načítám data...

Alpine A110 popírá všechny moje zažité stereotypy

03. listopadu 2022, 18:15 38 komentářů krab

Nikdy bych si nemyslel, že strávím hodiny a hodiny uvažováním nad tím, jestli si život neusnadnit, opustit staré křápy a jít konečně taky jednou do nového...

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Alpine A110 popírá všechny moje zažité stereotypy

Moje zažité stereotypy už delší roky říkají, že žádná nová sportovní auta pro mne vlastně na trhu dávno vůbec nejsou.

Když bych volně parafrázoval “Visáče” tak na spoustu moderních vymožeností řeknu přece : nechci, nechci! Chceš automat, Krabe? Nechci, nechci! Zachtělo se ti displeje, kamery i navigace? No, kdepak, nechci, nechci! Chceš snad vzadu turbomotor, čtyři hrnky, maloobjem? No, nechci, nechci!!

A je pravda, že skutečně mechanických sportovních aut dramaticky ubylo. Jenže je to samožřejmě logické. Nikdo, kromě pár bláznů, ke kterým tak trochu patřím už by dneska nechtěl řídit něco jako nově vyrobený Triumph TR6. A když se na věci zadívám jinak, tak se nakonec skvěle svezu i s dnešní produkcí, když se mi náhodou dostane do ruky. S Alpine A110 a s její trošku jinak a malinko tvrdší variantou A110S už jsem několik kratších románků zažil. Teď naposledy jsem měl unikátní možnost si auto užít celé odpoledne a na „svých“ oblíbených silnicích, zkrátka v prostředí kam jezdím rád pravidelně a kde bych určitě tuhle Alpinku šoféroval často, pokud by mi nakonec říkala pane.

Velký test proběhne trochu jinde v médiích a asi k němu i něco krátce připíšu, ale tady v blogu pro fanoušky a autíčkáře posílám přesně to, co jsem si v rychlosti poznamenal ještě týž večer.

Design, páčky, renaultí přepínače nehodlám hodnotit, to je z mého pohledu fakt nakonec podružná záležitost. Jak to je, tak to je, to si člověk musí zvyknout. I na ty debilní tlačítka voliče řazení, kde se k „P“ dostanete podržením „enka“ a k manuálnímu módu řazení zase dvojitým zmáčknutím „déčka“. I vzhled přístrojů má k ergonomii zejména Porsche míle daleko. Prostě tohle Francouzi neumí, to si klidně řekněme bez obalu. Prostě ve sportu jsou budíky úplně debilně, kolik jedeš periferně nevidíš a to ani pořádně otáčky. V normálu je to lepší, ta imitace starých Alpine analog budíků se mi moc líbí, ale i to není ideál. Fotky najdete určitě v online katalogu tady. Prostě stačil by jeden kruhový uprostřed – otáčkoměr a v něm v dostatečný velikosti digitální zobrazení tachometru a bylo by. Ale bohužel není…

Důležitá je jízda: Alpine je opravdu auto, které mi ze všech moderních sporťáků sedlo úplně nejvíc. Velikost auta je na okresku tak akorát, posez nakonec na mojí středně velkou postavu velice dobrej. Sedadlo Sabelt zaslouží obrovskou pochvalu. Osa pedály, volant, sedačka je výjimečná na to najít dobrý cit pro auto a jeho vlastnosti. Jezdil jsem nakonec na sport, v normálu je to ok, ale přeci jen sport je na okreskové svezení vhodnější. Mění se hlavně odezva na plyn (ne přehnaně) a lehce přituhne řízení, což se ukázalo, že je nakonec lepší. Řízení, i když je elektrický nejvíc připomíná to, jaký máme v těch starších 996 poršácích, možná je v něm troška "umělosti" ale jen málo, má převod tak akorát a je výborně vyvážené.

Při nájezdu do zatáčky je reakce auta vynikající a předek skutečně vždycky naprosto přesně zatočí, bez náznaku váhání nebo nedotáčivosti. Brzdí se s koly rovně, brzda má tvrdší, ale přesný chod (řekněme, že podobný jako v Yardovi GR) a díky nízký hmotnosti auta se není potřeba bát brzdit pozdě, krátce a silně. Technika brzdění je podobná jako v Elise a přesně tenhle styl brzdění má auto rádo (nevím jestli spolujezdec, ale ten mlčel…) Díky rychlýmu přesnýmu natočení do zatáčky můžeš velmi brzo na plyn, hned jak se mine apex zatáčky, to je taky podobný jako u Elise.

A současně se to auto tím pádem v zatáčce chová zcela jinak než Porsche 911, tady žádná podobnost není. Kde se ale Alpine zásadně liší od Elise je v míře přilnavosti a způsobu chování na limitu. Jezdil jsem pak sám zatáčky nad  Berounem pro fotky a musel jsem to jet hodněkrát, takže jsem si průjezdy trošku natrénoval. Auto má poměrně měkké odpružení a díky tomu je znát víc, jak to šasi pod tebou pracuje, není tak pevný jako Elise, přitom ale karoserie jako taková zůstává extrémně tuhá. To se blbě popisuje, ale prostě auto je tvrdý, kdežto zavěšení kol pracuje … prostě jako když běhá pavouk v síti.

Alpine A110S se kterou jsem jezdil je tvrdší, u normální verze bude tenhle efekt ještě víc znát, přenos hmotností mezi nápravami tu bude ještě lehce výraznější Díky tomu dokáže přední vnější zatížený kolo najít přilnavost v zatáčce i když jedeš vracák z kopce. A ty mu můžeš od apexu ještě naložit plynem a Alpine pořád nejde do nedotáčivosti a pořád kolo ani neodskočí na nerovnostech. Prostě se o to kolo opře a pokračuje oblouk. Zatímco zadek umí za autem trošičku vlát. To není jak Elise, která, když už jde, tak jde a není tam toho moc mezi tím.

S Alpine si můžu vysloveně hrát a jestli jí nechám na výjezdu sklouznout trošičku, hodně anebo vůbec je fakt jen na situaci a uvážení řidiče. Neměl jsem z toho vůbec strach, to auto ti přesně řekne co plánuje dělat, ESP se mi povedlo mít vypnuté podotýkám. Pro ostřejší nebo zavřenější zatáčky do kopce na Alpine skvěle funguje technika, kdy to klidně trošku přeženeš v nájezdu až cítíš, že už to pneumatiky vzdávají, ubereš, auto se naprosto poslušně začne přetáčet, zkrátka výrazně utáhne stopu (jako hot hatch při lift off oversteer) a plynem dál dotáčíš zadek auta. Nemá to samosvor, ale i tak umí přesně zatáčet tím plynem. Motor má newtonmetry (nějakých 340 myslím) a ta síla při boostu turba (kterej máš celkem bez prodlevy) ti dovolí tím zadkem auta zatáčet. Jak je měkčí to odpružení, tak je právě zároveň takhle hezky hravé a čitelné. S Elise to jde taky, ale tam to urveš jedině výkonem v nejvyšších otáčkách, prostě je to těžší musíš se fakt soustředit na maximum.

A teď by to chtělo asi nějakej závěr. … Alpine A110 nemá manuál, má turbo, ale celkem bez prodlevy, vadí mi to? Jo a ne. Ten motor v naladění „S“ s výkonem 215 kW (292 koní) se nechá krásně potáhnout až do 6700 otáček, nemá zdaleka blbej zvuk, převody dvojspojkového getragu na sebe navazují nádherně a jsou akorát krátké. Chtěl bych řadit sám a dávat meziplyny? Chtěl. Přežil bych to bez toho? Přežil, protože jsem si při jízdě na tu absenci manuálu vlastně ani neposteskl. Výhodou jsou opravdu krátké převody, kdy na dvojku jede sotva 90 km/h, trojka není v maximu ani 130 km/h a i čtyřka a pětka jsou dál rozumně krátké.

Vyměnil bych Alpine A110 za moje starý auta? Nevyměnil, spíš bych ovšem Alpine milerád dokoupil .. Základní cena je 1 490 tisíc korun, v provedení A110S je to dokonce 1 815 tis kč. Slevy se tu moc nepraktikují. Je drahá a tak k ní nebude jednoduchá cesta. Každopádně, kdo ty prachy máte, běžte si jí asi zkusit než koupíte nějakou konfenkci od Porsche nebo BMW. Alpine skutečně váží jen lehounce přes 1 100 kg a to předurčuje vlastně všechno. Lehké sportovní auto je totiž vždycky lepší. Jen mnozí to potřebují fakt na živo vyzkoušet, aby pochopili.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

HeavySmoker
04. listopadu 2022, 09:49
0

Celkom by ma zaujímalo ako sa na tú váhu v Alpine dostali, Cayman s PDK váži o 300 kilo viac.

reagovat
krab
04. listopadu 2022, 10:21
1

Je to zajímavý, ale oni začali skutečně z čistým listem ... celé to auto se vyvíjelo od začátku. Karoserie je hliníková slitina a všechno co šlo se odlehčilo. Ale pecka je, že to nemá jako třeba v případě Lotusů Elise/Exige vliv na komfort tý akustiky uvnitř. To auto je civilizovaný, v podstatě tichý, s potenciálem s ním běžně cestovat. Vezmeš za dveře, jsou lehounké a tak to pokračuje všude.. takže výsledek je reálných 1107 kg , některý redakce, třeba EVO magazín naměřil snad jen 1098 bez řidiče .. zatímco Cayman 718 skutečně váží cca 1410 - 1450 kg. Je to fakt až k nevíře

Sa
Sato
04. listopadu 2022, 11:34
0

Na druhú stranu zase nechápem kde cayman (alebo aj napr nissan 350/370, alfa gtv) tu hmotnost tak nabral. Moja m135i ma tiež 1450kg a to ma použitelné zadné sedačky a solídny kufor.

Kuře
04. listopadu 2022, 11:49
0

Spíš víc než ta nízká váha, mě překvapuje ta, v uvozovkách, nízká cena, právě na to jak to vyvíjely... nemůžu si nevzpomenu na 4C, ta stala kolik, půl mega víc? Mega?

Opelfahrt
04. listopadu 2022, 12:11
0

Myslím, že 4C stála od 1,8 mil., ha, už jsem našel článek
https://www.auto.cz/alfa-romeo-4c-spider-v-cesku-poridite-od-2-060-000-kc-90197

beastar
04. listopadu 2022, 12:13
0

Kuře: Ono teda v té 110 jsou dost kompromisní věci. Přesně jak Krab prská na začátku. Většina duše se dala do podstaty auta. Což u 4C také, ale celkově je to jiný příběh. Tam to bylo trochu s porodní bolestí a typickou italskou precizností (zdravím tati)

krab
04. listopadu 2022, 12:28
0

Já si myslím, že Alfa 4C Coupe měla původně cenu 1 450 tis, ale zas je to už řadu let zpět, ono 1,5 mio bylo tehdy fakt citelně víc než dnes 1,5 mio. Jako vzhledem k tomu, že bych tu Alpine fakt do budoucna chtěl mi "levná" nepřijde, protože nebude jednoduchý ji zaplatit i tak ... ale cena zkrátka není asi extrémně přestřelená, respektive chápu, že to s touhle technikou a vývojem co za tím autem je nemohli postavit a prodávat o půl mega levněji. Každopádně způsob jak jezdí oproti Alfě 4C je nebe a dudy... 4C je sice fascinující designem i takovou divokostí při jízdě, ale rozhodně jsem v ní nikdy neměl takový pocit kontroly nad autem jako v Alpine. Zkrátka Alfu 4C bych nechtěl...

Kuře
04. listopadu 2022, 12:38
0

Ty jo tak to já myslel tě ta Alfice byla dražší...
No, jasně Krabe, levná není... když vidíš, co se prodává za 1-1,5 mega dnes, viz ten divnej Peugeot... tak mi to za takovýhle od nuly dělaný sporťák přijde dobrý...

HeavySmoker
04. listopadu 2022, 13:18
0

krab: Matne si spomínam že v recenzií si si Alfu 4C pochvaľoval. To je tá Alpine o toľko lepšia? Ako daily nepochybne, ale keby šlo len o nedeľný výlet, čo by si vzal?

krab
04. listopadu 2022, 14:04
1

Já myslím, že u Alfy 4C si pamatuju přesně jak se testovala na autíčkáři tenkrát asi 5 let zpátky a všichni, kdo se měli možnost projet byly u vytržení. Řízení ti pomalu při boostu turba vytrhávalo volant z ruky, prostě tím jak ta geometrie přední nápravy poměrně dost chytala koleje a nerovnosti silnice a nebylo jednoduchý to auto udržet v tempu klidné a v přímým směru. Zvuk byl silně nasupenej, zkrátka hodně nakrmenej turbomotor a samozřejmě vzhled auta pecka. Je to malej supersport. I proto si 4C Coupe pak po letech koupil kamarád. A díky němu jsem to auto mohl řídit ještě znovu a trochu víc v klidu to celý navnímat. No, Alpine A110 je zkrátka líp podvozkově nastavená, je klidnější, díky tomu přesnější a hravější. Věřím jí .. Alfa 4C navíc nemá tak rychlou převodovku a motor 1750 TB má prostě velkou turbodíru. Hodně blbě se odhaduje, kdy ti to foukne plnej boost a pak když se to stane, tak máš oči navrch hlavy. Je to furt úžasný zážitkový auto ale jízda trošku blíž limitům se dá krásně užívat v Alpine ne v Alfě 4C, která tě už fakt jako v blízkosti limitů přilnavosti jako šoféra hodně otestuje. Zkrátka Alpine má daleko líp nastavený podvozek, to jsem si fakt uvědomil až na těch oblíbených okreskách, kde to přesně znám jako své boty a vím jak mi na kterým "hrbolu" silnice, který auto reaguje. A Alpine umí vyžehlit skoro nemožný a mám prostě vynikající pocit kontroly. To , když jsem si půjčil od kamaráda Alfu 4C, tak jsem se dost krotil a současně trochu bál, abych mu to nedejbože nerozbil.

VK
VK
07. listopadu 2022, 21:09
0

HeavySmoker: Co se váhy týče, přejít z oceli na hliníkové slitiny a kompozity, všechna auta mohu být o třetinu lehčí. Jenže jednak cena. Jednak klasika co se i ve všech ostatních oblastech strašně negativně podepisuje na automotive průmyslu jako celku, bolest ze ztrát obětovaných příležitostí. Technologie oceli je rozvinutá, mohutně proinvestovaná v minulosti, teď už se na ní jenom vydělává. Přejít k jiné technologii, zde lehkým materiálům, veškeré investice do oceli se vyhodí oknem. Jeden z hlavních důvodů, proč je automotive tak strašlivě konzervativní a proč jak se jednou něco zavede a plus mínus osvědčí, naprosto tvrdošíjně zůstává, ačkoli alternativy existují a často daleko lepší.

beastar
08. listopadu 2022, 11:49
1

VK: A tak ono se s různými materiály experimentuje už roky. Ovšem cena je základ. Plus taky potom bezpečnost a tak podobně. To že něco jde neznamená že ti to potom splní bezpečnostní předpisy, tuhost. A tak podobně. Většinou se lehčí a účinnější řešení vyplatí dávat jen na modely kde to má smysl. Takže supersporty, luxusní auta obecně. Navíc u malých konstrukcí do města nepotřebuješ snižovat váhu materiály. Je to malé tedy lehké dost. A konzervativní možná automotive je. Jenže zákazníci to tak desítky let chtějí. Stačí mi jako příklad z poslední doby iCockpit... Nebo headup displeje. Ovládání výbavy skrze infotainment atd. Ne zcela kulaté volanty, různé specifické designy co dělá DS, nebo Ssangyong v minulosti. Přijdeš s něčím novým a často tě lidi neberou, nekupují.

Pak Dacie udělá nejhnusnější SUV na světě. Z recyklovaného 200x zaplaceného materiálu a technologií. Na té nejnuznějši platformě. A on je to div ne bestseller. To jen tak k zamyšlení;)

af
afro-r1
08. listopadu 2022, 21:01
1

S temi "kosmickymi" materialy to neni vzdy uplne vyhra. Pokud si clovek vezme takovou i3 a jeji oficialni Reparaturkonzept, potom bych mel po bouracce radeji slusne vyvarenou ocelovou karoserii. Nehlede k ostatnim novym vyzvam jako spatne tlumeni hluku v kabine a podobne.
Osobne jsem byl u toho kdyz BMW vylevalo miliardy, aby zjistilo jak a zdali vubec se da VELKOSERIOVE vyrabet auto z karbonu. A nejen vyrbet ale i nejak systematicky implementovat nove parametry do konstrukce.
Nakonec to sice skoncilo na vysoke vyrobni cene, ale jako jedni z mala si mohou rici - kdyby bylo potreba, vime jak.

StreetPro
10. listopadu 2022, 14:39
0

Imo je masivní použití hliníku fajn, ale stinnou stránkou benefitu je prenos hluku dovnitr kabiny (z mé omezené zkušenosti u A7, A8, C-klass w205, Bawa e60 pocinaje - alu min. po A-sloupek).
Takže když z toho chcete mít tiché (řekněme očekávaně tiché) auto, musíte ten očesaný zázrak rozebrat a naprat tam 40-80kg tlumících hmot. A to se vyplatí...
K tomu "bezva nápad" dát tenčí skla a menší nádrž... aby to svéprávný 2nd_hand majitel mohl měnit za lepená skla (protože je v tom jinak kravál jak v psí boudě), případně normální velkou nádrž (tohle asi nikdo nepodstoupí, ale už jen za to zvěrstvo, že se vyrábí dvě formy, přičemž jedna dává smysl jen kvůli metodice spotřeby).
Na foto představa o tlumení v Mercedesu - C220Cdi s205 2017, kde se jeden zoufalale osamocený asfalt plát odlupoval sám, pod těma gumovýma průchodkama je mnohdy díra až na silnici, takže od hluku od kol vás dělí jen síla víry a celkových max 3 mm gumy + plastu podběhu.

af
afro-r1
11. listopadu 2022, 13:27
0

80kg je uz opravdu extremni "oblepeni". Osobne jsem spis pro kompromisni reseni. Takze mensi platy tezkeho antivibracniho bitumenu a celoplosne lehkou zvukove izolacni penu.

Jinak u tech karbonovych karoserii se treba muselo jit na vyplne sedadel z filcu (otevrene povrchove pory") nebo na derovane plastove obklady pro zajisteni obvykleho akustickeho komfortu. vetsinou je tedy spojena alternativni stavba automobilu s alternativnimi problemy, ktere nebyly predem znamy.

beastar
04. listopadu 2022, 12:11
0

To vypadá jako kdyby ten blog psal někdo jiný než Krab. Jezdil sem s obyčejnou verzí. Chtěl sem o tom tady psát. Je to možná půl roku. Proč sem to neudělal. No protože to auto je tak strašně obecně plnící všechny ty poučky. Klišé o sportovní jízdě atd. Že mě ani nebavilo to psát. Prostě bych nepsal nic nového. Na francouzské interiéry a debilní nápady nemám takovou alergii jako Petr. Možná i proto, že z R.S. Trophy sem na ně víc zvyklí.

Cena je ok. Vzhledem k tomu, co to umí. Bohužel pokud máš dva miliony na hračku. Tak si můžeš různě vymyslet, co by si chtěl. Alpine pořád má pro mnoho lidí punc neznáma narozdíl od Porscheho, či BMW. Přestože se teda Renault snaží propagovat, co peníze stačí. Určitě to není pro každého. Abych to nakonec rozsekl. Sám bych šel určitě pro Porsche. Jiný je to když už doma jedno máš. K designu se vyjadřovat nebudu nějaký kulervouci design to nenabízí:)

reagovat
krab
04. listopadu 2022, 12:19
0

No, já bych to mohl popsat hezky uhlazeně, ale nechtělo se mi to celý přepisovat, velkou část jsem vytrhnul z takový lehce soukromý konverzace s pár lidmi a tak už jsem to tak nechal. Je to blog ... ne článek nebo nějakej pokus o lyriku :-D Každopádně mě se Beastare jak základní tak "S" verze nesmírně líbí. Jeslti do ní časem půjdu je u mě teď asi čistě jen otázka financí, to pokud by klaplo, tak bude doma. Ale jak jsem tam na konci připsal - nebude to hned :-D

ReVolte
05. listopadu 2022, 11:24
1

Taky mi přišlo, že to nepíšeš ty Krabe. Ten literární styl a forma tykání byla spíš jak z Whatsappu :) Ale vždy jsem rád, když staromilec a klasik otestuje Alpine a potvrdí mi co si o ní myslím sám. Jinak Bístovo preference k Porsche je logická, ,jen z pragmatické stránky věci mi připadá Alpine levnější na servis a díky dílům s Meganem i obecně levnější na údržbu. Plus auto s nedostatky v rozumné míře, vytvářejí určité pozitivní a nelogické emoce :)

beastar
05. listopadu 2022, 11:36
1

Možná proto mám Mégane:) Jinak chápu. Já mám na Alpine i po svezení taky jen pozitivní názor. Za ty peníze to stojí. A upřímně si nemyslím že Porsche snad krom ergonomie a jakési trvanlivosti vytvořilo lepší auto. Údržba u zánovního auta to je otázka no. U nových aut bych to zase až tak neřešil. Shodné díly neznamenají stejné auto. A hlavně ani to že tě stejně stojí povinné servisy. U ojetých aut tam těžko říct. Tady je moc brzy na srovnání.

Emocionálně je samozřejmě Alpine lepší. Probouzí právě ty vzpomínky na starou francouzskou školu. Nepřekvapuje mě právě vůbec že Krab je z toho více méně nadšen. Myslím ale že sem mu i kdysi psal. Že určitě bude.

krab
05. listopadu 2022, 12:12
0

Já to původně fakt psal klukům do whatsapp skupiny, takže trefa. Byl jsem línej to do formy bligu kompletně předělat ...

Ale to nadšení vážně přišlo a jrn tak na tohle auto nezapomenu. Fakt mě udělalo snad právě ještě větší radost po pořádným vyzkoušení minulej víkend.

ReVolte
05. listopadu 2022, 18:27
0

Správně na to Megane jsem mířil s určitou standardizací, ale věřím, že frantíci tam přidají dva nesmyslné šrouby navíc a díl bude k nesehnání :) Jinak sezení Porsche vs Alpine je takové, že Alpinku rozeberu v interieru na díly pomocí párátka a v Porsche je to z jednoho kusu. Ale jestli to je věc kvůli které jsem ochotný přidat 30% z ceny? NE.

Krabe: jo když jsem ještě před změnou telefonu v té skupině byl, tak to tak odpovídalo :D Doufám, že tě to nadšení bude držet dál. Tohle auto bych rád viděl ve více exemplářích. Myslím, že ty sis ze začátku půjčoval ten první kousek co tu má kluk kousek od Plzně?

krab
06. listopadu 2022, 10:12
1

Aha, ty jo , já už koukám ztratil taky přehled kdo všechno s náma na tom whatsappu je :-D Jo, poprvé jsem si na chvilku půjčil tu Zdeňkovu a byli jsme se projet, on zas jel ten kus s Lotusem. Ale to se přiznám jsem měl jen takový pozitivní první dojmy, ale neměl vyzkoušeno co to auto skutečně umí. Pak byla v létě možnost si projet testovací A110S (oranžovou) v Průhonicích v Alpine centru a tam není moc kde se přeci jen svézt pořádně ... ale zase jsem z toho měl dobré první dojmy. A teď byla konečně možnost jezdit tak nějak sám a na silnicích co znám. Škoda, že nebyla možnost to auto mít celý týden, ona i celá naše garáž to měla jen jeden víkend, takže fakt málo času, ale i tak už se ukázalo, že je to přesně tak dobrý jak jsem doufal. Navíc se ukázalo i trochu navíc - třeba ta perfektní kontrola auta na limitu (teda na limitu v pomaleji projížďených zatáčkách, to jak se to chová v hodně rychlých zatáčkách blízko limitu jsem neměl jak vyzkoušet, to by se s autem muselo do Mostu, aby to bylo fakt bezpečný.) Ale na jak typicky sportovním autem jezdím po okreskách já, je to auto naprosto ideální.

Srovnání s Poršákem (tím posledním 718 Cayman) by bylo boží, ale reálně se to nedá jen tak zrealizovat. Já byl rád, že jsem se takhle mohl projet i tou Alpinkou .. Ale co se týká jízdy nemám pochybnosti, nic mě nechybí a to že jsem si zanadával na layout přístrojovky, to je spíš jen drobnost. Nakonec v Lotusu mám taky přepínače z nějaký devadesátkový Corsy nebo Astry a je mi to srdečně jedno. Alpine je hezky zpracovaná, ty plasty lícují, nic tam po 10 tis km nevrzalo (na rozdíl třeba od kamarádova BMW M2 Competition, kde reklamoval poměrně brzy po koupi vrzající sedačku) a vlastně jediný relikt po obyč Renaultech je pár páček, přepínačů a takový to předpotopní ovládání audia pod volantem co má každý Renault včetně Trafficu už já nevím dobře 15 let. Ale to mě osobně nakonec vůbec nevadí

jiris
04. listopadu 2022, 21:38
1

četl jsem jedním dechem :-) a bomba je krabe to jak vtáhneš čtenáře do příběhu jednoduchým oslovením a tykáním. auto super...asi by sis fakt měl udělat radost :-)

reagovat
Mechanik
05. listopadu 2022, 17:23
-1

Je to krásný auto, taky bych si dal říct. Jak to asi bude servisně?
Kvalty to má stejný jak 603, na dvojku 90, na trojku 130 a za čtyři zbytek, samozřejmě je to jiné auto

reagovat
StreetPro
06. listopadu 2022, 20:34
1

Psal jsem o ní okrajově tady https://www.autickar.cz/blog/clanek/okruh-mettet-be-a-par-kol-navic/1422/
Klidně bych ji doma snesl :-)

reagovat
Vavris Vavrisovic
07. listopadu 2022, 09:15
1

Z množství veskrze pozitivních dojmů známých lidí okolo mám pocit, že tohle je auto pro mě. Fakt si Alpine všichni moc chválí... Teď už si na ni jen vydělat :-)
-
Komentář upraven 7. 11. 2022, 09:16:16

reagovat
krab
07. listopadu 2022, 13:18
1

To ti přeju, abys měl nějakou možnost se s tím pořádně svézt, ale nevím jestli to v našem případě pomůže anebo spíš uškodí. Protože ani jeden těch 1,6 na A110 nemáme a šetřit se bude dlouho :-D

PS: přemejšlím, že jestli by to klaplo, tak mám předvybráno, že kašlu na příplatky, že by to bylo to základní co stojí 1490 000 + metalíza + pár příplatků, zkrátka výsledná cena něco jako 1550 cca a hotovo. Ten rozdíl technicky mezi 110 a 110S podle mě nestojí za ten rozdíl 325 tisíc v ceníku. Angličani prodávají tužší Eibach pružiny na 110 , který mají prý podobný parametry jako ty v modelu S a ty tužší stabíky taky. Je to záležitost třeba do 20 tis korun. A ten motor se dá taky otevřít :-D Každopádně i 252 koní bohatě stačí a ten měkčí podvozek základní A110 na 17" a ne na 18" na kterých je asi skoro každá, nebo rozhodně byla každá kterou jsem zatím mohl řídit bude dost možná na okresky nakonec nejlepší. Často to tak bejvá, že menší kola = ještě lepší kontrola a čitelnost auta, takže za mě asi základní model.

Vavris Vavrisovic
11. listopadu 2022, 08:15
0

Hele ty na to docela máš mi přijde... Stačí libvolná kombinace z tvé garáže a je na Alpine :D

krab
11. listopadu 2022, 20:58
1

No jo, to jsem taky samozřejmě přemejšlel, že třeba když prodám nějaký dvě nebo tři auta, tak by místo nich ta Alpine mohla být. Jenomže, já jsem zjistil, že se mi s těma autama fakt blbě loučí. A hlavně teď mě fakt všechno baví řídit ... uvidíme co ta Alpina B10, protože to jsem fakt koupil spíš jako takový "guilty pleasure" mám rád starý bavoráky a tohle je přesně něco o čem jsem kolikrát i snil... uvidím jak to auto ale dokážu nebo nedokážu do budoucna využít. Dneska navíc přijel kámoš s EVO VI. a mohl jsem to tady po okolí po okreskách co dobře znám řídit nějakou hoďku cca a to mě zase úplně rozšířilo obzory a fakt nesmírně nadchlo. I když s tím teda rozhodně neumím, kromě rychlý čistý stopy nic z toho co s těma autama dělají u vás "Valaši" :-D No prostě rozhodnout se něco rozprodat a objednat si A110 je takový docela velký rozhodnutí, ale ve výsledku tuším, že by mi to usnadnilo život. Je to krásná , perfektně funkční kára a protože je nová, tak se x let na ní nebude nic rozbíjet .. možná k tomu fakt jednoho dne dospěju

ro
rock
11. listopadu 2022, 09:09
0

"Fotky (budíků) najdete určitě v online katalogu tady. "

Zábavný poznatek: nenajdeme. 56 stran prospekt, je tam bambilión fotek, každý trochu zajímavější šev čalounění zabraný ze tří úhlů - a není tam jediná fotka budíků. Asi ze za to frantíci stydí nebo co...

reagovat
Ronin
06. prosince 2022, 09:54
0

Chcem jazdit v modernom Triumphe TR6! Mal som 4 a na vsetky s radostou spominam. Len keby ho spravili sirsi…

Alpine musim mat, Alpine musim mat, Alpine musim mat…Absolutne sa stotoznujem so zaciatkom clanku, pretoze mam pocit ze z novych aut tam vonku uz pre mna nieje vobec nic, a ani ma to v podstate nezaujima, vzdy ked sa ma niekto spyta co nove by som si kupil tak poviem A110 a potom velmi dlho premyslam ci ma este nieco napadne. Plus mam k tomu autu takeho zleho strasiaka v hlave, ako keby to bolo to “posledne auto” na svete…Nesoferoval som ho, len som sa zviezol ostro ale kratko na spolujazdcovi v beznej A110 a prisla mi dokonala, uplne splnovala vyjav klasickej A110 ako by som si ho predstavoval dnes, predok hore, zadok u zemi, ako smykom vychadza z vracaku a prehrabava kolesami.

Mal som moznost…No chcel som Alfu 4C, no ked som chcel 4C tak som na nu nemal peniaze, a ked som na nu mal peniaze, co bolo minuly/tento rok, tak uz stala tolko, kolko som dufal ze bude stat ked ju budem vlastnit. Priznam sa, hladal som auto ktore si necham aspon 10 rokov, a nepridem o prachy a bude krasne,zabavne a vynimocne. O Alpine som tak neuvazoval, vtedy, prislo mi ze je skvele, ale ked je tu Megane RS a zaroven Cayman, tak nebude mat taky potencial. Som blb

Tento rok som nakoniec ziskane peniaze minul na auto.. Jaguar MK2 3.8 :D
A110 alebo nieco podobne zabavne som nekupil, lebo by som bol nakoniec donuteny predat zabavne auto ktore som si este ani poriadne neuzil, TVR Chimaera.

reagovat
krab
06. prosince 2022, 11:15
0

Bychom si určitě skvěle pokecali o tom všem... je vidět, že ty automobilové chutě máme prakticky stejné. TR6 jsem před 3 lety málem koupil, ale nakonec vyhrál ten červený Lotus Elan +2 a po několika tis najetých km mám jasno, že to byla dobrá volba. Přesně ... kdyby dneska vyrobili roadster se zvukem a charakterem TR6tky, s tím, že má ale i odpovídající podvozek, motor větší chuť po otáčkách, ale jinak se v něm řadilo ručně a řízení nemělo posilovač, chci ho hned! Jenže takový auto bychom si koupili my dva a možná ještě tak 10 dalších lidí v Evropě, možná 100 dalších v USA a tím by byl konec....

Alpine A110 je auto, který si myslím pořád jednou koupím, ale nepřijde to ještě teď ... ono mi to totiž jistě v budoucnu neuteče. Aspoň doufám teda...

Ronin
06. prosince 2022, 11:27
0

A110 rovnako dufam, ze mi neutecie.. Nastastie to nieje take ufo ako 4C, kde si ludia hned zapisali preco bude rast automaticky na hodnote (karbonovy monokok,”jedinecny motor”,dizajn,vplyv JC)

TR6ku si skvele popisal, podvozkovo je to vlastne podobne starej A110, to znamena ze sa to vzdy pri vykone a vyjazde zo zatacky posadi na rit a predok ide hore, predsalen tam aspon nejaky newtony boli oproti vykonu ktory sa hore stracal. Ale ten zvuk a zaber odspodu bol krasny. Mal som PI, karburator stromberg, aj 3x weber (to bola TR250) a to P1 bol skutocne sweetspot, 3x weber mal sice 200koni a KW podvozok, ale zatial co motor bol uz von zo zakruty tak ram tam len vchadzal, islo to stale smykom ale mal som pocit ze sa to auto roztrhne. Inak teda odskakovat na nerovnostiach vedel dobre.. Skoda ze ten najlepsi co som mal bol len Stromberg, ale zas to bolo turn-key auto..

Ronin
06. prosince 2022, 11:37
0

Inak Lotus je za mna uplne ina liga, takze gratulujem, krasne auto a verim ze spravna volba. Twincam je Twincam.. Ja ked raz Lotus, tak Elise a Esprit (1989+).. to je tiez v plane.

krab
06. prosince 2022, 11:43
1

S A110 to mám momentálně tak, že novou si nekoupím, je to zkrátka moc peněz a uvidím. Možná, kdyby to auto bývalo mělo manuální převodovku, tak se o to deru doopravdy ještě víc, ale v reálu mi to řazení pádly při jízdě nevadilo, je to jen pro ten pocit, že je škoda, že spojka, řadící páka ani mechanická ruční brzda už u toho auta nejsou... Ale je to logický, těch lidí co by to tak chtělo je asi reálně v dnešní době už hrozně málo.

S TR6 jsem se svezl jen s PI (anglickou verzí) s ostřejší tovární vačkou, čili ta 150 PS verze. Jelo to moc hezky, fungovalo to, i když můj mechanik mě tenkrát varoval, že tím Lucas vstřikováním budou problémy, a že to nebude sranda, no prostě moc se mu do toho nechtělo, nevím upřímně ani, kdo jim tady v ČR rozumí těm systémům. Mrzí mě, že je to hodně spodovej motor a ten podvozek, i když měl trochu přitáhlou zadní nápravu podložkama tak prostě odskakoval, to bylo vidět, předek je těžkej, ale je to takový to "chlapský řízení" starýho auta. Elan od Lotusu je protipól, to auto jede jako sportovní vůz daleko modernějšího data, tenkrát to muselo každýho kdo se v těch Lotusech mohl svézt nesmírně fascinovat. Stejně z těch starých kár holduju nejvíc právě Lotusu a samozřejmě ještě Porsche. Model 911 jsem řídil jen modely G (čili 74 a novější) a pak ty moderní typy, ale to je taky velká radost. A přitom, když se člověk podívá na podvozek a co je jak řešený, tak by to správně nemělo tak pěkně a přesně jezdit a ono to funguje ... když pochopíš to jak přenášet správně váhu mezi přední a zadní nápravu, tak se svezeš fakt i rychle

Ronin
06. prosince 2022, 11:56
1

Mne ten manual v A110 nechyba, celkovo mi nechyba vo vacsine modernych aut pretoze je to vacsinou uz len tupy klacek. Cest vynimkam. Plus A110 nieje az tak rychle auto, ale pre dynamiku ktora by sa s nou mohla dosahovat je manual jednoducho element ktory spomaluje. Je citit ked je auto navrhnute okolo automatickej prevodovky a tak mi to aj vyhovuje (BMW M, Alfa Giulia QV)

Porsche je pre mna automobilku ktoru mam rad,niektore modely su dokonca snovym artiklom, ale vzdy som ho len z dialky obdivoval, nebolo to nic pre mna. Soferoval som len 911ku prvej generacie rok 70,72 a aj ked je to auto nadherne charakterne, tak soferska pozicia a traktorove pedaly ho v momente odsudili pre mna do kategorie “nevhodne”. Priznam sa ze to boli auta velmi cerstvo po renovacii a nesadnute,surove. Take dobre zajazdene G, alebo hlavne 996,997 by som si velmi rad vyskusal. Snad niekedy, mozno sa vidime :)

StreetPro
06. prosince 2022, 14:44
0

Fofr klacek jsem v tom nepostrádal, ale to je asi mnou. Měl jsem v e36 M3 2-lamelu Tilton, která měla díky nízké hmotnosti minimální setrvačné hmoty, takže synchrony měly nepatrnou práci a v konečném efektu to umožňovalo řadit extra rychle a s min. silou. A i přesto mi kolikrát přišlo, že kdyby v tom byl 6q automat, byl bych s tím naprosto cajk :-)
Teď v e92 335i mi automat po nahrání sw od xHP přijde jako přirozená součást auta, vrklat klackem by mi přišlo jako S/M technika pro řidiče :)