načítám data...

Audi A4 35TDI: Auto do uspěchané doby

Bílý sedan s naftovým motorem je snem nejednoho člena nižšího managementu. Dokáže ale přesvědčit i kontrolu kvality?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Audi A4 35TDI: Auto do uspěchané doby

Byly doby, kdy byly Audi úspěšné závodní vozy a každý, kdo Audi měl, byl držitelem takového statusu. Jezdí přece symbolem úspěchu v motorsportu. To se ale s časem jaksi vytratilo. Audi s pohonem všech čtyř kol už nebrázdí rallyové tratě, i z okruhu v Le Mans se jejich monoposty s naftovými motory vytratily. Punc úspěchu v motorsportu zmizel, ale status úspěšné osoby se stále drží, i když se nejčastěji přesunuje do modelů s číslem 8 a ideálně začínajících písmenkem Q.

Ale co A4? Ta je druhým nejmenším sedanem značky, s trochou nadsázky by jeden mohl říct, že je to stále ještě takový vstupní model, ale podle mě by to mohlo být velikostně tak nějak akorát. Stránky výrobce pak hlásají, že A4 je ztělesněním sportovnosti a její sportovní charakter se projevuje ještě více než kdy jindy. Ten je navíc doplněn inovativními technologiemi, šikovnými asistenčními systémy a v neposlední řadě také výkonnými motory.

Takže tady máme Audi A4 35 TDI. O výkonu 120 kW s mild-hybridním pohonným ústrojím. No dobrá…

Foto: Josef Vyškovský

Raději se tedy nebudeme dívat na marketing a příručky a podívejme se na něj pohledem z praxe. Kde totiž Audi často uvidíme? Na parkovišti nadnárodních korporací. A vzhledem k tomu, že jsem v běžném životě zaměstnancem jedné takové korporace, tak můžeme vyzkoušet, jak se na jednom z nich bude vyjímat. Bude mým vstupním lístek k postupu po korporátním žebříčku?

No, raději se pojďme věnovat autu. K testu mi byla zapůjčena A4 v relativně skromné výbavě, za to se slušivou rakví na střeše. Na hory dobrý, ale jak asi víte, zrovna na lyžování to venku není a současná situace tomu taky nepřeje. Alespoň to poslouží jako aerodynamická brzda. (Dan tuto záležitost glosoval slovy „Jeden týden mu půjčí Fiestu omezenou na 140 a pak A4 s rakví. Má to těžký.“). Už první dojmy byly poněkud rozporuplné. Čekal jsem, že se povezu spíše na vlně luxusu a pohodlí, všechno ale vypadalo tak nějak stroze. Na soudy a názor ale bylo ještě brzo, někdy to chce nechat pár dní uležet.

Foto: Josef Vyškovský

Po designové stránce není Audi co vytknout. Designový jazyk značky už mají tak zmáknutý, že nepoznat Audi prostě nejde. Ovšem občas ani není poznat, jestli zrovna koukáte na aktuální model. Sedan, pardon limuzína, je proporčně velice hezky vyvážená, takhle by to mělo vypadat. Jenže… Mírně nešťastný jsem byl ze zvolené barevné kombinace. Bílá barva a černá kola? Já vím, že ta černá kola ladila k rakvi, kterou jsem na focení sundal. Ale tohle prostě nesluší skoro žádnému autu. Černá barva naprosto zabije jinak zajímavá kola a bílá, ač příplatkového odstínu, vypadá jako sen firemního fleet manažera. Mrzelo mě to skoro tak, že jsem přehlížel jinak velice vkusně zakomponované aerodynamické prvky na karoserii. V předním nárazníku například máme vedle mlhových světel otvory, které vedou k přednímu kolu. Zadní linie přechází do malé odtrhové hrany. A takových detailů bychom tu ještě pár našli.

V interiéru se moje rozporuplné pocity nerozplynuly ani po několika dnech. Interiér, ač zpracován na vysoké úrovni, na mě působil prostě stroze a neútulně. Ano, posez řidiče je výborný, ovládací prvky jsou rozmístěny s ohledem na ergonomii a logiku. Ale není to ono. Nepřipadal jsem si jako na místě, kde si mám po cestě odpočinout, či si snad cestu užít, ale spíš jako místo, kde během cesty do práce už rovnou mohu začít telefonovat a zařizovat. Nepomáhaly tomu ani docela tvrdé sedačky. Navíc, v interiéru jsem si mnohem víc všímal prvků, které člověku naznačovaly, že si měl ještě trochu připlatit. Prázdné čudlíky mě ani nemohly vyvést z míry, ale absence hlídání mrtvých úhlů mě zamrzela. Žádné wow se neodehrálo ani u infotainmentu. Je sice perfektně odladěný a nestalo se mi, že by jakkoli zaškobrtl, absence podpory Android Auto či Apple CarPlay je pro současného uživatele poněkud nepřívětivá.

Foto: Josef Vyškovský

Když netrumfuje ani zvenku, ani zevnitř, dokáže A4 alespoň překvapit na silnici? Ano. Jakub řekl, že A4 je tak nějak nudně samozřejmá, což je naprosto výstižné. Ale v tom tak trochu tkví její silná stránka. Ať je venku sychravo a klouzavo, s Audi nebyl problém se konzistentně neslušnou rychlostí proplétat jakoukoli silnicí. Necháte auto v režimu Auto (což zní logicky, že?) a dostanete naprosto předvídatelné a hodné auto. Ano, motor není skoro slyšet a vaše hýždě spíš cítí nepohodlí tvrdé sedačky, ale k tomu, abyste se někam dopravili rychle tyhle vjemy nepotřebujete. Stačí vidět číslo na tachometru a předpokládat, co se tak bude dít.

A když náhodou řídit nechcete, můžete vyzkoušet adaptabilní tempomat s predikcí rychlostí. Zejména po městě je to zezačátku velice adrenalinová záležitost. Auto totiž ve spolupráci s GPS a mapovými podklady zpomaluje v zatáčkách a dokáže i samo projet kruhový objezd. Tedy, volantem stále musíte otáčet vy, ale na ty dva pedály dole můžete svobodně zapomenout. I toto zde funguje výborně.

Motor, jak jsem psal výše, je dvoulitrový čtyřválec spalující naftu, který spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou S-tronic a také mild-hybridním pohonným ústrojím. Jeho velkou výhodou je, že jej za jízdy skoro neslyšíte. A kromě toho je taky velice obstojně efektivní. Pod mojí, často těžkou nohou, si vzala A4 5,5 litru na sto kilometrů.

Foto: Josef Vyškovský

Verdikt

Dlouho jsem si lámal hlavu nad tím, kdo by si takové auto koupil. Ale nakonec jsem na to přišel. Audi A4 je auto pro lidi, kteří nemají čas. Nemají čas si se svým strojem hrát. Vlastně ani nechtějí. Chtějí přesné a konzistentní chování každý den. Nechtějí nic navíc. Nemají zájem o extravaganci. Chtějí mít svůj stroj, kousek perfekcionismu a nic víc. A za to se nezdráhají řádně zaplatit.

Audi A4, ať mi připadá jakkoli nudná a nesympatická, je dobře vymyšlené auto. Oko znalé na ní najde mnoho detailů, nad kterými někdo strávil desítky až stovky hodin, aby vytvořil něco nejenom funkční, ale i hezké. Je to auto, které někdo navrhl tak, aby jeho uživatele neobtěžovalo a bylo vhodným tichým společníkem pro někoho, kdo neustále někam spěchá. Což i vysvětluje, proč mi nesedla. Ani v té korporaci jsem nikdy nenosil košili a meetingy považuju převážně za ztrátu času.

Za krásné fotky exteriéru děkujeme Pepovi Vyškovskému!

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec uložený podélně o objemu 1968 ccm
Výkon: 120 kW  (163 koní)
Točivý moment: 380 Nm 
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková automatická S-Tronic
Maximální rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 sekund
Provozní hmotnost: 1570 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 3,8 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba reálná: 5,5 l/100 km kombinovaná
Základní cena: 884 900,- Kč
Cena již od (A4 35 TDI S-tronic): 1 042 900,- Kč
Cena testovaného vozu s příplatky: 1 473 900,- Kč…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
17. listopadu 2020, 08:16
1

nebylo by za ty prachy BRZ i s Miatou?

reagovat
lu
lumix
17. listopadu 2020, 09:26
1

Kdyby to byl alespoň benzin.

reagovat
VK
VK
17. listopadu 2020, 14:51
0

Má v dnešní době ještě smysl benzín? Bude mít vstřiky, vysokotlaké čerpadlo, turboplnění, částicový filtr, z toho všeho bude navíc karbonovat, spolehlivostně žádná výhoda. Skrz to všechno i gumovou charakteristiku na přidání plynu s citelnou prodlevou; pokud možno tankovat 98 oktanů.

lu
lumix
17. listopadu 2020, 18:59
0

No to je pravda. Jsem si to sní neuvědomil po dnešní projíždce s motorem či má normu EURO 2. Na druhou stranu mám teď služební 1,5tsi 110kw a jede dobře, rozhodne lepší projev než 2,0tdi o 1,6tdi nemluvě a k tomu to mnohem větší ticho v autě omezovac v 6500, asi bych tu Audi bral stejně raději v benzinu.

esmo
18. listopadu 2020, 06:44
0

Autor testu to krásně ve verdiktu shrnul, pro koho tohle auto je. A ty pak napíšeš "kdyby to byl aspoň benzín"....

Jaromír
17. listopadu 2020, 10:50
1

To skoro vypadá, že by stačilo změnit v konfigurátoru pár věcí, přihodit už ne tak moc peněz vzhledem k ceně tohoto modelu, a na světě by mohl být o dost veselejší článek.

reagovat
Fa
Fandatik
17. listopadu 2020, 15:10
2

Takže za skromné vybavení si u Audi řeknou o příplatek 41% ceny holobytu? Za co konkrétně se zaplatí těch 431 tisíc?

reagovat
ro
rock
17. listopadu 2020, 22:34
0

Jenom co vidím zběžným pohledem nebo je zmíněno v textu: lak za 30, kola za 50, navigace za 65, sedačky za 50, tempomat za 40, 3zónová klima za 20...

Ten zbytek nepoznám, ale můžou naskočit příplatky za světla, asistenty všeho druhu, vnitřní i vnější dekory... dyť oni mají v nabídce 6 různých klíčků :-), to pak skáče rychle.

Fa
Fandatik
17. listopadu 2020, 23:43
2

Určitě se k té ceně nějak dostali. Ale představa, že někdo zaškrtá příplatky za 431 tisíc, a pak do toho pak prvně sedne a dostaví se myšlenka, že si měl připlatit je masakr. Nad tím jsem se postavil. Jasně třeba ty kola, jsou vyloženě kontraproduktivní.

Pak se podívám na fotku číslo 8 a mám pocit, že je tam rádiotablet z aliexpressu za $20 a telefon musíš připojit kabelem.

Ča
Ča Snač Aj
18. listopadu 2020, 09:36
2

Sakra, tempomat za 40? Blbá Toyota má adaptivní tempomat (safety sense 2) zdarma i v úplně základním modelu a u Audi za 40k navíc? Lol

Ča
Ča Snač Aj
18. listopadu 2020, 09:40
0

Edit: uznávám že tahle "sama jedu" verze je o něco pokročilejší, ale stejně, ne zas o tolik.. come on!

beastar
18. listopadu 2020, 10:50
1

Sama jedu verze je uplne jinde nez safety sense 2. Proto stoji 40. Jinak ano nektere priplatky jsou u Audi absurdni. Navic na rozdil od MB se priplaci opravdu blbe i za banality. Bohuzel tj politika konc. VW. Na druhou stranu to auto na pomery konkurence fakt neni drahe. Ani s temi priplatky. A jako realita je takova ze vic jich bude jezdit za ten milion, nez za 1,5. V zakladu je toho dost.

A.d. Tablet. Ono to vsechno vypada stejne dnes. Aliexpress je od pohledu treba v Tipu. Primarne jde o rozliseni, odezvu, funkce atd. A ta je v Audi super. Jako uznavam ze kdyz na Ali koupis tablet za 20 000 bude na tom skoro stejne.Je to asi jako dle vzhledu hodnotit telefon vzdyt na tom dnes nepoznas z fotky nic.

Tyhle vasne nechapu mas tady vedle plynovou okynu. Tam se da diskutovat co je a neni spatne. Navic zase stoji o 150k na ceniku vic jak predesla gen. A4 stala tohle vzdycky...

Be
Bex
19. listopadu 2020, 14:42
1

doplnim info o cene MB vs Audi. Nedavno jsem vybiral MB vs. Audi - prodejce mi jako firme 'z ulice' u Audi nabidl slevu pres 26%. MB? Maximalne 5%, nezlobte se, o ta auta je zajem. Takze nakonec Audi vyslo lip a vlastne za katalogovu cenu jsem dostal luxusne vytunenou konfiguraci - veskere priplatkove polozky byly 'zdarma'. Ergo i testovany vehikl ve finale bude stat 1.15 - 1.2M, ne vic.

beastar
19. listopadu 2020, 15:20
0

Bex: Presne tak. Skoda ze lidi jako ty sem nechodi vic. Tady je to co se tyka novych aut problem. Realita a tabulka je proste mnohdy trochu jinde. Zejmena u obycejne nafty a A4 se proste da ocekavat velmi prijemna sleva. I pro zakaznika z ulice.

st
st. Padre
19. listopadu 2020, 15:31
0

U velkých zákazníků se dostaneš někam k 50% cenikových cen (Audi i BMW).

