načítám data...

Hejt na automat

23. června 2018, 22:03 55 komentářů Wanix

Automatická převodovka se mi nelíbila už od prvního auta, co jsem s ní řídil. Po dnešní projížďce ve zbrusu novém Ferrarri mám ale pocit, že ji doslova nenávidím.

zobrazit celou galeriiWanix Rotary: Hejt na automat

Upozornění na začátek: toto NENÍ hejt na Ferrarri, ani na žádný konkrétní vůz nebo značku. Na pranýři je dnes samotná komponenta automatická převodovka všeobecně.

Bylo nebylo, jednoho dne jsem ke svému svátku dostal od rodiny společný dárek – poukaz na zážitkovou jízdu ve supersportu. Pro každého automagora je takový voucher moc krásná věc, která udělá radost, takže jsem i já měl radost. Tudíž se dnešního rána stalo, že jsem vstával dříve než obvykle, abych dorazil správně na čas na smluvené místo, kde jsem měl dostaveníčko s Ferrarri 458 Italia. Podmínky byly naprosto ideální – suché cesty, oblačno, takže žádné riziko oslnění od Slunce, teplota, ze které má každý motor největší radost – pěkně někde okolo 15-20 stupňů. Po chvilce čekání navíc přijel tento krásný rudý vůz s koníkem ve znaku již pěkně zahřátý od projížďky s předchozím šťastlivcem, ani něžné zahřívání motoru nebude tedy nutné. Navigátor/instruktor je zcela vkliku chlapík, takže už jen nastavit sedačku a zrcátka, rychlá instruktáž k ovládacím prvkům, a můžeme vyrazit!

Vyjíždím z parkoviště, zcela slušně bez nějakých rozvlnění zádi, až po pár metrech, kdy je auto bezpečně rovně přidám víc, a motor vesele zaševelí a vůz ihned zrychlí. Jsme ale v obci a teprve se seznamuji s novým vozem, nedělám tedy žádné bejkárny, a hned uberu abychom zůstali nějak rozumně kolem rychlostního limitu. Automat mi okamžitě projede kvalty nahoru když vidí piánko, a to se mi vůbec nelíbí. Zkusím jestli jsou pádla aktivní – a dobrý, fungujou. Zachviličku je tu stoupání do kopečka, a při malém sešlápnutí plynu považuje řidicí jednotka sedmičku a nějakých 1500 otáček jako ideál…no já tedy ne, aspoň dva kvalty dolů požádám přes pádla. Jenže přichází nemilé oznámení od instruktora – majitel, od kterého vozy mají, si nepřeje používání pádel vůbec! Přemlouvat, nebo zkoušet něco jako „Tak nic nepovíme“ nebo „nějak se dohodneme“ postrádá smysl, protože po celou dobu jízdy snímají dění uvnitř dvě kamery. Rozesmutněn uvnitř si říkám, že zkusím být bez svých předsudků, a dát tomu šanci…

Výsledek? Zjistil jsem, že absolutně nezáleží, jestli je vůz za 300 tisíc, nebo za několik mega, automat je vždy stejně NAHOVNO. Nenávidím situace, které člověk zažije při každé jízdě s ním – jedete si úplné pianko, třeba v obci, má tedy zařazený nejvyšší možný kvalt a minimální otáčky. Chcete mírně zrychlit, protože jste třeba předtím ještě víc ubrali na plynu kvůli přechodu pro chodce, nebo chcete jen zcela pozvolna nabrat rychlost s koncem obce. Mírně přidáte, a nejprve se neděje nic. Co by se taky mohlo asi dít s otáčkama těsně nad volnoběhem že? Přidáte malinko víc…a pořád nic, stále malé otáčky pro nějakou rozumnou akceleraci. Musíte tedy šlápnout na plyn ještě víc, a co se nestane, počítač se lekne „Safra, on asi opravdu chce zrychlit, panika!“ a vyskládá vám to tam najednou o tři kvalty dolů. A co se nestane při poloze plynového pedálu, kterou aktuálně máte? Jo, auto vyletí jak raketa! Jenže to jste nechtěli, takže uvolníte plynový pedál, a ta mrcha zase za chviličku odřadí nahoru, aby se celá situace mohla opakovat, a v lepším případě vám po pár iteracích najde rozumnější kvalt. To samé třeba na dálnici, když chcete zcela neagresivně předjet pomalejší auto.

Nenávidím to! Řídil jsem už hodně automatů od velkých amerických dodávek, nových osobních vozů japonské/korejské/německé produkce, starších amerických sedanů a pickupů, po sportovnější Challenger, Genesiss Coupé, nebo dnes to Ferrarri. Ne, ne, NE, já chci rozhodovat o tom jaký tam bude kvalt, protože sebelepší počítač nemůže předvídat, co zrovna chci udělat! Samozřejmě můžete namítat, že to Ferrarri má určitě jiné jízdní módy, kde už tohle dělat nebude, a máte pravdu, taky jsem ale řekl že nepíšu hejt na tuto značku a vůz, a člověk nemusí být raketový inženýr, aby mu došlo, že ve výpůjčce, kde se nesmí šahat na pádla asi těžko bude dovoleno přepnout si auto do RACE módu… Nerozumím této podmínce, osobně jsem si za volantem připadal daleko nejistěji když jsem nevěděl co mi auto vybere, než kdybych si to tam klikal sám. Vysloveně k smíchu mi pak přišla situace, kdy jsem dojížděl pomalu ke kruhovému objezdu, víceméně brzdil motorem, a i při rychlosti nějakých 35km/h si tam počítač stále držel zařazenou šestku!

A běžné vozy? Ty moderní mají možnost sám si volit co tam chci, což mi připadá jako jediná možnost jak s tím pak žít, nicméně pak už to na mě nedělá dojem jako „automat“ ale pouze jako řazení bez spojky. To to vážně nejde udělat lépe?? Máte nějakou pozitivní zkušenost, kde to samo opravdu dělalo co jste chtěli? Podělte se v komentářích!

P.S. aby to bylo fér, musím na závěr uvést dva případy, kdy mi automat opravdu vyhovoval – popojíždění v koloně a offroadování po lese

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
24. června 2018, 09:33
0

Ono to chce nejprve zjistit, jak se plynem v jednotlivých situacích u automatů řadí. Pokud je tohle problém, ještě tam většinou existuje manuální mód a tam to drží převodovka v celém spektru otáček. Jezdím na starších 5 stup. ZF-kách a jednom starším Aisinu. Na extra sportování to není, ale vůbec s tím nemám problém (a pomalu určitě nejezdím).Ty zážitkové jízdy jsou jenom tahání peněz, tam se nedá pořádně si zajezdit (řekněme si po pravdě, ty auta zase toho tak moc nevydrží).

reagovat
Wanix
24. června 2018, 10:34
0

na tohle řazení plynem překvapivě nejlépe fungují ty nejstarší hydroměničové převodovky...

BobAsh
24. června 2018, 14:34
2

Tak starý HDM automaty na to fungujou nejlíp, protože jsou "hloupý" a chovají se vždycky stejně. Se všema svýma autama co měly HDM jsem uměl poměrně s jistotou zařadit co chci pohybem nohy...

Ronoath
25. června 2018, 08:50
0

Naprostý souhlas. Už po krátké době se mi to podařilo nacvičit, a tak podřazuji na pět jen plynem.

Jakub Pospíšil
25. června 2018, 10:59
0

Přesně to jsem chtěl napsat - hydroměnič je v tomhle skvělej, prostě se stačí naučit, jaká poloha plynu "přeřadí" a dá se to celkem korigovat. O novějších automatech mám ale docela podobné mínění.

M P
25. června 2018, 12:26
0

I s DSG se dá. Za pár dní ježdění Passatem jsem to trefoval taky slušně. Neříkám, že jsem to dělal tak, že bych chtěl podřadit cíleně třeba na 4 nebo 5, ale prostě mi stačilo, že auto podřadilo. Fungovalo to. A to DSG zrovna nemusím...

beastar
25. června 2018, 12:38
0

Včera sem ten Vojty názor taky lajkoval. Páč si myslim to stejný. Ve starších autech sic s nějakou tou prodlevou a nezbytnou zvukovou kulisou se s tim dalo slušně žít. Jináč teda když se vrátim k meritu věci. Tady v tom případě s tim Ferrari byl prostě problém, že tě nenechaj řadit pádlama. Jak ti nevyhovuje nastavení převodovky tak to normálně vyřešíš takhle tady to však nešlo.

M P
24. června 2018, 10:45
1

Tohle bych spíš viděl na zklamání v konkrétní situaci. V mnoha autech jsou automaty odladěné tak, že si člověk na manuál ani nevzpomene... navíc když ti nevyhovuje, že převodovka drží otáčky motoru moc dole, existuje sportovni režim převodovky :) vyřešeno

reagovat
Wanix
24. června 2018, 11:48
0

ne tak úplně ;) u těch 1500rpm a zařazené sedmičky jo, situace na dálnici byla ale zrovna 2014 Mazda 3 a Ford E350

Inženýr
25. června 2018, 10:46
0

Matěj: Já to mám tak, že manuál mi dává kontrolu nad autem. I sebelepší automat pořád řadí více nebo meně podle sebe, a to se manuálu rovnat nemůže. Stále však trvám na tom, že to závisí i od typu auta - do luxusní limuzíny nebo Land Cruiseru bych manuál nechtěl.

krab
24. června 2018, 11:42
2

Souhlasím, ale vnímám tu ten kontext. 1. Zážitková jízda v tomto duchu je jen tahání peněz z lidí a ta podmínka je divná. Resp. jinak : abys měl možnost doopravdy poznat jak se Ferrari 458 Italia ovládá, musel bys výrazně připlatit za nějaký tréninkový program automobilky. A to stojí fakt dost.

Bohužel je na světě tak málo zájemců o Ferrari s manuální převodovkou + ten cambiocorsa systém, zde asi dvouspojka .. podpoří dobré dynamické výsledky.

Já si taky pořád říkám, že je to škoda, manuální převodovku upřednostním u auta pro potěšení vždycky.

Aspoň jsi se svezl v 458 Italia, nakonec i to samotný musel být zážitek, byť ti ho zkazili nemožností se projet tak, jak bys chtěl.

reagovat
Wanix
24. června 2018, 11:58
0

přesně jak říkáš, vyzkoušet si zábavnější jízdní módy toho kolečka na volantu by bylo o nečem jiném, ale také finančně... v tomto režimu mě překvapilo jak neskutečně kultivované auto je, zvládla by ho řídit i babička. Také mě překvapilo jak výborný výhled z auta je, na druhou stranu z akcelerace jsem si nijak na zadnici nesednul, což může být z části tím, že už jsem na ledascos zvyklý, ale především tím, že je to velmi moderní auto se vším všudy - rychlost strašně maskuje, takže ti to vůbec nepřipadá že jedeš rychle... Mít tedy milijóóny na účtě a vybírat Ferrarri, tak si určitě nekoupím toto, ale něco z 80'/90' kde si musíš rychlost opravdu vybojovat a zasloužit :)

krab
24. června 2018, 12:51
1

Zrovna u Ferrari máš navíc extrémní očekávání. Pak tě nechají řídit v módu “babička jede na nákup” a pak když by se dalo konečně pořádně přidat dojedeš orezlý tranzit a v protisměru šňůra aut....

Naznačím ti ale, Ferrari s manuální převodovkou ze starší doby je autem, které by ta babička neuřídila. :) Něco o tom brzy někde vyjde ....

Jinak 458 Italia jako celek musí být fantastická, byla druhým autem v eCOTY 2010. A ten klidný jízdní mód to má protože zákazníci nejsou zdaleka blázni jako jsme my, chtějí se ve Ferrari projíždět, ovšem neumí si představit to omezení komfortu jaké máš třeba v Lotusu. Prostě je to trošku jinej svět ... superauta

beastar
24. června 2018, 13:11
5

Vždycky když čtu pojem zážitková jízda dělá se mi zle. Mimochodem dobrý popis a varování pro ostatní zájemce do budoucna. Je to trochu lepší jak v muzeu, ale zážitek vypadá podle mě jinak. Chápu že každej nemá kilo kauci a desetitisíce aby si to rentnul a jel si kam chce, ale je to lepší, než tohle. Majitele aut chápu že nechce aby se řadilo pádlama, ale ať tomu potom neřikaj jízda snů:))

Jinak teda nechápu to rozčarování moderní automaticky převodovky prostě takhle řadí. V 911 to neni o mnoho jiný. Prostě i od těch "super" aut jak píše Krab se dnes chce jistá dávka universiality a nikdo nechce jezdit korzovat s vytočenou trojkou aby to řvalo jak protrženej buben. Takže tam je nasnadě, že to plachtí a občas podtáčí:D No chápu že to je zklamání. A zrovna ta Italia je přesně ten typ toho Ferrarri........ Rolex+účes+Armani+přijet voe na kafe na jistý místo a čumět na to jakou mám káru:))

Ju
Junior
24. června 2018, 14:08
0

podle SPZ to auto patří do party, která se na FB prezentuje jako Roadtrip gang. A to je mega vtipná gruppe. Oni to kluci možná myslí dobře, ale na mě to působí jako reklama na krizi středního věku a kompenzování si problémů s velikostí :/

CerVus
24. června 2018, 16:00
1

Wanix: "... Mít tedy milijóóny na účtě a vybírat Ferrari, tak si určitě nekoupím toto, ale něco z 80'/90'..."
čeče přesně tohle jsem si říkal, když jsem v pátek jel za F 599. Auto vzhledově a zvukově zajímavé, ale když sem nad ním tak zauvažoval, tak jsem si říkal, že vybírat Ferrari, tak i přes zajímavé tvary F458, raději sáhnu po F355 nebo F348. Ale chápu, že to nejsou auta na denní ježdění. I když si Clarkson jednu 355 s tím koupil.

ma
martinw
24. června 2018, 16:46
0

A taky se ti ferari typci poznaji podle polo tricek se zvedlym limcem a puma shoes :D

beastar
24. června 2018, 22:35
0

Ty nenosis pola a Pumy?:)) Já jo ale teda Ferrari nemám. Vona stačí Zonda aby si mohl nosit uniformu všech fandů hárdkór italskejch aut. Jestli chceš dobrý typy kde koupit polo vod Ralpha Lorenů tak sz;)

Pólin
25. června 2018, 08:36
5

Já si vždycky říkám, že pokud to Ferrari nestihnu do 40 let, tak už na to seru:D, Protože pak v tom člověk prostě vypadá vtipně. V Česku je majitel Ferrari hodně často nějaký oslizlý dědek typu Michala Davida co má vedle sebe nějaké 20 leté děvčátko a plouží se přes Vary, nebo Pařížskou, třicítkou... do téhle partičky člověk prostě nechce patřit...

beastar
25. června 2018, 12:43
2

Hodně lidí si řekně že si napsal strašný klišé jenže ty si napsal velkou pravdu:) Jeden z mála co byl blázen a kupoval to vlastně mladej byl Leoš. Jinak i mimo shitbyznys jsou to většinou lidi 45+. Jsou mezi nima jako všude i fajn lidi, ale je to to v kostce tak jak píšeš. A další velká pravda. Ne že by to jinde v okolních zemích bylo lepší. Mladý kluci se na to zmůžou v zemích jako je CH, UAE, Kanada a podobně v Albánii a v Česku to trvá dýl:D

CerVus
25. června 2018, 15:32
0

Mě se líbí jak o něm mluvila Amy McDonald. Člověk by to do ni neřekl, jaký to je fanda rychlých aut. May z ní má asi také radost, když mají stejný model.
Ono obecně si takové auto nemůže koupit moc "mladých" ani na západě pokud nejsou úspěšní nebo se neuměli narodit. A automobilce to nejspíše i vyhovuje. Na kvantitu jede ze sportovně zaměřených výrobců snad jen Porsche.

beastar
25. června 2018, 17:23
0

Tak taky Porsche má trochu širší výrobní program. A jestli myslíš 911, tak to fakt neni úplně masovka. No jako mladých si to na západě koupí rozhodně větší procento než tady. Tady úspěšný rapeři kupujou ojetý bavoráky v USA právě Ferrari. Tady mladý synkové jezdí tak v Golfu GTI nebo trojce. V Kanadě jezděj Porsche anebo Ferrari, Lambo. O mladejch arabech jak v GB, tak doma ani nemluvim. Tady si to mladej nedovolí nikdo ani ten, co se dobře narodí:) Páč v takový rodině si to koupí tatínek a to taky nadává jak je to zbyrtečný a stojí to hromadu peněz.

Jinak na kvantitu jakože hodně nadsazeně nejede s top sportovních automobilek nikdo. Jen prostě Porsche a Maserati, nebo Jaguar má prostě širší výrobní program a fakt je ten, že je to vymanilo mimo takovej ten sběratelskej klub. I když Porsche si na nezájem o série a i sériovky nemůže stěžovat.

CerVus
25. června 2018, 17:55
0

Mě se na té značce líbí hlavně to, že chtějí, aby se s jejich auty jezdilo a né spekulovalo. I když jak vydají speciální edici, tak je hned v tahu a pozavíraná někde ve skladech. A hlavně kolik sportovních aut zvládne vydržet to co 911? Kupa z nich má najezdy hodné octavie TDi, jezdí rally, okruhy, odvezou děcka do školy a k tomu vypadají úžasně.
Jediné co jsem u nich nepochopil jsou ta tlačítka automatické převodovky na volantu do roku 09. Nepříjde mi to jako dobré řešení ve srovnání s pádly nebo tlačítky pod volantem které má koncern, což mi ke značce známé svým smyslem pro detail nějak nesedí.

beastar
25. června 2018, 18:25
0

911 jedno z mála orpavdu denně použitelnejch echt sportovních aut od populárního výrobce. Jako edice vydávaj poměrně střídmě a že jsou to investiční auta je prostě fakt taková je dneska doba. Jinak s tebou souhlasim. Ono teda Ferrari taky usiluje o to aby s tim majitelé jezdili jenže jim to zase tak moc neulehčuje. Porsche ti dá díly i na auto z 60s let například a majitele i starších aut značka poměrně silně podporuje. Mě osobně se líbí ta kombinace dělat si svoje a vydělávat na běžnějších modelech jako je kajen, nebo kajman.

krab
25. června 2018, 20:25
0

To je pravda. Ať už je to Cayman, Boxster nebo 911, tak tato auta jsou už tradičně postavená tak, že se dají používat jako denní auta. Antikorozní ochrana je například nejlepší, co jsem kdy na autech viděl. A to ani starší 911 z 80/90 tých let nereznou.

Značka podporuje svoje fanoušky díly atd .. částečně je to jejich marketing, protože si to nechají velice solidně zaplatit, ale je to business, to tak zkrátka je. Limitované série dělají tak, aby to v tisku dostalo tu správnou image a současně těch pár šťastlivců si ta auta koupí a spíš s nimi jezdí v porovnání s auty italských značek v limitovaných edicích. Většina 911R, GT3 RS 4.0 , Sport Classic atd.. ta auta z garáží vyjíždí. Tak třetina snad .. zbytek v klimatizovaných úschovnách :(

Což o to, potud by to bylo hezké. Ale čím mě štvou poslední dobou je jejich snaha mít taky elektro nesmysly. A ten nákup akcií Rimac Automobili, to je signál, že vedení Porsche taky chytli tu fantasmagorii do toho elektropohonu ... zoufalství ...

CerVus
25. června 2018, 20:36
0

Tak oni potřebují přidat něco do modelové řady, aby si mohli splnit EU nesmysly a hlavně aby přežilo o pár let déle pár ikonických modelů. To jejich auto na beterky alespoň nevypadá špatně. Rozhodně lépe než první panamera. I když ta si alespoň dokázala pěkně zabručet.
Mimochodem ten modrý cayman už je za půl mega :)

krab
25. června 2018, 20:51
0

Ten modrý od advantage cars? Ono to bude mít i důvod :-D Na Caymanu 987 nemá cenu šetřit a vůbec má jen malý smysl koupit základní 2.7. To snad jen v případě zajímavé výbavy a precizního stavu + zajímavé ceny. Ve Flat Six budou stavět 987 S ( 3.4) a motor bude po GO. Cena bude asi odhadem někde 750 +- , to se vyplatí, si to třeba takhle od nich nechat celé udělat. Anebo od podobnýho specialisty značky.

Elektro a Porsche : já si to celé překládám tak, že musí existovat na ty automobilky tlak jako prase ze strany politiky ( globálně) a oni se tomu nějak přizpůsobují. A pár magorů jako je ten Elon Musk nebo tady pan majitel Rimacu jsou dílem výstřední vizionáři a dílem pořád sní o tom jak na té elektromobilitě půjde vydělat. A to za pomocí dotací. Nakonec Musk by určitě dávno zkrachoval ...

Můj názor je ( a můžu se šeredně plést), že Porsche by do elektromobility strkat ruce nemuselo. Žádný vlak jim neuteče, spíš naopak. Jejich auta jsou ikonická , s další novou Panamerou ( novodobou 928) a programem SUV ček si umí upevnit pozici i výrobce větších objemů co potřebují a celkově jsou zisková firma. Být ve vedení, ( vtip..) tak zkrátka zisk investuju daleko víc do posílení tradičních hodnot Porsche, do motorsportu a elektromobilitě bych se vyhnul. Ale bude to celé bohužel o tom tlaku legislativy na emise atd...

Jimi
25. června 2018, 22:29
0

K tý 928, celkem logický krok, platforma už jezdí v podobě Bentley GT, už jsem jenom čekal, kdy se to konečně objeví v nějaký další podobě... GT-ček nikdy není dost... :D

beastar
26. června 2018, 13:14
0

Je to jak s suv. Aby si měl úplný portfolio a nejen nutný minimum tak na tý elektrice musíš alespoň dělat. Viz v bmw i3 a i8 auta v podstatě na nic. Něco se prodalo a mediálně to bylo zajímavý. O tom to je. Otázka je jak moc se na ten vývoj elektrickych krámů budou soustředit. Horacio tvrdí že je to slepá ulička minimálně pro sportovní auta. Vzhledem k tomu jak vyvíjej vejfuky a zvuk řeší celej team lidí je mi jasný že Rajmek co bzučí v 320 kmh ho asi nebere. V Porsche za kritiku toho elektro krámu hned napomenuli Rohla. Popis Muska a dalších od Kraba naprosto přesný. Zase na druhou stranu není se co divit, že tradiční výrobci si chtějí z dotačního koláčku a hajpu kolem taky kousnout. Čekám na elektro lambo ...suvko už maji lambo, bentley, rolls, porsche a tak dále.... Tak teď už jen dodat elektro či hybridní pohon. Vlk se nazere a koza zůstane celá.

Skipper
24. června 2018, 13:56
1

Za mě jak do kterého auta. Do velkého sedanu prostě manuál ne. Měl jsem ho v E39 a akorát to otravovalo. Teď mám ve velkých autech automaty a plně mi to vyhovuje. To stejné do GT. Tam prostě manuál tak nějak nepatří. Chci si užívat plynulou jízdu a ne trefovat apexy a hrát si s meziplynem. Naproti tomu v malých autech manuál mám, jsou to auta na denní ježdění ale taky i na zábavu a k jejich charakteru se to hodí.

reagovat
Wanix
26. června 2018, 07:54
0

zrovna E39 vidím jako další daily, a manuál je hlavní kritérium :D

Jimi
26. června 2018, 08:34
0

jde to, nějakou z posledních, 30i nebo 35i/40i- to už je ale trochu oříšek. Pěkné už moc nejsou a ceny už dávno nepadají, spíše naopak. Ale trochu souhlas se Skipper- na blbnutí je E39 trochu zavalitá (pokud se nebavíme o M5), dá se, ale ten automat se k ní hodí malinko víc...ty manuály s dobrým motorem v zadokolce už jsou nedostatkové zboží...

beastar
26. června 2018, 13:06
0

Vona ani m5 e39 neni na blbnutí dobrý auto. Je rychlá má to zvuk i motor, má to schopnej podvozek. Neni to ale pravej sporťák je to rychlej sedan kterej trochu umí vzhledem k váze udržet stopu. Ok jde s tim driftovat... Ale s m5 to by si musel být nějakej tenhle Soros či tak:) Jinak teda sehnat to manuál+vejbava+motor a bez koroze je čím dál těžší.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2018, 21:49
4

Ja to mam s automatem trochu komplikovanejsi. Jednoznacne davam prednost manualu a to idealne do vsech aut, ale presto je hromada aut, kde ten automat beru jako jejich soucast a nijak mne neuráží a pri jizde ani neotravuje.
Ve sportovnim aute pro moji zabavu ale nema co pohledavat a to az do takovy miry, ze pokud se takovy auto dela jen v automatu, automaticky se tim vylucuje ze seznamu potencialni pristi hracky v moji garazi. Moje sportovni auto pro zabavu bude vzdycky s manualem a dokud to pujde, nikdy jinak.

reagovat
Inženýr
25. června 2018, 10:43
2

Vidím dva problémy.

1. Automat je na podobný typ auta špatně odladěnej.

2. Pokud majitel nechce aby se řadilo pádly, ať na svoji paštice jezdí sám.

Holt máš ponaučení, a taky jsi pomohl lidem, kteří o něčem podobném uvažovali. Prachy za tohle? Ne, díky.

reagovat
beastar
25. června 2018, 17:28
0

Já původně myslel že je to tahle. Jenže to vypadá, že to neni ona jen stejnej majitel,)A jako úplně náhodně vyšla skoro stejná spztka. A potom, že se to uplácelo jenom v Praze. Jinak jak sem psal vejš sice za to chtěj docela málo, ale zase nic nemůžeš. Njn jenže s tim nalítáš 0,0 nic a takovejch zážitků prodáš 100 do měsíce s tim, že si ty lidi zatopí ještě phm. Tak ti to krásně pokreje provoz vozítka a ještě z toho nějakou kačku máš (což jim nerozporuju pro hezký oči dneska nedělá nikdo nic)

Inženýr
25. června 2018, 18:28
0

Je jasné, že business je business. Jenom si myslím, že ty pádla jsou naprosto normální věc, a nevidím důvod je zakazovat. Taky je tam člověk, který dohledne na to, aby se Ferrari nic nestalo. Pro mně je to stejná věc, jakoby mi někdo zakazoval zařadit spátečku a couvat.

beastar
25. června 2018, 18:44
0

Jde o to aby lidi neblbli a "neničili" to. Automat si to v normálnim režimu ohlídá viz jak popisuje autor a v provozu si s tim stejně nevyhraješ takže je to blbý, je. Zase je ale chápu protože si to "neužívaj" jenom nadšenci, ale i kokoti pardon kopyta, co neuměj řadit ani ve svojí fabce doma...

Inženýr
25. června 2018, 18:50
0

Beastar: To chápu, ale právě proto si myslím že to řeší ten dozor. :) A ty pádla jsou taky pořád automat, a zničit by se to nemělo dát.

beastar
25. června 2018, 19:27
0

No zničit sem psal s uvozovkama. Právě jako zkoušet řadit dolu o tři a podobně. Dozor tam je ale je to typek, co tě má fpitchi a chce bejt rychle doma. Navíc hodně lidi nemá cit budou ti to rvát... A hlavně spousta lidí se s tim nahovno i rozjede natož aby jim chybělo řadit páckama:)

Inženýr
25. června 2018, 19:28
0

Problémem je vlastně to, že pravidla musí být stejná pro všechny. ;)

Wanix
26. června 2018, 08:01
0

stejně jsem ale nepochopil, co by se jako řazením pádly víc ničilo na autě, protože ten robot by pak řadil minimálně 3x méně často - tohle mě vadilo asi nejvíc, neustále ti to řadí nahoru a dolů, chviličku ti to neudrží rozumný kvalt, jako by to znalo pouze sedmičku a dvojku, mezi kterýma neustále mění podle toho jestli šlapeš málo nebo můžeš konečně trochu víc přidat

Inženýr
26. června 2018, 10:19
0

Wanix: Dobře to napsal Pólin, cituji: "V Česku je majitel Ferrari hodně často nějaký oslizlý dědek typu Michala Davida co má vedle sebe nějaké 20 leté děvčátko a plouží se přes Vary, nebo Pařížskou, třicítkou... do téhle partičky člověk prostě nechce patřit..." Asi proto je ten měnič stupňů odladěn právě takto. Jo, a ještě ta druhá polovina co používá Ferrari, třeba pro natáčení "gold digger pranks", tak tam žádná převodovka ani být nemusí - stačí aby to nastartovalo a bylo schopno vytočit 3-4 tisíce otáček. Čest výjimkám mezi majiteli, ale to auto je přesně takové jak má být - Ferrari. Červené!

Pochtli
25. června 2018, 17:34
0

Ty zážitkové jízdy - GTRko s automatem jelo tak nějak normálně, samozřejmě taky bez pádel. Ale co mě šokovalo, byla mizerná bezprostřední odezva - to když si jedete cca 150 po záplatované lesní silnici a stejně se tak nějak necítíte nebezpečně. O to víc si pak užívám jízdu v MX-5, ve které je bezprostředně cítit jízda i v legálních rychlostech a navíc za zlomkové náklady.
(pro rejpaly - samozřejmě, zrychlení a rychlost GTRka je o x galaxií jinde, ale ty provozní náklady jsou brutální)

reagovat
sheogh
27. června 2018, 14:16
0

Diky za recenzi zazitkove jizdy - chapu majitele, ze nastavuje takovy omezeni, na druhou stranu kde je pak ten zazitek. Jakoze si clovek muze rict, ze ridil Ferrari?

Nema nekdo zkusenost s takovou akci, ale na okruhu? Treba toto?

https://www.firmanazazitky.cz/jizda-ve-sportacich-na-okruhu

Ten okruh vypada celkem malickej... no nevim...

reagovat
beastar
27. června 2018, 15:38
0

Asi takhle za tyhle peníze to nikdy nebude ten jakože pjůr zážitek. Jako svezeš se chvilku do kola s instruktorem (většinou strejda v teplákách, co jako dává bacha aby si to neroztočil) Bez okolků radim dohodnout se ve dvou třeba a dělat něco smysluplnýho, než někomu sypat do kapes za nic. Pronajmout si to na víkend bez limitu za plácnu čtyři pětky a pořádně se projet... kauce se dá mnohdy nahradit směnkou a nikdo tě nebuzeruje.

http://www.profirentcars.cz/ferrari-458-spider--5

Takhle nějak... Jinak je to vždycky naředěná nuda...

sheogh
27. června 2018, 15:50
0

jj, prave me to taky prijde.... Abych si nesedl za volant, a borec nerekl neco, ze nesmim pres 3000RPM nebo tak :-)

Ten normalni rental na vikend fakt dava mnohem vetsi smysl. Asi by me spis zajimal treba ten Aston, ale uplne popravde bych radsi nejakou starou sunku, treba Miuru, DeTomaso nebo tak... ale to asi v pujcovne mit nebudou ;-)

beastar
27. června 2018, 16:01
0

Ale budou jen by si musel z Čech pryč :) V Dubai to půjčit jde a jinde taky. Jenže tam je samozřejmě logický, že más spoustu omezení. Rychlost je omezená, vzdálenost a tak to jsou cenný auta. U těch novejch nejen Ferrari je to fakt pohoda když vedle tebe sedí kámoš a ne dohled. A jedeš si někam na vejlet prostřídáte se v řízení uděláš selfíčka pitcho. Hodíš to na instáč zkusíš si jet tři kila a v neděli a to vrátíš a seš z toho tak akorát nadšenej a rád, že si to vrátil v pohodě.

Wanix
27. června 2018, 19:44
0

a na ten okruh se rovnou vyprdni, píšou tam Hradec Králové, což bude Czechring a to vlastně ani okruh není, navíc na něj to auto absolutně není vhodný, využiješ ho tam tak na 10%

Bu
Bučis
27. června 2018, 21:45
0

Tak zrovna stejný zážitek a na stejném místě jsem absolvoval také a musím říct, že plně chápu majitele a jeho omezení... kdo z Vás by půjčil takový vůz lidem a byl ledově klidný??
Podle mě, aby si člověk mohl auto pořádně užít tak asi nemá vliv to jestli si může řadit kdy chce či ne nebo že nemůže přepnout z WET na RACE...podlě mě je potřeba se s tím autem naučit a zažít jej aby si například ten kopec do Kohoutovic aspoň trochu užil a naopak podvědomě nebrzdil pže jednak smlouva o zapůjčení říká cosi o spoluúčasti min. 50 000,- a druhak člověk po 20 minutách v autě, které maskuje svoji rychlost určitě nepojede pilu a už vůbec né na RACE kdy je většina elektroniky vyplá nebo omezená a ještě do toho Kohoutky začínají být poslední dobou dost uklouzané a hrbolaté....

reagovat
Bu
Bučis
27. června 2018, 21:53
0

no a jak může dopadnout jet pilu po 3 dnech s autem ? viz obrázek :)

Wanix
28. června 2018, 10:52
0

už jsem to psal výše - mě vyloženě obtěžoval ten plně automatický režim řazení, který mi naopak ubíral na pocitu předvídatelnosti a bezpečnosti auta a způsoboval daleko trhanější jízdu jak si furt sám řadil nahoru a dolů. Zcela by mi ke spokojenosti stačilo mít sám kontrolu nad tím co je zařazeno, nepotřebuju hned mód RACE, i kdyby tam byla možnost povypínat si elektronické asistenty, určitě bych to nedělal, protože za 20 minut se fakt nemáš šanci přizpůsobit tomu autu a rozhodně to nemám zapotřebí někam poslat ;)

da
dakk
07. července 2018, 09:18
0

Asi máš pravdu...no ale pro pohodovou jizdu je starej automat nej.jenom plujes a nic neresis..

reagovat
Mo
Mort
06. února 2019, 11:44
0

Měl jsem možnost pracovat jako instruktor jízdy ve 458 Italia a s takto napsaným článkem důrazně nesouhlasím. To že není zákazníkům dovoleno řadit manuálně má své opodstatnění. I když automatům nefandím, tato převodovka přímo reaguje na řidičův styl. Vše tedy závidí na tom jak řidič auto ovládá. Navíc že by Vás vůbec napadlo aby jste auto přepnul do Race módu kdy je omezená stabilizace je naprostý nesmysl...

reagovat
Wanix
20. srpna 2019, 13:24
0

Pochopil jste to špatně. Rozhodně si nechci přepínat auto v půlhodinové výpůjčce v běžném provozu do race módu, ten jsem uvedl pouze jako příklad jiného setupu auta, ve kterém věřím že se automat nebude chovat tak příšerně. V základním setupu je totiž naprosto hrozný, což by se snadno dalo vyřešit pokud by si řidič mohl sám rozhodovat o zařazeném převodovém stupni. Jestli teda převodovka "přímo reaguje na řidičův styl" pak reaguje zcela špatně.