načítám data...

Dacia Dokker 1.6 LPG aneb pravdu má Bitner!

05. února 2021, 18:08 56 komentářů krab

Pravdu má vždy náčelník, říká se v Cimrmanově Dobytí severního pólu. To všichni dobře víme. Ale tady na Autíčkáři je to tentokrát Bitner na kterého se leda hrabeme tady my všichni. Už leta si spokojeně drandí krajinou ve svých Dáčijích a ostatním se může leda vysmívat...

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Dacia Dokker 1.6 LPG aneb pravdu má Bitner!

Úplně shodou náhod se ke mě dostal pár let starý Dokker s továrním LPG, který potřeboval známý pro jeho známou, která zkrátka (až jednou Covid skončí) bude potřebovat auto, které odveze z hospody a do hospody sudy a občas rozveze i nějakého toho štamgasta. Zkrátka sudy do hospody, opilce z hospody, nebo tak nějak. Současně by to mělo být rodinné auto, normální, žádná vyloženě dodávka. Takže Dokker je jasná odpověď.

Dacia je značka, která v posledních letech všem vypálila rybník. Kdybych byl jedním z lidí v představenstvu, třeba Volkswagenu budu se pěkně vztekat, že tohle prostě nebylo fér. Auto, který stojí půlku základního Golfa, který toho odveze víc než Sharan. Renault postavil fabriku nejdřív v Rumunsku, pak v Maroku (odkud je zrovna tenhle Dokker) a pak i v Argentině a kdoví kde ještě… Vyrábí za pár drobných vyřazené díly, které kdysi montovala do dvojkových Clií, jedničkových Méganů a Lagun a staví z nich potom auta. Pod kapotu prskne úplně obyčejný motor, žádný čtyřventil, DOHC, mildybrid nebo fullhybrid, nic podobného. Prostě normální motor OHC, 2 ventily hezky na válec, štyry válce v řadě, jednoduchý, nezničitelný. (nutno říct, že teď už tam ta 1.6tka bohužel není, což je docela škoda) A do toho ještě trumfne všechny konkurenty tím, že dá na kapotu hydaulickou vzpěru! To nemá dneska snad ani bavorák!

Dacií jsem vždycky tak nějak pohrdal. Přišlo mi, že vyrábí vozidla, ne auta, že ten produkt bude stát za prd, buď za chvíli zrezne nebo se rozvrzá natolik, že se v tom nebude dát jezdit. Zkrátka nákup Dácie = vyhozený prachy. A to jsem se teda šeredně sek… Už první kilometry totiž ukázaly, že opak je pravdou. Odpružení dělá svojí práci, ale ne blbě, prostě dobře, normálně to tlumí nerovnosti, v kabině nic nevrže, neskřípe a to ani po těch 4 letech. To mě překvapilo. Navíc se v Dokkeru hezky mechanicky řadí a volant s posilovačem má sice lehčí účinek než třeba Logan, ale to řízení má v sobě špetku, ne špetku, přímo hrst analogového chování. Nakonec, to auto je postaveno převážně z dílů, které se daly najít v Renaultech druhé půlky 90. let. A to není úplně špatně. Jako Renault 19 Chamade to nejede, ani jako jedničková Laguna nebo já nevím Renault 21, to byly vážně pohodlné francouzské kočáry. Tady máte prostě jednoduchý analog, nic prostějšího snad ani v dnešní moderní době zkonstruovat ani nelze.

Další věc – amortizace. Dacie vůbec neklesají v ceně. Tohle konkrétní je totální chudobka (výbava = ctrl alt del), jestli tam něco je, tak jsou to tónovaná okna, zadní stěrač a vyhřívání a to je všechno. Stojí to furt 160 tisíc. Nové to stálo s LPG v roce 2015 220, víc ani ťuk. Je fakt, že trocha výbavy mě mírně chybí. Pustili byste si třeba jako já rádi cestou rádio Beat? Smůla – je tam jen plastová díra. Ale nevadí, až pojedeme zejtra k rodičům, zazpíváme si. Zachtělo by se aspoň centrálu nebo klimatizace? Taky nic, budete pěkně zamačkávat čudlíky vy holenkové. (i když upřímně zamykat se to ani nemusí, pokud v autě zrovna nevezete drahý nákup, není co by vám z Dokkeru kdo vzal)

Jízda je kouzelná. Chvíli jsem přemýšlel co mi připomíná a pak mi to došlo – tátův služební Forman LX v devadesátých letech, když jsme v něm jezdívali na výlety. Cestovní rychlost je 90 km/h to je úplně ideální kalup s Dácií, zrovna jako bývával s Formanem. Motor si na pětku točí krásně ty své dva a půl tisíce a má takový hezký hebký chod. To Forman neměl, protože tam věčně chrastil rozdovovej řetěz. Holt Francouz (teda Rumun, i když z Maroka teda) je větší gurmán. To auto je podstatně komfortnější. Na dálnici to ale 160 jede… Ale už to není zážitek, leda když partnerka vedle moc mluví a vy byste nejradši neslyšeli co říká, tak pak jo, ideální oroštovat a všech těch 82 koní pořádně rozohnit na silnici. Ono to docela jede, když se to rozjede.

A co říci samým závěrem…  Jak rád vždycky ta auta porovnávám, srovnávám a chlubím se tu pořád tím Lotusem a Porsche, tak si nemůžu odpustit malé srovnání i zde. Upřímně řečeno Porsche 911 tuhle Dacii překonává snad jen v jedný jediný věci – zvuku motoru. Ten Dokker není špatnej, ale tak hezky to nezní a uznají to podle mě i skalní fanouškové. Jinak na silnici Dokker drží tak, že na limit jsem ho vážně nedostal, to skoro nejde a taky, přeci jenom – nechci někde dostat pokutu, jsem slušnej řidič.

No a oproti Lotusu se přeci jen sedí trochu vejš a chybí tady to rádio. Ale zase – ty dvě auta mají dost společného. Protože když jedu Dacíí třeba 130 a Lotusem taky 130, tak v tom Lotusu už to rádio fakt moc neslyším a v tom Dokkeru by to nebylo o moc lepší. Takže mi vlastně ani nevadí, že ho tam Rumuni (nebo Maročané) nakonec nedali. Navíc ušetřili gramy hmotnosti. A ušetřili i za druhé boční dveře, které Dokker nemá a to je podle mě krásnej příklad toho, jak i v Dacii umí ctít filozofii Colina Chapmana.

Takže, přátelé, Dáciím zdar, já si asi půjdu koupit nějakou kšiltovku s logem a současně jsem si dneska říkal, že začnu všechny ostatní kolegy v těch našich krásných rumunských strojích zdravit. Ale když jsem dneska odpoledne jel s mojí “dačkou” (už jsem si jí jako tak hezky mile zdrobnil a osvojil) do krámu, tak to bych nedělal nic jinýho než zvedal ruku a zdravil. Je nás přátelé strašně moc! Mě to teda taky překvapilo, kolik nás nakonec je! Takže radši se klucí Dáciáří nezdravte, držte spíš v ruce ten volant, ono přeci jen se ty naše úžasný káry musí řídit obouma rukama prostě jak říkám – užívejte si to, protože kdoví do kdy se tyhle nadčasové stroje budou smět vyrábět.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martin_100
05. února 2021, 19:54
0

Jo dachna neni úplně blbý auto. Zdědil jsem logana MCV z roku 2008. Hele překvapilo mě jak hezky to i s 1,4 jede. Na rozbitý silnici podvozek neprotestuje a nemlátí. Prostě jede a nebrblá. Musim pořešit nějaký to přihlášení, absenci bomby a stk a pak to asi bude slušnej dostavník na běžný pojížďky.

reagovat
krab
06. února 2021, 09:41
1

Tak já si z Dacie udělal v podstatě čistě legraci a snad jsem teda nepozurážel její opravdové majitele... Ale legrační právě je, že ty jejich auta nejsou vlastně vůbec špatný. A ty modely se postupně vylepšují, ale ne zas tak moc, aby si to hrálo na nějaký high tech s displejema. Spíš to zpracování a protikorozní ochrana atd, ty praktický a opravdu důležitý věci u auta se na nich zlepšují. Takže třeba právě konkrétně třeba ten Dokker je fakt dobrej. I člověk, kterej má rád auta, sporťáky a já nevím co všechno se nakonec i v tý Dacii docela příjemně sveze. Navíc mě tu imponuje to, že to nemá žádný displeje a tyhle blbosti co se dneska cpou už všude. Stačil by mi fakt teda centrál na dálku, obyčejnou klimatizaci, ne automatickou, ale normální a nějaký rádio na CD a slušnější sadu repráků, nic víc.

A těch lidí co to vidí podobně a kupují to je najednou strašně moc. Jen se obávám, že Dacie v téhle formě nebude dlouho přežívat, až přijde to Euro 7 a bude se to muset nějak elektrifikovat, stane se z toho předražená věc, kterou si nebude moct koupit už ta původní klientela a novou, bohatší to nepřiláká. Takže ty lidi a firmy budou držet a používat tyhle staré Dacie dokud to bude jezdit, si myslim...

martin_100
07. února 2021, 16:09
0

Vidim to stejně. Leč ty displeje do letočních sander a loganů už nacpou. Ale jestli udělají verzi bez displeje za to s klasickou 1 dinovou dírou na rádio tak zatim moc kupců neodradí.

kuc_t
08. února 2021, 10:07
1

V aktuálních Daciich (když si nepřiplatíš) využíváš jako infotainment svůj telefon. Když nechceš nepřipojíš ho.. Příjde mi to jako zajímavé řešení.

krab
08. února 2021, 10:13
0

Koukám, koukám... jako tohle mi taky přijde uživatelsky moc zajímavý. Pro výrobce spíš nevýhoda, že nevyužijí šance ti prodat další tablet (který vlastně nepotřebuješ) vestavný v tom autě, ale právě pro uživatele, když si tam vložíš svůj telefon a ono se to propojí, tak to je úplně ideál mi přijde

Sa
Sato
08. února 2021, 10:31
0

kuc_t: no to je ale super nápad. Dokáže to ten telefón rovno aj nabíjať?

kuc_t
08. února 2021, 10:38
0

Hned vedle je zdířka USB, takže normálně kabelem..

martin_100
08. února 2021, 14:12
0

Ale nepotřebuju infotajment. Chci si pustit rádio. Dává ho tam výrobce třeba za příplatek? Je tam na to někde místo kam ho namontovat?

kuc_t
08. února 2021, 14:21
0

Ne :) buď to co je na obrázku nebo klasický tablet umístěný do horní části palubové desky.

martin_100
08. února 2021, 14:56
0

Takže se vracíme zase na přelom 80./90. let kdy se prostě rádio vrutama chytilo nějak pod palubku nebo na palubku, nebo do nějakýho samodomo středovýho tunelu. Pak se dvoulinka natahla pod koberečkama a sedačkama k zadnímu platu kam se pohodily a zapojily repráky v nějaký překližkový krabici potažený tapetou v dekoru dřeva. To je ovšem svkvělý. Dědci si vzpomenou na mládí a mladý budou děsně kchůl páč tuto je retro jak nohavole :-)
auto bez rádia a bez možnosti fabrický montáže rádia to je krásnej flashback do výroby automobilů v socialistickym bloku.

bitner
08. února 2021, 15:52
1

Media Control: rádio DAB s ovládáním na volantu, displej integrovaný v palubním počítači, 2 přední reproduktory, připojení Bluetooth + aplikace pro chytré telefony Dacia Media Control
Tohle je bez tabletu v prostredni vybave s drzakem na telefon misto tabletu. V nejvyssi je tablet.

martin_100
08. února 2021, 18:14
0

Takže bez tabletu i telefonu tak nějaký rádio je? Pak je to dobrý.

Autíčkový Jelen
08. února 2021, 22:49
1

Jojo, je tam normálně rádio a ovládá se typickým renaultovským ovládáním pod volantem. Stanice atd. se zobrazují v této verzi na displeji mezi budíky před řidičem.

martin_100
09. února 2021, 14:50
0

Děkuju za vysvětlení. Já měl právě pocit že bez tabletu či mobilu je v autě ticho a nedá se s tim nic dělat. Takhle je to dobrý.

BigBen
05. února 2021, 21:37
0

Plynová vzpěra víka motoru je luxus! Má ji MINI, měly je Mondea MK3, u MK4 už ušetřili a dali tam kus drátu :-)
Za mě má tedy Dacia plusové body :-)

reagovat
Kuře
05. února 2021, 22:32
0

Já jí v MK4 mám!!!
Teda, nemá tam co dělat sice, takže je tam i klasická tyčka, ale mám jí tam!;))

BigBen
05. února 2021, 23:11
0

Nekecej! Okradli mě :-) Ja ji nemám.

Kuře
05. února 2021, 23:19
0

Njn, mám prostě brutálně vytuněný bourák;))

Sa
Sato
06. února 2021, 00:23
1

Mk4 a nemam, prve auto co vlastnim a nema to. Tak pod kapotu skoro ani neleziem. Zato na alfach, tam vedeli ze alfisti maju potrebu kontrolovat olej, tam vzpera pekne je.

Jenda_K
05. února 2021, 21:55
0

Pokud si pamatuji, tak Forman měl duplex řetěz.

reagovat
krab
05. února 2021, 23:27
0

To jo, já jsem myslel takovej ten rachtavej projev, hlavně teda na volnoběh, co ty škodovácký OHV motory v těch Favoritech/Feldách měly.. Právě tyhle Renaulťácký OHC byly sice taky dost jednoduchý motory, ale přeci jen takový hladší v tom chodu. Tenhle co jsem zjistil se jmenuje K7, motor v podstatě historicky z prvního Mégane

Jenda_K
06. února 2021, 00:00
1

Já reagoval na to že píšeš že Forman měl rozvodový ŘEMEN, ale ten rachot právě dělal řetěz, byl volně na dvou kolech bez napínáku, takže jakmile se jenom drobet vytahal začal se vlnit a chrastit. Vlastnost všech motorů OHV od Š1000MB

krab
06. února 2021, 07:28
0

Ty jo, to jsem si ani nevšimnul... no , psal jsem to jako takovou rychlovku ze srandy. Opraveno, myslel jsem řetěz napsal řemen, ani nevim proč... je jasné, že ani OHV motor řemen dost dobře mít nemůže. Jinak pochopitelně myslíme oba tu stejnou charakteristiku. Snad teda až ve Fabii 1.4 (8V) , kde je poslední vývojová fáze toho motoru to charakteristický chrastění nebylo. Ale jezdíval jsem s ní v době, kdy byly ještě dost nové...

Trinom
06. února 2021, 21:25
1

Mýlíš se, Krabe. Existují i OHV motory s řemeny. Ne tedy OEM, ale jako aftermarket řešení se to pro některé ameriky dělá.

krab
06. února 2021, 21:57
0

Fakt? To bych nečekal... přecijen je to krátkej rozvod mezi vačkou a klikovkou, že by mě nenapadlo že to nekdo řešil i ozubeným řemenem.

Jenda_K
06. února 2021, 22:38
0

Jiné oblíbené řešení u OHV bývalo vložené ozubené kolo.

Trinom
07. února 2021, 13:29
0
bitner
05. února 2021, 22:27
0

Hm, netusil jsem, ze se dal Dokker koupit v holobytu s tovarnim LPG. Rekl bych, ze u nas to nebylo, ze to bylo nove prodano nekde jinde.
Jinak tohle je definice filozofie "kdyz uz tak uz." Dacia v plynu je nejlevnejsi zpusob dopravy. Mozna i pri zapocitani MHD :-)
Bez AC, radia a stavitelne sedacky a stavitelneho volantu bych to nechtel. I tak prisel ten Logan s vybavou z predchozi vety v roce 15 na 225 i s tim LPG. Funglovka. Dneska uz je to bohuzel o 90 000 jinde, ale furt plati vyse napsane.
Jestli mel nekdo nekdy pocit, ze se mu vysmivam, protoze nema Daciu, tak sorry, nemyslel jsem to tak. Neni to auto pro kazdeho a nebylo by dobre, kdyby jich jezdilo jeste vic, nez ted. Myslim, ze te Dacie stacilo, ze uz kazdy vi, co to je a proc to je.
Ale nepopiram, ze na daily drceni polnacek je to super :-)

reagovat
krab
05. února 2021, 22:39
0

Nerad bych kecal, ale tohle auto v ČR koupený zrovna bylo. Můžu na to detailně kouknout. V návodu k použití je to LPG popsaný a je to v češtině, takže to v tom roce 2015 určitě takhle nabízeli. Že to nemá žádnou výbavu je vtipný, je to určitě jedna z mála. Většinou asi tu klimošku, centrál a rádio mají... Je fakt, že schválně jsem koukal a z toho roku se najde jeden test Dokkeru 1.6 na auto.cz, ale je fakt, že tam to dostali na benzín a je tam psaný, že to mohlo stát od 199 tisíc s DPH. Takhle laciný už pak ty Dacie nikdy asi nebyly. To by chtělo objevit starej ceník a mrknout jestli v něm ta LPG verze byla, já si myslím, že tutově asi byla...

Jenda_K
05. února 2021, 23:12
0

Vestavba LPG byla jako volitelná výbava, tuším za asi 21 tisíc.

Sa
Sato
06. února 2021, 00:31
0

Paradny text, hned mam chut ist si nejaku daciu kupit. Bez ironie. Ked nie sebe tak aspon niekomu inemu :) Len chybajuci central ma dostal, nezazil som este auto z tohto tisicrocia bez neho.
Len mala poznamka na zaver, asi si myslel vybavu "ctr+a+del" ze?

reagovat
beastar
06. února 2021, 14:08
0

Já myslím že je to napsaný dobře. Možná nejzábavnější test obyčejné muly za posledni týdny co sem četl. Vtipná narážka na Lotus. Hale ono je vtipný že fakt ty auta jsou stejný. K tomu člověk dojde když jich vyzkouší desítky a vidí stovky. Často nad tím přemítam. A jo ti normální zákazníci chtějí normální auta. Co je dovezou. A nakonec to není ani o penězích tolik. Vždyť dnes je navíc fakticky jen ta komfortní výbava.

Když to vztahnu na sebe, tak Renault mimo jiné mám taky.. A jako to auto je prostě dobrý. Jak říká náš mechanik. Ty vole čtyři kola a volant já nevím co furt vymejslite. A má dvojku Mondeo ale zas tak špatně finančně na tom není aby si nemohl koupit třeba ofci v ropě.. Na úvěr...

Takže jo tyhle analog autos furt najdou uplatnění já mít bar tak tím jezdím taky.

reagovat
Fa
Fandatik
06. února 2021, 17:28
0

Vhledem k tomu, že je to postavený na dílech z devadesátek, tak nám konečně dala Dacia odpověď o kolik jsou ta nová auta po dvaceti letech jiná než nová auta z devadesátek? :-)
To jsem zrovna od tebe;nečekal :-DD

beastar
06. února 2021, 19:23
1

Tak ona jiná jsou. Jen levné auto líp jak tehdy dneska nepostavis. To je úplně jiná debata potom. K tomuto už sem svůj názor psal. A dnes jde spíš o to, že mezi A8 a Superbem v normální výbavě už hlavní rozdíl opravdu tvoří spíš komfortní výbava a příplatky plus koncepce a velikost. Než motor a jízdní vlastnosti. Dacii by mezi elitu nepomohl ani adaptivní tempomat a autopilot.

To ale neznamena že to nemá smysl. Tak jak tj to má větší smysl. A teď si půjčím nedávný výrok Juniora kterej asi jedině z vás co sem píšete chápe jak to skutečně chodí... Má to smysl víc než Insignie za milion a dvoulitrem..

krab
06. února 2021, 20:02
3

Jak říkáte , já si z toho sice dělám prdel, ale ta firma to má promyšlený ten business plán. Dacie se trefili do díry na evropským trhu a staví kvalitativně trvanlivý auta tak, aby do toho příměstskýho pracovního ježdění fungujou dobře. Ideální na trasy mimo dálnice a v rádiusu do 100km (2 hodin) v kuse. Na delší štreky asi není žádnej jejich model, ale na to běžný regionální drobný podnikání nebo pro rodiny, který maji hloubš do kapsy a boji se nákladů provozovat cokoli ojetýho, je Dacia prostě značka ideál.

Ju
Junior
07. února 2021, 14:32
0

Hehe, tak mám svůj první vědeckej citát. Jde to tady nějak napojit na Google Scholar? :)
btw. u nás doma se dačka asi taky za chvíli objeví. Felcedes Benz už další technickou prostě nedá, kámoš nekámoš. A ve finále je Fabia 1.0MPI a Dačka. Asi Sandero nebo jak se ten nejmenší krám jmenuje. Divoká karta, volba srdcem, je teda ještě 1.0TSI Fabie, ale do toho se moc nechce, stejně to má bejt vergl určenej k postupný, tak je zbytečný tomu jít naproti složitějším motorem :-) Otázky, samé otázky.

A je to vlastně hrozně vtipný. Když vybíráš auto pro sebe, tak o tom tak nějak přirozeně přemejšlíš. Jako je to bohužel hodně peněz, potřebuješ vážně šestiválec? A benzín nebo nafta? BMW se serou, tak radši Mercedes, no já nevim hele, co tak míň padá na ceně. A pak u Dacie / Fabie za cenu, kterou si u svýho auta narveš jenom do příplatků, o tom přemejšlíš úplně stejně. Že to není o penězích, ale o lidech.
Zajímalo by mě, jestli když se Richard Ch. rozhoduje jestli teda GT3RS nebo Aventa, tak taky rozmejšlí, kolik ho bude stát havarijko :D

Jenda_K
07. února 2021, 16:40
0

Kolik do toho chceš investovat? Celkem spolehlivý atmomotory s nepřímým vstřikem vhodným k plynofikaci v případě delších plánovaných nájezdů má v autech Mitsubishi. Poslední čtyřválce jsou Colty, Lancery, ASX, nebo ted s tříválcem Space Star. Dálku, klimu, tempomat a rádio v tom najdeš

Ju
Junior
07. února 2021, 17:24
0

Kolik bude potřeba :) S drtivou pravděpodobností to bude nový. V týhle kategorii těžko totiž shánět kus, třeba z vrácenýho operáku, na kterým se nějakej nízkej referent nemstil za svůj posranej život a nějak se o to staral.
A ojetých krámů máme dost, celkem intenzivně je vyrábíme. Tak si je nebudem rovnou i kupovat, ne? :-)

Jenda_K
07. února 2021, 18:09
0

No já měl v tohle kliku, koupil jsem před šesti lety Colta, 2 roky starýho se 13 000 km, kterého koupil manžel manželce a potom co ji uvedl do jiného stavu tak už se jim tam nevešel kočárek a dávali ho pryč, prodělal 100 tisíc. Zplynofikoval jsem ho, trochu nechal poladit a atmo 1.3 má přes 100 koní. Když platím LPG, tak za ujetých cca 400 km platím 360 Kč, mám na něm více než 120 t km.

beastar
08. února 2021, 11:16
0

Junior: Sem rád že si zmínil Richarda :D Jako i když spoustu lidí sere, tak mě baví že má právě v píči. Ten to prostě chce a koupí. Kéž bychom takový byli všichni. Naopak sem potkal lidi stejného finančního postavení a volali nám jako jesli na tu R8 nejdou sehnat ojetý gumy, že jako drahé vole.

A k těm autům od nového. Já teď poznal u toho Ranger, že sem taky lakomej vlastně ale i tak vyskočil přes mio. A to sem z věcí odbyl typicky... To nepotřebujeme :) Takže chápu že i u té mrdky na tahání bordelu pak člověk zvažuje. Protože hlavně nechceš investovat víc než musíš.

Ju
Junior
08. února 2021, 11:28
0

Já ho osobně neznám, jenom ho sleduju na sockách a říkám si, jakej má jeho mladej, stejnej ročník jako já, kurva štěstí :)
Že bude mít u píči bude víceméně jasný. O pár lidech, co v 90s začali ve stejným oboru jako pan Ch., mi táta vyprávěl. Tři jsou mrtvý, jeden teda živej, akorát nemá nic, protože ho někdy v roce 97 navštívila taková parta sympaťáků, jestli by jim to nechtěl všechno přepsat.. No tak to přepsal a utekl ze země. A pan Ch. stále na vrcholu v plný síle. Toho asi jen tak něco nerozhází :)

A jo, je to hrozný. Jak jednou zapneš kalkulačku, tak je to k posrání a nekoupíš nikdy nic. Jakože, šíbr must have. Ale 70 tisíc ty vole? To je, já nevim, 2,5k měsíčně když to rozpočítám na lifetime auta? Se zbláááznily ty kurvy.
Ale teda novej vejfuk na Rezu to jakoby hodně chce. Ale je to zase kilo no :/

Ju
Junior
08. února 2021, 11:34
0

Mimochodem, proto mám rád japonský auta a kupovani skladovek. Tam je to prostě jasný, mrknes na to, líbí / nelíbí a usetris si to vrtání kolena u konfigurátoru

beastar
08. února 2021, 12:06
0

Mladyho úplně neznám. Ten je na mě moc Mládek zase. Je trochu blázen. Znám staryho i Sandru, ta kdysi chodila s mým kámošem. Jako štěstí v neštěstí tj. Peníze řešit nemusí no. Znám taky bývalého obchodního partnera L. K. a ten se toho pustil v době kdy se kolem toho motali mafie. Richard zůstal tzn. Nechceš ho nasrat:) Jezdit umí a autům rozumí o tom žádná. Navíc se s nima nebojí ukázat což je dobře.

A ano skladový auta jsou skvělý. Líbí nelíbí nazdar.

krab
08. února 2021, 12:44
0

Já Richarda znám jen od vidění, respektive znám spíš nějaké lidi od aut co se s ním znají. Z pohledu aut je to frajer, závodí, má krásný auta doma, pravděpodobně většinu používá, to je bezva. Když jsme měli jednu veteránskou akci, startovalo se od nich tam ze Všenor z toho bowling klubu, dali jsme si tam kafe, nějakou snídani a on nám tam umožnil nahlédnout nebo teda se tam procházet po tý jeho garáži a prohlížet auta. To bylo hezký.... Spousta sběratelů dražších zajímavých aut vůbec nechce aby o tom kdokoli věděl, že to mají. Což já to i chápu, ale na druhou stranu je to škoda. Lepší to mít takhle jak říkáte v piči na lehátku :-D

PS: prdel, že se bavíme zrovna o tomhle pod recesistickým dílkem o Dacii. Mimochodem koukám na čísla toho blogu a on snad kluci bude nakonec ještě nejčtenějším co jsem sem kdy psal ... šmarjá pano! A nejhorší, že jsem to napsal jen tak fofrem za půlhoďky, v podstatě čistě pro zábavu vás pár co sem chodí komentovat. No, jestli si to čtou i lidi jako reálná cílovka a neznají ty naše diskuze tady, tak si asi myslej, že ten Krab je pěknej magor asi...

Ju
Junior
08. února 2021, 14:02
0

To je co za pojem "moc mládek" :D

beastar
08. února 2021, 14:30
0

Tj debilní autocorrect to má být moc mladej. Paradox je ze Ivan Mládek tam bydlí kousek od Richarda. Mimochodem velký milovník amerik.

Jinak jak píše Petr o tech Vsenorech obecně právě v tom je R. Ch mě sympatický ukáže ta auta. I s nima jezdí. Což XY lidi co znám nedělá a defakto mě serou. A jinak blog o Dacii má zlaté dno. Můj s názvem Dacia v nadpisu taky rval rekordy kdysi.

Ju
Junior
12. února 2021, 09:48
0

Dnešní video jak Chlad hroti Phantoma na polygonu říká asi všechno :))

beastar
12. února 2021, 10:57
0

Tak tak. S Richardem by bylo fajn udělat rozhovor. Moc jich ale nedává a tak jako sem je to spíš nereálný :)

HeavySmoker
08. února 2021, 15:24
0

Za 220k nová dodávka čo vydrží slúžiť celé odpisované obdobie so zostatkovou hodnotou 160? Luxus. Tuší niekto znalý veci, prečo Dacia prakticky nefiguruje vo fleetoch?

reagovat
krab
08. února 2021, 15:57
0

Já ty Dokkery vídávám docela často ... třeba náš obecní úřad jeden má pro účely takovejch těch obecních prací ( sice dostali teď nově i nějakou elektrickou multikáru, ale vidím, že chlapy jezdí pracovat spíš vyloženě tím Dokkerem). Hodně firem, takový ti drobnější řemeslníci menší, střední firmy to tu hodně mají. Hele, teď už to tak laciný není, ale před těma 5 lety to tak fakt bylo... základ jsi koupil za 160 bez DPH , k tomu tu dvacku za LPG, většina si asi vybrala verzi kde byl centrál, rádio a klimatizace, tak to mohlo bejt dalších 30 maximálně a bylo to auto, který těch 5 let odjezdilo úplně krásně a z přehledem.

Co teda po pár stovkách km teď pozoruju je, že by byl Dokker za trest, pokud bych ho vybral i na delší trasy. Sedačky jsou tragický a muset v tom sedět třeba 2-3 hodiny denně, to není nic moc. Ale když budu třeba já nevim, opravář elektro a budu si jezdit taky region v rádiusu 50 km +/- , tak úplně na pohodu...

Jenda_K
08. února 2021, 17:46
0

Český lesy nakoupily hromadu Prašivek,

martin_100
08. února 2021, 18:29
0

Jenda_k - Aby ne je to poměrně vysoký a stojíé to pár korun. Pro lesapány ideální stroj. Oni jejich auta hodně jezdí po lesních cestách bez asfaltu. Off nebo suv by bylo zbytečný ale dokkery se svou světlou vejškou bohatě stačí.
Když jsem koukal na facie co tehdy hromadně vyprodávali tak byly v pěknym stavu... až na přední části prahů. Ty byly opískovaný na plech.

Krab - Hele ono to bude o tom na co seš zvyklej. Když jsem si sednul do dokkera tak mě překvapil jak měl pohodlný sedačky.
Ale jak páíšu každej má jiný nároky. Já jel z Plzně kousek nad Šibenik (HR) citroenem C2 na jeden zátah tak sem z auta vylez odpočatej a rozlámanej sem nebyl. Naopak když jsem jel od Prahy do Drážďan citroenem C4 picasso (rodinný cestoví mpv) tak sem byl docela rozlámanaje jak to mělo tvrdý sesle a podvozek.

HeavySmoker
08. února 2021, 18:53
0

Zo zvedavosti som nahliadol na ich web, dá sa kúpiť už len s dieslom od 360. V cenníku majú nejaké benzíny za 320 s DPH, ale nedajú sa nakonfigurovať, neviem prečo. Aj za tie peniaze to asi zmysel má a neverím že je to výrazne horšie ako Berlingo... Ale teším sa na Sanderá s polepmi mobilných operátorov, verím že ten čas ešte nastane :)

Pochtli
12. února 2021, 11:48
0

Pokud máš dlouhý nohy, tak je dokker za trest - sedačka ve vysoké poloze = nohy zkroucený, takže jedině dole, ale tam mi přijde zas blbý úhel pro "odkladiště" levé nohy. Ale jinak to jezdí, kufr to má.. Jen bych vraždil za klakson na páčce pod volantem.

martin_100
12. února 2021, 12:46
0

Klakson na páččce má i škoda 120 a jakej to byl prodejní trhák. No a teď je zlatej grál veteránismu!!! :-)

Adam Forman
17. února 2021, 16:08
0

Dacii Duster mám velmi rád. Ostatní Dacie? Jak bych to jen korektně...
Reznou. Vlastně reznou už v showroomech, jelikož spoustu věcí jako poloosy, výfuk, tělesa kolových ložisek atp. nemají vůbec žádnou povrchovou úpravu. Lodgy jsem testoval cca 4 hodiny, jelikož mu vyhořela palubka (a to měl něco kolem 2000 km na ciferníku. Mám rád levná auta, ale tohle je jen levné. To už raději Nivu, nebo nějaký UAZ...

reagovat