HeavySmoker
19. listopadu 2020, 16:55
0

Pokiaľ ide o ceny, pridám svoju skúsenosť z leta. U BMW 3, cenník 1,6 Mio s DPH, vo finále za 1,15 s DPH. U Audi 25% z ceny dole už vo dverách predajne. Čarovné slovko bolo "nákup na firmu" a to som nula s jedno-osobovou SRO. Naopak u Volva sa zasekli na - 10% aj na ležiaku s manuálom ktorý im obrastal machom.

beastar
17. listopadu 2020, 15:31
5

Jako vždy pěkný fotky. To jako opravdu oceňuji a málo kdy někde vidím něco lepšího. Navíc tady bílé nové Audi. A ta fotka od té vody nice. A jinak lakonicky shrnuto. Co by kdo čekal od "zakladního" Audi v naftě. To je jak tady nedávno byla ta jednička. To je prostě vstupní brána do velkého světa pro lidi kteří stojí teprve na tom prahu. Někdo kdo kupuje audiny roky si tenhle model nekoupí. Nebo ho koupí manželce, možná svému podřízenému v práci. Je tam ta kvalita, je tam technologie, spotřeba, poměrně slušná trvanlivost a 4 kruhy. To je vše. Jestli za ty peníze jde koupit ono, nebo tamto to je úplně jedno.

Je to asi jako kdybych přemýšlel nad tím zda za jedno tričko Armani můžu pět svetrů z Lidlu... A co jako?

reagovat
BubaaCZek
18. listopadu 2020, 10:00
2

Ty fotky se vážně povedly. Úchvatné.

Auto jsem osobně čekal superlativnější. Ale vlastně jo, vždyť je to jen za 1.5M!

je
jerry
18. listopadu 2020, 19:44
0

Brána do velkého světa. Ale aspoň jsem se zasmál. Pro nás starší generaci jsou 4 kroužky pořád taková rychlokvaška. Historicky je jinde než hvězda nebo vrtule. U audi se mi vždy vybaví DKW. Nic s tím nenadělám:-)))

ro
rock
19. listopadu 2020, 11:13
1

Mám výhodu v tom správným věku. Mně se totiž už od raného mládí v souvislosti s Audi vybaví Moutonová-Ponsová a Mikkola-Hertz. A to jsou sakra pozitivní asociace.

beastar
19. listopadu 2020, 15:28
1

jerry: DKW jo? Nastuduj si trochu historie Audi. A proc je to dnes brano jako premiovy vyrobce. 70 ti neni takze tvou asociaci nechapu, ale je to tva vec. Brana do velkeho sveta rozhodne neni vtip. Ona A4 je proste jen zakladni model pro vstup do sveta premiovych aut a je vlastne docela levna. Kdo kupuje tahle auta roky proste si pro to nepujde a kdyz koupi si S4 za dva. Protoze proc ne. Mimochodem tvuj argument je asi na urovni toho, kdyz vidim Bmw vidim Eisenach a Isettu. Absurdni. Na zaver by me zajimalo kolik Audi z posledni moderni dvacetilete produkce si ridil? A zda si nekdy treba aspon slysel o Audi Quattro;)

je
jerry
19. listopadu 2020, 18:33
1

Proti Audi nic nemám, naopak za velmi krátkou dobu se značka stala z průměrného auta prémiovým. To nelze upřít, kus technických dovedností a dobrý marketing k tomu. Jinak 70 mi není, ale sedmdesátky jsem už zažil jako malý kluk a tehdy fakt Audi bylo normální auto. Proto pokud bych chtěl prémii, tak bych Audi nebral. Nic s tím nenadělám, prostě asociace z dětství. Píšu pokud, protože si prémie nekupuji. Nepotřebuji to jako status a nejsem ochoten platit za značku. Ano, je to moje věc, jiný to může vidět opačně.

Ta brána do velkého světa je fakt ale dobrý vtip. Přece nejsou jen drahá prémiová auta. Jako by jiná auta byla podřadná. Pokud bys to myslel vážně, tak v tom vidím právě tu nafoukanost některých majitelů prémiových aut. A tihle lidé jsou tak trochu směšní. Znám osobně několik hodně prachatých lidí, kteří jezdí obyčejným neprémiovým autem. A jsou to velmi vzdělaní lidé, kteří něco dokázali a nemusí vstupovat do velkého světa takto.

je
jerry
19. listopadu 2020, 18:38
0

A jedna ze značek Auto Unionu fakt bylo to DKW. Minulý rok jsem si vyfotil jedno moc pěkně zachovalé:-)

[url=https://ibb.co/pjmGpTh][/url]

[url=https://ibb.co/t3H9Fcw][/url]

VK
VK
17. listopadu 2020, 21:42
3

V podstatě to cenově odpovídá BMW i M-B, za 1,4 mio ceníkových, 1,2 po standardní slevě se dostane základní motorizace a s výbavou potřeba rozmýšlet. Dobře, že stále existují alternativy typu Singer, IS (v Evropě končí, bude scházet, ačkoli...moc lidem zas ne, podle prodejů), Julie od Alfy, do jisté míry Jagy, Volva. Kde se dá za stejné peníze pořídit víc auta; za ten znáček na kapotě se připlácí strašně moc.

reagovat
PeterLuk
18. listopadu 2020, 18:50
0

Jednou z áut, ktorým facelift fakt pomohol.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem