načítám data...

O moučných červech a bezpečném odstupu

24. července 2022, 17:03 30 komentářů Marek Bednář

„Stádo ovcí trpělivě přešlapuje v levém pruhu dálnice…“ píše Hamster v nejnovějším Autíčkářově hejtu. Stádo ovcí, se kterým on – ač jinak poměrně přesně a správně komentuje nešvary českých silnic – souhlasí. „Vlk“, který v takovou chvíli jede v pravém pruhu, bude „v příštím životě moučným červem“.

Marek Bednář: O moučných červech a bezpečném odstupu

Dovolte mi tento bod jinak trefného článku nahlédnout trochu z jiné strany. Ty „ovce“ v levém pruhu se na sebe v té zhruba stokilometrové rychlosti, v níž čekají, než kamion o půl kilometru dál vpředu dokončí předjížděcí manévr, neskutečně lepí.

To je naprosto dokonalý set-up pro řetězovou nehodu. Stačí, aby jeden trochu přibrzdil, ten za ním přibrzdí o trochu víc, některý další se hrabe v infotainmentu – a bum. (Jedna ze tří nehod, které jsem v životě způsobil, byla vinou nepozornosti, protože jsem se hrabal v rádiu a pak jsem to nedobrzdil.)

A já mám být v příštím životě moučným červem jen proto, že se tohohle nechci účastnit, a tak uhnu do pravého pruhu, kde mám před sebou dost místa?

Nepotřebuji v něm jet 150, dokonce ani 130, klidně pojedu +- stejnou rychlostí jako levý pruh. Jenže v něm dřív nebo později vždycky dojde k situaci naznačené výše bez toho „bum“ – někdo prostě zpomalí, takže levý pruh jede pomaleji než já.

To není můj problém, koneckonců dodržuji odst. 1 § 11 zákona 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Jedu vpravo.

Necítím se být vlkem ani ovcí. Jen mě mrzí, že zrovna v článku na Autíčkáři se autor staví na stranu těch, kteří zapomínají, že se v Česku jezdí vpravo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Honza Hamster Křeček
24. července 2022, 19:14
2

To jsme si asi maličko nerozuměli. Pokud na dálnici dojedu pomalejší auto a chci ho předjet, jsem povinen k tomu využít levý pruh (s více pruhy dejme tomu 'levější') pruh. Souhlas? A pokud to pomalejší auto samo právě někoho předjíždí, potom i jeho řidič musí použít levý pruh. Je tak? Tedy se logicky zařadíme za sebe a vzniká skutečně vláček aut čekající na možnost předjetí. Ano, udržovat i v takovém případě bezpečnou vzdálenost je rozhodně záhodno, ostatně tyhle relativně rychle jedoucí kolony na dálnici vyžadují od řidiče skutečně plnou pozornost.

Co s tím? Jet do pravého pruhu, udržovat rychlost s tím levým a vrátit se tam, až bude přede mnou skutečně překážka? V zásadě proti tomu asi nic nemám. Sám to nedělám, protože pro to vklínění se do levého pruhu mi zas někdo musí udělat místo to v celé té koloně zas udělá vlnu brždění (jak známo, když auto v koloně jen drobně zpomalí, o deset/patnáct aut více vzadu už se často poměrně intenzivně brzdí), takže já se prostě usadím v levém pruhu a vyčkávám. Svou přítomností v levém pruhu dávám okolí jasně najevo, že chci jet rychleji a tedy předjíždět, neprovádím zbytečné změny pruhů, chovám se předvídatelně a nikoho neomezuji (na semaforech taky neuhybám, aby ten za mnou mohl jet, prostě čekáme na volnou cestu - zelenou - za sebou, žejo?).

Ale kdo se bojí řetězové nehody, ať klidně zůstane v pravém pruhu, když vím, že jede celou dobu souběžně se mnou, nemám žádný problém jej potom před sebe pustit. Jen pozor, já takového řidiče rád pustím, ale technicky vzato mám stále přednost, protože jsem to nejsem já, kdo mění pruh. Takže jestli tam někdo někoho pustit nechce, je to jeho právo, cpát se tam a vynucovat si puštění určitě není správně, tohle není případ pro ZIP.

Tady bych rád rozporoval, co zaznělo v tomto blogu, tedy že pokud kolona v levém pruhu zpomalí a řidič auta v pravém pruhu začne ostatní auta 'podjíždět', není to jeho problém. No je to jeho problém. Toto by bylo možno jen v případě tzv. souběžné jízdy, pro její vznik ale musí být souvislé řady vozidel ve VŠECH pruzích. Tedy v tomto případě se jedná o předjíždění a to mimo obec pravým pruhem povoleno není.

Co popisuji v článku, je ale předjíždění pravým pruhem záměrně, což náš právní řád mimo obec rozhodně neumožňuje. Navíc řidiči poklidně čekající v koloně, až na ně s předjížděním přijde řada, často cítí křivdu, když někdo celou kolonu 'podjede', nechtějí takového vlka a moučného červa ve stádiu čekatele před sebe pustit, je z toho přetlačovaná a takové ty věci, co člověk za hustého provozu na dálnici fakt nechce.

A podobná situace nastává i ve městech, kde mnozí řidiči objedou kolonu odbočovacím pruhem (či pruhem, který se odbočovacím teprve stane), aby se na jejím konci cpali do pruhu průběžného. To je dokonce v zásadě legální, ale rozhodně si zaslouží být za to v příštím životě moučnými červi. Jistě, bude tam i nějaké procento řidičů, kteří dané místo prostě neznají a nevědí, že pruh, který si pro svou jízdu vybrali, se za chvíli mění v odbočovací a proto všichni ostatní stojí v tom druhém, ale jestli si můžu trochu zaspekulovat - velká část řidičů, kteří toto dělají, moc dobře ví, co dělá. A nejen, že tím získávají neoprávněnou výhodu před ostatními (prostě předbíhají), ale na konci většinou také zablokují ten odbočovací pruh, začnou se na někoho lepit, dělají zmatky... prostě jsou vopruzem osmého stupně pro úplně všechny okolo. A budou z nich mouční červi! Tak!


Takže ano, jezdí se vpravo, předjíždí se vlevo, kdo chce jet ještě rychleji, musí si na volnou cestu počkat, deal with it... Proč jsem se ale vůbec rozhodl reagovat na tento blog je jiná věc - ukázková česká bezohlednost, která je skutečným morem našich cest. Já mám přece právo, tady je paragraf, tak mi polibte prdel - ne, takle se lidé v civilizované společnosti prostě nechovají. Holt někde vepředu je někdo, kdo jede třeba jen 110 a předjíždí kamion. To se nedá nic dělat, možná mu to víc nejede, možná si na vyšší rychlost nevěří, tak prostě musíme počkat. Ta silnice je stejně jeho jako moje. Vždyť o nic nejde. Chceš jet radši v pravém pruhu, protože se v tom levém se spoustou aut necítíš? Fajn, ale nepředbíhej. Ne proto, že to říká zákon (což teda taky říká), ale proto, že předbíhat je neslušné. Všichni, kdo trpělivě čekají v tom levém pruhu, chtějí jet rychleji. Všichni. Tak proč zrovna ty máš mít výhodu?

Tady má někdo paragraf, má pocit, že našel skulinku v zákoně a může všechny přečůrat. Fajn, klidně si jeď, ale tleskat ti nebudu a oslíkem v příštím životě taky nebudeš.

reagovat
S.
S.h.I.t.
24. července 2022, 20:46
5

Je to desne jednoduchy. Az do chvile, kdy opravdu potrebuji predjizdet, meli byt vsichni v pravem pruhu. A az na predjeti jet doleva. Ne se tam vsichni tahnout jako smrad. A vyresilo by to i ty rychlejsi, protoze ti by davno ty pomalejsi stihli preskocit, nez se dotahnou k tomu kamionu.

Honza Hamster Křeček
24. července 2022, 21:56
5

To právě není pravda. Teda za normálních okolností samozřejmě ano, jet bezdůvodně v levém pruhu je proti zákonu i základům silniční ohleduplnosti, to je jasný. Ale jakmile se nakupí víc aut, tak to takto prostě fungovat nemůže. Proč? Protože co ti rychlejší? Přeskočili by ty 'pomalejší' (kdo je tady pomalejší? Jedu 110, protože 110 jede auto přede mnou, jak poznáš, jestli chci jet 120 nebo 170?), dojeli by k těm předjíždějícím se kamionům a co tady? Do vláčku v levým ne, takže hezky do pravýho pruhu a počkat, až si to ty kamiony vyřídí. Radši ani neřeším, jak se tam vmáčknou, když tady je pravý pruh už plný. Ale v tu chvíli by jeli pomaleji, než jak chtějí jet auta za nimi, a levý by byl až ke kamionům volný, takže auta, která tihle řidiči právě předjeli, by začala zase předjíždět je a řadit se před ně. A takle by tam každej rotoval, to by byla nádhera.... Tude teda cesta nevede. Takže by se to muselo ošetřit nějakým pravidlem, že předjíždět může vždycky jen jeden, ostatní čekají v pravém pruhu, což ale už jak to píšu zní jako dopravní noční můra.

Já chápu, že je to frustrující, ale holt to, že CHCI jet rychleji, mi žádné přednostní právo nedává.

Trinom
24. července 2022, 23:07
2

Tímhle odstavcem jsi udeřil hřebíček na hlavičku. Zbytek jako budiž...

A podobná situace nastává i ve městech, kde mnozí řidiči objedou kolonu odbočovacím pruhem (či pruhem, který se odbočovacím teprve stane), aby se na jejím konci cpali do pruhu průběžného. To je dokonce v zásadě legální, ale rozhodně si zaslouží být za to v příštím životě moučnými červi. Jistě, bude tam i nějaké procento řidičů, kteří dané místo prostě neznají a nevědí, že pruh, který si pro svou jízdu vybrali, se za chvíli mění v odbočovací a proto všichni ostatní stojí v tom druhém, ale jestli si můžu trochu zaspekulovat - velká část řidičů, kteří toto dělají, moc dobře ví, co dělá. A nejen, že tím získávají neoprávněnou výhodu před ostatními (prostě předbíhají), ale na konci většinou také zablokují ten odbočovací pruh, začnou se na někoho lepit, dělají zmatky... prostě jsou vopruzem osmého stupně pro úplně všechny okolo. A budou z nich mouční červi! Tak!

Pokud se "vlk" dokáže plynule zařadit mezi "ovce", tak to vem čert, ale pokud zůstane stát vedle na blikačkách a blokuje pruh, je to na průplesk.

Kuře
24. července 2022, 23:52
-1

Žádný vem čert, předjíždět kolonu odbočovacím pruhem je prostě prasárna a svinstvo no matter what bez o hledu na to, jak se vlk debil umí zařadit. Včlenění se do kolony jí prostě vždycky zákonitě zpomalí. Proč bych já, který poctivě stojím frontu měl čekat déle, kvůli nějakému sebezvanému vlkovi?
Nemluvě o tom, že pokud se ten ve frontě rozhodne tě prostě nepustit, tak se tam prostě nedostaneš, leda bys šel na plechy... a pak blokuješ pruh.

ro
rock
25. července 2022, 07:17
1

to Hamster
"dojeli by k těm předjíždějícím se kamionům a co tady?"

Bych jenom podotkl, že v tom okamžiku jsou v levém pruhu legálně (v pravém pruhu vyčkávající kolona, v levém dojedou předjíždějící kamion => tohle JE souběžná jízda), můžou tam za kamionem vyčkávat, jak dlouho chtějí, do pravého pruhu se řadit nemusí a chudáci čekající vpravo ostrouhají. Je to nepříjemné, ale podle zákona košer.

Marek Bednář
25. července 2022, 08:19
2

Když už hovoříš o "ukázkové české bezohlednosti", tak si dovolím podotknout, že přesně tou je situace, kdy řidič přejede do levého pruhu 300 m před tím, než dojede kamion, aby ho mohl předjet bez vypnutí tempomatu, které by hrozilo, kdyby zůstal v pravém pruhu ještě chvíli a přiblížilo by se to rychlejší auto, které vidí ve zpětném zrcátku. (Ano, jsou rychlosti, kdy je přejetí do levého pruhu 300 m před kamionem i odstup 250 m adekvátní, ale těmi v ČR jezdí málokdo.) Vídám snad kdykoliv jedu po dálnici dál než mezi dvěma sjezdy.

Aneb, jak píše S.h.I.t., kdyby lidi přejížděli do levého pruhu opravdu až tehdy, kdy potřebují přejíždět, tenhle problém by byl mnohem menší.

Ju
Justdoit
25. července 2022, 09:04
3

Tak to s tebou razantně nesouhlasím. Říká Vám něco kapacita silnic? Nádherný je příklad na Radlické kde se všichni nacpou do pravého a levý zeje prázdnotou protože kilometr vepředu se levý mění na odbočovací pruh kam smí odbočit pouze dopravní obsluha, tudíž se využívá 50% kapacity silnice. Jasně pokud někdo projede odbočovacím pruhem a nacpe se tam tak je prase, ale pokud využívá kapacitu a před značkou se vráti do průběžného tak v tom nevidím žádný problém....

Honza Hamster Křeček
25. července 2022, 10:37
1

Tak to už je pak situace od situace, ono se to pak stejně v tom úzkém hrdle zarazí. Tam je dobré zvážit pro a proti - když se pojede ve dvou pruzích, tak budou ti, co jedou rovně, zbytečně zdržovat ty, co chtějí jen odbočit, když se pojede jedním pruhem, může se kolona natáhnout do křižovatky a překážet zas tam.... To je to, o čem jsem mluvil v článku minulý týden, tyhle páteřní komunikace maj být dostatečně kapacitní a ne, že si tam někdo bude svévolně ubírat pruhy, vymejšlet různý ostrůvky a jiný píčoviny... Ale to je zas na jinou debatu...

Ju
Justdoit
25. července 2022, 13:28
2

Takhle je to ale v půlce Prahy, na konci toho pruhu by měl fungovat 100% zip a zkapacitnit tu silnici více než když se bude rozjíždět vláček 500m dlouhy, dokonce se to i počítá tohle, samozřejmě to plati když lidi dodržují zip tak jak se má...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. července 2022, 15:51
5

Moučným červem si hlavně zaslouží být ten, kdo navrhoval pruhy na českých silnicích způsobem, že se z průběžného pruhu najednou stane odbočovací. Úplně náhle, bez jakéhokoliv předchozího upozornění a často je to ještě kombinováno se špatně viditelným vodorovným značením. Možná jsem jen namlsaný stavem silnic na západ od ČR, ale tohle mi prostě přijde jako past na všechny, kdo dané místo neznají.

Další věc je, že když se normální dálnice v civilizovaném světě zužuje ze 3 do 2 pruhů, tak zaniká ten nejvíc vlevo, takže celý průjezd takovým místem probíhá relativně bezbolestně. V ČR naopak téměř vždy zaniká ten nejvíc pravý pruh a všechny kamiony pak musejí změnit pruh, což je jen magnetem pro různé nepříjemné situace.

Trinom
26. července 2022, 10:15
0

Kuře: Proč? Protože půlka řidičů se neumí ani rozjet, aniž by nevyrobila mezi auty místo na náklaďák délky road trainu. Takovému volovi, který opravdu tu kolonu zdržuje přeju, aby se před něj plynule zařadilo klidně 5 aut, protože jinak ta kolona tam bude stát ještě další den.
Jen pro doplnění mám na mysli situaci, kde je kilometr 4-proudovka a na posledních 30 metrech se z jednoho pruhu stane odbočovák a druhý průběžný, takže ve špičce stojí kolona v levém pruhu 300 m od křižovatky.
-
Komentář upraven 26. 7. 2022, 10:18:20

Ju
Justdoit
26. července 2022, 10:34
0

300m je ještě fajn :D V Praze se prostě řadím hned jak vidím ceduli určující odbočovací pruh (překvapivě jsou většinou na správném místě) do té doby jedu v pruhu kde je méně aut přesně kvůli tomu že v tom plném všichni čumí do telefonu a za zelenou projedou možná 4 auta.

Kuře
26. července 2022, 11:58
1

Trinom: Už dříve sem pochopil, že sme si trošku nerozuměli, takhle je to samozřejmě ok.
Já měl na mysli situaci jako třeba na magistrále, kde jsou dva pruhy průběžné a z nich se kousek před křižovatkou oddělí třetí odbocovací...

Trinom
26. července 2022, 15:29
0

Tak to jsem rád, že nejsme ve při :-)

Viola Procházková
25. července 2022, 08:27
6

Souhlasím s tebou. Paragraf neparagraf, vláčky v levém pruhu prostě nedávám, když pravý zeje prázdnotou. Asi jsem tedy ten vlk v rouše moučného červa :D

reagovat
HeavySmoker
25. července 2022, 10:32
6

Za volantom som lenivý ako prasa, zaradím sa do pravého pruhu kde nikto nie je a regulérne počkám až sa vľavo kompletne vyčistí priestor. Obvykle to aj tak netrvá viac než dve minúty a aspoň sa mi príplatok za 18-smerové komfortsitzen vráti rýchlejšie.

reagovat
Mrkef
25. července 2022, 21:11
1

A přitom na vláčky fungují velmi často dvě jednoduché řešení. Výkonné vozidlo, ideálně černé BMW, včetně zatmavení všech oken a hlučného výfuku je základ. A dál je to pouze o vašem psychickém rozpoložení, jestli si zvolíte variantu: 1) každého člena vláčku povezu na předním nárazníku, než jako správná ovce uhne a tím uzná právo vlka
2)ušetřím si čas, ovcím vynucený respekt a vezmu to rovnou odstavným pruhem

Prostě zákon džungle :D

reagovat
Be
Beran
25. července 2022, 22:05
0

Predjizdeni odstavnym jsem drive odsuzoval. Ale kdyz se trikrat do roka dostanu na D1, tak o tom vzdycky realne uvazuju.

Be
Beran
25. července 2022, 22:21
2

Vlacek v levem pruhu zasadne nejezdim ze dvou hlavnich a nekolika dalsich duvodu:
-Deti na zadnich sedackach v kombinaci s nedodrzovanim bezpecnych odstupu
-Nemam takove zrychleni jako naftove kombiky a SUV. Takze kdyz se predjizdejci kamion schova do praveho tak budto musim dat za 4 plnej nebo zdrzuju ostatni. A ani jedno se mi nechce.
- diky bordelu na leve krajnici je tenhle vlacek idealni cesta k diram od kaminku ve skle a na kapote
-potrebuju videt kus pred sebe. A to z normalniho kombiku pres SUV nebo skrz zatmavene kufry proste nejde.

Takze jedu v pravem soubezne s vlackem. Kdyz kamion uhne a vlacek se roztrha, tak srovnam rychlost a plynule vjedu do nejake mezery.

reagovat
krab
26. července 2022, 09:50
2

Za 23 let s řidičákem jsem měl bouračku jen jednou a ani to nebyla moje chyba. Ale nemusela stát, kdybych si v tý situaci vybral spíš pravej pruh než vláček v levým. I odstupy tam byly relativně velké, ale jak to zastavovalo, ten kdo jel za mnou nedával pozor a narazil do mě. Kdybych jel spíš v pravým. tak se mi to nestalo anebo to byla zrovna smůla.. Každopádně praktikuju radši to, že se vláčku v levým neúčastním a zařadím se tam plynule až když reálně můžu předjet a ne zařadit se do "čekačky" na předjetí. A je to i logický. odbočovacím (třeba tady v komentářích Radlická) skutečně často jedu, ale vím, že se musím umět plynule zařadit zpět a nezdržovat tam. Je to trochu předbíhání, ale čekání jak ovce v jedný koloně fakt jen všechny ty kolony prodlužuje. Problém je, když se nejde jen tak zařadit protože jsem měl zrovna smůlu a narazil na blbce nebo dvojici blbců co mě nechtějí záměrně pustit, protože si přeci vystáli tu frontu. V Praze to nebývá takový problém, na venkově si tu frontu "chrání" řidičů víc, často v zánovních Dáciích. Asi reflex ještě z dob, kdy se stály fronty na maso i ovoce a zeleninu...

A pak je další věc v čem by se mohli u nás motoristi zlepšit - nebrat si troubení nebo probliknutí dálkovýma moc osobně. Není to projev agrese, je to upozornění, nějaká zpráva pro toho na koho troubím nebo bliknu. Když na dálnici v levým zdržuje kdosi zbytečně pomalým předjížděním delší čas, je logický že ho probliknu dálkovkama. Nemyslím tím : "debile uhni s tím pomalým křápem" , myslím tím "Milí řidiči/řidičko, asi jsi se zapomněl v levém pruhu, jede za tebou rychlejší auto, můžeš se prosím vrátit do pravého, máš tam volno" :-D Třeba se k nám ještě větší tolerance a lepší kultura ježdění dostane. Jinak ale obecně nemívám problémy. Mimochodem, když sami uděláme chybu, někam vjedeme trošku nešikovně, že se ten na hlavní mohl třeba leknout , tak je fajn mu aspoň varovnejma poděkovat nebo se omluvit, že sorry, tady jsem to trochu zkazil nebylo to úmyslně a jede se dál. Další věc je se naučit v tom městě pouštět ve vhodných situacích, nepřehánět to, ale prostě koukat a dělat všechno tak, aby ta doprava nějak plynula. A jak tu bylo to o těch autobusácích, já je nebudu úplně bránit, často bliknou a jedou a nekouknou se vůbec jestli je tam skůtr, motorka auto, je jim to jedno. Ale je tak nějak potřeba je víc tolerovat, že prostě jedou, vezou víc lidí než my v osobácích, tak takovou určitou přednost jakoby mají. Ale je to na každým tom řidiči, když je to blbec, tak tuhle výsadu zneužívá a je to špatně, když je zkušenej a normální, tak se ze zastávky do pruhu vrací sice rychle, rozhodně, ale bezpečně. Ale přál bych si, aby je na tyhle situace třeba v těch dopravních podnicích ročně školili a občas jel nějakej instruktor s každým řidičem tu směnu a pak to spolu rozebrali a ukázal jim co je OK a co už OK není.

reagovat
krab
26. července 2022, 09:53
0

a jéje, hrubka jako poleno ... "milý řidiči/řidičko" abych se opravil...

HeavySmoker
26. července 2022, 10:28
0

Keby si nebol v ľavom pruhu, nemal by si teraz v 911 krásne urobený de-facto nový motor. Bolo to znamenie zhora, že ani najvyšší nestrpí poškrabané steny valcov.

krab
26. července 2022, 10:42
0

To je teda fakt :-D No možná dneska po letech bych i tak ten nově dělanej motor mít musel, jen by to bylo přeci jen dražší :-D Jo, to už je legendární historka.

Ju
Justdoit
27. července 2022, 12:47
0

Jo jo pouštění na hlavní je další věc, třeba taková Povltavská směrem na Blanku je úžasná. Každý den to tam stojí kvůli tomu že každý řidič pustí minimálně jed no auto z vedlejší (od Bulovky)...

martin_100
27. července 2022, 16:16
0

Teda diskuze je tu zajímavá.
Mám k tomu asi tolik:
- Pokud jedu v pravym a levej zpomalí tak to neni moje starost. Nikde v zákoně není stanoveno že auta v pravym musí zpomalit na úroveň aut v levym.
- Pokud je někde zůžení ze dvou pruhů do jednoho tak se řadim zásadně až na konci nikoli 2 kilometry dopředu. Pak se divíte že jsou xy kikometrový šňůry před každym zůženim přitom by mohly bej sotva poloviční.
- pokud najíždim na komunikaci připojovákem tak se do proudu / kolony řadim zásadně na jeho konci nikoli na začátku hned jak skončí plná čára.
- pokud je zip tak jedno auto z jednohu další z druhýho. Tim že nepustim nic nezískam....
-
Komentář upraven 27. 7. 2022, 16:18:17

reagovat
Honza Hamster Křeček
04. srpna 2022, 15:55
0

Jen dotaz - proč je dobré se řadit až na konci připojovacího pruhu? Teď fakt nechci prudit nebo provokovat, zcela vážně se ptám. Tu poučku neslyším poprvé, ale uniká mi ta výhoda. Je mi jasné, že poslat to hned na začátku v padesátce pod kamion není příliš chytrá volba, ale proč mám jet důsledně až na konec toho pruhu?

martin_100
04. srpna 2022, 16:42
0

Protože větsina idiotů nedokáže slapat na pyn a řadit takže pokud se zařadí až na konci tak je šanci že tu svou dounsajzingovou mrdku na splátky dostanou do aspon trosku použitelný rychlosti. Tu ovšem malokdo má na konci plný čáry páč najezdy jsou do zatáčky a moderníauto by se v rychlosti nad 30km/h přece převrátilo.....
-
Komentář upraven 4. 8. 2022, 16:43:17

Honza Hamster Křeček
04. srpna 2022, 20:14
0

To máš bohužel pravdu, sešlápnout plyn na podlahu se bohužel považuje za něco neslušného, nevim proč...
Ale teda když se rozjedu, srovnám rychlost s provozem a jakmile je to možné, řadím se do průběžného pruhu (v zásadě čím dřív, tím líp, bo tím větší mám rezervu), tak je to v pořádku, je tak?

StreetPro
02. srpna 2022, 10:58
0

Ne/přál bych vám pojezdit si pěkně po Bruselu a okolí... tam je tak vysoká koncentrace lidí, kteří pocházejí z jiné dimenze, že to jednoho až rozesměje...
Např. veliký kruhák kus od centra (tuším 3-4 pruhy okolo, napojení asi 5 cest, poblíž další křižovatky, přechody, tramvaj) - několikrát jsem tu zažil couvání, otáčení i prostou jízdu v protisměru... nikdo netroubí, neukazuje gesta, nehrozí pěstí, neukazuje 1...
Nebo okolo města je okruh s mimoúrovňovými křižovatkami o 3 úrovních (já vím, o tom nemusím psát to je v ČR sci-fi pro dalších 50 let), které některé bytosti nezvládají ani s pomocí navi řešit v reálném čase (je to krapet na bednu se rychle zorientovat a správně odbočit), takže si hezky přibrzdí na 30 (zatímco okolí jede 90-110), pustí "4x blinkr štít" a vklidu se radí se Siri, kterak to zmáknout dál...
Ostatní si mezitím obrzdí i jinak nepoužívané zadní kotouče a provoz může pokračovat :-)
Ale v Čechách, tam je to panečku jiná liga, tam není nouze o emoce, výhrůžky nebo rovnou i zbraně...
Zkuste se někdy nadechnout, vydechnout a chvíli počkat, do cíle dojedete úplně stejně, jenom víc v klidu...

reagovat