načítám data...

Nudní za volantem. Veselí v životě.

11. února 2019, 01:16 55 komentářů beastar

Novým trendem a zároveň tak trochu normou se stává hledat sportovního ducha ve všem. Bohužel indoktrinace se daří. Marketingová oddělení si mnou ruce. A co my?

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Nudní za volantem. Veselí v životě.

Poslední dobou se internetem šíří jako lavina nová nákaza. Fanoušci automobilů a řízení propadli šílenství, které velmi často sami kritizují. O co jde? Řeč je o jistých zcela imaginárních pravidlech zábavnosti a jistého potěšení při řízení auta. Vše musí být dynamické sportovní a zejména zábavné! Tak praví mantra marketingového oddělení. Proč? Zákazník to tak chce. A tak máme věci jako SportsVan. VW Golf, který se slovem sport souvisí asi tak jako šachy. Automobilový novinář se téměř v jakémkoliv testu nezapomene zmínit, že dané vozidlo by mohlo být zábavnější. Případně dodá skoro až omluvně že fanoušky motorismu tento vůz asi nepotěší. Ano u testu sportovního auta za několik milionů je i takové hodnocení třeba. Nicméně zmiňovat taková moudra i u recenze dodávky mi přijde opravdu dost mimo. Naposledy mě z rovnováhy vyvedl jistý Honza Koubek, pro ty z vás, kteří tohoto pána neznáte tak zde. Tuším, že šlo o test Fordu Focus poslední generace. Jenda až téměř omluvně podotkl, že fanoušky sportovní jízdy tentokrát tenhle Ford asi nepotěší. A proč by proboha někdo, kdo fandí autům, hodnotil sportovní vlastnosti a zábavu za volantem Focusu. Auta, které startuje na nějakých 400,000 Kč. A většina zájemců bude spíše řešit, jestli to litrový EcoBoost pod kapotou vůbec rozhýbe. Než aby se snad proplétali někde v Alpách průsmyky. Případně jestli diesel 1.5 EcoBlue pojede po cestě do práce za 5 litrů či více.

Občas mě překvapuje i na Autíčkáři tenhle typ uvažování. Jakoby rozdělení aut do kategorií dle velikosti a použití neplatilo. A u testu auta, pro které bude znamenat maximální spěch stovka na tacháči, když se ráno zaspí do fabriky. Se řeší jak to jako sedí a jak se to chová na okruhu. Chová se to špatně a není to pro soudného člověka překvapení. Většina obyčejných vozítek dneška musí být ve všem dobrá. A to tak nějak nejde. Opravdu Mercedes V-Class nebude nejlepší volba, pokud hledáte zábavu za volantem. Další věc je, že velké procento řidičů, kteří užívají aut každodenně si ani nic jako rys pravé petrolheadské zábavy za volantem zažít nepřeje. Nic nenaštve takového fahréra více, než když se mu díky super sportovnímu podvozku rozlije kafe přímo do klína. Slečnu, která se snaží zaparkovat mezi dvě auta v nákupním centru, také skvělá zpětná vazba řízení moc nepotěší. A v neposlední řadě ani vás na cestě dlouhé 600 km tam a zpátky parádní zvuk osmiválce a vibrace až do kabiny zrovna nerozesmějí. Na obličeji se místo rohlíku objeví spíš pletenka. Pochopím hodnocení tímto směrem u aut, která míří na nadšence. Roadstery, supersporty a od pohledu verze a modely vozidel určené pro zábavu. Napsat ovšem třeba o Golfu, že je to špatné auto, protože to vůbec není zábavné a nestřihnu s tím okresku. To je známka spíše hlouposti.

Tohle celé podporuje dnešní a nejen na internetu rozšířená indoktrinace. Pokud nemáš dost radikální názory a uznáváš i jiný pohon, než ten zadních kol nerozumíš tomu. A samozřejmě nejsi petrolhead. Tím také nejsi, pokud uznáváš naftu v jakékoliv podobě. Přitom znám dost lidí, kteří se takzvaně hrabou (odborně a fundovaně)v dieselech několik let. A tím nemyslím vesnické závodníky v jedničkových oktáviích. Auta je baví a mnoho trapných pozérů, co si myslí, že jedničkový bávo v benzínu je nejvíc by nejen znalostmi ale i uměním řídit strčili do kapsy. Záměrně se neotírám o skvělou komunitu majitelů Mx5. Protože o lidech opačné orientace se dneska nesmí mluvit špatně natož pak psát. Zpět k meritu věci. Jak praví náš pan premiér. Vždy když už mu dochází argumentace. Celé to povídání o řízení a sportovních autech po zkušenostech žeru asi tak 20% lidí. Ostatní vychází právě z moderní doktríny. Koupím si roadster v benzínu. Samozřejmě zadokolku. Budu s tím jezdit jakože do práce (většinou tak 6 km po okresce) Tomu říkat daily. A jednou za rok to vezmu někam na okruh, abych jako ukázal, že vím. Jako jo proč ne nikomu to neberu. Jenže takhle to prostě v realitě většiny lidí nechodí. Názor realistů a těchto snílků se často střetne v diskuzi. A potom dochází na značné nepochopení.

Část z vás to zná. Do práce si přijedu třeba svou ojetou ale pořád fajn Alfou. Vyskočím zvesela. Jako vždy v práci. A zjistím, že mám služebně najet 500 km. Co hůř ve služební naftové oktávii. Ti šťastnější mají dokonce Škodu Superb s věhlasným automatem. Někteří z nás ani to štěstí svěřeného služebního vozu nemají. A tak si takové auto kupují za své. I pokud nejsme, motorističtí nadšenci. Musíme prostě najet své kilometry. Je to práce. Nebo její součást. Může se tedy stát, že oceníme u auta další jiné rozličné vlastnosti než je nějaká zábavnost a něco čemu se mezi novináři od fochu říká charakter. Co to je umí málokdo vysvětlit. Jen vám každý vysvětlí, že vaše služební Hyundai takovou věc nemá. Nicméně vy jako lidé z téhle obskurní sociální bubliny (obskurní pro indoktrinované benzínové hlavinky) z toho jistě rohlík na hubě mít nebudete. Vy prostě chcete v autě klid a nechcete, aby vás auto něčím sralo (obtěžovalo, chcete li slušní čtenáři z venkova) Trávíte totiž v autě mnohdy několik hodin. Celý den. To si pan pravý petrolhead jedoucí ve své Miatě pravotočivou od chalupy k chalupě neumí moc představit. Pro něj jste buran v naftě, který mu kouří do jeho obličeje, kde má ten rohlík. Ne jako zastrčený. I když u některých kdo ví. On neví o té Alfě na parkovišti a nebo o tom, že doma máte 10 veteránů. On je teď ten trendy borec. Trochu něco jako alternativci co musí ráno po Letné jet na kole a nadávat jak ti burani řídí. Až se chce prohlásit, proč nejedeš MHD? Kolego s vousem v motorkářské bundě. Nejede, protože to není IN.

Jak jednou prohlásil jeden zdejší bývalý redaktor. To víš tady moc „cesťáků není“. Aby mi osvětlil nepochopení nějaké hraniční situace. Na jednu stranu jsem rád, že nemusíme řešit jakou spotřebu má čí oktávka a podobně. Na stranu druhou, když najedete desítky tisíc kilometrů ročně, fakt nechcete jezdit kabriem bez kufru v benzínu s výkonem pár poníků. A roční rozdíl v nákupu phm může být ohromující. Také nákup zajímavého vozu na firmu může přilákat nechtěnou pozornost berňáku a tak dále. Jinými slovy je potřeba přemýšlet a ne soudit podle vlastní situace ostatní. Jak jsem kdysi psal. Jezdit někde z vesnice do jiné vesnice do práce. Jezdím klidně v Porsche 911 a asi mi to nebude vadit. Bohužel pokud jedete občas někam daleko, anebo se pohybujete po městě, je situace jiná. A ono je velký rozdíl vydržet jednou ročně cestu na dovolenou. A vydržet takovou cestu 4x každý měsíc. Nechcete si na dlouhých cestách zasluhovat výkon a stokrát řadit. Nicméně jelikož velká část motoristických webů přišla na to, že je dnes už potřeba čtenáře zaujmout. Tak se strhla nová lavina. Aneb jak se od měření zavazadlového prostoru a pet lahví propsat k tomu, že vše je takové řidičské. A co není, to nás nezajímá, protože to nikdo nepotřebuje.

Část čtenářstva potom dostává zjevně pocit, že cokoliv jiného než sportovní auto není dostatečně zajímavé. Prostě kdo nemá tu správnou koncepci, nebo nejezdí ve veteránu i s dětmi do školky nemůže přece o autech nic vědět. V ostrém kontrastu je pro mě potom když se probíjím Prahou, nebo jiným městem kdekoliv. A kolem mě postává a občas i jede hromada škodovek. Případně VW či jiného mainstreamu. To dle státu případně města výskytu. Kde jsou sakra ti nemachrovaní puristi a pravý petrolheadi. Nebo že by každý pravý petrolhead jezdil hromadnou dopravou a na svoje auto se chodil koukat zbožně jen o víkendu. Těch pravých je tak 1%. Soudě podle výskytu opravdu sportovních aut v provozu. Přitom na internetu a dle marketingu automobilek a recenzí aut to vypadá, jako kdyby nikdo netoužil po ničem jiném než si vymlátit zuby. Samou radostí za volantem Caterhamu.

Nedávno mě na podobné téma přivedla cesta. Dlouhá cesta. Z Prahy do Montreaux jedete i tím nejsportovnějším autem minimálně 8 hodin. A to se spíše pokutě za rychlost nevyhnete. Normálním nudným autem a tempem, které volí gentlemani, to jde pod deset. Společnost mi dělalo auto, které je všechno na světě jen ne sportovní. Nebo snad puristické. Dokonce ani zajímavé není. Překřtil jsem ho na vládce nudných aut. A etalon průměru. Tím vozem byla Kia Optima. Velký ale poměrně hbitý sedan. Není to špatné ani ošklivé auto. Na korejce je to nadprůměr. V poslední generaci má skvělou výbavu. Dokonce ani infotaiment člověka ničím neštve. Pod kapotou se s vozem rval dieselový motor 1.7 CRDi. Mimochodem na auto nedostačující. A přesto jsem cestu absolvoval a to spokojen a zdráv. Co jsem ocenil? Pohodlí a klid. A hlavně to, že mě auto ničím neobtěžovalo. Nechcete si sami řadit. Nechcete, aby v tom byl hluk. Nechcete, aby to prostě dělalo cokoliv zábavného. A po prvních třech hodinách vás nezajímá nic. Jen jestli máte dost vlastní hudby a kdy tam budete. Oceníte schopnost jet konstantně dostatečně rychle. U tohoto motoru téměř nemožné, ale o tom někdy jindy. Bylo mi úplně jedno, jestli je to auto pěkné pro okolí, nebo není. Naopak mě potěšily ty věci na první pohled nepostřehnutelné. Pohodlná sedadla. Dostatek odkládacích prostor. A hlavně tichý a kultivovaný chod motoru.

Přesně vlastnosti, které by mě na trase Hlubočepy, Smíchov asi nezajímaly. Na výletě kolem Karlštejna bych taky asi ocenil více osmiválec v benzínu, než dýchavičnou čtyřválcovou naftu. Takže opravdu prosím pánové rozlišujte. Každý má jiné priority a i na první pohled nudné a hnusné auto může mít pro někoho význam. Pokud tedy nevedete cenovou politiku jako Hyundai Česká Republika. Bohužel kdysi se nám nepovedlo vybudovat ten komunismus. Skrze socialismus abychom si všichni jezdili v těch našich 911 každý den. Ono totiž až potkáte majitele takového auta, který s tím natočí desítky tisíc ročně, půjde o svátek. Schválně se potom zeptejte, kolik taková legrácka stojí. Určitě se dopočítáte, že dotyčný mohl za ten rok otočit s klidem 4 jiná auta a byl by pořád v plusu. Je to hrdina? Jak pro koho. Každopádně je to potom obdivuhodné. Musím sám přiznat, že představa jak stěhuji byt s BRZ jako jeden zdejší nadšenec. Tak to je pro mě spíše děsivé, než romantické. Stejně tak v tomhle voze přepravovat tak přízemní věci jako domácí mazlíčky (40kg x2) nebo děti. Dokonce i ta dálka by se v tom dala jet. Jen se ptám proč?

Sportovní auta jsou pro zábavu a ne proto, abych v tom vozil cihly na stavbu. Na to si půjčíme dodávku. A ta zase není na víkendy jako hračka. Poslední věc v dnešním poněkud delším plakacím blogu. Koupil jsem si Miatu a naučím se konečně řídit. Ne nenaučíš. Pokud si dřevo. Naučíš se francouzsky, protože si přečetl učebnici? Umíš skvěle bojová umění, protože pravidelně sleduješ Walker, Texas Ranger? To, že máš auto, ještě nic neznamená. A samozřejmě jezdit po městě nebo kousek do práce to fakt není praxe. To můžeš potom mít klidně Mustanga s V8 a stejně se nenaučíš nic. Řešit různé situace na silnici a umět uvládnout různé povrchy pomůže jen to na nich jezdit. A jezdit a zase a často jezdit. Dostat se na limit. U některých aut to je potřeba. Ovšem ten případ nebude asi 400 koní mající zadokolka. Ruku na srdce kolik z vás to tak dělá a má? V provozu vidím kolikrát i bezradné majitele sportovních anebo řekněme výkonných aut. On neví co s tím autem má dělat protože napadne 5 cm sněhu. A jak pravý moudro starých válečníků. Rovně a za sucha umí jezdit každý.

Pravý nadšenec do aut dá šanci všemu a dokáže řídit i traktor bude li to třeba. Pravý nadšenec do aut nehodnotí zábavnost u aut pro širokou paletu zájemců. U aut, která jsou užitková. Pravý nadšenec do aut si nemyslí, že koupí sporťáku se z něj stane dobrý řidič. A pravý nadšenec do aut nejezdí do kartáčkové myčky. Pravý nadšenec do aut nehodnotí auto podle typu pohonné hmoty, kterou je nutné tankovat. A spoustu dalších věcí. Jenže předpokládám, že těch co se považují za pravé petrolheady se tenhle blog dotkne nejvíc. A samozřejmě také skvělé div né závodní piloty.

Tak raději konec a mír všem.

         ---------------------     

Pod čarou….

Pravý nadšenec do aut nenávidí elektromobily a ekofašisty. #beastar

A samozřejmě…. Každý správný nadšenec do aut má Zondu jinak tomu nerozumí.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
11. února 2019, 07:46
1

Poslední věta hovoří za vše :-D K Honzovi Koubkovi. Zmiňoval to hlavně proto, že devizou minulých generací Focusu byla výtečný podvozek, který snesl i "sportovní" zacházení, i když se jednalo o nějakou neRS verzi. Což se samozřejmě vrylo do podvědomí veřejnosti. že ze všech hatchbacků bude mít právě Focus nejvíc "sportovně" založený podvozek. Proto to zmínil, že už tomu asi tak není...jinak nafta. Samozřejmě kdo jezdí x desítek tisíc ročně, v pořádku. Jenže dneska chce naftu i ten, kdo jezdí 1500 ročně, protože to jede vocpoda a zaštyry...minimálně polovina lidí, co znám, co má naftu, jezdí málo, mají dražší servis a ještě kvůli krátkým trasám motor dost trpí...ale pořád chtějí naftu. Tak v těchto případech si klepu i já na čelo a nestydím se za to. Jinak naprosto souhlasím s tou dnešní "módou", že i nákupní vozít u Kauflandu musí být zábavný...když chci vyloženě zábavu, tak proč si koupím dodávku? Protože chci zábavu ale možnost převézt 10 lidí? Opět si klepu na čelo...kategorie sama pro sebe jsou "sportovní" SUV..to si klepu na čelo asi úplně nejvíc. Sedím dva metry vysoko, váží to přes dvě tuny, ale má to 22 kola a 500 koní, tak to je sporťák jak vyšitý, ale chci to v naftě, aby to náhodou nemělo spotřebu...klepu si na čelo úplně nejvíc. Jinak souhlasím. Avensis zábavný rozhodně není, ani sportovní. Ale je pohodlný. A to od něj přesně čekám. Ne že bude trhat asfalt, řezat zatáčky a prdět do výfuku. Prostě jen jede, já si užívám pohodlí a poslouchám muziku...spotřeba je velmi solidní, tak co chtít na zimu a dlouhé přesuny víc? No snad jedině tu Zondu. To je jediné auto, které umí úplně všechno. :-DDD. Jen si ještě nenapsal, jakou má Zonda průchodnost terénem :-DD

reagovat
Pólin
11. února 2019, 08:38
0

Je to zase o té vyhraněnosti... proč nás, jakožto fanoušky do sportovních aut štvou lidi, kteří jezdí diesely? Protože se dost často stává, že majitel dieselu je zarytý jako prase a neuzná, že i benzín je pro někoho dobrá volba. A stejně tak je to s těmi Petrolhédy...taky nedovedou pochopit, že někdo prostě chce jezdit tou dieselovou oktávkou a těší se z toho, že mu to žere 5 litrů. Chce to nadhled a toleranci prostě...na všech frontách.

Raspby
11. února 2019, 08:57
0

Mě to nevadí...ať si každý jezdí čím chce :). Není to o tom, že bych to netoleroval..jen si klepu na čelo :-D

Pólin
11. února 2019, 09:13
0

Ne, však já to nevztahoval na Tebe, nebo Tvoje názory, ale na ty lidi, které zmiňuješ...jezdí 1500km ročně, ale musí mít tu naftu... sám mám ve svém okolí takové, kteří taky tak jezdí, ale budou přísahat na tu naftu a na benzínu nenechají nit suchou. Naopak zase hromada veteránistů nerespektuje nová auta a jejich majitele, protože jsou to podle nich plastové pixle s hromadou zbytečností atd... Jak říkám: nadhled to chce:) A pro ostatní lidi, respektive společnost obecně, není zase tak důležité, co si člověk myslí, ale co říká, nebo dělá... Když vidím holohlavého bouráka v bomberu v X6 M50d, tak ho nezačnu přesvědčovat o tom, že je idiot, protože má takové a makové auto. Maximálně si tak poklepu na čelo stejně jako Ty...;)

Vavris Vavrisovic
11. února 2019, 13:18
0

...jen k tomu "každý chce naftu". Nafta právě zažívá nejmasovější ústup, co za svůj krátký život pamatuji. Už je pod 40%. pokud se nepletu,

Raspby
11. února 2019, 13:24
1

Jo to ano...zárověň ale také kvůli její absenci v nových autech...třeba Fabia, Yaris...některá auto už kompletně přestala nabízet naftu. Ale spíš jsem to myslel tak, že většina těch majitelů nafty, o kterých jsem psal, by za každou cenu chtěla zase naftu i když by najeli 1km ročně :) Jinak naštěstí zdaleka ne každý chce naftu :).

beastar
11. února 2019, 13:50
0

Zrovna ten Honza to zmiňuje i u testu tříkolky, že nadšence nepotěší. Drží se módy no. Jinak přesně tak. Už to přerůstá ta jakoby zábavnost mezi lidi.

Diesel je na ústupu. Ale zatím se to týká nových aut. K ojetym se to dostane záhy:) Na 1500 km je diesel kktina asi jako sportovní suv. Znám taky pár takových ale je jich už méně jak před lety.

Bavoraczech
11. února 2019, 08:17
5

Když to tak čtu, tak jsme strašně zhýčkaní. Před 50 lety tu byl vrchol luxusu Žigulík a nikoho nenapadlo, proč by s ním nešlo jet třeba do Jugoslávie. Lidi jezdili i Trabantem. dokážete si představit jet 1000 km skoro v kuse Trabantem? My doma Trabanta měli a i Favorit byl v té době oproti Trabantu zjevením. Dokážete si dneska představit, že jedete Favoritem 1000 km v kuse? Mít v té době dnešní moderní naftovou KIU (nebo Oktávku), tak by tehdejší řidič lapal po dechu.

reagovat
Kuře
11. února 2019, 10:56
0

Ámen!

Přesně to samé si říkám poslední dobou dost často. Nejvíc mě to praštilo do očí pár týdnů zpět kdy se řešil dotaz v ptejte se na auto pro 4 na delší cesty na východní slovensko, a padl návrh Focuse Mk2. Pod to někdo (Zdar, Bíste!) napsal že jezdit tyhle štreky v autě nižší střední by bylo zatrest nebo tak něco... V tu chvíli sem si říkal jakože cože?:D

krab
11. února 2019, 12:18
0

Souhlas kluci. Tak jako je dobře, že se máme líp ( moment... teda ne kvůli těm co vymysleli ten slogan, že...) :)
Já jsem dělal autoškolu na Feldě a ta měla 65 koní. A pak jsem jezdil prvním autem, který tehdy v rodině bylo a tím bylo Mitsubishi Lancer GLXi 1.5 12v z roku 91. Auto ze Švýcarska, mělo šíbr na elektriku, okna na elektriku a motor, který se neváhal točit až za 6500 otáček. Uvnitř to zvláštně smrdělo, jinak než Škodovky a já si připadal, že těch 88 koní Lanceru je fakt síla. To auto jelo! A bylo i tiché i pohodlné, prostě boží...

A dneska? Tady řešíme jestli těch necelých 200 koní z dvoulitru boxer u BRZ je dostatek na to, aby to auto mohlo mít přívlastek - sportovní. Ten pohled na věc dokáže být fakt hodně relativní, záleží fakt na tom úhlu odkud se na to díváš.

Každopádně móda : "všechno sportovní" je úsměvná a Beastar má pravdu. Nejvíc legrační jsou potom ty výrobky, které z té módy vzejdou jako Kodiaq RS nebo Cupra Ateca nebo já nevím, BMW X5 M550d. Na druhou stranu i to dává svůj smysl a nachází dostatek zákazníků, objektivně se nedá říct, že by to bylo mizerné často po svezení dokonce naopak.

Ale jako jo, dneska pomalu éčko bez "AMG" doplňků jakoby nebylo a BMW bez "M" odznáčků či Audi bez červeného "S" taky...

beastar
11. února 2019, 13:54
0

Zhejčkaný možná. Jenže to je jako napsat že tenkrát se jezdilo na koni jó to kdyby byly auta. Dnes je dnes. A jezdit dálky Focusem asi jde. Ale čím starší a menší auto tím hůř. Mimochodem tim Favoritem sem sjezdil Čr. Vim jaký to bylo;)

ToMyx
11. února 2019, 16:35
0

Zhejčkaný asi fakt jsme, teda já určitě...
Favorita jsem taky cca 2 roky užíval za studentského života kolem roku 2000. Už v té době to byla pixla, ale já byl tehdy happy, že mi ho děda tak nějak přenechal a já se k němu choval slušně.
Z těch minulých let ve mně zůstala ta chuť řídit jakékoli auto, ale u těch starých verglů to bylo samozřejmě potřeba :-) Ročně najedu 40-50tkm. Je to asi málo, aby mě omrzela ta nutnost energie navíc, kterou ty starší škatule vyžadují. Možná neustále potřebuju čistit si hlavu od práce, ale prostě mě ty starší auta táhnou víc. To samé neustálý boj nafta x benzín, turbo x atmoška. Je mi to vlastně jedno co auto spaluje, jen nafta mi fyzicky smrdí a nic s tím neudělám. Ale to neznamená, že jsem ve starém 525D z roku 2004 nebyl překvapený jak fajn zní motor.
Uvedl jsem tu jen samé subjektivní útržky, které mají asi závěrem říct, že každý jsme jiný. Máme jiné potřeby, žebříčky hodnot a také jiné finanční možnosti a taky drahou polovičku s jinak silným přesvědčovacím talentem :-D Jen by to chtělo všeobecně trochu víc nadhledu při házení do pytlů.

Myslím, že opět trefně a bez obalu napsané a s velkou částí souhlas.

Text pod čarou je další perla co by neměla zapadnout. Na trička s tím!!! Já si nějaké snad objednám sám a nebudu čekat na tu masovku od B'star :-D

-
Komentář upraven 11. 2. 2019, 16:47:26

beastar
11. února 2019, 17:21
2

Tak věrní čtenáři nekorektního blogu už vědí, že mě nejde brát úplně do písmene vážně. Trochu přehrávám. Samozřejmě smrad dieselový jedničky ofce co se táhne 60 aby si nezkazil spotřebu taky nevyhledávám. S tim fáčem sme na tom podobně. Já potřeboval levnou pixlu do podnikani. A tak zelený fáčko bylo jasná volba. Tehdy sem chodil s nějakou buchtou z reklamky. No když sem před barák přijel v tom fáči... Tak rychle v autě nikdy nebyla:D Jak píšeš už tehdy to byl šrot! Ale fungoval...

Házení do pytlů praktikovat opatrně. To že má někdo naftovýho passata neznamená že je idiot a nerozumí autům. Asi tak. Přestože taky nejsem diesel fanda... Tak mám pochopení. Jinak najedeš dost. V mých očích už máš právo mluvit o tom, co je to řídit a ne blbnout a poskakovat 15 000 ročně. To mi přijde úsměvný když pak tyhle lidi mají E500 a dělají machry. Jakože mě neva že to jede za 19 litrů. Powa víš co. Kdyby něco najel tak by byl první u CDi....nebo u ČD.

Trička ... No hale fakt sem o tom jakože chvilku i vážně přemýšlel. Každopádně na jaro vyrábím nálepky s hashtagem beastar. Ze srandy a hecu jak to tak bývá. Pravděpodobně růžový s korunkou.... Páč swag...

ToMyx
12. února 2019, 11:57
0

Ten úprk buchty do fáčka bych chtěl vidět...:-D
Musím uznat, že jsi mě s takhle starou Boleslavmotorwerke příjemně překvapil, ale neboj, nikomu to nevykecám, že's taky jen člověk. Každý jednou začínal a nic na tom není, že to hned není funglovka vyšší střední...
Ano, ano, takových pánů s malým nájezdem a velkými rozumy je hodně. Také to jejich podání vyšší pravdy je různé, někdy hold víc na alfa stranu. Já osobně zažil zatím 3 řidiče Medvědů S. 2x eSko v benálu s osmiválcem a jednou s dieselem 350cdi a všichni bez rozdílu s těmi Medvědy jezdili opravdu pomalu. Město 40-50, mezi cca 85-95 a dálnice 120-130 tacho. Opravdu mě to překvapilo, protože to auto jinak maskuje rychlost velmi dobře. Majitelé velkých limuzím jsou asi šetřílci :-)

Pokud potřebuješ podporu nejen finnační, můžu tě motivovat prvotním odběrem několika ks nálepek slibně se rozvíjející obchodní značky!!! Je to sice sranda, ale zrovna nálepku s #beastar bych na autě vláčel s pýchou! A myslím to upřímně.

beastar
12. února 2019, 14:25
1

:D Ta běžela pomalu jak na sprintu. To víš nebyl to reprezentativní vůz. Měl sem k tomu takovou bílou Audi 80. Taky šrot, ale od Audi. Nj začátky. To fakt nebyla doma vzít si na operák pětku bávo a všude tvrdit jak mám firmu a ta šlape. Taky to byla doba, kdy se neříkalo startup, ale debilní nápad. Ta buchta pak ještě zažila první 5er. To už dobrý. To už do auta i chodila a sem tam se rozhlídla po okolí.

Jinak borce co najezdí málo a maj div ne dvanáctivál poslouchám rád. Jsou vždycky tak namachrovaný. Jakože benzín a bla bla. Pak ti řekne že s tim jezdí t asi tak dvacku denně. A nedávno mi jeden povídá. Víš co já projedu 400 kč denně tak co. To se samozřejmě nebavíme o těch co to maj nový či zánovní. To je jiná liga. Jezdí opatrně no. Protože to žere jako hovado. Kdyby si koupil radši naftu s normalnim obsahem a honil to jak hovado. A na legrácky domů V8 udělal by líp....

Budou to malý nálepky 10x3 cca. Až to bude hotový ozvu se ti. A rekneš mi kam to chceš poslat:))

ToMyx
12. února 2019, 15:15
0

Já nikdy firmu nerozbíhal, vždycky jsem jen radil jak to mají udělat ostatní, takže vím jen vzdáleně co to obnáší.
Vajíčko 80ka na tu mám taky fajn vzpomínky. Koupil si jí známý s velkou pompou kolem roku 1995, všude jí ukazoval a chvástal se, prý od prvního majitele přímo v Audi. Měl jí přesně rok a pak ho zastavili někde na kontrolní kontrolu a zjistilo se, že je to kradený a bylo po srandě. Nakonec neměl ani auto, ani prachy, taková ta česká klasika.
Vždycky jsem měl rád svobodu a jízda autem mi tu svobodu představuje. Snažím se banánům přizpůsobit i vozový park. Až se mi bude tak dařit že zvládnu 8 a 12 válcové banány na tuhle porci km ročně, půjdu do dražších a provozně náročnějších opiček. Ale do té doby je nutné ještě pár věcí pro rodinu zaplatit :-D

Nálepky alespoň 3 kusy, pokud bude možno, beru až budou a nebráním se osobnímu předání na neutrálním území matičky stověžaté ;-)

krab
12. února 2019, 15:27
0

Jo, tohle mi je taky povědomé trochu .. V klidu můžeš jezdit denně S-kládou 500, ale pak zjistíš, že týpek s tím vyjede jen vždycky jednou měsíčně po výplatě :) To jen pro zasmání... Pravda je, že volba auta nesmírně závisí na tom jak moc ho používáš a kam. Dřív jsem to tak nevnímal, teď už tomu rozumím víc. Kdybych měl nájezd 30 tis km + ročně, 5 dní v týdnu musel autem dojíždět za prací, taky se vyprdnu na něco jako velké kupé s šestiválcem nebo sporťák s "flat six" :) Zkrátka bych si to spočítal a zvolil něco buď na výhodný operák , třeba Golf, teď jsem někde viděl, že za slušnou cenu s nájezdem 35 tis ročně , nebo se vyprdnul na operák, ale koupil něco jako Auris Hybrid.. Pak jsou lidi jako Beastar, co cestují několikrát do měsíce po Evropě autem. Na to zas potřebuješ něco klidnějšího, příjemnějšího a pokud si to auto na svůj provoz vydělá na ten výběr krásně sedí to Ghibli Diesel na operativní leasing.

beastar
12. února 2019, 16:08
1

Ona ta 80 byla fajn já ji měl rád, ale ten dvoulitr byl línej a nebyla v quattru. Byly to ale dobrý auta o tom žádná. No to já firmu zakládal. A můžu ti říct že znova bych do toho nešel. Ty začátky kdy na tebe nečeká 10 v měsíci vejplata. A nikdo, nikdo ti nepujci a nevěří. Really nice.

Po skoro 16 letech už to docela jde. Jezdit daily S500 fakt zatim nechci. Ba ani S8. Proč? Nepotřebuju to nemá to smysl. Dávno už si netvořím renomé autem. Mimochodem to Ghibli v bílý a naftě je fajn. Neznalci si občas myslí, že je to amerika(lol) Fakt to nežere ani v hodně vysoký rychlosti. Jasně nezamachruješ... Jakože voe v8 pičo.... Daily chápeš.

Poslední dobou mám rád projíždky tim Megem. Jenže projíždky. Jet tim někam i kdyby do Německa tak mi jebne. Jednak je to starý. Druhak nemá to interiér. Nemá to normální sedačky. Vzadu to má vzperu. Řve to jako debil na dálnici. Hrabe to jako debil na štěrku. I když dáš ťuk plynu. Nemá to kloudný rádio ani navigaci atd. Je to hračka. Prostě kombinovat tuhle věc a ježdění profesně v uvozovkách moc nejde. A i auta, co se o to pokouší většinou moc parády neudělají.

ToMyx
12. února 2019, 17:12
0

Jednou za měsíc po výplatě, tos trefil krabe :-)

ToMyx
13. února 2019, 09:37
0

beastar: Dneska je jednoduchý založit s.r.o./ a.s. (alespoň pro mě otázka pár dní). Ale mít ten správný nápad, ty správné kontakty, promyšlené procesy (které se stejně 20x změní) a hlavně budget, to není jen tak. Díky tomu, že dělám přes 10 let v právní a ekonomické sféře, zjistil jsem, že nejslabším článkem jsou vždycky lidi (nemají stejný cíl jako ty nebo tě chtějí dokonce okrást). To mě ujistilo, že nemám koule na něco velkého, raději budu mít méně, ale bez výkyvů. Jsem konzerva.

S trojzubcem si pořídil luxusní až exotickou káru u které je navíc sranda, že jde těžko poznat diesel. Ušetřené prachy oproti V8 jsou při tvém nájezdu perfektní bonus samozřejmě. Co si budeme povídat, za tu cenu by to nějaké divadlo mělo předvést a samozřejmě předvádí. Jestli má někdo pocit, že úspěch = německá trojka nebo Porsche, nevím, já tohle kastování moc nemusím. A možná by mě víc přitahovalo něco jiného za ty cca 2 miloše...Cadilac cts-v, Giulia QV nebo právě trojzubce, případně Lexus RC-F nebo bych počkal až trochu poleví ceny LC. Já vím, některé jsou pěkné šílenosti, prostě něco co nezná a nemá každý a hlavně se to těžko škatulkuje :-)

Hahá a pak že si bíst rád nezablbne ve zlobivém autě! Každej kluk má rád hračky, jen ta míra kluky odlišuje:-) U mě to "zachraňuje" zima, kdy je Primera cca 5 měsíců mimo dosah. Takže na jaře mě zase čekají pocity jako u nového auta.
Ty to máš striktně rozdělené. Komfortní auta na práci a hračky pro zábavu. Já mám omezené možnosti, takže se snažím udělat z Primery kompromis s trochu točivějším motorem, se samosvorem, 4bodovými pásy a skořepinou, stavitelným podvozkem, nerez výfukem, bez zadních sedaček atd atd. Ale až bude třeba naložit rodinku, nahodím "ucpávku" do výfuku, vrátím zadní polokožené sedačky, schovám 4body, zapnu normální pásy a určitě nebudu točit 9tis otáček a na dálnici nepojedu rychleji než 120km/h :-D

2x jsem měl tu možnost absolvovat cca 200 km v Megane rs cup a přišlo mi to vlastně i docela v pohodě. Na dálnici to do cca 150 tacho neřvalo, podvozek byl ok, pokud se jelo alespoň kolem kila, ale samozřejmě komfort to vyloženě nebyl, to bych kecal. Je ale pravda, že majitel měl nějakou klapku ve výfuku, kterou na normální ježdění neotevíral.
-
Komentář upraven 13. 2. 2019, 12:39:23

beastar
13. února 2019, 13:55
0

Jo jako reálně dneska koupit firmu či založit je pohoda. Ta praxe co s tím dál už je o něčem jiném. I dobrý zafinancovaný věci shoří jak Němec. K těm lidem. Před pár lety sem řešil X věcí přes advokacii a soudy. Páč kolega měl pocit, že končí a všechno je jeho zásluha. A tak došlo na nejhorší. To k lidem. Je to těžký obecně a společnost tě absolutně neocení. Tady si zloděj venku hrdina, ale to je o zvyk:D

Německý auto se bohužel furt bere jako něco skvělýho jen pro bohatý. Proto dodnes tady má úspěch i třeba A nebo B klasse. Přitom jsou to šroty.Vlastně i ta škodovka na tom stavěla. Porsche asi ten úspěch symbolizuje skutečně. Má tu imidž. Já to moc netvrdím, že je nutný mít prémii. Několikrát sem si ověřil, že i jinde umí schopný věci v kvalitě. Infiniti, Maserati... Jenže Alfa QV. To sem si psal nedavno s Krabem. To neni auto, který já bych vyhledával. A to z mnoha důvodů objektivních i subjektivních.
Já se snažím to mít odděleny. A používat to tak nějak rozumně. Ale baví mě i když se podaří vychytat nějaký kompromis. Ty to máš dobře nastavený. V autě u kterého by nikdo netušil jak to pojede. Navíc dáváš do toho srdce. Ono koupit 997 namrdat na to věci za 500 000 a jezdit umí každej. Kdo má kam šáhnout. Udělat si svezeníčko z obyčejných aut už chce trochu fištróna. Jinak RS Cup je proti tomu co sem koupil já civilní auto. Tady je i navýšený výkon. Předchozí majitel s tim chtěl jenom blbnout. Jenže došli prachy. Původně to mělo komfortní věci a kožený Recara. Dneska jsou plasty fuč, koberečky atd. Zůstalo jen to nejnutnější. Vypadá zvenku jak rs
-225. Jenže má 280 a uvnitř nezbylo nic. Ani to vysoký sezení. Prostě auto na blbnutí ve sračkách a po vesnicích který žere občas malý neopatrný subárka a mijátky u cest;)

Komentář upraven 13. 2. 2019, 14:01:03
-
Komentář upraven 13. 2. 2019, 14:11:14

krab
13. února 2019, 14:38
1

To je debata kluci... pěkná, ale než jsem to dočetl tak jsem zapomněl na co jsem vlastně chtěl reagovat :) Ahááá... už vím! Tomáši a čím ty vůbec jezdíš, když nejezdíš Nissanem? Jen čistě, že mě to zaujalo, protože jsi tu psal několikrát jak moc kilometrů ročně vlastně najezdíš...

#Beastar `cause race Renault :) To bude dobrej stroj. Vykuchanej, hlučnej, divokej. Mě se ti tohle taky líbí. Ale normálně se vám přiznám na férovku, že mě to nejvíc baví, když si takový auto jen na chvíli půjčím... jakmile je moje, tak zkoumám jestli někde něco nelupe, neskřípe, volnoběh motoru pomalu stetoskopem, pak mám radost, když je to všechno jako oukej a zajedu s ním k Dáše (Pavlovi) do ruční myčky na program trojku za dvě kilča ...

PS: dneska jsem si tak nějak uvědomil, že za letošek asi nasbírám hodně shellkovejch bodů... a moje "daily" jak je teď módní říkat sežere toho V poweru racing asi ještě víc než ty víkendovky :) To je právě přesně ta věc s těma banánama.

beastar
13. února 2019, 14:52
0

Já se nedivím. Taky se 3x dívám na co přesně reaguju. Je to dlouhý a člověk aby pořád listoval. Jo tuším, že tomáš snad psal kdysi něco o Avensisu myslim. Což by dávalo na denní ježdění smysl. Jak kdysi říkal klárksn. Lepší taxík si neumim představit...

Já bych do toho rendlu nešel. Sám od sebe. Jenže zase za ty prachy. S tim že je to prostě připravený jet s tím blbnout. Přestože přiznávám na rozbitý cestě případně mimo asfalt je to horší. A dálnice do cca 140 dobrý potom to opravdu není ono. Zase je to dostatečně živočišný. Já to právě moc neřešim. Tím že se do toho řezalo atd. Už to nemá moc hodnotu.

No k těm bananum. Njn. Ono je prostě daily jinde jak hobby autíčko. Buď si ochoten dolívat či ne:))

Nimrod
11. února 2019, 16:29
0

bíste, ehm :-) tvá slova, cituji: "Croma je jízdně docela zajímavá. Jen je taková konzistentní. Není to na žádný rošťärny. Proti Saabum je postavená doslova víkendově." jo, asi jsi spíš řešil různorodost chování podvozků tipo 4, ale stejně jsi hned narazil na to, jak moc "sportovní" to auto je. jak jsem začal číst, okamžitě jsem si na to vzpomněl :-)
k tomu automatu... já ho fakt nemám rád ani na delších trasách. nikdy jsem neřídil auto s automatem na cestě delší jak 100km, ale prostě jsem si nezvykl (byl to 20 let starý automat, s novým jsem nikdy nejel, ale nečekám pro mě nějaké zlepšení). naopak jsem jel třeba 12 hodin z domova k lago di garda s dálnicema jen přes německo (když se ztratíš u merana, je to hned :-)) a celou cestu jsem si 2x vyšlapával spojku při podřazování a měl jsem z toho radost. takže tím chci říct, že bys měl být také tolerantní k tomu, že někomu i na těch relativně dlouhých cestách vadí automat, že prostě neplatí, že velký pohodlný (a nudný) auto se nutně rovná automat a ne jinak, byť chápu, že pro většinu společnosti tomu tak je

reagovat
beastar
11. února 2019, 17:09
0

Trochu mě těší že si pamatuješ co kde napíšu. Zároveň i děsí:)) Přes počáteční neshody se z tebe vyloupl velmi dobrý argumentační oponent. A s tou Cromou máš samozřejmě pravdu. Jak vidno ani mě se nákaza zcela nevyhla.

K těm automatům. Nový řekněme dvouspojky prostě já nevim 05 r.v. plus jsou fakt jinde. I pocitem z toho co to dělá. Jasně třeba Optima na tohle nehraje. Ono je to prostě ve finále kolik času v tom autě trávíš. Kdyby si to di Garda dával týdně 2x možná by si psal jinak. Samozřejmě nerozporuju, že sem přeježděnej. Pokud si chci zablbnout mám na to taky manuál a plně to chápu. Teď s tim trávím čas i v Praze a sem v klidu. Je to tim, že nejedu nikam 1000 km a pak zpět.Zkus kazdopádně třeba PDK a upravíš třeba na automat názor. P.s: starej Audi tiptronic mě taky sere a musim jenom pádlovat a ani to neni ideál.
-
Komentář upraven 11. 2. 2019, 17:09:25

Nimrod
11. února 2019, 17:36
0

jsem polichocen :-) my se ale málo kdy shodneme, máme úplně jiné zázemí, možnosti, potřeby, nutnosti a chutě a tudíž i pohled na svět. my prostě k sobě musíme být tolerantní :-)
já si spíš myslím, že prostě člověk tak popisuje ten podvozek. potřebuješ ho nějakým způsobem popsat. a pokud nechceš napsat, že to je "houpavá koza", což zrovna ta croma fakt není (jsem zvyklý na stará volva), tak použiješ spíš tu "sportovnost". a jelikož mi přijde dneska všechno nějaký dost tuhý (znovu zmiňuji, jsem zvyklý na volva :-)), tak je všechno s výrazem "sportovní". jenže něco je jen tuhý a tím to končí (a pak chápu, že to je bohůžel...)
to máš pravdu, to mi nenapadlo, já toho doopravdy moc nenajezdím. párkrát do roka dáme s milou nějaký ten výlet, ale ročně najedu tolik, na kolik by ses nebál používat 911. pak bych to doopravdy mohl vidět jinak a už by mi to řazení nemuselo bavit, přestože moje auto má dráhy řadicí páky v dimenzích karosy c 734

PachezZ
13. února 2019, 08:31
0

Tak nedá se to brát čistě na vzdálenost... pro mne je hlavní rozdíl jestli někam jedu protože chci, nebo protože musim...

beastar
13. února 2019, 14:13
0

Jasně. Já když chtěl jet 1200 km na Balkán, tak po prvních 800 přes Rumunsko jsem byl rád, že mám klimu, telku a černý okna.

Bavoraczech
13. února 2019, 15:00
0

Nimrod: Souhlas, ne všechno tuhý je sportovní. Třeba auta jistého neznámého koncernu jsou většinou tuhá až až... Bych řekl, že tě docela namlsají až do první zatáčky, kde zjistíš, že ti auto sice svou prkenností dávalo pocit že si můžeš dovolit jet rychle, ale teď se silně nedotáčí. Pak tedy přijde velké zklamání a jízda stylem brzda-plyn. Pak jsou i jiná auta, která jsou pocitově dost měkká, ale v zatáčce jako by ztuhla a chytila se stopy a přitom zůstanou komfortní. To jsou třeba ti severní a jižní konkurenti.

beastar
13. února 2019, 15:12
0

Nevim jestli myslíš Audi, nebo škůdky. Jezdí to dost jinak. Taky Seat se chová odlišně:) U škodovek mě osobně vadí prkennost. Neochota zatáčet pod plynem. A především ty odskoky o půl metru když vytočený kolo přeskakuje malou nerovnost.

Bavoraczech
14. února 2019, 06:31
0

Ano, myslel jsem konkrétně boleslavskou slepičku, ale nějak se mi tento týden nechce tolik hejtovat :-D. Jak říká kamarád mekánik, každý auto má svoje klady a zápory.

BubaaCZek
11. února 2019, 17:57
0

Eee, o cem to bylo? :)

Zrovna vcera jsem jel na wapku nejdrive s S-Maxem v automatu a hned pak presednul na u samou trasu do Calibry a byl to šok. Rozmekle, kroutici se, nebrzdici, gumove rizeni i razeni, no rikal jsem si ty kravo timhle jezdis? Rikam si ze teda asi ok, vymenime za neco noveho.

Jenze pak se to zahralo a do te odbocky to das na brzdy a slapnes si meziplyn a zkousis tu nedotacivou lod donutit aspon trochu pomoct zadkem. A ona to udela. A pak z toho mackas s pedalem v podlaze vsech stopatnact koniku a řadiš u cerveneho a furt jedes v podstate pomalu, ale to je jedno páč se směješ.

Ja nevim no, ja mam strach, ze kdyz si koupim Yarise v matu, tak se mi saltrpaka bude chybet a bude mi lito ho drtit a me v te Cali vlastne nic nechybi. Tech 30 minut do prace (z toho 17 popojizdet) je total v pohode a jine auto mi prida uzitku nula nula prd. Uz jsem pochopil, ze veteran z toho nebude, pac s tim budu jezdit dokud se to nerozpadne. Protoze proc ne...

reagovat
beastar
11. února 2019, 20:03
0

No v pořádku. To taky nemělo být mnou absolutně mířeno na stará auta. Nebo že nová jsou lepší. Jde o to rozlišovat a nehledat sportovnost tam kde není. Nebo nemůže být. Třeba v Smaxu.

Po
Pospis
11. února 2019, 20:33
0

Nebudu jezdit služební oktávkou, prostě nebudu a Golfa si nekoupím nelíbí se mi. Donutili mě přesednout Z Integry (daily) do jedničkovýho bavoráku, ale to je poslední ústupek. A nejlepší Auto na světě je Multicar M22. Jsem Úchyl a co má bejt.

reagovat
beastar
11. února 2019, 23:35
3

Donutily? Kdo?
Svázali ti tkaničky...
Ty bastardi. Mimochodem tvuj postoj je v pořádku;) Není nutné jezdit oktávkou ani golfem. Klidně M22 v zelený. Jen je potřeba nečekat, že oktavka jezdí jak integra. A nikomu nenutit multikáru.

lo
lol
12. února 2019, 11:28
0

“Pod čarou….

Pravý nadšenec do aut nenávidí elektromobily a ekofašisty. #beastar”

Teda presne ty same ekofasisty, kteri zacali cca pred 20 lety masove propagovat a zvyhodnovat diesely? Uz se tesim na clanek za 20 let, ze kazdy, kdo nema rad elektromobily je zabedneny petrolhead..

reagovat
beastar
12. února 2019, 14:27
0

Přesně ty stejný který tvrdily jak je diesel budoucnost. A jak dokážeme mít bezemisní 500 koňové mašiny v dehtu.

Stanley
12. února 2019, 13:49
1

K tomu poslednímu odstavci o pravém nadšenci do aut: naftové auta neřídím rád, projev se mi prostě nelíbí. Nejlepší dýzl, který jsem řídil, byl Touareg V10 5.0 TDi a i ten oblažoval okolí typickým šicím strojem, sice o dost tišším a jemnějším, ale pořád šicím strojem. Rozsah různých živoucích zvuků, co umí ty správné benzínové víceválce, to prostě nemá.
No a i proto se považuju za petrolhéda v dobrém i zlém: hlava nalitá benzínem, pouze úzké zaměření na konkrétní auta a na požitek, daily provoz v létě v zimě, a víc mě nezajímá - v tomto svém malém okruhu jsem opravdu spokojený.

Jo, až budu jezdit obligátních 60 tisíc ročně, taky koupím co nejlepší a nejpohodlnější naftu (nebo hybrid?), co budu moct. S tím nemám problém. Jen už to nebude koníček, ale nutnost.

reagovat
beastar
12. února 2019, 14:35
1

Přesně tak to je. Je potřeba rozlišovat ty hranice. Koníček, nutnost, závody, srazy... Na víkend si asi nekoupím pětilitr v naftě navíc narvanej v Touaregu. Jinak ona nafta silná od VW vůbec není nějak na špici. Dobrý jsou šestiválce. Zvuk zvenčí ale hroznej:)) Je to jak u benzínu, těch dobrých motorů máš jako šafránu.

A jako pokud jezdíš daily nějakým roadsterem nebo tak. Ok když jsou na to podmínky. Nakonec to tam i někde píšu. Ono je jiná káva jezdit 10 km mezi vesnicema. A 10 km přes město. Případně 60 km po dálnici. Do práce... Kdyby si tam měl obligátně ježdění pracovně tak presedneš. Ano zejména z nutnosti... Jak tady psal vk. Ten najede do jobu 200km tam, zpět. To si prostě nechceš užívat a mazlit se v nějaký s prominutim malý sračce. Chceš bejt rychle a v suchu doma.
-
Komentář upraven 12. 2. 2019, 14:36:56

Bavoraczech
13. února 2019, 14:51
1

Já si myslím, že zásadní problém dřívější společnosti je v tom, že si kupoval nafťáka každý. Málokdo tomu rozuměl, ale všichni chtěli TD, TDI, TDCI, HDI, JTD a to hlavně proto, že to jede vocpoda a nežere. A tyhle nafty si kupovali i lidé, kteří s nimi najeli za rok 3x okolo bloku a do garáže. Bylo to in. Dneska je situace o něco lepší, nafťáky mají DPFka a všelijaké features, které činí jejich nesprávné používání nákladným. Nafťák je skvělý dopravní prostředek, který Vás na jeden zátah doveze několik set km na služební cestě. S minimální spotřebou, po dálnici v optimálních otáčkách a na pohodu. Ale ty auta prostě nejsou sporťák na dojíždění 2x 5 km po městě do práce. Mě spíš irituje význam výše zmíněné Oktávie RS nebo Kardiaq RS, kde auto jako celek není moc sportovní, motor je silný, ale fořád je to sazomet s turbo efektem a lidi si to kupují jako "sporťák"... No jak píšu. Je důležiný na co to auto chci. Pokud chci lítat po dálnici za 6 litrů, tka si koupim naftovýho sedana. Pokud jezdim pár km po městě, tak volim litrovou Fobii... Oboje je v pořádku.

beastar
13. února 2019, 14:57
0

Je to tak. Hlavně lidi tady silnou naftu moc neznali. A nechápali ten význam. Přijde mi že se to pomalu otáčí. Samozřejmě jezdit 5 km za roh v naftě je vyložená škoda. I auta. Jako ereso není špatný. Je to ale vrcholná verze... Zaměřená řekněme na výkon. Na cestování ujde. Na okruh to samozřejmě mimo nadsázku profi kára není. Já to prodával nedávno. A chlapík byl rozumnej. Nechtěl poutat pozornost...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. února 2019, 15:31
1

Je to opravdu velmi dobře napsaný. A hlavně pravdivě. Taky mám jedno totálně nesportovní auto a jsem za něj strašně rád. Je to dělník, jezdí v létě - v zimě, odstěhoval mně i moje známý už několikrát, je pohodlnej, měkkej, stavěnej vyloženě na kochací jízdu a na práci. Zaplať pán Bůh za něj. Všechny ty Vetty, Mustangy, Miaty a spol. jsou fajn, ale jezdit s nima denně je sebevražda nebo přinejmenším vstupenka do psychiatrický léčebny. Dlouhodobě se to nedá. Nebo alespoň ne u dospělýho člověka, kterej už potřebuje občas i trochu toho klidu a pohodlí.

reagovat
beastar
12. února 2019, 15:53
1

Hlavně je fajn, že to napíše člověk co si skutečně tu krevetu může z té garáže vyndat. A jako jet s tím kam chce. Já sem rád, že už i u nás v Čechách začínají lidi chápat že okyna fakt není sporťák. A že si dokážeme přiznat jak je ta různorodost třeba. A ano přijde to trochu celý i s věkem. Popravdě mít na to prachy jezdim v 18 všude bokem v M3... Dneska o m3 fakt ani nesnim.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. února 2019, 16:46
0

Já ty sporťáky pořád mám nejradši, ale i díky letitým zkušenostem s nima moc dobře vím, že používat je denně opravdu nejde. Myslím opravdový sporťáky. ;-)
Ono ani nechceš, protože máš jen jedny nervy a hlavně jedno zdraví.
Ještě tak půl roku až rok budu potřebovat Taháka jako stěhovák. Původně jsem myslel, že ho nahradíme jen novější generací Tahoe/Escalade, ale i díky odstěhování se z Prahy a změnám priorit už teď přemýšlíme o něčem úplně jiným. Jasně, asi to bude zase nějakej exot, ale stejně jako Tahoe to bude něco totálně nesportovního s náhonem na předek nebo 4x4, protože tam, kde bydlíme, i když je to kousek od Prahy, se drží sníh dlouho a je ho hodně a v kombinaci s několika blbýma kopcema a zatáčkama by byl sporťák naprosto nepoužitelnej na každodenní ježdění.

beastar
12. února 2019, 20:43
0

Souhlasím. A myslím že dobře chápu význam slova sporťák... A ano opravdu jezdit s tím denně je nesmysl a o nervy. Zejména potom v realitě Čr popřípadě Prahy.

briza
12. února 2019, 15:33
1

Muhehe u trendy vousatého chlapce jsem si vzpomněl na jednu grilovačku, na níž můj kamarád vysvětloval jeho kamarádce, která mě neznala, že sice mám fousy, ale nejsem hipster a následně začal vysvětlovat rozdíly mezi mnou a trendy kucíma :D
Ale k tématu. Holt je to teď v módě. Ono to časem odezní. Ale vždycky když slyším něco na tohle téma, vzpomenu si na uvedené trojkový Ofce a dvou verzí zadní nápravy. Hlavně teda na ty diskuze kolem toho, to bylo přímo echt gold :)

reagovat
beastar
12. února 2019, 15:59
1

Jo jenže je potřeba se odlišovat právě od těch alternativců a fanatickejch obdivovatelů. Přestože oni se ti vlastně snaží podobat. Napíšu to takhle....

Je 20 letej cápek v kšiltu na benzínce u trojky Golfa krutě sníženýho partner do diskuse o autech? Takovej kluk má jiný priority. A od káry chce něco jinýho. A okyna u nás bude vždycky fenomén.... Kterymu rozumí každej. Trochu jako fotbal. Taky se mi líbí kritika RS jakože je to sportovní což je bullsshit jak hovado. A nejlepší hodnocení posledního RS sepsal kdysi tady Fanda. Povznesl se nad debilní kecy drsnejch rádoby petrolhédů a ocenil to co je na tom autě dobře. A naopak vyzdvihl co je na hovno.

Konec, ámen.

STANLI
13. února 2019, 12:30
0

Bíste děkuji :) tvoje blogy jsou psaný mě velice podobným způsobem... Teda až na to, že já takhle psát neumím :D obzvlášť jeden odstavec potěšil :D
Ps: kde je možno objednat samolepy?

reagovat
beastar
13. února 2019, 14:17
0

Udělám to asi takhle. Až samolepky budou plácnu to pod blog jakože ať si řekne kdo chce. Koukám že jich udělám víc, než sem původně zamýšlel:)).

Jinak dík. Snažím se odlišit od začátku. Od korektních článků kde je to politicky a genderově vyvážený je tady redakce a Krab:)

Bavoraczech
13. února 2019, 14:38
0

Myslíš ten s tou alfou? :D

STANLI
13. února 2019, 15:18
2

Bíste, máš fan klub, tolik k samolepám :D
jinak tvé značně politicky a všeobecně nekorektní názory jsou velkým spestrenim nejen místního "klubu" ;) a myslím si, že nejsem sám, kdo si to myslí ????
Bavora: jak jinak :D je starší, ojetá, ale i tak :) i když z ní nevystupuju natesen do práce, ale spíš se těším až si sednu zpět :D

beastar
13. února 2019, 15:44
0

Vtipný je že mít "fanklub" nikdy nebyl můj záměr. Ba naopak takovým věcem se od jisté doby spíše vyhýbám... Trocha srandy ale ještě nikoho nezabila. Tim myslim ty značně přestřelený samolepky v LGBT barvě.... aby bylo jasný, že víme jak to dneska prostě chodí... My to snad ještě společně vybudujeme ten fungujicí sociliasmus s lidskou tváří ....

ToMyx
13. února 2019, 16:08
0

Jak to říct, každá skupina oveček si žádá svého fírera!!! Nově nebude cool a trendy být jen hipster, ale hlavně nekorektní, nekonformní a neortodoxní, prostě bístár :-D

STANLI
14. února 2019, 05:43
0

Moc hezky shrnuto :)

Holofaust
24. února 2019, 16:38
0

1. souhlas
2. souhlas,
3. souhlas,
4. ne, radši kartáč než auto obalený hovnama když není čas a podmínky udělat to pořádně...
5. souhlas,
-------
6. a 7. v tom si rozumíme
8. Zondu nemám, takže tomu stejně nerozumím... :-D ... Ale žigulík (1500) a trabant byly super auta :-D

reagovat