načítám data...

BMW Z4 Coupe 3.0 Si je s odstupem času parádní puristická kára

28. srpna 2023, 19:38 50 komentářů krab

Jak ten čas letí a jezdím občas i v ryze moderních autech, do své vlastní garáže naopak vyhledávám pravý opak. A co bych před deseti lety přehlížel jako moc moderní a přetechnizované se mi najednou teď už začíná líbit.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: BMW Z4 Coupe 3.0 Si je s odstupem času parádní puristická kára

Prozradím to hned v úvodu. Koupil jsem “Zetčtyřku” v kupátku. Ten kdo si pamatuje začátky místního blogera pod nickem “Krab”, tak víte, že úplně v tom prvním jsem představoval červenou tenisku, BMW Z3 Coupe s 2.8 M52 motorem, auto které jsem si přál už jako starší teenager, když bylo nové. Měl jsem ho moc rád, ale koupit si takové auto dneska znova by znamenalo buď investovat nemalé peníze do opravdu hezky renovovaného nebo zázračně zachovalého kousku anebo koupit nějaký průměrný, ale smířit se s nekonečným bojem se rzí. 

BMW Z4 je novější auto, s tou korozí už tolik problémů neměla a kupátka jsou všechna navíc pekelně vzácná. Ono není divu, protože je to pěkně ulítlé auto. Roadster, kterému nasadili střechu, dokonale ho zpevnili, ale vytvořili opravdu malou útulnou kabinu pro řidiče a jeho spolujezdce. Dětská sedačka se mi na spolujezdce do emkových sedaček vejde tak akorát, takže můj malý spolujezdec má zas novou hračku, ve které ho taťka může vozit po krajině. Roadster bychom asi tak moc neužili a hlavně, já mám prostě úchylku na automobily karosérie kupé, obvzlášť tahle malá gétéčka. Dneska v tomhle podobném konceptu můžete koupit Jaguar F-Type nebo Toyotu Supra GR, ale to jsou oboje auta, jejichž pořízení je docela drahý špás.

Proč Z4 Coupe 3.0 Si a proč ne rovnou pravé emko?

Důvod je tady v mém případě čistě prozaický. Po loňském nákupu staré vzduchem chlazené 911 mi zůstal účet suchý jak Martini a pravé emkové kupátko dneska stojí klidně až 60 tisíc eur. To jsou šílené ceny. Vyrobilo se jich ještě méně než verzí 3.0 Si a jsou dnes zkrátka dvakrát, vlastně spíš třikrát tak drahé. Byla by s emkem násobně větší zábava za volantem? Rád to někdy v budoucnu porovnám, pokud se s majitelem pravého emka potkám, ale myslím si, že úplně ne. Za ceny obecně vzato kolem 20 tis euro představují třílitry vynikající hodnotu za peníze. A na pravé emko jsem stejně na účtu požadovanou sumu neměl, takže výběr byl jednoduchý.

Při zkušební jízdě mě totiž překvapila nejen útulnost a ergonomie kabiny, ale i reakce a zvuk třílitru N52 o výkonu 195 KW při 6 600 otáčkách. Druhý údaj v technické tabulce říká 315 N.m při 2 750 otáčkách a to jsou hodně zajímavá čísla až překvapivá, že patří k jednomu motoru. A tahle N52 vážně taková je. Velmi masitě a hutně se sbírá z nižších otáček a náramně graduje až k limitu někde lehce nad sedmi tisíci. Tenhle motor se mi vážně líbí, to nelze srovnat se starou dobrou M52, samozřejmě zas není už tak jednoduchý a spolehlivý. I když i N52 patří k tomu dnes vysloveně oblíbenému a spolehlivému co z Mnichova za posledních 15 let vyšlo.

Manuál, posez na zadní nápravě 

Možná se bude leckdo divit, co dělám zase zpátky v bavoráku. Ale tohle auto je hodně speciální. Vzniklo jako designové cvičení, dostalo se kupodivu do výroby a nebylo to čistě jen Z4 s pevnou střechou. Auto má dost odlišení v nastavení, jak řízení, tak odladění podvozku a vůbec. Našel jsem press kit z roku 2006, kdy se jak emko tak 3.0Si představovalo veřejnosti a jen technický popis má deset stránek. To už se dneska nevidí. Bylo vidět, že v té době ještě technika velké kluky zajímala a zákazník si chtěl přečíst něco o vychytávkách a finesách, které to auto mělo, zejména emková verze, kde bylo zcela jiné řízení, brzdy z E46 M3 CSL a spousta dalších zajímavých změn. Ale to základní zůstává u obou stejné. Sedím obklopen autem, zírám na dlouhou přední kapotu a auto vnímám přes sedačku hodně od zadní nápravy. To dodává Z4ce takový opravdu pěkný oldschoolový feeling, těch šedesátkových aut s šestiválcovým motorem vpředu. Řadový šestiválec právě tu atmosféru báječně dokresluje. A to byl vlastně důvod proč jsem si ho koupil.

