načítám data...

Agresivní řidiči nebo hysterie vyplašenců?

Naše silnice jsou prý plné agresorů, kteří blikají, troubí a nejraději by vás vytlačili ze silnice. Ale není skutečnost o něco nevinnější, než se vás hysterici snaží přesvědčit?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pozornějším čtenářům Autíčkáře asi neuniklo, že se mé texty o autech poslední dobou zabývají psychologií. Měli jsme tu už studii OCD nebo pojednání o krizi středního věku. Aby se z mých sloupků nestalo úplné motoristické psycho, pokusím se od bádání v oblasti duševního zdraví pro příště již odvrátit, pro dnešek mi však ještě jedno psycho-okénko dovolte. Nedávno jsem totiž natrefil na reportáž televize Barrandov o agresivních řidičích. A přestože na podobné klenoty televizní tvorby již každý z nás jistě alespoň jednou narazil, stále ve mně důraznost a kadence oněch hlubokých myšlenek dokáže vyvolat neskrývaný údiv. A protože je o mně všeobecně známo, že jsem lidumil, dovolím si vás teď pozvat do nitra své jinak klidné a vyrovnané duše momentálně soužené bojem proti agresi za volantem.

Toto je Ferrari 456M GT, jeho elegantní přední masce dominují dva reflektory. Převládá sice názor, že se jedná o světla do mlhy, pravdou však je, že tento model přední světla do mlhy nikdy neměl. Ve skutečnosti se díváte na světla dálková, resp. abych byl přesnější, jde o tzv. světelnou houkačku. Máme ji ve svých autech všichni coby krátké bliknutí dálkových světel, Ferrari pro ni v tomto konkrétním případě vyčlenilo zvláštní reflektor, protože ‘mrkačky’ ukrývající potkávací a dálková světla se nevyklápí dostatečně rychle. Proč o tom mluvím? Protože právě světelná houkačka spolu s klaksonem tvoří dvojici, která v reportáži oné zmíněné televize vyvolává v očích údajných odborníků hrůzu a děs. Pokud na vás někdo bliká dálkovými světly nebo dokonce troubí, máte jedinou jistotu – právě jste se setkali na silnici s agresivním řidičem. A nejste v tom sami, agresivních řidičů máme totiž jako národ rekordní počty, v jakýchsi zaručeně objektivních statistikách vede naše republika nelichotivý žebříček. V počtech řidičů, co si za pomoci dálkových světel uzurpují prostor na silnicích, naprosto vedeme a lépe na tom podle všeho jsou i země, kde o dálkových světlech nikdy ani neslyšeli. Ani o silnicích….

Samozřejmě si libuji ve špatných zprávách, přesto mám pocit, že tady něco nesedí. Nyní se pouštím na tenký led, neboť se chystám polemizovat s reportáží, kde se krom odborníků na psychologii objevují i přímo vědecké postupy. A musím uznat, že přestože pánové jistě měli omezený čas pro natáčení, skutečně se jim i za krátký čas podařilo několik agresorů natočit přímo při činu. Řidiči hned v několika případech opravdu používají dálková světla i klakson a vůbec jimi nešetří! Leckdo by však řekl, že pokud se auto televizního štábu sune pomalu levým pruhem téměř prázdné dálnice, není se co divit. Totiž – ‘leckdo’ není úplně přesné – Hamster by to řekl. Já si myslím, že od toho v autě ony varovné signály jsou a je zcela legitimní je ve vhodných situacích používat. Já totiž narozdíl od dopravních psychologů a ‘slušných Čechů’ nepovažuji světelnou houkačku či klakson za nic agresivního či dokonce vulgárního. Zatroubit nebo ‘probliknout’ někoho není totéž co vztyčený prostředníček či série slov, jaká byste před maminkou nikdy nahlas nepronesli. Přeci automobilky své výrobky neosazují zařízeními sloužícími k nadávání si. Přeci Ferrari neosadilo své elegantní GT těmi světly jen proto, aby onen distingovaný gentleman za jeho volantem mohl dát najevo řidičce ve voze před ním, že je to kráva nebeská. Ostatně přerušované použití dálkových světel při předjíždění zná a za vhodné uznává i náš zákon.

Netvrdím, že se po našich silnicích neprohánějí šílenci. Netvrdím, že mezi námi na silnicích nejsou lidé, kteří by si za sloužili mezi námi nebýt. Jen se mi zdá, že se tu opět trochu přehání odhodlaný boj proti špatnosti a že se zlo hledá i tam, kde není. Světelná houkačka a klakson jsou nástroje upozornění, říkají nám ve valné většině případů věci jako ‘dávej pozor’, ne ‘vjedeš mi tam a tvůj ksicht pozná středověk!’. Pokud někdo zbytečně blokuje levý pruh nebo z nepozornosti či zmatenosti provádí něco, co by provádět neměl, neváhám tyto nástroje použít a upozornit ho. To není nic proti němu, sám se občas zasním na semaforu či zapomenu v předjížděcím pruhu a přiznávám se, i mně klakson zachránil před nehodou, když se něco, co jsem přehlédl, velmi důrazně ozvalo.

S agresí na našich silnicích bych to zkrátka neviděl tak černě. Neříkám, že tu žádná není, ale v svět v oné reportáži se od toho reálného naštěstí v mnohém liší. Chce to jen připustit si vlastní omylnost a uznat, že když na mě někdo troubí, nemusí tím blbcem v dané chvíli být nutně on.

Jaké jsou vaše zkušenosti s agresivními řidiči a hysterickými novináři? Podělte se s námi v diskusi.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Safa
10. března 2017, 07:57
4

Jsem agresivní před každým přechodem pro chodce, kde vidím stát lidi. Blikám na ně totiž dálkovými. Hádejte proč? :o)

reagovat
Sklenk@
10. března 2017, 08:04
2

No, protože seš pirát, hulvát a okolí destabilizující anarchista...

Sa
Safa
10. března 2017, 08:06
0

Ha ha. A to si představ, že mi ti lidi za to ještě děkují, zamávají, usmějou se. Jó, svět je divnej... :o)))

PepaSFI
10. března 2017, 17:16
1

já na chodce kejvám rukou, to bliknutí nemusí být správně pochopeno. Mávnutí rukou je jednoznačné a pokud chodec vnímá, není to zrovna zombie s mobilem u ksichtu, okamžitě chápe a včas a v klidu přechází.

Sa
Safa
10. března 2017, 23:17
0

Pokynutí rukou je krok číslo 2, pokud dotyčný probliknutí nepochopí. Každopádně jsem taky chodec a vím, jak těžké je mnohdy přejít silnici. Obzvlášť u dětí a starších lidí. Očima radši ale vždycky ještě kouknu do zrcátka, jestli nemám za prdelí nalepené další auto. Majda brzdí docela fest...

Skipper
10. března 2017, 07:59
2

Souhlas s autorem článku. Problematická je hlavně situace na dálnicích, mnou často využívaný tah Brno-Bratislava je v některých úsecích sjízdný pouze levým pruhem, takže se nedivím, že je často využíván řidiči i ve chvílích, kdy je pravý prázdný. Ano, je to sice porušení vyhlášky, ale pro nás, co máme auta rádi, je to jediné řešení. Potíž je, když se vlevo zapomene řidič jedoucí svých 120. Z Itálie jsem odkoukal používání levého blinkru - prostě jedu za ním s blikajícím blinkrem. Přijde mi to méně agresivní, než někomu zaplavit interiér světlem, jako při invazi mimozemšťanů a docela spolehlivě to funguje.

reagovat
MG
MGRR
10. března 2017, 08:21
0

Agresivita je blikající blinkr "nemáte žádné právo to dělat a myslet si, že máte modrý maják" u mne to vyvolává přesně opačnou reakci, lehké ubrání plynu.

Skipper
10. března 2017, 08:23
1

A jak Ti jinak taktně naznačit, že porušuješ vyhlášku blokováním rychlejšího vozidla? Používám to hlavně v noci, kde rána dálkovýma do zpěťáků není zrovna gentlemanská.

MG
MGRR
10. března 2017, 08:29
0

6-8x týdně přejedu hranice Praha-Mittelsachsen osobákem a nejlepší je, prostě nereagovat, netlačit se a chovat se slušně. I když dosti značná část aut se značkou "U" má o dva řády menší IQ od průměrného Českého Homo sapiens a prostě vidím opici za volantem. Naopak 95% žen řídí skvěle, předvídavě a velmi slušně. Ženy řidičky v Německu by strčili do kapsy 3/4 učitelů autoškoly.

Skipper
10. března 2017, 08:32
0

S tím nepolemizuji. Mám na mysli situaci, která se stává často mně - prázdná dálnice, auto v levém pruhu, vytrvale jedoucí v levém pruhu ustálenou rychlostí. Za agresivitu v daném případě považuji podjíždění zprava a ne upozornění.

MG
MGRR
10. března 2017, 08:35
0

Trpělivost, nebo se odstěhovat :)

Vajtek
10. března 2017, 09:39
1

Upřímně jezdím občas Praha - Bratislava a už třikrát se mi stalo, že jsem předjíždel zprava. Jednou jel uprostřed chlápek s lodí a předjížděl ho autobus, to vše do kopce a pravý pruh prázdný. Podruhé jedu pravý pruh volný, auto zhruba 110kmh, nejdřív blikám, ale nic. Pak troubím a nic. Tak ho předjedu zprava. Po nějaké době jsem zastavil na benzínce, občerstvil se, zase vyrazil a zhruba po hodině jsem potkal to stejný auto a furt vlevo 110, takže potřetí jsem předjel... :-D Jsem klidný člověk, ale přiznám se, že tohle člověka řádně nasere a zároveň pobaví.

Jenyk
10. března 2017, 10:27
0

Zprava jezdim zcela bezne. Tomu v levem nijak neprekazim a respektuju ze jemu se v levem z nejakeho duvodu libi. Jsem slusny a tolerantni ridic.

Pochtli
10. března 2017, 11:21
1

MGRR: S tvrzením, že 95% žen jede předvídavě, zásadně nesouhlasím. Jakmile potkám na silnici auto jedoucí "divně" (lítání zleva doprava v rámci pruhu, nekonstantní nebo nízká rychlost, náhlé odbočení, nesmyslně dlouhá doba čekání při vjíždění na hlavní apod.), tak v min. 75% případů sedí za volantem ženská. Navíc dámy mají klapky na očích ve stylu "JÁ jedu" a u většiny řidiček jsem neviděl, že by nějaká třeba na frekventované silnici pustila před sebe kamion z vedlejší nebo se uráčila alespoň poděkovat, když jí někdo pustí. Čest té normálně se chovající a jezdící menšině.

Franz Kafka
10. března 2017, 13:05
0

Takže neodsuzuji vyloženě někoho upozornit. Nicméně v jednom má tady MGRR pravdu na někoho se nalepit a blikat vlevo a nebo světelnou houkačkou je vážně na pováženou na hodně lidí to působí tak, že naschvál ještě brzdí. To se v Německu moc nevidí a ani jinde kolem tam totiž auta nedojíždí k sobě nadoraz přece jen dost často se to na rozdíl od ČR pokutuje. Uznávám ale že když dojedete někoho v levém a on prostě jede třeba kilometr v kuse 100 a blokuje pruh a za vámi se to navíc začne štosovat tak proč nebliknout tak či onak v bezpečné vzdálenosti za ním. Jinak pravdou je že ženské jsou méně bojovné a opatrnější takže je jich čím dál více co řídí obstojně i přestože jsou třeba na silnici pomalejší (nejezdí po dálnici 200 a tak podobně)

Spíše mám problém opačný a to považuji skutečně za agresivní.... jedete si takhle Praha - Brno v levém 160 ne dlouho jen chcete předjet v klidu kamiony které jedou souvisle a blokují tak třeba v rychlosti 70 až 80 pravý pruh ( kdo se mezi ně řadí asi nikdo s osobákem) Odzadu přiletí dement ideálně v půjčené firemní popelnici typu Passat(zaměnitelné za cokoliv od Oc až po Q7) v naftě tak odhadem 200 - 220 tak 50cm za vámi přibrzdí a aniž by se mu dalo uhnout tak začne blikat a nadávat.....

Nedávno jsem to nevydržel a místo uhýbání jsem podobnému magorovy v záplavě stejného magorismu začal ujíždět ve 240 to vzdal a jal se jet normálně v pravém pruhu... Je to normální? No není. Po chvíli jsem se vrátil k běžné jízdě a za minutu stejný dement jel kolem mě opět v levém a neodpustil si nějaké posunky já už jsem se jen smál. Inu nejen že jsem mu neuhnul ale ještě jsem ranil jeho "ego" řidiče služebního Passatu tím že mě vlastně nepředjel. Takže to je problém české silnice. Ne to že občas někoho na něco upozorníme.

Potom taky bezmozci jako Trpišovský a jeho "vyučování" na silnici. Tenhle idiot chodil s mojí ženou na základku a prý už tam to nebylo s inteligencí valné:) Dále hovada jako Janoušek a tak dále...

Se
Sedrik
10. března 2017, 13:11
0

Podjíždím a nestydím se za to - několikrát se mi stalo, že řidič, kterého jsem podjel se následně přesunul do pravého pruhu, což považuju za vítězství a mám z něj radost.

Ženy neřídí lépe, než muži - řídí úplně stejně, jen "prasí" jiným způsobem. Pokud někdo podjíždí kolonu odstavným pruhem, je to nejspíš chlap. Pokud jede auto na výjezdu z Prahy 80 Km/h v prostředním pruhu bez ohledu na cokoliv, je to většinou žena. Generalizovat se to nedá, ale chyby za volantem nejsou ovlivnitelné obsahem spodního prádla.

Jinak já se k problikávání a troubení uchyluji až jako k poslednímu kroku - nepovažuju to za ekvivalent nadávání, ale vím, že to tak nemají všichni. Používám spíš levý blinkr. Nebo trpělivost (která ale není bohužel bezbřehá).

ju
justdoit
10. března 2017, 13:29
0

No promin ale když dojedu auto jedoucí sotva 100km/h na 3 proudém prázdném úseku dálnice jedoucího úplně vlevo tak mi přijde naprosto v pořádku mu bliknout aby uhnul a já se za ním nemusel táhnout xy km. Navíc on porušuje vyhlášku tak je naprosto korektní ho na to upozornit.

