načítám data...

Zásadní verdikt německého soudu: Padl trest za nastavování stěračů skrz dotykový displej

Dává to vlastně dokonalý smysl - jaký je nakonec rozdíl mezi displejem mobilu a displejem zabudovaným v autě? Znamená to ale i zásadní komplikace.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vloni v srpnu se v Německu stala na první pohled banální a nedůležitá dopravní nehoda. Řidič Tesly Model 3 tu sjel ze silnice do příkopu. Nikomu se nic nestalo, vznikla pouze škoda na vozidle. K nehodě ale byla přivolána policie a ta uložila řidiči Tesly pokutu 200 eur a měsíční zákaz řízení. Proč? Protože při vyšetřování sám uvedl, že důvodem nehody byla skutečnost, že se chvíli nesledoval silnici, protože nastavoval rychlost stěračů. Ta se v Tesle neovládá páčkou pod volantem, ale na velkém centrálním displeji.

Nastavení stěračů v Tesle, foto: youtube.com

německé legislativě je totiž ustanoveno, že elektronická zařízení instalovaná ve vozech (tato jsou definovaná v příloze zákona a displej Tesly tam zcela bezpodmínečně spadá taktéž) smí řidič ovládat jen tehdy, pokud zajistí, že tato činnost nemůže odvést jeho pozornost od řízení vozu. To evidentně trestaný šofér nedodržel a ačkoli se (vcelku logicky) proti rozhodnutí policie odvolal, soud minulý týden potvrdil, že policisté uložili pokutu správně. 

Právní experti se shodují, že v tomto případě rozhodnutí soudu otevřelo řidiči možnost žaloby na automobilku Tesla, která k nastavování stěračů pomocí displeje vyzývá majitele skrze návod k použití vozu. Zároveň tím ale vzniká precedens, který by teoreticky umožnil německým policistům pokutovat všechny řidiče, kteří za jízdy obsluhují infotainmenty svých vozidel. Což vzhledem k tomu, že mnoho automobilek implementuje do těchto systémů i vcelku základní funkce vozu (například ovládání ventilace) může znamenat zásadní problém. Navíc zdaleka ne všechny vozy mají dotyková rozhraní dostatečně intuitivní a svižná, takže se občas nastavování opravdu může nepříjemně protáhnout.

Nastavování teploty ventilace v Peugeotu 308 není zrovna jednoduchá záležitost na zlomek sekundy. Foto: Autíčkář

Hon na řidiče používající svá auta v souladu s návodem se v Německu zatím nechystá, pravděpodobně bude na stole spíše změna textace vyhlášky, aby se do legislativy vešly i moderní infotainmenty. Případ ale znovu otevírá otázku dotykových displejů v autech a jejich ergonomického a bezpečnostního přínosu. Konec konců to není tak dávno, co organizace IAmRoadSmart zveřejnila výsledky studie dokazující, že  Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Slower
02. srpna 2020, 21:03
11

Tohle je uplny kocourkov - pokud nejde povinne vybaveni auta (coz sterace snad jsou), ktere je stavene na to, aby se vyuzivalo pri jizde, legalne ovladat za jizdy, tak by auto ani nemelo dostat homologaci...

reagovat
Nathan
02. srpna 2020, 21:23
0

Ano, žijeme v kocourkově. Nic s tím neuděláme. Je potřeba to přijmout a najít si vlastní cestu a způsob jak v tom existovat. Možností je zatím dost a myslím že ještě nějakou dobu budou.

riderhenry
02. srpna 2020, 21:43
1

Kdybych měl rád regulace, tak bych za to byl snad i rád. Z hlediska bezpečnosti je jednoznačně lepší, když se světla, klimatizace/ventilace/topení a stěrače ovládají klasicky tlačítky nebo páčkami.

Fa
Fandatik
02. srpna 2020, 23:14
0

Stěrače možná jsou povinné, ale regulace jejich rychlosti určitě ne.

Slower
03. srpna 2020, 09:25
0

Aha, pokud to je jen zmena rychlosti sterace a jinak zapnout se daji packou, tak to je jina...

Dik, to jsem spatne pochopil z clanku.

Jakub Pospíšil
03. srpna 2020, 10:33
1

Je to složitější. Na levé páčce je jedno tlačítko, které aktivuje automatické stěrače. Jenže to není úplně dostačující. Dobře to ukazuje toto video (navíc je v něm krásně ukázaný typický princip Tesly - při popisu funkce se tam autor odkazuje na to, že některé věci zatím tak úplně nefungují, ale že je snad vyřeší softwarový update).

;t=34s

Nathan
02. srpna 2020, 21:30
2

Tady se ovládají stěrače ještě normálně

reagovat
Fa
Fandatik
02. srpna 2020, 23:27
1

Nejdůležitější teď bude, zda dotyčný podá žalobu na Teslu. Což lze předpokládat, vzhledem k vysoké mediální sledovanosti. A jestli nemá Tesla v návodu vyloženě uvedeno, že manipulace s infotainmentem může být prováděna pouze v klidu nebo spolujezdcem, má našlápnuto k precedentní výhře. O těch 200€ a
tolik nejde, ale pojišťovna asi nebude chtít hradit opravu.
Tesla by teď mohla vyndat tablet a vše ovládat jen hlasově.

reagovat
Ju
Junior
03. srpna 2020, 09:14
1

takže když ti vzadu bude řvát dítě, tak si ani tablet nezesílíš

Ča
Ča Snač Aj
03. srpna 2020, 14:10
11

:D Juniore díky. V hlavě se mi zjevil obraz. Dítě řve, řidič řve na auto, auto hlásí, že neví co řidič chce. Řidič řve na dítě aby bylo zticha, manželka nevydrží a řve na řidiče ať neřve na dítě, auto hlásí, že neví co...

Ca
Cartman
03. srpna 2020, 03:42
9

Zasadni je to, ze pan ridic nedodrzel zakladni poucku: nemluvit s policii! Uplne to vidim: Polda: Tak pane ridici, reknete nam co se stalo? ridic: No prselo, ja jsem si hral s nastavenim steracu na displeji a sjel sem do prikopy. Polda: Aha, takze jste nedaval pozor pri rizeni tak to mame za 200. Spravna odpoved na co se stalo? mela byt: Nevim, nepamatuji se, prominte jsem v soku nemuzu ted vypovidat. Za dva dny podat vysvetleni na stanici. Pokute by se mozna vyhnul uplne nebo by dostal za "nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky" a soudy by nemely co soudit. Ale jinak souhlasim, ze vsecko by na tech displejich byt nemuselo.

reagovat
PepaSFI
03. srpna 2020, 08:27
0

jo to je podobný jako s alkoholem, teda ne že bych byl nějak příznivcem alkoholu za volantem, právě naopak ale staly se už případy že se v tom vymáchal člověk co nic nepil ale blbě se přiznal že si vzal kapky na kašel ikdyž věděl že v nich je troška alkoholu. Přiznal že vědomně požil alkohol před jízdou, je jedno jestli to byl litr rumu nebo pralinka, je v tom na plný pecky.

A za mě teda ty displeje, to fakt nechci a doufám že než budu muset mít jiný auto tak ta blbá móda multifunkčních matlátek zmizí. Teda ono je to fuk, ojetiny se nekupujou podle módy ale podle toho co je potřeba. Jen jestli budou nějaký, jestli se nebudou auta povinně ekologicky likvidovat po 5 letech protože nemají nejnovější vehementy a čudlíkátory. Já obecně nemusím mít v autě skoro nic, nasírají mě i vícefunkční páčky.

Ca
Cartman
03. srpna 2020, 19:16
1
S.
S.h.I.t.
03. srpna 2020, 08:34
3

Takhle zakladni veci musi jit ovladat bez koukani na displej a hledani v nekde v patlaci aplikaci. Tohle proste vymyslel totalni pitomec s predstavou, ze patlatko je supercool. Ono i kraviny jako nastavovani klimy by nemelo byt nekde v debilni patlacce, ale snadno pristupne,m protoze to je neco, s cim ridic zpravidla potrebuje hnout i za jizdy. Tedy to musi byt udelano tak, aby to neodvadelo pozornost...

reagovat
PepaSFI
03. srpna 2020, 09:36
0

já myslím že se na to díváme úplně blbě. V autech je to co si zákazníci přejí, nebo přesněji, to co v automobilkách vymysleli a přesvědčili zákazníky že si to přejí. Spousta lidí jásá že to má hodně funkcí. Sice jich tak tři čtvrtiny nikdy nepoužijí a z toho minimálně půlku proto, že nikdy neobjeví že je tam mají. Ale nikdy by si nekoupili auto kde se bude klima ovládat třema knoflíkama od sporáku. Teplo -zima, hodně- málo, na nohy-na hlavu. Dyť dneska už se ani prstem nešmrdlá, některý věci se ovládají tím že se mává rukama jak kung-fu a vyslovujou se zaříkávadla.
Dnes máme předpis na to jak mají být zahnutý banány a jak mastný má být špekáček, jak a kde se má auto rozbít když křápne do mostního pilíře a jak moc se může roztancovat když se chceme vyhnout divé zvěři na silnici, což je mimochodem trošku mimo, páč většina lidí nezvládne ani pořádně brzdit natož se vyhnout. Ale jaksi nikdo neřeší ty prosté a praktické věci, že auto bude mít tyhle a tyhle věci ovládané standardním způsobem, protože jsou zásadní pro bezpečnou jízdu a řidič je musí ovládat stejně ve všech autech do kterých sedne aniž by musel projít nějaké návody a menu a podmenu palubních systémů. A proč to tak je? Protože to nikdo nevyžaduje. Zčásti proto že lidi jsou pitomci a nechají se zblbnout že se jim to vlastně líbí a zčásti proto, že není zpětná vazba. Kolik lidí řekne v autosalonu "a s knoflíkama to nemáte?" Nebo, "ten váš displej je pěkně na hovno, příště u vás nekoupím" Auto není houska kterou si zítra nekoupím páč je hnusná. Všechno může trvat roky. Ale obávám se, že tenhle případ dopadne jinak než by se očekávalo. Že se sice dojde k tomu že matlat po displeji za jízdy není nejbezpečnější a musí se s tím něco udělat, ale knoflíky se nevrátí. Udělá se úprava softwaru aby prostě nekteré funkce za jízdy nebyly přístupné. A bude bezpečněji.

Nathan
03. srpna 2020, 11:37
-1

Máš svatou pravdu. Vystihl jsi to přesně. Ještě asi tak 3-4 roky dozadu lidi v diskusích vysloveně pohrdali oturbenými tříhrnky. Dnes je to tak, že i ti největší zastánci klasiky převzali argumentaci, že "v podstatě je to v pořádku, auto má výkon, odveze mě tam kam chci a když po 3 letech klekne tak ho prostě vyhodím a koupím si nový".

ransom
03. srpna 2020, 21:53
0

Kolik lidí řekne v autosalonu "a s knoflíkama to nemáte?"

Tak já když jsem vybíral nový auto, uzemnil jsem samotného majitele saloonu. Přesvědčoval mě do infotainmentu s dotykáčem. Opáčil jsem, že ať se nezlobí, ale že žádný pouťový atrakce nechci, že trvám na klasickým rádiu s knoflíkama (ještě dobíhalo v nabídce).

beastar
03. srpna 2020, 23:15
0

ransom: A pro takove tu byvala Dacia. A i ta dnes zradila:)

Wa
Wakantanka
04. srpna 2020, 20:53
-1

Na druhej strane tá Tesla má hafo všelijakých pomocníkov od udržiavania v jazdnom pruhu až po aktívny tempomat. Čo to mal ten týpek všetko vypnuté? Ak sa idem hrabať v tablete tak to proste nevypnem. Sorry toto mi pripadá tak že je očividne chybný medzikus medzi volantom a sedadlom.

eLzyx
03. srpna 2020, 09:20
2

já se vůbec nedivím, že naboural. Jednou jsem hledal jedno nastavení v infotainmentu Škodovky a tak jsem to málem poslal do příkopu. Chápu, byla to moje chyba, mohl jsem si to najít před jízdou.
Holt jsem už takový dinosaurus, co má raději milion tlačítek (staré Volvo) než různá menu, podmenu, menu doleva, doprava ...

reagovat
St
StepanB
03. srpna 2020, 09:53
1

Chudák 308 to zas schytala... a přitom za ty tři roky jsem si na to ovládání ventilace už pomalu zvykl.

reagovat
Jakub Pospíšil
03. srpna 2020, 10:29
0

308 měla tu smůlu, že to byla první testovačka s nastavením klimy přes displej, jejíž fotku jsem našel u sebe v počítači :)
A teda v případě aktivního Android Auto je přepínání klimy fakt opruz, to zase jo...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. srpna 2020, 13:58
4

Nehledejme senzaci tam, kde žádná není. Jestliže německá legislativa říká, že:
"elektronická zařízení instalovaná ve vozech (tato jsou definovaná v příloze zákona a displej Tesly tam zcela bezpodmínečně spadá taktéž) smí řidič ovládat jen tehdy, pokud zajistí, že tato činnost nemůže odvést jeho pozornost od řízení vozu", znamená to, že řidič nesmí ovládat ani klasickou páčku stěračů (ono je to totiž taky elektronický zařízení, instalovaný ve voze). Ta německá legislativa říká, že elektronická zařízení jsou TAKÉ dotykové obrazovky, navigační zařízení, atd. nikoliv, že to jsou jen tyhle taxativně vyjmenované věci. Zákon vždycky hovoří pouze v obecné rovině, protože nemůže definovat všechny situace a možnosti. Takže ne, opravdu se tady žádná senzace nekoná. Prostě nemáte za jízdy na nic hrabat, pokud pak nejste schopní jet jako člověk.

reagovat
Standa
03. srpna 2020, 14:20
0

Pokud je to takhle, tak logicky platí, že každý řidič má své auto umět ovládat tak, aby to ovládání neodvádělo jeho pozornost. Tak by to mělo platit všude...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. srpna 2020, 14:26
4

Samozřejmě, že je to takhle. Ta mediální masírka, která vznikla kolem tohohle rozhodnutí, je naprostej blábol. A mně osobně na tom nejvíc zaráží to naprosto nulový právní povědomí, který tady (ale i jinde) předvádí lidi ve svých komentářích.

Jakub Pospíšil
03. srpna 2020, 14:45
1

Není to úplně tak. Koukni na ten odkazovaný zákon, google překladač to celkem obstojně přeloží. Legislativa tam přímo řeší podstatu těch elektronických zařízení a ne, páčka by do toho nevlezla. Na druhou stranu povinnost používat ovládací prvky vozidla tak, aby řidič neohrozil ostatní je samozřejmě paušální bez ohledu na to, zda používá displej, páčku, nebo pedál.
Ono to možná nevyznělo dost jasně, ale přelomová je tu skutečnost, že soud neoznačil tablet Tesly jako ovladací prvek vozidla, ale jako elektronické zařízení. Čili legislativně na něj nahlíží jako třeba na mobil v držáku bez ohledu na to, co všechno se přes něj ovládá a bez ohledu na to, že je neoddělitelnou součástí vozu.

Fa
Fandatik
03. srpna 2020, 15:10
0

Já to jako přelomové rozhodnutí vidím. Zejména pokud v uživatelském návodu k té Tesle není výslovně uvedeno, že se to nesmí provádět během jízdy, tzn. že Tesla v návodu nabádá k porušování zákona.

Ca
Cartman
03. srpna 2020, 15:12
-2

Nemohu s Vami souhlasit. Ano zakon byva vetsinou obecny, ale byva k nemu vzdy nejaka provadeci vyhlaska, kde jsou napriklad situace vyjmenovany. Pokud by byl pouze obecny zakon kazdy by si ho vykladal jak se mu hodi (policajti vzdy v neprospech ridice). Pokud vezmeme v uvahu, ze by nebylo mozne ovladat ani packu steracu, tak bychom museli zakazat jizdu v desti. Pac bez steracu to nejde. Chci tim rict, ze nemecka legislativa stoji za uplne stejny hovno jako ta nase. Ono neco omezit je jednoduchy, ale podivat se na vec z odstupem a nadhledem to uz chce celeho cloveka. Tesim se momentalne na dusledky te hovadiny s objizdenim cyklistu s odstupem 2 metry. To bude smrtaku!

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. srpna 2020, 15:35
3

Jakub Pospíšil:
Kubo, já jsem si to překládal. Tam se píše, že elektronická zařízení jsou TAKÉ, obrazovky, tablety, navigace, atd. Nikoliv, že to jsou výhradně tyhle věci. Ono opravdu taxativně vyjmenovat do zákona všechny věci nejde a ani to není jeho účelem.
Cartman: Ano, souhlasím, že k obecnému zákonu bývá prováděcí vyhláška. Že to bez stěračů nejde, je jasné, ale taky je zřejmé, že předmětem sporu nebylo použití/nepoužití stěračů, ale míra zavinění nehody versus odpoutání pozornosti od řízení vozidla.

Můj závěr je takový, že to, jestli je ovládání stěračů pomocí páčky nebo tabletu, tj. jestli se jedná o ovládací prvek vozidla nebo elektronické zařízení, bylo v případě tohoto rozsudku naprosto irelevantní. Závěrem soudu bylo rozhodnutí, že řidič se dopustil přestupku tím, že ovládáním stěračů (ovládacího prvku vozidla nebo elektronického zařízení) nezajistil, že tato činnost neodvedla jeho pozornost od řízení vozu.

Ca
Cartman
03. srpna 2020, 16:02
-2

To Knightrider:
Kdyz to reknete takhle tak souhlasim s Vasim zaverem a s tim co jste psal vyse, ze nejde o senzaci. A vracim se k tomu co sem psal driv ja: ridic byl debil, ze se sam napraskal. Pro nas ostatni stale plati, kdyz mam nehodu tak nevykladam poldum s cim sem si zrovna v aute hral (idealne nerikam vubec nic). A dokud nas nechyti primo pri cinu tak se nic nemeni a nedeje.

Cu
Curdin
03. srpna 2020, 22:51
-2

Stačilo možná napsat ze stačí lhát a je to. Pán třeba nebyl debil jen prostě mluvil pravdu.... tím nechci rozjet debatu jak někdo někoho vykostil na pralinkovém bonbónu, listerinu, nebo že jel 33 na třicítce.... a už vůbec ne o kulturně společenských odlišnostech morálce a tak. :)

Ca
Cartman
04. srpna 2020, 00:17
2

To Curdin:
Proc lhat? To je Vase ustavni pravo nevypovidat proti sobe! Existuje presunkce neviny a statni aparat disponuje miliardami z nasich dani tak at si zjisti co se stalo. To je jejich prace. A pokud to neumi tak na co je mame. Toto je o vyrovnani sanci! Policajti casto nehraji fer, jejich nadrizeni taky ne, urednici jakbysmet, existuje carkovaci system, radary jsou na mistech, kde se dobre kasiruje a ne tam kde je treba. Jako slusny obcan si muzete rikat, ze vas se to netyka. A ja rozumim. Donedavna me to taky nezajimalo. Ale dam Vam hypoteticky priklad: v noci na dalnici prejedete neosvetleneho ozraleho chodce blba. Ci je to chyba? Vase nebo jeho? Samozrejme jeho nemel tam co delat. A polda se Vas zepta co se stalo a Vy odpovite Ze jste ho nevidel a ze jste nepredpokladal, ze se na dalnici objevi ozrala. A uz tam mate 2 paragrafy. Okolnosti, ktere je mozne predvidat a nevenovani se rizeni a uz se vezete: zakaz rizeni, podminka, vyhazov z prace.... Kvuli jedne vete. Neni lepsi si precist tech par paragrafu, znat svoje prava a povinnosti a nenechat si ublizit kvuli chybe nekoho jineho?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. srpna 2020, 08:31
-4

Cartman: Ono umět přiznat chybu a dokázat za ní nést odpovědnost, značí chlapa. Ale chápu, že ne každej na to má.

S.
S.h.I.t.
04. srpna 2020, 09:47
6

Umet priznat chybu a nest odpovednost je zcela neco odlisneho od toho si nechat cizi chybou znicit zivot.
A mluvit s policajtem je taky chyba... obzvlast ve chvili, kdy ses ve strsu z neceho, co se zrovna stalo.
A priznt chybu a nest zodpovednost: krasna hlaska no. uz si odevzdal ridicak, napraskal na sebe vsechny prestupky a vse zaplatil? Ne? Tak to asi tezko priznavas chybu a ses hovno chlap.

Ca
Cartman
04. srpna 2020, 09:49
4

To Knightrider:
Dekuji za analyzu. Ono nechat si vsechno libit a nedomahat se ani svych zakladnich prav je znakem ovcana. Ale chapu, ze ne kazdej ma na to postavit se sam za sebe. Nekteri si preji byt vedeni za rucicku. Preji hezky tyden.

beastar
04. srpna 2020, 10:54
3

Nest odpovednost a priznat chybu je fajn na fotbalovem hristi. Pred zakonem to funguje trochu jinak. A pokud si chcete psat o tom konkretnim rozsudku v Nemecku. Tak by bylo dobre si zjistit vic informaci. Co vam garantuju, ze to ze si prelozite jeden zakon opravdu nic neznamena. Pokud cloveka policajt nechyti za rucicku pri cinu patri mezi jeho zakladni prava mlcet... Otazkou je co se deje pak dal a o jaky cin jde.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. srpna 2020, 12:24
0

S.h.l.t.: A kdo může za odevzdání řidičáku? "Voni"? Nebo spíš ty? A kdo jsou "voni"? Ti zlí policajti, kteří tě chytili nebo ten úřad, kterej ti ho sebere? A nebo je třeba být nasranej sám na sebe, že ses dopustil jednání, který nakonec vedlo až ke ztrátě toho řidičáku? Nebo na to, že ses při tom jednání nechal chytit? To už je tvoje věc, jak si to v hlavě přebereš.
Cartman: Kecy o ovčanech jsou úplně mimo. Asi jsi nepochopil, co říkám. Nikdo netvrdí, že nemůžeš využít zákonný možnosti obhajoby svýho jednání. Obzvlášť, pokud nerozumíš právu nebo pokud jsi přesvědčenej o tom, že jsi v právu. Ale tvůj výklad toho, co jsou práva a povinnosti, je dost pokroucenej. Já se tady bavím o tom, že pokud se sám dopustíš chyby, jsi si toho vědomej, tak bys měl bejt dostatečnej chlap na to, to přiznat, když tě u toho chytí.

S.
S.h.I.t.
04. srpna 2020, 13:01
1

Knightrider: Bud uznas sve chyby na ceste a dobrovolne odevzdas papiry, nebo nechas statni urady at delaji svou praci a pokud maji pocit, ze si neco porusil, at to dokazi. To je jejich prace, jejich povinnost.
Predpokladam, ze svoje papiry si neodevzdal, za kazde prekroceni predpisu se nejdes udat, tak tu laskave nemoralizuj.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. srpna 2020, 14:09
0

Plácáš nesmysly a nechápeš můj napsanej text.

Ca
Cartman
04. srpna 2020, 14:25
0

Nerozumim reci tveho kmene. Peclive jsem si precetl sve predchozi komentare a nevidim co sem ohledne prava pokroutil. Psal jsem nekolikrat o pravu nevypovidat. To je v ustave. A v te pohadce o ozralovi na dalnici jsem mluvil o dvou paragrafech. Presne zneni se mi nechtelo hledat. Muzes prosim citovat s predchozich prispevku, kde jsem co pokroutil? Dekuji.

Fa
Fandatik
04. srpna 2020, 19:52
1

Zásadní problém je v tom, že "MY - řidiči" děláme chyby a porušujeme dopravní předpisy a jsme při tom chyceni. Nesmí nám to "ONI - represivní státní orgány" dokazovat chybně a porušovat zase správní řád a zákon o policii. Je to vlastně hra.
A nejdůležitějším principem je, že občan může činit vše co není zákonem zakázáno, kdežto správní orgán jen to co je mu dovoleno.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem