načítám data...

Elektromobilisté, jací jsou?

Na automobilových webech se často popisuje, jak se jezdí s elektromobilem. Nikdo už ale neřeší, mezi jaké lidi se s elektromobilem dostanete.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V komunitě automobilových nadšenců najdeme mnoho skupin. Například Hondaře, kteří celé dny řeší, jak do nárazníku vměstnat co nejvíce děr. Nebo třeba řidiče kabrioletu Malibu Stacy, kteří si s vámi popovídají o tom, jak je Miata nejlepší auto na světě (mimochodem, taky už vás to začíná otravovat?). Ale co elektromobilisté? Jací to jsou lidé? A o čem si povídají, když se potkají u nabíječky? O tom vám dnes něco málo povím.

Začněme tím, že většina elektromobilistů se vůbec nedá zařadit do kategorie nadšenců do aut obecně. O většině bych spíš řekl, že jsou to nadšenci do nových technologií. A samozřejmě nadšenci do elektromobility, jinak by si totiž elektrické auto nekoupili, ale jezdili by spíše nějakým běžným úsporným automobilem. To jim ale nebrání v zájmu o všechna ostatní elektroauta, která potkají. Běžně se stane, že když přijedete k nabíječce, u které už jeden elektromobil stojí, tak strávíte podstatnou část doby nabíjení konverzací s kolegou.

Vážně, až tak přátelští lidé to jsou. Snad i díky tomu, že nejsou nadšenci do aut, tak tady nefunguje nějaká segregace podle značek. Máš elektromobil? Výborně, můžeme být kamarádi. Ani nezáleží na věku, roli hraje jen nadšení. Byl jsem vlastně až překvapen, kolik starších lidí má elektromobily. Kromě toho, že jsou elektromobilisté velice přátelští, tak mezi nimi vládne i taková větší kolegialita. Například když vám auto přeruší nabíjení a u nabíječky je ještě někdo, tak vám ho většinou zase spustí. S Hyundaiem se mi to stalo několikrát a pokaždé se našel ‚kolega‘, který si toho všiml, nelenil a napravil to. S Hyundai mám ještě jednu milou historku. Auto jsem jeden den nechával na pomalejší nabíječce, mezitím jsem byl ve škole a tu mi najednou zvoní telefon. Pán mi volá ohledně auta. Tak si tak říkám, co je asi za problém. Žádný problém, pán byl správcem nabíječky a volal mi jen, aby mi řekl, že mi nastavil u účtu na evmapa.cz telefonní číslo tak, že až příště přijedu k nabíječce, tak ji stačí jen prozvonit a ona se mi odblokuje. Prostě milé.

O čem se takoví elektromobilisté baví? Přece o elektromobilech. Je to téma, ke kterému je vždy co si říct. Porovnávají se zkušenosti s různými modely, dojezdy, nabíjení, spotřebované kilowatthodiny na sto kilometrů. V případě, že jeden má pro druhého ne úplně známé auto, tak probíhají ještě komentované prohlídky. A dále probíhají debaty na téma Tesla. Máte předobjednanou trojku? A kdy si myslíte, že vám přijde?  Můžu říct, že konverzace u nabíječek pro mě byly zatím vždycky zábavné a často i poučné. Dodalo mi to takový lepší náhled do života s elektromobilem a dozvěděl jsem se věci, na které bych během týdne s autem asi nepřišel. Většina lidí ani nenosila růžové brýle a neváhala svá auta trochu zkritizovat. To se málokdy stává.

Když si to tak shrneme, tak to vypadá, že elektromobilisté jsou jen samí milí a sluníčkoví lidé, že? Přinejmenším podle mých zkušeností to tak vážně je.  S větším rozvojem elektromobilů (pokud přijde) se to třeba pokazí a objeví se i zlí lidé, kteří to všechno vyváží. Ale zatím to tak není. Vlastně jsem se během psaní zase začal těšit, až budu nějakým elektromobilem jezdit.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ko
Kostinen
12. května 2018, 10:02
9

Konverzace u nabíječky? Nějak mi to připomíná vtip "Víte, proč se majitelé italských motorek nezdraví? Protože se už ráno viděli v servise".

reagovat
Mira
12. května 2018, 10:22
-3

Zajímavý pohled na elektromobilitu, a víceméně je to tak. Za čas člověk zjistí, že tahle elektromobilní sorta jsou víceméně šetřílci, který si tykaj do noty, jak kam dojeli zadarmo, kde jak pěkně nabili bez toho, aby ztratili zbytečnej čas, pro petrolheada nic moc. O tom, jak jsou který auta hezký nebo jak jedou, si s touhle skupinou moc nepokecáte. Většina z nich ani neví, co to je Miata, natož aby si představili, jak vypadá Mazda MX5. Mazda je pro ně nějaký z těch aut v provozu, ale poznat je od Audiny dřív, než si to na těch autech přečtou,, to už zmákne jen třeba 50% z nich. Jiná skupinka, mají svoje výhody, ale fakt málokdy jsou to autaři a tak jsou celkem nekompatibilní pro nějaký hlubší kamarádství, nebo scházení se. O to širší mají záběr, kam jet na dovolenou, jak probíhá jakej sport, kde se co staví nebo otevírá, politiku a další témata, který petrolhead mnohdy nestíhá, protože maká v dílně, nebo googlí káry.

reagovat
krab
12. května 2018, 11:20
1

To je dobrý tohle :) Už v kontextu, že se brzy stanu na omezenou dobu taky zkušebním elektromobilistou...
A protože se u aut umím bavit spíš jen o autech tak dlouho, že na jiná témata vůbec nezbyde čas a vyznám se spíš v karburátorech než v tom kam jaký kabel strčit, tak snad mi u nabíječky milí elektomobilisté poradí odkud vzít ty nejvíc oktanové Volty :) BTW: když se řekne Volta , hned si představím pana Guiseppe Voltu v jeho krásné rallyové Lancii 037 :-D

reagovat
Kuře
12. května 2018, 11:58
1

"Máte předobědnanou trojku? A kdy si myslíte že dorazí?"

Pardon, ale tahle věta je naprosto perfektní:)

reagovat
beastar
12. května 2018, 12:41
0

A co teprve odpovědi na to.

Kuře
12. května 2018, 13:39
0

Ta bych si byl býval myslel, že už dneska nikoho neprekvapí:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. května 2018, 09:53
8

Obcas se prerusi nabijeni? To by mne teda vubec nenapadlo. A dozvis se to nejak? Prijde ti nejaky upozorneni na mobil nebo tak neco? Prijit po peti hodinach k autu a zjistit, ze se ani nenabijelo, protoze se nabijeni prerusilo a ja kvuli tomu ani nedojedu domu, tak by mne z toho asi jeblo.

Co takhle misto vsech tech slunickarskych picovin o uzasnych lidech kolem, o ekologii a o jezdeni zadarmo napsat relevantni informace o zivote s takovym autem? Co musim mit, abych s tim mohl normalne fungovat, kolik stoji km v korunach (kWh si nejak neumim prepocitat na penize), jestli jakejkoliv elektricak nabiju na jakykoliv dobijeci stanici, musim k nabijeni mit nejakou kartu a smlouvu s nekym nebo jen sypu penize do automatu?, zasuvky jsou vsude stejny nebo ruzny auta maji ruzny systemy?, skutecna navratnost nakladu ve srovnani s konvencnim autem stejny tridy, zivotnost baterii a naklady na vymenu (v mobilu je baterka po dvou letech v prdeli, jak je to tady?), atd. Proste prakticky veci pro cloveka, kterej se o tuhle oblast zajima a nic o ni nevi. Jen podotykam, ze elektricak povazuju za spotrebak, nikoliv za objekt zajmu a hracku. Proto mne zajima normalni zivot s tim a skutecny naklady na porizeni a provoz a navratnost investic. Ekologie a podobny nesmysly, jsou mi naprosto ukradeny. O ekologii tady stejne nejde. Je to jen o prachach.

reagovat
sp
spooon
13. května 2018, 15:26
0

tohle by mě taky zajímalo. Jenže zatím sem řetl článku buď bezmezně obhajující el. auta a nebo naopak ve všem kritizující. Já si myslím, že jako takový 2., 3. auto do rodiny, na krátký vzdálenosti naprosto vynikající. Ale mám takovej dojem, že to naprosto zabijou náklady.

beastar
13. května 2018, 16:07
0

Mimo velký města je to naprosto k hovnu. Itálii na jeden zátah s tim taky neudělaš. Většina jich je hnusnejch. A většina jich je i drahejch a pro běžný život k ničemu. Joo bylo supr mít i3 na pár dnů. Pojezdit zkusit si to bejt cool a zajimavej.. A potom zase šupky do spalováku. Souhlasim že ekologie je v tomhle případě úplná kravina. Sluníčkovy borci kolem jsou fajn komumita je zatím malá, tak to jde. Bude hůř.

PepaSFI
13. května 2018, 18:32
2

hodně už jsme toho tady u různých článků probrali. Já se o to zajímám z pohledu technického, elektrikářského a coby cynický praktik nemám rád když mě někdo tahá za nohu a houpe mě dokola hlavou dolů. Což se bohužel zhusta kolem elektromobility děje. Ale když člověk nasadí správnou hladinu nedůvěry, stávají se ty nadšené proslovy docela zábavnými. Zkusím to vzít popořadě, co jsem tak nějak zjistil a vydedukoval.
Co musíš mít abys s tím mohl normálně fungovat?
No záleží kde máš tu hranici. Skoro nic nebo taky spoustu potíží. Rozvedu to dál později v souvislosti s dalšími body.
Kolik stojí kilometr? Nikdo neví. Udává se, podle typu auta, že spotřebuje asi 20 kWh na 100km. A teď záleží za kolik budeš nabíjet. Doma ze zásuvky, podle sazby tarifu dejme tomu za 3-5 korun za kWh. Veřejné nabíječe jsou někdy zdarma, tedy dotované někým komu se to zatím vyplatí například kvůli reklamě. Díval jsem se na tu ev mapu, jsou i takové kde stojí kWh 10 korun, takže jsi prakticky na ceně benzinu. Otázka je co bude až bude elektrik víc a státu začnou chybět peníze ze spotřební daně z motorových paliv.
Různý auta mají různý nabíjecí systémy. Taky některé stojany mají několik různých přípojek, některé ne. Někdy je potřeba registrace, někdy kredit, někdy čip.
Návratnost je diskutabilní, viz cena za kilometr. Obvykle nejspíš nesmyslná, leda by se furt nabíjelo zadarmo.
Životnost baterií mě velmi zajímá a je to velká záhada. Ukazuje se totiž že to nebude až tak špatné. Jak se zdá, ty baterie mají řízenou kapacitu s velikou rezervou a proto můžou tu zaručenou kapacitu vykazovat velice dlouho.
Každopádně ale je to všecko hrozně drahý, takže to vylučuje pořízení elektriky jako druhého auta právě na ty krátké pojížděčky na nákupy, do práce a podobně, kde by se navíc projevila i místní čistota provozu.

Nimrod
13. května 2018, 18:33
0

abych pravdu řekl, líbí se mi saxo na elektriku, vysloveně jen jako dopravní prostředek do práce, až zlenivím a nebudu chtít jezdit na kole, nebo to bude už příliš daleko na každodenní ježdění kolmo. vypadá to stejně jak normální saxo, úplně stejně podléhá korozi, ale už se to dá nějak zaplatit a nějakých 50-80km to dá asi i z tou 20 let starou baterkou...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. května 2018, 21:35
2

Mne to prave taky zajima, proto se na to ptam. Elektricak je zajimava alternativa k MHD. Ke skutecnymu autu samozrejme ne. Na vylet nebo na dovolenou s tim asi nikam nepojedu. To by nebylo na moje nervy.
Hmm, takze koukam, ze ani s tim nabijenim na ruznych nabijeckach to nebude takova sranda a evidentne i pojem "jezdeni zadarmo" dost pokulhava. Nekdy je potreba registrace, nekdy cip, nekdy kredit? Cim vic se o elektricakach dozvidam, tim vic mi to pripada jako zhovadilost. Ja chci jezdit a neresit. S benzinem prijedu na prvni pumpu, natankuju a jedu dal. Abych tady premyslel, jestli mam spravnou zasuvku a jeste dobitej kredit nebo spravnou cipovou kartu a jeste to chodil kontrolovat, jestli se to furt nabiji nebo se to vyplo, tak to fakt neni nic pro mne. Od auta chci, aby mi davalo pocit svobody pohybu. Nejsem typ na premysleni nad tim, kde budu muset zajet "natankovat", natoz to jeste chodit kontrolat. Proste nekde cestou zastavim. A to asi s timhle vazne nepujde a byl bych spis otrokem takoveho auta.

Martin61
14. května 2018, 21:34
0

Pak je tu ještě jedna věc která by zajímala třeba mě. Co se stane až se na síť v ČR bude chtít rychlonabíjet v jeden čas třeba 500-1000 elektroaut. Tenhle problém tuším právě řeší v Norsku, kde je to asi docela problém když vlastně uměle vytváří daleko větší rozdíly mezi špičkou a bězným odběrem elektřiny v síti. Baterie jako řešení neberu protože si nedovedu představit jak by ty akumulátory měly být velké.

Jimi
13. května 2018, 20:20
0

Mě by zajímalo, kde chtějí automobilky chrlící elektroauta najít zákazníky. Všichni se prsej, kolik modelů bude v nabídce. A ty procenta lidí, kteří na to budou mít, to asi nezachrání. Pokud nezalobují u státu a ten nějakým "demokratickým" způsobem neomezí ve velkém spalováky. Vůbec jsem nezaznamenal nějakou osvětu ohledně tarifů el.energie, nabíjecích stanic, potřebného know-how. Tímhle způsobem to lidi akorát odradí. Klidně bych si vybral nějaké porovnatelné 2.- 3. elektroauto do rodiny na popojíždění, ale nabídka nic, problémy s dobíjením a hlavně ekonomická stránka věci úplně na h.... Zatím víc problémů než užitku a beta-testera za své nemalé prachy se mi nechce dělat...

reagovat
At
Atomas
15. května 2018, 13:00
1

Žádného osobně neznám, ale myslím, že to jsou pohodáři, co nikam nespěchají. Na dálnici je vždy potkávám v pravém pruhu, jak si v klidu jedou svých osmdesát až sto - nejčastěji jedou za autobusem, nebo kamionem. Taky jsem už viděl jednoho pohodáře v BMW I3 stát u krajnice mezi poli - asi se kochal přírodou :-)

reagovat
beastar
15. května 2018, 13:24
1

Mu došla šťáva tak čekal na elektrickou eko odtahovku. Tesla Bitchy což je pomóc drogowá na základě kamionu Semy. Pravda je že Tesly potkávám vždycky v pravým....ufff ta nabíječka je tak daleko. A za volantem ten výraz... Proč já nekoupil radši QP než tenhle krám...Jj svým způsobem jsou to moji hrdinové.

rr
rrren
15. května 2018, 20:01
0

Nevím co řeší elektrikáři u nabíječek, ale vím o čem se budou bavit, že jim státy jezdění zdaní.
Už dnes se řeší jak nahradit výpadky ve spotřební dani způsobené elektromobilitou. A to jsou výpadky zanedbatelné, snad jen v Kalifornii jde o cosi měřitelného.

reagovat
Hynek
23. května 2018, 15:14
0

Pánové, přídám Vám tedy relevantní komentář. Považuji, nebo spíš považoval jsem se za Petrolheada. Měl jsem různá auta - Volvo C70 T5, 850 T5, Mazda 323 GTS, 323 V6, Saab 9-5 Aero, jezdil jsem na plechcup se Sierrou se zavařeným diferákem, v garáži mi stojí zrenovovaná Tatra 603 apod. A pak jsem začal řešit i jiné věci, které jsou v životě fajn a zjistil, že nemám čas a energii na to furt řešit proč mi z auta teče olej, proč netlačí turbo kolik má, kdy se zase co posere atd.. Prostě změna priorit.

A už jsem byl tak háklivej na kapky pod autem že pod jakékoliv jsem se pořád ohýbal a znervozněl i z kondenzátu z klimy. Takže jsem se nasral a koupil si Nissan Leaf. Čerpal jsem na něj dotaci (mám malou firmu) a vyšel na 550tis bez DPH. Mám za sebou rok a půl a 45tis km. Za tu dobu jsem řešil jednu servisní prohlídku za 2tis Kč, jinak nic. Kilometr vyjde podle toho za kolik tankujete. Nejdražší rychlonabíječky 10Kč/kWh jsou tedy 2Kč/km. Doma za standard tarif (což máme většinou 5Kč/kWh) to je za 1Kč/km. Noční proud na který máte automaticky s vlastněním elektromobilu nárok je okolo 2Kč/kWh, tedy jste okolo 40 haléřů na kilometr. Na střeše objektu mám elektrárnu takže v létě jezdím povětšinou zadarmo, na přebytky co nespotřebuje dům. Ročních 30tis km vyjde na cca 15-20tis Kč. Rychlonabíječku používám velmi zřídka, málokdy se mi stává že mi dojezd 130-150km na nabití nevyjde. Jedinou velkou nevýhodou je nízký dojezd a obrovská spotřeba na dálnici - v zimě ujedete třeba jen 100-120km a to je bída. Já jezdím denně Blansko-Brno a zpět takže mám s velkou rezervou i v zimních měsících. Nissan jako auto je pohodlné a to je asi jediný jeho klad, jinak materiály hrůza, ergonomie hrůza, palubní počítač hrůza atd.. ale koncem roku 2017 nic moc jiného za tuto cenu koupit nešlo a vlastně nejde ani teď. Tedy i já jsem z těch co se těší na TM3, rezervaci ještě nemám.

A jak tu někdo psal že se to nevyplatí, jednoduché srovnání na 150tis km (v mém případě 5 let):
Leaf
nákup 665tis Kč
150.000km * 0,5 = 75tis Kč
servis (5 prohlídek x 3tis Kč) = 15tis Kč
----
celkem 755tis Kč

Auris
nákup 400tis
150000km x 2Kč/km 300tis
10 prohlídek (á 15tis km) x 4tis Kč = 40tis Kč
------
celkem 740tis Kč

Tím netvrdím že si mají lidi kupovat elektro, zdaleka to není pro všechny, v mém případě to ale funguje více než dobře. Na benzinová auta jsem nezanevřel, ale další už si pravděpodobně nekoupím. Až bude něco menšího s náhonem na zadek, bude to pecka. Asi to tu nebude uplně populární názor, ale kdyby se dělal plug-in hybridní mustang s dojezdem alespoň 50km, klidně bych ho koupil. S elektroauty zatím musíte zapomenout na dlouhé cesty jak je znáte - vyjde lépe si na štreku vzít fosila. V mém případě je to párkrát za rok do Prahy a to Leafem přetrpím, odměnou mi budiž parkování v modrých zónách za 100Kč/rok. Dvakrát ročně jezdím do Švýcarska a na to si beru klasické spalovací auta. Pro ty co najezdí do 100km denně je elektromobil požehnání. Výborně se ovládá, má super odpich z křižovatky a vlastně po vás nikdy nic nechce, jen ho večer připojit na zástrčku. Dost času ušetří i neježdění na benzínky, protože nabíjíte přes noc a nečekáte až se uvolní stojan nebo nebude fronta u kasy.

Autům zdar.

reagovat
ro
rock
23. května 2018, 15:43
1

Dvě poznámky:

" koncem roku 2017 nic moc jiného za tuto cenu koupit nešlo a vlastně nejde ani teď. Tedy i já jsem z těch co se těší na TM3"

Tady bych podotkl, že TM3 za 665 t s daní nejde koupit ani jen vzdáleně a bude ještě dlouho trvat, než se v Evropě objeví nabídka vozů pod mega

"Čerpal jsem na něj dotaci"

když ti něco (částečně) zaplatí někdo jinej, tak se DÁ očekávat, že ta finanční návratnost bude příznivá. Bez té dotace bys musel na návratnost Leafu čekat ještě další dva roky, to už bude sedmiletý auto, o kterým už budeš přemýšlet, že ho co nejdřív pošleš do světa.

PepaSFI
23. května 2018, 18:20
1

Leaf stojí cca milion, podle výbavy plus minus pár korun. A protože mi dotaci nikdo nedá, nevychází to vůbec hezky. Když vezmu ten hypotetický milion který mám nachystaný na Leaf, koupím celkem libovolné, podobně užitečné benzinové auto, zbyde mi dost na to abych až do smrti smrťoucí jezdil na benzin. Když uvážím že polovina ceny benzinu je spotřební daň, pak cena elektřiny není vůbec nízká a veškerá ekonomika provozu závisí jen na politice. Taky se obvykle u aut kalkuluje s poklesem ceny ojetin. Nějak nevím kolik lidí si to koupí ojeté. Myslím že pokles ceny bude značný. Teď jsem se díval na tipcars, je tam pár kousků, dva jsou tam s klasickou legendou o pečlivém majiteli z D a mají najeto tolik že ten majitel s tím asi jezdil těch pět let akorát ze dvorka do garáže a zpátky.

ro
rock
23. května 2018, 19:02
0

No jo, to je bonus navíc. Kolega popisuje starýho Leafa, tam byla cena okolo 730t. To až nová generace je celkem sebevědomě za mega. Asi srovnali cenu s Ioniqem...

beastar
23. května 2018, 19:06
0

Pro normální běžné kupce k ničemu. Do větší firmy místo cng oktávek k ničemu. Takže sečteno, podtrženo dotovaný zlo jak řepka. A i tak se to vyplatí velmi málo lidem.

PepaSFI
23. května 2018, 19:22
0

i tak to vychází hezky. když si vezmeš že to je primárně určené na hopkání kolem komína, takové ty denní pojížděčky, na to si běžný uživatel koupí nějakou Fabii, možná Rapida nebo něco od té druhé "české" firmy, za nějakých 300, možná 400 tisíc, pořád ti zbyde dost na hezkých pár let jezdění. Pokud bych bral vážně ty bazarovky, že si někdo koupil Leaf aby s tím najel 2000 km ročně, tak to by v bezninu ten rozdíl neujezdil vůbec nikdy. Ikdybych měl fousy jak ZZ Top s Gandalfem a Krakonošem dohromady, pořád bych jezdil zadarmo, za peníze ušetřený z toho že jsem si nekoupil elektromobil.

Hynek
23. května 2018, 23:14
1

Přátelé, ono je tam plno dalších aspektů které čísly nejde vyjádřit. Třeba že nikdy na dlažbě nebudu mít fleky od oleje, že sednu do vymrzlého auta a za 2 minuty je v něm teplo, můžu si načasovat klimu/topení atd.. Bratr pustí v Superbu topení a má teplo za 20 min, já za 2. Nesmrdí mi to v garáži a třeba maličkost že kvůli elektrice se neválčí na dálném východě, neplatíte státu 50% z každého litru, nedotuji Babišovu řepku a také že určitou část km za rok ujedu na energii ze slunce, kvůli které nemusel nikdo umřít atd.. Bohužel je to o pohledu trochu dál než jen km x náklad na něj. Já sám nechci abych dýchal ty smrady z naftových aut tak se podle toho prostě chovám.

Plus to jak se v tom jezdí se těžko popisuje a věřím že hodně odpůrcům by stačilo kdyby si s tím zkusili žít třeba měsíc a třeba by změnili názor. Ale jak jsem psal, nikomu to netlačím, má zkušenost je zkrátka dobrá, protože jsem těch problémů s auty (i novými) již zažil víc než dost a nechtěl jsem to znovu absolovovat.

K tomu že TM3 je auto za milion plus ano, jenže je to s Leafem srovnání asi jako Fabie HTP vs Octavia RS. JInak na Leafa se v té době dalo dosáhnout za stejnou cenu i bez dotace při trochu nižší konfiguraci nebo vzití předváděčky. Nový Leaf je za tu cenu blbost. Zajímavá je také jedna věc a sice že na jediné schopné EV Hyundai Ioniq se čeká víc jak rok. Tak to asi s tím zájmem kupujících uplně špatné nebude :) Věřím že až budou nová EV v ceně kolem 400tis Kč s dojezdem alespoň 200km v reálu, tak si najdou mnoho kupců. Zatím ale nikdo takové auto neprodává, tak je to jen pro pár nadšenců. Žít se s tím ale už dá a to celkem slušně, jsem toho zářným příkladem.

PepaSFI
24. května 2018, 15:16
0

takže popořadě. Fleky od oleje závisí na technickém stavu. Topení. Já mám auto o kterém Jeremy Clarkson prohlásil že topí dřív než se rozjede na 100kmh a moc nepřeháněl. Načasovat klimu a topení umí kdeco, nezávislé topení se dá dokoupit za poměrně rozumné peníze, s časovačem a dálkovým ovládáním. V garáži mi to nesmrdí, mám plechovou, průprdnou, s průvanem v základní výbavě. Kvůli elektrice se neválčí? Tak si zjisti kolik elektriky se v Německu vyrábí ze zemního plynu. Sice státu neplatíš spotřební daň, ovšem co se asi stane až státu ty peníze začnou chybět? V zásadě dvě možnosti. Buď ty peníze začne hrabat odjinud, čili tu tvou výhodu zaplatí někdo jiný, nebo vymyslí jak zdanit elektro. Energie ze slunce, no to je zrovna jeden takový příklad. Aby jeden měl výhody, musí mu to jiní zaplatit. S jedním musím souhlasit, taky nechci smrad z naftových aut. Diesel v osobáku je největší zločin na zdraví obyvatelstva a v českých podmínkách obzvlášť. Podraz na podraz a jedy lítají vzduchem.

Breakthru
28. května 2018, 22:07
0

Líbí se mi, jak media a politici blbnou lidem hlavu s dieselama....



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem