Ahoj, řídil sem už ledasco. Tendo týden zrovna krotím peugeot 508 :-) protože daily je v servisu. A napadla mě jedna věc. S pugem se dá jet docela kalup po rozbité cestě, není to sportovní jízda a ani zážitek.
Ale v čemkoliv sportovním co jsem sedlal to bylo vždycky utrpení, což není ani překvapení. Všechno to byly starý vrány s unavenými klasickými podvozky. Žádné magnarajdy a podobné.
Ale přivedlo mě to na myšlenku, nebo spíš otázku.
Jaké je nejlepší dostupné (do 500k) sportovní auto, které dokáže funguvat na klasických rozbitých silnicích II a III třídy? Jako opravdu fungovat tak, že nemáte strach z brždění, že vám něco upadne a nebo že vás to rozhodí.
– jasný, že 1. odpověď je miata. :-)
– Dále pak čekám tak trochu potrvzení mojí doměnky, že druhé místo je EVO nebo STI, ale nikdy jsem ještě neměl tu čest.
– Hot hatch francouzi?
– Focus?
Díky za názory.
24. srpna 2023, 12:04
1
No nový BRZ/GR86 cenově poněkud přes limit ale na rally okruhu v Bělé to fungovalo pěkně a nová 2.4 má síly dost. Starší BRZ/GT86 s 2.0 by mohla být vhodná volba. Limit plní a ještě zbyde na nějaké úpravy. Jinak oblíbená okrasková hračka býva Clio.
24. srpna 2023, 12:16
1
1. odpověď je rozhodně špatná - tím že to je otevřené a netuhé, to je dost zlo...
Jinak nevím... Pamatuju si, že Clio RS172 umělo letět moc hezky...
24. srpna 2023, 13:10
1
Hot hatch. Němci, Francie. A to co píšeš sám Sti, Evo.
Já měl jeden čas na tyhle věci Ibizu Cupra třetí generace. Musí se na to dát normální kola myšleno vyšší profil. Mégane R.S. Trophy byl na tohle taky super ale to není za půl milionu. A co sem měl tu čest, tak poslední edice těch Leonu Cupra. Opravdu nevím jak se to teď pohybuje cenově. Taky určitě nějaké ty menší sportovní městské postrky. Lupo, Fiesta, Polo. Určitě ne Mini :D A pak typicky těžký a zároveň rychlý auta Audi RS6 v podstatě ve všech starších generacích totální hrůznost. Jede to neskutečně ale... A tak by se dalo pokračovat. Jinak podle mě je to hodně o setupu a pneu. Plus to nesmí být dojeté úplně do sraček. Rozhozená geo atd.
24. srpna 2023, 14:21
2
Megane RS Clio 182 alebo Fiesta ST
24. srpna 2023, 15:10
2
Na vyse zmineny typ horskych/venkovskych silnicek mam v E46 podvozek z M3 zvednuty o 5cm a obuti 245/40 R17.
24. srpna 2023, 15:28
0
Tvoje parametry jsou hrozně relativní "fungovat tak, že nemáte strach" ... každá okreska bude jinak rozbitá, každej bude mít jinej práh strachu :D
Jinak na to jdeš správně. Byl jsem svezen (neřídil jsem) v EVO 8, na rozbité okresce, celkem brutálním tempem, bylo to naprosto skvělý. Vůbec nechápu, proč by na to někdy někdo chtěl dát nižší/tvrdší aftermarket podvozek. Jen nevím, jestli to jde úplně nazvat "dostupným", i když se do tvýho limitu pár kusů vleze, následný provozní náklady jsou poměrně drsný.
Jinak jsem měl letos na test novej Focus ST s příplatkovým KW podvozkem a ten mě až překvapil pocitem, že si můžu dovolit skoro cokoliv, ale ten je mimo limit úplně - ale snad fungují podobně i starší ročníky?
24. srpna 2023, 17:36
5
Najzábavnejšie auto aké som kedy preháňal po rozbitej okreske bol Citroen 2CV z roku 58. Strhujúcich 12 koní na auto dávalo 20 koní na tonu váhy. Nerozhodí ho nič, brzdiť netreba. Neodpadne nič, lebo nemá čo. Otvorená strecha v základe. Cena do 400 tisíc za slušný kus a ešte zostane 100 tisíc na slušnú životnú poistku. Nie je čo riešiť.
24. srpna 2023, 19:33
0
Jeníkovo Camaro. Dá se s tim letět po uplně rozbité okresce a funguje to tím líp, čím rychleji člověk letí. Můžou za to hádám ty vysoké gumy a primitivní konstrukce podvozku. Ne nadarmo to má v redakci přezdívku "agrosporťák".
24. srpna 2023, 20:19
0
3-4 kusy RX-8
24. srpna 2023, 22:55
0
Clio 197. Na vlastní kůži ověřeno.
15. září 2023, 00:26
0
Clio.