načítám data...

VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

O Caravelle se píše těžce. Je to užitkové auto s aurou toho nejlepšího a jako takové by se mělo spíše měřit metrem. Ale já takovou těžkou práci odmítám...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Docela dlouhou dobu jsem měl jako jediné auto Chevy Astro, pořád se tím chlubím a všem všude cpu, že dodávka je nejlepší přítel člověka. Jenže dodávka taky musí být i něco víc, než jen otřískaná hromada plechu s hromadou prostoru uvnitř. Astro byla zadokolka, driftilo, mělo žebřík a pochozí střechu a hlavně krásný – i když opotřebovaný a kýčovitý – interier.

Caravelle je bronzová a má interier plastový. Stejně jako i ti nejdražší konkurenti, kteří na ty plasty jen lepí nějaké to ozdobné něco. Je vidět, že se ve VW nějak moc nesnažili zaujmout materiály, jejich nejdůležitější vlastností je zde beztak praktičnost, a začali si hrát s tvary. A stejně jako v nové Fabii mám velkou radost z rozumně použitých hran. Přístrojovka je nepokrytě autobusácká, radiomapa je nakloněna k řidiči a všude kolem jsou poličky na serepetičky. Jenže ty tvary jsou mile zpracované a venkoncem je absence malých falešných dřívek nebo karbonů spíš milou upřímností, než nedostatkem.

Volant zve k pozici “na kamioňáka”. Je celkem naležato a vyloženě zve k nějakému tomu ležení na něm, či kamioňáckém předklánění. A to bude kvůli sloupkům a jejich mrtvým úhlům ve městě potřeba. Na druhou stranu z onoho vysoce položeného křesílka se budete rozhlížet rádi. Ani největší a nejdražší SUV Kupé nejsou tak vysoko, jako řidič Caravelle. Z pozice "na rozhledně" vidíte přes střechy aut až do modrých dálav a to je hodně uklidňující pocit. 

Samotné svezení je pak podobné Mercedesu Vito. Ono jinak asi ani rozumná dodávka nejde postavit, že. Nazvedaný podvozek se čtyřkolkou a uzávěrkou zadního diferenciálu má takovou tu řeznickou povahu: Nějaké díry ho nezajímají, furt se valí vpřed a k dorazům se nepodívá skoro nikdy. Je ale trošku více uskákaný a neklidný a pak také se při větších herdách trošku klepe volant. Na druhou stranu ten pocit, že se člověk veze na hromadě zdvihu a může vše, je uvolňující a autu propůjčuje hbitost tam, kde se sporťáky pomaloučku plazí a přepočítávají majitelům plomby. Vzhledem k rozměrům také nemůžete uhnout každé díře, takže se nějaká ta offroadovost na českých silnicích hodí nevyhnutelně.

Co mi ale pilo krev byly malé detaily. Třeba sluneční clona má v sobě zrcátko. To má klasický šoupací kryt. Kdykoli byla clona dole, šoupátko se samovolně šoupalo. Malá věc? No při mém posazu se i v malém kousku zrcátka furt něco lesklo a to nebylo veselé, že. Jednoduchým řešením je nějaký kus papírku, nebo vajgl zastrčený do štěrbiny pro kryt, ale proč to řešit na novém autě?

A pak dotykové čudlíky kolem radiomapy. Chápu, celá ta věc pak vypadá krásně čistě, ale já si při přepínání na rádio narazil prst, protože to jednoduše nefungovalo, tak jsem bodal víc. Věřím ale, že tahle doba přejde. Jinak je palubní systém lehce ovladatelný, logický, rychlý a; designově umírněný, ale povedený. A Apple Car Play tu funguje bezdrátově, což potěší, když nemáte USB-C kabel. Ano, i sem už přišel pokrok a klasickou nabíječku USB-A už nikam nezaboříte.

A pak je tu pohonné ústrojí. "Klasické" TDI s moderní sedmistupňovou dvouspokjovou převodovkou. Motoru nemám moc co vytknout, jeho 110 kw stačí na svižnou jízdu prázdný a jen "stačí" při plném naložení. Což je OK, tohle je autobusek, nikoli sporťák. Když jsem s ním jezdil svižně po karanténou uvolněné Praze, trošku po okreskách a 130 kopec nekopec po dálnici do Liberce, řekl si dobře utlumený diesel o asi 10 litrů na sto kilometrů. A to mi přijde OK. Auto je fakt vysoké a čekat nějakou menší spotřebu při mém jízdním stylu nelze.

Co nepotěší je pak převodovka. Ano, je krásně čitelná, samotné řazení je hbité a její naprogramování dává velký smysl jak v normálním, tak ve sportovním režimu. Ale: Při rozjezdu je cítit, jak celé auto váhá, jak je omezen výkon motoru, aby se busík rozjel nějak kultivovaně a ty dvě spojky neuvařil. Ve spojení se start-stopem pak z křižovatky vyrážíte svižně asi až po sekundě a půl. Poté, co motor naskočí, zabere spojka, auto se rozjede na nějakou definovanou rychlost, kdy spojka přestane prokluzovat a až pak se naleje do válců nafta a může se čekat na roztočení turba. Devítikvalt od Meredesu nepovažuji za žádný zázrak, ale klasická převodovka s hydroměničem by pro Caravelle byla požehnáním, klidně i ten devítikvalt. Ona se pružnost měniče tak nějak hodí k autům s větší setrvačností a nějaký ten půllitřík spotřeby bych nebral jako argument.

Možná jsem na velkou bronzovou věc příliš příkrý… A ještě si přiložím: Moderní LED světla mají jasnou linku, kde přechází do dálkových a nesvítí dostatečně do stran. V případě dálek… Ale to není problém jen Caravelle, je to problém mnohem rozlezlejší. Na druhou stranu i s touhle nedokonalostí jsou tahle LEDková světla o řád lepší, než jakékoli halogeny, nebo xenony,

Verdikt

Caravelle nemá tak vytříbenou pohonnou soustavu a podvozek, jako Mercedes. Oproti tomu nabízí upřímnější a praktičtější interiér a radiomapu. Záleží asi na ceně a osobních preferencích každého, čemu dá přednost. VW ukazuje, že i s obyčejnými plasty v interieru se dá postavit auto, které rozhodně má své místo na slunci. A já si týden užíval rozhlednu se žravým podvozkem. Nebylo to nepříjemné, bylo to naopak velice relaxační. Je to nenasyta, sežere všechny lidi, věci i kilometry ;-)

Technické údaje:

  • Délka a váha: 530cm, 1930 kg 
  • Motor: Vznětový, přímovstřikový TDI, TGV turbo, intercooler, 110kw (150 koní) v 3250 – 3750 ot/min
  • Maximální rychlost: 183 km/h
  • Převodovka: sedmirychlostní DSG
  • Spotřeba: 6.1 udávaná, 10 Machačova
  • Zrychlení 0-100 km/h: 11.9s
  • Cena od: 1 376 981 Kč
  • Cena testovaného kusu: 1 783 912 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Habakukk
03. května 2020, 14:44
0

Doufám, že to pole nebylo zaseté.

reagovat
Jan Machač
03. května 2020, 14:55
0

Nebylo.

Pochtli
03. května 2020, 16:29
0

Vypadá to, že zaseto už bylo, jen to zelený ještě nevylezlo.

Jan Machač
03. května 2020, 17:09
0

Hele byl to pruh úhoru z nějakého důvodu. Asi se bude stavět.

Pochtli
04. května 2020, 09:04
1

Kdyby se tam mělo stavět, nebude to povláčený. Moje poznámka byla jen pro info. Když po polích běhám s detektorem kovů, tak taky beru, že se po tom dá lítat, dokud neleze zelený.

Jan Machač
04. května 2020, 09:50
1

Hele byl to pruh pole, povlacene, ano, ale bez cehokoli zeleneho... a kus vedle precizne zasazeno vzrostle uz. No zajedu se podivat, dals mi brouka do hlavy, pronejhorsim se napraskam.

Cu
Curdin
03. května 2020, 16:53
0

Možná že ho při rozjezdu držej pod krkem spíš emise než spojky. Ty jsou v oleji a něco vydržej.

reagovat
Knightrider
03. května 2020, 20:10
2

Já nějak nevím, no. Nikdy jsem z těch Caravell moc unesenej nebyl. V práci jsme jich pár měli a i jeden z obchodních partnerů to měl. Všechno úplně nový auta. Loni na podzim jsme v tom dokonce jeli pracovně do Itálie. Mně to vždycky přišlo jen jako nafintěná dodávka za nesmyslný prachy. Na první pohled to sice vypadá celkem hezky, ale po poměrně krátký době v tom všechno vrže, skřípe a motory rozežraný. U benzínu to člověk čeká, ale ani ten diesel mi nepřišel jako nějakej zázrak. A že by to bylo uvnitř nějak extra tichý, to se taky říct nedá. Domu bych si to určitě nekoupil. Ale třeba tahle generace nebude taková bída.

reagovat
beastar
03. května 2020, 20:20
0

Mě se to docela líbilo v nějaké takové te camper variantě. Nahoře se vyklápěla v tom stanu ložnice. To jsem měl půjčený asi tři roky zpátky do Alp. A bylo to hezký. Jako samotný (ty dvě poslední generace) auto mě taky úplně neoslovuje. Raději mám produkt od Mercedesu. Je to dodávkovitý a docela hlučný a užraný (obecně s čímkoliv pod kapotou) Jako praktická volba, nebo být řemeslník tak do toho asi jdu. Pro nějaký "osobní" použití asi ani náhodou.

Csaba
03. května 2020, 20:32
3

Nevím proč ale nenabízí mi to možnost reagovat přímo na Knightridera, tak to udělám touto formou.
S VW T5 (a tohle není nic jiného než 15 let stará T5 po asi pátém faceliftu a dvou předělávkách vnitřku) jsem se najezdil víc než dost, pravda, šlo o Transportér, čistě užitkovou verzi, přesto ale bych si dovolil svou zkušenost s ní vztáhnout i na osobní verze. Zkrátím to, spokojený jsem nebyl, proti T4 mi to přišlo (z hlediska správce vozového parku) jako krok zpět. Pár let trvalo než se s tím lidi naučili jezdit (nehonit za studena a pod.), pár let se "vychytávaly mouchy"... Koukám na fotky toho konkrétního kusu a nenapadá mě co přesně na té věci by mělo mít hodnotu 1,8 mil. Kč.
Jít o mě ani na vteřinu nezaváhám a skočím do tohoto:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/cadillac/escalade/18428305?goFrom=list
Při obsazenosti 5 lidmi to kufr nebude mít menší, sedí se stejně vysoko (ne-li výš), o tom že pod kapotou je opravdový motor, šestilitrová V8 místo 4 hrnečků z Golfu ani nemluvě :-) No a za 500t. co by mi "zbyly" by se to provozovalo a servisovalo 10 let :-)

Na druhou stranu ale rozumím tomu že hypotetický kupující "téměřdodávkového" fašistovágenu za téměř dva miliony korun upřednostní novotu, záruku a dostupnější servis (mimo jiného).

Knightrider
03. května 2020, 21:58
1

Ten náš obchodní partner to měl ještě v záruce, když jsme v tom s ním jeli a taky na to docela nadával. A to měl ještě líp vybavenou verzi, než jsme měli my. V podstatě totéž, co jsem říkal já. Hlučný, rozvrzaný, dokonce už mu tam upadaly i nějaký plasty uvnitř, který se řešily na záruku. Říkal, že už by si to podruhý nekoupil. A to je cca rok a půl zpátky.

kk
kkk
03. května 2020, 22:20
-1

Csaba: T5 může být spolehlivostí oproti T4 krokem zpět, ale to se týká i jiných modelů aut v novější generaci. V některých ohledech jde o krok vpřed - vypadá lépe, má silnější motory a nehnije. Cena je vysoká asi kvůli nedostatku konkurence (případně by mě zajímalo, jaké srovnatelné auto stojí výrazně méně). Na Escalade je zajímavý motor, jinak se sedí níže, je menší a vzhledově ke zblití zevnitř i vně.

fr
frite
04. května 2020, 22:30
1

Ta cena je podle mě nesmyslná, mě prostě nejde do hlavy proč na tahle kupci přistupují..Ale musím říct že blízký kamarád si na podzim koupil Transportera 75 Kw.. za 700 a něco. V bílé barvě. Uvnitř plech a umakart.. Koupit mi tohle někdo do firmy za ty peníze tak ho obžaluju za zpronevěru..
Jenže je to rodina která kupuje jenom věci z koncernu, asi je baví trpět za vysoký obnos....
Na otázku co srovnatelného stojí méně - trojčata Spacetourer, Trraveller Proace Verso. Ale to už si začínám chválit vlastní garáž tak už mlčím..

PB
06. května 2020, 01:56
0

Ve ctryrkolce s uzaverou je jedinou realnou konkurenci MB. Jeste se da poridit Transit, nebo jak se to jmenuje a pak nejake francouzske bastly s Danglem... nevim, jestli to nekdo doopravdy chce. T4 srovnavaji s T5 vetsinou majitele, kteri koupili vylitanou T5 po patnactem majiteli za cenu ohnile T4 a pak se divi. T4 je z meho pohledu uz mimo jako daily, v podstate je to hezky veteran. Ale jo byly tenkrat stavene solidne, jen je to male a clovek je v tom jak opice v kleci..

ma
martin.filak
03. května 2020, 20:37
1

Jen pro pobavení... nezajeté Ducato 2,3 (taky 110 kW) L1H1, venku mráz, dálnice cca 140-150 km/h na tempomatu kopec nekopec a následně horské klikaté cesty taktéž ve svižném tempu, 5 osob s bohatým lyžařským vybavením a na 1200 km spotřeba 9,5 l/100 km. Na zpáteční cestě rychlost "ponížena" na 130 a spotřeba o litr dolů. Čelní plocha větší, aerodynamika horší a stejně výsledek lepší. Pro mě je to celkem zajímavé a ve výsledku taky trochu potěšující zjištění. :D

reagovat
sheogh
04. května 2020, 10:16
3

To auto bude asi fajn, ale dat skoro 2mio za v podstate obycejnou dodavku (dobre, s AWD). Prave jak pises, ze se ani nesnazili o nejaky hodnotnejsi zpracovani, jen o prakticnost - to jde ta cenovka trosku proti tomu. U dodavky za 1.8 bych prave toto navic ocekaval. Ta prakticnost uz podle me vychazi z faktu, ze je to dodavka - kazda dodavka je “prakticka”

reagovat
Jan Machač
04. května 2020, 16:09
0

No ale to se pleteš! Hogofogo interier v Merceddesu je šílený a nepraktický a tu jejich radiomapu nechceš.

mariov8
08. června 2020, 09:13
0

Pojďme si v tom udělat pořádek. Transporer = Vito (kombi je u mercedesu Tourer), základní dodávka pro přepravu nákladu nebo osob. Caravelle = Vito Tourer Select, něco mezi strohou dodávkou a navalenou třídou V nebo Multivanem. Pro pragmatiky, praktiky nebo velké rodiny. Jezdím sám teď Vitem Tourer Select v asi nejprodávanější konfiguraci, to jest 119CDI L (navíc ještě také s pohonem 4x4). Délka L je u mercedesu navíc mezi K a XL (jenom tyto nabízí i VW, ale to L je zdaleka nejprodávanější). Pohonný řetězec jsem měl možnost srovnat. Ne, to se nedá srovnat, motor mercedesu je živější, asi o litr úspornější (ne, nedělám si srandu), tišší, převodovka jemnější, schopnější a celé auto je trochu více osobák a méně náklaďák než Caravelle. Žel ceníková cena je s daní také slušně přes 1.5M. Třída V je jiná liga, pravda, trochu méně praktické zato však podstatně stylovější auto. Trochu bokem jsou rádoby bydlíky. California Beach = Marco Polo Activity (to je založeno na Vitu Tourer Pro). California (vyšší dvě úrovně) se dají srovnat s Marco Polem Horizon (bez kuchyňky) nebo plnotučným modelem s kuchyňkou u mercedesu pojmenovaným Marco Polo. Mercedes už má také v nabídce jako nejsilnější motor dvoulitr, ale tady se nejvíce ukazuje, že není dvoulitr jako dvoulitr. Motor mercedesu jednak je objektivně lepší a také mu výrobce více věří, když nabízí provedení s výkonem 176kW (239 koní) s maximálně 500Nm. To stačí na omezovačem stanovených 210km/h a na 100 km/h se to dostane za 8,5 vteřiny nebo za 8,9 s pohonem 4x4, to je na více než třítunovou bedýnku s čelní plochou 3,5 m2 slušné, ne? Buďme rádi, že mám na výběr, protože regulace v Evropě začíná kosit v modelových portfóliích všech značek. U Vita v provedení Tourer končí slabší provedení s pohonem předních kol, u nás asi nikdo za ním nebude brečet, ale s ním končí také manuální převodovka... Ta nejlepší navigace ve Vitu není velká sláva, naštěstí ten původem Pioneer ve Vitech končí a o prázdninách se s faceliftem začne vyrábět pod stejným označením úplně jiná telematika. Bohužel jsem kdysi jezdil Véčkem a kdo si jednou zvykne na Comand, na horší přivyká těžko.

Fa
Fandatik
04. května 2020, 11:13
1

V článku je několikrát zmíněn pro porovnání Mercedes (jednou konkrétně Vito, tak pravděpodobně pro celý článek), jenže cena je v teritoriu Vclass a dle článku pocitem z jízdy Vito. Myslím, že tady není moc co řešit.

reagovat
Jan Machač
04. května 2020, 16:10
0

Vito je podle mého totiž rozumnější volba, než Vclass.

Fa
Fandatik
04. května 2020, 19:09
1

Podle mě taky. Navíc to aktuální Vito mi přišlo naprosto parádní na bus. Než jsem sedl právě do Včka (ale ten cenový nárůst je brutální) přirovnal bych to Rko vs Sko kdysi. Nakonec jsem koupil jinou dodávku (5 let ojetou). Ale mám to na cca. 5tis km/rok (10-20 cest), kdy potřebuju víc míst. Navíc jsou jen v 8 mi místné konfiguraci a to jedno navíc je pro mé potřeby nutné. Jinak by Vito byla jasná volba.
Co bylo špatně na MBUX v Mercedesu? viz. příspěvek výše?

Každopádně mi tohle auto přijde srovnatelné s Vitem s cenovku tak 1,2-1,3 mio (už skoro maximální výbava). Podle mě totální přestřel od VW. Ale lidí to stejně koupi, jim jde o hovno.

mariov8
08. června 2020, 09:21
0

Ta cena je úlet, mám jako služební docela navalené Vito Tourer Select 119CDI L 4x4 (necelých 200 koní a také čtyřkolka) a bez daně, a bez slevy, byla v nabídce ceníkovka někde kolem 1,3M. S daní přes 1,6M. Za 1,8M (s daní) už se dá koupit skromněji vybavená třída V, navíc se silnějším motorem. Pokud člověk nevyhledává styl, ale spíše chce praktičnost, nebo má hlouběji do peněženky, je jasná volba to Vito.

bitner
04. května 2020, 15:20
0

Myslel jsem si, ze 6.1 znaci zdvihovy objem motoru.

reagovat
Csaba
04. května 2020, 19:01
1

Jo, starý dobrý časy, bejvávalo... :(
Taky jsem před rokem kamsi jel a u vjezdu do obce stála nějaká předváděčka Kia, přes oboje dveře samolepka "3,8 litru", tak jsem se až dětsky zaradoval že tam konečně dali normální motor a když jsem dojel až k tomu tak prd, vašnosti, byl to jakýsi hybrid a mělo (podtrženo) by to žrát 3,8 litru na 100 km... :)

Fa
Fandatik
04. května 2020, 19:13
2

Ale podobná chyba dala vzniknout nesmyslnému Cliu V6. Jako odpověď na chystané VW Lupo "3 litr". :-DDDD

Vše špatné může být pro něco dobré.

Jan Machač
04. května 2020, 19:21
0

To je luxusní teorie! :-)

Fa
Fandatik
04. května 2020, 19:40
0

Tu jsem někde převzal a zdroj samozřejmě už nejsem schopen dohledat.

Ma
Marčány
04. května 2020, 22:40
1

Já mám poměrně velké zkušenosti s T4, T5, a T6. Vše teda verze transporter, tedy dělnické auto. Ale T6 jsem koupil před 3 lety jako funglovku. S tím, že to bude náš osobák. Nakonfiguroval jsem to tak, že je to v podstatě trochu holejší caravelle. 110 kw, DSG, 2wd, dlouhy rozvor, proskleno zatmaveno, adaptivní tempomat, lepší rádio, lepší sedadla, bufík (horkovzduch), nárazníky v laku, apod...S autem mám 75 tis a jsem spokojen. Jezdím 70% dálky, 30 % město. Olej po 15 tis. Jedinej větší problém byl saknoucí intercooler (záruka 4 roky takže pohoda). Jsme spokojení, jedeto hezky, místa jak kráva, přespíme v tom, zatopím bufíkem atd...jasně, jezdíme s manželkou hlavně sami, takže prázdný to trochu poskakuje a jsou i tišší auta. Pár lidí tu nadává na spotřebu, já mám dlouhodobou 8. A uplný plazmo s tím nejezdím. Dálnice 140 na tempomat, okresky co provoz dovolí. Třeba rakousko, 5 lidí, lyže, krámy. Dálnice 140 - 160 a spotřeba 9l mi přijde super.

Ale jak za caravellu může dát někdo 1,5 mil to nepochopím. VW se zbláznilo. Katalogová cena mé T6 byla 1,2, nechápu za co...naštěstí jsem se dostal hodně pod 900 tis. Co mě štve, tak je celkové zpracování různých detailů - tesnění na schodu u řidiče po 2,5 letech roztrženo, panty a aretace křídlových dvěří hrůza, snad po roce v tom začlo křupat jak u T4 po 20 letech, vrzající sedačka spolujezdce, vše vyreklamováno. Pak třeba smotek drátů pod sedačkou řidiče apod...

Mám ještě T4, 2,4 D, 54kw, 1994, 500 tis km a více, jako pracovní auto. A tam je naopak neuvěřitelné co to všechno vydrží. Jede to furt stejně pomalu, jedno jestli s vlekem nebo bez. Na to auto nedám dopustit. Když vím co to má za sebou a pak se podívám na novou T6, tak se jen směju...Na podzim jsme si v partě řekli, že trochu dobrodrůžo. Tak jsem vzal T4 a jelo se lyžovat v 5 lidech na Kaunertal, silnice do 2700m.n.m. Asi znáte...No přiznám se, že jsem měl trochu obavy, ale uplně v pohodě. Pěkně za 2, na tachometru 20, jen ten kouř za námi a ti chudáci co se za námi táhli :-)) Ale motor se pěkně profouknul a na zpět po dálnici 130 jak prd :-)

reagovat
Knightrider
05. května 2020, 06:48
0

V podstatě popisuješ to, co jsem napsal já. Že je to krám. Jen ty sis na to zvyknul a považuješ to za vlastnost. :-)

Ma
Marčány
05. května 2020, 21:57
0

No jako asi v postatě jo :-) Ale ono v tomhle typu aut si nevybereš. Jen za ty prachy, mi u některých věcí zůstává rozum stát co za páteční směnu to dělalo...já byl i hodně nahlodanej sehnat co nejlepší T4. Ale pak přišla super cenovka na novou T6...nelituji, ale občas si povzdechnu :-)))

PB
06. května 2020, 01:51
0

Ty soucasne motory jsou strasne. Mam starsiho 2,5 brachu a tem 2.0 s DSG neverim. Clovek si musi dle zkusenosti kolegu v podstate setrit na druhy motor nekdy kolem 100-150 tisic, obcas drive.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS 2001
Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS

2001 rok výroby
205 koní výkon
2 700 ccm objem

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem