahá auta, třeba Range Rover. Ten uvnitř voní jako brašnářství:)

Ad
AdamSS
18. února 2017, 19:48
0

Vidím se skoro ve všem! :D Výdechy musí být symetricky, sedadla stejně posunutá dopředu a stejný sklon opěráku, zadní opěrky vždy zasunuté, nebo vysunuté symetricky. Zlozvyky jako že kvrdlám asi 3x řadičkou abych se ujistil že je tam neutrál, nesouvisejí zřejmě s OCD. :)

reagovat
Kr
Krocan
19. února 2017, 13:05
0

Tak já nemám něco, co by mne dovádělo k absolutnímu šílenství, tím méně cokoliv, co souvisí s auty.
Ale přijde mi takové nehezké, ošklivá věc, když jsou na autě ráfky , které mají paprsky nesouměrné dle své podélné osy, jako třeba ilustrační Aston-Martin a jsou pro auto všechny čtyři stejné. To znamená, že na jedné straně paprsky nabíhají a na druhé ubíhají. Schválně jsem si našel pohled na toho A-M z druhé strany a zaplaťbůh jsou na něm nazuty ráfky zrcadlově na každou stranu, takže na obou stranách nabíhají a tak je to správne, tak to ma byť.
Třeba Škodovka to udělala na Embéčku na ozdobných plaketkách na předních blatnících (kdy plaketka na pravé straně byla zároveň víčko nádrže) tak, že na obou stranách okřídlený šíp zrcadlově míří dopředu.

reagovat
Zvapi
20. února 2017, 11:19
0

Přesně! Ještě mne napadá jedna věc: poněvadž mám vozidlo z přelomu tisíciletí, které nemá hlášení prasklých žárovek, dost často obíhám auto (ano i zezadu), abych se přesvědčil, že mi svítí vše jak má. Tuhle jsem jel pár km za Fordem Galaxy se svítící pouze polovinou osvětlení RZ a nutně jsem ho musel předjet. (Ne)svítící Times Square v zadních lampách dvojkových snů českých rodin je pak zase kapitola sama o sobě...

reagovat
PepaSFI
21. února 2017, 15:05
0

detailisto, naděláš s nějakýma žárovkama :-) Já byl jednou na STK a přede mnou tam vjel nějaký Mercedes, žádná stará škatule a tomu nesvítilo asi půl auta. Technik chvíli chodil kolem, kroutil hlavou a pak pána vyzval ať si vycouve, že takový ignorantství ještě neviděl a že se o tom nehodlá dál bavit.

Zvapi
21. února 2017, 15:26
0

nejhorší je, že i mně se něco takovýho přihodilo :D s motorkou jsem byl vykázán do nejbližší mototechny, protože dvouvlákno v brzdovce!



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem