načítám data...

Medvědí služba vol. II

12. února 2022, 14:04 3 komentářů Marek Bednář

aneb Proč Radim Passer dokázal, že plošný rychlostní limit je nesmysl, a proč mi to přesto vadí

zobrazit celou galeriiMarek Bednář: Medvědí služba vol. II

Na německých dálnicích neexistuje plošné omezení rychlosti. To znamená, že na značné části z nich můžete jet, jak rychle chcete. Tento vrchol svobody – a samozřejmě odpovědnosti – je pod konstantními útoky levičáků, kteří se řídí heslem „nelíbí se mi tvůj názor, a tak ti ho zakážu“. A mám neblahý dojem, že kvůli jednomu videu jednoho Čecha je konec možnosti nechat proběhnout i toho posledního koně nejrychlejších silničních aut světa o něco blíž.

Ano, jízda Radima Passera chironem po A2 jsou včerejší noviny a nic není starší než včerejší noviny. Původně jsem k tomu nic psát nechtěl, ale nějak ve mě dozrálo rozhořčení a musí ven. Rozhořčení ne proto, že někdo jel 417 km/h po veřejné silnici. (Mimochodem, proč si většina z nás neumí jízdu 417 km/h v chironu ani představit, hezky popsal Lukáš Dittrich zde.) Proto, že to nahrál na video a zveřejnil.

To je totiž celý problém. Kdyby se to video nedostalo na veřejnost, nikdo by se nečepýřil, nikdo by nechtěl „zamezit užívání dálnice jako závodní dráhy“ nebo jak zní běžná rétorika omezovačů. Žádné ministerstvo dopravy by nepřispěchalo s kritikou, žádná policie by nevymýšlela podezření z ilegálního závodu.

Všichni, kteří máme rádi řízení, jezdíme v Německu „podlahu“, nebo to aspoň máme tendenci dělat. Někomu jede auto 180, jinému 280, pár boháčům 480. Všichni – tedy doufám, a pokud ne, tak se setsakra chyťte za nos! – to děláme tak, abychom neohrozili sebe ani nikoho jiného. 

A taky to nezveřejňujeme na sociálních sítích, abychom si tak honili p… ego. Je jedno, že to není nelegální, v dnešní době se může kdokoliv chytit čehokoliv a snažit se člověka jakkoliv potrestat, aby ukázal, že má větší p… ego, když to za gros činu nejde, jako v tomto případě. A taky vymýšlet kraviny typu plošné omezení rychlosti.

Ona totiž Passerova jízda mimoděk ukázala ještě jednu věc, kterou omezovači apod. tvrdošíjně odmítají přiznat, přitom je nad slunce jasnější – plošné omezení rychlosti nemá žádnou souvislost s bezpečností provozu. (Dokazují to taky statistiky nehodovosti české policie za posledních nejméně 10 let.)

Když je možné v nenulovém provozu jet 417 km/h a nikoho nezabít, čehož je onboard z Passerovy jízdy důkazem, proč by mělo existovat plošné omezení rychlosti na 130 km/h? A zároveň – jak ukázal nedávný příklad ze zasněžené D5   – když je možné, aby se s rychlostí plošně omezenou na 130 km/h stala nehoda 36 aut najednou, která si snad zázrakem – některá auta byla zmačkaná jak papír – nevyžádala žádný lidský život, proč je to magické číslo zrovna 130 km/h? 

Protože si ho někdo vycucal z prstu. Existuje totiž něco jako přiměřená, bezpečná rychlost, která se neřídí žádným zákonem. Je pro každé místo, čas, auto, řidiče, počasí i hustotu provozu jiná. A stejně jako jsou situace, kdy je přiměřená rychlost na dálnici 70 km/h, jsou očividně i situace, kdy to je 417 km/h.

(foto: Bugatti)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

StreetPro
12. února 2022, 19:41
5

V DE jsou úplně mimo, běžně se flastruje za “zbytečnou jízdu”, což někdo vymyslel proti Turkům na bulvárech, ale v důsledku tě můžou rozjíždět i za to, že pojedeš za pár let spalovacím autem pro rohlíky… vždyť můžeš jít pěšky, na kole nebo MHD, že? Tahle chorá logika má bohužel chytlavou notu, takže když jsem kupoval auto, byl Němec celej bledej, že nás soused napráší (protože jsme měli nastartovanej motor kvůli diagnostice), ale když počítal eura před barákem na zídce a zkoušel je ob jednu bankovku fixkou (true story), byl úplně v chillu… přitom scénka byla jak z předání drog ;-)
Takže když vám paní od zelených vážným hlasem sděluje své přesvědčení, že levné PHM může za nárůst SUV, musím se ptát, kam až tohle zajde, jestli mi ta hodná teta prostřednictvím své loby v EU nařídí, jaké auto mohu vlastnit… (btw SUV nevlastním, ani po něm netoužím).
S tím videem jsem to čekal, zvlášť když jde o bohatého Čecha, to je prostě špatně, zabil min 2 krávy na CO2, urazil 10 policistů a ještě se tím pochlubil…

reagovat
Jimi
14. února 2022, 07:12
5

Do roku 1976 byla taky v ČS neomezená rychlost kromě vesnic- přes den 60-tka, dálnice- slovy 1ks, 190km/h ve T613 asi byl zážitek.
Neomezená rychlost opravdu není problém, prakticky všichni přizpůsobí rychlost okolnostem, autu, svým schopnostem a taky peněžence. A elektrikáři by i tak jezdili svých obligátních 120.

reagovat
Marek Bednář
24. července 2022, 17:00
0

jo, takhle by to bylo fajn.