načítám data...

Octavia 1,9 Tdi - neopěvovaný hrdina

14. dubna 2020, 20:30 43 komentářů Skipper

Ze života chovatele koček

zobrazit celou galeriiEmil Kykloš: Octavia 1,9 Tdi - neopěvovaný hrdina

Dnešní blog věnuji autu, které zná naprosto každý. Je to auto, které potkáváme každý den a tvoří takový ten automobilový základ silnic, šum v pozadí, který už nikdo z nás nevnímá. Vyrůstal jsem v době, kdy nejčastějším autem našich silnic byla Škoda 105/120/130… Favorit bylo moderní vozidlo, my jezdili žigulíkem a sousedovic Samara byla prostě něco. Do této oázy klidu nejdříve vlítla Felicia, ale už tenkrát jsme všichni tušili, že je to vlastně Favorit. A pak to přišlo, zjevila se Octavia. Přelomové auto, které se dalo porovnávat se západní konkurencí. Bohužel mě tak nějak minula. V rodině se nevyskytovala a táta dal z finančních důvodů přednost Kii Sephia. V bílé barvě. S černými nárazníky. Proto z mého pohledu Octavia, která měla nárazníky v barvě karoserie již v základu, byla pro mě daleko hodnotnějším autem. Víc jsem posoudit nedokázal a byl jsem odkázán na moudra v internetových diskusích. Mé seznámení s Octavii proto proběhlo až poměrně nedávno, v dospělém věku, v době, kdy všechny Tdi a anti Tdi vášně už vyhasly a můžu se na ní koukat zcela nestranně. Zároveň asi z mých blogů víte, že neřeším jednotlivá technická řešení, ale spíše to, jak na mě auto působí. Octavii v našem vozovém parku měl nahradit Multivan, ale koronavirová epidemie rozhodla jinak, přeci jen je potřeba vytvořit si aspoň nějakou rezervu. A částečné jsem za to rád. Je to zajímavé, ale kdykoliv plánujeme nějaký výlet, tak jediné auto, o kterém víme, že určitě dojede, je právě Octavia. Vlastně je to naše univerzální rezervní vozidlo a zároveň vozidlo hlavní, pokud je třeba převézt kola (takové ty ślapací), odvézt něco víc, než 20 lahví vína, nebo jet někam, kde by se mohly zašpinit koberečky…

Jak tedy jedničková Octavia působí?

Musím říct, že dizajn exteriéru je z mého pohledu opravdu povedený. Ve Škodovce se povedlo najít ten správný poměr hran a oblin a myslím, že vzniklo něco opravdu nadčasového. Já vím, je jich prostě moc, takže okoukanější auto v naši zemi asi není, ale to je vlastně to jediné, co jí dokážu vytknout. Fakt, že je postavená na podvozku o třídu menšího auta se jí daří maskovat vcelku zdatně. Karoserie kombi mi přijde elegantnější než liftback. Jediné, co by se mi líbilo víc, by bylo optické propojení bočních oken – třeba černými plasty. Jde tam dát folie, ale to už by nebylo ono. Zkosené světla po faceliftu dodali Octavii poměrně přívětivý výraz a čirá optika auto výrazně omladila. Na rozdíl od zbytku našeho vozového parku je Octávečka prosta jakýchkoliv ozdob a cingrlátek (hlavně v porovnání s Roverem), ale hraje to na jednoduchou účelnost. Co se týče koroze, tak tu naši trápí přední blatník, hrana nad čelním sklem a puchýřky na víku kufru. Víko jsme se snažili sehnat, ale všechny, dle inzerentů zcela zdravá víka, byla na tom hůř než to naše. Tak zatím to necháváme být. Na to, že Octávečka jezdí 20 let sůl nesůl, je to pořád docela solidní výkon.

Uvnitř je to vlastně podobné. Vše je jednoduché a působí dojmem nezničitelnosti. Co se týče opěvované Volkswagenovské ergonomie, tak jsem byl trochu zaskočen. Nepochopil jsem otevírání nádrže čudlíkem vedle výhřevu okna a klimatizaci posazenou úplně dole před řadící pákou. Na druhou stranu miniaturní stínítko nad zpétným zrcátkem je prosté super.

Vzadu je místa v porovnání s XKR opravdu hodně, o tom žádná, takže zde bez stížností. V poslední dobé začal otravně pískat ventilátor, tak na něj asi brzo dojde. Samostatná kapitola je kufr. Asi by v něm šlo bydlet. Na to, že se jedná o auto nižší střední, tak je to prostě paráda.

A jak to jezdí?

V naši Octávečce je jeden ze svatých grálů naftových motoristů. Motor 1,9 TDi 81 kW. A musím říct, že opravdu předčil moje očekávání. Jasný, po nastartování se auto docela zatřese a agrární projev je více než znatelný, ale za jízdy je to dunění vlastně docela příjemné. Poměrně častá diskusní argumentace ,,petrolheadů,, byla charakteristika motoru, kde se do cca 2000 otáček neděje nic, pak zabere turbo, do 3500 to hezky graduje a pak opět nic. No, asi to není projev, který by byl vhodný pro jízdu po okruhu, ale na normální silnice je prostě perfektní. Když totiž u těch 3500 přeřadíte výš, tak otáčky spadnou přesně k 2000, turbo opět zabere a Vy se nesete celou dobu na vlně točivého momentu. Takže i přes relativně skromný výkon se při správné technice kvedlání dá dosáhnout opravdu dynamické jízdy. Když jedeme za sebou, tak v Roveru musím auto opravdu honit, abych Octávii dohnal, ale ještě víc mě překvapila v XKR, kdy občas musím i podřadit a to se u jiných aut moc nestává! Zvláštní kapitolu musím věnovat spotřebě. Dlouhodobá bez nulování je 4,7 a to se s tím autem jezdí střídavě na spotřebu a střídavě jak prase. Není to tak dávno, co si přítelkyně stěžovala, že ty gumy nějak nedrží, že jí to v jedné konkrétní zatáčce ve 120ti vynášelo… V zatáčce, kde XKR jezdím tak stovkou. A ano, my milovníci aut se rádi tváříme, že spotřeba 20 litrů na 100 je vlastně fajn. Ale když se stejná trasa dá ujet za čtvrtinu až pětinu, tak to občas stojí za zvážení.

Co se týče podvozku, tak je auto přiměřeně komfortní, nějak zábavné to není, řízení taky extra nekomunikuje, ale na běžný provoz je to rozhodně ok.

A pak je tady servis. To auto vlastně skoro nic nepotřebuje. Mění se na něm spotřební materiál, teď chvílema netáhlo turbo, tak se za směšný peníz udělal repas. Rok jsme jezdili se zaseklým termostatem – jaká to příjemná změna, když auto při vadném termostatu nevaří. A to je asi tak vše. Na její věk a nájezd je to na provoz neuvěřitelně levné auto.

Celkový dojem z toho auta je neskutečná robustnost. Máte pocit, že bylo navrženo tak, aby přežilo všechno. Včetně epidemie a války. Myslím, že by docela dobře mohlo nahradit Toyoty bojovníků IS. Pro mě je tohle ten pravý neopévovaný garážový hrdina. Auto, které dokázalo pozvednout vnímání kvality aut Made in Czech republic. Auto, které je všude, které ani nevnímáme. Ale když s ním budete jezdit, tak ho prostě začnete respektovat. A je jedno, že máte slabost pro výkonné anglické nesmysly. Je fajn vědět, že když bude Jaguar v servisu, tak můžete jet Octavii.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
14. dubna 2020, 21:17
5

Neopěvovaný? Vždyť to posledních 20 let opěvuje každý, všude a až nekriticky... :-)
Nikdy jsem v tom neseděl, nevím jestli naštěstí nebo bohužel, škodovky šly vždy zcela mimo mě.
Ale věřím tomu že "normální" člověk který potřebuje vozit rodinu/"plnej kufr blbostí" dlouhodobě s co nejnižšími náklady to auto upotřebí a ocení.
Nevím, co k tomu víc napsat, obzvlášť tady, na Autíčkáři... :)
Je to přece Octavia I, o kterém jiném autě toho bylo v českém "autotisku/autonetu" napsáno víc? :)

reagovat
Skipper
14. dubna 2020, 21:38
2

To je právě ono. Napsáno toho bylo neskutečně moc, od nekritických blábolů po naprosté hejty. A donedávna mi chyběla osobní zkušenost. Když jsem do toho poprvé sedal, tak s lehkým despektem, vybaven všemi moudry získanými z diskusí. A až delší soužití ukazuje, že je to solidní auto, které má opravdu výdrž. Neopěvovaný - tohle byla slušná nadsázka, ale u nás je to dělník, takže té chvály opravdu přehnaně moc nedostává...

Zajda
14. dubna 2020, 23:42
2

Mám stejnou techniku v podobě Audi A3 a pocit robustnosti a nezničitelnosti je mi známý. Já ji kupoval jako vyjetou paštiku s přiznanými 300 000 km, zastabilizovat ji v nějakém funkčním stavu během 5 let stálo několikanásobek pořizovací ceny 35 000 kč. Ale mít ji od novoty, jezdila by jako nová dodnes a nechtěla za to víc než spotřebák. Motor je sice agrární, což útlocitní puristé nesnáší. Ale stejní puristé by si asi měli všimnout na dnešní dobu nevídaných reakcí motoru na plynový pedál. Oceníte zejména při meziplynech nebo naopak rychlém řazení nahoru. Tohle uměly benziny naposled s karburátorem. Což říkám jako majitel Civicu Type-R s návykovým K20A2.

Trochu nedoceněným prvkem koncernového vozu i z téhle doby je ergonomie. Nesedíte nízko, blízko, ani vysoko, všechny ovládací prvky působí mechanicky, robustně a přitom lehce. Přesedněte z čehokoliv a vaše smysly a povely se zkalibrují po první křižovatce. Všechno reaguje přesně tak, jak je to pro 90% lidí přirozené.

Pochtli
14. dubna 2020, 22:00
1

Tahle oktávka má jednu podstatnou vadu - brutálně málo místa na zadních sedačkách kvůli velkému kufru. Jel jsem v tom vzadu za řidičem (se sedačkou nadoraz) během dne 400 km a bylo to fakt peklo.

reagovat
Zajda
14. dubna 2020, 22:38
3

Spíš než kufr za tím nedostatkem místa stojí stejný základ s Golfem IV a Audi A3, tedy rozvor nižší střední třídy.

wdave_t
14. dubna 2020, 23:25
11

Tahle vada ovšem vygenerovala jeden z mých nejoblíbenějších memů:

beastar
15. dubna 2020, 13:13
0

Přesně jak píše Zajda ona ta platforma prostě nebyla dobrá. Pro takový velký auto. Proto po úspěchu už je každá další oktávka lepší, větší a tak dále. Protože se posouvá do toho segmentu kam reálně měla patřit od začátku. Jen tehdejší doba to neumožňovala a zákazník to prostě nechtěl, nepožadoval, protože šlo taky o tu cenu. Jinak A3, Golf co na tom stojí to jsou parádní prostorný auta na tu dobu a segment... Jenže... a to už bych se nerad opakoval. Každopádně jo to Chorvatsko je přesný tady nahoře :D
-
Komentář upraven 15. 4. 2020, 13:14:53

Stanley
15. dubna 2020, 07:51
3

Měl jsem to naopak, než většina motoristů. Řidičskou kariéru jsem začal na jedničkové oktávce kombi TDi. Auta mě tehdy nezajímaly a tak jsem se nechal do okty uvrtat známými. Co jiného, než okta v ČR :-)
Pravda je, že tak robustní a solidní auto jsem už nezažil a v zavřeném kufru jsem dokonce odvezl ledničku 170cm vysokou, spokojenost největší. Jenže pak mi ji ukradli, já jsem si v rámci rozšiřování obzorů koupil přesný naopak - malé benzínové auto a obzory se mi opravdu rozšířily. Okta byla po půl roce nalezena, ale už jsem ji nechtěl a prodal.
Ano, robustní a solidní auto s nestárnoucím vynikajícím designem, ale jinak nic - ani pohodlí, ale ani svezení, agrární a nekultivovaný projev, turbo, co se splaší a hned zase zdechne. Nejlépe mi pasuje v roli auta "na barák", kde v kufru vezu cihly a na tažném visí vozík s pískem. Taková užitná ávia pro osobní účely se vším všudy, na to je skvělá a na to bych si ji koupil znova, ale jinak už není důvod to mít. I přes to riziko, že budu za petrolheada a pozéra :-)

reagovat
beastar
15. dubna 2020, 13:12
0

Chtěl sem napsat svůj komentář. I když jsem to měl jinak a začínal sem kdysi na Favoritu a už tehdy mě auta dost bavili. Tak samozřejmě klenot Boleslavy sem měl ve variantě SLX TDI taky. Myslím že to tehdy bylo asi tříletý auto v nějaký výbavě z Německa. Jako mělo to asi všechno kromě kůže. Dokonce i elektrický střešní okno bylo.... Přesto mě to nijak neuchvátilo. Moc to nejelo, pohodlí v podstatě na tak "drahé" auto nic moc. Málo místa na nohy vzadu už je legendární. Potom mi ji sešrotoval autobusák na Florenci. Dostala to na zadní blatník a kolo. Oprava tuším za 60,000,-. Už to nikdy nebude jako dřív říkali. Tak sem to vzal a prodal.

Koupil si svojí první "prémii". O dva roky starší auto (+- přesně už nevim) než klenot. Pochopil sem, že pohodlný a opravdu rychlý auta dělá někdo jinej. Nicméně na to co tam píšeš na konci bych si to koupil znova taky z fleku. Utáhne to dost, spotřeba dobrá, nároky na údržbu zase tak vysoký nejsou. V ten moment se nepohodlí a malý špatně nastavitelný sedadla dají přežít. Za to že to nic nemá seš rád protože rádio stačí. Naloží to skoro jako pickup....

martin_100
15. dubna 2020, 11:46
0

Ofce rád nemam ale mma golfa s tim samym motorem. A tak tvoje pociti z tioho auta chápu. Je to nenáročnej dříč. To auto má půl milionu na hrbu apřesto působí dojmem že je dobře udělaný. Proti třeba fordům a citroenu je to jinde.... vejš. Spotřebu mam sice k 6 litrům ale to bude tim nájezdem a a taky tahánim vleku. Tankuju vždycky plnou a mezi tankováním minimálně jednou s vlekem jedu. No co si budem povídat žere to trošku míň než citroen C2 s 1,1 motorem. Slouří a moc toho nechce a když něco chce tak to stojí pár drobných.
Ano koupil sem to jako dost ojetý takže jsem počítal s opravama... zatim teda spojka, tlumiče, ložiska, kloub na poloose, silentblok převodovky.... Překvapily mě mile ceny dílů. To auto prostě slouží, neštve mě a kecy některých benzinových hlav mě nevyvádí z konceptu.

Jako jo bejt to ovce tak to nekoupim a odmítal bych v tom jezdit. :-)

reagovat
ransom
15. dubna 2020, 22:32
1

Tohle auto jsem sedlal jen párkrát, stylem "tady máš klíče a plnou moc, a jeď do Kurska" (do Voroněže, do Kijeva, do Bobrujska...). Pokaždé když jsem ho vracel, kroutil jsem hlavou: Tohle má být ten vlhký sen Čecháčkův? Co na tom, sakra, kdo vidí? Jako ano, kufr. Má to kufr. To má kdejaký auto. Kufr. Pak spotřeba. To je mi tak nějak u svěrače. Firemní cesty spotřeba nijak nezlevní, se svým jezdím málo. Nad spotřebou si nejvíc pochrochtávají případi, co jezdí do Kauflandu pro Bráník a vodnatý šunkový salám. A jinak? Nic, co bych chtěl. Jezdil jsem s kdejakou lacinou plečkou a každou jsem měl nějakým způsobem rád. Tohle mít rád neumím.

reagovat
martin_100
16. dubna 2020, 21:57
2

To taky nemáš mít rád. To auto ti má dobře posloužit. To je celý.

martin_100
16. dubna 2020, 21:58
-1

BTW vim že to auto mají češi rádi. Jen netušim v jaký zemi žije národ zmiňovaných čecháčků. Rozšiř prosím moje zeměpisný obzory .

ransom
16. dubna 2020, 22:15
1

O příspěvek výš píšeš doslova "ofce rád nemam" a vzápětí mi vysvětluješ, že auto nemám mít rád. Tak jak to teda je?

martin_100
18. dubna 2020, 00:18
1

Ano já ovce nemam rád. Ty píšeš že to auto neumíš mít rád. Tak ti píšu že to auto nemáš mít rád. To auto ti má dobře posloužit. A to udělá, tvojí lásku ani obdiv nepožaduje.... bylo vyrobený aby dobře sloužilo a to splňuje. ;-)

Vojta
17. dubna 2020, 16:13
0

Z dané doby je například Astra G mnohem lepší auto... a to je přitom jen průměrná. Stejně tak třeba Marea. Chápu, že to někdo používá, ale z vlastních zkušeností vím, že ta servisní náročnost není lepší ani horší než u srovnatelných aut ze stejné doby. Prostě nuda a šeď... :)

reagovat
beastar
17. dubna 2020, 16:41
4

Ty Vojtěchu. Občas taky vypustíš hroznou věc:D To teda musím ostře nesouhlasit a to tak že, Astra je méně praktické auto a lepší je konkrétně v čem? Řekl bych že egonomie maličko horší, prostornost a kvalita materiálů horší. Hnije to úplně stejně. Jízdní vlastnosti nevím, Astru měl kdysi kamarád a nikdy sem to neřídil. Oktávku zná každej, skoro. Výběr motorů Opel stejný velký špatný. A to teda ta slavná alma mater všech motorů je o moc lepší, než veškerá ta hovínka z oplovic líhně. A Marea to je to auto na kterém sem omylem málem prosedl kapotu? Hrůza a děs. Kdyby si napsal Stilo řeknu jooo tak to je fakt. Marea ale ten nejhorší zplozenec a auto s nulovou pasivní bezpečností. A spolehlivější, než oktávka určitě není. Takže ok nemusim taky škodovku... ale trochu objektivity by neškodila.

