načítám data...

Takový to mrzení Vol. 1

16. prosince 2020, 15:13 25 komentářů Pkr

Jak moc se provoz v ČR změnil a jak ovlivnil můj výběr aut.

zobrazit celou galeriiPavel PKR: Takový to mrzení Vol. 1

Bylo nebylo, z města ani dost malého, ani dost velkého, ani dost krásného ani dost bohatého, kde nebylo ani metra ni modrých zón. Jezdí již několik let jeden hodný člověk do práce. Jezdil do práce v jedné krásné zóně, vřelé a střediskové, usazené v polích s řepkou. Práce to nebyla nikterak zábavná a tak se rozhodl, že při ní napíše něco o svých cestách. To co napsal nebylo ani zajímavé, ani poučné, ani krátké, ani dlouhé a bylo to možná trochu smutné. Ale možná to bylo pravdivé.

Jezdím už skoro 10 let s přestávkami jednu cca 15 km trasu. Dá se bezpečně říci, že sem jí jel už tak 4000 krát. A zrovna nedávno mě to přivedlo k mrazivému zamyšlení, jak moc se provoz v ČR za tu dobu změnil a jak ovlivnil můj výběr aut.

Dříve, několik let zpět, nebyl problém si danou trasu užít v zábavném autě. A dalo se dojet do práce s příjemným pocitem a s pohledem upřeným na parkoviště a s ranní kávou v rukách. Člověk mohl mít jen ten příjemný pocit, že se svezl, nebo dokonce i trochu toho adrenalinu když tomu trochu přišlápnul.

Byl to i důvod pro pořízení zábavného auta, které mohli mít třeba 150 až 200 koní a stačilo to. Nebylo potřeba vyhledávat víkendové vyjížďky v horských poloprázdných silnicích, protože stačily 3 cesty do práce s malou zajížďkou za týden a člověk byl povožen.

Od té doby, byla gradace výkonu v mých víkendových autech tak nějak dejme tomu +25 koní každý rok. Až jsem zcela nedávno prodal auto co mělo koní 400 s pocitem, že je mi k ničemu. Vrátil sem se na začátek a pořídil jsem auto s 150 koňmi, abych zjistil, že je stejně tak k ničemu…

A důvodem není jak se říká, to že s jídlem roste chuť a že by člověk otupěl výkonem.

Důvodem je milé děti provoz. Jeho hustota a rychlost.

V dnešní době není možné dojet do práce s 400 koňmi podstatně dříve než kolegyně z personálního s citroenem C2. Nejen, že se zvýšila hustota provozu, ale i chování jednotlivých účastníků. Řekl jsem si tedy, nepojedu-li rychle tak pojedu zábavně. Koupím nejmenovaný „opravdu“ sportovní roadster japonské provenience a po cestě sa budu bohvsky zabávať hej? Nehej! Je to úplně stejně naprd.

V provozu není dost prostoru na svezení, není dost výkonu na rychlé vytvoření prostoru a není dost opuštěnosti silnic na nějaké riskování.

Dříve šlo projet krušnohorskou magistrálu, nebo několik desítek km podél Vltavy a neohrozit cyklistu. Dneska mám pocit, že za jednu projížďku vidím víc lykry a zadnic a slyším víc sprostých slov, než za 10 sledování porna. A to sem byl sám na koleji.

Ale to proč jsem opravdu zpanikařil s mrazením v zádech bylo, když jsem si jednou všiml, že jedu v koloně 5ti oktávií III gen, a že se necítím ani znuděn a ani pohoršen. Prostě jen nahřívám zadek, a ruce a vybírám jaký podcast si pustím. A to je špatně přátelé. Rezignovat. To přesně ONI chtějí.

Takže co teď, jak to zakončit? Co poradit tomu hodnému člověku? Nechat miatu a klouzat se smutně na mokrých kruháčích v neděli v 6 ráno? Nebo bojovat a snažit se stále hledat to nejlepší sportovní auto se super svezením, ale jenom ho tak nějak teoreticky tušit? Nebo třeba spořádaně jezdit na trackdays? Pro mě je ta Volba přeci jen už trochu napsaná.

Veterán, V8, Vítr Ve Vlasech, Vůně a Votevřenej Výfuk ????

PKR


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Stanley
16. prosince 2020, 16:29
1

Taky řeším něco podobného. Ne že by byl nedostatek cest, vždycky si umím nějakou najít, takže i cesty do práce jsou pořád zábavné, ale problém vidím v narůstající aroganci a ignoraci. Prakticky několikrát denně musím brzdit kvůli nedodržení přednosti v jízdě nebo zkracování/nadjíždění zatáčky. Takže postupně přestávám mít radost z jízdy a narůstá nejistota, kdy zas kdo.
Nejčastěji jsou to právě ty oktávky III, audiny apod., zaměstnání založené na stresu, košilky, kravatky, špičaté botičky, termíny, celé dny v autě, pnutí v palici a pak ti to vjede do směru, bo tady sem king vole.

Ale k tvému dotazu. Mám totiž stejnou životní filozofii jako ty - nejezdit do práce nudně, protože to bere minimálně hodinu denně. A být denně hodinu mrtvola znamená za měsíc být mrtvola skoro celý den. Řešil bych to přesně tím V8 se Vším Všudy. Sedíš nízko jako pán, loket z vokna, krásně to bublá, vítr ve vlasech... Není to sportovní jízda, ale zážitková určitě.

reagovat
Pkr
17. prosince 2020, 10:34
1

Pořídil sem si enduro, a musím říct, že když je nejhůř vezmi to poli/cyklostezce/vesnici a je to hned o něco lepší :-)
Trochu off topic, ale zajímalo by mě, zda půjdou příští rok ceny sportovních aut dolu a US veteránů nahoru, nebo opačně :-)

El Gringo
18. prosince 2020, 03:47
0

Stanley, naprostý souhlas :) Do ČR se dostanu jednou ročně na pár týdnů a za tu dobu vidím více autonehod, než po zbytek roku v městské aglomeraci čítající kolem 21-25 miliónu lidí ve Střední Americe, kde řidičák dostaneš od 15 let za cca 300 Kč bez autoškoly - na počkání... Moc tomu nerozumím, proč se v ČR nachází tak velká množina dementních řidičů, když existuje bodový systém, semafor a jiné vychytávky, na které zde každý kašle :) Upřímně se zde mi, kde má v hlavním tahu cesta dohromady 16 pruhů jezdí lepé, než v Praze či Ostravě... O Brnu nevím, tam jsem byl poprvé minulý rok.

Pkr
18. prosince 2020, 12:07
1

O Brnu nevím, tam jsem byl poprvé minulý rok. - :-D dobre ty ...

beastar
16. prosince 2020, 17:06
4

Hmm:D Jako ja te vlastne chapu. A to nemusis jezdit po Praze. Ja to taky ted hodlam nejak resit. Je na case priznat, ze R.S. Trophy s 300hp proste ted v Praze a okoli nevyuziju krome noci a nelegal. Nikdy, nikde. A ano i ja vcera jel za Amperou a rikam si ty vole ne. Uz je to tady ty normalne premyslis o elektroaute. Ne ze by tim Meganem neslo jezdit, ale me je toho auta lito. Jezdi samej debil pulka nalepeny na aute Z, nebo Pepek v aute. Silnice strasny. A svezu se minimalne.

Takze uvazuju o vyrazenym tanku s v12 a bezzakluzovym kanonem s automatem na dobijeni.

reagovat
Pkr
17. prosince 2020, 10:33
0

Hele asi bych i to elektro auto bral na to nudný denní jezdění, ale o to víc bych kompenzoval "uhlíkovou stopu" :D třeba pořízením něčeho >7litr.

El Gringo
18. prosince 2020, 04:01
0

Tak co beastare, nakonec koupíš Durango R/T? :D Teďkom v létě jsem jel e38 V12 z roku 1996 , tohle je přesně ta investiční strojovna, do které bych šel, bydlet v EU (btw - e38 728ia v individuálu jsem prodal chuj za 72 500 Kč v roce 2013 v bílé kůží, perfektním stavu atd ... )

Přistihl jsem se při stejné myšlence ohledně electro auta. Všude tu jezdí Tesla model 3 jako Beat Taxi - více jako reklama, než zisk - ale i tak to auto zaujme... asi bych to viděl na mamuta V12 :)

beastar
18. prosince 2020, 09:33
0

El Gringo: Mě by zase Durango R/T tak moc nevadilo, teda já bych s tím asi nejezdil. Přítelkyně zcela určitě ráda a překvapivě to i využije jinak, než na parkování u obchoďáku. Teď v Lednu mi bude končit leasing na Audi S6, kterým jezdíme na střídačku když právě zrovna nechci kodrcat s bandou pitomců po Praze ve sportovní sedačce Renaultu. Tu S6 pokud možno prodám a zbytek je zatím v těžké debatě. Já svůj plán asi mám:D Jenže nevím jestli úplně projde jako dobrý nápad.

Jde o peníze takže záleží jak to celé vyjde. Nechci totiž nic splácet (chvíli, znovu) takže by se asi nešlo cestou tentokrát úplně nového auta. Mamuta ale i e38 s nějakým lepším motorem by mi bylo líto úplně stejně jako toho R.S. Snem mé drahé je Dodge RAM na tahání koní ale i na ježdění. To už asi co se známe o tom mluví.... jenže tady to fakt není levný auto pro masy,) No a zase by úplně nestačil protože já ničím takovým co po dálnici jede jak náklaďák jezdit nechci. Mimochodem tu Teslu 3, nebo Amperu bych si klidně koupil pokud bude tady v ČR a okolí pokračovat tato smutná situace. Létání a ježdění přes grenze evidentně moc nebude. Jinak jak píše Pkr to je druhý extrém s tím sedmilitrem, ale nevylučuju že mi mrdne a koupím nějakou totální píčárnu. Naposledy ztělesněnou Maserati Ghibli. Teď bych asi šel ještě do většího "zážitku"...

Wa
Wakantanka
20. prosince 2020, 13:34
0

Beastar načo tak? Mne by občas úplne stačilo niečo ako spomínané Durango a pod. s krásnym šípovým pluhom vpredu. :)

ML
MLKR42
17. prosince 2020, 10:01
2

Supr zamysleni - jsem si tak nejak vsiml, ze jsem vzdycky ridil tak nejak rezignovana auta - Smart, Oktavka jedna ocpodu ropak, F500 a ted hybrid Jazz, z cehoz nejmene rezignovany byl ten fiat, se kterym bylo mozne zazit i celkem srandu. Ale diky vysokemu tlaku jsem si vsimnul jedne veci - cim pohodlnejsi auto, tim lepe se mi muj tlak manazuje. V Jazzu nadavam zdaleka nejmin ze vsech aut co jsem kdy mel, asi jsem fakt cilovka malych a pohodlnych spotrebicu, s cimz jsem se asi uz srovnal. O zabavnych autech si dal budu cist...

reagovat
El Gringo
18. prosince 2020, 03:37
0

Ta reklama na Chevy Blazera je perfektní. Dokonalost a díky za ní :)

Moc ti neporadím, ale koupil bych auto tak nějak srdíčkem a dal bych do toho všechno - v řeči fotbalové :D

Mě přijde zvláštní, že neustále někdo kritizuje auta stylem: žere, na nic, k čemu, velké, malé, zbytečně poutáš pozornost... Ale pak si ten sám kritik koupí nudné auto a vyhodí spousty peněz za telku, za lyžování, notebooky, telefony co půl roku a nefunkční investiční fondy atd...

Okolí bych tak nějak vypustil (bo stejně většina puká závistí) a koupil, co opravdu chci. Když jsem studoval a zároveň pracoval, tak jsem měl služební Fábií HTP a na víkendy sedmu e38. Bo ať se projedu alespoň o víkendu - stejně všichni záviděli, i když měli 3x dražší pochcávku...

A jak vtipně píšeš, to přesně ONI chtěji :D To mě upřímně dost po dlouhé době zde pobavilo :D

reagovat
Vavris Vavrisovic
18. prosince 2020, 08:59
-1

Jeden z důvodů, proč bych nemohl žít v Brně nebo středních Čechách. Dělat s tím nejde asi nic... Obávám se, že ani ten veterán s V8 nebude ideálním řešením, neb to bude furt jen chrchlání ve štrůdlu z octávek obaleného lykrou...

reagovat
Franz Kafka
18. prosince 2020, 09:47
0

Já po Středních Čechách jezdím docela rád. Ovšem nesmí to být v těsné blízkosti Prahy. A ideálně mimo motorkářskou a cyklistickou sezónu. Jsou tu docela pěkné trasy. Třeba Řevnice, Beroun to když jedeš po okresce přes Liteň docela to jde, převýšení, zatáčky, rovinky a poměrně malý provoz který jde akceptovat. Od Dolních Břežan směrem na Zvole to taky po večerech jde rozbalit. Poměrně dobré je to taky kolem Mělníka a Slaného. Faktem ale zůstává, že na Šumavě se mi jezdí daleko lépe a zábavněji to zase ano.

Jenže já stejně úplně dramaticky prázdno nepotřebuji. Alfou jezdím pracovně takže tam úplně nechci mít spotřebu deset a 911 nemám na trhání asfaltu, ale prostě na klidné brouzdání.

Ev
Evlo
19. prosince 2020, 16:55
-1

Jako by dojizdeni do Ostravy bylo lepsi

St
StepanB
18. prosince 2020, 10:26
0

Přesně tohle mi nedávno došlo s nákupem jiného auta. Rostoucí rodina si vyžádala výměnu kombíku za MPV. A koronou pročesané bazary mě přivedly až k autu, u kterého jsem se bál, že bude na sovu velikost moc slabé. No, vzhledem k tomu, kde bydlíme, jezdíme prakticky pořád po silnici 3, ať už mažeme do Prahy, nebo do Tábora. A ta je furt tak zasekaná, že je úplně jedno, co má člověk pod kapotou. Navíc když řežu zatáčky, žena a pes stejně protestují. Děti naopak výskají nadšením.

reagovat
Frankie
18. prosince 2020, 14:38
0

Myslím, že se to docela zhoršilo a zahustilo letos a to v souvislosti s korona krizi, kdy asi docela dost lidí presedlo z hromadné dopravy nebo spolujízdy do svého auta. A taky je možným vlivem cena pohonných hmot. Ale fakt je husto, a plynulost, rychlost provozu je v tahu.

reagovat
Pajinex
18. prosince 2020, 15:25
1

Bratr si dnes dopřál a koupil čtyřletý Subo Outback 3,6R přitažený zpoza louže. Řka, že než to všechno zaserou tříválci a baterkama, tak si chce ještě užít solidní car. Bydlí v Jizerkách a nájezd má do desítky, tak tomu docela rozumím. Sám jsem hodně chtěl na svezení po okreskách Aprilku RSV4 Factory, protože s autem už se tady kolem Mělníka nikam nevejdu. Všude kolony, nebo zapadlý okresky s povrchem spíše pro vyšší zdvihy. Tak mám ke starému superbiku Ducati hezkou Guzzinu Stelvio a víc se kochám, nebo na tom jezdím do kanclu na Strahov. Už pořízení velkého vzducháče s nesportovníma ambicema mě asi trochu směřuje k analogovým budíkům, velkému motoru ve stylu můžeš, ale nemusíš.

reagovat
Beny
20. prosince 2020, 21:00
0

Okresky jsou fajn. Proto jsem vlastnil Hondu CRF 450R v supermotu. To už má zdvihy na všecho. :-) A pak jsem dospěl. :-(

James
05. ledna 2021, 20:40
0

MTS 1000ds full Arrow + KN + Ducati Performance mapa. Za pár šlupek a i tak pro mě blbost, protože denně furt něco musím vozit a tak za rok najedu nic. Jezdím na tom aspoň do Prahy do centra 2x ročně k zubaři, protože svobodně projedu kolony a zaparkuju kdekoliv na chodníku... Ale tu obecnou chuť na akční jízdu a rambajz z výfuků co všichni máte to vždy dokonale spraví. :) Na to je italskej V2 dvouventil dokonalej i přes a právě pro všechny jeho zásadní nedokonalosti

Krakra
18. prosince 2020, 17:54
-1

Mozna to je vekem? :) Ja jsem z Brna a neni problem se hezky projet. Jasne, nemam tady Jeseniky nebo tak neco, ale provoz o vikendu nula nula prd. Ale je teda pravda, ze do auta sednu prakticky jenom, kdyz se chci projet. Nepouzivam ho do prace, ani na nakupy atd. A jak tady nekteri pisou, ze si to vynahrazujou motorkou .. tak ja to udelal presne naopak. Na motce jsem se bal vletet do zatacky bo dira/sterk/cokoli. Tak jsem ji prodal, koupil auto a jsem happy jak dva grepy :)

reagovat
Sa
Sato
18. prosince 2020, 21:27
-1

Mesto (Brno) sa da skvele uzit vecer/v noci. Len pozor na mestakov :) Chodieval som pravidelne okolo polnoci krizom cez centrum a ma to svoje caro. Ale aj o normanej hodine to je ok, dnes som sa vratil domov cca o osmej, provoz uz fakt mirny, zobral som zopar vyjazdov z krizovatiek tak lahko antisocial na 5 tis otacok len len pre ten pocit a spravilo mi to trochu naladu :) Ide hlavne o dusevne rozpolozenie.
Inak co sa tyka zakrut v okoli tak moravsky kras je asi top, ale samozrejme cyklisti v sezone a uz dost odruky pre mna, a potom este smerom na ivancice, dukovany a pod su miestami pekne silnicky. Ak mate este niekto nejake tipy tak sem s nimi :)

Ev
Evlo
19. prosince 2020, 16:53
0

Můžeš to brát tak, že o to je možnost jet výjmečnější.

reagovat
Michal88
24. prosince 2020, 19:04
0

Nad tím přemýšlím už delší dobu.. K tomu všemu megaprovozu a někdy až dementním nápadům ostatních řidičů (kterýho jinýho, než debila může napadnout v užší ulici zajet do plnohodnotného parkovacího místa jen "napůl" a druhou půlkou čumět do silnice v hustším provozu? Nebo zapnout zadní mlhovky, když za debilem jede další auto?) je to navrch ještě debilními stavebními úpravami... Jezdím převážně střední Čechy a Plzeňsko, všude možně, vzhledem k tomu, že jezdím s pojízdnou dílnou a poslední dobou je té debility na silnici megamoc...

reagovat