Je dokonale jiné než 911tky je úplně jiný než Cayman/Boxster, je tak nějak svůj a pro mě správňácký. No, zatím jsem ujel jen něco přes sto kiláků, mám jej zatím na převozkách než se vyřídí doklady, moc jsem toho navíc dnes na tom dešti s autem nepředváděl. Na jednu stranu svezení s Porsche mi toto auto samozřejmě nenahradí, ale nabízí určitou jinakost a vůbec … prostě jsem se zase nechal unést na vlně nostalgie a koupil si jeden z mých starých snů z doby, kdy jsem o tom leda tak mohl snít na stránkách v Autocaru. Mimochodem z půdy jsem o víkend vylovil jedno číslo z roku 2006, kde Andrew Frankel (myslím, snad jsem to nepopletl) testoval Z4 M Coupe v barvě Sepang Bronze. Krásné auto a nádherný článek … 

Jedno auto dovnitř, druhé ven

Abyste si nemysleli, že se snažím fakt toho Jaye Lena nakonec i trumfnout, tak vězte, že ubytovací prostory pro auta i moje peněženka mě samozřejmě dost jasně limitují v rozletu. Takže aby se mohlo realizovat BMW Z4 Coupe v zajímavé barvě Carbon Schwarz s dvoutónovým interiérem, musel jít tmavozelený Mini Cooper S, ale šel do velmi dobrých rukou kamaráda. A baví ho a to je to hlavní. A u mě to bylo tak, že ne, že bych najednou po ani ne dvou letech nad Miníkem ohrnul nos, to auto je náhodou boží a doufám, že si ho třeba jednou zase v budoucnu na chvíli zařídím, ale prostě mě zas jednou ovládly pudy a já musel …  :)  A jestli náhodou nějakou Z4 první generace nebo přímo kupátko máte, budu rád za postřehy a komentáře. A jestli z nostalgie toužíte po něčem podobném, jak jinak než, že pojďte do toho taky!

PS: fotky jen z dneška, z nadšeného přebrání vozu a prvního výletu po vlastech českých …

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
28. srpna 2023, 20:27
8

Taky jsem doplnil garáž, ale nemusel jsem se ničeho vzdát :-)
Volvo 960 r.v.1995 1:18 :-) ale sháněl jsem ho 16 let!

reagovat
krab
28. srpna 2023, 21:44
0

pecka! Najít někdy modýlek přesně tvýho auta není vůbec sranda ... tak to se jdu podívat na aukro, jestli tam nemají Z4 v kupátku :-D

Irwinek
29. srpna 2023, 10:31
0

Ani mi nemluv, napřed se mi podařilo sehnat červené v Polsku a po 3 měsících konečně tohle z německa výměnou kus za kus. Mimochodem, za ty 3 měsíce se cena zvedla skoro o pětikilo :-(

Mechanik
01. září 2023, 11:13
0

Tak gratuluji k 960, bude nějaká recenze, tohle už se jen tak nevidí

Mechanik
01. září 2023, 11:14
0

předpokládám že jsi to nestavěl sám, kde se tohle dá sehnat?

Irwinek
01. září 2023, 13:26
0

Teď mají tu mou červenou a jednu tmavě šedou v macmodel v Benediktinský za Kotvou, jinak hlídám FoxToys, nebo třeba výrobce. Tohle je od Triple, číňan pro Němce, kvalita průměrná, detaily celkem slušné, dokonce i podvozek odpovídá realitě. Natáčejí se přední kola zároveň s volantem. U mého kusu se neotáčí pz kolo. Všechno volá jsem statický model, žádné hraní :-) kvalita laku nicmoc, ta červená vypadala líp, ale když Ti pod balkonem stojí stříbrná, tak na polici bude taky stříbrná :-) není to žádná limitka, ale zaprášilo se po nich v celé Evropě , takže určitě vyjdou další. Paleta barev kopíruje originál, takže omezených 12. Cena standart cca 2000.

Mechanik
01. září 2023, 13:37
0

Úžasný že něco takovýho vyráběj, pecka. Tak ať to dělá paradu a na stříbrný nebude vidět prach :-D

Irwinek
01. září 2023, 14:39
0

Je ve vitrínce :-) Stejně jako Peugeot 505 GTi Berlina, na kterého jsem čekal 10 let. Tam tedy nesouhlasí barva, protože výrobce udělá každých 10 let jen tisícikusouvou sérii v jedné barvě, ale to je úplně jiná liga. I cenově.

BigBen
28. srpna 2023, 21:34
0

Pokud jsi kompresorové MINI vyměnil za tohle, tak buď bylo BMW hodně levné nebo jsi kamaráda při prodeji MINI pěkně natáhnul :-D

reagovat
krab
28. srpna 2023, 21:47
4

Tak vyměnit vysloveně kus za kus, to by byl majstrštyk úrovně Beastara v době jeho největší bazárnické slávy. Ne, samozřejmě, že jsem si musel dost připlatit. Sice mělo bejt Mini ten "investiční" youngtimer, ale spíš jsem do něj investoval a návratnost nikde :-D Ne, dělám si srandu, člověk to neujezdí, čili, když chci něco koupit, vím, že zas musím něco jinýho prodat, tak to holt je

BigBen
28. srpna 2023, 21:51
1

No, neujezdí.... ty těch aut máš tolik, že to stejně nemůžeš být schopen ujezdit. Nebo jo?

krab
28. srpna 2023, 21:59
0

Někdy je to horko, těžko. Ale až na toho Elana jak tam zmiňuju dole Beastarovi co se ptal v podstatě podobně letos stíhám jezdit vším, že aspoň jednou za tejden nebo čtrnáct dní se s tím někam jede. Třeba s Miníkem jsem najezdil za těch rok a půl nebo skoro dva roky cca 8 tis kiláků a udělalo se na tom dost práce, úspěšně i ta úprava řemenice a softwaru, hrál jsem si zkrátka ... teď si zas budu hrát s tím bávem. Naštěstí nevypadá nic zle, ale ono se vždycky něco k údržbě a opravám najde :-D

beastar
28. srpna 2023, 21:49
0

Z4 nemám. Mám tu jmenovanou Supru a je to dost dobrý. Vzhledem k tomu že je to nové auto mi nepřijde že by to byl drahý špás:) A pořizovací cena opět vzhledem k okolnostem v pohodě. Protože jak už to tak bývá přestože je BMW opravdu pěkné auto něco na tom určitě časem budeš dělat.

Ztrácím přehled takže ty máš teď jakože tři BMW? Z4, Alpu a X3 a k tomu dvě Porsche? Sallynu a ten starší grave digger?

reagovat
krab
28. srpna 2023, 21:55
0

Jo, teď to tak je , jak říkáš a ještě toho starýho Elana +2 červenýho. Ale toho jsem teda zainzeroval, protože ho mám v garáži mimo co bydlím a jak se věnuju spíš klukovi než objížděním veteránskejch akcí, navíc když už tak letos jezdíme s tím "grave diggerem" paradoxně víc jak Sallynou , tak na ten Lotus vůbec není čas. Ale na to to prodat musím objevit stejnýho blázna jako jsem sám, jestli vůbec takovej existuje :-D

S tou Suprou, kamarád to má, v dvoulitru a nesmírmě si to pochvaluje. Já se s tím svezl taky a je to bezva. Ale když mě fakt baví tyhle starouši. A přesně, něco na tom vylepšíme, udělá se údržba, mě i člověče baví vidět jak se to auto pak zlepšuje tou údržbou a tak. K novýmu dostaneš akorát klíčky a jezdíš ...

beastar
28. srpna 2023, 23:48
1

Jo tak to je pěkná sestava. Vidíš na toho Lotuse veterána bych úplně zapomněl. A po pravdě se nedivím ten feeling z těch starších Porsche je dost jiný jak z té linie 90s let. Lepší. Akorát považuji se za dost zkušeného řidiče. A z těch starších a výkonnějších 911 mám vždycky poměrně respekt. Umí to pěkně zlobit.

Supra je v dnešní době jedno z aut na který nemusíš být miliardář aby si to mohl pořádně užít. A hlavně koupit. Ten čtyřválec no. Je to jako tady nedávný článek o zetku. Stačí to. A ano dostaneš jen klíčky. Já potřebuju jedno auto normální na blbnutí a starší je prostě starší. Ten pocit toho vylepšování mi kompenzuje to QP který uspokojivě s menším nájezdem funguje jako daily. Takže to chápu taky mi dělá radost když to prostě jezdí jako tenkrát. Jen to teda stojí hodně peněz.

Jinak nikdy bych netypoval že budeš mít většinově německý auta v garáži. Přestože BMW sem míval jako mladý jinoch hodně rád a měl sem jich pár. Alpina je cool stuff. Jakákoliv. No ale z nějakého důvodu u mě s věkem ten zájem o tu značku hodně opadl. Vlastně ani nevím proč. Dobře že si pořídil takový relativně výjimečný kus. Zrovna na konec sezóny:)

high_fish
28. srpna 2023, 22:25
3

Super volba Krabe:) ať dělá jen radost. Já jsem se v sobotu vrátil po týdnu z Alp a Itálie a rohlík mám ještě teď, i když moje je ještě třílitr M54 a otevřená.

reagovat
krab
28. srpna 2023, 22:49
0

Paráda, dík. No taky se moc těším na nějaký zajímavý výlety, roadtripy se Z4 , něco určitě podniknu s tím autem!

Stanley
29. srpna 2023, 07:45
0

Chválím výběr! Tohle kupátko je jedno z mých nejoblíbenějších. Je asi jediné z těch dostupných, které má tak neslušně dlouhou kapotu, malou kabinku nacpanou až úplně vzadu a kraťoučké převisy. A je to vlastně jediné dostupné kupé, které proporcemi odkazuje na sporťáčky ze sedmdesátých a dřívějších let. A s atmosférickým šestiválcem? Není co řešit...

reagovat
Mr.Mechano
29. srpna 2023, 09:50
0

pěknej individuál! i "obyčejný" coupé je pěkný, ale takhle ještě lepší, super výběr

s M modely to mám podobně, to že mi nikdy nezbyly peníze, je jedinej důvod, proč M model nemám :D

k Z3 coupé, bacha na větu "anebo koupit nějaký průměrný, ale smířit se s nekonečným bojem se rzí. ", ta se mi jako majiteli tohohle modelu (s 2.8 motorem) vůbec nelíbí :)
Z3 má s E36 a rezavěním společný max to E36 označení, nevím o tom, že by někdo bojoval u těhle aut se rzí, pokud by nestály v hromadě soli... víš jak, jednou se tohle trvzení někde objeví a pak ho bude pořád někdo někam dokola kopírovat, nebo omílat :)

reagovat
krab
29. srpna 2023, 10:13
0

jee, tak to pardon :-D , no já tu Z3 Coupe kupoval tehdy jako jednu z těch levnějších na trhu. Ale byla docela pěkná. Každopádně plechový nástavce prahů u předního podběhu trošku puchýřek měly, co bylo pod nima jsem se poněkud bál zjišťovat. Jinak máš pravdu, že nic hroznýho to nebylo, trošku lokální koroze začínalo bejt na držáku kolem chladiče, co si pamatuju, jinak to šlo. Auto náhodou pak druhý z dalších majitelů dal parádně do pucu. Ten co to po mě koupil spíš jen jezdil a jezdil :-D

Jinak si mimochodem myslím, že Z3 Coupe je jízdně ještě o chlup zajímavější, je to zkrátka ještě víc oldschoolový auto, ale v Z4 je mi přijde lepší pozice za volantem, takový nižší posez (sedačky mám s manuálním nastavením) a ten motor ... ten fakt maká parádně a oproti 2.8 M52 i 3.0 M54 je to přeci jen rozdíl. Zas na stranu druhou 3.0 Si nedostala ani nevím proč nikdy v sérii samosvor, kdežto v Z3 kupátkách byl samosvornej typ diferáku, to je třeba věc co do budoucna zvážím dovybavit i u mýho auta... To uvidím podle toho jak se mi s tím bude jezdit a jestli budu mít pocit, že by se to hodilo :)

Dík za přání a hlavně ať nám to jezdí, ty kupátka!

C70C
29. srpna 2023, 11:56
0

Krabe, pěkná práce! Z4 coupé jsem už neviděl, ani nepamatuju. Já z nostalgie toužil po něčem podobném tak moc.. Že 6 let po naší diskuzi pod tvým blogem Miata je pro slečinky.. Přistál minulý týden doma Boxster. Tak až se zase někdy pojedete projet k Červenohorskému sedlu..

reagovat
HeavySmoker
29. srpna 2023, 11:57
0

Nalietal som na 2.5si roadster už cez 200 tisíc Km, vždy som došiel domov. N52 ale chce svoju údržbu a niečo to vie stáť. Ak to príliš nežere olej, tak to ale nebude nič drahé. Časovanie ventilov, senzorika, nejaké to príslušenstvo alebo chladiaci okruh, podľa nájazdu rozvodová reťaz. Diely sa už zháňajú horšie, rôzne časti interiéru, gumené tesnenia a podobné kraviny už len na eBay. Čo ale je, nie je drahé, napr. predné sklo pod 10 tisíc Kč od autorizáku ma príjemne prekvapilo.

reagovat
st
stirling
30. srpna 2023, 14:35
0

Presne ako pises , plus vodna pumpa za priatelskych 400 EUR :) raz ma to nechalo nastastie mrzlo a dalo sa s tym dojst domov, 10 km trvalo iba 2 hodiny :) . Zda sa to jednoduchy motor ale veci tam je milion a ako pises olej bol u mna problem, nebol problem liter po 1000 km ale vacsinou sa to dalo okolo 3000 km . Ta M seria predtym bola lepsia.

HeavySmoker
31. srpna 2023, 10:17
0

stirling: Ako sa ti nakoniec podarilo vyriešiť tú spotrebu oleja? U mňa to skončilo až s novými krúžkami na piestoch a guferami ventilov, a trvalo mi rok nájsť niekoho komu sa to chcelo robiť. Inak je to zložité ako parná mlátička. VANOS (originál solenoid za 240 EUR kus) so všetkými senzormi, aktívne riadený chladiaci okruh, Valvetronic... a začína to starnúť. Kým to bolo nové, chodilo to super, teraz po 15 rokoch sa s tým dosť trápim.

st
stirling
31. srpna 2023, 12:13
0

Ja som to predal,neriesil som to ,ked som zistoval na bmwklube tak som pochopil ze vacsina to tak ma. Ale minule som zistil ze moj rumunsky kolega ma 325 E90 a ze vymenil tesnenie pod hlavou a pomohlo to ale mne osobne sa to nezda

krab
31. srpna 2023, 13:00
0

Já myslím, že na M54 motorech pomáhalo měnit až pístní kroužky za updatovaný typ. Ostatně doma máme pořád X3 z roku 2005 s M54 motorem, tou jezdí partnerka a stále je s tím autem spokojená, já jsem rád, že je navíc to auto bezproblémový. To třeba nežere olej vůbec, přitom tím byly ty motory pověstné. Ale spíš asi ty starší série ... U N52 to nebývá tak častý, že by žraly olej, pokud to nebylo vysloveně zanedbávaný auto. Teda doufám, že toto auto žrát olej nebude ... to teprv uvidíme až se najezdí pár tisíc km

HeavySmoker
31. srpna 2023, 13:50
1

stirling: Múdre rozhodnutie. Vyriešiť spotrebu oleja ma stálo nezmyselný balík. Dúfam že ti stihol urobiť dobrú službu. Zlyhanie tesnenia pod hlavou sa vie ukázať spotrebou aj stratou oleja, ale u N52 je to to posledné miesto kam by som pozrel.

krab: Neboj, budeš v pohode. 2.5L z roku 2006 mal vadnú sériu krúžkov, to najhoršie čo ťa postretne bude možno olejový separátor alebo tečúci domček olejového filtra, to nie je nič čo by rozbilo bank. 3.0L je najlepšia verzia tohto motora a určite bude robiť radosť. Celkovo je Z4 robustné auto, ani dnes sa netreba báť zobrať to na trackday alebo ísť kamsi k moru.

st
stirling
31. srpna 2023, 16:08
0

no ja som mal aj Mkovu seriu predtym a to bolo bez problemov mimo chladica.
na Nku som najazdil 40 tis km a predal skoro za to co som kupil tak to bolo fajn.
Krab : Ja by som byt tebou vymenil vodnu pumpu , alebo ak mas historiu pozri ci bola menena lebo toto skor ci neskor odide a stoji dost penazi tak ako prevencia radsej poriesit predtym.

krab
31. srpna 2023, 21:43
0

Jo, jak říkáš, sbírám různé rady a zkušenosti, kamarád Z4 3.0 Si roadster měl, docela dost let, takže mi dost věcí povysvětlil, s dost věcma vlastně i uklidnil. Vodní pumpa vypadá velmi jako nová, nemám k tomu sice fakturu přímo z toho Německa, ale je vysoce pravděpodobný, že už jí měnili. Obecně je tam pěkně vyplněná serviska, dopsané dodatečné práce a myslím si, že to kupodivu poctivě sedí. Ještě další věc co si mám na tom motoru hlídat je funkce DISA klapek, v krajním případě, když by se ignorovalo nějaký rachtání od těch míst se může ta klapka rozpadnout a malý části nasát sáním do motoru, to je pak průser ....

Mechanik
01. září 2023, 11:10
0

Krab : Mě M52 nežere ani kapku oleje a to už má nalítáto hodně km.
Jinak gratuluji ke kupátku, já bych bral tu po faceliftu, jen kvuli předním světlům, tak si na ní taky dělám zálusk až 46ci doslouží

StreetPro
29. srpna 2023, 14:49
0

Super auto, v kabriu mě překvapil skoro go-cart feeling (ok, na poměry třídy/modelu/značky), tady je i praktičnost "skorokombi" a elegance splývavé zádi a dlouhé kapoty, posez u zadní osy... a motor... ikdyby omrzel... pořád tu je... https://esstuning.com/ess-n52-n52n-g1-supercharger-system-gen-3/

reagovat
Vavris Vavrisovic
29. srpna 2023, 14:58
0

Jeeee, tak to je dobrá prdel... já byl včera taky kouknout na jednu E85... dokonce M... ale asi to nedopadne :D

reagovat
krab
29. srpna 2023, 15:45
0

To jo teda ... no s emkem držím palce, na mě by bylo moc drahý. Tady někdo v ČR už delší dobu nabízí kupátko M za 930, ale kdoví v jakým bude stavu a roadstery asi dva nebo tři, tam ta cena jde snad o něco níž. Na mě by bylo emko moc drahý a dát za Z4ku reálně přes mega, to už bych asi nedal, kdybych ty prachy teda náhodou měl. 3.0 Si motorizace mi připadá nakonec super ... dost silný na to, aby to bavilo a ne zas tak šílený, aby člověk lítal po těch okreskách úplně kriminální rychlostí. Navíc to má krátké kvalty...

Zkouším nakonec i jestli by se nenašel zájemce o tu moji E39 Alpinu, protože to asi všechno reálně neujezdim a pověnuju se zas tomuto kupátku. Jak mi tam psal dole Vroom, přemejšlím taky, že bychom tam časem dali samosvor. Ale nevím jaká zástavba je úspěšná, dobrá, budu muset nějaký moudra nejprv sesbírat od těch co tím už prošli.

Vr
Vrooom
29. srpna 2023, 15:00
0

Gratuluji. Se Z4C jsem najezdil asi 50k km. Super, auto. Velmi dobré jízdní vlastnosti (měl jsem dodělaný samosvor + nějaké další blbůstky) Senzační vzhled. Já měl auto z USA, takže trochu specifická výbava. Ale zvenku bylo bílé což přidávalo na atraktivnosti a docela ho i omladilo. Vymenil jsem to za 140i, být b58 v z4 tak je to dokonalé auto (vlastně supra s manuálem :-)) )

reagovat
bu
buteo
29. srpna 2023, 23:01
0

No jo, Krab už zase protáčí svou flotilu! Ještě že nemá k dispozici nějakou skladovou halu, to by ji asi pomalu plnil a plnil a plnil, až by se fakt stal tím českým Lenem.
Petře, za mě Z4 Coupe s N52 dobrá volba, ať dělá radost! A až se ho za čas budeš zbavovat, dej mi vědět!
Pořád vlastním stejnou Z3 Coupe s M52, jako jsi měl ty. (Nerezaví, protože u mě neochutnala sůl a předtím v Německu taky asi moc ne.) Z4 Coupe (zatím) nemám, ale mám dobré kamarády, kteří jsou mi ochotni jak 3,0si tak emko půjčovat dokonce i na Nordschleife. Takže mám jisté srovnání, proto si dovolím pár poznámek.
Předně Z4C je proti Z3C o generaci modernější auto. Jízdní vlastnosti díky modernější víceprvkové zadní nápravě (Z3 má vlečená ramena z E36) o dost jinde. Větší výkonnější brzdy. A hlavně motor: N52 je zhruba o třetinu výkonější proti M52, to už je i přes handicap zhruba tipuju 100kg u mladšího sourozence už fakt cítit. A srovnání Z4 3,0 si a M? Ten emkový motor, který se tak rád točí někam do 8000 a přitom pořád táhne jako lokomotiva, to auto posouvá (spolu s ostatními změnami) do úplně jiného světa. Jestli nestojí emko za trojnásobnou cenu na aktuálním trhu ojetin, tak za dvojnásobnou za mě určitě jo.
A ještě možná tip: Kamarád vyměnil u emka původní nepříliš vylítaný sériový podvozek za Bilstein B12 a autu to ohromně pomohlo. Místo sklonů k měkosti a houpavosti mnohem přesnější a jistější chování, přitom bez ztráty komfortu. Výborný poměr cena/výkon.

reagovat
Vr
Vrooom
30. srpna 2023, 08:56
0

Teda s Mkem jsem nejel, ale v dobových recenzích nebylo vůbec dobře hodnoceno. Naopak Si bylo bráno jako vyváženější auto. (z těch skoro 100kg rozdílu ve váze dělá hodně těžký motor u Mm na přední nápravě ...)
Tady i CH. Harris píše o M jako promarněné šanci
https://www.pistonheads.com/news/ph-features/tell-me-im-wrong-bmw-z4-m-coupe/26310

Já teda na Z4 B12 dal a vůbec si nejsem jistý že to byl upgrade. Autu klesne světlá výška, takže hůř drží na nekvalitních silnicích + bylo dost znát jak to chodí různě při jiné teplotě. V létě docela měkké a v zimě dost tuhé. To OEM tlumiče takový rozdíl nebyl.
Za mě upgrady
LSD
Opletené hadice + lepší brzdovka
Camber pin mod, který přidá trochu odklonu dopředu, ale klidně by to mohlo mít i víc, nejlépe tak 2° :-)
Měl jsem i stabilizátory od HR, to bylo taky ok.
B12 bych asi znovu nedal. Nebo dal bilstein, ale ten co to nesníží.

krab
30. srpna 2023, 09:37
0

Dík Buteo za přání a koment. No jsem to kus blázna, ale to už ty víš :-D Člověk si musí pořád dělat nějaký malý i velký radosti. K téhle Z4 Coupe mě přilákalo určitě to, že se mi kromě tenisky Z3 Coupe taky docela líbila a chtěl jsem to auto vyzkoušet. Svezl jsem se už kdysi a překvapil mě motor 3.0 Si, skoro bych tvrdil, že dosahuje kvalit 3/4 emka :-D A s M3 s motory S54 jsem taky jezdil, s jednou najel určitě víc než 500 km, takže relevantní "test" a samozřejmě, že je ten motor jinde. Nahoře letí a kovově (závodně) řinčí jako nic jinýho. Ostatně "papírový" rozdíl 57 kW je už dost a i toho krouťáku má nakonec o 50 N.m víc. Ale v úplně jiných otáčkách než 3.0 Si. Ten trik toho třílitru je fakt v tom, jak dovedli naladit ten spodek, respektive střed a současně díky doublevanosu ten motor naštěstí nepřišel ani o špičku nahoře. A pak je tu poměr zábava/cena a tady si myslím, že je to paráda. Já bych vlastně ve srovnatelně pěkným stavu ( první původní lak, nehavarované, zachovalé a cca 140 tis km s plnou historií) tu Z3 Coupe za peníze téhle Z4 Coupe vůbec nekoupil. Tak jsem si řekl, že vyzkouším tohle novější auto. Ono má sice elektrohydraulickej posilovač, ale zatím nemám pocit, že bych to řízení nutně kritizoval, přijde mi celkem přirozený a stejně, to auto cítíš od zadní nápravy na který sedíš a jak pravil kamarád "BMW stejně řídíš plynem, ne volantem" :-D Jak tam píše Vroom, ty dobový anebo i nedávný retro recenze na téma M Coupe říkají fakt, že v úplně sériovým stavu podvozku je to auto příliš tvrdý, nepoddajný a neposedný evidentně. Kdežto toto (mám vše neupravené) zvládá okresku velice hezky, vysloveně tvrdý bych to nenazval. Určitě přijde v příštích měsících na řadu zevrubná údržba, dost možná vyměním tlumiče za nové, ty co jsou budou patrně původní, dám nový Micheliny, jelikož je auto obuto na Kumho Ecsta roku výroby 2015, byť teda ještě s dobrým vzorkem, ale prostě jsou starý, navíc tyhle Kumho nejsou nic moc .. Ale podvozek je fantasticky pevný, bez vůlí a líbí se mi teda tuhost celý tý karoserie. To je fakt špičkový. A kupodivu v tom nic nevrže, neskřípe jak jsem byl navyklej z miníka :-D

Já jsem z 99% okreskovej pilot, dneska mi často na vyjížďkách dělá co-pilota syn, tomu budou na jaře 3 tak si autíčka už se mnou docela užívá a tak jezdím tak nějak, ne na dědka, ale prostě ještě víc na absolutní jistotu. Takže úpravy do stavu "ringtoolu" nehrozí, spíš si nechám rád poradit od vás zkušených borců co za samosvor si tam dát. Do toho bych šel, jestli ho třeba ježíšek přinese ...

bu
buteo
30. srpna 2023, 09:18
1

Emko letos na Nordschleife, za volantem kamarád - hrdý majitel.

reagovat
krab
30. srpna 2023, 09:24
0

paráda!

beastar
30. srpna 2023, 09:30
0

I kolečko se zvedlo dobrá práce:))

af
afro-r1
31. srpna 2023, 14:03
0

Clovek uz bude mit navzdy toto auto spojene s kreslenim karbonoveho vika a oblozeni kufru na pototyp. (coz mi nechtene pripomnelo, jak ten cas rychle leti...)

reagovat
martin_100
02. září 2023, 23:10
0

Tak to jsem nikdy na vlastní bulwy neviděl. Dokonce jsem ani netušil, že to existuje. Krásná kára. Další do kolonky "až budu bohatej". Muj účet je taky suchej jak Martini a žádnýho Miníka na prodej bohužel nemam.
Jestli, že se mi normalní Z4vždycky líbila tak tuto je vysloveně nádhera. Přeju ti ať dělá jen samou radost.

reagovat
Stanley
24. ledna 2024, 10:19
0

Krabe uměl bys ještě z paměti porovnat tvou Z4 s první generací BRZ? Rozdíly v motorech jsou zřejmé, spíš pocit z řízení, řazení, posed a celkové zážitek.

reagovat
krab
24. ledna 2024, 14:23
0

Čau Stanley, jo, to asi jo ... i když starý BRZ jsem už delší dobu neřídil. Ale zrovna to vypadá, že jedno "nasaje" kamarád, tak si to třeba osvěžím a někdy se svezem a porovnáme dojmy z těch dvou aut a jejich řízení. Chápu že se na to ptáš .. je to v podobný cenový úrovni, BRZ je 2+2 , Z4 Coupe teda striktně 2 místný, ale obě auta mají i slušnej úložnej prostor a celkově jsou to prostě malá kupátka.

Zásadní rozdíly bych ale viděl. Z4 Coupe vychází z roadsteru a ta karoserie je v uzavřený verzi tím pádem extrémně torzně tuhá, to je jeho výhoda. taky má na délku jen lehce přes 4 metry, má krátký rozvor. Na rozdíl od BRZ Z4 obouvá výrazně širší pneu vzadu, vpředu je to podobný. Z toho vyplývají prostě rozdíly v ovládání.

Teď když mám Z4ku už komplet po velký údržbě a cokoli se mi nezdálo se měnilo, tak musím říct, že jezdí fakt skvěle. U BRZ je ale přeci jenom trochu přirozenější cit v řízení, na druhou stranu tu není takový pocit, že sedím na zadní nápravě, to funguje u Z4 a člověk to auto velmi vnímá a kontroluje spíš právě přes tu zadní nápravu. Dopředu díváš na delší kapotu a posloucháš moc hezky znějící R6 motor. Řazení je u Z4 Coupe o trochu lepší , takový plynulejší než u BRZ, kde je takový lehce "zadrhávající". BRZ zas na druhou stranu rádo na výjezdech ze zatáček řídíš lehkým smykem, ta Z4 Coupe má širší kola a má víc mechanickýho gripu, ostatně taky musí zvládat o 100 N.m větší kroutící moment motoru.

A pak je tu motor , 3 litr R6 versus 2 litr 4 válec Boxer - tady je ten diametrální rozdíl. Já už jsem si na tenhle 3 litr velice zvyknul a myslím, že jak přesednu do toho dvoulitru boxeru, tak budu mít pocit, že to prostě nejede, musí se čekat až na vysoký otáčky, kde to je pěkný, ale není to provázený bůhvíjak dobrým zvukem. Když se svezeš s 3 litrem v Z4 Coupe, tak budeš překvapenej jak lineární charakteristiku ten motor má a jak pěkně jede v posledních 2 tisících otáčkách. Mám to teda trošku softwarově poladěné, jezdím na N98 benzin díky tomu a je to pecka. Hmotnost těch aut. Vážil jsem svoje Z4 Coupe a ukázalo s palivem a bez řidiče 1360 kg. BRZ jsem teda nikdy nevážil, ale mělo by mít něco pod 1300 kg, bude o trochu lehčí, ale ne o moc ...

Stanley
24. ledna 2024, 16:52
1

Super, díky za zevrubný popis. Já už nějaký čas právě jezdím plátěnou Z4 2,5. Pořídil jsem levnou jen dočasně, a zalíbila se mi tak, že přemýšlím o prodeji RCZ-R a místo toho by asi bylo Z4 kupéčko v lepším stavu. Nějak mě ty staré hujdy baví víc, než moderní auta. RCZ-R je sice mnohem lepší sporťák ve smyslu výkonu, schopností podvozku, brzd atd., ale já asi potřebuju spíš ten zážitek.

Po RCZ a MG můžu říct, že roadster Z4 má tuhost karosérie nulovou, mám dojem, že tvarem kopíruje zakřivení cesty, tam teda bude kupé úplně jinde.

No a přesně - kupé v podobné váhové a cenové relaci je právě BRZ. Tvůj detailní popis mi to neulehčuje, jak vidno, jsou to dost odlišné auta a např. info o řízení a řazení bych od stolu čekal úplně naopak. No ještě že jsem se zeptal :-)

krab
24. ledna 2024, 17:17
1

Vidíš a já zas paradoxně nikdy neřídil Z4 jako roadster, vždycky jen jako kupé. Ono to dělá hodně, tím jak je to kupé zavřený celý, ty zadní sloupky jsou poměrně masivní a má to legračně velkej kufr, protože najednou zůstal prostor kam by se za normálních okolností vešla skládací střecha. Přitom za sedadly je vlastně taková kompletní přepážka , já se v tom Z4 Coupe cejtím docela výjimečně. A mě se hlavně to auto esteticky vždycky líbilo. Proto jsem si ho vlastně loni koupil.

BRZ má fakt co se týká jízdních vlastností úžasnou věc a to, že s tím fakt hezky zatáčíš plynem. Ono má úzký kola, přede, zadek 215 šířka a pokud tam nemáš nějaký extra pneu, tak se to auto prostě klouže v malých rychlostech a je to taková fakt jednoduchá a předvídatelná zábava. To se tak nějak spíš blíží někde jak dřív byly ty bavoráky "třícy" E30 osmdesátková ...až tímhle stylem to BRZ působí. Ale zas to jako moc nejede, moc hezky to nezní ... je to dilema.

Každopádně ten 3 litr 195 kW v té Z4 Coupe je vážně úplně jinde co se týče i poslechu a dynamiky, to nejde upřít. Přitom kvalty má poskládané docela nakrátko, takže na okresku je to ideální, ne jako Porsche z podobný éry, kde jsou zbytečně dlouhý. Ale to už je k výběru irelevantní, protože Boxster/Cayman, to je vše zas o řád dražší.

Já bych do toho kupátka šel, je to krásnej design, výjimečně se v tom člověk cítí, je to fakt takový do jistý míry oldschool, kór proti všemu co se vyrábí dneska (teda kromě novýho BRZtka) a je těch aut málo a možná z nich budou za hodně dlouhou dobu i zajímavý "veteráni" :-D

Vr
Vrooom
25. ledna 2024, 09:28
0

Leta jsem měl Z4C daily a projel se v BRZ a za mě jediný + BRZ jsou zadní sedačky a torsen v serii. Jinak mi to v ničem lepší nepřišlo a naopak je za mě lepší Z4. Mně se třeba i hodně líbí interiér Z4 když tam máš rozšířenou kůži.

Stanley
26. ledna 2024, 10:49
1

Jo jo, do kufru se v klidu vleze týdenní nákup, a to s sebou vozím to plátno, v kupé verzi tam musíš mít vyloženě prázdno :-)

Ono Z4 Coupe je jedno z nejhezčích nejen aut, ale i kupé obecně. Každá linie a křivka má smysl, logiku a návaznost. Velmi promakaný design. A ještě z doby, kdy mohla být přední kapota opravdu nízko. VLastně si neuvědomuju, jestli existuje jiné stejně "nové" kupé/roadster, s tak nízkou siluetou a dlouhou kapotou. Takový odkaz na minulost už se myslím nikde neudál. Ale rád bych se pletl.

Motor je jasný, ten starý R6 to oproti boxeru vyhrává na celé čáře ve všem. Pokud bych šel do BRZ, tak strategicky nebylo vhodné si předtím kupovat tu mou Z4 :-) Ale už jsem to jednou zažil při sestupu z V6 na 4 válcové turbo a nějak jsem si zvykl.

Z4 je na okresku ideální. Jsem vlastně docela překvapený... v okreskové bublině se Z4 nikdy nijak necenilo. Bralo se to spíš jako výletní nebo až pozérské auto, a já teď zjišťuju, jak se s tím skvěle jezdí. Malé, nízké, řízné, krátké převody, prostě ideál.

Interiér je skvělý, taky jsem z něj nadšený. Rozšířenou kůži ale asi nemám. Navíc nic neruší, nesvítí, jen krásně oranžově žhnou budíky. Jen musím dát pryč moderní aftermarket rádio a koupit zpátky originál.

Já musím ještě brát v potaz to, že s těma autama jezdím bez ohledu na počasí, kdykoli se chce. Tam je možná škoda ničit hezkou Z4 Coupe a hraje to do karet pro BRZ. Moji Z4 jsem koupil levnou i proto, ať s ní můžu jezdit pořád a není mi ji líto. Takže teď má zimáky a obden s ní jezdím :-) Jinak jo, dnes je ta Z4 oldschool jako vyšitý, docela mě překvapilo, jak je to na dnešní poměry svým chováním už staré auto.

krab
27. ledna 2024, 10:14
0

Tak koukám, nakonec jsi to dilema stejně nevyřešil a popsali jsme toho dost :-D A to ještě Vroom má dobrej point, že interiér Z4, pokud tam není taková ta fejková alu lišta, ale má to ten kožený potah, což mě se sehnat povedlo, že to má nějaký ten "new England leather" paket, tak to působí hrozně pěkně. Ćerná kůže a vkusně obšité kontrastní modrou nití. A i ta kombinace černý kůže sportovních sedaček a modrých anatomických bočnic je pěkná. Ještě hečí byla kombinace černá s béžovou, ale to zas ladí ne k modrým metalízám, ale třeba k nějaký šedý, šeostříbrný. Těch možností u Z4 Coupe bylo dost a to je další věc - BRZ to je prostě jedno auto, všichni mají všechno stejně v interiéru, snad jen dva druhy trimu, jeden dražší a druhej úplně obyč látkovej. Ostatně Z4 Coupe stála nová docela dost peněz, takže srovnávat to s BRZ vlastně v tomhle ohledu ani nejde.

No, já to auto trošku šetřím, do toho nejhoršího počasí a na nasolené silnice ho brát nechci. Ale z cukru není, dutiny mám ošetřené dynitrolem nebo resp. podobným přípravkem od Liqui moly a ono ani tendenci k rezivění snad do budoucna mít nebude. Ale asi bych si ho být tebou taky koupil spíš v tom duchu - budu jezdit když je počasí aby mi to udělalo radost a asi ne úplně kazdodenně .. já třeba zimáky vůbec nekupoval

krab
27. ledna 2024, 10:22
0

A jak říkáš, taky se mi moc líbí ten design, mě se líbí hrozně ta boční linka, která jde zpředu dozadu, je ještě tvarovaná, kroucená po boku auta a do toho parádně zapadne ještě tvar zadní části, kdy má okénko klasickou hofmeisterovu křivku a zadní víko takový lehce náznakem integrovaný spoiler. Prostě je to elegantní a taky vycházejí moc pěkně proporce toho auta, poměr plechu a skla, velikost kol vůči zbytku atd...