Vojta
17. dubna 2020, 19:05
0

Astra v Caravanu určitě méně praktická než kombíková Octávka není. Navíc... na zadních sedadlech je dost místa pro rozumně velkého člověka, nebo alespoň dítě. Motorizace? Standartní 1.6 a 1.8 benzínové jsou relativně fajn motory a byly i turbené dvoulitry. Z hlediska dieselů pak nedám dopustit na 1.7 DTi, což je motor ISUZU. Prakticky nezničitelný... sice zoufale pomalý, ale extrémně úsporný (ta věc jezdila za míň než TDi 66kW). Koroze? Astra určitě rezne méně než Octávka, stejně tak hluk v kabině je nižší, jízdní vlastnosti lepší (není to tak nestabilní ve vyšších rychlostech, komfort odpružení a tak) no a sedačky jsou přijatelné, narozdíl od těch v O1. Celkově pak Astry většinově mívaly vyšší výbavy.
Co se Fiatu týče, tak Mareu jsme měli a nikdy žádný problém. Mezi léty 1998-2004, co jsme s ní jezdili to bylo dobré auto a i strejda s Octávkou záviděl výrazně vyšší výbavu za stejné peníze, prostornější interiér, lepší sedačky a komfort. Jasně, nebyl to žádný etalon jízdních vlastností, ale to auto jezdilo na svoji dobu solidně a koroze je pak problém zejména pozdějších ročníků, byť stále srovnatelná s Ovcí. Motory v Mařenách byly určitě taky obstojné.
Stilo je sice fajn auto, ale srovnání s jedničkovou ovcí už nesnese, protože je značně novější. Stilo už je potřeba srovnávat s druhou generací.
Každopádně mám osobní, dlouhodobější zkušenost s těmi auty, žádné z nich není vyloženě skvělé a něco po čem bych toužil, ale určitě bych si radši vybral Mareu nebo Astru... když už bych nutně musel :)

beastar
17. dubna 2020, 21:25
1

Tak promiň dnes sem vážně poprvé zapochyboval o tvých odborných znalostech. Co to tady prosím obhajuješ za auta. Já nevím začni nejdřív u zkušeností majitelů obecně, potom se posuň dál na nějaký tabulky spolehlivosti. Potom si každý to auto půjč a potom jedničku oktávii v nějakým normálním stavu. A potom o tom zkus něco znova napsat. Protože to co tady píšeš jsou rozhodně špatné informace. Jednak teda nechápu jak ti schopní inženýři v Opelu naroubovali na celkově menší rozvor a platformu o dost větší auto. Oktávka je v každém směru větší. Ne o moc ale je. A je úplně jedno zda srovnáváš liftback, nebo combi. No rozměry si určitě umíš najít sám. I to s těmi zadními sedadly je značně nadhodnocené. V Astře o moc víc místa pro průměrného člověka (do 185cm výšky) není. Úplně si to zabil pochvalou 1.7 Dti to možná mělo stejnou spotřebu jako 1.9tdi 66, ale jelo podstatně hůř a neskutečně se to sralo. Protože ISUZU. Osobně vím o autě kde se to dělalo 3x ten motor. Vždycky něco. Jednou sem krám s tímhle pod kapotou táhnul na laně s BMW, dobře si to pamatuju. Nezničitelný je leda tak hovno:) O tom jak Astra nehnije svědčí asi tak 1500 odpovědí na Google Opel Astra G koroze a otázky ve smyslu... Jak odstranit hlubokou korozi a tak podobně. Neříkám že oktávka nehnije.. ale hůř na tom fakt není. Astra G a Golf 3 se dávají vždycky jako příklad aut který hnijou opravdu moc a hlavně na blbých místech.

A Marea to fakt bez komentáře. Jako že vám to fungovalo dobrý věřím asi dobrá péče a tak dále. To auto je naprosto strašně zpracovaný. A jako že to mělo navíc klimu a okna v elektrice za cenu oktávie v nějakým Ambitionu to je sice hezký, ale fakt prohlásit že Marea je srovnatelná s oktávkou. To je fakt na hraně naprostého ignoranství. K designu toho auta se nevyjadřuju to každej jak umí. Napiš si do Google Fiat Marea spolehlivost a kochej se tím jaká je to super kára. Možná jen ti lidi lžou. Přesně s takových tupých hejtů nezaložených na pravdě jako si napsal ty. Vznikají potom ty pohádky o zbožňování koncernu VW a oktávie. Přitom já škodovku fakt nehájím. Samozřejmě taky tam bylo X problémů. Celkově je to ale dobře postavený auto, který dokáže dobře fungovat i dneska. Což Astra možná dokáže s odřenýma ušima taky. Marea už spíš ne. Protože dobrý kus prostě neseženeš. Přestože část majitelů na to nedá dopustit. Za mě je to takový předchůdce Loganu. Levná maketa auta pro lidi kteří si neváží života na úkor klimatizace. A určitě víš, že to auto je ještě papírovější a víc se kroutí jak felda.

Kdybych si vybíral auto v téhle ceně a stáří rozhodně bych nekoukal na značku a typ. Spíš na celkový stav.

Vojta
17. dubna 2020, 22:51
0

Tak samozřejmě že stav je rozhodující tím spíš u takto staré (d)ojetiny. Ale stojím si za tím, co jsem napsal. Rozhodně ani Astra, ani Marea nejsou horší auta. Samozřejmě mají své problémy a vlastnosti (mimochodem Marea je vespod úplně stejná jako AR156 a víceméně i AR155 = je to stejný sráč se stejně papírovou kastlí). Znám těch aut fakt dost i dost lidí, co s tím jezdí (stejně tak Bravo/Brava, což je totéž) a kromě koroze a nic moc interiéru se tomu moc vytknout nedá. Na té platformě máš i Multiplu a to je opět geniální auto, lepší než Octávka. A nejsem zaujatej proti Škodovce ale jedničková ovce prostě za mě lepší není. To kdybych se posunul o třídu níž, tak například první Fábie je skvělé auto a kromě těch HTPček a pár maličkostí se mu nic vytknout nedá. Každopádně netvrdím, že Octávka někomu službu neudělá, spousta lidí z ní nadšených bude. Víc se mi to úplně nechce řešit... ani jedno z těch aut bych nechtěl, protože znamenají pouze základní přesunovadlo z A do B a žádnou zábavu. Kdybych se už musel smířit s něčím jednoduchým a primitivním, pak by to byl buďto Favorit nebo první Punto. Obě ta auta jsem měl rád a vzpomínám na ně v dobrém.

martin_100
18. dubna 2020, 00:22
0

Jako fakt chceš srovnat cikánskýho sopla a cikánskýho fitata s ovcí? Ta ofce je 100x líp sestavená než ty dvě odfláknutý jebky. Ono fiatí zpracování s oplí sockovitostí se nemůže koncernovýmu zpracování rovnat. Před 20 lety byl koncern co se týče kvality montáže na vrcholu ve svý třídě. Tehdy se ještě nezačalo šetřit. Zatim co u fiatu a oplu se ani nikdy nezačalo utrácet.

Ha
Habakukk
18. dubna 2020, 07:09
1

Ač mám produkty FCA dost rád služebně jsem odjezdil od Brava vlastně vše co Fiat do současnosti vyrobil. Tak bych si nedovolil říct, že Marea je lepší auto. Už jenom jak Marea pekelně hnije na strukturálních částech to u českého snu nehrozí tam hnijí blatníky a kolem nádrže to je vše. Jako peklo bych u Mareii poukázal na mizerně sestavený interiér kde na hrbolech vše rachotilo prostě peklo. Proti tomu bylo Stilo obrovský skok dopředu na úroveň konkurence. Marea měla vlastně jen fajn naftové motory JTD jinak mě nic nenapadá. Soused má jednu Mareu s 2,4TD pro radost, každý den kolem ní chodím a opravdu fajn věc ale tak na podívání.

Skipper
18. dubna 2020, 09:07
-1

Stejně je sranda, kolik vášní to auto pořád vzbuzuje. Vojto, nezlob se na mně, ale srovnávat Octavii s Astrou a Mareou je zcela mimo. Zásadní rozdíl je ten, že u většiny Oplů a Fiatů máš pocit, že jsou už, jak správně říkáš, dojetiny. Octavia právě naopak. Kastle je pořád pevná, motor jede jako nový a v intrriéru až na ten otravný ventilátor nic nevrže. A není to nějaký opečovávaný miláček. Mareou jsem jel dva roky dozadu a pořád jsem měl pocit, že se to rozpadne. Nakonec upadl jen výfuk... A beru, že benzíny od Oplu můžou být spolehlivé (i když mám poměrně blbou zkušenost s Astrou F a strejda s Vectrou se zrcátkama navazujícíma na kapotu, kdy se to motoricky sralo nonstop). Ale ty benzíny nebudou mít spotřebu jako TDi. Tebou zmiňovaná naftová 1,7 zase rozhodně nepojede jako 81 kW TDi. Takže to trochu vyznívá jako snaha auto zbytečně poplivat. Nestabilní ve vyšších rychlostech? Nevim, řídil jsem už pár aut, ale v Octavii ve 150-160 na dálnici prostě jedeš. Nemusíš dělat bějaké korekce volantem, nic. A co se týče pohodlí, tak to není žádný kostitras.
Rozhodně neobhajuji Octavii jako celek, Sedačky jsou příšernost, sportovní verze jsou nesmyslné, Ale v té naši specifikaci si nedovedu představit lepšího dělníka. Jede to, nežere to, nesere se to a na to, kolik je tomu let a jak je to provozované to ani zásadně nehnije.

Vojta
18. dubna 2020, 10:30
0

Netuším, proč v tom všichni hledají nějakou vášeň. Svůj názor a osobní zkušenosti jsem řekl... Znám ta auta a pokud svým názorem někoho urážím, pak je mi to líto, ale nebudu ho měnit jen kvůli pár internetovým diskutérům. Ano, dovedu pochopit že tu OI někdo má jako nenáročného dělníka, na to je to auto fajn... stejně jako ta Astra nebo Marea. A to, že některé kusy jsou rozvrzané a dojeté a jiné slušné, to je záležitost předchozích majitelů. Zejména Marea padla na ceně hodně rychle a díky tomu ta auta spousta lidí dojela a víc neřešila. Na druhou stranu třeba sousedce Mareu rozstřelili, pojišťovna nic moc nezaplatila a syn jí sehnal Octávii Tour (od pohledu docela slušnou), no a ona zas tak nadšená není, protože Fiatem se jí jezdilo lépe. Ale auto jí moc nezajímá, takže jezdí tím, co je.

beastar
18. dubna 2020, 12:46
1

Názor se může měnit na základě zkušeností a faktů. Nikdo ti nepíše, že máš názor měnit. Vášeň v tom není, ale vášně rozhodně. Protože když se na to podíváš objektivně a vezmeš fakta. Tak jako člověk který rozumí autům by si nemohl OC1 (nejen v ČR skvěle prodávané auto s FL a doprodejovou verzí TOUR) s nepříliš povedným Opelem z jednoho černějšího období Opelu (už jenom to že diesel museli brát v takové firmě jako ISUZU) kdy i dnes po letech Astra G vedle okyny jedna působí jako o třídu menší a levnější auto. Vůbec srovnávat ani v náznaku. Minimálně ji v ničem nepřekonává a to včetně toho prostoru. A jak píše Martin VW bylo v té době na vrcholu v kvalitě montáže a slícování jednotlivých dílů bylo 100% právě proto, je i ta Fabia 1 takové pocitově festovní a dospělé auto. Zatímco Opel procházel zrovna poměrně nedobrým obdobím a na Astře se to podepsalo. Fiat mám rád a pokud bychom se tady bavili o době Fiatu Tipo a srovnávali se škodovkou tak by škodovka neměla šanci obecně. Bohužel v době Marei (Brava) šlo o propad. Auta nejsou dobře postavená, už jako nová chrastila, nekvalitní plasty, slabé lakování, papírová kapota, prostě materiály velmi špatné. Octavia ve všem z toho lepší. A mimochodem to už je daleko lepší tehdejší Megáne. Marea je kvalitou montáže a odolností tak někde na úrovni R19. Bylo to levné a málo bezpečné auto. A stejně jako tehdejší korejská produkce to mohli hrát, tak na cenu a výbavu. Bohužel tam kde se v té době prodával Golf a Octavia stejně neměli moc šanci obsadit nějak relevantně trh. Stejně jako kolega nahoře mám produkty FCA rád. 156 považuju za úspěšné poměrně dobré auto, ale NIKDY by mě nenapadlo napsat, že je lepší jak BMW 3 e46 případně A4 B5/6. Protože objektivně prostě není. Snad jen v jízdních vlastnostech dokáže například Audi v předokolce o třídu překonat. Oktávka měla problém jemně vyšší ceny pro veřejnost a tak se často lidi při kontaktu s novým autem dostali jen k méně vybaveným verzím. A k těm lepším až později ¨(kdy už ta auta trpěla právě na ty předešlé majitele jak píšeš i u Astry ap.) Já měl 3 roky starou tu SLX což byla fakt na tu dobu enormně vybavená verze + 81kW TDi. Jak říkám z toho auta sem odvařenej nebyl ani tehdá natož dneska. Nicméně Marea ani Astra pro mě naprosto nepředstavovali srovnatelné auto. V ničem. Když bych postavil tu svou vínovou okynu mezi Astry, tak se na ty Opely nikdo ani neobtěžuje dívat. Mimochodem po bouračce (opraveno velmi slušně) sem to auto prodal asi za 3 dni za stejnou cenu jako jsem ji kupoval půl rok předtím. Zatímco modré Astry vyřazené z operáku už tehdy měli v Auto ESA jako super ležáky za výprodejovou cenu:) Proč sakra asi škodovka na ty auta stříkala nějakej prozákaznickej repelent. Ne nemusíš měnit názor ale zkus u tématu OC1 víc akceptovat fakta a méně osobní zkušenosti a zjevnou zaslepenost vůči oktávii. A jo jak píše i Skipper má taky spoustu věcí špatně a i konstrukční řešení nešťastná a tak dále. RS je hroznej kepl jako "HH"atd.

Ad.Vášně: Jsou tu protože ty který píšeš většinou dost věcně a na bázi technických dat a reality. Najednou píšeš na základě nějakých pocitů a jednotlivé (své) osobní zkušenosti. Kdy si zjevně zase tolika oktávkama osobně nejezdil a ani ji nikdy nevlastnil. A kdyby psal Skipper o Renaultu Mégane I. Takový vlákno by vůbec nevzniklo.... ,)
-
Komentář upraven 18. 4. 2020, 12:47:13

Vojta
18. dubna 2020, 18:12
-1

Hele jedničkových ovcí jsem měl ve svém okolí celkem dostatek, protože to auto má nebo měl prostě každej. Netvrdím, že je nějak výrazně horší než ta Astra nebo Marea nebo jiná auta... ale dle mých zkušeností prostě není lepší. A to třeba strýc měl tu Ovci odnova a má ji dodnes. Ano, je spokojenej, ale řešil obdobné věci jako kdokoliv s podobným autem podobné kategorie, jen to koupil za draho a nemá v tom ani klimošku. Ať se na to dívám, jak se na to dívám... Ovce, Astra, Marea... všechno to jsou auta podobně špatná a nezajímavá, ale Astra i Marea jsou většinově za míň peněz podobně muziky. Možná trochu jiné, zrovna Marea fakt byla rozvrzaná už nová, ale to u takového pekáče člověk neřeší. Radši budu poslouchat skřípění interiéru než se smažit bez klimy nebo nemít dálkáč na centrál. Ale každému, co kdo chce. Mégane I je ostatně taky auto podobného ražení a není vyloženě špatné. Kdybych chtěl auto dobré, pak bych řekl Accord, byť je zas o kus větší.

Beny
18. dubna 2020, 18:59
0

Asi tak, já taky nepovažuju jedničkovýho Mégana za o nic horší auto než ofci. Snad nikomu nezpůsobím infarkt. :-)

Skipper
18. dubna 2020, 19:17
2

Když jsem to psal, tak jsem byl trochu zvědavý, co ten článek vyvolá. K té výbavě - Vojto, proč by měla být bez klímy a bez cenrtálu? Naše klímu má, centrál taky, ovládání oken v elektrice i vzadu. A nemusím poslouchat rozvrzaný interiér...

beastar
18. dubna 2020, 19:33
0

Je to prostě o tom, co tam píšu většina lidí má pocit, že ty auta nic nemají:)) A navíc byla strašně drahá. Já za tu svou oktávku dával tehdy tuším 220 000 nevím přesně jaký rok se psal. Prostě je to dávno. Nezajímavý pekáče to samozřejmě jsou, ale o tom se tady fakt nebavím. Bavím se tady o snůšce domněnek postavených na opakování toho stejného. Bylo to hrozně drahý, nemělo to výbavu. Nemá to klimu atd.

Nic moje jednička měla. Komplet vše v elektrice, šíbr rl, man. klimu, bc, radio cd, takový ten dvoubarevný interiér a lepší nastavitelný sedadla, abs, esp a nějaký další věci, dva bagy určitě... Kdybych v té době kupoval Astru možná bych něco málo ušetřil ale nepomohl bych si. To že na vesnicích se proháněli nějaký 1.6 v základech a nebo některý oktávie jsou debilně nakonfigurovaný, protože lidi chtěli TDi ale na zbytek už neměli to je známá pravda.

Beny: O tom vůbec není debata. Jestli je Mégane lepší, nebo jaký. Vzal sem to prostě jenom jako auto který je okyně blízko. Kdyby tady byl blog o něm tak si nikdo nebude dělat škodu, aby to řešil jak Škodu. Mě osobně vůbec tyhle mrdky za (dneska) sotva dvě vejplaty nezajímají. Bude zázrak když něco z toho bude fungovat. Ale jde o princip naprosto hloupýho nasazování na oktávku....porovnáním snad s tím největším odpadem, co silnice hostili. Marea je fakt soupeř pro auta jako Nexia a podobná...možná lantra---

Vojta
19. dubna 2020, 00:32
0

Velká část těch aut opravdu nic moc nemá. Ano, jsou zejména importní kusy s lepší výbavou. Pro mě za mě můžeš mít ovci i sesle vepř, fialky, šíbr, hlíny, metlu a nevim co ještě. Dělá to z toho snesitelnější auto. Ale většina těch kusů co znám a měl jsem tu čest kdy potkat (málo jich nebylo) byly spíš holé. Proti tomu Mareu nebo Astru bez klimy jsem zatím neviděl. Ale to na tom nic nemění. Ve své době byla Astra, Marea nebo i ten Megane lepší volbou ve spoustě případů. Dneska je to, jak už jsme si řekli, spíš o stavu konkrétního kusu. Stále ale... slušná jedničková ovce s rozumnou výbavou a stavem bude na našem trhu stát přes 50kkč. Za ty prachy bude už i velmi pěkné Stilo MW nebo Astra i Mařena dohromady. A to už se pak rovnou můžeme bavit o tom, že za to bude i mk3 Mondeo. Ofce za mě byla předražená tehdy a je předražená i teď...

beastar
19. dubna 2020, 11:37
0

K těm cenám možná byla maličko dražší. Jenže lidi na to prostě tenkrát čekali. Na to domácí moderní auto s velkým kufrem. Je potřeba si uvědomit, že byla fakt jiná doba. Navíc v těch letech už lidi pomalu začínali mít právě aut jako Astra, Escort, Marea, Vectra, Tipo plný zuby. Už je znali. Teď myslím spíš ty předešlé dojeté generace. Tehdy ceny určovala automobilka dneska to, že je o ně pořád zájem. Když je právě "pěkná". A protože je o ně zájem, tak to lidi kupují protože pak maj zase šanci to prodat snadněji. Prostě jako miata mezi malými sportovními auty:) To je právě to že jsou to nudný posunovadla. Z A do B a nemá cenu za tim hledat cokoliv jinýho.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/18574381?goFrom=list

Tohle podle mě klimu nemá, je to 04 a shnilý je to parádně... .:)

beastar
19. dubna 2020, 11:50
1

Tady jedna z prvních voleb Sauto. Stejně jako u té Astry. Předesílám že to celý nečtu. V čem je ale toto
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/octavia/18707628?goFrom=list
Za ehm 18,000??? (takže spíš 16 když tam dneska přijedeš) než jakákoliv Astra .... ta stříbrná nahoře je dokonce ročníkově novější ale ve stejné prdeli. Tady jsou to chycené prahy tam lem zle. A oktávka tu klímu má otázka je zda funkční ...

ratan groch
19. dubna 2020, 19:23
2

Vojto, mal som roky prave takuto Octaviu vo vybave Elegance a nemozem na to auto povedat krive slovo. Pocas dlhych ciest som obcas rozmyslal ako najpresnejsie zhodnotit v kratkosti toto auto a prisiel som na to, ze najviac sa mu hodi slovo - SOLIDNE.

Vzdy som sa na nu mohol spolahnut, bez problemov som dal aj cesty Amsterdam-Bratislava, nikdy ma nenchala v stychu. Ked som ju uz musel kvoli tlaku okolia vymenit, tak nez ju predat za smiesne peniaze som ju radsej daroval otcovi mojej frajerky. To auto jazdi dodnes. Nedavno som si potrebovl ist do Viedne po pracku a tak som si ju pozical. Bol to super pocit sa v nej znovu zviest. Nemyslim, ze este niekedy v zivote budem vlastnit tak spolahlive, zodpovedne a nenarocne auto bola moja Octavia I.

A porovnanie s Astrou? Astry su uz davno na pravde bozej a Octavia I je tu este stale. Astra nikdy nebola na urovni Octavie. Octavia I rulez...

Vojta
19. dubna 2020, 19:43
-2

Když ji tak moc miluješ, není co řešit ;)
Beastar: ta ovce za 18k je teda echt vrak.Slušný kus s nějakou vyhlídkou na delší život stojí 50k+

beastar
20. dubna 2020, 00:17
1

To mozna ano, ale furt je lepsi jak ta o par let novejsi Astra bez klimy. Ja jenom pro priklad, ze Astra bez klimy is real a shnila stejne. Za 18 nemuzes chtit krevety. Kdyz do ni tech ,30 pustis furt mas kombik v nafte s klimou kterej bude jezdit. Za prachy pod pade je vrak vse.

Lu
Luckyluke
18. května 2021, 00:54
0

Tak po čtení vašich dohadů musím přispět i svou zkušeností , začnu asi tím že moje první auto bylo mercedes Benz c180 r.v. 1998 a to bylo opravdu pohodlné auto a kvalitním interiérem , ovšem servis drahý , a anti koroze velice slabá , no spotřeba i 14l na 100km přitom výkon žádný , ale jako pohodlí dost dobré , potom jsem měl dalších několik aut BMW E36 1.8is coupe a E46 323ci , motory výborné ale opět koroze a určité díly za raketu , pak Citroen Saxo to byl velký omyl koroze extrémní , kvalita a bezpečnost žádná , no potom ovci rs v parádním stavu udělal se základní servis a auto jezdí do dnes i když u jiného majitele , pak Opel Astra H GTC , největší shit interiéru a použitých materiálů , pak jsem měl další mercedes Benz tentokrát SUV ML230 no opět pohodlí ať jste jezdili kdekoliv , ale spotřeba opět 14-16 l na sto při běžné jízdě , plus zase ten drahý servis , a koroze samozřejmě nemůže chybět , pak jsem pořídil další BMW E46 330xi no auto super pěkně jelo při spotřebě okolo12l na sto ale pak jsem se dostal do špatné finanční situace a já se musel auta zbavit , no a když jsem si tak prošel co jsem měl a co nějak fungovalo a při nízkých nákladech , tak ovce byla jasná volba no sehnal jsem 1.9tdi 66kw v pěkné výbavě o když jen Ambiente ale parkovací senzory tažné , okna v El. Tempomat , climatronik , sportovní sedadla , volant rs atd. , A opět po prvním velkém servisu po koupi auto funguje nerezne a zkrátka drží po všech stránkách . A nechám si ji tentokrát dost dlouho ať už kvůli financím tak i po zkušenostech s jinými vozy které jsou prostě servisně náročnější ., Jo zapomněl bych na Passat b5.5 což bylo prostorově dobré auto ale podvozek bída a koroze opět pod vším co bylo kryté plastem . Ale měl jsem toho dost no nakonec ta ovce vyhrála , kdybych měl víc peněz nechal bych si BMW , ale Fiat a pod do to jen Sednu a vím že je něco špatně .

Vojta
20. května 2021, 22:00
-1

Já v té době Mareu měl strašně moc rád - to auto fungovalo, mělo výbavu velice solidní (automatická klima, všechny okna v elektrice, kufr bez hrany, výkonnej motor), fakt na ni nemůžu říct křivýho slova a nebýt toho, že ji otec rozstřelil o vlak, tak to auto fungovalo dodnes. Stejně tak Astru, klasickou Géčkovou jsem zatím nepotkal shnilou, pokud nebyla bořená. Opět, motoricky naprosto nezdolná auta s výjimkou 1.6 16V, které se vydírají kvůli katíkům. Navíc prostorná, účelná a vlastně i lépe vybavená a s lepší ergonomií. Když to beru optikou dnešní doby a toho, co jedničková ovce stojí za nesmysl, tak moc nevidím důvod si to kupovat. Takové Stilo, Géčková nebo Háčková Astra či Zafira... auta za stejný ceny, ale lepší auta a lépe vybavená. Tím spíš, když si vezmu ty tragický jízdní vlastnosti jedničkových Octávií. To auto prostě nebo dobrý ani tehdy a není dobrý ani dnes.

Lu
Luckyluke
25. května 2021, 19:04
-1

Marea nwm , ale vím že koroze u nich je víc než běžná , stillo to jsem jednou chtěl , a zkoušel jsem i punto , ale hrozný , páčky na blinkry ohýbací rozvrzané , stejně tak pro mě nesmyslná páčka s otočným mechanismem na světla , ne jednou se mi stalo při vypínání dálkových světel že se to pootočilo a najednou světla zhaslá , kdo tohle vymyslel ( citroen je používal také ) , spojka hrůza a všechny plastové díly s nástřikem jakési gumy co měl i passat , odřené dorejpané od nehtů a pod. zkrátka ne , je to špatný , z venku ok a mechanicky se to taky dá , ceny dílů jsou OK ., ale já bych to nechtěl ani zdarma a Astru H jsem již zmínil , byl to křáp od výroby co měl zachránit potápějící se OPEL před krachem , astra G na tom byla podstatně líp ale sehnat fakt pěknou je už problém .. děda měl atru F 1.4 8v , a to byl držák a interier byl lepší a kvalitnější jak v tom Hčku , to hčko možná dobrý v kombi na stavby a převoz materiálu .. ovce má taky svoje mínusy ale dají se alespoň skousnout a při běžném provozu mě neobtěžují , ještě bych rád zkusil nějaké japonce , tam mám mezery , např. Mitsubishi Lancer , nebo Suzuki Swift apod. ale fiat ne možná to nové TIPO už na tom bude líp .

Vojta
25. května 2021, 22:51
0

Marea měla korozivní problémy a ve výsledku je to to, co všechny zabilo, protože se to už nikomu nechtělo vyvařovat. Ovce rezne taky, nicméně narozdíl od Fiatu se dají bez problémů a levně sehnat opravné plechy, takže se to dá rychle a snadno zalátat. Páčky na světla mi ve Stilu připadají v pohodě, nemám s nima problém a ani náhodou se mi nikdy nepodařilo si vypnout za jízdy světla, tam bude spíš nějaká uživatelská chyba :D Jinak ano, bohužel většina Fiatů z té doby, co prošla bazarem má dneska lepivý interiér - spouští to ty různé cockpit spreje, které ten gumový povrch naleptají. Řešení to má jedno, ale zahrnuje demontáž zasažených dílů a jejich umytí v myčce na nádobí, pak to lepit přestane. Měli jsme na tom jinak 220tkm a interiér byl stále jako nový, bez znatelného opotřebení. Spíš je to o tom, jak se k tomu kdo chová.

D
D
18. dubna 2020, 23:30
-1

Je to vskutku zajímavé, jak moc se názory na určitá auta různí. Ja rozhodně nejsem příznivec Škody ani VAGu obecně. Vždy bych preferoval, a to nejen v této třídě, nějakěho japonce v benzínu. I tak jsem samozřejmě s OI jezdil a to v různých variantách. Na popisovaném kuse by mě nejvíc vadila jedna věc a to je TDI. Nemám rád puch naftových motorů Euro 3 a starších, naposto děsivý zvuk, co se line z kapoty a podivnou charakteristiku výkonového průběhu nejen postarších dieselů. To podle mě nevykompenzuje ani zcela jistě velmi nízká spotřeba. Nicméně je potřeba ŕici, že o mnoho lepší by to nebylo ani u jiných soudobých naftových soupeřů. Co by ale u celé řady z nich určitě bylo horší než u OI je zpracování, řazení a trvanlivost /a to si tozhodně nemyslím, že by OI byla kdovíjakým symbolem spolehlibosti a dlouhovekosti, svych problemu mela celou radu/. V diskusi výše zmiňovaní konkurenti jsou naprosto tragičtí. Jako majitel Hond, jsem nikdy nepochopil, jak muze nekdo vypustit do světa něco takového jako Megane I, už jenom třeba kvůli řazení, to samé Marea, jejich interiér, podvozek. S takovou Astrou G v rozumném benzínu 1.8 bych zas takový problém neměl, pro mě tak nastejno ve srovnání s OI, ale obojí jen benzín. Ale Megane... nikdy. Každý Renault, který jsem kdy řídil, a že jich bylo do genersce Laguna III dost byl ve srovnání se svoji soudobou konkurencí doslova strašlivý. Nevím, jak nový Talisman a Megane IV, to nechci soudit. Ale předtím rozhodně raději cokoliv od VAGu.

reagovat
Ny
Nyte
21. dubna 2020, 15:33
0

A vo tom to je. Nedávno jsem zde v reakci na klasický "ovce pro ovce hejt" psal o zkušenosti s podobným kombíkem, ale v SDI a ne taková leštěnka, ale nekompromisní pracant v hrůzostrašném stavu. Dvakrát to bouralo, kdoví jestli se v tom vůbec mění olej, nedávno se mu akorát vyměnily blatníky (bez laku). A ovce jezdí a jezdí za náklady (s trochou nadsázky) blízké nule.

reagovat
Calif
26. května 2021, 09:40
1

Proč je tu pro tolik lidí těžké pochopi, přijmou fakt, že jsou situace kdy automobil má být hlavně věc která člověka vozí a má vyhovět parametrům jako cena, spolehlivost, spotřeba, schopnost převézt vše co potřebuji, servisní nenáročnost a široká síť lidí co to znají do šroubku a dá se na to sehnat vše v různé kvalitě?
Dávat od toho ruce pryč jen proto, že to hejtují tisíce lidí co v tom buď nikdy nejeli dál než do prvního města a nebo prostě tím hejtem chtějí dát najevo jak s tím oni vychcali. Přitom mají často mnohem horší auto. Nebo dokonce stejné, jen v jiném kabátě.
Kdyby to bylo auto tak hrozné nejezdilo by jich stále tolik... Nějakou Astru nebo dokonce Mareu potkám spíš výjimečně. Lidi nejsou pitomci, nekupovali by špatná auta jen proto, že mají šíp na kapotě. Němci nedělají špatná auta. Octavia měla být trvanlivá,úsporná. Nikoliv emotivní, rychlá a extra pohodlná. Za tyhle věci se dost platí a nejdou moc dohromady...V různých anketách u mechaniků je to stále nejdoporučovanejší levná, dostupná ojetina.... prostě Das Auto...

reagovat
Ja
Jansdi
16. ledna 2022, 06:24
-1

Velmi povedený článek. Nic proti 1,9tdi, ale jak zmiňujete ve svém článku, závady se objevují. Musím připomenout skutečný svatý grál v podobě motoru 1,9 sdi. Kde totiž nic není, ani smrt nebere. Doporučuji zkusit oslovit někoho ve Vašem okolí a vyzkoušet např. Fabiu 1,9 sdi. Čeká Vás nezapomenutelný zážitek, úsměv na tváři a myslím, že nebudete chtít již nic jiného.

reagovat