načítám data...

5 běžných aut, která chci řídit, ale nechci je koupit

17. října 2019, 19:08 32 komentářů Máří

Někdo sní o řízení výkonného sportovního náčiní jako Porsche 911. Jiný má sen se svézt ve veteránu z 60. let, další by chtěl zkusit elektromobil Tesla a většina si asi přeje jezdit jen v bezproblémovém autě, které je doveze z bodu A do B. Mě zajímá jaké to je řídit některá běžná auta, která mi přijdou zajímavá nebo ke kterým mám možná zbytečné předsudky.

zobrazit celou galeriiMarek Metelka: 5 běžných aut, která chci řídit, ale nechci je koupit

Rozmohl se nám tady takový nešvar, říká se v jednom oblíbeném českém filmu. Poslední dobou je na autíčkáři hodně článků o tom, co máme a nemáme rádi. Říkám si, že je potřeba taky něco sepsat, než to začne být vyloženě otravné.

Občas v úvahách, mezi tím kdy si říkám, které auto by bylo fajn někdy v budoucnu pořídit a jestli má smysl zakládat další komunitní garáž, kde budeme střídavě pečovat o svoje plechové ratolesti, přemýšlím i o tom, jaká je jízda v některých běžných a relativně dostupných autech. V autech, která jsem v minulosti odsoudil, nebo která si chci jednoduše zkusit, protože na ně je slyšet hodně chvály. A zároveň to jsou auta, která teď rozhodně nechci kupovat.

Ale mně se nechce volat na inzerát a obtěžovat majitele jen proto, že se chci svézt a stejně tak se mi nechce v Ačkách absolvovat martyrium přesvědčování, že právě dnes musím s tímto užasným vozidlem odjet. A už vůbec nechci někoho přemlouvat, aby se mnou trávil hodinu ježděním někde kdo ví kde, i když bych za to třeba zaplatil. Jo novináři, ti se maj! 


A tak sním, že se jednou svezu za volantem několika obyčejných, ale pro mě neobyčejných vozů. Které to jsou?

Mini Cooper (R50-R57) – vždy se mi líbily hot hatche a jednoho jsem si užil až až, ale vždy mě lákalo si zkusit Mini Cooper. Klidně i tu základní motorizaci. Básnění o tom, jak je to auto krásně vyvážené a komunikativní mi nedává spát. Ale co ten ciferník uprostřed? A spolehlivost techniky? Nevím. Ale myslím na něj často a když ho vidím na inzerci, představuju si jak ho proháním na severoanglických okreskách mezi ploty anglických polí a malebnými vesničkami.

Fiat Multipla první generace – před několika lety, kdy jsem vlastnictví konkrétního auta navině bral taky jako určitý společenský status, jsem se řadil k odpůrcům téhle nevzhledné krabice, ale postupem času a s příchodem youtube recenzí se mi auto zalíbilo svojí promyšleností natolik, že mě láká si ho zařídit a zjistit co je na tom pravdy. Ba co víc, chtěl bych vidět reakce mého okolí, kdyby mě v tom viděli jezdit! Teď sice tvrdím, že bych si ho nikdy pořídit nechtěl, ale kdo ví?

Subaru Forester s boxerem – knock knock, who’s there…asi netřeba pokračovat. Vtipy o zaklepaném Subaru zná hodně petrolheadů, ale nutno podotknout, že zarytí fandové to mají na háku. Mě tyhle vtipy a příběhy odradily od jakéhokoliv uvažování nad autem s tímhle motorem. Jednou jsem potkal v práci doktora, se kterým jsme se začli bavit o autech. Řekl mi, že má Forestera první generace, že to hodil na plyn a nedá na něj dopustit, ať už jede na chatu, po dálnici do Prahy nebo si chce zablblnout na okreskách. Tehdy měl za sebou kolem stovky tisíc kilometrů. A pak si pamatuju jízdu “na domca”, aneb video Dominika, který proslul jízdou s Foresterem po dvou kolech ve Vysokém mýtěe. Tohle auto za zkoušku stojí. Ale stejně bych ho doma nechtěl…knock knock :)

Toyota Landcruiser, Hilux nebo jiný podobný pravý offroad – i když mi tenhle typ auta nic neříká, protože bych neměl kde jeho výhody využít, chci zjistit co na tom všichni mají. Nezajímá mě řešení uzávěrek, jaké to má nájezdové hrany apod., chci to prohnat po poli a pak vyzkoušet ty naše české tankodromy. A taky už nechci jak zabedněnec přítelkyni odpovídat, jak si si myslím, že SUV a offroady nejsou pohodlné na běžné ježdění, jednoduše jí chci jednou říct, že už to vím!

Škoda Scala – už když se objevily první reklamní články a recenze o tom, jak je tohle auto tiché, řekl jsem si: “super, konečně udělali běžné malé auto, které má super akustický komfort,”. A ty příplatkové sedačky mi přišly dokonalé. Jenže pak přišly i recenze, které podvozek jednoznačně odsoudily, stejně jako nedoladěný infotainment apod. A navíc je to Škodovka. Chraň bůh abych něco takového dotáhl domů, když se tomu celý život od dob první Fabie a Octavie vyhýbám. Mé nadšení vyprchalo, ale až jednou bude příležitost, chci sám zjistit jestli se mladoboleslavským povedlo udělat něco jako Lexus pro normální lidi, nebo je to jen další česká modla.


Taky si říkám, že by bylo fajn mít komunitu lidí, kteří by si navzájem chtěli půjčovat tahle “běžná” auta. Sice se říká, že holky a auta se nepůjčujou, ale čím víc mám chuť zkoušet jiná a nová vozítka, tím víc mám chuť tohle pravidlo častěji porušit (v případě aut, samozřejmě). Přecejen foukaný benzínový Megane třetí generace a ani Lexus nejsou něco, o co bych se zas tak moc bál.

Co Vy? Máte taky nějaká běžná auta, která si chcete delší dobu zkusit, ale jejich o jejich vlastnictví nepřemýšlíte? A jaký máte názor na takové komunitní sdílení? Dejte vědet do komentářů.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
17. října 2019, 20:45
1

Holky a auta se nepůjčují, na holku a na kytaru se nesahá, holka a nůž jsou jediné svátosti kuchaře, holka a tohle, holka a tamto... Co kdyby sme prostě zůstali u toho, že na holky se nesahá a s těmi auty to tak nehrotili?:)

reagovat
Máří
17. října 2019, 20:48
0

Za sebe to nehrotím. Clio jsem taky půjčil tomu kdo chtěl a rozhodně jsem měl víc strach že se v tom někdo vymele než v čemkoliv jiném. Už kvůli tomu, že bych pojišťovně nevysvětlil žádnou z těch úprav co to mělo. Takže jo, kdo chce, poďme do toho.

Skipper
19. října 2019, 12:10
7

Kdysi, když jsem měl ještě BMW a vyskytoval se na BMW klubu, tak jeden majitel se tam rozhodl, že už ho jeho krásná vymazlená E39 nebaví. Tak jí rozrbral, zajímavé věci prodal a zbytek rozřezal na kusy. Prý by mu vadilo, že by s tím jezdil někdo jiný. Tak jsem se zamyslel, jak se asi mohla v tu chvíli cítit jeho přítelkyně ...

Jimi
17. října 2019, 21:30
0

Prvního novodobého Coopera má kolega jako 2. povoz- vysněné auto polovičky, vcelku spolehlivé, chce to jednou za čas nějaké investice- nic likvidačního. Krátké jízdy si pochvaluje. Zbytek žádná zkušenost a ani touha to blíže poznat. To sdílení s auty nevím, ale půjčuji si občas silnější moto na vyjížďky s partou- je to hodně zajímavé, co se týče celkových ročních nákladů

reagovat
krab
17. října 2019, 21:48
0

Úplně tomu rozumím. Dokonce jsem si říkal kolikrát pro sebe, jestli by vlastně třeba taková áčka neměla nějaký business v tom, kdyby uměli za poplatek půjčovat lidem auta co mají a v případě nákupu by jim třeba to víkendové nájemné odmázly. Ale na druhou stranu to nese prostě rizika. Jakmile to nejsou auta v záruce výrobce, blbě se to nacení, protože těžko se správně spočítá, aby taková sranda nebyla ztrátová.

Cooper R53 můžu jedině doporučit. Boží auto. Jsem hrozně rád, že mě jeden náš čtenář půjčil za volant lehce upravenýho kousku. Já mu zas půjčil nový model Cooper S od BMW na tu chvíli a já za volantem toho starého dočista zapomněl, že existuje nějaký nový :-D

Otázka jestli by se ti líbil víc než tvoje bývalé Clio Sport 172. Podle mě je Clio přeci jen lepší sportovní auto. Ale Cooper S je větší zábava. Minimálně motor má jiný a zajímavější charakter kvůli tomu úžasnýmu zvuku kompresoru.

Postupně zjistíš, že stojí za to zkoušet jen něco. Tyhle Scaly a podobná auta ty ti splynou a já si o ně na vyzkoušení a napsání testu třeba vůbec neříkám. Když se náhodou něco hodí, nebo mám chuť to zkusit, tak OK, udělám, ale radost z toho nemám. Ale je to i tím "přesycenín". Živě si pamatuju jak jsem před 10 lety nastupoval k současnýmu zaměstnavateli a těšil se pokaždé na služebku, protože jsem si mohl vzít buď nějaké auto z firemního "poolu" anebo z autopůjčovny a byla to pokaždé jiná auta. A já byl hrozně zvědavý na to co to bude...

reagovat
Pólin
18. října 2019, 07:16
0

Zrovna včera jsem přemýšlel, že by nebyla špatná nějaká aplikace pro fanoušky aut, kde by se domlouvaly autíčkářské schůzky... každý, kdo by chtěl, by měl profil, tam nasázená auta, která má a přes tu aplikaci by se domlouvaly schůzky... já mám to a to auto a vím, že ty máš to a to auto. Pojďme se sejít a třeba jen navzájem prohlídnout auta... Mohl by to být klidně jen sraz na parkovišti, dát si cigáro, prohlídnout auta...nebo pokud už by se Ti lidi více znali, tak klidně i výměna aut na krátkou projížďku... takový autíčkářský "Tinder":D
Už dlouho přemýšlím, že bych si koupil starší Jaguaru XJ, ale upřímně jsem v tom ještě ani neseděl a nechci kontaktovat nikoho z inzerce, když ani nevím, jestli o to auto mám zájem...

reagovat
STANLI
18. října 2019, 15:07
1

App třeba jako Carmeets? Jo, díky ní jsem zjistil, že jeden soused (nové se přistěhoval) má trochu poladenou RX8 :D

Bavoraczech
22. října 2019, 09:36
2

tak to je dobrý. Ono to může pomoci i při koupi jinýho auta. Sejdeš se s majitelem, vyzkoušíš jaký to je, jak to funguje. Zjistíš jestli bys to chtěl a ještě se od něho dozvíš, jaké má zkušenosti.

ma
maras
18. října 2019, 07:16
1

Mám Forestera SG5 XT... takové skoro WRX na štaflích. takže k tradičním nectnostem všech Subaru to ještě přidává náklony v zatáčkách... Ale jinak je to perfektní dělník se spotřebou benzínu 13l/100km a oleje 1L/1000km a zatím neklepe... knock knock

reagovat
ro
rock
18. října 2019, 07:20
2

K té Multiple a autům s třímístnou lavicí obecně: je potřeba to řídit plně obsazené. Vysloveně frustrovaně se člověk cítí, když s tím náhodou jede sám, je nalepenej na dveřích a vidí vedle sebe tu spoustu volnýho prostoru, kterej nemůže využít...

reagovat
Fa
Fandatik
18. října 2019, 07:54
0

Dokud jsem měl tu touhu řídit vždy a všude. A vyzkoušet maximálně možného ideálně v nejvyšších specifikacích tak ty možnosti jsou. Ale to mě cca. před 5ti lety pustilo, když jsem v kratším časovém úseku občas použil w212 AMG S, Cayenne hybrid 2. Gen, Panameru 1.gen, S500 (W221). Jako super auta, ale .... najednou jsem tak trochu nevěděl proč bych to měl chtít.
Na delší cestování je W211 úplně dostatečná. Do města mi stačí pelech a pro Éčko si těch pár kilometrů vždy dojedu před delší cestou.

Ale vznikla jiná touha a to jsou homologační série rally aut z 80' + věci jako Thema 8,32, Safrane Biturbo, Merak, Quatroporte 1.gen, atd. Tam jsem zatím neúspěšný.

reagovat
wdave_t
18. října 2019, 18:55
0

Já si zkouším různý zajímavý auta přes hoppygo a zatím spokojenost. Najdeš tam sporťáky i úplně běžný káry. Nový i starý.

reagovat
Máří
18. října 2019, 19:10
0

Díky za super tip, to neznám.

sheogh
20. října 2019, 16:43
0

taky ne a vypada to mozna i zajimave, vyzkousim :-)

Safa
18. října 2019, 20:23
3

Já bych se fakt chtěl projet v Bístově Pagani a v Krabově Lotusu. Klidně jako spolujezdec a svižněji. To druhé je asi reálnější, třeba se jednou povede. Jo, a taky bych se chtěl svést jako řidič v Suzuki Cappuccino - jenže tam se prostě nenarvu (už jsem to zkoušel). Nebo to byla Honda Beat? Sakra, ta paměť...

reagovat
BigBen
19. října 2019, 21:58
0

Zkusil bych osmikolovou míchačku, tahač s návěsem, autobus, buldozer, důlní sklápěčku kde šofér sedí ve výšce třetího patra, dieselovou lokomotivu.

reagovat
sheogh
20. října 2019, 16:52
0

Z tech mainstreamovych me nic vylozene nelaka, ale na druhou strany, kdyz je moznost jet s necim poprve, at je to klidne Dacia nebo Ssangyong, s radosti se nasoukam za volant.... Co bych chtel zkusit je treba Ferarri 456M nebo treba Diablo v manualu..... jo a rad bych F150 Raptor v odpovidajicim prostredi :-) Pak nejaky APC klidne Pandura :-) A nejakou motokaru na okruhu, treba Ariel

reagovat
Bavoraczech
22. října 2019, 09:40
0

Diablo 2. série v manuálu bylo společně asi s Testarossou a F355 k vidění vloni na hřišti nějaké vesničky u Plzně. Byl tam takový autíčkářský minisraz. Třeba tam byl i někdo další odtud.

Bavoraczech
22. října 2019, 09:32
0

Byl by to fajn nápad, protože na každou příležitost se ti hodí jiné auto. Řekl bych, že taková univerzální odpověď na kompromisní auto po všech stránkách které zvládne tak nějak všechno je Golf, resp. jakýkoliv podobný hatchback. Co když ale potřebuji převézt něco objemného a 2x do roka by se hodila dodávka? A co když si chci udělat delší výlet a chtěl bych něco prostorného a pohodlného jako je MB Ečko? A co když se chci jen tak projet Šumavskou / Krkonošskou krajinou a hodilo by se nějaké to kabrio? Akorát ruku na srdce... Vážně byste tu dodávku vrátili ve 100% původním stavu? A opravdu byste si nezkusili s tím sporťákem zadriftovat, spálit trochu gum, oťukat lak od odletujících kamínků?

reagovat
Máří
22. října 2019, 10:00
0

To co píšeš už je právě to HoppyGo, jak zmiňoval wdave_t.
V článku jsem na konci spíš uvažoval nad komunitou lidí, co si půjčí auta jen tak pro radost a na chvíli. Něco jako když jedeš s kámošema na výlet a v půlce cesty si jen tak prohodíte auta :) Nebo na víkend. Ale základem je nějaká ta důvěra, tj. by se muselo jednat o uzavřenou skupinu cca 20 lidí.

Bavoraczech
22. října 2019, 10:42
0

Jo tak... něco jako výměna manželek, ale s autama. A na konci si řeknem co nám na tom druhém vadilo...

sheogh
22. října 2019, 23:16
0

Zkuste tam schvalne nabidnout svoje auto - v nastaveni ceny vas to limituje nejakou castkou (zrejme odvozenou od jejich odhadu ceny auta, kterou to po zadani VIN zobrazi)... no za 600kc na den nikomu neznamymu phaeton nepujcim :-) Jinak nabidka pro brno nic moc, zrejme to neni moc rozsireny v CR, nebo kvuli tem cenam

sheogh
22. října 2019, 23:17
0

tak to nejak neprosli, znovu :-)

Máří
23. října 2019, 09:22
0

Asi bych veřejně všem auto který mám rád za 600Kč zisku za den nepůjčil, hodně bych si vybíral :D Kéžby se v té aplikaci daly vytvořit uzavřené (na pozvání) pooly pro lidi, kteří mezi sebou můžou auta sdílet.

sheogh
23. října 2019, 12:20
0

Jo, pak by to nebyl problem, ale nejakymu "random Joe"... no nevim no..

Bavoraczech
23. října 2019, 14:28
0

Asi napíšu Appku na carsharing a pod falešnou identitou pošlu pár cizinců si vypůjčit auto. Oni mi ho potom ihned odvezou k zákazníkovi na Ukrajinu. Mají na to celý den, kdy je nebude nikdo shánět, takže stíhají v klidu. Následně dostanou svojí provizi a chudákovi půjčovateli zbyde v kapse pár stovek :D.

sheogh
23. října 2019, 21:50
0

:-D :-D jo no

sheogh
23. října 2019, 21:52
0

jen dodam k tomu hoppygo, ze me to auto ocenilo na ~187kCZK....

wdave_t
23. října 2019, 22:06
0

Jo, to jsem k tomu hoppygo nedodával - že to je v určitých případech nesmyslně levný a tím pádem nejspíš nevýhodný pro majitele. Třeba někdo tam půjčoval Z4 za takovej denní rate, že by se mi to asi vyplatilo na dovolenou víc než jet tam svou starou MX-5 NC (něco jako 700 Kč/den s 200 km/den v ceně). Když si chci něco půjčit, tak mi tenhle aspekt samozřejmě nevadí :D
-
Komentář upraven 23. 10. 2019, 22:07:57

Rien
27. října 2019, 02:48
1

Pres hoppygo jsem pujcoval miatu, ale pak zmenili podminky, ze plati povinny ruceni majitele. Driv se na kazdy pujceni delalo novy pojisteni a zelena karta. Takze ted uz se to moc nevyplati, protoze prijit o bonusy bych fakt nechtel. Jinak ta cena se myslim da dat vetsi i nez je to maximum v ty appce, ale musi se zavolat na infolinku

sheogh
27. října 2019, 13:13
0

dokonce takto? ja uz to pak moc nezkoumal, ale prave jsem myslel, ze to pov resi hoppygo. Takto bych do toho taky nesel

Po
Pospis
23. října 2019, 23:12
0

No aj zrovna teď "potřebuju" vyzkoušet něco s volantem na špatný straně, jestli má cenu na takový auta koukat.

reagovat