reklama
načítám data...

10 nejlepších automobilových znovuzrození všech dob

Automobilové návraty nejsou úplně častým jevem. Tím méně, když jsou opravdu povedené...

zobrazit celou galeriiHistorie, TopX: 10 nejlepších automobilových znovuzrození všech dob

Když jste slavná celebrita s ne zcela vyrovnanou osobností, je snadné zhýrat, znechutit si vlastní slávu a ušňupat se kokainem. Tímhle příběhy většinou končí. Výjimečně se však podaří ukázkový comeback a rockový bard či soulová hvězda vtrhnou po letech na pódium v lepší formě než kdy jindy. V automobilvém světě to je občas podobné – kdysi slavné modely, tou dobou však tlející kdesi v dávné historii, se automobilky sem tam pokusí znovu oživit. Ne vždy se to povede podle představ (VW Beetle by mohl vyprávět), občas se však podaří comeback jako hrom. A právě o těch nejlepších návratech bude dnešní článek.

Morris Mini → Mini Cooper

Na konci minulého tisíciletí začala automobilovou branží hýbat retro vlna, která na plno propukla s přelomem kulatého letopočtu. Inspirace minulostí byla hmatatelná u různých modelů napříč značkami a segmenty a jedním z nejpovedenějších produktů se bez jakýchkoli pochybností stal první novodobý Mini Cooper. Vývoj auta začal v roce 1995, kdy Rover, toho času stále produkující poslední verze klasického Mini, patřil pod BMW. V roce 1999 se však Mnichovští Roveru zbavili a ponechali si pouze práva na značku Mini. 

reklama

Na podzim roku 2000 se nové Mini ukázalo světu a přes noc se stalo hitem. Mini One a Mini Coopery po 40 letech opět zaplavily evropská města. Trefily se do vkusu obrovskému počtu (nejen) mladých lidí. První moderní Mini sice bylo oproti svému pravzoru mnohem větší, na poměry své doby však jednoznačně patřilo k drobkům. Retro design se povedl na jedničku – měl šmrnc a kopu stylu. A jako bonus vtisklo BMW do minikovského DNA značnou dávku sportovního talentu, který naplno rozvinuly varianty Cooper S a Cooper JCW s teskně kňučícím kompresorem pod kapotou. 

Víte, že vývoj moderního Mini probíhal ve dvou větvích a místo sportovní stylovky pod taktovkou BMW mohlo vzniknout i chytré, ale zcela obyčejné lidové vozítko ctící filozofii Aleca Issigonise, prosazované Roverem?

BMW 507 → BMW Z8 

V 50.letech minulého století si chtělo BMW šplhnout, etablovat se co by výrobce luxusně-sportovních vozů a ukrást cosi ze slávy Mercedesu 300SL ‘Gullwing’. Autem, které to vše mělo dokázat byl roadster 507. Byl elegantní a poměrně silný. Oblíbily si jej celebrity. Ale jeho výroba byla natolik nákladná a prodejní výsledky kvůli vysoké ceně tolik tristní, že místo pozvednutí BMW málem způsobilo jeho krach. Malý počet vyrobených kusů a klasické linie otevřeného sportovního auta však způsobily, že je 507 v současné době jedním z nejdražších BMW vůbec.

V roce 1999 se objevilo BMW Z8. Nádherný roadster se svými elegantními retro tvary z pera Henrika Fiskera vymykal úplně všemu, co mělo tehdy BMW v nabídce. Tohle byla reinkarnace 507 jako hrom. Pod kapotou hřměl osmiválec 4,9 litru známý z BMW M5, karoserie byla z hliníku a cena překračovala hranici 4 miliony Korun. Stigma 507 však bylo v Z8 obsaženo více, než si možná v BMW přáli. Ač je dnes Z8 velmi chtěným artiklem, jako nové si často muselo hledat kupce velmi dlouho. Bylo zkrátka příliš drahé a navzdory omezenému počtu vyrobených kusů o něj nebyl velký zájem. V dobových srovnávacích testech mu byla vytýkána malá tuhost karoserie a často prohrávalo se soupeři jako Porsche 911 nebo Maserati Spyder. Dnes jejich cenu několikanásobně převyšuje. Není to paradoxní? 

Fiat 500 1957 → Fiat 500 2007

Auto, které mobilizovalo jižní Evropu? To je přece Fiat Nuova 500, který na minimální půdorys dokázal vměstnat motor, 4 lidi a ještě drobný zavazadlový prostor. Do roku 1975 se jich vyrobily téměř 4 miliony kusů a mezi nimi i pár tisíc nasupených verzí Abarth, s typickými červenými pruhy na bílé karoserii a otevřenou kapotou na podpěře.



V roce 2004 už Fiat zdaleka nebyl tím gigantem chrlícím jeden modelový hit za druhým. Koncept Trepiúno navazující na jazyk a idey původní 500 však uhranul návštěvníky autosalonu v Ženevě – tohle byl Fiat, ze kterého sršely všechny dobré ingredience starého těsta. Fiat si může gratulovat, že v roce 2008 představil sériovou verzi v téměř nezměněné podobě a roztomilé autíčko si díky neopakovatelnému poměru stylu a ceny získalo lásku snad všech Italek shánějících městského prcka. K Italkám se přidaly i Španělky, Němky, Francouzky, Češky… zkrátka celá Evropa. Nová 500 se stala páteřním modelem automobilky. A je tu s námi i Abarth s červenými pruhy, dvěma akustickými hlavněmi pod zadním nárazníkem a nevyčerpatelným množstvím charisma. Kdo ví, jak by na tom Fiat dnes byl, kdyby novou pětistovku nezačal vyrábět.

Dodge Challenger 1969 → Dodge Challenger 2008

reklama

V souvislosti s návratem amerických pony cars či muscle cars si možná většina lidí vybaví Ford Mustang, jehož moderní retro generace byly svým způsobem návratem ke kořenům. Ve skutečností se ale Mustang nikdy nepřestal vyrábět. To Dodge Challenger je jiný případ. I auty nepolíbení jedinci znají bílý zaprášený Challenger, ve kterém se Berry Newman žene přes nevadskou poušť a hledá svobodou duše. Tenhle silný odkaz žil mezi fanoušky filmů, ale příznivci automobilů čekali na Challenger až do roku 2008.

Challenger napodobil povedenými retro tvary Mustang a přestože jeho prodeje nedosáhly na úspěch fordova poníka a následně také ‘zvířátka, které žere Mustangy’ (Camaro) od Chevroletu, stejně je jeho existence fenomenální. Challenger je totiž ten pravý muscle car. Rozměrný, těžký a řvoucí. Verze Hellcat se 707 koni působila v době zmenšování, downsizingů a optimalizace jako bezostyšný vzdor trendům. A kdo si myslel, že nic šílenějšího už nemůže přijít, musel smeknout před osmiset koňovým Demonem – nejrychlejším sériovým autem se spalovacím motorem ve sprintu na čtvrt míle. Lepší comeback se Dodge snad ani nemohl povést.

Renault 5 Turbo → Renault Clio V6 

Renault umí přivést ostré hatchbacky nejen k jízdní dokonalosti, ale také maximální vyšinutosti. Klasické R5 Turbo trhají poslední dobou aukční rekordy, jejich šílený rozchod, výbušný přeplňovaný motor Cléon a geny v rallye byly v roce 1979 přitažlivé stejně jako dnes.



Koho by napadlo, že Renault podobný kousek zopakuje v roce 2000 a ani k tomu nebude potřebovat homologační povinnosti ve WRC. Clio V6 vzniklo z čisté vášně k nesmyslu. Proč? Proč ne! Vždyť ta rozšířená karoserie penetrovaná mohutnými nasávacími otvory je tak unikátní a oči tahající, že zastíní kdejaký supersport. Že je motor umístěn zcela nevhodně a vysoko? No a? Všichni víme, že Clio V6 je přes vyšší výkon pomalejší, než klasické Clio RS a ke všemu je o 3 třídy hůře ovladatelné. Ale kdybyste si mohli vybrat, sáhli byste snad po obyčejném RS172? Je skvělé, že se v Renaultu zbláznili 2x a dopřáli nám ještě jedno tango inspirované slavnou R5.

Toyota Corolla AE86 → Toyota GT86

V 80. letech to byla jen obyčejná sportovní varianta lidové Corolly, tehdy těžící z (dnes už nelidové) klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Jak přibývaly roky a stoupal počet zatáček, které Corolly Levin a Trueno AE86 zdolávaly na japonských horských silnicích, začala se rodit ikona. No a když se nakonec objevil jistý Keichi Tsuchiya a do Evropy prosákl manga seriál z prostředí touge, kde v hlavní roli vystupovala bílá AE86, fanoušci začali bláznit. Dnes je z ní možná až přeceňovaná záležitost a její stáčivost, driftovatelnost a ovladatelnost se stala obsahem mýtů a legend.

Píše se rok 2012 a do portfolia automobilky, z jejichž mnoha milionů vyrobených aut ročně je úplně každičký netečný a nudný, se mají vrátit emoce. Nejedná se o kompaktní vůz, ale čistokrevný sporťák, číslo 86 je však evidentním odkazem, ke kterému autu že se konstruktéři chtěli přiblížit. Nová Hachiroku měla nést přesně ty samé hodnoty jako její předchůdce. Snadná ovladatelnost, ochota k driftování, vyvážený podvozek, točivý motor. Stále sice ohrnujeme nos nad jejím výkonem, ale šéfinženýr Toyoda splnil do puntíku to, co proklamoval. GT86 je AE86 dnešní doby.

Alfa 8C 2900 → Alfa 8C Competizione

Nejslavnější časy automobilky Alfa Romeo patří do hluboké minulosti. Byly to doby, kdy vyhrávala závody, nabízela velmi drahá a přesto velice žádaná auta a jistý Enzo Ferrari by bez jejich produktů nebyl – tým Scuderia Ferrari byl plný Alf Romeo. Model 8C patřil k tomu nejlepšímu z 30. let minulého století. Původně Alfa 8C vznikla jako závodní auto, které nikdy nemělo být prodáno soukromým majitelům. V následujících letech se však šasi s motory distribuovaly k různým karosárnám, které je odívaly do čarokrásných tvarů dob dávno minulých. Z 8C se stalo vysoce výkonné luxusní GT, které kralovalo evropským silnicím. Krom účelného závodního doutníku je jeho nejslavnější variantou zřejmě pozdní provedení 2900B s barokně tvarovanou skořápkou od karosárny Touring, jejíž kompresorem přeplňovaný osmiválec poskytoval 220 koní. 



V roce 2007 je situace úplně jiná. Alfa není příliš stabilní značkou a z vrcholu potravního řetězce se posunula do nižších pater. Přesto do sériové podoby přetavila koncept 8C Competizione – názvem i barokními tvary navazující na předválečnou klasiku. Zcela se vymykající zbytku nabídky značky. A boubelatou karoserií také ostře kontrastující s agresivními geometricky tvarovanými supersporty první desetiletky našeho století. Jen situace s Ferrari se poněkud obrátila. Už to nebyla Alfa, která poskytovala Ferrarimu techniku, naopak, nebýt osmiválce Ferrari F136, žádná 8C by nebyla. Také tento nádherně znějící a vytáčející se motor byl důvodem, proč návrat 8C vzbudil takový poprask a Alfa Romeo si mohla na chvilku zase užít život mezi automobilovou smetánkou.

Fiat 124 Spider 1966 → Fiat 124 Spider 2017

Byl veleúspěšný v Evropě, dobyl USA, vydržel ve výrobě dlouhých 19 let. Fiat 124 Spider těžil z největšího rozpuku mateřské automobilky a stal se nejprodávanějším italským sportovním autem všech dob. Byl poháněn točivými čtyřválci o výkonu až 133 koní, využíval předností klasické britské školy. Zkrátka povedený roadster se vším všudy.



Po více než 30 letech od ukončení výroby původní 124 Spider se portfolio Fiatu prakticky smrsklo na Pandu a klony modelu 500. Chtělo to oživení jako sůl! Díky kooperaci s Mazdou a troše štěstí (původně to měla být Alfa) vznikl nový Fiat 124 Spider. Navzdory totožné platformě a interiéru dokázali Italové 124 velmi odlišit oproti výchozí Miatě. Má mnohem uvolněnější a elegantnější karoserii, vypadá hodnotněji a také nabízí uvolněnější a více výletnický naturel. Místo klasických atmosférických jednotek pohání 124 uživatelsky komfortnější přeplňovaný MultiAir. Když uvážíme, jak málo manévrovacího prostoru měli, je to skvělá práce a hlavně skvělý comeback hodnot, které nejprodávanější sportovní auto z Itálie neslo. Pokračovatele se naštěstí dočkala i varianta Abarth na jejíž test se můžete v blízké době těšit.

Ford GT40 → Ford GT 

Slavná epizoda, kdy neúspěšný pokus o nákup Ferrari ze strany Fordu vyústil ve vznik jednoho z nejpůsobivějších zavodních speciálů automobilové historie, vám je určitě znám. Slavné vítězství v roce 1967 určitě hřálo na duši všchny majitelé silniční verze brutální placky, jejíž působivý design byl výsledkem čiré závodní účelnosti. GT40 byl nejdražší a nejrychlejší Ford po dlouhou dobu.

Také za návratem nejplacatějšího Fordu historie může vlna retro. A také oslava 100 let existence značky. Ford GT z roku 2004 byl naprostá pecka. Otevřel lidem ústa. Věrně navázal na design svého pradědečka, jen jeho výraz trochu osvěžil dobovým liftingem. Nové GT sice nebylo jízdně dokonalé, ale svým vzezřením zcela odzbrojující. Není divu, že po představení se zájemci přepláceli, aby měli GT mezi prvními. Přitažlivosti auta s osmiválcem 5,4 litru o výkonu 558 koní odpovídají i dnešní velmi vysoké ceny na trhu s ojetými vozy. A protože je Ford GT takovým terminátorem světa aut, vrátil se předloni znovu. V neméně působivé podobě.

Alpine A110 → Alpine A110

Legenda rychlostních zkoušek a alpských vlásenek postavená na základech Renaultu 8 prožila svůj slavný život v 70. letech minulého století, přestože vznikla už na začátku let 60. Alpine A110 bylo malým sportovním pokladem. Drobný vůz byl natolik mrštný a ovladatelný, že dokázal držet krok s mnohem výkonnějšími auty. Jeho sláva však pramení zejména z fenomenálních výkonů, které auto podávalo v mistrovství světa v rally. V letech 1971 a 1973 obsadily Alpine první tři místa v Rallye Monte Carlo, zaznamenaly mnoho dalších vítězství a známé byly i z českých závodních tratí. Vždyť A110 šoféroval i slavný závodník Volejník z filmu Jáchyme, hoď ho do stroje.

Zatímco jiné slavné jméno renaultí historie – Gordini – se nedočkalo zrovna důstojného oživení, v případě Alpine je všechno v nejlepším pořádku. Je to comeback se vším všudy. Klasické tvary, motor uprostřed, lehká konstrukce. Jen místo klasické manuální převodovky mění rychlosti dvouspojkový automat a místo atmosférických třináctistovek a šestnáctistovek pohání sporťák mnohem výkonnější přeplňovaná osmnáctistovka. První novinářské testy navíc na konkurenci Alfy 4C a Lotusu Elise pějí jednohlasnou chválu. Tohle se Francouzům velmi povedlo.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
10. června 2018, 09:32
2

Ta retro vlna se občas povedla. Toyobaru to vystihlo dost dobře, Alpine, gt40 ctí tu myšlenku taky slušně. U hotrodů to hodně ztloustlo. Mini a 500 že začátku dobrý, ale ty následné deriváty jsou někdy k zblití. U BMW se něčeho podobného už asi nedočkáme a ten zbytek jsou tak trochu jenom ojedinělé výstřely.

reagovat
BigBen
11. června 2018, 19:30
0

S těma novýma MINI derivátama musím bohužel souhlasit. Ani ty šoféři v nich už nejsou fandové značky. Jen to prostě mají...

Sh
Shock
14. června 2018, 08:04
0

Zrovna při čtení tohoto článku mi projelo kolem práce 500X. Škoda, že FIAT už těží pouze z jednoho modelu, skoro jiný FIAT nevidím. :(

ro
rock
10. června 2018, 09:49
-1

Asi bych oddělil od sebe
- auta, který nesou jakýsi duševní odkaz, ale nikdo by si toho nevšiml, kdyby to automobilka důrazně nehypovala a třeba i názvem nepřipomínala (Alfa, Toyota)
- auta, který bezostyšně přebírají designové prvky a parazitují na slavném jméně, ale uvnitř jsou vlastně úplně o něčem jiném (Mini, New Beetle, 500)
- a konečně na auta, která na slavné předchůdce navazují jak prvky designu, tak účelem a cílovou skupinou zákazníků. A abych řekl pravdu, jenom taková mi stojí za zmínku a zájem (Z08, 124 Spider, Alpine, Challenger, možná i ten Ford GT)

reagovat
Kuře
10. června 2018, 10:21
0

Možná? Jak to myslíš "možná"!?!:D

ro
rock
10. června 2018, 10:42
1

No, GT40 byl především závodní speciál a až později to postavili na značky, protože o to byl zájem.
Nový GT ve své první generaci snad ani nezávodilo, alespoň ne nějak seriózněji - bylo tedy postavený za úplně jiným účelem než jeho předchůdce. Proto to možná a spíš jsem na vážkách, jestli by nepatřil spíš do té druhé skupiny.

Bavoraczech
11. června 2018, 13:12
0

Ad 2: To bych úplně neřekl. Fiat 500 je pořád malá čiperná nákupní taška a Mini má zase perfektně odladění podvozek a charakter. Takže vlastně na své předchůdce navazují.
Alfa, Toyota - možná na tom něco bude. Taková Felicia, Octavia, Superb, Rapid... to jsou všechno historická jména, znichž může jako luxusnější sedan navazovat akorát ten Superb. Do budoucna tedy očekávám třeba něco jako Škoda "Spartaq" :-)

beastar
11. června 2018, 13:38
1

Ford Gt nikdy nezavodil? Jako jasně neni tam vývoj jako u původního, ale závodil. Jinak ok něco na tom je. Ty poslední nová Mini už jsou jen o tom logu. 500 od Fiatu je podle mě duchovní nástupce tak jak má vypadat.

Matěj Podhorský
11. června 2018, 13:50
0

Vavris měl asi namysli první moderní GT, tohle je druhá generace, ale uznávám, že jsem se taky pozastavil :)

ro
rock
11. června 2018, 14:17
0

to beastar:
ad GT: Myslím, že výslovně zmiňuju první generaci, která je i na obrázku ve článku, někdy z r. 2005. Tahle druhá sice má s GT40 společný účel (a podle mne by do článku patřila spíš), ale zase nenavazuje designově. To už je nástupce fakt jenom duchovní, ale kdyby to mělo nový, jiný jméno, nikdo by neřekl ani ň.

ad 500: původní pětistovka byla ve stylu Ford T (postavím Itálii na kola), auto pro ty, co měli do kapsy hluboko a Vespa jim nestačila. Tohle převzal Cinquecento a potom Seicento. Ovšem současná pětistovka je +- podle vzorce "500 = Panda + 100 tisíc" a to je prostě úplně jiná filozofie, než původní pětistovka.

beastar
11. června 2018, 17:07
0

Aha ok já sem to asi blbě rozklíčoval. Myslel jsem že jako obecně Ford GT kromě toho originálu nikdy nezávodil. Jenže ona je jiná doba, dneska nepotřebuješ auto co bude motorizovat stát po válce. Všech materiálů je dostatek a lidi ve většině světa nechtějí "filozofii" původních 500, brouků a Téček. Takže to nemůžeš brát takhle doslovně. To by potom skutečně nešlo napsat ani takový článek.... Myšlenkou jde o malý městský auto, který je vlastně docela prostorný má reálně nízký provozní náklady. To že je to u nás jakoby drahý auto neznamená, že to takhle stejně platí ve Švýcarsku, Británii, nebo Kanadě:)) Takže tam bych viděl, že se to prostě povedlo. Když už něco z Itálie absolutně nesedí tak je to Ghibli.....

ro
rock
11. června 2018, 19:51
0

No jo, jsem holt v někteých věcech zapšklý urejpaný purista :-), ale beru i tvůj pohled. Sice si pořád myslím, že Panda tomu zadání odpovídá líp, ale 500 je prostě roztomilá, tak se jí to dá odpustit...


btw to Ghibli si snad ani nezaslouží komentář...

beastar
11. června 2018, 20:10
-1

Asi takhle doba se mění. Purista ok ale něco jinýho je real life a spotřeba a nějaký rallye klesiks a konkůrz d iligánc vila de Pizda. Dneska by si auto jako byla původní 500 těžko prodal. Je to prostě jenom retro no more. Víc v tom nikdy nebude a nebylo. To samí gt. Jsou předpisy a není po ww2:) A názvy? To už dávno fk em all ... Ghia, Vignale....Ghibli, coupé, rs a gt... Dneska krásný pojmy důležitý je co pod tím představí fabrika dneska. Takže je mi jedno co reprezentovali v roce 1967. Žiju tady a teď měl by si to zkusit nic ve zlym. Auta jsou jiný a svět taky. Starý fajn na víkend jinak thats sux.

ro
rock
11. června 2018, 21:20
0

Svět je jinej? Merde. Jinej a novější není ani zdaleka vždycky synonymem slova lepší...

Jimi
11. června 2018, 22:56
0

Žluťák je klasika, ale jenom bych doplnil další Ghibli a lahůdku Shamal z 90-tek. Přizpůsobuje se to době...

Oh!Gust
10. června 2018, 09:56
0

Článok sa mi veľmi páčil, ale mám jednu pripomienku. Podľa mojej pamäti šoféroval Volejník zelený Saab Sonnett, nie Alpinku. Tá sa na pretekoch objavila ale tiež ????

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
05. srpna 2018, 09:28
0

Ano, to je pravda a jsem nachytán na švestkách - holt jsem si to zapamatoval nějak špatně. Volejník odjíždí v Sonnettu a za ním nasupeně startují dvě Alpine.

Kuře
10. června 2018, 10:20
0

Tak ta Alfa C8 je parádní, a stejně tak Z8 od BMW, to bysme se tu na Autíčkáři mohli dočkat srovnávacího testu, no ne?:)

A Ford je samozřejmě super, to je prostě dělo:)

reagovat
Kuře
10. června 2018, 10:20
0

8C, pardon:)

ro
rock
10. června 2018, 10:59
0

Ještě k článku a vítězství Fordu 1967 v Le Mans:
Nevím, jestli to autor tak zamýšlel, ale v r. 1967 vyhrál Mark IV, ve kterým by teda původní Ford GT rozklíčovali jenom znalci a největší nadšenci. Ten Ford, se kterým se mohli identifikovat "majitelé silniční verze", vyhrál v letech 1966 (černej) , 1968 a 1969 (obě v barvách Gulf).

reagovat
Breakthru
10. června 2018, 12:31
1

vylepil bych tam ještě Mustang 5. generace...ten byl na začátku mexický retrovlny...ale ikdyž francouzský auta nevnímám nijak pozitivně, dalo by se říct, že vůbec, tak z Alpiny mi spadla brada.A Fiat je taky povedenej resp. oba.Za to pětikilo bych se nestyděl jakožto nákupní tašku a 124 se taky super, ale je fakt, že má japonský geny...

reagovat
Irwinek
10. června 2018, 12:32
2

Zase se nějak pozapomnělo na můj oblíbený Ford Thunderbird 1957 x 2005 :-D

Většinou bývají amíci s " retreonávratem " úspěšnější, než starý kontinent, ale třeba pětistovka a Z8 se mi líbí moc

reagovat
Kuře
10. června 2018, 13:17
0

Tak teda nevím, ač je to Ford, tak ten nový Thunderbird bych asi nechal Thunderbirdem a moc o něm nemluvil, tedy aspoň za mě osobně co se vzhledu týče:)

Irwinek
10. června 2018, 14:38
2

Vidíš, a mě se celkem líbí, a ač jinak automat moc nemusím, tady mi celkem seděl. Auto bylo takové na bulvár k moři, do zatáček se mu moc nechtělo, ale poklidná podvečerní jízda podél řeky byla dokonalá - prostě cruizing okolo 70 :-D
A jak mám rád hranatá auta , tímhle bych nepohrdl :-D

BigBen
11. června 2018, 19:36
0

Z tohoto výběru už jedno mám, ještě potřebuju BMW Z8, Challengera, Alfu 8C a samozřejmě novýho Forda GT :-)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio Sport RS 172 ph1 2000
Renault Clio Sport RS 172 ph1

2000 rok výroby
172 koní výkon
1 998 ccm objem

Citroën Xsara 1.9D 1999
Citroën Xsara 1.9D

1999 rok výroby
1 koní výkon
74 ccm objem

Jaguar XF SV8 2008
Jaguar XF SV8

2008 rok výroby
410 koní výkon
4 196 ccm objem

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem