načítám data...

Konečné řešení pirátů silnic?

Dnes se podíváme na nekalé živly, které jsou mezi námi! Pohodlně se usaďte, popusťte uzdu fantazii a hlavně to neberte moc vážně.

zobrazit celou galeriiFoto:       

Minulý rok jsem pozoroval jistý úkaz, vy možná také. Prostě to byl zhruba březen/duben, taková ta doba, kdy udeřila první vlna koronaviru. Různé instituce začaly zavírat či jinak omezovat svůj provoz. Rozmohl se home-office, zavřely se školy a tak dále. Spousta lidí z různých důvodu prostě zůstala doma. Už je to trochu dýl, nepamatuju si, jak to šlo za sebou, čím přesně to začalo. Nerad bych do toho zabrušoval víc, než je nezbytně nutné, (protože to trvá furt a je to pěkně otravné) abychom z toho nemuseli zase vybrušovat. Nicméně kombinace těchto věcí vyústila v zajímavou skutečnost, a totiž že celkem znatelně ochabl provoz. Což samo o sobě je, z čistě autíčkářského pohledu, věc pozitivní. Navíc se ale k tomu přidalo velmi hezké jarní počasí a cena benzínu atakující laťku 25 Kč za litr. A to už jakoby … bylo docela příjemné. Nazval bych to autíčkářskou teplou frontou snad i Rájem … ? Ok, použiju lepší názvy z vašich komentářů. Všimli jste si? Také se frekvence a délka vašich „nezbytných vyjížděk“ pro nákupy a za rodinou výrazně zvýšila? Moje rozhodně, snažil jsem si užít aspoň to málo aktivit, co nám zbylo.

No, posuneme se v čase přibližně do současnosti, v hospodě jsem nebyl už ani nepamatuju. Již nějakou dobu platí zákaz vycházení po jednadvacáté hodině. Není to sice úplně konec světa, nikdo vás (zatím) nezastřelí ani neukřižuje, když se vám náhodou protáhne cesta domů. Opět platí, že je to pěkně otravná věc, ale pozorovali jste někdy někdo provoz po oné „večerce“? Nemyslím si, protože tam venku prostě žádný není. Ne že by jindy byl provoz ve večerních hodinách nějak nepříjemně hustý, ale takhle prázdná silnice na mě působí trochu jako ušlá příležitost? Tak jo, pamatujte si to, smysl to zase začne dávat až ke konci, jestli vůbec.

Pixabay.com

Viděli jste film „Očista“? Jestli náhodou ne, tak tady přijdou spoilery, ale bez obav, zase ne moc. Je to o tom, že v blízké budoucnosti společnost dosáhla utopie – života bez kriminality a násilí nebo tak nějak. Všichni se do puntíku řídí zákony. Po celou dobu, až na jeden den (noc) v roce, kdy nic, co uděláte, není trestné a nikdo vás za to nepostihne. Takže slušní lidé se zabarikádují doma a ti méně slušní vyrazí do ulic … ehm, dělat věci, které zrovna nejsou trestné. Poněkud krátkozraké. Líbil se mi komentář mého kamaráda, že chytří by tento čas využili k podání daňového přiznání, hehe. Já vím, zní to docela zábavně, ale ten film moc dobrý není. Má to myslím ještě tři další pokračování, všechna se vlezou do intervalu popkorn až odpad. Vážně se na to nemusíte koukat, já si tady jenom ukradnu ten nápad.

Určitě jste si toho všimli i v tomto skvělém, kvalitním, objektivním a dobře informujícím internetovém magazínu – Volvo omezí u svých aut maximální rychlost na 180 km/h. Strhla se okolo toho docela bouře v komentářích, do toho tu dneska taky nebudeme zabrušovat. Místo toho se necháme unášet alkoholovým opojením fantazií do oné „blízké budoucnosti“, podobné jako ve filmu. Objeví se uvědomělá instituce, které bude záležet na našem dobru a zdraví více než nám samým. Maximální rychlost všech nových aut klesne povinně na 130. Všechna nová auta dostanou moderního autopilota s umělou inteligencí. Následovat bude zástup nových asistentů a 5G čipů, co se postarají o dodržování rychlosti v obci a vůbec každé konkrétní situaci. Budeme se blížit oné utopii, že na silnicích nikdo neumře, nikdo se nezraní, ba nikdo ani nenabourá. Z nějakého důvodu to ale nebude fungovat. Bude tu jistá skupina lidí, kteří se s tím nebudou chtít smířit. Můžeme jim říkat třeba autíčkáři nebo autisti, ve zprávách budou dozajista nazýváni piráty silnic. Senzory jejich vozů budou obaleny alobalem a jejich pojistkové skříně budou připomínat úsměvy hokejistů.

Unsplash.com

Naštěstí přicházím s řešením budoucího problému již dnes! Po vzoru Očisty prostě jednou za čas nastane den, kdy (silniční) zákon přestane platit. Scénář bude v podstatě stejný– koho to nezajímá nebo to nemá zapotřebí, zůstane doma a piráti silnici vyrazí do ulic. Podobně jako v tom filmu se budou muset dopilovat díry ve scénáři, protože jeden den v roce je trochu málo. Na druhou stranu všechny dny v roce, jako to máme právě teď, jsou zase trochu moc. Kde je tady ta zlatá střední cesta, první středa v měsíci? Povinné ručení (případně havarijní pojištění) samozřejmě nebude platit. Taky by bylo vhodné neprovozovat to plošně, ale spíš lokálně, dále od městské zástavby. Ideálně v již teď silnicopirátsky oblíbených lokalitách, jako je Červenohorské sedlo, Buchláky a ještě něco pro Pražáky. Kdyby se toho dožil George Carlin (to byl pán, co bavil lidi nekorektním humorem, jeho si pusťte raději než ten film), tak řekne, ať se to osadí kamerama a za 4,99 se to vysílá na kabelovce (ok, Netflixu). Ale ne, tak daleko nezajdeme, to už by bylo naprosto směšné a přitažené za vlasy.

Tak jo, zkusíme se vrátit nohama na zem. Tahle budoucnost nás na 99% nečeká. Nebylo by i tak super, kdyby vzniklo pár dedikovaných plácků pro piráty silnic, nebo možná i pro normální lidi, co na to zrovna mají náladu? (Piráti silnic sice nejsou lidi, ale mohli by být.) Kde by se prostě mohli vyblbnout a po zbytek roku by byli hodní. Ideálně zdarma, protože to je jediná cena, která nikoho neodradí. Za posledních pár let podobné (neoficiální) plácky jenom ubývají, objevují se u nich závory, zákazy vjezdu, policie. V rámci rešerše jsem tato místa opakovaně navštívil – kvůli vědě. Obzvlášť mi utkvělo v paměti jisté opuštěné, velké parkoviště bez překážek u jistého okruhu poblíž jistého Brna. Několik zim zpět jsem se tam ocitl, a to co se tam konalo, bylo nepopsatelné. Kroužilo tam dokola několik desítek aut všech velikostí a poháněných náprav. Od Punta po Patrol. Řidičů všech pohlaví a věků (beze srandy 15-80). Auta odjížděla, najížděla nová. Všichni si chtěli v relativním bezpečí vyzkoušet, jak se to chová na sněhu. Letos je tam závora ☹.

Podobnost s realitou je čistě náhodná. Autor textu byl po celou dobu psaní střízlivý, avšak přísahat na to nebude.
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

le
lekla_ryba
24. března 2021, 12:57
0

Pokud je tam jen závora, to je lehce řešitelné. Pokud u závory není i kamera...

reagovat
sumy
26. března 2021, 08:37
2

No, to je otázka. Když je tam závora, zjevně si majitel nepřeje aby tam někdo jezdil. Něco jako respektování soukromého majetku by mělo být pochopitelné snad všem. Taky když jedu offem a někde vidim ceduli "zákaz vjezdu", tak tam prostě nejedu... A to ani nikde na Balkáně...