RCNP
10. března 2017, 14:22
3

Tohle je správná otázka, kterou si často kladu. Jak někoho upozornit, že jede ve špatném pruhu nebo že ho chcete jen rychle předjet a on se může zase vrátit zpátky (rozbité dálnice)aniž by to bral jako útok. Na prázdnější dálnici z velký dálky občas bliknu dálkovkama (ve dne) když je mezi náma větší rychlostní rozdíl a já vidím, že má dost místa a tak nebude muset brzdit ani zrychlovat. To se pak pohodlně mineme aniž by musel někdo upravovat rychlost nebo se jinak omezit. A to blikám protože to má účinek na velkou vzdálenost, tím pádem je spousta času na reakci. Což mi přijde kultivovaný a pohodlný způsob pro všechny zúčastněné. Navíc když to situace dovolí, tak i poděkuju paroháčema, aby byla taky nějaká slušnost na tý silnici. To je ovšem proveditelný tak ve víkendovém provozu. V běžném provozu je to trochu horší, jelikož spousta lidí nemá odhad rychlosti a vzdálenosti tím pádem žádná mezera není dost velká na uhnutí. U mého auta je výhoda, že vypadá rychle a tak ty přede mnou mají asi důvěru, že je dostatečně rychle předjedu (nebo strach, kdo ví) a tak celkem uhýbají sami od sebe. Ovšem v jiných autech je znát, že to tak nefunguje. Čím menší tím horší. V Mini mě všichni ignorovali :D Zato v RR si člověk připadá jak Mojžíš. Ale zatím se mi celkem osvědčuje, že blinkr je trochu míň vulgární než dálkovky. Troubení je v našich končinách úplná nadávka, takže fakt netroubím pokud nejde o krizovku. Jinak jak už bylo napsáno výše, tak agrese generuje jenom další agresi, takže dělat nějaký naschvály je fakt hloupý a nic to nezlepší. To jsou ti páni vychovatelé, co zpomalují nebo blokují. To je lepší toho lepiče/stroboskopa ignorovat, když neni kam uhnout. Já se snažím právě naopak trochu zlepšovat náladu a tak pouštím a děkuju když mě někdo pustí a tak podobně, pak jsou lidi mnohem vyklidněnější.

Ač teda nesnáším když se mi někdo lepí na zadek a bliká i v momentě, kdy očividně dost výrazně rychleji předjíždím pomalejší a není se kam zařadit. To fakt nepochopím, že tohle někdo dělá třeba ve 160-170, o kolik rychlejc "potřebuje" jet? Navíc když ho pak člověk pustí a on nejde o nic rychlejc. To mi pak taky občas dojde trpělivost a vyřeším to jako Franz.

Franz Kafka
10. března 2017, 19:09
1

Výborný názor a dobře popsáno takhle nějak se plus, mínus snažím na silnici ve většině případů zařídit i já. A v drtivé většině případů to má úspěch a kladnou odezvu. V té menšině to dopadne tak jak jsem psal a stejně jak to zmiňuješ na konci ty. Prostě někdy ty saze bouchnou asi v každém z nás zejména když se ti taková věc stane za den už po osmé a scénář je stejný. Důležité je nepropadnout tomu.

Ohledně "rozrážecí" schopnosti aut mám také naprosto stejný názor i zkušenost. Když jedu Mercedesem tak auto je sice staré, ale na dálnici budí respekt a hlavně ta obrovská hvězda je vidět. I totální antitalent na auta přece ví že tyhle velké Mercedesy mají velké motory a jezdí v tom jenom grázlové a Ruská mafie. Opravdu nikdy se mi nestane že by mě někdo naschvál brzdil nebo si chtěl něco dokazovat. Naopak když jedu v "malé" S4 která je samozřejmě reálně rychlejší než třeba to staré eMeLo tak řeším problémy neustále. V lidech to auto prostě budí pocit že "mladý týpek ve staré potůněné audině" si na ně jako vyskakuje a myslí si o sobě. (samozřejmě ne ve všech) Nicméně standartně se na mě lepí i v opravdu vysokých rychlostech auta jako Octavie, Passaty a občas dokonce i nějaká vyloženě vtipná věc jako Ford S-Max obvzláště řidiče tohoto vozu považuji ve většině za opravdu otravný "cancer" silnic. Jasně nejde to říci obecně, ale opravdu jezdí velká většina jako naprostá hovada jako kdyby si potřebovali hojit komplex že jezdí s rodinnou škatulí co vypadá jako rakev.

O naschválech v levém ani nemluvím skoro nikdy mě nikdo nepustí proto raději ani neblikám abych náhodou nestupňoval agresi těchto "řidičů". Zkušenost velí si počkat a občas klidně i podjet což je smutné ale je to tak.

sheogh
10. března 2017, 19:32
0

Bohuzel Franzi vidam to stejny - vzdycky se tesim pri ceste do ZRH, jak prejedu caru, a budu uz v nemecku. A nejen kvuli pekne dalnici.

Ve svycarsku se me bezne stava, ze lidi pousti z vedlejsi, i kdyz maji prednost, ale za dalsich 50m je cervena, tak proc se tam cpat. Stejne tak kde jsou pripojovaci pruhy na dalnici, drtiva vetsina automaticky prejizdi do levyho pruhu... tak nejak se u toho vic premysli a kouka kolem sebe.

Co me obcas vytoci jsou ridici TIR, kteri te sice ve spiglu vidi (vecer na rovne dalnici), vidi ze jedes pomerne rychle, ale proste zacne predjizdet ten kamion pred sebou. Prijde me, ze si rekne "on to dobrzdi, prdim na nej" a hotovo. Casto polaci a rumuni.

RCNP
10. března 2017, 20:08
0

Franz: Pravda, je třeba se trochu ovládat. Mě celkem na tyhle zvířecí situace, kdy lidi dělají fakt hrozný věci, pomáhá se fakt vynadávat dokud si nepřipadám směšně, že se kvůli tomu rozčiluju. Což jsem naučenej dělat, jelikož většinou jezdím sám. Horší je to když jedeš třeba s maminkou a začneš křičet všechny kombinace sprostých slov co čeština nabízí :D Ještě že mi už nemůže dát zaracha :D

Tohle už beru jako čistej fakt. Celkem často poslední dobou přesedám mezi vším možným a tohle je fakt hodně znát. Navíc jsem přišel ještě na další věc. Že ve slabém autě člověka dřív dožene taková ta frustrace z promarněný snahy. Třeba když konečně rozjedeš tu prašivou 1.2 66kW na nějakou rychlost a pak ti tam někdo vjede a ty přijdeš o tu vydobytou rychlost a navíc už nemáš výkon to zase rozjet. To se pak nedivím, že se lidi vytlačujou ze silnice :D Takže bych zrušil slabý auta a budem všichni štastnější. Jinak můj největší "arch-enemy" jsou právě tyhle malý rodinný MPV. Lepí se, uhnu, nemůže předjet protože má 105 koní, tak se zařadím zpátky, probliká mě, já mu ukážu palec nahoru a ujedu do západu slunce.

sheogh: Tohle znám. Vždycky mě venku překvapí, že když někdo jede v pravém pruhu a má před sebou náklaďák tak se podívá a i když by s trochou snahy stihnul předjet, tak radši přibrzdí a nechá tě předjet levým pruhem, když už tam jsi a jedeš rychlejc. To u nás by to tam poslal naprosto bez výčitek :D

Franz Kafka
10. března 2017, 20:22
0

No jo je to tak zanadávat si občas pomůže. Máš pravdu že třeba zrovna s mámou nebo manželkou po boku to někdy člověk úplně cítí to napětí jak si říkají "bože jak jsem mohla vychovat takové hovado" nebo "sakra co na takovém magorovy vidím":)) Jen ono to prostě opravdu občas nejde lidi se k sobě prostě v Čechách chovají více jako hovada, bohužel. Nechápu ty názory tady jak jsou domácí řidiči skvělý a že Němci se snad chovají hůře to je totiž nesmysl a jejich názor ovlivňuje něco jiného než je chování na silnici. Nebo byly za hranicemi nejdále na nákupu v Pirně v roce 1993 jinak vážně nevím kde to přesvědčení berou.

Jak píše sheogh prostě přístup k ostatním na silnici se bohužel konkrétně v D a CH diametrálně odlišuje a je lepší. Rakousko nebudu hodnotit nevím naposledy jsem tam jel snad 4 roky zpět jenom po dálnici skrz. Němci se více vzájemně respektují a více se stírají rozdíly mezi tím kdo a co řídí. Příklad mezi obcemi jedeš v koloně 80 km/h a i přestože jede před tebou Porsche 911 GT2 tak ten týpek jede podle předpisů nepotřebuje se ukazovat. U nás? Jak to dopadne.. ? Porsche bude ideálně z půjčovny nebo týpka co prodává koko někde na Praze 1 všechny předjede, vyfákne a když blikneš začne tahat plynovku. To je prostě tak trochu realita neříkám denně. Hodně se to zlepšilo, ale dokud nebude existovat úcta a respekt nikdy to nebude jako v Německu, sorry jako,)

S tou frustrací také souhlasím prostě tě to rychleji přivede do nervů. Upřímně u výkonného auta mě zase trochu štve, že jak neustále zrychluji a jsem zpomalován tak nemám spotřebu 15 ale 22 a proč? Že má někdo potřebu školit ostatní a blokovat ... Jasně je to jeden ze 100 většina řidičů je v pohodě, ale u nás jsou prostě tyhle exesi více k vidění. Samozřejmě chybu udělá každý, ale tady se bavíme o naschválech. Stejný případ jsou ty kamiony z Balkánu u nich se prostě takhle jezdí nezájem, i když zase ne vždycky to udělají schválně mnohdy toho mají plné zuby je to dřina a prostě nechtějí 71 dalších 50 kilometrů když můžou jet 80 a mít vyloženo o hodinu dříve..

bitner
10. března 2017, 08:52
0

Tak TV Barrandov je ten nejhorsi skvar, ktery se tvari, jako ze to mysli vazne (Slagr TV nepovazuju za projekt pricetne mysli). Doporucuju show typu Soudkyne Barbara. Nedivil bych se, kdyby tam nejaky ten blikajici pirat dostal kreslo.

reagovat
Ma
Martin6346843986
10. března 2017, 09:10
0

Spíše jsou tyto zprávy orwelovskou výzvou k násili ke skupině obyvatel. Pojmenovat někoho pirátem je první krok k agresi k němu. Když jsem jel k paní, která dostala žihadlo, byla alergická a na lék už nedosáhla, když jsem vyrazil po té, co mobil hovor končil chrčením, když manželka volala sanitku a já doufal, že to stihnu za 5minut, tak jsem poznal, co je to takto vyprovokovaná agrese stáda. I přes zoufalé blikání a trobení mě za těch 5 minut 3 řidiči "vychovávali", jeden dokonce aktivně blokoval. Takové zprávy by měly končít kriminálem za podněcování k nenávisti a násilí.

reagovat
Lu
Luk
10. března 2017, 09:42
0

Cetl jsi clanek nebo jen nadpis?

Ha
Hansoff
10. března 2017, 10:23
2

Předpolkádám, že nešlo o reakci na článek, ale na reportáž na TV Blbandov. Občas jsem nucen, pohybovat se v blízkosti televize, když je přepnuto na tento "program" a nestačím, se divit.

Boris
10. března 2017, 10:57
4

Většina z nás občas z nějakého důvodu spěchá. Není tedy důvod dotyčnému překážet, nebo jej dokonce vychovávat. Třeba příště zrovna já budu muset trochu šlápnout na plyn a budu to chtít udělat bezpečně, abych nikoho neohrozil. Nikdy nevíte, jaký má ten či onen důvod k rychlejší jízdě. Nemusí to být pirát silnic. Osobně si myslím, že těch opravdu neohleduplných nebude mnoho.

reagovat
ToMyx
10. března 2017, 11:16
1

Tuhle myšlenku si opakuju vždy na D7 od nájezdu od Kladna směr letiště, když kilometr předemnou v pravém jede kamion a všichni ostatní jedou v levém 100-110 tacho. Buď všichni fakt krutě spěchají nebo se všichni bojí, že už by se do levého nezařadili a nebo, že by museli při tom kruciálním manévru nedejbože přidat plyn, aby neomezovaly rychlý pruh. Ale agrese jen budí agresi, takže pohodová hudba a jedeme v klidu pravým jako doposud :-)

JLK
10. března 2017, 11:25
0

To me taky vzdy pobavi kdyz se lidi ve snaze byt rychlejsi nez ten kamion honem vsichni narvou do leveho, najednou je tam koncentrace aut jak na parkovisti, rozestupy minimalni, nekdo se lekne, pribrzdi, lavinove zpomali cely levy pruh, vsichni zmatkuji a ten kamion jim v klidu pomalicku ujizdi =D

Boris
10. března 2017, 11:30
0

No a pak jste za piráta, když tu kolonu za tím kamionem vlastně v pravém pruhu objedete a s blinkrem se chcete zařadit mezi ně. Téměř nikomu nedochází, že v tom pruhu vlastně už nějakou dobu jedete a chystáte se stejně jako oni kamion předjet. Opravdu komické.

Ev
Evlo
10. března 2017, 11:43
0

Agresivních řidičů je méně než bezohledných.

reagovat
Re
Revhead
10. března 2017, 11:57
0

Vyjíměčně souhlas. Hysterie je zbytečná a věřím, že je vyvolaná účelově, aby se obhájilo další utahování šroubů. Mně se v ČR jezdí dobře a zdejší řidiči jsou imho mnohem rozumnější, než třeba v Rakousku nebo Německu.

reagovat
Franz Kafka
10. března 2017, 13:11
0

To sice ve velké většině nejsou, ale o zbytečné hysterii máš pravdu. Třeba ve většině zemí na Balkáně se jezdí mnohem hůř a nakonec třeba Poláci jsou mnohem větší magoři než kdokoliv z Čechů a to nejen na silnici.

Chosé
10. března 2017, 15:04
0

Já jsem tam rád, že televizi doma nemáme. :) Jsme tak ušetřeni od těchto naprosto nesmyslných "reportáží". Ale zpět k tématu. Občas něco podobného čtu i na těch internetech, co k tomu dodat. Je to snůška nesmyslů. Jak jsi psal - probliknutí nebo zatroubení je naprosto normální. Například v Anglii jsem viděl naprosto ukázkové použití dálkových světel. Představte si situaci, kdy se na dvouproudé silnici předjíždí kamioni. Předjíždějící kamion nechce dlouho zdržovat a rád by se zařadil co nejdříve před předjížděného. To samozřejmě řidič druhého kamionu ví a jakmile je možné se bezpečně zařadit, tak na něj blikne. Naprosto úžasná věc, kterou jsem u nás viděl snad jednou a to nejspíš omylem.

Jinak mám takový dojem, že tyhle fámy, články a pomluvy vytváří hlavně "řidiči" zpomalovači. Na jednoho jsem narazil i dnes po obědě. Vzhledem k tomu, že jsou příští týden prázdniny, tak rodinky sedají do aut a mizí někam za Brno. Okolo AAA autobazaru je dvouproudá silnice do kopce. Tatík má svoji jedničkovou Octavii v kombíku naloženou až po střechu, protože přes všechno to oblečení a harampádí nejde skrze zadní okno vidět na zpětné zrcátko a do očí řidiče. Nejvyšší dovolená rychlost je 80 km/h s tím, že levý pruh se primárně mimo předjíždění využívá i jako odbočovací vlevo v případě, že dojde místo v pruhu na to určeném. Proto tak nějak v klidu jedu za ním těch 55 km/h s tím, že uhne vlevo a můžu pokračovat. Chyba lávky, tatík si to pokračuje nyní už 59 km/h rovně. Podařilo se mu objet dodávku a stále si to šmatlá v levém pruhu. Po nějakých 5-ti vteřinách na něj bliknu ať se zařadí vpravo a nechá rychlejší auta jet. Ano, sice se jedná o dvouproudou silnici ve městě a tak můžu v klidu podjíždět, ale primárně se jezdí vpravo a když je někdo holt rychlejší, tak je slušnost uhnout. Na bliknutí nereagoval, po jemném troubení reagoval prošlápnutím brzdy. Na takové zpomalovače nemám čas, tak podřazuji do trojky, podívám se za sebe, vedle sebe, dám blinkr vpravo a "podjedu" ho. Když se začal najíždět do zatáčky a podíval se za sebe, tak stále držel levý pruh a nechtěl uhnout. Úžasné.

reagovat
kr
krutaakruuta
10. března 2017, 16:31
0

No kolego s těma blikajícíma kamiónama zas tak moc pravdu nemáš. Sám s tím jezdím a to, že po předjetí na tebe druhý blikne se děje tak v 7-8 případech z 10, potom většinou následuje poděkování blinkrama pravý - levý (na četnosti a pořadí nezáleží), ale ne výstražnýma, protože když je kousek před tebou kamion tak vidíš prd a nevíš jestli ti děkuje nebo se chystá brzdit.

A jinak ty řidičky za volantem asi nejezdí tak agresivně jako chlapi, ale zase jsou většinou naštíru s odhadem, včera se mi jedna tak odhodlaně připojovala, že ji to málem stálo zrcátko a blatník. Paní se krátil připojovací pruh a tak postupně zpomalovala a zároveň se cpala do průběžného pruhu, když byla kousek přede mnou tak jsem ji taktně upozornil že tudy pojedu opravdu první já ať už kvůli velikosti vozidla nebo prostě jenom protože mám přednost. Potom udělala jednu z nejhorších věcí v očích jisté části národa a to že přejela bílou čaru a vjela na zebru! :)
Přitom by stačilo aby v tom připojováku pokračovala od začátku stejnou rychlostí a zařadila by se přede mě nebo aby víc zabrzdila a šoupla to za mě.

Chosé
10. března 2017, 20:02
0

Opravdu? Tak to se omlouvám, ale co se tak u nás po dálnicích dívám, tak jsem si to nezaznamenal vůbec a nebo ve velmi malé míře. Poděkování blinkry vlevo - vpravo jsem se již naučil i na osobáku. Navíc je to bezpečnější než se natahovat na výstražné.

Trinom
14. března 2017, 12:04
0

Je to tak. A blikaji nejen na kamiony, ale i na auta s vozíky a tak. Zejména v noci je to moc fajn, protože se hůř odhaduje, kde ti konci souprava.

Ni
Nimra
14. března 2017, 18:12
0

Souhlas - bliknutí dálkovýma na předjíždějící kamion, že se může zařadit, je slušnost, která se chválabohu šíří i v Čechách. Stejně tak poděkování všemi čtyřmi blinkry (poděkování zablikáním vlevo a vpravo je taky fajn, pokud ovšem nemáte v autě "trojblik"). Stejně tak je fajn trojí bliknutí dálkovými na protijedoucí auto, jehož šofér zapomněl rozsvítit světla. Jen jsem zatím nepřišel na to, jak zablikat na nesvítící auto za mnou (a budu rád, pokud někdo v diskusi poradí). Několikrát spustit a vypnout zadní mlhovky a zablikat tak červeně? A nesplete si to ten za mnou s brzdou? Jenže brzdovky mám přece tři. Možná nezbyde než stáhnout okno, vystrčit ruku a několikrát sevřít pěst a roztáhnout všechny prsty....

PepaSFI
10. března 2017, 17:39
2

Já už jsem to na mnoha místech psal, tady u nějakého článku taky, já nějak moc nevídám agresivitu takovou tu primární ale naopak často, ať už jako spolujezdec nebo od svého spolujezdce, vídám agresivitu získanou, ikdyž obvykle takovou tu teoretickou. Získanou právě z takových mediálních masáží. Zkrátka, běžný sledovač podobných mozkových klistýrů je namasírován tím že silnice jsou plné těchdle pyrátů a vidí pak agresivitu za jakýmkoliv jednáním které se jakkoliv liší od ideálního světa "teď jedu já a všichni mi jdou z cesty". A obvykle sami reagují agresivně, naštěstí většinou jen teoreticky, hubou. Každý kdo si dovolí jet rychleji, předjet, vyjet z vedlejší těsně, tedy blíž než deset délek auta, zpomalit, zrychlit, existovat, je hajzl, pyrát, debil...doplň libovolnou nadávku dle vlastního vkusu a zasloužil by zabít, zmlátit, zavřít až by zčernal, sebrat řidičák, zabavit tu jeho zasranou namachrovanou zbohatlickou káru beztak na to nakrad, a tak dále.


Já spíš než agresivitu vídám takovou jakousi tupost, ignorantství a netečnost. Proč bych se namáhal parkovat rovně, proč bych se svižně rozjížděl na zelenou, proč bych předjížděl s rezervou když mi rádi uhnou, proč bych dával blinkr dyť je to zbytečný.

reagovat
AnGeor
10. března 2017, 20:36
0

Chtel bych jezdit tam kde vy, panove :) Nebo mozna to je tim, ze jste si na to hulvatstvi na cestach v CR zvykli? Ja jsem 5 let v CR nejezdil a nestacim se divit. Naprosta vetsina ridicu neni ani schopna udrzovat stalou rychlost, natoz sledovat co se deje kolem.

Dva priklady
- v noci, D1 vysocina, prazdna dalnice a v levem jede Octavie, dojedu a po nejake dobe bliknu dalkovyma, abych ridice upozornil, ze tam neni sam. Octavie da blinkr do leva, zacne se pomalu zarazovat do leveho pruhu, ale jeste nez manevr dokonci, strhne volant do prava a slapne na brzdu... ve cca 150kmh
- opet v noci, dalnice pred FM, opet prazdna dalnice, v pripojovacim pruhu vidim dve auta, zaradim se vlevo, opet tempomat na 150. kdyz uz jsem u tech aut na dosah, rozhodne se ridic (zlaty smax 7C2) predjet auto za kterym najizdel na dalnici... brzdit jsem musel v levem pruhu... a kdyz jsem na neho zasvitil dalkovyma tak me vybrzdil

Takze nevim, asi cekam neco jineho od cestovani po dalnicich, ale tohle si myslim normalni neni. V obou pripadech jsem byl max pasivni.

Zaroven si myslim, ze za urcitou cast "strelcu" muzou auto novinari mainstreamu. Obzvlaste po presteni testu pjandy, kdy si na ringu daval s rapidem M3ky. A pak na dalnici potkas "pjandu" a snazi se ti dokazat ze jeho trapid je vlastne "lepsi" nez V8 mercedes...

reagovat
AnGeor
10. března 2017, 20:38
0

a to nepisu o tom, ze adaptivni tempomat je v CR naprosto zbytecny, protoze nikdo neuhne pokud se k nemu nepriblizim opravdu blizko. A to stejne kdyz jedu v kolone, ridici za mnou na me najizdeji, protoze pred autem ma moc mista...

Ma
Martin6346843986tut
11. března 2017, 23:07
0

hrozny nešvar je nedání přednosti a vtlačení se na hlavní. To je už posunuto do zvyku raději z pravého pruhu uhnout před najiždějícím z vedlejší a přito vytlačit toho v rychlém pruhu. Zase celé živeno tím, že kdo mě nepustí je bezohledný pirát.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem