načítám data...

Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Pokud jste ‚vyrostli‘ ze sedmimístných SUV a MPV, máte už jen jednu možnost – dodávku. Tu nejpopulárnější jsme otestovali v šesté generaci.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Disclaimer: Multivan jsem k testu dostala zbrusu nový, naleštěný a natankovaný až po okraj.  Tolik štěstí najednou mohlo ovlivnit můj úsudek, přesto se ze všech sil snažím podat vám své dojmy autenticky a pravdivě.

Multivan mám na wishlistu od raného mládí a považuju ho za ideální rodinný automobil. Před časem jsme se v redakci pohádali, co je vlastně nejlepší auto pro rodinu, a můj názor se od té doby příliš nezměnil. Jediné, co mi učarovalo ještě víc, jsou MPV amerického střihu, jenže ta jsou úplně stejně drahá a navíc mizerně dostupná. Naopak Multivany se tu válí doslova na každém kroku. Proč si je asi tolik lidí pořizuje? Můžete nadnést fleetové nabídky a neochotu obyčejného člověka hledat řešení dál než v těsném sousedství. Jistě tu však hraje roli i fakt, že je to dobré auto. Má za sebou sedmdesát let vývoje, a to už je pořádná dávka zkušeností. Navíc je to Volkswagen, takže můžete čekat určitý kvalitativní standard a známé uživatelské ‚prostředí‘ (ať hodí kamenem, kdo nikdy nejezdil koncernovým vozem). 

Šestá generace Multivanu nemá na růžích ustláno. Oproti svému otci zakladateli, který byl jednou z prvních dodávek určených na přepravu lidí, musí bojovat s velkou konkurencí, zejména z Francie a Německa. Navíc je to konkurence často výrazně levnější. Máme tu tedy nejen otázku: proč si jako osobní auto koupit dodávku? ale i: proč si koupit Multivan a nikoli třeba Vito, Traveller nebo Spacetourer?

Máte rádi prostor?

Pak jste na správné adrese. Multivan vám nabídne prostor jako žádné osobní auto. Už jsem bydlela v bytě, který byl menší (a hůř zařízený). Z přední do zadní části se dostanete, aniž byste museli vystupovat ven, což je věc, která mě nepřestává fascinovat. Vepředu jsou dvě pohodlné sedačky s loketními opěrkami, úplně stejné jsou v druhé řadě, ty se navíc dají otočit do protisměru .A následuje ještě třímístná lavice ve třetí řadě. Na rozdíl od sedmimístných SUV, která si sice můžou odškrtnout položku v seznamu výbavy, ale na jejich třetí řadu se vejou pouze nižší formy života, se v Multivanu skutečně dá cestovat v sedmi a nikdo z pasažérů není krácen na důstojnosti. Zlí jazykové si rádi rýpnou, kolikrát v životě nastane situace, kdy potřebuju odvézt víc lidí, než čítá má čtyřčlenná rodina. Věřte mi, že docela často. Pokud vás pánbůh obdaří družnými potomky, každou chvíli si ze školy či školky povezete celý houf drobotiny. Takovou komplikaci majitel běžného auta řeší buď ilegální cestou, nebo pěší dopravou (nebo zákazem návštěv, ale touto cestou se vydávat nechcete). 

Ve chvíli, kdy nechcete dělat řidiče školního autobusu, můžete přebytečná sedadla z auta vyndat, a vznikne vám obří prostor pro náklad. Jakékoli delší cestování je o tolik pohodlnější. Už slyším ty historky, jak jste za mlada jezdili do Jugoslávie Favoritem a užívali si každou vteřinu. Ale proč, táži se. Proč, když nemusíte? Osobně nesnáším souboje o centimetry. Děti si nemusejí vybírat, jestli si vezmou kolo, nebo koloběžku. Ať si vezmou obojí. A nechci slyšet nic o rozmazlených spratcích, jejichž potřeby musí být na prvním místě. Tady jde hlavně o duševní zdraví rodičů. Ušetřené nervy mi rozhodně stojí za to, abych 50 % času vozila nadbytečné kubíky vzduchu a před podzemními garážemi kontrolovala značky udávající maximální výšku vozidla. 

Doprava, práce, relax

Na vnitřním uspořádání Multivanu jsou dlouholeté zkušenosti vidět nejvíce. Posouvání sedadel je díky kolejnicím možné libovolně po celé délce auta, neplatí tedy, že nejmenší musí sedět vzadu. Úložných prostor má kabina víc než IKEA, i vzadu jsou obří cupholdery a odkládací příhrádky, vepředu najdete dvě schránky před sedadlem spolujezdce, jednu na palubní desce a další dvě ve středové konzoli, kam je zabudován i výsuvný držák nápojů. Pořád málo? Přidejte velké šuplíky pod zadními sedadly a gigantické kapsy v předních dveřích, kam byste snad schovali i vlčáka. 
Důležitá poznámka je, že většina poliček vepředu je z pozice řidiče dobře dostupná bez natahování a šátrání. Člověk by řekl, že je to v autě tohoto typu samozřejmost, ale zdaleka není. 

Výklopný stolek dává zadní části kabiny až domáckou atmosféru. Můžete u něj během dlouhé cesty posvačit nebo využít volnou chvíli prací, umím si tu představit i neformální obchodní schůzku. Takže kromě rodinného dostavníku může Multivan docela dobře fungovat jako mobilní kancelář (konektivita je příkladná, nabízí se i hotspot s internetem). A taky jako ložnice, když na to přijde. Sklopením druhé a položením třetí řady sedadel vznikne rovná plocha, což se hodí třeba při návštěvě vícedenních festivalů, při přestávce na dlouhé cestě nebo kdykoliv si cestující chtějí dáchnout. Jako camper je Multivan velmi minimalistický, ale přesně to může dát road tripu dobrodružné kouzlo. 

Jak se řídí autobus

Častá výtka na adresu Multivanu coby rodinného auta zní: „Vždyť to jezdí jako dodávka.” No ano, jezdí. Až budu chtít jezdit jako vzducholoď, pořídím si zepelín. Posez za volantem je opravdu vysoký a čekat nějaké řidičské splynutí s vozem by bylo jako čekat, že v nádražním bufetu koupíte foie gras. Má to ale i svoje výhody. Třeba máte vynikající výhled ven, a to nejen dopředu, ale do všech světových stran. Dodávkovitost se samozřejmě projevuje i při jízdě. Fyziku nepřelstíte a vysoká krabice se v zatáčkách naklánět musí, takže žádné řezání apexů. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že psychologicky hodně pomůže, když v kabině nenecháte žádné volně položené předměty, které by se při zatáčení mohly přesypávat. Samotný podvozek je totiž velmi jistý a náklony jsou skutečně jen nepohodlím, nikoli nebezpečím pro stabilitu či zvolenou stopu. 

Oproti některým konkurentům je naladění podvozku o něco tvrdší a je na něm poznat, že za své přirozené prostředí považuje dálnice a rovné, kvalitní silnice. Větší příčné nerovnosti občas pošlou dovnitř nepříjemnou ránu a hrbolatý asfalt promění auto ve vibrační plošinu. Část problému určitě odstraní adaptivní podvozek, přesto vězte, že na trhu existují komfortnější ‚autobusy‘.
Naopak konkurenční výhodou Multivanu je poměrně široká nabídka motorů. Naftu můžete vybírat ze tří variant a pro její odpůrce je k dispozici i benzin (ve dvou výkonových verzích), což už je dneska u dodávek vzácnost, nenajdete ho u Fordu, Mercedesu, Peugeotu ani Citroenu. Náš testovací kousek je vybaven dvoulitrovým dieselem o síle 150 koní, což bude nejspíš nejžádanější motorizace. K běžnému provozu je naprosto dostačující i při plné obsazenosti, pro větší výkon můžete sáhnout ještě po dvousetkoňovém biturbu. S lehkou nohou se dá kombinovaná spotřeba udržet kolem sedmi litrů, pokud rádi dupete na plyn, čekejte spíš 8 až 10 litrů na sto. 

Verdikt

Pokud je pro vás prioritou prostor, nenajdete na trhu lepší rodinné auto. Šestou generaci můžete vybavit celou řadou bezpečnostních asistentů, jako je adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, nouzové brzdění či rozpoznávání únavy řidiče, u čtyřkolky je k dispozici i asistent pro sjíždění kopců. Parkovací kamera je tak dobrá, že úplně zapomenete, že nesedíte v osobáku. 
Jedinou výhradou by mohl být tvrdší podvozek, pokud jste na drncání extra choulostiví. 

Zbývá otázka ceny, která rozhodně není malá. Francouzské konkurenty pořídíte o stovky tisíc levněji, to je neoddiskutovatelný fakt. Multivan si však svou cenovku obhájí a myslím, že vím proč. Pokud jde o ergonomické řešení, troufám si říct, že nic lepšího na trhu nenajdete. Podobně je tomu s možnostmi individualizace. Nabízených příplatků je taková hromada, že se jejich cena klidně vyšplhá na polovinu ceny celého auta. Ale pokud chcete, můžete mít snad všechno, po čem zatoužíte, navíc bez kompromisů v kvalitě zpracování. A vaše děti budou ten pokojík na čtyřech kolech milovat.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 cm3
Výkon: 150 koní (110 kW) v 3 750 ot./min
Točivý moment: 340 Nm v 1 500 – 3 000  ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Pohotovostní hmotnost: 2 023 kg 
Maximální rychlost: 182 km/h
0-100 km/h:  12,9 s 
Průměrná kombinovaná spotřeba (udávaná): 6,3 l/100 km 
Cena modelu Comfortline s danou motorizací: 1 031 707 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky: 1 203 105 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
19. dubna 2018, 08:59
0

nějak jsem se nemohl dopátrat k těm benzínovým variantám, v české nabídce je konfigurovatelný jenom v pracovní skříňový verzi klasické TSI 150PS. U Multivanu v nabídce jenom nafta. Co si pamatuji, tak v T4 ještě byly VR6-ky. Je mi jasný, že v benzínu to tady asi skoro nikdo nechce. Ale co se týká dlouhých cest, ty americké busíky jsou vymyšleny víc na komfort, jsou pohodlnější a silnější. Některé umí schovat klidně všechny velké sedačky kromě předních do podlahy. Tohle je spíš dobře postavená a vybavená pracant dodávka za hodně tučný prachy...

reagovat
Viola Procházková
19. dubna 2018, 10:42
0

K benzínovým variantám je těžké se dopracovat, ale když si stáhneš ceník, někde je tam najdeš nenápadně zmíněné :)

bitner
19. dubna 2018, 09:23
1

reagovat
MGRR
19. dubna 2018, 09:59
5

U mne to v Únoru vyhrála Toyota Sienna AWD Limited, 270PS 3.5V6... naštěstí ani v základu neexistuje jako dodávka, proti dodávkám Multivan & MB-V, atd.

Za 1.5 to koupíte nové v maximální možné výbavě: čtyřkolka, dvě střešní okna, tři zadní dveře elektricky ovládaná, dají se otevírat i bezkontaktním klíčkem, nebo ze stropu (přijedete ke škole, zmáčknete otevření/zavření kufru, boční dveře, nemusíte vůbec vylézat), sedadla otočná, masivní výklopné opěrky na nohy i lokty, Navi, DVD (P i L cestující můžou dokonce koukat na rozdílné filmy), zadní masivní řadu sedadel zaklapne i jemná žena do podlahy, všude držáky na velké nápoje, jezdící box, sensory, radary, upozornění při couvání z příčné řady, kamery, zadní boční okna/výklopná elektrická. Hlavně to nechrochtá a nesmrdí po naftě, nedolévá se další sajrajt adblue, jen benzín. (Multivan v menší výbavě od 2, spíš 2.3mio). Sienna se dá ideálně předělat na sekvenční LPG a jezdit pohodově za "1/2". Je jedno co tankujete do vrátek/víčka nádrže, 1. benzín, 2. naftu + adblue, 3. za „1/2“ LPG, 4. CNG. Jezdím za 12L (+- 2-3L). Topí dokonale i v zadu, na nohy, ze stropu, synchronně v celém autě, ale hlavně stejná pohoda se sladěnou klimatizací, je vzadu i v extrémně horkých dnech. Ve sněhu, při křížení a kolem ve vzduchu projede bez problémů a lehčeji víc než můj ex mulťák.

Měl jsem Multivan před lety nový, přes 2.3mio :/ a zůstal jsem tolikrát nasraný, odstavený + plné auto dětí (super je to když mrzne), motor pořád přihřívalo webasto, netopilo to, vzadu byla zima, nebo v létě hnusné horko… neustále něco drobného, něco k řešení... hlavně při ceně 2.3mio je to podle mne zastaralá katastrofa. Poslední kapkou byla na D1 při malé rychlosti rána a kolečka převodovky na dálnici (nepočítám problémy s poloosami, motorem, elektronikou... to vše do 30.000km) Mercedes V začíná Multivany válcovat, lidé jej koupí raději a říkají, že je hezčí... je to ale Německé=jejich filozofie je poslední roky taková, že to musí neustále přinášet peníze za servis=blbé pro zákazníka. U MB je směšné, když se podíváte pod sedadlo, kde její konstrukce se rovná kvalitě levně vyrobené Dacie za málo peněz.

reagovat
MGRR
19. dubna 2018, 10:08
0

https://www.toyota.com/sienna/
Začíná jako předokolka na 31.000, přes sedm verzí výbav, až po nejdražší AWD Limited za 43.000 + doprava, clo.

Viola Procházková
19. dubna 2018, 10:46
1

Ano, tohle a ještě Honda Odyssey, fakt nádhera. Bohužel ojetá se objeví v prodeji jednou za rok a na novou nemám fondy.

KS
19. dubna 2018, 11:02
0

Líbí se mi Chrysler Pacifica, který se vyrábí od 2017 - takže cenově dost na výši. I když se za louží velmi prodává, bohužel ho pan účetní ukončí a nahradí crossoverem :-(

U nás už jsou cenově dostupné ojeté Freemonty. Prověřená technika, různé varianty, vč. AWD. Na ulici stojí zrovna jeden s V6 a LPG, za mě dobrej stroj.

beastar
19. dubna 2018, 12:49
0

Pacifica je v top. Co tak ale koukám je to prostorově jiné auto, než mulťák. Americký věci jsou v tomhle směru dobrý, ale když novou dodávku tak se zárukou a servisem na každým rohu a ne riziko problémů. A cenově i s dovozem je to výhodný asi jako korveta...dokud stojí v USá. Tady je vw jasná volba při nejhorším V klasse alias predraženej rencek.

MGRR
19. dubna 2018, 13:04
0

Pacifica 2018 mi přijde strašně "přeslazená", líbí se hodně ženám. Pacifica, tam bych se servisu obával. U Sienny "se nic takového řešit nemusí" (na třech jsme nikdy nic neopravovali), Odyssey bude taky servisně dobrá.

beastar
19. dubna 2018, 13:14
0

Jo servisně to není výhra. Jinak já jsem taková křehká duše tak mi přeslazenost nevadí. Vzal bych si růžovou košily od vytóna. Zase je potřeba si přiznat že hnusnější auto, než Sienna v téhle kategorii pravděpodobně nikdo nevyrobí.

MGRR
19. dubna 2018, 13:17
0

Člověče vůbec nic... blbý viď :)

beastar
19. dubna 2018, 13:23
0

Nevím co myslíš je blbý:)) To že to vypadá jak vagón sovětskýho metra tomu nikdo neodpáře. Holt praktičnost a učelnost no. Další modely by mohli vyprávět. Znáš ten vtip? Co tě na silnici poleká nejvíc?

Kr
Krocan
19. dubna 2018, 13:56
0

Tak k tomuhle se přidám...
MGRR: Máš pravdu, ta Toyota je opravdu suprová, ale VW ji převálcuje v tom, že si násobně lépe udrží finanční hodnotu a zároveň bude dobře likvidní (ráno podáte /inzerát/, večer prodáte).
Vito asi nebrat, to mi soukromně řekl přijímací technik z Mercedesu, když jsem sháněl dodávku. Ale řeč tedy byla o starším autě.
KS: Freemontem jsem byl zúchylněný tak, že jsem si ho chtěl koupit jako nové. To auto je absolutně komplexní. Je masivní, líbí se mi, vypadá vevnitř pohodlně, má čtyřpohon a v té době, kdy jsem po něm koukal, tak se ojeté držely cenově vysoko (nejen v kontextu toho, že je to Fiat). No, asi to dobře dopadlo, než jsem se rozhoupal, tak zmizely z netu nabídky na novoty a tak se nejspíš už nevyrábí a já tím pádem nepromrdal peníze za takovou (pro mne) zbytečnost, jako je nové auto.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. dubna 2018, 19:48
0

Krocan: On ten Freemont taky zadnej Fiat neni. Je to Dodge Journey, kterej se v Evrope jen prodava jako Fiat.

Kr
Krocan
19. dubna 2018, 20:16
0

No jo, na to jsem při hledání narazil, že je to původem Dodge. Ale já byl zamilovaný speciálně do Fiatky. To začalo nenápadně, když jsem si toho auta začal všímat po Itálii. Já mám rád větší auta, za komunistů jsem měl svoji soukromou Š1203 mikrobus a pak u mne vedly Espace I-IV (vizuálně, uspořádáním a designem). No do Freemonta v červené (tu barvu jsem vzal na milost až hodně po čtyřicítce, právě na té Fiatce) a tak jsem kouknul na českou inzerci, zda už může být za slušnou cenu. Hrozně mě překvapilo, jak jsou ta ojetá auta nekřesťansky drahá. Tak jsem našel ceny od novoty a zas jsem čuměl, jak jsou proti konkurenci laciná. Tak se mi to začínalo tak nějak libit; laciné nové, co netratí na hodnotě 4x4 motor z Alfa, správný počet sedaček a pěkně v červené a s automatem...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. dubna 2018, 10:17
1

Mne se taky celkem libi, ale oproti kvalitnim US MPV/SUV je to chudej pribuznej. :-)

Kr
Krocan
20. dubna 2018, 10:43
0

To máš pravdu. Pro mne, zasloužilého kavárenského povaleče, jsou americké interiéry balzám na duši. Ale konkrétně u té Fiatky mne uchvátilo (když už jsem ji tehdy začal Googlit), jak stojí nová málo, ojeté na ceně nepadaly (asi mi to přišlo, že drží lépe než VAG), dala se nakonfigurovat v mém gustu a od toho už byl kousíček k tomu, aby se dušička zatetelila ASPOŇ JEDNOU V ŽIVOTĚ NOVÝ AUTO.
Přičemž jsem se za tuto myšlenku vždy ostatním chudcům, kteří ač mají hovno, tak si prostě museli vyzkoušet jít a koupit nové auto, nepokrytě posmíval. :-D
No naštěstí to přestali vyrábět, dneska bych měl možná Fiatku a byl sobě sám za kokota.

Bavoraczech
19. dubna 2018, 10:31
0

Přiznám se, že koncern VW nemám moc rád. Můj názor je ten, že prodávají průměrná auta za dosti nadprůměrnou cenu. O to víc to platí u aut ojetých. Dost majitelů je navíc dost "arogantních" vůči jiným značkám a jako jediné měřítko kvality berou spolehlivost a tvrdí, že to jejich TDI je samozřejmě to nejspolehlivější auto ze všech a jsou na něj ty nejlevnější díly, což vůbec nemusí být pravda.
Kdyby mě ale někdo nutil si vybrat některé koncernové auto, které nad konkurencí opravdu vyčnívá a stojí za to si za něj připlatit, bude to Caravelle/Multivan.

reagovat
mariov8
23. dubna 2018, 08:56
0

Raději Véčko, díky bohu Multivan opravdu není jediné rodinné auto do kterého naložíte všechno. Hezčí interiér, místo na nohy (nevadí tam tolik podběhy), spolehlivější motor (a nejenom ten, od dob T4 se poměry otočily), lepší plnotučná měničová automatická převodovka, navíc jedna délková velikost "mezi" krátkým K a dlouhým XL navíc. Délka L. Dorazí to obvykle nižší cena než u VW. Sedadla se sice hůře otáčí, ale zato snadněji vyjímají, což já dělám častěji. A pro mne je ergonomie mercedesu lepší, je to asi o zvyku. Rodina je nadšená. Já zatlačil trochu slzu za šestiválcovým Éčkem. Předchůdce třídy V také nabízel šestiválec, žel Evropě vládnou zelený...

KS
19. dubna 2018, 10:53
0

Pro české podmínky bude asi vhodnější Véčko od M-B, popř. Traveller díky komfortnějšímu podvozku. Táta měl v práci T5 Transporter a teď ji vystřídal Transit a to je prý teprve kostitřas, takže v tomhle světle se T6 jeví někde uprostřed. Podvozkově bude jeden z nejlepších Fiat Talento, škoda že nenabízí 4x4.

O třídu níž (MPV) bych nejspíš volil S-Max 180k + 6°DCT + AWD, to může být dost dobrý povoz. Sice nemá šoupačky jako Alhambra/Sharan, ale líp se s ním parkuje a jede prý jistějš a zároveň komfortnějš, nemýlim se? :-)

reagovat
Viola Procházková
19. dubna 2018, 11:07
0

Véčko je opravdu výrazně komfortnější, ale ta ergonomie kolem řidiče.... to fakt nejde.

Daniel Borský
19. dubna 2018, 11:12
3

Tvé přání otestovat S-Max je nám rozkazem, děláme na tom :)

KS
19. dubna 2018, 11:23
0

Nádherná barva. Koukám, tady teď frčí móda velkoprostorových aut, už i Kraba to postihlo (viz. Carnival) :-D

Jimi
19. dubna 2018, 11:46
0

ad móda MPV- jako další auto do rodiny ideální (samozřejmě záleží na prioritách), v menších velikostech se to dá už sehnat levně, řeší to případné problémy něco/někoho odvézt. Manželky, děti, psy, ... jsou z toho nadšené...

Breakthru
19. dubna 2018, 18:28
0

jak jdou barvy mimo mě, tak toho S-maxe bych si koupil už kvůli tomu:)

BubaaCZek
20. dubna 2018, 12:25
0

S-Max 2012 (2l nafta) muzu doporucit. Pohodlne svezeni a vcelku jiste v zatackach. Ale ta turbo diiirraaaaa. Strasne. Je to s prehledem vterina. Degraduje to veskerou zabavu na nulu. O zabavu tady ale nejde. Nalozis bez potizi velkou dovolenou. Zere to az nad 155km/h. Do 150 klidek, docela ticho a pohoda.

beastar
19. dubna 2018, 12:59
0

Abych nezapomněl než se tady slítnou odborníci všeho druhu a začnou tvrdit jak vw dělá špatný auta. A hlavně nespolehlivý. Což je samozřejmě totální bullshit. Když už tak dělá předražený auta s nesmyslným ceníkem výbav.

Transportéry vystřídal můj dobrý přítel asi v 9 kusech. A třech generacích. A nikdy ty auta asi do 700 000 km nepostihlo nic fatálního.A vždy všude dojel i s 2 tunama na hrbu. No nic nemá cenu presvedčovat o kvalitách lidi, co si myslí že kvalitu znamená automatická klima v ceně a dveře v elektrice. Trapný do všeho tahat nenávist k tdi. Když to jde koupit v benzínu:))

Jinak pěkně napsaný. Pár oblíbených příměrů, i když já si v nádražce dám radši Bouillabaissu. Jezdí to jako dodávka páč to je dodávka. A kostitřas tj stejně jako v minulý generaci. To trochu kazí dojem auta za jedničku. Mít tři děti plus, nebo dělat ve stavebnictví jdi do něj. Takhle mi stačí si i tom přečíst.
-
Komentář upraven 19. 4. 2018, 13:00:31

reagovat
MGRR
19. dubna 2018, 13:13
0

Lidi co dováželi dálky/auta/plaťák, dříve jezdívali T4 2.5TDi se starým pětiválcem ještě z Audi A6 C4. Vozili jen plaťák, to bylo vše.

Ohromné množství těchto lidí přešlo na T5/6 a vozí stále s sebou náhradní díly, jako alternátory, poloosy, vodní pumpy. Prý poloosy už umí vyměnit i na odstavném parkovišti, jak už to mají nacvičené. Jasně, dodávka musí jezdit... ale kvalitu ve VW nehledejme. I průměrný Němec ví, že VW už dávno není kvalitní... když je dostávají na "operák" rok a 10-20.000km "zdarma". Hodně lidí přešlo na Mazdy, Opely, ti chudší na za pár šupů "spolehlivé" Dacia. Ve škole, i kolem dokola u mne doma v Německu nových VW moc není. Dva bicolor multivany vs. šest MB V (přešli k vůli problémům z VW).

beastar
19. dubna 2018, 13:17
0

Nemám stejnou zkušenost něco sem se s tim najezdil. Z tebou zmiňocaných závad sem neřešil nic. Vozejk taháme leta Ml/Gl a vždycky to ujede raketu bez poruch. Navzdory recenzím rádoby odborníků na netu. Který od sebe akorát opisujou pohádky. VW je na tom podobně... Každý tomu rozumí nejlíp;) O Německu si tady zrovna my dva můžeme psát celej den. Jsou to stejný lidi jak Češi. Jinak nevim jak poslední Véčko ale Viano mě bavilo víc než multivan páč to byla zadokolka.

-
Komentář upraven 19. 4. 2018, 13:24:04

MGRR
19. dubna 2018, 13:19
0

Vidím

Breakthru
19. dubna 2018, 18:27
2

Fakt je ten, že T4 je nezmar a spousta lidí přešla z T5 zpátky na T4, ale většinou jde o ojetiny.Nákup ojetý T5 je riziko, ale stejný riziko nastane i u T4...Věřím tomu, že pokud někdo koupí novasa, dávámu to, co potřebuje-žádný auto nepotřebuje nic navíc, tak to ty kilometry nahroutí...
jen prostě starej pětiválec je větší borec než ta hliníková mrcha.To je debilní motor, o tom žádná....Ale pokud je někdo prase, tak zabije i starou T4.U nás tyhle verky opravujem hodně a znám i z dřívějška, kde jsem zase dělal spíš Transity, tak když je auto, co má jeden šofér od novýho a nejlíp koupený za svoje, tak to vydrží do milionu.Jenže pokud je to firemní auto, kde se na tom střídá deset prasat, na servisu se šetří a umejvá se to jen za deště, tak pak pomře i stará T4 s 2.5 TDI....
Ta T5 je prostě dodávka, hnije to stejně jako každý jiný auto.Kotouč na práci, žádnej passat a motory jsou tam náchylnější.Ale ani u T4 to nebyla žádná výhra.Třeba 1.9TD člověk nesežene, to je nemožný, protože nerostou.Ta 2.4D není vůbec žádnej zázrak...jedině tu 2.5TDI, ale pokud nebyl řádnej servis, tak jsou to taky pasti...Jenže po těch letech, co už se nevyrábí a jezdí, člověk může sotva čekat něco perfektního.Jsou to pracanti....

sumy
20. dubna 2018, 10:02
0

Jsem si jen vzpomněl na tenhle obrázek. Jinak poslední transportér co by mi "šel k pleti" je T3 :-)

MGRR
20. dubna 2018, 10:57
0

T4 byla taková "blbuvzdorná" kovadlina. Pěkná T4 2.5 stojí v Německu ukrutný balík a znám pět lidí z Čech, kteří si po T5, pořídili zpět T4 za šílených 14-19.000euro, ale jsou spokojený. Auto T4 mají jako nové a prý ještě ušetřili...

Autíčkový Jelen
19. dubna 2018, 16:09
0

Doma máme něco podobnýho, před garáží (protože se do ní samozřejmě nevleze) nám stojí Renault Traffic v 9-místné verzi z roku 2011. Zatím panuje naprostá spokojenost, to auto je úžasně měkky, takovej plyšáček na cesty, ale aby člověk byl spokojenej, tak k tomu musí samozřejmě přistupovat s tím, že ví co to je a co od toho chce. 115 koní, minimálně 2 tuny hmotnosti, vysoké těžiště a měkký podvozek znamenají, že to moc nejede a z ostřejších průjezdů zatáček mohou mít cestující vzadu klidně i nevolno. Stačí ale zvolnit, a najednou se z něho stane velmi pohodlný přepravník. Místa všude dost, člověk neřeší jak to dovnitř poskládat a co vezme, všechno měkký, lehce se ovládá, cestovní rychlost tak akorát 120-130km/h a má pocit, že by klidně mohl dojet až na konec světa.

reagovat
sheogh
20. dubna 2018, 10:04
0

Multivan je super, verze California dvojnasob, ale ta cena je proste hrozna. Kdyby za ty prachy clovek pak dostal alespon tu 3.2VR6 ci neco podobnyho :-( ... proste az budu shanet auto tohoto typu, bude skoro na 100% americky.... Nebo Sienna :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Citroën C4 1,6 VTi 2011
Citroën C4 1,6 VTi

2011 rok výroby
120 koní výkon
1 595 ccm objem

Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine 1978
Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chevrolet Corvette C6 2007
Chevrolet Corvette C6

2007 rok výroby
420 koní výkon
6 000 ccm objem

Buick Skylark 5,7 V8 1968
Buick Skylark 5,7 V8

1968 rok výroby
229 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem