načítám data...

Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Sportovně střižený Nissan dělí automobilové příznivce do dvou skupin. Pro jedny to je dostupný charakterní sporťák, pro druhé překynutá a nedotažená obluda. Je čas se mu podívat na zoubek.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Začneme trochu netypicky. Víte jak nejspolehlivěji poznáte, že má auto tvrdou spojku? Že přesednete do něčeho jiného a levý pedál při pokusu o nastartování proletí předním nárazníkem do sousedního státu. Já po přesednutí do rodinného Mondea prokopl pedál spojky snad až někam do Polska a kdybych pokračoval ve stejném stylu i dál, strhnul bych nejspíš náboj volantu. Fuj, ten Japonec je teda únavné a chlapské auto… Ale co je vlastně Zetko zač? Neandrtálské GT? Těžkotonážní sporťák? To musíme zjistit.

Historie Nissanů (nebo spíše Datsunů) řady Z sahá hluboko do historie samotné značky a určitě ji sami dobře znáte. Vše začalo s Fairlady aneb Datsunem 240Z už v roce 1969. Ten za pomocí klasické koncepce, řadového šestiválce pod kapotou a krásného designu z pera pana Katayamy zle zaútočil na stáda volně žijících Mustangů. Rodová linie pokračovala přes 260Z a 280ZX až po dvě generace Nissanu 300ZX. Řečeno slovy se Zetka vyvinula z poměrně jednoduchého sporťáku v luxusní sportovní GT prošpikované nejmodernějšími technologiemi své doby. Jenže s příchodem nového tisíciletí se náhle rodová větev klasických kupé Nissan přerušila. Naštěstí ale ne na dlouho. Již  v roce 2002 se světu představil Nissan 350Z, který mnohem více než na luxusní a komplikovanou 300ZX navazoval právě na zakladatele rodu – Datsun 240Z. Už neměl dvě turba, neposkytoval posádce předlouhý seznam standardní a příplatkové výbavy jako z portfolia luxusních limuzín a výčet elektronických hračiček a pomocníčků byl spíše skoupý, než hýřivě nekonečný. Zkrátka, Nissan chtěl s 350Z opět oprášit recept jednoduchého sportovního kupé, které nebude zákazníky ohromovat použitými technologiemi, nýbrž bude sázet na bazální věci jako hutný šestiválec pod kapotou, výrazný sportovní design a klasická koncepce neředěná zástupem asistentů. Také se sluší dodat, že stejně jako pradědeček, i 350Z byl stvořen především pro zámořský trh.

O jízdě v Zetku už toho bylo napsáno spoustu a nepředpokládám, že by můj text přinesl do světa něco nového. Přesto bude prostor k názoru. Zetko má totiž podivnou auru. Na jedné straně stojí zástup obdivovatelů, kteří v něm nalezli levný a výkonný tvořič radosti. Na té druhé pak skupiny kritiků halekají o nesmyslu, který nemůže být kvůli únavnému mechanickému charakteru dobrým GT a kvůli relativní těžkopádnosti pohoří i coby sporťák. Ale pojďme popořadě.

Když k Zetku přicházím, nemůžu se ubránit úsměvu. I 14 let po své premiéře vypadá impozantně a jeho agresivně elegantní linie laskají oči. Stále na sebe umí strhnout pozornost, když na parkoviště přijede s hlubokým vytím potentního šestiválce. Testovaný kousek má výfuk ukončen tlumičem profláklé značky Remus a instalace podobné věci by měla být prvním úkolem každého majitele Zetka se sériovou koncovou částí. Poněkud zastřený sériový hlas tří-a-půl litru se totiž po instalaci dobrého muffleru rozvine v hutný šestiválcový křik. Ohromen expresivním zjevem japonského kupé otevírám dveře a připomínám si, že vevnitř už to taková hitparáda není. Vlastně ten vzorník laciných plastů musel být dost nemilým překvapením pro někoho, kdo za auto dával jeden a čtvrt milionu korun. Vrcholem jsou výplně dveří, které by se hodily možná do Lady Niva, ale ve velkém kupé působí poněkud nepatřičně. Cílení na Severní Ameriku se holt nezapře.

Sluší se připomenout dvě zvláštnosti. Sedadla nejsou stejná. Řidič i spolujezdec prý při jízdě mají každý jiné držení těla a tím pádem potřebují jinou oporu a proto dostali každý své jedinečné, jinak tvarované sedadlo. Alespoň to kdysi při představení auta tvrdil Nissan. Zvláštní je, že už se k tomuto řešení v žádném dalším modelu nevrátil. Hlavně, že se mi sedí dobře. I když, pravda, žádná velká boční opora těla se nekoná. Dalším neobvyklým detailem je vzpěra tlumičů v kufru. Mohutná jak pštrosí noha a obalená horou plastu. Ta zmenšuje již tak malý (plytký a dlouhý) zavazadlový prostor. Dva golfové bagy se tam ale, jak nám ukazuje schémátko na třetích dveřích, prý vejdou.

Probouzení tygra pod kapotou je příjemně uspokojující. Jemně vybafne, aby se vzápětí usadil na hutném masitém volnoběhu. Taky vám tyto víceválcové projevy velkých motorů automaticky zvedají náladu? Mi děsně. A VQ35DE je v tomto vážně dobrý. Navíc, jak už jsem naznačil v prvním odstavci, vysoce masitý pocit vám navodí celé auto. 350Z je jako vysoký hovězí roštěnec, který někdo zapomněl servírovat za tepla – velmi vydatný, ale za všech okolností tuhý a kladoucí odpor. Spojka spolehlivě ulomí každý troufalý jehlový podpatek, přesun řadící páky v kulise vyžaduje rázný pohyb a řízení na první pocit působí, jako by k němu zapomněli přimontovat přiměřeně velkou servo pumpu. Stručně by se dalo říct, že úplně vše na Zetku se ovládá  velmi chlapsky a holky tady radostí rozhodně výskat nebudou. Někomu to přijde přehnané, já, ač rachitický opak kulturisty, byl spokojen.

Jet v půjčeném autě pod dohledem majitele po neznámých cestách není zrovna dobrý způsob, jak komfortně zjišťovat hranice šasi. Zvláště, když teplota vzduchu jen lehce stoupá nad nulu a silnice jsou i přes pokročilé dopoledne stále ještě plné nočního oslizla. Takže se omlouvám, ale podrobnou exkurzi k limitům podvozku dnes podnikat nebudeme. Na svižnou jízdu je však prostoru dost a jak se Nissan ohřívá, vyslouží si první průšlap krku. Takže pro jistotu ještě jednou – sportovní koncový tlumič výfuku je povinnost. Šestiválec je krásně lineární a někde okolo poloviny otáčkoměru rozehraje akustické sólo, které pokračuje až někam pod 7.000 otáček. A vy ho budete chtít hrát pořád dokola. Vlastně mi díky tomu ani nevadí, že jednotka postrádá výraznější výkonovou špičku. Pro mne osobně je zvuk Zetka jedním z nejhezčích šestiválcových projevů. Jeho temné vytí není ploché, ale má pocitovou hloubku a jak s rostoucími otáčkami stoupá jeho výška i intenzita, nemůžu se ho nabažit. Ale smysly jsou zahlceny i jinými věcmi. Zetko je taaaak mechanické. Odezva motoru na pokyny plynu je příkladná. Stačí trochu pošimrat pedál a otáčky okamžitě rostou. Tuhost řazení neubírá nic na jeho přesnosti, a když poprvé zkouším brzdění s meziplynem, musím v následujících úsecích tuto proceduru několikrát zopakovat. Ne snad, že bych zrovna projížděl Col de Turini, jen to jde tak samozřejmě a s chlapáckou fortelností, že mě to zbytečné kvedlání, zrychlování a brzdění činí šťastnějším. Ani nepotřebuju jet rychle a auto si užívám. 280 koní japonské jednotky samozřejmě stačí na velmi příjemnou míru akcelerace a předjíždění nečiní problémy, vzhledem k hmotnosti přesahující jeden a půl tuny se ale zároveň nekoná nic brutálního.

Přijíždíme k pravoúhlé křižovatce do kopce, kterou beru jen s lehkým náznakem agresivního výjezdu a okamžitě dostávám přes prsty od stabilizace. Systém je dosti hysterický, ale naštěstí se dá andělíček policajt vyřadit ze služby jedním krátkým stiskem tlačítka, což ihned činím. Konečně přicházejí i hezké zatáčky a naše Zetko zprvu vůbec nehodlá odhalovat, že je trochu otylka. Nemohu soudit, do jaké míry za to mohou zánovní tlumiče Bilstein B6, kterým je stříbrné auto opatřeno, ale při svižné jízdě ve středně rychlých zatáčkách se rozhodně nedostavuje pocit, že by člověk kormidloval Bismarck. Zetko hezky kontroluje náklony a k apexům se vrhá poměrně ochotně, v zatáčce je stabilní a dokáže je projíždět čistě bez nutných korekcí.  Pomáhá tomu i přesné a citlivé řízení. Jen nerovnosti občas podají svědectví o trošku větší hmotě a ne zcela puristicky-sportovním zaměření kupé – místo kopírování hrbolu ho auto prostě zažehlí. Větší příčná nerovnost pak občas naznačí, že při vyšším tempu by mohl výmol přivodit nějakou tu krůpěj na čele, když tlumič jdoucí k dorazu lehce cukne se zádí auta. Objevuje se přede mnou pozvolný pravotočivý vracák, Zetko zaklekává a začíná čitelně opouštět hranici přilnavosti, z respektu k majiteli vedle mě však zbaběle pouštím plyn a první a poslední šanci povodit Zetko nekorektním úhlem zahazuji. Lidová moudra však praví, že sériový viskózní diferenciál mezi zadními koly se na nějaké velké akce stejně nehodí, takže jej náročnější majitelé nahrazují lamelovými ekvivalenty.  

Můj čas za volantem vypršel. I přes velmi kontroverzní pověst mě Zetko náramně bavilo. U některých sportovních aut vás dostane rychlost a efektivita, u jiných zase lehkost a telepatická ovladatelnost. Jen na základě té dopolední projížďky můžu s klidným svědomím prohlásit, že Zetko neumí ani jedno, ale stejně dává radost. Pramení z řízení samotného. Z ovládání stroje, který na vás křičí, vyje, vzpouzí se, dělá zvuky, klade odpor, je nutné ho ovládat a těšit se z chodu jeho ovládacích prvků. Je to takové krocení nedokonalého sporťáku. Nissan 350Z dává intenzivní pocit, že jej řídíte, už od nízkých rychlostí a právě v tom je jeho kouzlo. Je to učiněný protijed na všechnu tu chladnou efektivitu hot hatchů a řekl bych, že právě ona výraznost je hlavním důvodem, proč získal tolik fanoušků. Umí udělat velké divadlo i z malých věcí. Má výkonný a skvěle znějící motor a i po letech si za ním kolemjdoucí kroutí hlavy. Každé podřazení a otočení volantem si budete pamatovat, protože to není jen rutinní úkon, ale spíš už drobný fyzický cvik. Pro někoho možná nepříjemné a otravné, mi to přišlo velmi osobité a utvářející charakter auta. Tak teď ještě rozlousknout, co je vlastně zač. Dle mého názoru by se 350Z dalo zařadit jako velmi obhroublé GT. I přes tuhé ovládání je dostatečně výkonné a poddajné a pohodlné, aby mě v něm bavilo překonávat delší vzdálenosti. Při dálničních rychlostech a zařazené šestce dokonce není ani příliš hlučné. Ještě trefnější je ale možná ustájit Zetko mezi pony cars. Koneckonců, i cílení na americký trh vlastně nahrává kategorizaci, jako podvozkově schopnějšího a mechanicky preciznějšího konkurenta pro Mustangy a Camara z Japonska. A z toho možná pramení i ono rozčarování některých lidí. 350Z není čistokrevné sportovní náčiní, které má prohánět na okruzích Porsche a M3, je to kříženec sportovního GT a pony caru, který své hlavní trumfy vytasí, když jej řidič bude vodit svižně, nikoliv na krev.

Stručné technické údaje

Motor: atmosférický vidlicový šestiválec 3 498 cm3
Výkon: 206 kW (280 koní) v 6 200 ot./min
Točivý moment: 363 Nm v 4 800 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 5,9 s 
Pohotovostní hmostnos: 1 545 kg 
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. prosince 2016, 08:20
2

Je zajímavý, jak strašně subjektivní je představa o tom, co je velký auto. Já třeba 350Z vždycky považoval za malej angličák. Mně se to auto líbilo už když bylo nový a líbí se mi doteď. Nikdy jsem v tom nejel, ale co jsem četl, myslím, že to je velmi dobrá a zábavná hračka a moc nechápu ty úšklebky, který se na jeho adresu tak často objevujou. Osobně ho považuju za daleko zajímavější auto, než tady tolik opěvovanou Miatu. Přinejmenším působí opravdu chlapsky a ne tak homosexuálně a zvuk motoru je skvělej. A na rozdíl od Miaty má i výkon.

reagovat
FamArt
22. prosince 2016, 10:47
0

Ako bolo aj v článku písané, 350 nie je dokonalý okreskový nástroj, kdežto Miata má k nemu svojim charakterom oveľa bližšie. Inak super článok.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. prosince 2016, 11:24
0

Asi jak pro koho. :-)

FamArt
22. prosince 2016, 11:27
0

určite v tom zohráva rolu aj cena (:

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. prosince 2016, 11:31
0

To bude základní argument. Miata je za pytlík buráků, ale tohle už ne.

Ev
Evlo
22. prosince 2016, 11:59
0

Měl jsem podobné vozidlo a v rozhodovaní mezi miatou a tímhle by pro mě cena roli nijak zvlášť nehrála.

piwel
22. prosince 2016, 12:03
0

v takové cenové kategorii už bych sáhl po S2000 :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. prosince 2016, 12:03
0

Tak je to samozřejmě hlavně otázkou osobního vkusu a pak těch financí.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. prosince 2016, 12:04
0

Piwel: To souhlasím.

Vavris Vavrisovic
22. prosince 2016, 12:08
4

Rád bych upozornil, že tentokrát to nebyla redakce, kdo jako první zmínil Miatu. :-) Jinak nemá moc cenu ta auta srovnávat. Každé je jiné. Zetko ale i přes dvojnásobný výkon na podhorské okresce neujede.

zimbic
22. prosince 2016, 12:44
0

Piwel: No S2000 je už o dost dražší jak 350Z

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. prosince 2016, 12:54
0

Vavris: Máš pravdu, tentokrát jsem za zločince já. :-D

beastar
22. prosince 2016, 13:22
0

Nedá mi to nechci přilívat olej do ohně zbytečně a vcelku asi i věřím že vzhledem k váze a zaměření na té okresce kdesi v Alpách ta 350Z nebude mít šanci ujet té Miatě (samozřejmě ve stejných rukou protože znám pár lidí kteří by byli možná schopní ujet nám v Miatě v čemkoliv co má aspoň 100 PS :) No pojďme na to srovnávat auto které má řekněme 280 PS a auto co má 110 PS škoda že nejspíš nemáme k dispozici 350Z protože přes vší rozdílnost říkám ujedu ti a to kdekoliv nejen na okresce doufám že někdy bude příležitost to vyzkoušet do té doby bych to dal k ledu.

krab
22. prosince 2016, 14:26
0

Dobrá debata... Já vnímám volbu 350Z tak nějak jako : mám rozpočet 300tis. a chcí sportovní kupé nebo roadster. Co si vyberu? A tahle rozpočtová hranice je dost typická.... kolikrát jsem to řešil sám :)
Můžu jít do několika druhů BMW, ( E46 330Ci , Z3 2.8 (příp. Coupe) , Z4 3.0) , pak Alfu Breru 3.2 V6 předohrab, pak Audi TT 3.2 V6 , M-B SLK 350 (hodně na vrchu toho rozpočtu) , Jaguar XK8, Mazdu RX8 , MX5 NCčko (klasická volba autíčkář) , staršího Mustanga 4.0 (když mám rád US cars) a pak Boxster 986. Pak se do toho uvažování zamotá makovice plná úvahy jestli by nestálo za to ještě koupit hot hatch jako třeba Clio RS....

A já se nedivim komukoli, komu z toho guláše vypadne nakonec jako number one : Nissan 350Z. Já nad tim taky párkrát uvažoval...

Vavris Vavrisovic
22. prosince 2016, 15:04
0

Beastar: Tak ony se výkony na okresce dosti smazávají. Samozřejmě, pokud někde budou převažovat dlouhé rovinky, bude mít navrch větší výkon, ale na čistě technických úsecích (ani to nemusí být pomalé zatáčky, ale prostě když to nebude rovné) se dá i s relativně slabým, ale schopným autem uviset kde co... když to je nezáludná předokolka, tak obzvlášť :-) Můj oblíbený příklad je Twingo RS, které dýchalo na záda Lanceru EVO VII RS, jehož řidič rozhodně nebyl šnek.

beastar
22. prosince 2016, 15:40
0

Jasně lepší bude nechat to být ono je to hrozně individuální a závislé od podmínek ( počasí, povrch, obutí, vítr, náhon..) a kvality řidičů když vezmu příklad třeba z historie a skupiny B tak se opravdu velice zřídka stalo že by auto z nižší specifikace mělo šanci tyhle auta která vysela hlavně na výkonu ( vyjma quattra ) porazit nebo se jim přiblížit ostatně v tom rallye ať už dálkovém nebo jiných soutěžích je to vidět nejlépe a to i v technických pasážích a lze zde s úspěchem pochybovat že by to řídil někdo kdo není dobrý. Když se přenesu mezi nás amatéry tak to co píšeš je možné ale není to pravidlem mimochodem ani jeden náš názor vlastně nejde dostatečně vykonstruovat tak aby to bylo platné vždy. Když to bude něco jako Stelvio tak by se možná ta Miata chytla přece jen to Ztko je taková tlustá ryba co to ve vlásenkách asi neumí ideální stopou ale když to bude ring tak to bude asi naopak a to dost znatelně. No chtělo by to někdy vyzkoušet a bylo by.

Vavris Vavrisovic
22. prosince 2016, 18:10
0

Já myslím, že je docela jedno, jestli by to bylo Stelvio nebo Nordschleife... 350Z prostě v základu nijak rychlé auto není nikde. Mrkni na fastestlaps pro představu. I třeba time table na JDM foru ukazuje, že Zetko není na českých okruzích nijak zvlášť vzdálené ani té Miatě. Ostatně, ta informace o okreskách pochází přímo od majitele, krom 350Z jezdí ještě v NB.

FamArt
22. prosince 2016, 18:12
0

Ešte taká vecička sa mi ponúka na jazyk, že pri kúpe Miaty ti ostane dajme tomu určitý finančný obnos s ktorým sa z vysokého auta na úzkych kolieskach stane razom iné vozenie. Vo všeobecnosti myslím, že Miatu bez úprav podvozku a gúm má málo kto, pretože nevyužíva svoj potenciál. 350Z nevravím, že sa úpravám vyhýba, len to už nie je taká samozrejmosť, vzhľadom na veľmi slušné továrenenske nastavenie a potom sa výhody sériového Zetka proti Miate malinko mažú (nie výkon)

Vavris Vavrisovic
22. prosince 2016, 18:21
2

To je velmi správný podotek. Miata potřebuje podvozek a dobré pneu. Ale je to natolik nenákladné, že už to (nesprávně) beru jako skoro automatickou vlastnost. A teď už fakt mlčím. a už o té dekapitované mrdce nemluvte :D

M P
22. prosince 2016, 20:07
2

To jo, ale kolik lidí si takhle individuálně upraví miatu (individuálně rozuměj uplně stejně jako ostatní miaťáci) a opravdu využije její potenciál? Nechci být škarohlíd, ale řekl bych, že většina lidí nevyužije naplno ani možnosti sériovky...:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. prosince 2016, 21:23
0

Vavris: Hele a vis, ze by mne fakt zajimalo, nakolik takovy upravy podvozku u ty vasi slavny Miaty prijdou? Tlumice, pruziny, ramena, atd. Jentak ze zvedavosti, abych mel srovnani s cenama techhle dilu na ten svuj starej kram.

sp
spooon
22. prosince 2016, 22:00
0

Coilover BC racing za 30 tyček, za 5 tvrdý poly bushes z ebay a za desítku lepivější gumy. Ať nežeru za 50 z toho máš jiný auto :-)

Vavris Vavrisovic
22. prosince 2016, 22:00
0

Osvedcene Bilstein B12 pro kit nebo levnejsi typy coiloveru (Mesiter, BC Racing) se daji sehnat do 20k. Nic vic na podvozku pro zacatek menit netreba, je to uz v serii mimoradne kvalitni a daji se pomoci excentru nastavovat odklony. Pneu jsou v jednom z nejlevnejsich rozmeru, takze sada velmi lepivych stoji 6-8k. Pak uz snad jen sportovni brzdove desticky a je to.

Ev
Evlo
22. prosince 2016, 23:00
-1

Co to je zas za podivnou debatu, obzvlast ta o podvozku u miaty me fakt bavi. Kazdopadne pokud je 350z jako gene, coz si myslim, ze je horsi, tak na okresce, kde se vejdou vedle sebe 2 auta s tim urcite miate ujet bez problemu. Stejne bych volil miatu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. prosince 2016, 06:46
0

Vavris: Tak to je fakt hodne slusny. Na Vettu C4 vychazi nejlevnejsi coilovery na 75.000,- Kc, lepivy gumy na 25.000,- Kc, poly bushings za cca 5.000,- Kc, nastavitelny ramena na zadek taky nejakych 25-30 tisic a trochu lepsi kotouce a desticky dalsich 15 tisic, takze tyhle drobny upravy jsou za 145.000,- Kc.

beastar
23. prosince 2016, 12:02
0

Chápu že to byl čistě soukromý zájem ale ono přece jen srovnávat tvůj plnotučný US kultovní sport a Miatu moc nejde z toho plyne i ta cena těch úprav. Je to asi jako kdybych přijel srovnávat ML na sraz Dusterů od Dacie ale chápu že o to nešlo. Jinak ty ceny toho upgradu na tu mx jsou lidové tak je to nakonec ještě nejlepší auto na tuning.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. prosince 2016, 12:49
0

Ani jsem to srovnávat nechtěl. Zajímalo mně to čistě ze zvědavosti, protože víceméně všechny tyhle komponenty jsem kupoval na svoje auto a vzhledem k jeho stáří mi to připadá strašně drahý, tak mně zajímalo, kolik tak takový věci můžou stát na něco normálního.

krab
23. prosince 2016, 13:33
0

To je docela dobrá informace. I když jakoby mimo téma toho o čem je článek :) ...
Schválně jsem se podíval na nějaký ceny podobných komponentů na 996. A Knighriderův Kitt to má asi fakt nejdražší. I na Porsche bych sehnal coilovers kit např. Bilstein B16 nebo KW Variant 3 ( oba seřizovatelné) za cenu okolo 50-60tis. A pak jsem koukal na ty brzdy, tak sada předek zadek EBC red stuff vyjde na 6tis, ale EBC sportovní kotouče na 18tis. ( standard půlku) a pneu bych počítal že kolem 15ti s přezutím. ( záleží jak moc "trackday" by to měly být) Tam je rozměr 225/40/18 a vzadu 265/35/R18. ( ne o moc dráž než na Z3 Coupe kde mám 225/45/R17 a 245/40/R17)
Vette C4 má asi nějakej atyp rozměr, že tě to stojí tolik.

A mimochodem díly a lehký úpravy na Nissanu výše v článku bych odhadoval na podobný ceny jak píšu u 996. Ani tyhle 2 auta ovšem srovnávat nelze, ve výsledku nákladově to bude ve prospěch Nissana kvůli cenám jiných servisních dílů a taky to jsou teda diametrálně jiná auta.

Cenově by se dalo Zetko srovnat vlastně s Z3 C 3.0 (ale to končilo výrobu, když Zetko začlo) a pak tedy se Z4 C 3.0Si. Ale zas bylo levnější než BMW. Jinak byla kvazi-konkurence Mazda RX8, ta zas ale byla levnější a měla sedadla vzadu. On to totiž byl v roce 03-08 takovej jednookej král mezi slepcema. Jako dneska nemá konkurenci BRZ/GT86, tak v té době jí nemělo Zetko. A prototo taky mezi autíčkářskou komunitou bylo tak populární.

beastar
23. prosince 2016, 14:23
0

Pěkně si to rozepsal a je to tak on ten Nissan 350z byl takový úkaz a proti němu by se dali napasovat věci jako Golf GTI a podobné levnější věci ale na Us trhu proti němu stála m3 nebo cl od amg a tady hrála prim cena i ve verzi Track v top výbavě bylo 350 levnější zhruba o polovinu takže jak píšeš přímá konkurence v segmentu a ceně nebyla. To auto je právě kvůli tomu tak oblíbené i na for fun okruhy není to tak drahé jako konkurenční skvosty a výkon je jinde než u roadsteru nepremiových značek;)

Ev
Evlo
23. prosince 2016, 14:37
0

jak psal vavris, tak majitel ma 350z i miatu, tak to asi srovnavat jde, ja mel k gene taky miatu a gene jsem temere nejezdil, ale tam za to asi zasadne mohl hyundai, treba u nissana je to lepsi a jezdi obojim. Rozhode jsou to podle me auta mezi kterymi se rozhodujete, stejne jako mezi ML a dacii duster

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. prosince 2016, 15:14
0

Krab: Jak uz je to stary, tak je tam na dnesni pomery atypickej rozmer pneu. Vpredu 255/45 R17, coz je v pohode, ale vzadu 285/40 R17. A ty jsou drahy. No a pak je zasadni problem, ze vetsina dilu se da sehnat jen v USA, protoze tady neni nikdo, kdo by na to neco dodaval a tim padem se k cene dilu musi pripocitat doprava do CR a pak hlavne clo a DPH, coz dohromady ve vysledku dela nejakych 35-40% ceny navic. Tyhle starosti u evropskyho auta odpadaji.

beastar
23. prosince 2016, 16:11
0

evlo: Nic proti ale to jako moc takže když mám ML a mimo jiné třeba Porsche 944 tak je to známka toho že jsou to srovnatelná auta ? Nebo jak to mám chápat jako jasně má to čtyři kola a volant. Však rozměry výkon i motorizace je úplně jiná jediné co ty auta spojuje je možná jakýsi duch sportovnosti.

U toho ML a Dusteru to moc nechápu ale tyhle dvě auta jsou možná ve stejné kategorii jakože SUV ale cenově i po všech dalších stránkách je Mercedes asi o 300 světelných let jinde. Možná Duster nový a 15 let staré ML ale i tak to bude pořád nepoměr.

beastar
23. prosince 2016, 16:12
0

*moc nechápu

beastar
23. prosince 2016, 16:13
0

Rozveď prosím nějak logicky svůj názor ať to dokážu pochopit i já ,) Jako majitel Miaty mi přijdeš lehce zaujatý kolikáté tvoje auto je mx5 ? První ? Jen hádám tak mi pomoz.

Ev
Evlo
23. prosince 2016, 23:20
0

Proste pri nakupu ojete miaty bude clovek klidne zvazovat ojety 350Z jako primou konkurenci.

beastar
24. prosince 2016, 01:17
0

No dejme tomu sice nesouhlasím ale už to alespoň chápu. Ono jde v tomhle případě potom hlavně o ročníky a rozpočet nejlevnější 350 seženeš kolem 180 tisíc korun ale bude to ten největší pelech někde 04 ve stejném roce jde koupit Miata asi za 40 tisíc korun až 70 za hezčí kusy. Teoreticky by se ten kupec mohl rozhodovat jestli starší Nissan nebo novější Mazdu. Tyhle teoretické debaty nikdy nejsou úplně blízké realitě protože tam hraje prim dalších x faktorů protože design obou aut je řekněme diskutabilní a tak nemusí sednout každému u miaty to platí pro všechny generace u toho Zetka i pro 370.

Ev
Evlo
24. prosince 2016, 19:02
0

Tyhle debaty jsou úplně blízké realitě. To ze mužů za auto dat pul milionu přece neznamená, ze nedam 15000. Tvoje představy o cenách jsou docela mimo.

beastar
24. prosince 2016, 21:06
0

Moje představy o cenách se zakládají na realitě mimochodem auta prodávám tak nějak asi 16 let nemyslím že bych nevěděl co lidi kupují. Je totální hovadina aby někdo kdo má na auto 500 000 nebo ví že bude mít (když se rozhoduje koupit auto) koupil a jezdil ve šrotu za 15 000. Než budeš mít osobní poznámky tak se zamysli nad tím co píšeš to že ty by si musel koupit Miatu vzhledem k faktu že si evidentně měl na auto tak pade neznamená že takhle to mají vždycky všichni asi tak. Jo a čti prosím co píšou ostatní než budeš odpovídat, díky.

Ev
Evlo
25. prosince 2016, 16:47
0

:D

Za 40 miata, za 70 hezci kusy. No vyznas se v tom, jak pises. Lepsi kusy vpodstate nejsou a spatny lidi zkousi prodat mezi 60 a 120. Ze se jednou rocne objevi nejaka rozumna za 60 je sice pravda, ale ne pravidlo, ze, to neni neco koupitelneho ze dne na den.

Ale bavis me dost. Tohle jsem napsal jen proto, ze bych rad, kdyz se tim prodejem zivis od tebe dobrou miatu 70 000 koupil, klidne zitra, fakt, naprosto beze srandy!

beastar
25. prosince 2016, 23:39
1

Tak naprosto beze srandy ti věnuji taky chvilku času. Projevil se svůj ostrovtip na více jak jednom řádku tak si to zasluhuje moje vyjádření. Bavíš mě taky svou naprostou neinformovaností a zjevně omezením na jeden jediný model kterým možná žiješ ale tak to nemají všichni, ale to je jedno to jen na začátek.

1. Je ti asi jako odborníkovy na slovo vzatému který rozumí obchodu s auty že nenakupuji auta na věcech jako je bazoš nebo sauto a už vůbec ne v České Republice tomu se říká import nebo li po vídlácku "dovoz" a ano Miata jde sehnat naprosto v pohodě už od nějakých 800€ v pojízdném stavu auta od přelomu milénia jdou koupit za nějakých 70 000 aby to uneslo ty roky o kterých se tady doufám oba celou dobu bavíme. (nepíšu to moc složitě že ne)

2. To že se někdo někde snaží jak si správně napsal něco prodat za nějakou cenu ve světě bazarových aut neznamená že jí to taky má. Pod 120 jde koupit Anniversary edition z roku 99 1.8 /140PS/ / nevim co to je to jenom pro příklad/ Neříkám že to třeba na českém trhu nemůžou nabízet za tyhle peníze ale otázkou je kdo to koupí. Když vidím za jaké vraky si jsou schopni lidi říct horentní sumy tak se tvému přesvědčení nedivím ale potom ty auto prodávají alespoň půl roku než se najde kafka.

3. Nevím co pro tebe znamená dobrá Miata nicméně za tyhle peníze to prostě je realita no vozíš se paštikou pod sto tisíc ale z toho si nic nedělej já taky občas jezdím autem s tržní hodnotou pod sto tisíc není to zase taková hrůza jako auto na odření u Kaufu to stačí.

K tomu jenom dodám že auta typu miata nebo 350z nejsou hlavním prodejním trhákem (což jistě chápeš)navíc mimo sezónu takže momentálně žádnou na prodej nemám ale kdyby si měl peníze a představu tak proč ne zákazník jako zákazník. Na větších trzích než je ten v ČR je nutné aby starší auta byla opravdu v topu a to technicky i mechanicky a opticky aby si za to řekl někdo takovou "raketu'" jako je 120 000 tady to možná projde nevím. Tvůj názor je ale typický pokud bereš "nejsou" jako Jihočeský kraj nebo jiný to je jedno potom nekoupíš asi nikdy nic na úrovni za normální cenu nebo jen s velkým štěstím. Mimochodem i tady když se rozhlídneš tak X lidí koupilo nějaké auto ale všechno je to dovoz třeba GB /Krab, Goldies a ten kluk s Mazdama teď nevim nick/ proč asi ? Ona fakt kvalitní miata nebude stát někde u vás v bazaru nebo na bazoši od Franty vedle z vesnice chápeš.

Naše pohledy odlišuje několik věcí v první řadě evidentně věk potom představa o tom co je dobré auto a co je "hodně peněz" takže se neshodneme takže kdyby si chtěl někdy auto tak proč ne ale jinak se nemáme šanci shodnout. Kupuj si auta a jezdi s nima za 10 let přijď a budeme se bavit dál.

beastar
26. prosince 2016, 00:02
0

MAZDA MX-5 1.8i-16 GT 1840ccm/146PS/hardtop/ 170,000km , 2003 , manuál 6x, 16 kola, po servisu a tak dále docela slušná výbava nevím co je standart nejsem miata odborník.

cena: 62,000 Kč /dnes...

Nevím jestli je dobrá ale je rozhodně pojízdná a vypadá slušně

Ev
Evlo
26. prosince 2016, 00:06
0

No joo, tak jedna za mesic na autobid je, ale tak nejlevnejsi pouzitelna jako zaklady za 1500, jejky, ale pak to sem dovezes, a prohlasis a je z 40 000, 60 000, no a pak aby se s tim dalo normalne jezdit, tak tak chce servis tak za 30 000, takze jsme doma. Za 800 nebude nic ani na aukcich. I ta za 1500 bude tak jedna za 3 mesice. Meles sracky, ktere proste vytrhavas z kontextu a prevacis aby se ti hodilo. Coz ale dela dost lidi, u prodejce ojetin je to naprsto klasicka vlastnost. Krom toho, ze taky prodejci ojetin naprosto lzou.

Ev
Evlo
26. prosince 2016, 00:07
0

Ale tak to sem bobane davas nejaky MX-5 druhe generace, to verim, ze takova bude na za 800 i na mobile.de, otazka jestli pujde realne koupit, ale to je me docela jedno.

Ev
Evlo
26. prosince 2016, 00:13
0

Bavis me dost kazdopadne.

V lete jsem videl tusim miatu za 3300gbp co teda mela nefunkcni klimu, ale u tak stareho auta to beru, celkove byla docela ok, ale malo kdy se vubec najde pouzitelna na prodej, zejo, proc taky prodavat cajk miatu. Kazdopadne i tak je to furt s rizenim napravo. S rizenim nalevo s proste dobra miata v Evrope bezne koupit vubec neda, ale kdyz uz nejake jsou tak prumer byva tak 4500 euro, ale spis je ten problem vubec nejakou sehnat.

No a pak to nejde rozumne pojistit, ale to uz je zas jine tema.

Ev
Evlo
26. prosince 2016, 00:17
0

Ale jinak mas pravdu, ze jezdim autem do 10 000, konkretne stalo 12 800, a nijak me to nevadi, s tim nemam problem, ani nepisu, ze je to jinak, jen jsem psal, ze kdyz nekdo hleda sportak do treba 400 000, tak si muze klidne koupit auto za 15 000, ze to je opravdu prima konkurence, miata pro Z a ty jsi na to psal, ze jsem idiot, ze si to nikdo nekoupi.

A pak uz si jen pokracoval v delani ze sebe debila, coz ja taky delam ze sebe tim, ze na tebe reaguji, ale ja si to alespon uvedomuji :D

Ale zabil jsi tim, ze prodavas auta, jeste k tomu mas bokem OVB?

krab
22. prosince 2016, 09:31
0

Jeee, 350 Zetko ! :) Tohle auto se Nissanu povedlo. A je právem taky pořád hodně populární.

Omílá se ta jeho vyšší váha. Což je teda pravda. Už je to ale dlouho co jsem řídil 350Z a 370Z ale pamatuju si, jak jsem tenkrát byl z 350Z nadšenej. Z 370 ne. To byla tehdy taková krátká akce, přijel nějakej kámoš mý sestry, měl to někde půjčený od šéfa nebo co. A jestli se nechci projet s tím. Tehdy jsem jezdíval občas NC MX5tkou co měl táta skoro novou. Tohle bylo tak před téměř deseti lety. (to je hrozný...) A oproti NC, ten motor. To byla bomba. A pak jsem si dal v okolí domova takovou pěknou silničku s pár ostrejma zatáčkama a jak to Zetko hned šlo do boku... Mělo to teda total sjetý zadní gumy, to si pamatuju ještě živě. Takže asi I díky tomu.
Akorát ten design mě tolik nechytl a ten interiér :( ... no vlastně přesně jak to píše Vavris.

reagovat
sumy
22. prosince 2016, 18:27
0

Krasna vzpominka! Prvni auto nad 200koniku s nahonem na zadek, ktery jsem kdy ridil. Novinarskej kus pri uvedeni na trh. Ja ucho s papirama teprve cca 4 roky. To auto me naprosto uchvatilo. Novym "nejvic" se pro me stalo az asi po 2-3 letech Opel speedster turbo. Ale zas do Z nastoupim i kdyz ma strechu :-D Do speedstra jsem umel jen nastoupit. Vystupovani az s odjistenou strechou :-)

Antihmota
22. prosince 2016, 12:17
0

A dá se s tim jezdit v zimě na sněhu?

reagovat
Pe
Pepeo
24. prosince 2016, 11:43
0

Ano dá, jen to musíš pořád dusit aby to mělo nejakej záběr.. viz. muj koment u blogu BRZka v zimě

beastar
22. prosince 2016, 12:28
0

Tak auto je a bylo samozřejmě super v Evropě jich zase tolik není a já sice nemám auto ale zato mám motor respektive v mém podobně zvláštně tvarovaném crossoveru pro US trh sedí to samé jen s nižšími parametry a i v tak těžkém autě s cvt to jede jak raketa co to dělá s tím Z si umím představit ale myslím že někteří majitelé Miaty (hlavne těch starších ne, sorry kluci) ne to abych pokračoval v začátku debaty. Jak to může vůbec někdo srovnávat je mi záhadou ale budiž. Miata za pytel buráků se mi líbila pravdou je že tohle je s cenou ještě dnes někde jinde. Jediné co mě na téhle generaci nissanů vadí je ta predpotopní anténa a jak je v článku zmíněno ty plasty a úroveň interiérů je mírně řečeno děsivá nejen v té 350 prostě tlusťoši za louží mají na importy jiná měřítka a ty výplně opravdu snesou srovnání s Nivou. Pojďme si ale říct že to nevyráběli kvůli vnitřku to auto je jinak vyvážené ve všech ohledech trochu podobně kontroverzní jak 996:)

reagovat
jc
22. prosince 2016, 12:40
1

240Z je nadherny auto. To ktere hralo ve Wangan Midnight mi mozna i pomohlo ke koupi modreho BRZ. 350Z je ale proti tomu (240Z) mamut a i po designove strance nic moc.
370Z podobne. Ani po velkych slevach uz se moc neprodava, chtelo by to novou generaci.

reagovat
zimbic
22. prosince 2016, 12:54
0

Je zajímavé, že ve filmu/anime je Devil Z modré a ve skutečnosti bylo červené.

jc
22. prosince 2016, 15:32
0

V tomto pripade je ale modra lepsi.

jc
22. prosince 2016, 18:21
0

A kdyz uz jsme u tech barev. Sportak by imho nemel byt v barve kazde prvni Oktavky (seda mys) :-)

zimbic
23. prosince 2016, 19:51
0

Já mám rád nenápadný sporťáky takže se mi ta stříbrná líbí :D Jinak souhlasím, že modrá 240Z sluší víc.

Lu
LuckyK.
22. prosince 2016, 14:43
0

Tak vám nevím, ale mě se zdá, že je tady určitá skupina lidí, kteří se snaží celkem opatrně hanit skvělý roadster :-D Naprosto souhlasím s tím, že tyto dva vozy se nedají rovnat.....ale naprosto ničím, ať už jde o design, využití, provozní náklady...apod. podle mého jsou to dva dost odlišné světy. Věřím i tomu, že miata a 350Zetko bude na okresce vcelku držet tempo, pokud tedy nebude většina trasy do ostřejšího stoupání, pak to bude pro miatu problém (jediné co mi na ní vadí je, že do prudších kopců je to občas fakt pruda). Myslím a dávám za pravdu tomu, že to bude dobré auto (350Z) a jsem rád, za tento test, tak nějak jsem tajně doufal, že to někdy vyplyne na povrch a že někdo ukáže, že je to vlastně dobrý stroj :-D to auto mám rád, snad od první chvíle co jsem ho viděl...Nikdy jsem to do detailu nestudoval, nepřijde mi ale, že by Zetko bylo nějak velký auto, kde se proboha bere ta hmotnost???

reagovat
beastar
22. prosince 2016, 17:05
1

To auto není moc velké to je fakt ale je tam docela těžký motor a celkově je to takové no ne zrovna z odlehčených materiálů. Moc sem nepochopil to o té skupině lidí ale nevšiml sem si že by tady někdo něco hanil spíš jde o to že je tady skálopevně přesvědčená skupina lidí která by nejraději postavila Miatu i proti Aventadoru a to samozřejmě na okreskách protože by se ukázalo že 600 koní je k ničemu vzhledem k tomu že Miata tomu stejně ujede a to teď nemyslím Vavrise ten má pořád dost soudnosti. Ne náhodou se tato skupina překvapivě rekrutuje převážně s majitelů Mazdy kterou už nechci jmenovat tento typ fanatismu mi trochu připomíná zážitky z věcí jako je BMW club a podobně kde BMW je best a když náhodou něco nedá tak vymyslíme situaci pro konkurenci nevhodnou aby bylo stejně best třeba to hodíme na to že předokolka je k ničemu a tak podobně. Čím víc zkušeností tím méně bude Miata skvělá asi tak.

beastar
22. prosince 2016, 17:25
0

Nevím jak poslední generace to bych nerad hodnotil ta už bude zase jinde než NB nebo NC. Chce to soudnost a nepropadat zaslepenosti potom to tady mnohdy vypadá stejně jak někde na TDi fóru akorát v hlavní úloze best car ever je jiné auto.

Hospodský
22. prosince 2016, 17:40
0

To já to pochopil naprosto přesně. A souhlasím s tím;-) Navíc v diskuzi je to samé miata sem, miata tam, ale konkrétní typ uvedl jen jeden člověk. Ono totiž každá generace je jiná a nedá se to paušalizovat. Potom totiž z diskuze vyplyne, že jeden se baví o 25 let starém NAčku s 1,6 a druhý o dvoulitrovém ND.
Článek super, Vavris nezklamal a drží si svou vysokou slohovou laťku:-)

Hospodský
22. prosince 2016, 17:48
0

Můj koment patřil pod Tvoji reakci ze 17:05. Než jsem to odeslal předběhl jsi mě novým komentem. To řazené v diskuzi je tu takové nešťastné a chtělo by to poladit.. Takhle je v tom chaos..

krab
22. prosince 2016, 17:52
0

Já bych řekl, že ta diskuze je v pohodě. Někdo považuje 350Z za slona, někdo za vzrušující káru a někoho nebere vůbec. A to že se tady dělají ty narážky na MX5, to je kolorit. Vlastně to je tak nějak kolorit co snad vzniknul někdy kdysi dávno v Top Gearu a Autocaru a dalších převážně britských autíčkářských periodik.
Ty si asi MX5tku neměl a ani v ní nejezdil. Půjč si někde předváděcí ND nový model, třeba přes rentpoint v sezoně a uvidíš. Já jezdil všema generacema, jen ne v tý aktuální. Ono je to jedno , všechno to je stejný, stejná filozofie a zážitky, liší se v detailech. Sám uvidíš. Já ty lidi co to velebí nad vše ostatní chápu. Ale vysmívám se jim zároveň :) Já bych u Miaty nezůstal, protože jsem takovej hračička a mam rád když má auto pořádný motor. A motor je to, co všechny ty Miaty sráží k zemi. Pokud někdo jako třeba Vavris nebo další lidi ( jednoho znám se zelenou NA Kompresor) do svých Miat nainvestují (utratí) hromadu peněz za úpravy, udělají z toho pak zase ještě jiný auto. Ale upravovat můžeš jakýkoli sporťák. Já bych to nedělal , jsem ulítlej na sériový stavy.

A k tomu Zetku, musím říct, že asi ještě dneska bych byl z jízdy v něm nadšenej. Akorát bych si ho nekoupil už. Ale pokud bych chtěl sporťák a můj limit byl kolem těch 300t. max. tak je to jasná volba. Docela zajímavej design, intenzivní pocit sporťáku v kabině, velkej silnej motor s pěkným zvukem, sportovní spojka, tužší řízení atd.. Na ten můj pohodovej jízdní styl a občas nějaká nadšenější jízda po silnici kde to jde a kde to znám a kde je dobrej povrch by to bylo super. Ale na občasnou návštěvu okruhových dní pro veřejnost např. na našich menších okruzích ( vše kromě Brna) je lepší Miata s drobnějšíma úpravama. Tam prostě Zetko, byť v EU specifikaci s Brembo brzdama bude moc nemotorné. ( toť můj názor)
Prostě pro každýho se hodí něco jinýho....

Vavris Vavrisovic
22. prosince 2016, 18:19
0

Zcela souhlasím s Krabem. :-)

Když už to tu je načnuté. NC je oproti NA/NB znatelně rychlejší na okruhu (dokázáno miata cupem) a po zkušenosti s ND bych tipl, že mezi NC a ND bude podobně velký skok, možná ještě větší. ND na podvozku a dobrých pneu bude už velmi schopné. Ale na okresce to je jiné - sám Hospodský může potvrdit, že chumel zahrnující vše od 90hp NA po 160hp NC si nemá moc co vyčítat :-)

A končím s diskuzí o autě, o kterém se nesmí mluvit :-)

beastar
22. prosince 2016, 19:47
0

Tak předně chci říct že jsem rád že jsme nesklouzli k debatě na úrovni demence někde na TDI fóru a zůstalo to ve zcela komorním tónu.

@Hospodský: Tak já sem neměl čas to dopsat a jak sem dělal něco pracovně s auty tak sem nad tím přemýšlel a došlo mi že není dobré to v případě té MX5 vzít šmahem právě kvůli generacím u kterých je logicky znatelný vývoj tak sem to tam rychle doplnil a zvolil generace které jsou bližší ročníkem prvním 350Z.

@Krab: Miatu sem neměl a sem na tom podobně jako ty s 350Z já obecně nezpochybňuji že to auto napříč generacemi je dobré a bylo, nicméně je dobré v tom na co je stavěné vadí mi když se někde něco dosazuje univerzálně i přestože je to nesmysl jenom tajně čekám kdy Mx 5 bude nejlepší offroad a nebo SUV. Myslím že když se vrátím třeba k některým diskusím tak sem se takhle vyhraňoval třeba i proti Octavii s naftou ne proto že bych si myslel že to auto je špatné ale protože pro většinu lidí s nájezdem do 15.000 ročně je to nesmyslná volba přitom by se mohli vozit v něčem mnohem zajímavějším a třeba i levnějším. Kromě desítek aut co sem měl možnost zkusit nebo řídit sem měl třeba Alpinu B3 /1996/ 3.2 265 HP auto které si doufám nikdo nedovolí
zpochybňovat jako ryze výkonné a sportovní i přestože to byla stará kára tak se mi to podařilo dát do top stavu takže to opravdu jelo a to nejen rovně ale pořád a takhle žádná Miata nikdy nejela a věřím že se tady najdou lidé co mi budou tvrdit že by mě natřeli kdekoliv ideálně s 1.8 a to mi vadí z tohohle nepodezírám tebe s tvými zkušenostmi a nebudu jmenovat nemělo by to valného smyslu. A jasně porovnávat Alpinu a Miatu je stejná kravina jako to dělat v případě 350z. Můj názor a nebudu sám je takový že potřebuji silný motor jinak můžu mít Fabii s 1.4 a jezdit pro rohlíky a ne auto co vypadá sportovně ale je to věc priorit. Stejný názor jako na Miatu mám i na Z3 a další auta podobné koncepce.

@Varis: Tohle nijak nerozporuji a NC i v základu bez úprav bude minimálně na okresce opravdu zábavná a zcela jistě dobrá v tom co má dělat a stejně jako nejde srovnávat e36 a f30 tak je jasné že NA a NC atd. jsou a jedou jinde. Podle mě je kolem toho auta vybudovaný kult a boduje a bodovalo především fun factorem za málo peněz a tudíž srovnání s autem o kterém si psal tu nemá co dělat ( za to samozřejmě nemůžeš ty ) Mimochodem 350Z si popsal bravurně proto nechápu jak to tady vůbec někdo mohl rozvířit.

Tak a teď už vážně konec...:)

jagy
22. prosince 2016, 20:28
0

Nevim, kde se berou ty informace, ze ma Zetko tezky motor. VQ je snad jeden z nejlehcich V6 vubec. Je o neco malo tezsi, nez 4 valce. Naopak motor z NA/NB je tezky, litinovy motor. Navic velmi zastaraly, bez jakehokoliv charakteru. Co se to tech nekonenych srovnani tyce, tak je to vse predevsim o cene, co si kdo muze dovolit. Miata ja vyborne auto okolo 100tis. kc, Zetko okolo 200tis. kc a nejak mezi nema razena S2000 okolo 300tis. kc. Bohuzel uz nepekne roste na cene. Miaty jsem mel, Zetko jsem zvazoval spolu s Skem, ktere nakonec vyhralo pro svou vetsi ostrost a zamereni. Kazdy necht si koupi auto dle sveho vyuziti. :)

PS: Konecne normalni clanek od minuleho "bojim se snehu, radsi ho dam do garaze". LOL

beastar
22. prosince 2016, 20:37
0

NB 1.8 = 130 Kg VQ= 150 Kg jasně 20 kilo nepoznáš ale celková váha a její rozložení není jenom o motoru tak sem to myslel.

Sa
Safa
22. prosince 2016, 22:01
0

Ale Miata samozřejmě může být i kvalitní offroad. :o)
http://www.paul-davis.com/vehicles/miata/miata1bz.jpg
No dobře, už mlčim... ;o)

beastar
22. prosince 2016, 22:05
0

LOL. Tak takhle může být offroad i Škoda 120 to je snad lepší koupit si a potuzit Tleskačovo létající kolo tak teď nám zbývá jenom rozlousknout jak udělat z Miaty "SUV" když je teď ta móda no doufám že se takhle nezeptají v Mazdě výsledek bych snad nechtěl vidět.

beastar
22. prosince 2016, 22:33
0

Ta druhá věc to je teda masakr možná jako sranda koncept proč ne ale navíc všechny SUV od Mazdy mají nějaký problém nebo byla moc drahá a málo luxusní oproti konkurenci a když už udělali "sportovně" laděnou cx7 která se mě i po stránce designu na suv docela líbí tak je to poruchová paštika drahá na údržbu.

Sa
Safa
22. prosince 2016, 22:44
0

A abychom to měli úplné: http://www.flyinggiants.com/forums/attachment.php?attachmentid=127789&d=1222358458
A teď k věci. 350Z je podle mě pěkné auto, vždy se mi moc líbilo. Ale na 240Z prostě nemá. 240Z je pro mě prostě supercool...

beastar
22. prosince 2016, 22:47
0

Souhlas v obou bodech a tím bych naše grémium soudruzi uzavřel tím že plníme na 140% a na tom se zajisté shodneme.

krab
22. prosince 2016, 22:56
0

Beastar : Napiš o Alpině B3 někdy! To tady zaujme (doufám nejen mě) . Pořád se divím a nemůžu okolo toho nic najít, že Bovensiepen (Alpina) nikdy nezkusili vyrobit Z3 Coupe s touto 3.2/3.3 motorizací. Vůbec tenhle motor je atraktivní, komplet překopaná M52B28 s výkonem (téměř) S52 motoru.

Jinak o Nissanu jsem se asi už vyčerpal. Mám na něj hezkou vzpomínku. Přesně jak říkáš VQ35DE v Muranu ti utáhne ledaccos a I když přidáš koníka na přívěs tak určitě I to zvládne :) A ve sporťáku je to fakt dobrý.

Na druhou stranu je zajímavé, že například novější 370Z s papírovými 243kw na mě prostě tak silné nepůsobilo. Za to o dost starší automobil s motorem vzadu a výkonem 221Kw na mě působil jako by byl ve vysokých otáčkách dvakrát tak výkoný jako např. ten Nissan. Svět čísel je relativní....

A to mimochodem moje "testovací" jízda asi 70km po okreskách v 370Z probíhala tak, že mi kamarád sebral klíčky od mojí MX5 NA nasadil svojí přítelkyni, že jí sveze v roadster a mě dal klíčky od testovacího 370Z s krátkým "otcovským" pokáráním ať to proboha nerozbiju, že by to byl průser.... Jeď za mnou. No, a pak zmizel s mým autem za asi druhou zatáčkou někde v nenávratnu. :) Radši jsem se ho vůbec nestačil stíhat. A to byla mimochodem 66kw 1.6 NA , sice pěkně zrenovovaná, ale vše origo. I na 185/60 R14 cestovních Bridgestonech Turanza.... Ale tenhle člověk řídit umí! A navíc je to trošku blázen..... I když ne, prostě řídit umí. ( protože nebourá, aspoň co já vim)

beastar
22. prosince 2016, 23:40
0

Ohledně toho motoru si to přesně trefil v tom Muranu ( mimochodem to auto je absolutně nedoceněné co se týká Evropy hlavně ta verze pro Evropu ) je ten motor skvělý a upřímně řečeno jediné co ho brzdí je to auto a jeho určení na tahání je to fajn ne lepší jak ML ale zase to nemá každý když přijedeš s koňmi na parkury tak vyjma kamionů MAN má každý druhý přívěs před sebou ML, GL, R, Patrola nebo Range to Murano je tam alespoň originál.

Přesně tak svět čísel je relativní a videa na youtube také tím chci říct že když třeba nějaký člověk natočí jak Miata jede v horském průsmyku a za ní nestíhá řekněme 350Z tak to neznamená že to tak bude vždy a za všech podmínek. Ještě vzpomínám jak sem viděl stáj Jordan vyhrávat GP F1 přesně ve světle okolností a historie se neptá. U toho 370z je otázkou jak moc velký blázen si ty protože řídit pravděpodobně budeš umět...

No závěr tady doporučuji jeden zajímavý materiál http://jalopnik.com/i-hate-miatas-1785135853. Když něco hodnotím vycházím ze sériové verze když budeme mluvit o úpravách tak udělal můj bratranec neříditelnou raketu i z Felicie původně z 1.6 nakonec s 1.8 Turbo otázkou je jestli to byla ještě Felicie jmenovala se Tweety měla na sobě žlutou a úpravy nakonec stáli asi 120,000 a asi by podupala kde co je to pár let co s ní objížděl nějaké podniky ale měla úspěchy.

K té Alpině to auto sem miloval a stálo to moc (času i peněz nekoupil sem to zrovna v top stavu)kdyby nepřišla nabídka v opravdu zajímavých řádech tak si to nechám. Napsat o tom by bylo skvělé ale brání v tom dvě moje vlastnosti lenost a nedostatek času protože nejsem zrovna novinář a než něco kloudně napíšu tak to trvá ale pokusím se.

Ev
Evlo
22. prosince 2016, 23:56
0

To off road ND co safa hodil bych bral hned.

beastar
23. prosince 2016, 00:02
0

No to já zase ne ale těch bláznů co se s tím o něco snaží je podle všeho moc :D

Ev
Evlo
23. prosince 2016, 00:05
0

Tak jako vazne
- obrubnik to prjede
- je to kabrio
- je to sportovni
- nevozim v tom moc vzduchu
- neni to siroky, takze to jde zaprkovat
proste idealni auto, kdyz by to fakt vyrobili a bylo tak kvalitni, abych nemusel vyuzit zaruku a stalo treba jako dvojlitr ND, tak fakt neni o cem. Teda je to furt, i kdyz nechci vyuzit zaruku od mazdy o tom jejich pristu k prodeji roadsteru.

Lu
LuckyK.
23. prosince 2016, 10:17
0

@beastar To s haněním jsem myslel spíš s nadsázkou :-) přirovnání k BMW klubu je celkem trefné, v některých případech mi bohužel opravdu přijde, že majitelé Roadsteru jsou až příliš fanatičtí uctívači, jakoby měli zavřené oči před jakoukoliv jinou alternativou a pořád si vehementně prosazují že toto je to jediné a nejlepší, (občas mi to už trochu připomíná i zarytý kult TDI) tohle mě upřímně štve. Jako řidič Miaty vím moc dobře, že to tak není, jsou i jiné zajímavé a výkonnější volby, jak už jsem psal do prudšího stoupání je to kolikrát špatné, výkon chybí....bohužel...Já jsem rád, že máme kolem sebe takovou pohodovou partičku, jsem rád, když je někdo příznivce dané značky, nebo dokonce daného modelu, ale nesmí do dostoupit do výše popsaného "totálního fanatismu", neboť jakýkoliv fanatismus je špatný (nejen v autech, přirozeně). Myslím, že spousta lidí by se měla povozit i v jiných strojích aby si rozšířili obzory a vystoupili z té emiks bubliny.
@Safa Ano 240Z je opravdu supercool, spolu s Toyotou 2000gt a Cosmo sport jsou to snad nejkrásnější japonské vozy vůbec, pravda ta toyota to už je trochu mimo, jsem celkem srovnanej s tím, že tu asi nikdy mít nebudu :-D vlastně i to Cosmo.....:-D

beastar
23. prosince 2016, 12:11
0

No přesně tak a kolem bmw jsou zejména v Čechách ti největší vypatlanci o TDI ani nemluvě samozřejmě čest výjimkám a normálním jedincům. To že zmíníš že se ti líbí třeba jiný model nebo auti nesmí a nemůže vyvolat přeci flame no jak vidno nejsme tady jako čtenáři na tom zas tak úplně zle. Čím víc lidi jezdí více auty tím lépe beru to hlavně podle sebe kdysi sem si taky myslel že BMW je best potom přišel MB nebo třeba S4 něco tuhle a támhle a názory byly zase jinde a ani dnes neznám všechno a o tom to je však by to byla jinak nuda.

Libas
22. prosince 2016, 15:45
0

Super článek, díky Vavris :-) Jinak to auto vypadá jak z Nissan muzea :-D Pěkně zachovalé, luxusní stav. Skoro vzácnost, poněvadž Zetka taky dost podléhají různému druhu tuningu.

reagovat
JayK91
22. prosince 2016, 16:43
0

Konečně článek co tu už nějakou dobu chyběl ... Díky za super čtení Vavrisi ;-)

reagovat
krab
23. prosince 2016, 11:40
0

Ještě doplnim nějaký vlog o tom jak to tedy je s pořízením a provozem. Co vím z jiných zdrojů, jsou tam dost rozdíly mezi prvními ročníky 03-04 a pak specielně u aut 06+. Zásadní změna proběhla na motoru, na system proměného časování ventilů a taky pozdější auta mají větší olejovou vanu. Tím pádem jsou méně náchylné. Ono to auto totiž umí žrát trochu olej. A původní náplň byla ani ne 4litry....

reagovat
Vl
Vladis
23. prosince 2016, 11:53
0

No mylsim ze 3,5l cca som pozeral jak diabetik do cukrarne ked som to cital a ze ked sa tomu davala "echt soda" tak to tych 3,5l moc nezvladalo a zvlast pri tej spotrebe oleja

Pe
Pepeo
24. prosince 2016, 12:16
0

Nevím kde jste vzali tyhle čísla, ale 3,5 litrovou náplň opravdu nemá ani ten starší motor (de)... Má 5 litrů a dokud se s tim nezačne jezdit na okruhach tak s tim žádné problémy nejsou. Ja mam najeto 90k km a olej to nežere skoro žádný.. a to nejezdím zrovna jak dědek :) ale je pravda ze pri větší dlouhodobý zátěži to chce přikoupit olej. chladič

krab
25. prosince 2016, 11:53
0

Pepeo: uvedu rád na pravou míru. Je to z jednoho článku v autoojetinách 6/2008 , dokonce jsem ten článek našel.

Olejová náplň : U motorů VQ35DE , má být opravdu jen 3.5litrů. Osobně se mi to taky nezdá. Motor byl výrazně přepracovaný až z modelovým rokem 2007 ( VQ35HR) a tam je náplň 4.9litru. Na Z klubových fórech jsem našel taky údaj 4.6 l bez filtru, 4.9 l s filtrem. Otázka je teda jak je to u starších Z s motory VQ35DE. ( např. jako to testovaný)

Nejčastější závady tehdy uváděli : Spojka ( předčasné opotřebení, někdy i dvouhmotový setrvák) , Velká sportřeba oleje (zapečené pístní kroužky) u některého procenta aut, opotřebení synchronů na 4 a 5 rychlostním stupni. Občas ještě vůle v kompozitovém kardanovém hřídeli.

Obecně ale považuju já Zetko za nadprůměrně spolehlivý auto. Jako u všeho, záleží fakt po kom to koupíš.

Ohledně motorů je tam zajímavé to, že původní VQ35DE Euro3 měli lepší průběh krouťáku a větší zátah od nižších otáček než upravované motory na Euro4 pro 2005 ročník. A ty mají paradoxně v TP 221kw. Pro 2007 je ten motor totálně přepracovaný. Motor je malinko lehčí, má asymetrické písty a kompresi 10.6:1 Sání je vyřešeno jinak, pro každou řadu válců vlastní sací potrubí a elektricky ovládanou škrtící klapku. A výkon má pak 230kw. Motor by měl být ještě točivější.

Tak doufám, že v tom článku tenrkát Martin Vaculík nebo kdo to psal nemá chyby.

Mimochodem, jaké Zetko máš ty? A pokud máš k němu nějaký příběh, delší zkušenosti s ním, byl by to hezký námět pro blogy :)

Pe
Pepeo
26. prosince 2016, 14:37
0

Tak to na autoojetiny někdo napsal pěknou blbost :-D Já mám VQ35DE a leju tam normálně těch 5l (s filtrem).. HR má jen o něco víc..
Jinak ty závady co jsi psal celkem sedí a hodně se zmiňovaly, hlavně ta spojka... Ale podle mě, stejně jako u každého jiného auta (nerozuměj octavii 1.9TDI), je i tady dost zásadní jak se k tomu člověk chová.. kort u zetka je to dost zásadní.. A bohužel si tohle auto pořizuje taková divná sorta lidí.... kteří se k němu neumějí chovat a je pak jasný že všechno odchází dřív než by mělo.. takže si myslím že největší problém má zetko v lidech co ho ovládají :-D ale toť můj názor:)
Já mám podobné o kterém psal Vavris, taktéž s tím starým DE motorem, jen s trochou záživnější barvou :-D Úpravy decentní, jen aby to nějak fungovalo.. Jo, něco sme si spolu prožili, psát by bylo o čem, ale to bych to musel umět :-)

bu
buteo
23. prosince 2016, 15:40
0

Vavris, tvoje články mě baví čím dál víc! Super napsané, za následnou diskusi už nemůžeš .....
Mimochodem: proč se tady nakonec dříve nebo později všechno obrátí na tlachání o Miatě? Ne že bych proti ní něco měl - sám mám v garáži momentálně tři kusy - ale takovou pozornost si snad ani nezaslouží.
Ale k věci (článku):
náhodou jsem měl možnost taky se svézt v tomto Vavrisem testovaném kusu a proto bych chtěl zdůraznit, jak moc dojem/pocit z toho auta dělá kvalitní výfuk! Tento od renomované firmy REMUS stál určitě nemalý peníz, ale každá z těch korun byla perfektní investicí: neskutečně pozvedá zvuk toho šestiválce! A nakonec, co si budeme povídat, my amatéři si v reálném světě daleko víc užijeme zvuk takové hračky, než dejme tomu jak snadno se s tím dá driftovat, ne?

reagovat
Pe
Pepeo
24. prosince 2016, 14:12
0

Vavrisi článek napsaný hezky. Na to, ze jsi s tim jel jen chvilku, jsi presne vystihl charakter auta.
Zetko jiz par let vlastnim, tak si dovolim taky par postrehu :) S tim, ze je to takove chlapske auto, jsi mel naprostou pravdu, ale to mi tak nejak ke sportaku patri, i kdyz zetko ma na sportak pravda trochu nadvahu.. Ta vaha, resp. tezkopadnost, je hodne citit v kratsich pomalejsich zatackach, tam to moc hrave neni:-) V rychlejsich usecich uz je to lepsi, kazdopadne zaklad je výměna tlumicu, ty orig. stoji za houby. Rychle to taky kdovijak neni, ale ty nazory, ze s tim neujedes miate, jsou blbost.. Samozrejme ma Zetor par chybicek a nedostatku.. at uz podvozek, vaha, nebo jen to interierove zpracovani (to je otresny). Ale presto si myslim, ze v cene - "vykon" nema konkurenci ani dnes.. Motor je jeste poctivy 3,5l sestivalec ktery krasne tahne od spodu a spolecne s kvalitnim vyfukem je ho radost tocit k omezovaci. Design je dost subjektivni, ale u Zetka je podle me docela nadčasový.. i po 13 letech pouta pozornost..
Ja osobne jsem na zetku najel nejakych 50k km, a je pravda ze jsem ho obcas mel nutkani vymenit,hlavne kvůli ty tezkopadnosti, ale vzdy me to přešlo a ted jsem za to rad :) Auto ma ted najeto 90k, stale tovarni spojka, nikdy se na tom nic většího nedelalo, jen spotrebka.. a par uprav, ale to je jina :-D Takze bych rekl ze je to docela i drzak..
Jo a Vavrisi, ta vzpěra v kufru je opravdu tak velka, plastu na tom moc neni.

reagovat
BF
Bob Fish
19. ledna 2019, 20:54
-1

No kdyz ctu ty testy a opravdu clovek ma moznost ty auta porovnat, tak teda musim rict, ze to je kolikrat hodne zkresleny hodnoceni, kdyz se tady testovala posledni toyota mr2, ktera se opevovala skoro dokonalosti a tady se pise o zetku, ze jsou v nem pouzity levny plasty a ze motor neohromi vykonem, tak si teda nemuzu pomoct, ale to je naprosta kravina, kamarad ma mr2 a ve srovnani s hondou crx del sol ktera je generacne starsi, to neni zadna hitparada stejne jako zminovane mazdy atd. Kdyz mam realnou moznost srovnat tyhle stopadesatikonovy chrastitka se zetkem, tak vam z vlastni zkusenosti musim rict, ze to se rovnat neda, zetko je brutalita, kde je vse co ma sportovni auto mit, vykon, ovladani atd jsou naprosto uzasne a kdyz srovnam svezeni v autech, co jsem mel, prikladove eclipse gsx, isuzu piazza turbo,mitsubishi starion, nissan sunny gti, honda prelude, honda crx del sol, tak to jsou auta hodne podobna i zde mazdam, ktere se tu s timto strojem srovnavaji a musim uprimne rict, ze to byli s prominutim s.acky ???? Kdyz sednu do zetka a projedu si ty same useky a mam moznost realnou to srovnat s predchozimi auty, tak Zetko je fakt masina, ktera pobavi, vykonu ma prehrsele a co se tyka akcelerace, to se proste s nejakejma sestnactistovkama a dvoulitrama neda vubec rovnat, tam tem motorum chybi uplne ale uplne vse ???????????? Co se tyka interieru, naprosta pecka, ktera rozhodne nepripomina soubor lacinych plastu a placanec o oplastovane vystuze v zadni casti vozu, tak ta je primo famozni, ma svuj vyznam a rozhodne si ostatni vozy o tom muzou nechat jen zdat, to k tomu autu patri, argument, ze snizuje kapacitu kufru, to uz asi nema cenu vubec resit. Takze za me test uplne o nicem, spis me to pripada tak, jako takovy trapny reci, jak si pochvalit miatu a na tomhle za kazdou cenu hledat to co neni. Za me je zetko naprosto paradni masina a ten kdo pise, ze vykon nic moc a jizdni vlastnosti nic moc, ehmmm tak uz pak jedine chcholousek.....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem