načítám data...

Okruh Mettet (BE) a pár kol navíc

26. listopadu 2021, 10:06 0 komentářů StreetPro

Mettet je městečko kousek pod Brusel-Jih aneb když máte levný let a pak zíráte, že vás vyklopí 50km daleko

zobrazit celou galeriiJan Beck: Okruh Mettet (BE) a pár kol navíc

Byl jsem se byl sklouznout na okruhu Mettet u městečka kousek pod Charleroi (což je jak říkají Brusel-jih aneb když si booknete levný let a pak zíráte, proč vás dobytčák/Ryanair vyklopí uprostřed ničeho a 50 km od Bruselu).

Okruh je moderní, má bezproblémové parkování, zázemí pro vaše polovičky, friendly i pro kočárky (výtah na horní tribunu, která je zastřešená), restaurace, dobré kafe, prodej suvenýrů/okruh tématika… samo nebýt mé skvělé ženy, těžko bych to sladil časově…

Součástí akce byla komentovaná kola pro seznámení se s okruhem v Porsche Cayenne Turbo (kdo někdy řídil ví, že je schopnější než vypadá na papíře).

Následovala 3 kola v Alpine A110s (292PS, 320Nm, 1100kg, oproti obyčejné A110 tedy o 40 PS vyšší výkon, trocha střešního karbonu, větší brzdy a hlavně o 100% tužší stabíky a o 50% pružiny, nicméně pořád plavné svezení díky nízké hmotnosti a perfektnímu rozložení hmotnosti) s mentorem s velmi omezenou znalostí AJ z jeho strany… a FJ z mojí.

Alpine za mě naprostá pecka, vypadá sexy, má perfektní sedačky, hezký a hodnotný interiér, motor/převodovka ladí a jede, brzdy, řízení, podvozek top… během jízdy nemáte ani pocit, že jedete na okruhu, auto udělá i absurdní pokyny bez protestů, prakticky nevíte, jaká kola jsou poháněna nebo kde je motor, prostě prokličkujete okruhem a smějete se…

Zatáčky krouhá spíše jako FWD, tedy vnějšek, říznout apex a vynášet se ke okraji s gradujícím plynem, z venku to působí velmi plynule a nenásilně, přitom rychle a naprosto přirozeně. Negativem je pouze 2 místná koncepce, malé kufry a pádla stabilně na sloupku volantu.

Dnes má dokonce už facelift

https://www.novinky.cz/auto/clanek/francouzske-sportovni-kupe-alpine-a110-ma-po-faceliftu-40379143#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=qLP8dktwAz5-202111261111&dop_id=40379143&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest174_ab_detector_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Druhé auto byl Aston Martin V8 Vantage (385PS, 470Nm, 290 Vmax, 1640kg) se starým strejdou z race-školy, který by mě asi mlátil po hlavě, nebýt tam kamery.

Astona jsem chtěl vyzkoušet jen tak, ale  feeling tak 10% té Alpine… auto uvnitř středověk (jako pasat B5 v kůži, hodnotně vypadají pouze budíky v alu), sedačky, posed a vše uvnitř neodpovídá ceně auta, motor se uvnitř projevuje zemědělsky (zvenku zněl paradoxně fajn), v podstatě jej ani nechcete vytáčet a máte pocit, že zpřevodování je tak na Vmax 400, převodovka byla buď za zenitem nebo ještě větší zoufalství (regulérní prodlevy v tahu odhadem 0,3s).

Protože je to RWD s kovadlinou vepředu, musíte jet delší dráhu do zatáčky, bez plynu zatočit k apexu a pak dát plyn. Což po přesednutí z Alpine působí silně otravně, nezábavně a nudně. K tomu jebavý strýc mluvící pouze FJ, který na vás řve něco nesrozumitelného, gestikuluje jakože chce vyfajčit nebo že mám jít k němu na sedačku, používá slova, která nejsou ve slovníku… no 3 kola byla až až, retrospektivně bych je radši dal za další v Alpine.

Celá legrace vyšla na 200E, všichni jsme se pobavili… já mám jasno, které auto je a které není vlhký sen, na zlepšení řízení to bylo moc krátké a ztraceno v překladu, ale trocha teorie/praxe tam snad zůstala.

Tož apexu zdar :-)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!