jbigllesCZE
24. března 2021, 13:38
0

článek ve mně způsobil směsici pocitů...od nadšení po smutek.....ale jelikož jsem fanda takovýchto úvah (mimochodem film jsem viděl a ten nápad je z jistého pohledu fajn) rád bych řekl, že bych byl ten slušnej, ale vždyť já bych se mohl beztrestně dostat k autům, na které jinak můžu jen mlsně koukat (zdravím HF Integrale)...takže nadšení přetrvává....akorát jsem fakt smutnej, z té predikce asistentů a autonomního řízení. Jako já dovedu pochopit, že pro někoho je auto stejnej spotřebič jako lednice, (pro někoho má lednice (plná) větší šanci na emoční prožitek, než auto). Možná jsem dinosaurus, ale proč mi to někdo bere? Já taky nehaním milovníky elektromobilů. Jako jo, směju se jim, ale ne do očí, přeci jen respektuju volbu. Mimochodem, ač automobil disponoval jakýmkoliv pohonem (včetně parního)...vždycky se mu říkalo automobil. U elektromobilu jsem vždycky slyšel: elektromobil. Zamyslel se nad tím někdo? mimochodem slovo automobil: (z řeckého αυτός autos, sám, a latinského mobilis, pohyblivý).....elektromobil (už ne sám?!)
prostě Brusele, ty jeden píppíppíppíppíppíppíppíppíppíppíppíppíppíppíp, nepíppíppíppíppíppíppíppíppíp, a nech auto žít....

reagovat
jbigllesCZE
24. března 2021, 13:42
0

uznávám, že výše psaný příspěvek může působit jako snůška nesouvislých nesmyslů. Nejspíše to tak i je. Je to dáno zmíněnou směsicí pocitů. Autorovi příspěvku naskakoval do hlavy nesouvislý proud nesouhlasných myšlenek s dnešní dobou. Snažil se je podchytit na papíře (monitoru), avšak prsty absolutně nestíhaly hlavě. Tímto se všem, kteří to dočetli až do konce, omlouvá.

Jenda_K
25. března 2021, 00:14
0

Vždycky se mu neříkalo automobil , na samém počátku byly parovozy - automobily poháněné parním strojem

Sa
Sato
24. března 2021, 14:08
1

Pri tom popise útlmu dopravy som si spomenul na cannonball rekordy, NY - LA aktuálne za nepochopitelných 25:39, sledujete to niekto?


reagovat
sp
spooon
24. března 2021, 19:21
1

Sleduju a hrozí e mě to baví. Když jsem na to před par lety narazil, nevěřil sem, že se ještě v této době dá něco takovýho dělat.

PepaSFI
24. března 2021, 18:02
3

jednou někdo někde řekl nebo snad napsal, že by zrušil rychlostní limity a na týden se schoval. No a pak, až by se mezi sebou vymlátili ti největší idioti, by to mohlo být na silnicích docela fajn. Jenže ono by to asi moc nefungovalo. Jo určitě by se našlo pár exotů co by zkusili co to dá, tak jak leckdo když se poprvé podívá na německou dálnici, pár by jich to udělalo tak blbě že by je pak hasiči vyřezávali z lesa a odmotávali z mostních pilířů. Což ale ti největší magoři dělají stejně i přes limity. Já většinu svých kilometrů najezdím po cestách kde nejsou limity. Prostě okresky kde policajt není a kdyby chtěl měřit rychlost tak v tom provozu by asi měl fousy jak Krakonoš než by se dočkal úlovku. Mohl bych jet libovolně rychle, někdy jedu přes limit, trošku, většinou ani ne, spíš pomaleji. A tak to dělají všichni. Proč nejedou 150 když je nikdo nechytí? Protože ono to tak je jaksi normální, ta silnice je samoregulační. Jsou tady zatáčky, nerovnosti, zvěř, traktory, cyklisti a jiná havěť. Dalo by se jet hodně rychle, jenže to bych musel jet buď v maximálním soustředění, v závodním tranzu nebo jako bezmozek, úplně vymaštěnej. Dyť jedu z práce, z nákupu, to není závod! A tak jedu tak aby mě to bavilo a abych nemusel řešit kam to pošlu až mi to tamhle na tom písku v zatáčce ustřelí, pomalu, rychle, jak je třeba.

Pamatujete si jak se jezdilo po dálnici 110kmh? Tenkrát když to změnili na 130 protože to bylo pomalý i pro š105, všichni čekali co se bude dít. Jestli si dobře vzpomínám, tak přesně v ten den jsme jeli z práce na opravu stroje někam do Liberce, takže u VelMezu na dálnici a přes půl republiky. Peklo se nekonalo, cesta byla neuvěřitelná pohoda. Prostě všichni jeli 130, někdo trochu pomaleji. Ony ty Favority to měly jako optimální cestovku, starší auta jako snesitelné maximum, takže to fungovalo. Dnes by se klidně dalo jezdit 150 kdyby tomu nebránil stav a koncepce dálnice.

A ty plácky na blbnutí, taky jsem takový znal. Komárovice u Jihlavy. Jo, už spoustu let tam je závora a výstraha že kamery sledují. Sice nevím kde by to namontovali ale třeba ta kamera je nervní dědek v první chalupě vedle, s ostře nabitým telefonem.

reagovat
BigBang
24. března 2021, 18:28
0

bohužel...

riderhenry
25. března 2021, 00:18
0

Já bych ty limity zrovna klidně zrušil a nikam se ani neschovával. Moc si nedokážu představit proč by mělo najednou cokoliv hrozit. Feťáci řídí pořád, ochlasti po 10 pivech taky (přitom se to vůbec nesmí!). Ti po dvou ne, protože to se přeci nesmí (i když to ničemu nevadí...)... Když je třeba prodat auto, které má uhnilou nápravu, podplatí se STK a jde to - má to přeci ten štempl, to je víc než všichni mechanici světa, a bazarník musí taky něco žrát! Navíc to auto 2 roky neuvidí skutečný servis, "bo to má čerstvou STK, tak co bych řešil...". No a ani tenhle Lojza zázrakem nikoho nezabil. Fakt si někdo myslí, že když budou všichni dodržovat nějaká pravidla, která jsou předávána pomocí kusu hliníku, polepeného fólií, tak nezemře? Jakože nikdy? LOL. Nevím o nikom, kdo by neporušoval předpisy. Zkuste dodržovat rychlost v zóně 30. Třeba kousek od mého bydliště nově nainstalovali na kus silnice (asi 200 m) zónu 30. Změnilo se něco, kromě těch dvou tabulí? Ne. Nikdo tam nejezdil 50, protože tam je prostě spousta zaparkovaných aut, úzká silnice... Ale že by teď, kvůli těm tabulkám, někdo jel pomaleji? Těžko, maximálně nedá přednost zprava, protože bude čumět na tu velkou novou tabuli... Většina mladých řidičů, především mužského pohlaví (jestli se to ještě smí rozlišovat?), vyzkouší nějakou nelegální a "prudce nezodpovědnou" rychlost bez ohledu na aktuální legislativu pro dané místo a kus asfaltu. A kolik jich zemřelo? A o kolik by jich zemřelo více, kdyby někdo odnesl do sběru všechny ty kusy hliníku, nebo co to je? Možná víc, protože "se už můžou konečně legálně zabít", možná o něco méně, protože by víc přemýšleli, jelikož by nespoléhali na nějakou vyšší autoritu. A co teprve všichni ti "zodpovědní normální řidiči", co neuhnou z levého pruhu, protože piráti nemají co jezdit 140 km/h na dálnici - ani k porodu mámo!

Ona je nějaká větší "smrtnost" na Německých dálnicích? Nebo to budeme zase svalovat na jejich lepší kvalitu silnic a pověstnou Německou povahu?

Znám člověka, co nedávno jel z práce fakt hodně rychle. Jednoduše slíbil tříleté dceři, že spolu zajdou ještě na procházku, a ono to nevycházelo. Úplné prase, 90 km/h v centru Brna, všude střeva na stromech, trosky kočárků zaražených v hladiči, nemluvňata všude kolem... A pak, 100 metrů od poslední křižovatky cestou domů, najednou zvolnil na 30 km/h, protože zhoustl provoz. V protisměru odstavené auto s otevřenou kapotou... Nepotřebují náhodou ty festovní startovací kabely, co jsem si (teda ten člověk, co znám...) nedávno koupil? Bumprásk, ono to Citigo, co před chvilkou prudce zrychlovalo, najednou stojí. Akorát už zaklíněné v Insignii o pár metrů dál...

CZmisak
25. března 2021, 08:33
0

Jenže ty předpokládáš, že každý na to má, aby mohl jet výrazně nad limit. Jenže (a to je stejný jako s STK, politikou a vědou), najde se spousta lidí bez jakékoliv zodpovědnosti a řekněme "sociální inteligence", kteří to prostě nebudou řešit (budou ignorovat cokoliv, co není jasně daný, právě proto, že to není daný nebo je nad jejich schopnosti a možnosti chápat rozdíly a důvody) a (jelikož jsme v Čechách), není jich úplně málo (a krásně je to vidět na současné situaci). A když zkombinuješ rovné silnice a předností z prava a vysokou rychlost, tak to pro ty s přesností nedopadne úplně dobře.

riderhenry
25. března 2021, 22:26
-1

Já s tímto pohledem na svět zkrátka nesouhlasím. Ono je něco jiného "blbě volit" a částečně záměrně riskovat v autě svůj život. To jedno je totiž subjektivní, zatímco to druhé je zcela zřejmé a každý běžný jedinec riziko vnímá. A ti, co ne, tak ani nebudou řešit dnes riziko nějaké represe v případě jejich nerespektování pravidel (což se také děje). Ono stačí trochu studovat i příčiny dopravních nehod a vše jasně ukazuje na to, že je třeba vše zjednodušit a dát lidem svobodu a k tomu patřící zodpovědnost, aby začali opravdu více aktivně řídit.

BigBang
28. března 2021, 23:32
1

Jenomže to je přesně proti proudu toho, kam se to dneska tlačí. Veškerou zodpovědnost jedince zašlapat a udělat pravidla pro blaho všech. Bohužel...

fortress
24. března 2021, 18:40
0

Většina lidí co má sportovní nebo supersport má integrovaný antiradar s rušičkou případně jen nějaké genevo na ramery a jezdí jak chce. Stačí se mrknout na nějaké insta stories jen v rámci ČR. A taky moc neslyšíme o tom že by ta auta nějak víc bourala. Nikdo nechce nikoho zabít nebo si i jenom zničit auto. Nicméně budoucnost kdy budou měřit mýtné brány, případně bude mít auto "práskací" černou skříňku nebo software se nezadržitelně blíží. Zajezděme si dokud to jde, opravdu "líp nebude".

reagovat
beastar
24. března 2021, 18:53
1

Mám v obou autech. Měl jsem i v S6. Jebat.

jendaaa
24. března 2021, 19:23
0

Ještě že plácek na Džbáně ještě funguje :) Každý večer, když byl sníh, tam kroužilo spousta auto různých tvarů a nikomu to nevadilo. Moc fajn!

reagovat
beastar
24. března 2021, 21:50
0

To mi připomíná.. Jsem pirát. Nee to já jsem pirát. Ne já. My jsme všichni piráti. Tak ty a ty pojďte jste piráti.
A v tom jeden z vybraných... A proč zrovna já?

Nakonec to v reálu odsere děda v Lodgy co to z kopce pustil 138. Anebo já v noci s nevybavenym vozem ve dvě ráno v tunelu na 70, bylo 76 á 600. Jinak jezdím svižně a přece a omezení nepociťuji. Nejlepší pirate machine alá exmodel máma camouflage...

reagovat
Be
Beran
25. března 2021, 09:46
0

V mistech kterymi jezdim a v casech kdy po nich jezdim pravidla prakticky nikdo nevymaha. Nastesti na nich prevazne vladne rozum. Kamion blikne at predjedes, nikdo nezrychli kdyz je predjizden, z leveho pruhu se pri probliknuti uhyba, v uzke zatacce se pocka az projede kamion... Samozrejmne to neplati uplne vzdy. Ale vetsina ridicu dane trasy jezdi den co den, chce dojet do cile a proste to prirozene prislo.
Tim nerikam, ze striktne dodrzuju pravidla. Pravo na vyvenceni ma i ten posledni konik pod kapotou, rucicka otackomeru si chce prohlidnout celou stupnici a plynovy pedal rad da pusinku podlaze. Ale musi na to byt vhodne podminky a ty nastesti byvaji casteji nez je chci vyuzit.

reagovat
ransom
25. března 2021, 21:24
0

Nejhorší piráty nepotkáte na moři, ale v přístavu.
Že mě denně cestou do práce někdo chce zabít, nedá mi přednost, lepí se mi na prdel, neumí se chovat na křižovatce, blokuje levý pruh, svítí zadní mlhovkou při viditelnosti 300m, čumí do kruháče jako do krasohledu, předjíždí mě v pravý zatáčce v lese - s tím vším jsem se srovnal. Ale že mi UŽ ZASE před firmou nějakej debil stojí na vjezdu a já nemůžu s autem za plněním úkolů ven... to je na regulérní a ničím nemírněnou přesdržku.

reagovat
Jenda_K
28. března 2021, 23:55
0

Nestačil by na ten vjezd jeden vysokozdvyžný vozík s delšími vidlemi?
Tohle by také mohlo být řešení a ten zvuk.
https://auto.bazos.cz/inzerat/134166000/autojerab-tatra-111-hoj-4-jerab-veteran.php



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem